جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 5شهریور 1402

گزارش بازارامروزیکشنبه 5شهریور 1402

نوید خاندوزی
آگوست 27, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 5شهریور 1402 

بسته بازی !!! 

چه بازاری بود امروز … هم یک  روز خاص و ویژه را پشت سرگذاشتیم که با بسته بازی دولت و شوک های خوب خبری بازار کار خود را آغاز کرد و در عین عرضه های زیاد  توانست  یک  روز کم نظیر در حجم  را رقم  زده و بیش از 7 هزار میلیارد تومان ارزش معاملات داشته  باشد و امروز صفوف خرید  شستا و خودرو  خساپا و برخی دیگر نمود کامل یک بازار خاص بود  . بازار مدت ها بود که صفوف این چنینی را به خود ندیده بود و حالا دید و این دست به دست شدن ها و حجم خوردن ها هم  شرایط ویژه ای را  رقم  زده است . امروز علاوه بر رکورد شکنی در حجم شاخص 2 میلیونی را هم پس گرفتیم اما …

اما امروز عرضه  زیاد بود و طبیعی است که به نظر این اتفاق رخ دهد  و 3 دلیل عمده برای ان وجود داشت  اول این که به حرف دولت هیچ اعتمادی نیست و هیچ منطقی پشت تصمیمات وجود ندارد و همین غروب ممکن است  زیرحرف خود  بزند و این  حس ترس از دولت  باعث شد برخی امروز فروشنده  بازار باشند  . نکته دیگر نوسانی ها بودند که بعد از 2 3 روز مثبت  یک سود کوتاه مدتی داشته و شناسایی کردند و البته این طیف خیلی زود دوباره در بازار خریدار می شوند و بخشی دیگر هم  چارتیست ها بودند که مدام  برای بازار خط ترسم میکنند و معتقد بودند  2050  تا  2100  جایی است که  شاخص با ان درگیر است و تکنیکالی بسیاری نماد ها نیز موج عرضه  را تایید میکرد و انها هم موقتا با این خط خطی ها فعلا  فروشنده کوتاه مدت شدند تا تکلیف بازار روشن  تر باشد ولی به نظر همین دسته نیز خیلی زود  بازار که فردا و روزهای بعد  با خبرهای ریزو درشت و بعد از حجم خوردن  فضای بهتری را ببیند دوباره خط ها را  بالاتر برده و برای بازار نوشابه باز میکنند …

اما  گویا قرار است  بازار با یک بسته سورپرایز شود !! بسته ای که هنوز بازنشده اما عطرش فعلا  بازار را چند روزی سرمست کرد . بالاخره یاسین‌هایی که می‌خواندیم گویا اثر کرده و بحث شوک درمانی به بازار آغاز شده است و دقیقاً مرحله اول این شوک درمانی پذیرش بحران در بازار بود که چهارشنبه قبل بالاخره پذیرفته شد و حالا باید دید که البته با محدودیت‌های دولت چه بسته‌ای راهی بازار می‌شود اما همین که دانشمندان دولت به این نتیجه رسیدند که با شوک درمانی باید به کمک بازار سرمایه بیایند یک نکته مثبت و یک اتفاق خوب است که امیدواریم با خبرهای ریز و درشت منفی دیگر این موضوع خراب نشود

اگر به خاطر داشته باشید برگشت بازار را در روزهای گذشته در یک پروسه تعریف کرده بودیم که مثلاً پذیرش بحران، شوک درمانی، جریان آشتی پول با بازار و برگشت اعتماد سه رکن مهم این ماجراست که در حال حاضر ما فقط وارد پیش مرحله شوک درمانی شده‌ایم برای اتفاقات بعدی که مهم‌ترین آن افزایش جریان حجم معاملات و آشتی پول با بازار است باید اعتماد به بازار برگردد و این اعتماد جز با رسیدن اخبار خوب و سلسله خبرهای ریز و درشت مثبت به دست نمی‌آید . حجم نباید یک  روز بالای 7500  باشد و روز دیگر فرار پول را نشان دهد و رو به افول بگذارد و این تماما به رفتار دولت  بازمیگردد …

