گزارش بازارامروز شنبه 14 مرداد 1402
دل دل در 2 میلیون !
همیشه مرداد در ذهن بازار ماه خونینی بوده ! 99 آغاز یک دوره افت در بازار بوده که بسیاری معتقدند تبعات آن رشد و سپس ریزش عجیب هنوز بازار را رها نکرده است ولی امیدواریم مرداد امسال بتواند روزها و ماه متفاوتی برای کل سال 1402 شود … امروز بازار روز خوبی را پشت سرگذاشت و در 2میلیون واحد بند بازی میکرد و البته همه یادشان رفته بود که همین چند روز پیش تارگت های نزولی برخی گوش فلک را کر کرده بود ولی در هر صورت بد نیست کمی هم با پرهیز از جو زدگی به بازار نگاه کنیم نه صفوف خرید و فروش! بازار انقدر اصلاح کرده و افت داشته که نه یک روز حتی یک هفته مثبت هم نباید کسی را دستپاچه کند !
این وسط یک نکته کمی برای ما عجیب است هنوز بازار حرکتی نکرده و رشدی نداشته برخی به فکر سقف های بازار و جای فروش هستند ! بگذارید این بنده خدا نفسی بکشد بعد بزنید ! به نظر بخش بزرگی از بازار در حال حاضر تماشاچی هستند و نگاه میکنند به همین دلیل که هنوز ان اطمینان قوی به بازار به وجود نیامده و حجم معاملات و نرسیدن خبرهای منفی دو مولفه مهم برای ادامه دادن این مسیر است .امروز حجم بد نبود و بهتر شده بود ولی هنوز با انچه در ذهن همه است فاصله داریم و البته با یک گل هم بهار نمی شود … ارزش کل معاملات امروز بازار 10.018 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 6196 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است که تقریبا از سه شنبه 50% بیشتر است
اما واقعا بازار چرا مثبت شد ؟! خبری رسید ؟ اتفاقی رخ داد ؟! به نظر مثبت بازار از سر نبود خبرمنفی بود و شدت اصلاح زیاد و این برگشت و واکنش طبیعی است ولی این طور هم نیست که برای ادامه دار بودن خبرنخواهد . بازار برای ادامه این مسیر سبز به اخبار و جریان پول نیازدارد .دست فرمان فعلی بدون پول و خبر نهایت یک هفته موتور بازار را گرم کند و بازز رنجر ها از راه میرسند !!
این روزها بازار در فضایی قرار گرفته که به واسطه نبود اخبار منفی و اصلاح سنگین و شرایط سختی که داشته است کمی مورد توجه قرار گرفته تا از زیر فشار فروش ایجاد شده طی مقطع اخیر رهایی یابد
بازار را آنقدر زدند و کوبیدند که دیگر نای منفی شدن و جای سالم روی صورتش ندارد و همین است که با اندک تحرکی در برخی گروهها نظیر پالایش و یا خودرو مسیر امیدوار کننده را در پیش گرفته است و بعد از این ریزش و اصلاح به رشد واکنش نشان میدهد اگر به خاطر داشته باشید در بحث شوک به بازار دو گروه خودرو پالایش شرایط ویژهای را در این فضا داشتند و حالا هم اگر خبرهای احتمالی خودرویی ها نظیر بورس کالا و تجدید و افزایش قيمت درست باشد و به تایید برسد میتواند اتفاق مهمی برای بازار شده و شرایط را به سود سهامداران تغییر دهد بازار آنقدر در نقاط عجیبی از اصلاح قرار گرفته که حرکت یک گروه به خصوص گروههایی مثل خودرو و پالایش میتواند در کل بازار موثر باشد و قدرت خرید و روحیه بازار را افزایش دهد و خریداران را شجاعتر نماید
این همان چیزی است که امروز هم در بازار شاهد بودیم و میدیدیم که فضای نسبتاً خوبی در بازار وجود داشت
بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که پس از تعطیلات پرحرف و حدیث و پرحاشیه که داشتیم که پر از حدس و گمان و شایعه بود ، یکی باید روزهای خوب هفته قبل که در آن قرار داشت را به او یادآوری میکرد یعنی به عبارت دیگر بازار باید روز سهشنبه را به یاد میآورد که فضای خوبی در قیمتها داشته و اوضاع خوب بوده و به تعطیلات رفته و همین یادآوری باعث شد امروز بازار آرام و آهسته آغاز کند و رفته رفته بهتر شود که صفوف خربد شپنا و خودرو در این موضوع موثر بود . هنوز بازار به حجم قابل قبولی که بخواهد مسیر ویژهای را نشان دهد نرسیده و این نقطه ضعف فعلی بازار است که هنوز نتوانسته پولهایی که از این بازار فرار کردند و یا بیرون گود نشسته و تماشاچی اند به بازار بازگرداند . زمان برگشت این پولها به بازار ،موعد حرکت پرشتاب تر بازارخواهد بو و افزایش حجم معاملات را رقم زده و یکی از نشانههای مهم و بارز بازار برای حرکت قویتر پیش روست
اما به روال همیشه ببینیم در هفتهای که در پیش داریم چه اتفاقات و رویدادهایی در انتظار ماست
به نظر مهمترین اتفاق و رویداد بازار کماکان رسیدن اخبار اقتصادی و توجه بیشتر به نرخ ارز است کدال مسیر آرام و ساکتی را پیش میبرد و تحول خاصی ندارد.
