گزارش بازارامروزشنبه 11 شهریور 1402
هزار توی خبرها !
بازار این هفته و امروز را در حالی آغاز کردیم که بیش ار هرچیزی سردرگمی بین اخبار و تحولات ریز و درشت از صنایع است که ذهن بازار را درگیر خود کرده است . یک روز نرخ خوراک روز دیگر تسعیر یک روز خبرهای دیگ و خلاصه بازار نمیداند چه باید بکند و خبری هم که میرسد انقدر گنگ و عجیب است که کسی نمیداند واکنش بازار چه باید باشد … ولی در هر صورت بازار این روزها بیشتر باید حجم بخورد و به سرزنده بودن از نظر حجم و ارزش و خبرها احتیاج ویژه دارد ! یا ساده تر بگوییم چند روز رنج شدن و نرسیدن خبرهای مثبت و سپس حرکت احتمالی دوباره …
و اما مطابق رفتار گذشته مطابق شنبهها این هفته را در حالی آغاز میکنیم که رویدادهای ریز و درشت متفاوتی پیش روی بازار است . از دید ما مهمترین آنها اخبار صنایع مختلف است که به بازار رسیده و حالا باید در مورد قطعیت آن و کم و کیف آن مفصل صحبت شود بعید است بازار ارز تحول خاصی را داشته باشد اما خبرهای تسعیر ارز و دلار28500 برای همگان مهم است در سوی دیگر بازارهای جهانی هم اتفاقات و رویدادهای خاصی را میتوانند در این هفته بروز دهند فعلاً از کدال خبری نیست اما تحولات بورس کالا میتواند نقاط موثر سبز و قرمز ویژهای برای سهامداران باشد به خصوص بعد از بخشنامه های احتمالی …
یک نکته بسیار مهم و ویژه که در بازار این روزها روشن است این بوده که یک چرخش پول بین صنایع مختلف در جریان است یعنی یک روز خودروییها روز دیگر بانکیها روز دیگر گروه پالایش یک روز با خبرهای نرخ خوراک و هلدینگها و پتروشیمیها و خلاصه روزی هم با رشد قیمتهای جهانی گروه فلزات مورد توجه است و این چرخش چند روزه و توک زدن موقت جریان پول به بازار و سهمها باعث شده تا بازار کمی کف سازی قویتری کرده و از فضای منفی فاصله بگیرد اما آن رشد هیجانی هنوز در بازار پدیدار نشده که که به نظر این موضوع به دلیل عدم قطعیت سهامداران در مورد اخبار و صنایع مختلف است و این حس سردگمی که در آن گرفتار شده … مثلاً از پالایش اخبار خوب جهانی و نفت و کرکها و حتی شایعه تسعیر میرسد اما خبری از قطعیت آن نیست ، بانکها همینطور ،در گروه خودرو که هیچ… صبحمان را هر روز با یک شایعه آغاز میکنیم ! در پتروشیمیها هنوز بسیاری تکلیف نرخ خوراک را نمیدانند و این دقیقاً جاییست که باعث شده چرخش جریان پول هم محافظهکارانه رفتار کرده با کوچکترین سودها از ترس از دست رفتن آن فروشنده باشد نکته دوم اما بخش خاص ماجراست
به نظر جریان پول در بازار یک پارادایم مشخص را پیش گرفته و آن هم این است که مطابق رفتارهای قبل ابتدا یک دور با شرکتهای بزرگ بازار حرکت کرده و با خیال راحت و آسوده از گردنه فعلی عبور میکند و در مرحله فعلی که دست به دست شدن نمادها و بازار را دارد فضای متفاوتتری در پیش گرفته و سعی میکند قیمتها را تثبیت کند که این روزها در این فاز هستیم و بعد احتمالاً دو مرحله خاص پیش روی بازار است مرحله اول حرکت دوباره روی مدار همین سهمهای بزرگ و به اصطلاح شاخص ساز هستند که فکر میکنیم از این هفته آغاز شده و در دو هفته آتی ادامه پیدا کند و مرحله بعد چرخش سهمهای بزرگ به سمت کوچکترها و به نوعی هم وزن است که احتمالاً حرکت آنها در بازار بعد از دو مرحله رالی رشد سهمهای بزرگ بهتر خواهد شد