رفتار دولت این مدت  بسیار غیرمنطقی و ترسناک و عجیب بود و همین حالا هم دولت یکی به نعل و یکی به میخ می‌زند وحتی نمی‌تواند از گروه خودرو دل بکند و همچنان سیطره تصمیمات دولتی و عوان پسند خود را روی این گروه قرار داده که البته از بد حادثه ، گروه خودرو مورد توجه ترین و خاص‌ترین و به نوعی لیدر بازار است و حرکات او بازار را بالا و پایین می‌کند هر چند امروز شستا هم  بغل دست انها  سر صف ایستاده  بود  .
اینکه دولت معامله اخیر کروز یا گروه بهمن را ابطال کند و یا اجازه افزایش نرخ به این گروه ندهد به هر حال رویداد خوشایندی نیست و در فرایند ورود و آشتی جریان پول با بازار چالش آفرین خواهد بود ولی این بسته اخیر حداقل یک گام اولیه است  .
امیدواریم کمی عقلانیت به این گونه تصمیمات دولت نیز برگردد و بتواند خود را قانع کند که دست از سر صنایع برداشته و در مسیر درست اقتصاد گام بردارد که صد البته نتیجه خوب را اول مردم و سپس خود دولت خواهند دید

اما بازار این روزها مورد توجه فعالان قرار گرفته و به نظر بعد از ریزش اخیر که از اصلاح هم گذشته بود و به ریزش و بحران تبدیل شد حالا بازار مسیر برگشتی در پیش گرفته اول از همه اینکه جان مادرتان چارتیست‌های محترم راه به راه برای این مسیر صعودی مقاومت و پله‌های عرضه نتراشید و اجازه بدهید بازار در مسیر خود حرکت کند و مدام ذهن بازار را با مواجه شدن با عرضه‌ها تحریک نکنید هیچکس نمی‌گوید شما تحلیل نکنید خیر اما بحث ما این است که در این مقطع حساس کنونی !!!! دولت و زیرمجموعه‌ها و بالادستی‌ها به اندازه کافی توی سر بازار می‌زنند از خودی‌ها نخوریم بهتر است

موضوع بعد توجه بازار به سهم‌هاست به نظر بازار سرمایه در دوران برگشت خود روی دو دسته سهم متمرکز می‌شود دسته اول سهم‌هایی هستند که ریزش بالایی را طی این مدت داشتند و به نظر بد نیست که همین حالا فیلتری را طراحی کرده و ببینیم که مثلاً از پیک اردیبهشت تا به امروز کدام سهم‌ها بیش از ۴۰ درصد افت داشتند شاید آنها در یک بازه زمانی کوتاه مدت بیشتر مورد توجه باشند اما بحث ما روی دسته دوم است به نظر این دسته رشد پایداری را می‌توانند طی این مدت داشته و به نوعی به قول تحلیلگران پی به‌ای گرفته و بازدهی قوی و نرمالی را ثبت نمایند حرکت در مدار این گونه سهم‌ها و شرکت‌ها منطقی ترین  کار است و البته بهتر است چند چیز را در مورد  آنها نگاه کنید و بعد  انتخاب نمایید …  اول اخبار و تحولات و رفتار دولت با این صنایع که آیا جیب آنها زده شده یا می‌شود یا دولت بی‌خیال آنهاست نکته دوم گزارش‌های میان دوره‌ای که آنها تا قبل از این منتشر کردند و نکته سوم گزارش‌های ماهانه که به نظر با بررسی جمیع این ۳ نکته می‌توان گفت گزینه‌های خوبی را پیدا کرد که در این مقطع بازدهی نرمال و خوبی را نصیب سهامداران کنند بیشک سهم‌های ارزنده و خوبی در بازار وجود دارد که این قابلیت را داشته و دارند و فقط کافیست کمی با دقت بیشتر آنها را تجزیه و تحلیل کرد

بازار با ریزشی که داشته هنوز جای قدرت نمایی و رشد خوبی را دارد و اگر کمی سیاستگذاردیعنی دولت دست از سر بازار بردارد قابلیت‌های خوبی برای رشد و جذب سرمایه نهفته است

یک موضوع دیگر را نیز عرض کنیم نمی‌گوییم خالی بسته شود و بزرگ نمایی کنید ، اما سیاستگذاران اجرایی بازار سرمایه یعنی وزارت اقتصاد و سازمان بورس به نظر بهتر است کارکردهای درست این بازار را در دوران فعلی که این ریسک‌ها سپری شد به سیاستگذار نشان دهند
درست شبیه بزرگتری که می‌خواهد با یک بچه صحبت کند که قطعاً بچه منطق خود را دارد و باید او را قانع کرد و با توجه به سطح سواد عزیزان آنقدر باید ابتدایی و مقدماتی در مورد این موارد صحبت کنید و موارد عملی را به بازار بیاورید تا کارکردهای درست این بازار برای بسیاری روشن شود