پس بازار به دست ابزاری نظیر اخبار مهم صنایع، بازارهای جهانی و نرخ ارز خواهد بود که هر یک میتوانند تا حدودی مسیر جریان پول و نوسانگیری در بازار را تغییر دهند .البته این را بگوییم که هنوز هیچ نشانهای از عقلانیت دولت و تغییر فاز رفتار او به چشم نمیخورد و این احتمال را حتی میدهیم که هرجا بتواند دوباره زخم خود را به بازار میزند اما آنقدر آش شور شده که خود او هم به این نتیجه رسیده دیگر کارد به استخوان رسیده و گوشتی برای کندن ندارد !
اما در مورد این تعطیلی چند روز حرف و حدیث بسیار است ولی هیچکس از یک زاویه ساده به ماجرا نگاه نکرد و آن هم این بود که شاید واقعاً حرف اساتید این بار در بحث بحران برق درست باشد!!! طی روزهای گذشته شایعات و شنیدههایی مطرح میشد که قطعی ها به دلیل کسری برق یکی از مهمترین دلایل تعطیلی اخیر و بروز چنین اتفاقی بود بیایید فرض کنیم این فرضیه درست است و واقعاً دولت به واسطه قطعی و کمبود برق تعطیلی و احتمالاً تعطیلیهای پیش رو را رقم زده… روی صحبتمان با آن دسته از دانشمندان و اسکلهاییست که تزهای صد من یک غازی عجیب را میدهند… قبلتر هم گفتیم اقتصاد علم شوخی و دستور نیست به موقعش چنان به صورتت میزند که جای انگشتانش روی صورتتان بماند و حالا به نظر کسری برق به خوبی دو نتیجه بارز و روشن را به گوش سیاستمداران زده است اول اینکه تحریم و نبود سرمایهگذاری در این حوزه بلای جان کشور شده و کم کم خود را در برق و گاز نشان میدهد نکته دوم قیمت گذاری دستوری برق و عدم جذابیت سرمایهگذاری در این حوزه چنان بلایی بر سر این صنعت آورده که امروز خاموشی و تعطیلی راه حل جبران آن شده است این دقیقاً حاصل تفکراتی است که امروز بخشی از همین افراد در سایر صنایع بیان میکنند
نتیجه این طرز فکرها و خاموشی عقلانیت می شود خاموشیهای برق هرجا دولت با هر شکلی و با هر ادبیاتی در پی دستور دادن و دستوری عمل کردن باشد دیر یا زود چنین نقطه ضعفی بیرون میزند و ای کاش حداقل کسانی که ژست تئوری پرداز اقتصادی به خود گرفته کمی آن کله مبارک را از آکبندی خارج کرده و فکر کنند که نتیجه چنین رفتارهایی در اقتصاد این چنین خواهد بود !!