البته تمام این موارد بر اساس رفتار و مدلهای قبلی است و این عروس هزار چهره و هزار داماد، هر آینه ممکن است رفتار متفاوتی از خود بروز دهد اما به هر حال این مدل را به عنوان مدل تکرار شونده چند بار گذشته میتوان زیر نظر گرفت که احتمالاً طی روزهای آتی یک دور دست به دست شدن و حجم خوردن را داریم البته شاخص با چرخش پول در صنایع مختلف اندکی صعودی خواهد شد و پیش میروند…
و مرحله آخر چرخش پولها از شرکتهای بزرگ به کوچک است باز هم تکرار میکنیم در این مسیر که در پیش داریم توجه به سه دسته سهمها میتواند بیشتر باشد دسته اول گروهی هستند که افت بالایی را طی این مدت داشته و بیشک جریان حجم پول سراغ آنها می آید و با یک دید نوسانی در آنها حرکت میکند دسته دوم سهمهای بنیادی و نسبتا خوب بازار بوده که هم پی به ای محور بوده و هم شرایط خوبی دارند و ارزندگی آنها همه جوره توجیه کننده قیمت سهم است و دسته سوم نیز سهمهای خبر محور است نظیر آنچه این چند روز در تجارت و برخی سهم های دیگر میبینیم و یا بازی خودروییها و شرکتهای دیگر عمده توجه بازار میتواند در سلسله این چند مرحله که گفتیم به سمت این دامنه از سهمها باشد
طی چند روز گذشته یک نکته را بسیاری از کاربران پرسیدند و درخواست داشتند که توضیح بیشتری دهیم در گزارش بازار روز چهارشنبه در مورد خبرهای تجدید و الزامات برنامه هفتم توسعه مطالبی را عنوان کردیم مجلس احتمالاً موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها را در دستور کار قرار داده و این موضوع به زودی تکلیفش مشخص میشود و به طور کلی تجدید در شکل و فرمی که در برنامه بیان شده خصوصیت خاص و ویژهای دارد که میتواند محرک قوی برای کلیت بازار باشد از همین رو باید طی روزهای آتی با شدت و با جدیت اخبار و اتفاقات برنامه هفتم را دنبال کرد که انتشار آن میتواند محرک متفاوت و خاصی برای بازار باشد
البته موضوع نرخ خوراک و سرمایهگذاریها و سایر موارد نیز در آن دیده شده که اهمیت زیادی برای چشم انداز آتی در بازار دارد و کمی بهتر است روزهای اتی شفاف تر باشد …
در مورد نرخ خوراک و نرخ تسعیر و اتفاقاتی که امروز رخ داد چند موضوع را عرض کنیم قبل از هر چیز به نظر مصوبه اخیر یک خصوصیت ویژه و خاص داشت و آن هم اینکه به فرمول برگشته و برای بلند مدت این موضوع ثابت میماند و حداقل سرمایهگذار میداند با چه فرمولی قرار است سر و کار داشته باشد و برگشت به منطق و محاسبات و طی یک برنامه مشخص حرکت کردن نکته مثبت این ماجرا بود…
اما همین بخشنامه ابهامات و ایرادات فراوانی داشت که باز هم جای سوالات متعدد را باقی گذاشت مهمترین آن مبهم ماندن جریان نرخ ارز است که قرار است نرخ خوراک با چه نرخی محاسبه گردد به طور کلی هنوز فرمول هم ایرادات و ابهامات خاص خود را دارد اما در مورد نرخ تسعیر این نکته را بیان کنیم که موضوع گویا طی روزهای آتی به شکل دیگری پیش خواهد رفت و احتمال اینکه نرخ تسعیر از ۲۸ به ۳۸ تغییر کند بسیار زیاد است و این شاید نقطه مهم و بزرگی برای بازار باشد که به دنبال یک شوک و یک تغییر برای حرکت و کنده شدن از شرایط پیش روست سعی خواهیم کرد با کسب اطلاعات دقیقتر فردا در مورد این موضوع و جزئیات آن صحبت کنیم اما در حال حاضر فرمولیزه شدن نرخ خوراک ۱ رویداد و اتفاق مثبت است که باید آن را به فال نیک گرفت