روشن شدن و مشخص شدن این کارکردها می‌تواند تصمیمات آتی را راحت‌تر و فضا برای حرکات ضد بازار سرمایه را کاهش دهد تا هر اسکول به اصطلاح اقتصاد خوانده‌ای به خود اجازه ندهد در مورد بازار و بازار سرمایه تفکرات مالیخولیایی اقتصادی خود را بیان کند

و اما نکته آخر روزها زیاد می‌شنویم که دولت در پی تغییر ریل سیاستگذاری‌های ارزی است و به نظر این موضوع این بار شکل جدی‌تری به خود گرفته و گویا به زودی دلار ۲۸ و ۵۰۰ هم ردیف با دلار ۴۲۰۰ شده و کم کم به زباله دان تاریخ می‌رود و دلار ۳۸ و ۵۰۰ و یا نرخ احتمالاً بالاتر مبنای کار خواهد بود به نظر دیر یا زود این اتفاق رخ میداد و از آن گریزی نبود فقط کافی است  به دستاورهای آن دقت کنید که تقریبا هیچ بوده است ! نرخ تورم نقطه‌ای مرداد ماه 39.8% اعلام شده است. این عدد نسبت به تیر ماه رشد 0.4% را نشان می‌دهد.
همچنین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور، با 0.4% رشد نسبت به ماه گذشته، 2.4% گزارش شده است.این موضوع می‌تواند از نشان‌گرهای ناکارآمد بودن سیاست دستوری کنترل نرخ ارز و اقدامات انقباضی بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی باشد.
تقابل ثبات نرخ ارز و امکان احتمال خروج سرمایه از کشور، توان رقابتی صادرات و جذابیت بازارهای داخلی را کاهش می‌دهد که به موجب این دو عامل، صرفه اقتصادی تولید در قیمت‌های فعلی کاهش یافته و تداوم روند افزایشی قیمت‌ها را در بلندمدت شاهد خواهیم بود. ولی باور کنید همین اصول اولیه را این دانشمندان  متوجه نیستند و تا به  بیخ  ماجرا نرسد تصمیم قطعی نمیگیرند !
ولی این موضوع اثرات  خوب و بسزایی در بازار میگذارد و به  طور کلی هر گونه  شفافیت  دراین حوزه در بازار میتواند منجر به بهبود عملکرد شرکت ها شود و البته  در فروش و سود  برخی صنایع  نظیر پالایشی ها و برخی پتروشیمی ها اثرات  بسزایی دارد

به نظر این مرحله اول از تغییر سیاست های ارزی است و به نظر خیلی زود شاهد تغییرات دیگری دراین حوزه خواهیم بود که نرخ ارز صادراتی را نیز احتمالا به  شکل دیگری و با نرخ دیگری و در بازار دیگری عرضه میکند و نرخ  38 نرخی است  که برای برخی مصارف خاص به کار می رود و 28 هم  که دیگر گیر کسی نمی آید ! به نظر این تغییر سیاست های ارزی اجتناب ناپذیر است و میتواند به  بازار سرمایه هم کمک کند  …

امیدواریم  بسته ای که قرار است ارائه شود که گفته می شود نرخ خوراک ،عوارض صادراتی و نرخ تسعیر را شامل می شود به زودی و با کمترین حاشیه راهی بازار شده و رالی بعدی حرکت  بازار را  رقم بزند  .

 

پالایشی ها در انتظار معجزه

در نمادهای پالایشی روند برگشتی قوی شکل گرفته است هم شاهد رشد خوبی در کرک اسپرد محصولات پالایشی هستیم هم از سوی دیگر بحث تغییر نرخ دلار 28500 تومانی به دلار مبادله ای جدی شده است

شپنا شایعات سود 180 تومانی به همراه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و سود انباشته را دارد سهم با رشد خوبی به قیمت های بالای 800 تومانی رسیده و در صورتی که بتواند فردا از سد قیمت های 820 تومانی عبور نماید تا قیمت های 900 تومان جای صعود دارد اگر چه ارزش ذاتی میان مدتی سهم قیمت های 1000 تومان براورد می شود

شبندر هم از سد قیمت های 1000 تومان عبور و ارام ارام به سمت سطوح 1100 تومان در حرکت است سهمی که شایعات خوبی از سود سازی امسالش داشته و با فرض سود 200 تومانی سهم ارزش ذاتی 1200 تومانی خواهد داشت این سهم در وضعیت خوبی به سر می برد

شاوان استارت خود را از کف قیمتی 1800 تومانی زده و با صعود خوبی همراه شد این سهم به سمت قیمت های 2000 تومانی رفته تا در گام بعدی مهمان قیمت های 2200 الی 2400 تومان باشد فعلا تثیبت سهم در قیمتهای بالای 2000 تومان بسیار مهم است

خودرویی های خوش اقبال

خودرویی ها همچنان با اقبال خوبی همراه هستند علی رغم تکذیب ازاد سازی نرخ خودرو باز هم روند سهام این گروه مثبت دنبال شد

در ایران خودروشاهد روند نوسانی مثبت سهم به سمت قیمت های 280 تومان هستیم این سطوح شکسته شود قیمت های 300 الی 320 تومانی در انتظار ایران خودرو می باشد سهمی که این روزها با حمایت ها و خریداران قوی همراه شده است

خاور با روند مثبت خوبی همراه شد شایعات منفی مشکلات فروش سبب اصلاح قیمتی بالایی در خاور شد سهمی که تا کف قیمتی 340 تومان اصلاح و حالا در حال برگشت به سمت سطوح قیمتی 420 تومان است اگر فروش مرداد ماه بالا باشد سهم توان صعود بسیار خوبی پیدا خواهد کرد سهم با کف سود 100 تومانی ارزش ذاتی بالایی دارد

سایپا هم به قیمت های بالای 240 تومان رسید در گام بعدی سهم مهمان سطوح قیمتی 260 تومان خواهد بود سایپایی که بحث فروش سهامش داغ تر بوده و موانع کمتری در این خصوص دارد سایپا هم با روند حمایتی خوبی امروز همراه شد

فولادی های داغ

گزارش های ماهانه فولاد سازان نشان می دهد وضعیتشان در مرداد ماه هم مناسب بوده و فروش های خوبی را به همراه دارند

فخوز با روند مثبت همچنان به سمت قیمت های 360 تومانی در حرکت است این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و شایعات سود 80 تومانی در سهم جدی می باشد فخوزی که رسیدن به قیمت های 360 و 420 تومان در صورت انتشار اخبار مناسب از سهم در دسترس است

فولاد با نوسانات بهتری به سمت اولین مقاومت خود یعنی قیمت های 560 تومانی می رود فولاد در نرخ محصولاتش کاهشی را تجربه نکرده است و توانسته مرداد ماه خوبی در بورس کالا داشته باشد این سهم نیر در صورت شکست این مقاومت قوی مهمان قیمت های 600 الی 620 تومانی خواهد شد

فنورد در قیمت های 2200 تومان صف خرید شد براورد سود 500 الی 600 تومانی برای سهم جریان دارد گزارش 3 ماهه عالی و به نظر می رسد با توجه به بالا ماندن نرخ ورق گرم فروش خوبی هم از سهم شاهد باشیم این سهم تا قیمت های 2500 و 2800 و در نهایت 3000 تومان جای صعود دارد

بانک های پرچم دار

در نمادهای بانکی شاهد روند مثبت خوبی در سهام این گروه بودیم بانک ها همچنان پرچم دار صعود بازار هستند

بانک تجارت خود را به سطوح 220 تومان رساند شنیده می شود بلوک 3 درصدی بانک در ایران خودرو به زودی عرضه و این بانک سود خوبی شناسایی خواهد کرد بانک تجارتی گه اگر روند مثبتش را ادامه دهد مهمان سطوح 240 الی 250 تومانی خواهد شددر بازار شایعه  شده  یک ملک  به ارز 14 همت  را می فروشد و شرایط خاص و ویژه ای را دارد

بانک ملت در حال عبور از سد قیمتی 460 تومان است سهم در صورت شکست این قیمت ها تا سطوح 500 الی 520 تومان رشد خواهد کرد وضعیت بنیادی خوبی در سهم وجود داشته و امسال هم افزایش سرمایه و هم سود بالاتری به نسبت سال قبل خواهد داشت

بانک دی سریعا با برگشت روند از کف قیمتی 100 تومان همراه و  تاکنون 15 درصد بالا امده است سهم مقاومت قوی 125 تومانی را داشته که انتظار داریم در سطوح قیمتی مذکور به تعادل برسد این سهم وضعیت و اینده اش بسته به مشخص شدن وضعیت فروش کوهستان پارک دارد