امیدواریم حداقل این اتفاقات رخ داده در صنعت برق نصب العینی برای این عزیزان و دانشمندان باشد تا در تصمیمات خود علم اقتصاد را به عنوان یک علم بپذیرند و نظریات خودساخته و خود اقتصاد برتر پنداری ندهند و برای مردم کشور زحمت آفرینی نفرمایند.اخیرا وزیر صمت اظهارات امیدوار کننده ای داشته که آنچه که واقعیت است این است که همه چیز باید به سمت بازار برود. ما داریم به سمت اقتصاد بازحرکت میکنیم البته تا امروز انچه که باز شده چیز دیگیری بوده ولی همین که بیان میکنید خود نشانه این است که میدانید مشکل کجاست . ولی حقیقتا طی این سال ها گوش و چشم همه ما از حرف های خوب و عملکردهای بد پر است…
استارت قوی خودرویی ها
خبر هایی در خصوص احتمال عرضه مازاد تولید و فروش خودرویی ها در بورس کالا امروز سبب شکل گیری معاملات خوبی در سهام این گروه شد
خاور گل سر سبد خودرویی ها که شایعات خوبی از توان سود سازی بالا دارد با رشد قیمتی به سمت تارگت اولیه 460 تومان می رود سهم در گام بعدی تارگت 520 تومانی دارد خاوری که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و سود سازی بالا از پتانسیل های اثلی سهم می باشد
در زامیاد هم شاهد صف خرید خوبی بودیم بار دیگر زامیاد عزم خود را جزم کرده تا به سمت قیمت های 820 تومانی برود سهمی که در صورت شکسته شدن این سطوح قیمتی سهم تارگت 900 تومان خواهد داشت شنیده می شود گزارش های خوبی در انتظار سهم است
دراین گروه اغاز شماره گذاری زامیاد خبرخوبی برای این سهم است و میتواند مورد توجه باشد در سوی دیگر خاور هم اصلاح خوبی کرده است . خگستر نموداری خاص است خود خودرو خساپا هم شرایط خوبی دارند
ایران خودرو در صدد شکسته شدن سد قیمتی 260 تومان و ادامه صعود به سمت تارگت 300 تومان می باشد ایران خودرویی که اگر شایعات عرضه مازاد خودرو های تولیدش در بورس کالا صحت داشته باشد می تواند با موفقیت از سد این مقاومت عبور نماید
پالایشی ها و گرای نفت
در نمادهای پالایشی رد قیمت های جهانی نفت از یک سو و افزایش کرک اسپرد پالایشی ها از سوی دیگر سبب شد تا سهام این گروه در موقعیت ممتازی قرار بگیرند . روزهای قبل با توجه به قیمت و شرایط پالایشی ها روی انها تاکید میکردیم امروز شایعه شده فرمول فعلا تغییر نخواهد کرد و این عاملی برای توجه به این نماد هاست . رشد کرک اسپرد خاص این ماه نیز منطقی و مناسب بوده و این یعنی گزارش پالایشی ها در 6ماهه می تواند بهتر باشد . در بین اعضای گروه اول شپنا بعد شبندرو بعد بازگشایی شتران میتواند جالب باشد
در این گروه شبندر به سمت قیمت های 1000 تومان روانه شده است اگر چه گزارش 3 ماهه این سهم ضعیف بود اما با رشد کرک اسپرد پالایشی ها انتظار برای سود سازی خوب سهم در گزارش 6ماهه بالا رفته است سهم در صورت تثبیت در قیمت های بالای 1000تومان مهمان سطوح 1100 تومان خواهد شد
در شپنا هم شرایط خوب دنبال شد سهم با صف خرید خوبی توانست از سطوح 650 تومان عبور و در مسیر صعودی قوی به سمت قیمت های 720 تومان در حرکت باشد این سهم نیز خبرهای خوبی داشته و به خصوص اثر گذاری طرح توسعه اش که پارسال افتتاح شد امسال امید های زیادی ایجاد کرده است
شبریز اصلاح قیمتی بالایی داشته است سهم در قیمت های بالای 1200 تومان در مسیر برگشتی قرار گرفته شبریزی که اصلاحش به واسطه گزارش های ضعیفش بود و حالا با افزایش امیدواری ها در خصوص احیا سود سازی شرکت با روند صعودی به مصاف قیمت های 1250 و در صورت عبور از ان قیمت های 1400 می رود
فولادی های سد شکن
در نمادهای فولادی شاهد روند مثبت خوبی بودیم فولادی ها وضعیت بنیادی خوبی داشته و یکی از بالاترین سود سازی های بازار را دارند
فولاد مبارکه با روند مثبت و حتی بعضا صف خرید همراه شد سهمی که وضعیت خوبی از نظر سود سازی داشته و امسال سود بالای 100 الی 120 تومانی داشته و به سمت قیمت های 600 الی 650 تومان در حرکت است استارت سهم از کف قیمتی زده شده است
در فخوز هم شاهد فاصله گرفتن سهم از کف 320 تومانی هستیم این سهم می تواند امسال 80 تومان سود و ارزش ذاتی 450 الی 480 تومانی داشته باشد پس سهم جای رشد قیمتی بالایی داشته و اکر محرک دلار کمک کند سهم م یتواند وارد موج صعودی خوبی شود
در فرود هم شایعات سود 100 تومانی سبب شده تا روند نوسانی مثبت سهم ادامه داشته باشد سهمی که در صورت شکسته شدن قیمت های 460 تومانی وارد فاز صعودی قوی تری با اهداف 520 الی 600 تومان خواهد شد
دراین گروه به نظر دنبال سهم خاص اگر هستید می شود گزینه های خوبی را دید . فجر فسپا فرود گزینه های 3 گانه خوبی هستند و البته در کنار این 3 سهم 3 سهم بنیادی همیشه خوب این گروه نیز قرار دارد که فولاد فخوز فولاژ هستند و به نظر این 6 سهم در ادوار مختلف می توانند شرایط خوبی را تجربه کنند ولی توصیه ما بیشتر انتخاب از بین گروه اول است
یک نکته هم در مورد ذوب بیان کنیم به شدت شایعه شده ذوب یک افزایش سرمایه از تجدید می دهد و این ماجرا جدی است و میتواند نکات خوب و مثبتی را برای سهم در نوسان رقم بزند
پتروشیمی های قدر
در نمادهای پتروشیمی نیز شاهد روند نوسانی مثبت بودیم و عمده سهام پتروشیمی امروز را مهمان صف خرید بودند
شفن به نظر می رسد وضعیت خوبی را دنبال و در حال رشد قیمتی و عبور از سد 560 تومان باشد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و به نظر می رسد می تواند با شکسته شدن سد قیمتی 560 تومان تا سطوح 620 الی 650 تومان صعود داشته باشد شرکت از طریق زیر مجموعه هایش انتظار سود سازی بالایی دارد
شیراز هم با صف خرید خوبی همراه شد نرخ های اوره صادراتی ایران به 380 دلار رسیده و در حال نزدیک شدن به سطوح 400 الی 420 دلار است وضعیت شرکت های اوره ساز به خصوص شیراز با این نرخ ها بهتر شده و سهم می تواند امسال هم سود سازی مناسبی داشته باشد سهم تارگت قیمتی 2400 الی 2500 تومانی دارد
پارس در حال عبور از سد قیمتی 260 تومانی می باشد این سهم تارگت 300 الی 320 تومانی داشته و رشد خوبی به بازار بدهکار است به خصوص این که امسال انتظار رشد سود سازی بالای یاز پارس رفته وضعیت فروش خوبی در سهم دنبال می شود
رشد اوره و متانول باعث توجه دوباره به این گروه شده است مثلا شیراز و شپدیس در اوره ای ها و شخارک در متانولی ها جالب هستند و اگر بحثتخفیف 10% در متانولی ها درست باشد می شود به انها اعتماد کرد ولی به طور کلی هنوز روی این گروه با قدرت نمی شود پیشنهاد داد اگر قصد ریسک کردن روی این گروه را دارید سراغ پارسان بروید شاید بهت باشد و در این قیمت ها با چشم انداز 6000 ریال تقسیم سود به نظر گزینه خوبی است .
سرمایه گذاری های شاخص سوار
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد شاخص سواری سهام این گروه بودیم سرمایه گذاری هایی که اوضاع خوبی داشته و با مثبت شدن شرایط بازار با اقبال همراه شده اند
در این گروه پترول پس از مدت ها در مسیر برگشت قرار گرفت سهم از سقف قیمتی 300 تومان اصلاح بالایی داشته است پترولی که به صورت غیر مستقیم مالکیت خوبی در گچساران داشته و به نظر می رسد اصلاحش به پایان رسیده باشد فعلا سهم دو تارگت 220 و 250 تومانی دارد
شستا هم در روند برگشتی خوبی قرار گرفته است سهم ارام ارام به سمت تثبیت در قیمت های بالای 125 تومانی می رود تا در گام بعدی در صورت عبور از این قیمت ها مهمان سطوح 140 تومان باشد شنیده می شود شستا سود خوبی را در پیش رودارد
ستاره سود خوبی تقسیم کرد به نظر با این خبرها تاپیکو 3100 3200 ریال و در سوی دیگر شستا هم قابلیت های رسیدن به 250 260 ریال سود و تقسیم 200 ریال را دارد .
وسپهر هم با نوسانات مثبت همراه شده است بازار در این سهم همچنان در انتظار مشخص شدن زمان عرضه هلدینگ توسعه نیشکر است وسپهری که تا قیمت های 600 الی 650 تومان در صورت شکسته شدن سد قیمتی 560 تومان جای برگشت روند دارد مشخص شدن ارزش گذاری توسعه نیشکر هم می تواند تاثیرات بسزایی بر این سهم داشته باشد
چهارگوشه بازار
ونوین هم با صف خرید خوبی همراه شد ونوین این روزها به عنوان بنیادی ترین سهم گروه بانکی مطرح می باشد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته در 3 ماهه به سود بالایی رسیده و حتی با کسر هزینه های سنواتی 500 میلیاردی باز اخر سال بالای 200 تومان به ازای هر سهم سود خواهد داشت سهم فاصله زیادی با ارزش ذاتی خود دارد
نوسانی هم بخواهیم دراین گروه حرکت کنیم بی شک وپارس و دی گزینه های منطقی ترو بهتر و خاص تری هستند وپارس مجمع خوبی داشت و بازی روی حق تقدم های شرکت هم جالب می شود خبرهای خوبی در مجمع گفته شد و به نظر اتفاقات بهتری در انتظار این سهم است
در فنورد شایعات سود 600 الی 650 تومانی به گوش می رسد ظاهرا افزایش و اختلاف قیمت ورق های تولیدی شرکت با قراضه و شمش به عنوان مواد اولیه حاشیه سود بالایی را رقم زده است فنورد سالانه 160 هزار تن ورق گرم تولید که به سمت تبدیل ورق های گرم به ورق های الیاژی با حاشیه سود بالاتر رفته است
امروز که پالایشی ها خوب بودند حواس بازار به روغن موتوری ها و نفتی های دیگر هم بود شرانل سهم خوبی است و شپاس هم میتواند جالب باشد . نفت پاسارگاد در تیرماه ۱۲۳۵ میلیارد تومان درآمد گزارش کرد و مبلغ فروش ۴ماهه امسال را به ۴۹۸۷ میلیارد تومان رساند که ۵۶ درصد رشد را به نسبت مدت مشابه قبل نشان می دهد. همچنین در گزارش ۳ماهه بهار نیز با شناسایی سود ۱۶۰ تومانی به ازای هر سهم خوش درخشید. شپاس که با برآورد سود حدود ۶۰۰ تومانی برای سال مالی جاری چشم انداز مثبتی در روند سود سازی دارد و انتظار می رود تا قیمت های ۳۶۰۰ تومان خود را بالا بکشد، بد نیست زیر نظر باشد.
فسوژ هم شرایط بدی ندارد البته فسوژ و فتوسا همیشه بخشی از سود غیرعملیاتی و تسعیر است . فسوژ در حالی در ۳ماهه بهار امسال ۱۵۰ تومان سود به ازای هر سهم شناسایی کرد که در مدت مشابه سال قبل با زیان مواجه بوده و کل سود هر سهم سال قبل ۲۸۰ تومان گزارش شده بود. فسوژی که سود ۴۰۰ تومانی در پایان امسال برایش دور از انتظار نیست، در حوالی قیمت ۲۰۰۰ تومان با اقبال خوبی همراه شده و به نظر می تواند ازین محدوده ها نوسان خوبی را نصیب سرمایه گذاران کند.
در بین قطعه سازی ها گزینه خوب زیاد است ولی یکی از خاص ترین ها خکار بود . خکار سهمی جالب در میان قطعاتی هاست که با دید نوسانی می توان آن را زیر نظر گرفت. این شرکت با فروش حدود ۴۹ میلیارد تومانی در تیرماه موفق شد فروش ۴ ماهه خود را به ۱۷۱ میلیارد تومان برساند، رقمی که در مدت مشابه سال قبل ۹۰ میلیارد تومان بوده است. خکار در گزارش فصلی نیز خوب عملکرد و با تحقق سود ۷۳ ریالی در بهار رشد خوبی را رقم زد. در صورت عبور از مقاومت ۴۲۰ تومانی، هدف ۴۶۰ تومان در دسترس است.
مادیرا و انتخاب هردو مورد توجه بازار هستند . مادیرا همچنین دیگر سهم نوسانی این گروه است که سود و عملکرد شرکت را باید باتوجه به شرکت های زیر مجموعه آن سنجید.شرکت در ۳ ماهه امسال ۱۰۸ ریال سود تلفیقی به ازا هر سهم شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳۰ درصدی داشته. از طرفی سهم امسال فروش لوازم خانگی خود افزایش خواهد داد و میتوان انتظار افزایش درآمد را از آن داشت. شرکت افت قیمت خوبی داشته و احتمال نوسان مثبت برای سهم وجود دارد.
در بازار قندی ها را کمی بیشتر زیرنظر داشته باشید . قشهد با توجه به گزارش تیر ماه خود خبر از رشد ۳۵۸۵ درصدی فروش خود نسبت به تیرسال گذشته داد. از طرفی تحلیل گران برای امسال احتمال سود ۲۷۰ تومانی به ازا هر سهم را پیش بینی کرده اند که با توجه به این سود p/e روی تابلو سهم به میزان قابل توجهی کاهش میابد و از عدد ۱۸ به حوالی ۹ کاهش پیدا میکند. در نتیجه قشهد را میتوان از جمله شرکت های رشدی و کوچک در نظر گرفت که قیمت ۲۲۰۰ تومان بازه خوبی برای نماد محسوب میشود.
در بین سهم های خوب و خاص شکربن هم شرایط خوبی دارد . شکربن در تیرماه 187 میلیارد تومان فروش داشته و نسبت به میانگین سه ماه ابتدایی سال 4.7% رشد داشته است. فروش شرکت در چهار ماهه مجموعا 724 میلیارد تومان بوده که 29.6% نسبت به مدت مشابه 1401 رشد داشته است و دلیل عمده آن افزایش نرخ های فروش به میزان 9% و تغییر مقداری تولید به میزان 18.6% می باشد. همچنین سود سال 1402 برای شکربن 110 تومان برآورد می شود که با قیمت های فعلی p/e فوروارد 4.3 واحدی بدست می آید که نشان دهنده ارزندگی مناسب شرکت در قیمت های فعلی می باشد.
کاشی ها هم معاملات خوبی دارند . دراین گروه کپارس و کحافظ را قبل تر بارها بیان کرده بودیم به نظر کحافظ هم قابلیت های خوبی برای رشد دارد 3ماهه خوبی زد و ماهانه هم بهبود داشت کحافظ سال مالی را با فروش 902 میلیارد ریالی آغاز کرد اردیبهشت هم رشد کرد و 1368 میلیارد ریال فروش داشت
خرداد با کمی افت 1316 میلیارد ریال شد و تیر هم به 1418 میلیارد ریال رسیدو رشد داشت
4ماهه به 5003 میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه قبل 2910 میلیارد ریال بود
دراین گروه کلوند هم بد نیست گفته می شود 7400 ریال بودجه 1402 سهم است و بحث تجدید ارزیابی را نیز به زودی نتیجه اش را اطلاع رسانی خواهد کرد این دو در این گروه به همراه کپارس بد نیستند
بازار از دارویی ها دور شده تا گزارش های جدیدی برسد .
با دید کمی سهم پر ریسک تر و نوسانی تر می شود سراغ دکوثر رفت دکوثر در فروردین کار مهمی کرده و 1736 میلیارد ریال فروش داشته است در اردیبهشت 822 و خرداد هم 816 میلیارد ریال بود
در تیر دوباره با رشد 1008 میلیارد ریال فروش داشت و 4 ماهه 4364 میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه قبل 936 میلیارد ریال بود
دکوثر در گزارش ۳ماهه متفاوت از ۳ماهه قبل بود و از زیان به سود رسیده است و ۳ماهه امسال ۴۱۳ ریال سود محقق کرده است . سهم ۱۰۵۹ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۷۰۲ میلیارد ریال سود خالص دارد
و در اخر گروه کانی غیرفلزی همچنان مورد توجه بازار است . با دید 3 نماد خاص نوسانی کپشیر در قیمت های منفی ، کرازی در این حول و قیمت ها و کقزوی هم در بازگشایی در حوالی 2100 2200 تومان هر 3 گزینه های خوب و بنیادی و نموداری و نوسانی خوبی در بازار و دراین گروه هستند و صد البته فکر میکینم کرازی و کقزوی خاص تر حرکت کنند . در کرازی تیر خوبی داشت و 1133 میلیارد ریال فروش زد
سهم در فروردین با فروش 681 میلیارد ریالی مواجه بوده و اردیبهشت این عدد 552 میلیارد ریال شده و خرداد با رشد 857 میلیارد ریال بود و 4 ماهه 3216 میلیارد ریال بود مدت مشابه قبل 2264 میلیارد ریال شد
کقزوی هم افزایش سرمایه مذکور طبق درخواست سهامداران محترم حاضر در مجمع سالیانه مورخ 1402/04/29، هم اکنون توسط کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین جهت کارشناسی و ارزیابی زمین های متعلق به شرکت در حال انجام می باشد.