میخواستیم گزارش بازار را تمام کنیم اما نتوانستیم در مورد یک موضوع سکوت کنیم طی روزهای گذشته عالیترین مقام نظام شفاف روشن و واضح در مورد موضوعی به نام نرخ ارز ترجیحی صحبت هایی داشت که اتفاقا منطقی بودو قبل تر اظهار نظر بسیاری از اقتصاددانان و دلسوزان کشور هم بوده اما برخی از همان اسکولیستهای معروف که تئوریهای آنها گوش فلک را کر کرده و جیب مردم را خالی ! از این موضوعات دفاع میکردند بارها و بارها عرض کردیم کسانی که از موضوع ارز ترجیحی دفاع میکنند از سه حال خارج نیستند یا نادانند و به طور کلی قدرت درک اقتصادی در این حوزه را ندارند یا خدای نکرده دستشان با رانتخواران نرخ ارز ترجیحی در یک کاسه است و از آن منفعت میبرند و یا بی تعارف دشمن و جاسوس هستند که میخواهند کشور را با چالش مواجه کنند
اظهار نظر اخیر به خوبی نشان داد که نرخ ارز ترجیحی نه تنها نتوانسته در کنترل تورم موثر باشد که نرخ نهایی کالا را نیز به دست مصرف کننده با نرخ مشخص نرسانده است از همین رو به نظر این ماجرا احتمالاً سر و شکل دیگری گرفته و آن مدافعان نرخ ارز ترجیحی با یک اشاره حالا به مخالفانش تبدیل میشوند در موضوع نرخ گذاری دستوری هم همین است در اکثر شئون اقتصادی آنچه علم و دانش و منطق میگوید دیر یا زود باید محقق شود و در علم اقتصاد نمیتوان جلوی آن ایستاد حالا شرایط طوریست که برخی تا یک مقام عالی آن را بیان نکند انگار خودشان هیچ فکری در این موضوع نمیکنند و حداقل سعی نمیکنند برای خود اندک شعوری قایل باشند و کمی فکر کنند …
به هر حال موضوع ارز ترجیحی نرخ گذاری دستوری و تصمیمات غیرمنطقی اقتصادی که اخیراً شدت آن بیشتر شده همه از یک جنس هستند و جنس آن بیمنطقیست مادامی که فرمان منطق دولت نچرخد و به ریل درست حرکت نکند عامه مردم از این موضوعات متضرر میشوند و البته جیب افرادی هم این میان پر خواهد شد به نظر تحولات نرخ ارز ترجیحی بعد از این اظهار نظر شکل دیگری به خود گرفته و ما شاهد اتفاقات مهمی احتمالاً در این حوزه خواهیم بود
سعی میکنیم روزهای آتی مفصلتر در مورد این ماجرا صحبت کنیم و البته امیدواریم برخی برای منطق و انجام کار درست چشم و گوششان به فرمان نباشد…
سیمانی های اینده دار
در نمادهای سیمانی شاهد روند مثبت و خوبی در سهام این گروه بودیم سیمانی هایی که وضعیت بنیادی مناسبی داشته و روند میان مدتشان صعودی ارزیابی می شود
در این گروه سپاهان با گزارش مثبت خود همچنان مهمان نوسانات مثبت بود این سهم وضعیت خوبی داشته و روند رو به رشد خود را تا رسیدن به قیمت های 2400 الی 2500 تومان دنبال خواهد کرد تخمین های خوبی برای سود سال مالی جدید پیش روی این سهم زده می شود
در سیمان بهبهان شایعات تجدید ارزیابی سنگین سبب شد تا این سهم با صف خرید خوبی همراه و وارد فاز رو به رشد شود سبهانی که تا قیمت های 11000 تومان جای رشد دارد اما هدف نهایی سهم سطوح 12000 تومان بوده و اگر جو بازار اجازه دهد سهم تا تارگت های قیمتی عنوان شده صعود خواهد کرد
سیمان هرمزگان همواره در رنج قیمتی 2400 الی 2600 تومان در نوسان است بازار در انتظار گزارش های سهم بوده تا میزان دست یابی به سودش مشخص شود سهمی که در 6 ماهه نزدیک 300 تومان سود سازی داشته و برای 6 ماهه دومش نیز سود 200 تومانی و جمعا سود 500 تومانی تخمین زده می شود
سابیک و ساوه را هم با دید بلوک بازی و خریداران بنیادی میتوان بیشتر در نظر گرفت
ساختمانی ها در نوسان
در ساختمانی ها نوسانات مثبت ارام برخی از سهام این گروه ادامه داشته و سهام ساختمانی در شرایط خوبی به سر می برند
در این گروه در این گروه ثبهساز شروع مثبتی داشت و رفته رفته منفی شد تا خبر قرارداد جدید شرکت منتشر شد سهم به نظر می رسد همچنان با کف قیمتی 270 تومانی و سقف 320 تومانی به نوسانات خود ادامه دهد
در ثاخت که اصلاح عمیقی را شاهد بودیم به واسطه دارایی های ارزشمند این شرکت شاهد رشد قیمتی و نوسانات مثبت بودیم ثاخت تا قیمت های 420 تومان صعود خواهد کرد البته کف قیمتی و حمایتی بسیار قوی 360 تومانی را هم دارد
ثتران 700 تومانی شد سهمی که برای صعود ادامه دار به قیمت های بالاتری نیاز دارد این سهم باید در مسیر رو به رشد خود بتواند از سد قیمت های 720 تومان عبور و به سمت قیمت های 800 تومان برود یک خبر می تواند این پتانسیل را در ثتران ایجاد نماید
پالایشی ها در انتظار محرک
در نمادهای پالایشی شاهد نوسانات ارامی بود پالایشی ها در یک ماهه اخیر رشد خوبی داشته و حالا برای رشد بیشتر نیازمند محرک های بنیادی هستند
شبندر با نوسانات مثبت خوبی همراه شد این سهم می تواند با رشد قیمتی و شکست سطوح 1100 تومان تا قیمت های 1200 الی 1250 تومان هم بالا برود وضعیت بنیادی سهم مساعد و شایعات سود بالای 200 تومانی برای امسال جریان دارد
شپنا هم از کف قیمتی 800 تومان در حال برگشت است با این کرک اسپرد ها به خصوص در گازوییل که طرح توسعه اخیر شرکت بوده و افتتاح شده امسال شپنا قادر به سود سازی 170 الی 200 تومان و رشد قیمتی خوبی خواهد بود فعلا رشد تا سطوح 900 تومان در سهم بعید به نظر نمی رسد
شتران برای رشد تا تارگت 500 تومان نیاز به شکسته شدن سد قیمتی 460 تومانی دارد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و شایعات سود سازی و بهبهود عملکرد در 6 ماهه را به همراه دارد
پتروشیمی ها و یک خبر خوب
تعیین نمرخ خوراک پتروشیمی ها به صورت فرموله و تعدیل نرخ 7000 تومانی خبر بسیار خوبی برای پتروشیمی ها محسوب می شود
شپدیس به قیمت های 18000 تومان نزدیک می شود حالا ریسم خوراک بر سر سهم قرار نداشته و سهم در وضعیت خوبی می باشد سهمی که در صورت تثبیت در قیمت های بالای 18000 تومان تا سطوح 20000 تومان هم جای رشد خواهد داشت وضعیت شرکت به خصوص با توجه به خصوص با توجه به در پیش بودن وصول مطالباتش تحولات خوبی یافته است
شخارک هم معتقدیم شرایط خوبی دارد در تیر با فروش 10478 میلیارد ریالی رسیده است و نرخ 71 هزار تن صادرات ۸۳,۴۴۱,۲۵۵ ریال بوده
در مرداد با فروش 13503 میلیارد ریالی مواجه بوده و 72 هزار تن با نرخ ۸۹,۶۶۰,۵۸۱ ریال فروخته است
5 ماهه به عدد 49693 میلیارد ریالی رسیده
در مرداد ماه سال ۱۴۰۲، چهار محموله پروپان، سه محموله بوتان، سه محموله متانول و یک محموله پنتان پلاس بارگیری شده است. به نظر گزارش 6ماهه خوبی را شخارک دارد
بین پتروشیمی ها نیز قطعا 2 شرکت نوری و بوعلی سرامد بودند و توصیه می شود یکی ازاین دو کمی در پرتفوی میان مدت و بلند مدت و به عنوان سهم کم ریسک باشد هردو با گزارش های خوب و قیمت خوبی قرار دارند .
نوری هم با نوسانات مثبت به سمت قیمت های 14500 تومانی در حرکت است شرایط سهم مثبت دنبال شده و سهم در روند مثبت خوبی قرار گرفته است این سهم تا قیمت های 16000 تومان جای رشد داشته و شنیده می شود با توجه به جهش فروش 2 ماهه اخیر سهم یک صورت مالی 6 ماهه خاص را دارد
گروه پتروشیمی کم کم مورد توجه است شاروم دیده میشود.
شرکت در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال قبل رشد 136 درصدی داشته و از طرفی در 5 ماهه درآمد خود را نسبت به مدت مشابه قبل بیش از 2 رشد داده و به فروش 960 میلیارد تومانی رسیده. تحلیل گران برای امسال سود 600 تومان به ازا هر سهم را پیش بینی کرده اند که p/e ttm سهم از رقم 14 به رقم حوالی 6 میرسد که کاهش چشم گیر و قابل توجهی است. از طرفی به لحاظ نموداری احتمال نوسان مثبت در نماد مشاهده می شود که در نتیجه رشد سهم دور از انتظار نیست.
شیراز در مرداد 1605 میلیارد تومان فروش داشته که روندی مشابه میانگین ماه های قبل را ثبت کرده است. نرخ فروش متانول داخلی از 170 دلار در تیر ماه، به 172 دلار در مرداد ماه افزایش داشته. نرخ فروش اوره صادراتی نیز از 286 دلار به 266 دلار در مرداد ماه کاهش یافته است. مجموعا در پنج ماهه شرکت 81120 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به بودجه پیشبینی شده خود شرکت از لحاظ مبلغ فروش، 42% آن را تا پایان مرداد محقق کرده است. برای سال جاری سود 665 تومانی به ازای هر سهم برای شیراز برآورد می شود که با قیمت های فعلی p/e forward زیر 4 واحد به شرکت تعلق می گیرد. از لحاظ نموداری شیراز در یک کانال صعودی بلندمدت سه ساله در حال حرکت است که پس از برخورد با کف کانال در مرداد ماه، روند شارپ صعودی را آغاز کرده و در حال رسیدن به میانه کانال می باشد.
چهارگوشه بازار
امروز کپشیر باز هم صف خرید بود سهمی که در قیمت های 1200 تومان معرفی شده بود حالا به قیمت های بالای 1500 تومان رسیده است سهم مقاومت قوی در سطوح 1600 تومان داشته و باید دید توان عبور از این مقاومت را دارد یا خبر سهم بازدهی خوبی به مدد حمایت حقوقی ها داده است
در حخزر شاهد انتشار اخرین وضعیت شرکت هستیم نرخ های حمل بیش از 20 درصد افزایش یافته است و گزارش های خوبی در انتظار حخزر است سهمی که امسال سود سازی بالایی خواهد داشت و از دید تکنیکالی نیز صعود خوبی با اهداف 5600 و 6200 و 7000 تومان در انتظار سهم است
در بین سهم های خاص بازار گشان افت قیمت خوبی را تجربه کرده و به قیمت هایی رسیده که احتمال رشد قیمت برای آن وجود دارد.
از طرفی در روزهای اخیر با افزایش حجم معاملاتی رو به رو شده که این موضوع می تواند احتمال نوسان مثبت را افزایش دهد در نتیجه سهم را بیشتر بررسی کنید.
بسیاری بر این عقیده اند این مصوبه بیش از همه برای سیمانی ها خوب شد . سخوز در مرداد 173 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به ماه قبل کاهش 22% داشته است و بدلیل کاهش 15% در مقدار فروش بوده است. مجموعا در پنج ماهه 883 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50% افزایش داشته و عمدتا ناشی از افزایش نرخ بوده است. شرکت تا پایان مرداد 33% از بودجه فروش پیش بینی شده را محقق کرده است. برای سخوز در سال جاری 1100 تومان سود به ازای هر سهم پیشبینی میشود.
در سوی دیگر برادر سخوز یعنی سفانو هم خوب است سفانو در مرداد با ثبت فروش 134 میلیارد تومانی، نسبت به ماه گذشته رشد فروش 40 درصدی را ثبت کرده و نسبت به میانگین ماههای سال جاری نیز رشد 24 درصدی را گزارش کردهاست. بر اساس مقدار فروش نیز شرکت نسبت به ماه گذشته و میانگین ماههای قبل بهترتیب رشد 46.5 و 28 درصدی را ثبت کردهاست. مجموع فروش شرکت در پنج ماه ابتدای سال 566 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل به لطف افزایش نرخها، رشد 80 درصدی را گزارش کرده است. برای سال مالی جاری سفانو سود 1500 تومان به ازای هر سهم برآورد می شود که با قیمت های فعلی p/e فوروارد 6.2 واحد به سهم تعلق میگیرد.
در بین غذایی ها غپاک جالب است غپاک در مرداد ماه رکورد تازه ای در فروش به جا گذاشته و 551 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که 12 درصد نسبت به تیر ماه و 14 درصد نسبت به میانگین ماههای گذشته رشد یافته است. مجموع فروش 5 ماهۀ شرکت 2481 میلیارد تومان گزارش شده که رشد دو برابری نسبت به دورۀ مشابه سال قبل را نشان می دهد. این سهم که تصمیم به انجام افزایش سرمایه از محل تجدید دارد و انتظار می رود با رشد سودآوری همراه شود، اصلاح خوبی داشته و مستعد رشد است. پس بد نیست زیر نظر باشد.
یکی از سهم های خاص بازار اخابر است . شنیده می شود هیئت مدیره و سهامداران برای افزایش سرمایه از محل سرفصل سرمایه گذاری ها به جمع بندی دقیق رسیده و به زودی اخبار این موضوع به بازار اعلام می شود و میتواند خبرخوب و مهمی برای بازار باشد و بادید کمی نوسان و حتی میان مدت و سهمی اصلاح شده طی این مدت اخابر یکی از سهم های خوب و خاص بازار است .
در گروه بانک روی وتجارت این شایعه مطرح شده که زمین یوسف اباد مشتری داشته و فروخته می شود برخی هم از یک جابجایی و بلوک در بانک صحبت میکنند ولی هر چه هست وتجارت لیدر فعلی بازار می شود . دراین گروه وبصادر هم خبرهایی در دل خود دارد او هم بد نیست در کنار آن به سراغ وبملت هم برویم ترازی و بنیادی واقعا خاص است ومثلا گروه مالی ملت در مرداد ۲۵۴۸۳ میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا مرداد 27.244.938 میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است این خود 5 همت است و یک اتفاق ویژه برای بانک !!
گروه خودرو هم خبرهای ریز و درشت زیادی دارد .در بازار خبرها و اتفاقات طوری است که شنیده میشود 3 موضوع واگذاری تودلی ها ، تجدید و افزایش نرخ در حال وقوع است و اتفاقات مهم و خوبی در گروه میتواند رخ دهد یک جرقه برای گروه خودرو کافی است تا از این قیمت ها فاصله بگیرد . به نظر منفی های فردا خساپا خودرو اگر بدهد بد نیست . در سوی دیگر در خبرها امده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی قیمتهای جدید انواع خودرو برای یکدست سازی و همسان سازی نرخها است. در واقع با توجه به اینکه قیمت برخی از خودروها با آپشن های کمتر و قدیمی تر از قیمت خودروهایی با آپشن های بیشتر و جدیدتر، بالاتر تعیین شده بود، سازمان حمایت مجدد در حال بررسی قیمتها بر اساس صورت مالیها و هزینههای جدید، آپشن های جدید و نرخ تورم جدید است. از سویی دیگر به دلیل اینکه قیمت ۴ محصول سایپا نیز همچنان تعیین نشده، قیمت این محصولات نیز در این لیست جدید در حال بررسی است.
در بین گزارش ها علاوه بر دتماد و دارو به نظر 3 گزارش از 3 شرکت دفارا دپارس دلر شرایط خوبی داشت و هر سه مورد توجه بوده است . با این دید و شرایط بنیادی میتوان گفت که اتفاقات خوبی را میتواند برای این گروه در این سهم ها رقم بزند
دراین گروه به نظر سراغ خاص ترها باید رفت هر چند فکر میکنیم در یک رالی یکبار فولاد و فخوز و برخی دیگر از بزرگان یک حرکت مثبت دارند ولی دراین گروه فرود فسبزوا فولاژ سهم های خاص این گروه هستند فولاژ را کمی بیشتر زیرنظر داشته باشید به زودی خبرهای خوبی را در بازار خواهد داشت دراین گروه فرود و برخی دیگر را نیز با دید نوسان عرض کردیم و بحث بنیادی نیست …