دارویی ها و گرای مثبت

در دارویی ها شرکت هایی که فروش خوبی در مرداد ماه داشته اند با اقبال همراه و انتظار رشد سودسازی انها بالا رفته است

دکوثر با این فروش جذاب 5 ماهه نشان می دهد صورت های مالی 6 ماهه خوب و قوی دارد این فروش  ها در حالی انجام می شود که در فصل غیر فروش شرکت انجام شده است به عبارتی در نیمه دوم سال سهم توانایی سود سازی بالاتری دارد فعلا هدف سهم سطوح 1100 و در نهایت 1250 تومان است

دساتکو با روند خوبی همراه شد اما فروش مرداد ماهش ضعیف بود همین امر ترمز رشد قیمتی سهم را کشید سهمی که تا قیمت های 760 تومان جای رشد داشت اما باید با قدرت بالا در سطوح بالای 680 تومان تثبیت می شد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی دارد

دارویی فارابی در قیمت های بالای 3000 تومان قرار گرفت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به واسطه رشد قیمت انتی بیوتیک تولیدی شرکت در موقعیت مناسبی قرار دارد این سهم داروساز می تواند امسال سود 700 تومانی و باز به سقف قیمتی 4200 توماین برسد فعلا کف قیمتی سهم سطوح 3800 و مقاومتش 4200 تومان است

انصافا  دسبحان هم  گزارش خوبی را زده است  دسبحان 2ماهی است بهتر می فروشد
سهم در فروردین با فروش 965 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت به 1536 میلیارد ریال و خرداد 1686 میلیارد ریال رسید
در تیر این عدد 1883 میلیارد ریال و مرداد با رشد 1930 میلیارد ریال بود که 5 ماهه 8001 میلیارد ریال فروش داست و مدت مشابه قبل این عدد 3765 میلیارد ریال بود

چهارگوشه بازار

در فجر گزارش بسیار عالی فروش مرداد ماه باعث صف خرید سهم شد به نظر می رسد امسال رسیدن به سود 180 الی 200 تومانی محتمل بوده و سهم رشد قیمتی قابل توجهی داشته باشد فجری که گزارش فراتر از انتظاری داده و می تواند به قیمت های بالای 800 تومان صعود نماید

فاسمین را هم  باید زیرنظر گرفت انصافا خوب بود فاسمین یک فروش خاص را در تیر ثبت کرد و در حالی که در ۳ماهه قبل ۱۰۳۹۲ میلیارد ریال فروش داشت در تیر به عدد۹۱۲۱ میلیارد ریالی رسیده است .
در مرداد 2519 میلیارد ریال فروش زد و نرخ فروش هم تیر ۹۲۱,۲۹۳,۵۳۵ ریال و مرداد ۱,۰۵۲,۷۱۴,۷۰۱ ریال است . جمعا 5 ماهه به عدد 22033 میلیارد ریال رسیده است

کپشیر هم فروش خوبی در مرداد ماه داشت حتی در مرداد فروشش از تیر ماه نیز بالاتر بوده است شرکت به زودی افزایش سرمایه خود را اجرایی خواهد کرد قرار است با ابلاغ هلدینگ تاصیکو طرح توسعه الیاف شیشه هم به این شرکت واگذار شود کپشیری که ارام ارام به سمت سطوح 1500 الی 1600 تومانی گام بر می دارد

وسپهر قرار است در ابان ماه شاهد عرضه 5 درصد سهام توسعه نیشکر باشد این عرضه هم ارزش ان ای وی و هم سود سازی این سهم را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد امروز دومین روز متوالی بود که این سهم با صف خرید همراه بود وسپهری که اهداف 600 الی 650 تومانی داشته و به زودی خبرهای خوبی از سهم به بازار مخابره خواهد شد

انروز شپلی پر حجم  بود و گزارش خوبی هم زد  . شپلی که سال مالی منتهی به آذر دارد، در مرداد ماه خوش درخشید و این ماه را با فروش ۳۷۴ میلیارد تومانی پشت سر گذاشت تا جمع فروش ۸ماهه را به ۲۴۹۳ میلیارد تومان برساند، عددی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲۳ میلیارد تومان بوده است. این سهم که در مسیر افزایش سرمایه از محل تجدید است، با دید نوسانی و رفتن به مجمع افزایش سرمایه گزینه بدی نیست. از منظر نموداری نیز به نظر می رسد سهم به سوی مقاومت ۱۶۵۰ تومانی در حرکت است.

در قطعه  سازی ها خموتور یکی از سهم های خاص و جالب بازار بوده است  . خموتور با رشد ۱۷ درصدی نسبت به میانگین ۴ماه ابتدایی، در مردادماه موفق به کسب درآمد فروش ۲۵۷ میلیارد تومانی شد و جمع فروش ۵ماهه را به ۱۱۳۸ میلیارد تومان رساند، رقمی که در مدت مشابه پارسال ۷۴۷ میلیارد تومان بود. انتظار رشد سودآوری به موجب افزایش نرخی که شرکت اخیرا گرفته، در کنار خبر افزایش سرمایه می تواند سهم را مورد توجه قرار دهد. خموتور که سود هر سهم ۷۰ تومانی برایش برآورد می شود، اصلاح شدیدی را متحمل شده و در صورت بازگشت بازار می تواند نوسان خوبی را نصیب خریداران کند.

در بین قندی ها قزوین را با توجه به فروش 5 ماهه ای که داشته و همچنین نمودار سهم، بیشتر میتوان در نظر گرفت.
سهم تا مرداد ماه فروش خود را به عدد 403 میلیارد تومانی رسانده که تقریبا 3 برابر قبل است.
از طرفی سهم امسال حداقل به سود 120 تومانی به ازا هر سهم خواهد رسید که با توجه به آن p/e آینده نگر سهم به رقم 5 می رسد که با در نظر گرفتن روند قیمتی سهم، می تواند به عنوان گزینه سرمایه گذاری مورد بررسی قرار بگیرد.

در بین  سهم های خاص کخاک  گزارش خوبی زد و سهم  را  باید زیرنظر بگیرید . کخاک رشد فروش خوبی گزارش کرده و با فروش 390 میلیارد تومانی، درآمد خود را 60 درصد افزایش داده.
شرکت احتمالا امسال به سود 260 تومان به ازا هر سهم میرسد که این عدد p/m ttm شرکت را 2 واحد کاهش می دهد و به رقم 6 می رساند. نماد با افت قیمتی که تجربه کرده به سطوح قیمتی حمایتی رسیده و از بازه های فعلی می توان احتمال رشد قیمت را برای سهم در نظر گرفت.

در بین غذایی ها انصافا غدیس شرایط خوبی دارد غدیس را  بیشتر و خاص تر باید  زیرنظر گرفت  غدیس معمولا در 6ماهه اول بهتر است در فروردین با فروش 2327 میلیارد ریالی آغاز کرده است و اردیبهشت 1939 میلیارد ریال خرداد با رشد 2170 میلیارد ریال فروش داشت
تیر 2172 میلیارد ریال فروش داشت و مرداد 2234 میلیارد ریال بود
5 ماهه 10849 میلیارد ریال فروش داشت .مدت مشابه قبل 6964 میلیارد ریال بود به نظر فضای خوبی را در گزارش خواهد داشت و فروش خوبی زده و سود خوبی می زند غدیس عالیس غزر را کمی بیشتر زیرنظر بگیرید

فاما گزارش خوبی نزد ولی بد نیست  زیرنظر باشد  . فاما هم  شرایط خوبی را دارد هر چند دراین ماه کمی افت گرد  فاما تیر خوبی داشت و 2039 میلیارد ریال فروش زد و نرخ ۸۶۸,۴۳۴,۶۰۲ ریال شد
در مرداد 1775 میلیارد ریال بود و 5 ماهه به فروش 8364 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه قبل 4644 میلیارد ریال بود به نظر گزارش خوبی دارد ولی شبیه  3ماهه اول است

در بین سهم های گروه کانی غیرفلزی کرازی را صحبت کردیم کگاز هم واقعا خوب بود  کگاز در فروردین با فروش نسبتا خوب 784 میلیارد ریال فروش داشت و اردیبهشت 899 میلیارد ریال خرداد 754 میلیارد ریال بود
در تیر با فروش 957 میلیارد ریالی مواجه بود و مرداد با رشد 1246 میلیارد ریال بوده و 5 ماهه 4641 میلیارد ریال فروش داشت که مدت مشابه قبل 2175 میلیارد ریال بوده است اگر اهل نوسان هستید کقزوی را  بیشتر زیرنظر بگیرید ولی به  طور کلی با دید نوسان  کگاز و کرازی را در این گروه  خاص تر می بینیم  .  کهمدا هم  شرایط خوبی را دارد

 

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم