جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 22 مرداد 1402

گزارش بازارامروزیکشنبه 22 مرداد 1402

نوید خاندوزی
آگوست 13, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 22 مرداد 1402 

بوی بنزین ،عطردلار ! 

امروز بازار را در حالی پیش بردیم که یک منفی به مثبت ریز را تجربه کرد و زیر خروار خروار خبرهای ریزو درشت از دلار و بنزین قرارداشت  .البته بازار امروز در عین این واکنش نسبتا خوب در اوج کم حجمی خود قراردارد که نشان میدهد همچنان  فرسایش ناشی از ابهامات زیاد و فضای بازار تغییر خاصی نکرده است  وقتی هنوز حجم کم است یعنی بازار از ابهامات پیش رو میترسد و این می شود نتیجه رفتاری که شاهدش هستیم و کسی حاضر به حضور در بازار نیست البته امروز بازار با برگشت دوباره دلار و خبرهای بنزین کمی بهبود گرفته  بود و فضای بهتر و امیدوار کننده تری داشت

اما  قبل ازاین که بازار امروز را آغاز کنیم کمی از دیروز بگوییم که اتفاقات عجیبی در بازار رخ داد… قبل از هر چیز ذکر این نکته لازم است که حداقل متوجه شویم دیروز در بازار چه خبر بود که این چنین فشار فروش همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد . بعد از بازار دیروز  تازه دیشب مشخص شد که بله یک اطلاعیه از نرخ ارز واردات شرکت‌های خودرویی باعث بروز چنین جوی شده بود به قول برخی آن تحلیل‌های عجیب و دلار و این موارد خیلی محلی از اعراب نداشت.
به نظر این اتفاق دیروز و تحولات آن چند موضوع را دوباره به گوش ما می‌زند. موضوع اول این است که از این پس باید به این جمع‌بندی رسید که پشت هر افزایش وکاهش عجیبی از قیمت‌ها یک اتفاق و رویدادی است که ما احتمالاً بعداً متوجه می‌شویم و سر و صدای آن بعدها در می‌آید اما کتکش را ممکن است همین امروز بخوریم . کدال و ناشر و این بند و بساط‌ها هم بیشتر پشم و کشک ماجراست و فقط برای خالی نبودن عریضه انگار برنامه‌ریزی شده است …
نکته دوم سیگنالی بود که از سمت این اطلاعیه به بازار رسید و نشان داد که کاهش صادرات و ارز خود را در کمبود دلار ۲۸۵۰۰ نشان داده و دولت هم به این جمع‌بندی رسیده است که این ارز باید صرف مصارف محدودی باشد تمام آن شعارها و حرف‌ها که منایع هست و دلار هست زیاد هم هست شعاری بیش نبوده و امروز با خبرهای گوشت و چای این موضوع تایید  شد . که البته در ایجاد جو مثبت در بازار موثر بود  .

موضوع سوم این است که عقلانیت در مسیر سیاست‌های ارزی نه با برنامه و فکر که از سر ناچاری و با اجبار به هر حال محقق می‌شود به چه معنی؟ به این معنی که دیر یا زود اقتصاد و دست نامرئی بازار فضا را در اختیار گرفته و شرایط را تغییر می‌دهد کافیست عزیزانی که امروز تصمیم گیر هستند یک دور خاطرات سیف را در زمان ریاست خود بر بانک مرکزی مرور کنند این سریال عیناً در حال تکرار شدن است منتها فقط اعداد نرخ دلار آن فرق می‌کند کم کم این ماجرا  را در چهره اقتصاد  می بینیم و این چیزی است که بازار هم  باید درک کند !

و نکته چهارم اگر می‌بینید جریان پول با بازار سرمایه قهر کرده و به سمت او نمی‌آید به نظر کاملاً محق است و حق دارد با این اتفاقات و هر روز تغییر ها و بخشنامه‌ها جریان پول چرا باید عنان و اختیار خود را دست سیاست گذاری قرار دهد که خودش هم امروز و فردایش را نمی‌داند به واقع رفتار سهامدار در بازار درست است و میبینیم که جریان پول هم از بازار به همین دلیل فاصله گرفته .  فضای اقتصادی که ۵ ماه از آن می‌گذرد نرخ انرژی اش مشخص نیست در سایر بخش‌هایش هم سگ می‌زند و گربه می‌رقصد  مشخص است که جریان پول به ان اعتماد نمیکند .
در چنین فضایی چه کسی به بازار سرمایه اطمینان می‌کند سیاست‌های نامشخص اقتصادی و تغییرات هر روزه این سیاست‌ها باعث بروز این جریان شده و دیر یا زود دود این بی تدبیری به چشم کل اقتصاد خواهد رفت .

در عین این حرف ها یکی دو روزه به  بازار نگاه نکنید …
رفتار بازار روز به روز سخت‌تر و کار آن برای نجات و برگشت دشوارتر می‌شود شاید بشود بازار را به دعواهای زن و شوهری تشبیه کرد که شاید روزهای اول بشود با یک عذرخواهی ماجرا حل و فصل شود اما گذر زمان و دعواهای بیشتر و ماجراهای بیشتر کار را هم پیچیده‌تر و برگشت را سخت‌تر می‌کند ‌ روزهای قبل شاید فقط با یک خبر نرخ خوراک ، بازار برمی‌گشت اما امروز هم باید پتروشیمی‌ها را نجات داد هم خودرو و از همین روست که فکر می‌کنیم کار برای بازار هرچی جلوتر می‌رود سخت‌تر می‌شود در چهره دولت هم عزمی برای کمک به بازار دیده نمی‌شود

نکته جالب ماجرا این است که انگار نشستند و یکی یکی هدف می‌گیرند تا به بازار ضربه بزنند جای زخم‌های قیمت گذاری دستوری و خروج خودرو از بورس کالا برای خودرویی‌ها درد می‌کند که یکی محکم‌تر تبر زده و با افزایش نرخ ارز و بهای تمام شده این شرایط را برای این گروه رقم زد البته این را هم عرض کنیم با این تصمیم تخصیص واقعی نرخ ارز  کاملاً موافقیم اما به شرطی که اگر در سمت بهای تمام شده نرخ دلار قرار است واقعی باشد در سمت فروش نیز نرخ باید واقعی باشد و تمام حرف بازار همین است که همه چیز بر مبنای یک منطق و علم پیش برود نه دستور

دقیقا مشکل امروز مملکت را  می بینید ! برق ،گاز بنزین ! همه و همه ناشی از 2 درد است 1- تحریم و 2 که از اولی مهم تراست قیمت گذاری دستوری که باعث شده جذابیت از این صنایع برود و دخالت های دولت باعث فراری شدن سرمایه گذاران شده و دقیقا همان واژه را باید به کار ببریم که چند روز قبل گفتیم  خر کله کسی را گاز نگرفته که بیاید  سرمایه گذاری کند . در ضمن  یکی یکی این ابهامات و ایردات و کسری ها و صف ها  بیشتر می شود !

میدانید چرا ؟! چون اقتصاد یک علم است نه نظریه 4 اسکل که در توئیتر مطلب می زنند ! مشکل شما این است که فکر میکنید اینجا هم خانه و محل کار است که میتوان با دستور کار را پیش برد …

و اما حرف آخر …

دیروز در مورد سالگرد سقوط ریزش بازار صحبت کردیم قصد داریم این روزها کمی در مورد این اتفاق بیشتر بنویسیم و بیش از همه آنچه ما را از درون و بیرون آزار می‌دهد این است که بزرگترین فرصت تاریخی بازار سرمایه و اقتصاد برای آشنایی و آشتی مردم با بازار را به شنیع‌ترین شکل ممکن خراب کردید و با حمله گاز انبری به دارایی‌های مردم این چنین وضعیت بی‌اعتمادی را برای بازار رقم زدید

طوری که هنوز بسیاری معتقدند بازار بعد از آن رویدادها از جایش بلند نشده

همچنان حلقه مفقوده ماجرا ،نقش دولت در بازار و شرکت‌هاست که با بی‌تدبیری و دیوانگی یکی یکی سر مرغ‌های تخم طلا طلای خود را می‌برد تا در کوتاه مدت به منافع و منابع بیشتری برسد و این اثر خود را در میان مدت و بلند مدت در اقتصاد خواهد گذاشت چه در آن سال ۹۹ و چه در سال جاری به نظر رفتار دولت‌ها هیچ فرقی نکرده آن یکی هم شعار می‌داد و حرف می‌زد و می‌گفت بورس جای سرمایه‌گذاری است دولت فعلی هم کارش همین است در شعار و حرف بورس اولویت اولش بود در عمل اما به قول رضا مارمولک خواهر و مادر شرکت‌ها و صنایع را به هم پیوند داده و بازار را نیز همچنین

آن چیزی که هیچ یک از این دولت‌ها نتوانستند به وجود بیاورند و به زودی لطمه آن را در سال‌های نه خیلی دور خواهند دید آن اعتمادیست که جریان پول باید به بازار سرمایه داشته باشد تا این بازار بتواند به محلی برای تجهیز سرمایه و کارهای بزرگ و کوچک تبدیل شود درست به مانند همه دنیا . اما در دولت قبل که شعارش داده شد اما مثل آوار عرضه‌ها روی سر سهامداران ریخته شد و در دولت فعلی وضع بدتر است کسانی حتی اگر نیت خوبی هم داشته باشند که آن هم بعید می‌بینیم با حرف‌ها و رفتار های عجیب  این اعتماد را از بین برده و فضا را روز به روز بدتر کردند همین موضوع است که باعث شده بگوییم سالگرد ریزش بازار بیشتر سالگرد تلخی‌ها و یادآوری حماقت‌های دولت‌های مختلف است که از رنجی که ما می‌بریم کم نمی‌کند و هرسال به آن اضافه می‌کند

بگذریم و حرف زیاد است و سراغ  بازار برویم …

پالایشی های خوش نوسان

در نمادهای پالایشی شاهد روند نوسانی مثبت بودیم رشد ادامه دار قیمت های جهانی نفت و افزایش کرک اسپرد همچنان انتظارها را در این گروه بالا برده است

به  طور کلی روی گروه پالایش می شود بیشتر صحبت کرد  گزارش های خوبی را در 6ماهه خواهیم  داشت  . به خصوص شپنا و شبندر در بین پالایشی ها  شبندر که در بهار به سود 23 تومانی برای هر سهم رسیده بود، پیش بینی سود 190 تومانی برای کل سال 1402 را دارد. علت عمده کاهش سود شرکت در بهار، کاهش مقدار و کاهش نرخ جهانی خوراک و تولیدات بوده است. با قیمت های فعلی p/e حدود 4.7 واحدی برای شرکت تا انتهای سال بدست می آید. از لحاظ نموداری نیز شرکت پس از بازگشایی با گپ منفی بعد مجمع سالیانه در حال نوسانات بوده و به محدوده قیمتی 900 تومان رسیده است. به نظر می رسد واکنش سرمایه گذاران به محدوده 840 الی 900 تومان تعیین کننده مسیر میان مدت سهم باشد. البته  شتران  را هم در قیمت های یر 3900  ریال می شود  زیرنظر گرفت و کمی صبر کرد

شپنا سهم بنیادی گروه که انتظارات بالایی از طرح توسعه اش دارد با روند مثبت بار دیگر شانس خود را در برابر مقاومت 720 تومانی امتحان خواهد کرد خریداران خوبی برای شپنا وجود داشته و سهم در وضعیت خوبی قرار دارد و رسیدن به تارگت 800 تومانی در این سهم بعید نیست

شتران هم خوب نوسانی داشت و اگر بتواند از سد قیمتی 420 تومان عبور نماید تا سطوح 460 و 520 تومان رشد خواهد داشت این سهم نیز به نظر می رسد امسال تحولات مثبتی را در پیش بگیرد

فولادی های خاص

در نمادهای فولادی شاهد تحرکات مثبت بودیم فولادی هایی که از کف قیمتی توان برگشت روند خوبی دارند

فنورد با روند مثبت و صف خرید همراه شد بالا بودن قیمت ورق گرم تولیدی شرکت و افت قیمت قراضه به عنوان ماده اولیه اصلی در شرکت سبب شده تا بازار انتظار حاشیه سود بالایی از سهم را داشته باشد فنوردی که امسال 600 تومان سود و قیمت های 3600 تومانی خواهد داشت که نشان از فاصله قیمت تابلو با قیمت فعلی سهم دارد

فسازان هم با نوسانات مثبت همراه شده است سهم در 3 ماهه سود سازی بالایی داشته است و امسال براورد سود 150 تومانی دارد که ارزش ذاتی سهم برابر با 900 تومان خواهد بود سهم اصلاح قیمتی خوبی داشته توان رشد قیمتی بالایی دارد

فولاد مبارکه نوساناتش ارام است علی رغم خبرهای خوبی که سهم دارد به خصصو افتتاح نیروگاه و کاهش وابستگی به برق باز هم تمایلی به رشد ندارد فولاد سود سازی بالایی دارد انا برای رشد نیاز به نقدینگی سنگینی هم دارد که فعلا در بازار موجود نیست

ساختمانی های برگشتی

در نمادهای ساختمانی شاهد برگشت روند خوبی بودیم ساختمانی هایی که شرایط مناسبی داشته و روند برگشتی را در پیش گرفتند

ثرود 1200 تومانی عالی است و در کف قیمتی قرار دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوی داشته و با دید میان مدت جای رشد مناسبی از نظر قیمتی دارد این سم یکی از سود ساز ترین سهام گروه ساختمان دسته بندی می شود

در ثبهساز سهم سریعا واکنش نشان داده و مثبت شد سهمی که کف قیمتی 280 تومانی را بسته و با هدف 320 تومان در نوسان است این سهم ساختمانی هم اوضاع و احوال مساعدی داشته و تحولات بنیادی به همراه داشته است و هم سود سازی 3 ماهه هم و فروش تیر ماه بسیار عالی بوده است

ثاخت برگشت خوبی از کف 400 تومانی زد سهمی که حمایت های بسیار قوی را در سطوح کف قیمتی خود شاهد بود این سهم ساختمانی تا قیمت های 460 تومان جای نوسان مثبت داشته و روند صعودی قوی را در پیش خواهد گرفت

پتروشیمی های نوسان ساز

در نمادهای پتروشیمی روند مثبت را شاهد بودیم به طوری که سهام این گروه پس از اصلاح قیمتی مناسبی که تجربه کردند امروز با رشد قیمتی خوبی همراه شدند

شیران بعد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی امروز با صف خرید و رشد قیمتی خوبی همراه شد این سهم با روند مثبت ارام ارام به سمت قیمت های 560 تومانی حرکت خواهد کرد سهمی که از نظر بنیادی تحولات خوبی داشته و طرح توسعه پیشرو مهمترین پتانسیل سهم می باشد

بوعلی هم روند نوسانی قوی را در رنج قیمتی 4600 الی 5200 تومان در پیش گرفته است سهمی که وضعیت خوبی داشته و سود سازی بالایی برای سال جاری خواهد داشت بوعلی که تحولات خوبی داشته و توانسته از فاصله بین قیمت های فروش و مواد اولیه سود خوبی ببرد

شیراز هم اوضاع بهتری در بین اوره ساز ها دارد سهمی که هدف قیمتی 2400 الی 2500 تومانی داشته و به دلیل تنوع تولیداتش وضعیت بهتری دارد این سهم پتروشیمی روند نوسانی مثبت را تا رسیدن به قیمت های فوق ادامه داده و باید دید در مرداد ماه و فروشش چه خواهد کرد

در جمع بندی باید گفت  شیراز با دید نوسان خوب بود شکربن هم  تا حدودی هم گروهی است و بد نیست دراین  قیمت ها زیرنظر باشد

بعد از پارس و شیراز شیران  را هم می شود در نظر داشت و صد البته  شبصیر و جم پیلن هم  بنیادی بد نبودند

شاراک هم  گزارش داده و بد نیست  شاراک در 3ماهه به سود 1446 ریالی رسیده است و شبیه مدت مشابه سال قبل است . سهم 11032 میلیارد ریال سود عملیاتی و 11658 میلیارد ریال سود خالص دارد و بخشی از سود غیرعملیاتی است که در 12ماهه شناسایی می شود به نظر به  6000 ریال  سود می رسد و این  قیمت ها برای شاراک  بد نیست  .

 

چهارگوشه بازار

کپشیر امروز صف خرید خوبی شد خبرهای خوبی از سهم به گوش می رسد ظاهرا بنا به سیاست های تاصیکو سهم برنامه تجدید ارزیابی بالایی دارد همچنین شنیده می شود بحث انتقال کارخانه تا سال اینده اجرایی خواهد شد براورد سود 250 تومانی از دیگر پتانسیل های سهم است با شکسته شدن سد قیمتی 1250 تومانی سهم اهداف قیمتی 1400 الی 1500 تومانی دارد

در حخزر شنیده می شود گسترش و توسعه ناوکان شرکت در دستور کار قرار گرفته است و ظاهرا 2 کشتی به شرکت افزوده و خرید 3 کشتی دیگر در دستور کار است حمل و نقل در خزر به شدت به واسطه صادرات روسیه بالا رفته و نرخهای صادراتی از تنی 30 دلار به 35 دلار افزایش یافته است سهم امسال براورد سود 1300 الی 1400 تومانی و قیمت های 7000 الی 9000 تومانی دارد

با مثبت شدن روند دلار و طلا فزر هم مهمان نوسانات مثبت ارامی شد این سهم طلا فروش در وضعیت خوبی به سر برده و پتانسیل های بنیادی خوبی دارد شایعات سود سازی 800 تومانی باعث شده تا چشم انداز خوبی پیش روی فزر باشد این سهم فعلا در قیمت های 3800 الی 4200 توماندر نوسان است

یکی از سهم های خوب گروه  فلزات  فباهنر است . فباهنر در گزارش تیرماه 997 میلیارد تومان فروش داشته و نسبت به میانگین ماه های قبل 33% رشد داشته است. در مجموع چهار ماهه 3245 میلیارد تومان فروش داشته که 52% بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. از لحاظ نموداری عموما حرکات فباهنر نسبت به فملی در صعود و نزول ها پرشتاب تر بوده است. در اصلاح اخیر نیز محدوده 426 تومان حمایت مهمی است که در صورت رسیدن به آن می توان انتظار افزایش تقاضا را داشت. سود فباهنر در سال 1402 حدودا 80 تومان می باشد که با قیمت های فعلی p/e حدود 5.5 واحدی برای شرکت می توان در نظر گرفت.

به نظر با این خبرهای حذف نرخ 28500  گوشت فضا  برای گروه  زراعت بهتر می شود . در بین زراعتی ها، زملارد از جمله سهامی است که کاهش قیمت خوبی داشته و در حالی که بازده صنعت منفی ۵ درصد بوده بازده سهم در بازه ماهانه منفی ۱۵ درصد بوده و سهم به قیمت های مهمی رسیده است. شرکت احتمالا خبر افزایش سرمایه از تجدید را خواهد داشت که این موضوع میتواند به رشد قیمت سهم کمک کند. نماد در ۴ ماهه به فروش ۱۷۲ میلیارد تومانی رسیده و این رقم با رشد کمی نسبت به مدت مشابه قبل بوده است.

سیمرغ را هم بد نیست  زیرنظر بگیرید . سیمرغ اگرچه در تیرماه به خوبی اردیبهشت و خرداد نبود، اما توانست درآمد فروش را بالای 300 میلیارد تومان حفظ کند و با فروش 303 میلیارد تومانی در این ماه، جمع فروش 7 ماهه را به 1976 میلیارد تومان برساند. احتمال افزایش نرخ تخم مرغ بسیار وجود دارد و در این صورت می تواند در ماه های آینده این ماه را نیز به راحتی جبران کند. این شرکت که در بهار 122 تومان و در مجموع شش ماهه 178 تومان به ازای هر سهم شناسایی کرده، انتظار می رود در پایان سال مالی جاری به سود 460 تومانی دست یابد. با توجه به قیمت فعلی، p/e سهم در سال مالی 1402 ( منتهی به آذر ) در محدوده 5.9 است که با در نظر گرفتن پتانسیل شرکت و سود سال 1403 به نظر گزینه ای مناسب است که می توان آن را زیر نظر داشت.

در بین  سیمانی ها  سابیک و ساوه  شرایط خوبی دارند .  ساوه با وجود درآمد خوبی که داشته نسبت دیگر سیمانی با افت قیمت خوبی مواجه شده و پتانسیل رشد را میتوان برای آن متصور بود. شرکت در ۴ ماهه به فروش ۱ همتی رسیده که ۲ برابر مدت قبل است. از طرفی تحلیل گران برای ساوه سود ۲۱۰۰ تومانی به ازا هر سهم پیش بینی کرده اند و این در حالی است که سود سال قبل ۱۵۸۳ تومان بوده. با توجه به روند سهم، قیمت ۱۳۰۰۰ تومان می تواند قیمت های خوبی برای سهم محسوب شود.  سابیک هم  بد نیست  سابیک در فروردین 1782 و اردیبهشت با رشد خوب 2390 میلیارد ریال و خرداد 2756 میلیارد ریال بود
در تیر با فروش 2340 میلیارد ریالی مواجه بودو 4 ماهه 9270 میلیارد ریال فروش زد . مدت مشابه قبل 5651 میلیارد ریال بود

در بین دارویی ها،‌ دپارس از جمله شرکت های پردرآمد گروه محسوب میشود که علاوه بر اینکه در ۳ ماهه سود خود را ۱۸۸ درصد بیشتر کرده و به EPS ۹۷ تومانی رسیده از طرفی در ۴ ماهه امسال هم درآمد خود را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داده و به فروش حدود ۴۵۰ میلیارد تومانی رسیده. نماد امسال احتمالا EPS ۱۲۰۰ تومانی خواهد داشت که این رقم P/E fwd سهم را به حوالی عدد ۵ می رساند. سهم در بازه ۷ روزه نسبت به هم گروهی های خود ریزش بیشتری را تجربه کرده و به سقف قبلی خود رسیده. درنتیجه قیمت های فعلی بازه پراهمیتی برای شرکت محسوب میشود.

در بین قطعه  سازی ها  خموتور خریخت خزر خکار خپویش گزینه های خوبی هستند

امروز بانکی ها معاملات خوبی را داشتند .

افزایش سرمایه  101 % در وبملت مورد  تاییت  حسابرس قرار گرفت و 41% از پیشنهاد  افزایش سرمایه کم رنگ وحذف شد همین هم  خبرخوبی است و میتواند  به گمک  وبملت بیاید  انصافا وبملت  با ددی میان مدت عالی است  خبر مهم  تر این  که  زمینه  برای پذیرش نرخ  38500  برای نرخ ارز فراهم می شود و این موضوع تغییرات  زیادی در سود تسعیر بانک ها دارد

گروه  بانک  ریسک کمتری را دارد و با دید کمی صبر به نظر فضای خوبی را پیش می رود وبملت ونوین وسینا وتجارت  گزینه های خوبی هستند وتجارت از محل عرضه بمولد  10 ریال  سود می کند و عدد  بالایی نیست ولی در کل خوب است

در گروه  روی فاسمین و فسوژ هردو خوب هستند . هردو افت  قیمت و اصلاح خوبی را داشتند اگر اهل ریسک پذیری هسیت  فسوژ  و اگر اهل میان مدت تر هستید  به نظر فاسمین گزینه خوبی است و میتواند جالب باشد  . هردو  سهم  را کمی بیشتر و خاص تر زیرنظر بگیرید هردو  از نظر بنیادی قابلیت های خوب و قوی د سود  سازی دارند

امروز جو  حمل و نقلی ها بد نبود . در حکشتی به نظر خبر اخیر میتواند اثرات خوبی در این سهم داشته  باشد به واسطه  بحث های حمل و نقل از همین  رو حکشتی بد نیست در کنار آن معتقدیم این خبربرای حسینا خبرخوبی است  . حقیقتا  گزارشی بخواهیم  سهمی بخریم  حسینا  شرایط خاص ترو بهتری را دارد و گزینه اول است

و سراخر سراغ  رمپنا  برویم  سهم  با  بیش از 600  تومان سود تلفیقی در پی به ای تلفیقی 2 قرار دارد و نشان میدهد  سطح ارزندگی یکی از سهم های خاص بازار است  با دید نوسان  به نظر رمپنا نه خیلی ولی با دید کمی صبر عالی است  در این گروه بکابل را هم  کمی بیشتر زیرنظر داشته  باشید  . ولی در مجموع  بین همه اعضای گروه  برق رمپنا  را خاص تر می بینیم . جمع حقوق صاحبان  سهام سهم کم کم به ارزش بازار نزدیک می شود و کمتر شرکتی این چنین است

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم