جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 4مرداد1402

گزارش بازارامروزچهارشنبه 4مرداد1402

نوید خاندوزی
جولای 26, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزچهارشنبه 4مرداد1402 

با دست اشارتم کرد … که عزم سوی ما کن ! 

این هفته هم به پایان رسید. مرداد داغ آرام و آهسته آغاز شده است … به قول کدکنی درست شبیه مردابی که درون دشت شب خفته است !

امروز چهارشنبه آخر روز هفته اولین هفته مرداد بود که بازار تا حدودی نسبتاً متعادل و نرمال کار را پیش برد نه خیلی منفی بود و نه مثبت و برایند بازار ثبات را نشان می‌داد و البته حجم بازار هم خیلی قوی و محکم ظاهر نشد و جریان پول همچنان از دور ایستاده و تماشاچی این بازار است و هرچه ارزندگی و صورت‌های مالی و عوامل دیگر به قول شاعر با دست اشاره می‌کند که عزم سوی ما کن!! او ایستاده و فقط از دور لبخند می‌زند

البته حال و روز همه بازارها این چنین است و بازار مسکن و خودرو و بازارهای دیگر هم در رکود کامل به سر می‌برند  یک نکته این روزها بیشتر به چشم و گوش ما می‌خورد که دوباره برخی که تا امروز تماشاچی بودند حالا با بازار کاهشی خودرو و مسکن و البته بورس !! عکس یادگاری گرفته و سیس اثرگذاری روی این بازارها را گرفتند ، این افت  را دستاورد خود میداند !
دولت در این ماجرا خود را همه کاره و متولی و عامل ماجرا می‌داند اگر به خاطر داشته باشید چند وقت پیش مثالی زدیم که یک بار دیگر آن را می‌آوریم…
آن موقع عرض شد : باز یک عده پیدا نشوند بگویند فرمول های اقتصادی ما این نتیجه راداد  !
نه دانشمندان عزیز … فرمول های شما اگر نتیجه بخش بود قبل از افت دلار نتیجه اش روشن بود  . این ارام گرفتن تب دلار و کاهش ریسک های سیاسی و شایعات توافق است که تقاضا و تورم انتظاری را ارام و رام کرده است  ! حکایت ماجرا شبیه همان پیرمرد 90 ساله ای است که زن جوانی گرفته  بود و  باردار شده بود پیرمرد به دکتر میگفت شلیک تفنگ من بوده ! دکتر هم گفت با چتر نمی شود شیر شکار کرد !!
با فرمول های دلار زادیی و ریال پروری نمی شود به جنگ منطق اقتصادی رفت و بازهم این منطق ریسک و سیاست و نرخ ارز است که نخ ماجرا در اختیار اوست … شما احتمالا  بازهم  فکر میکنید در اختیار شماست !!

بازار را در حالی آغاز کردیم که بیش از هر چیز سیاست‌های تایید و تکذیب ماجرای نرخ خوراک در فرایند اعتماد جریان پول به بازار موثر بوده است. شاید اگر همین ماجرای نرخ خوراک از ابتدا تا انتها یک شکل و یک فرم پیش می‌رفت امروز اثرات آن هم به اتمام رسیده بود اما این تایید و تکذیب‌ها و رد و قبول‌های متعدد باعث سیاست صبر و به نوعی گروگان گرفته شدن بازار توسط نرخ خوراک شده و و هر حرکت بازار به حرکت تایید و تکذیب‌های این نرخ و این اتفاق گره خورده است و همین باعث شده تا جریان اخبار هم همه ابعاد و اتفاقات را فراموش کرده و روی این ماجرا متمرکز شود همیشه و همواره در بازار همین بوده که لنگ در هوا بودن و بلاتکلیفی بیش از هر چیزی بازار را آزار داده و موجب شرایط سخت و عدم تصمیم‌گیری جریان پول در بازار شده است و به همین دلیل است که می‌بینیم حجم معاملات افزایشی نداشته و کماکان بسیاری بر تماشاچی بودن بازار تاکید داشته و نگاه کردن و تماشا کردن بازار را بهترین سیاست فعلی می‌دانند

تا قبل از اینکه این داستان‌های کنترل تورم شعار سال و سیاست اداره کردن تورم با دستور و سیاست‌های کلاه بیاور و سر می‌آورد آغاز شود دولت در حوزه اقتصاد چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن ۴ سوال را به عنوان شعار اصلی خود برگزید. اول پرهیز از اقتصاد دستوری دوم پیش بینی پذیر کردن اقتصاد، سوم تکیه بر تولید و تقویت توان و تولید داخل و چهارم شعاری بود که دولت تاکید کرد که بورس اولویت اول دولت است
بی تعارف خودمان ک داشتیم می نوشتیم و عملکرد دولت را می‌دیدم معتقدیم مرغ پخته از این شعارها و عملکرد ها خنده اش می‌گیرد!!

به ساختار این ۴ شعار دقت کنید در حال حاضر در چهره تصمیمات دولت هیچ رنگ و بو و شباهتی به این شعارها دیده نمی‌شود .عملکرد دولت فرسنگ‌ها با آنچه شعار داده شد و در حال حاضر عمل می‌شود فاصله دارد برخی دلایل این موضوع را قربانی شدن همه سیاست‌ها به پای تورم و برخی دیگر اولویت قرار گرفتن امنیت عمومی و عدم افزایش قیمت بنزین و جبران کسری بودجه می‌دانند که در هر دو حالت دونگ این زیان را بخش خصوصی بازار سرمایه و شرکت‌های بزرگ بازار می‌پردازند

دیروز در مورد  بحث تجدید  صحبت کردیم و امروز بخش دوم آن را بیان میکنیم که کمی متفاوت تر است …

قبل از هر چیز تکلیفمان را روشن کنیم  …

هیچ دلیلی نیست که گزارش بسیار ضعیف خودرویی‌ها و دستورات مغایر با اصول اقتصادی  با موضوع تجدید ارزیابی پوشانده شود. این گزارش ها و این اتفاقات اخیر یک زلزله اقتصادی تمام عیار و یک سیلی محکم به گوش سیاست‌گذاران است که نباید با خبرهای تجدید و برنامه این شرکت‌ها برای تجدید به فراموشی سپرده شود. اما بحث ما، ادامه صحبت دیروز است که در جمع‌بندی بخش اول به این نتیجه رسیدیم که شفافیت دارایی شرکت‌ها باید در دستور کار باشد و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود که تجدید یکی از آنها است و حال می‌خواهد اختلاف به سرمایه منتقل بشود یا نشود.
اما بحث امروز ما در مورد اهمیت این واژه، یعنی تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه از این محل برای برخی شرکت‌ها و بازار است. قبل از هر چیز یک نکته را عرض می‌کنیم؛ امسال، شرکت‌ها سودهای نسبتا خوبی را محقق می‌کنند. سهامداران در مجمع دل به تقسیم سود بالا می‌بندند و حتی سهامداران عمده نیز از این موضوع بدشان نمی‌آید، اما اگر بخواهیم کمی بلند مدت‌تر نگاه کنیم، باید اذعان داشت که ادامه این سیاست و عدم سرمایه‌گذاری، کم کم شرکت را کوچک می‌کند. بی‌شک بخشی از نقدینگی در دل شرکت‌ها باید صرف سرمایه‌گذاری و طرح‌های توسعه شود و این ماجرا اگر خود را به شکلی در قالب‌های اثرگذاری در تقسیم سود نشان ندهد، به زودی به چالش بازار تبدیل خواهد شد.  اما لازم به ذکر است که ذخیره کردن بخشی از سود در قالب اثرات کاهنده سودآوری، چه به شکل استهلاک باشد چه موارد دیگر، می‌تواند به جریان جلوگیری از خروج نقدینگی از برخی از این شرکت‌ها کمک کند و آنها را در شرایط بهتری قرار دهد تا نقدینگی بی‌حساب و کتاب از شرکت خارج نشود.
نکته دیگر در بسیاری از این شرکت‌ها این است که جمع دارایی‌ها، اعداد کوچکی شده و در مقابل تورم رشد نکرده است. اما عدد سود خالص افزایش یافته و همین موضوع دستاویزی برای کسانی است که بی‌دانش و بدون تسلط به جریان مالی شرکت‌ها نگاه می‌کنند و بازده دارایی آنها را بالا می‌بینند و به خود حق می‌دهند که دست در جیب شرکت‌ها کرده و آنها را تلکه کنند. این دقیقا همان نقطه‌ای است که باید فکری برای آن کرد. باید جریان دارایی شرکت‌ها بروز باشد و بروز شود تا حداقل حساب و کتاب آنها شفاف باشد که از چه میزان دارایی، چه سودی به سهامداران می‌دهند و این موضوع برای سیاست‌گذاران و بیننده‌ها و مدیران عجیب و غریب نباشد که مثلاً فلان شرکت پتروشیمی با حجم کم دارایی که بروز نشده، چه میزان سود عجیب و غریبی را می‌سازد تا برخی اسکولیست‌ها نیز سناریوهای دلاری شدن را برمبنای همین موارد مطرح نکنند. از سوی دیگر، به هر حال تورم علاوه بر فروش و سود باید خود را در دل دارایی شرکت‌ها نیز نشان دهد و سهامدار بیچاره که ریسک کرده و به خیال خود در شفاف‌ترین بازار حضور پیدا کرده، باید همچون سایر بازارها از این تورم عقب نماند و نباید فقط نظاره‌گر کاهش ارزش پول خود باشد. با توجه به سطح کم دانش فنی بازار ما می‌طلبد که این تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا حدودی به جریان سرمایه اضافه شود و کمی جریان خروج پول از شرکت‌ها را کنترل کند و سیاست‌گذار را نیز در محاسبه درست اعداد بازدهی یاری کند. از همین روست که فکر می‌کنیم اجرای این اتفاق بعد از رالی تورمی اخیر برای شرکت‌های بازار ما یک نیاز جدی خواهد بود.اما به همین سادگی هم نیست …

یک‌نکته را در مورد تجدید بیان کنیم که کمتر کسی به آن‌ اشاره دارد…
ماجرای تجدید تا وقتی موافقان جدی دارد که وارد دو حوزه نمی‌شود
یک حوزه استهلاک و دو اجبار
یعنی وقتی که تجدید ارزیابی تبدیل به اجبار می‌شود و در سوی دیگر سراغ دارایی‌های استهلاک‌پذیر نظیر ساختمان و به خصوص تجهیزات و ماشین آلات می‌رود مخالفان بسیار بسیار جدی پیدا می‌کند که حتی مطلعیم بار قبل که چنین چیزی مطرح شده بود با مخالفت آنها مواجه شده و اجرا نشد
عمده حرف حساب و صحبت مخالفان بر این مبناست که این اجبار و چنین افزایش سرمایه‌ای، دریافت سود نقدی را هدف گرفته و چالش‌های متعددی را ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن آغاز بحران در صندوق‌های بازنشستگی و چرخه‌ای است که دولت در آن گرفتار خواهد شد از همین رو تصویب این قانون برای بسیاری از صنایع و شرکت‌ها و اجبار آنها به انجام آن به این راحتی و سادگی‌ها نیست و مخالفان جدی دارند
در بازار نیز بسیاری از سهامدارانی که روی سود نقدی و جریان سودآوری شرکت‌ها حساب کرده‌اند معتقدند این ماجرا تا وقتی سراغ دارایی‌های استهلاک‌پذیر نرفته منطقی است و به بعد آن منطقی نخواهد بود و با قدرت با آن مخالفت میشود و معتقدند اقناع دولت و رفتارش با شرکت‌ها باید از کانال دیگری صورت گیرد از همین روست که احتمالاً این قانون در تصویب ممکن است با چالش‌هایی مواجه باشد و در صورتی که اجبار نباشد دست شرکت‌ها برای افزایش سرمایه از محل طبقات مختلف دارایی باز باشد ،می‌تواند اثرات بهتری در بازار داشته و البته صنایع مختلف نظیر بانک و خودرو را با شکل قوی‌تر و جدی‌تری پیش ببرد

بازهم  زیاد صحبت کردیم و بر ما  ببخشید …

دو دستگی خودرویی ها

در نمادهای خودرویی شاهد دو دستگی سهام این گروه بودیم به طوری که سهام خودرویی روند نوسانی را بعضا مثبت و برخی دیگر منفی در پیش گرفتند

در ایران خودرو وضعیت فروش شرکت بهتر شده است و همین امر سهم را با نوسانات مثبت همراه ساخت خودرویی که تلاش دارد تا قیمت های 260تومان را بازپس گیرد این سهم تا قیمت های 300 الی 320 تومان در صورت تثبیت در سطوح بالای 260 تومان جای رشد را خواهد داشت

در خبهمن هم شاهد اصلاح قیمتی بالایی از این سهم بودیم خبهمن 200 تومانی حمایت های قوی داشته که مانع از افت بیشتر سهم خواهد شد سهمیکه امسال بسیار بهتر از سال قبل خواهد بود و شنیده می شود قصد عرضه سهام بهمن موتور را هم در دستور کار دارد

خاور منفی شروع اما رفته رفته بهتر شد گزارش ماهانه این سهم بسیار مهم ارزیابی می شود خاوری که شنیده می شود امسال سود 100 تا 120 تومانی و ارزش ذاتی 600 الی 700 تومانی دارد نکته مهم اضافه شدن اتوبوس و کامیون های سبک به سبد تولیدات شرکت است که فروش را با تحولات خوبی همراه خواهد ساخت

در قطعه  سازی ها حق خموتور و خود سهم ، خپویش ،خچرخش  و به خصوص خفنر و خکار و خزر گزینه های خوب بازار برای نوسان هستندامروز  خزر و خفنر خوب بودند  در خزر هم  شرایط سود اوری عملیاتی و غیرعملیاتی بد نبود خزر در 3ماهه به سود 211 ریالی رسیده و مدت مشابه قبل این عدد 24 ریال بود.سهم 211 میلیارد ریال سود عملیاتی دارد که البته رسیدن به سود 755 میلیارد ریالی مدیون شناسایی 589 میلیارد ریال درامد های متفرقه است

 

ساختمانی ها خلاف جهت

در نمادهای ساختمانی بر خلاف روند کاهشی نرخ مسکن در تیرماه شاهد ادامه صعود روند قیمتی سهام ساختمانی ها بودیم

ثتران در مسیر برگشتی خوبی قرار گرفت سهم با وضعیت بنیادی خوبی همراه و توانسته با فروش پروژه های شهرک اندیشه به سود سازی خوبی برسد سهم امسال هم سود سازی و هم برگشت احتمالی زمین های شهریار و فسخ معامله سال های پیش خود می باشد

ثبهساز گزارش 6 ماهه عالی ارائه داد شنیده می شود امسال سهم 60 تومان سود و قیمت های 400 تومان را به عنوان ارزش ذاتی دارد سهم از سقف قیمتی خود 40 درصد اصلاح کرده و به حمایت قوی 260 تومانی رسیده است سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و می تواند از همین قیمت ها برگشت قوی داشته باشد

ثرود نوسانات ارامی دارد سهم در حال برگشت به سمت قیمت های 1250 تومان و در صورت عبور از این سد قیمتی رشد تا سطوح قیمتی 1400 الی 1500 تومان است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و امسال و سال اینده توان سود سازی قابل توجهی دارد

بانک های توانمند

در نمادهای بانکی نیز شرایط خوبی را شاهد بودیم بانک های توامندی که با این وضعیت بنیادی و پی بر ای فوروارد های جذاب موقعیت خوبی قرار دارند

وپارس رنج خوبی شد دوخبر مهم در این سهم جریان دارد یکی تجدید ارزیابی و دیگری دریافت مجوز برای سرمایه گذاری در میدان های نفتی امری که سبب رنج مثبت سهم و برگشت به سطوح بالای 200 تومان شد این سهم برای رشد بیشتر باید به مصاف قیمت های 220 تومانی برود در مجمع بیان شد که برخی مطالبات  به ارز1.5 میلیارد دلار را دریافت میکند و این خبرخوبی است

ونوین با نوسانات ارام و منفی همراه بود این سهم بانکی که شاید بتوان گفت بهترین گزارش را در 3 ماهه با سود 57 تومانی داشته همچنان در مسیر رو به رشد خود با فشار فروش همراه است سهمی که حداقل بایست تا قیمت های 650 الی 720 تومان رشد میداشت امسال سود سازی بالا و جذابی در انتظار ونوین است

دراین گروه گزارشی و بنیادی وبملت و ونوین  را باید خرید و فکر میکنیم وبملت  جالب شده است  با دید نوسان ولی وپارس و دی را توصیه میکنیم که دی تند ترو خاص تر حرکت میکند . یک نکته از وبصادر و وتجارت هم این که این دو  از محل سود مجمع پالایشی ها  حوالی 200 ریال  سود شناسایی میکنند و عدد خوبی است که در گزارش 6 ماهه  بعدی شناسایی می شود به نظر این دو را کمی بیشتر زیرنظر بگیرید

با دید  سهم خاص وسینا و وسالت هم مورد توجه هستند واقعا  وسینا  میتواند  شرایط خاصی را رقم  بزند  .

در بانک دی وضعیت مثبت بود سهم برای رشد بیشتر تا قیمت های 140 تومان باید سطوح 125 تومانی را بشکند سهمی که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی نداشته و بیشتر وضعیتش بسته تعیین و تکلیف پروژه کوهستان پارک دارد

سیمانی های سر بالا

در نمادهای سیمانی گزارش های تیرماه عالی و نشان می دهد سیمانی ها همچنان توان سود سازی بالایی را در گزارش های بعدی خود دارند

سرود که شایعات سود 800 الی 900 تومانی دارد با گزارش فروش خوب خود با رشد قیمتی و تا صف خرید رفت سهمی که مهمان قیمت های 5000 الی 5200 تومانی می شود این سهم به نظر می رسد سود سازی قابل توجهی هم در صورت های مالی6 ماهه دارد

سفارس در کف 3200 تومانی نوسانات خوبی دارد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و هم سود سازی و هم ارزش ان ای وی بالایی دارد اگر جو کلی گروه مثبت شود بار دیگر نوسانات مثبت سفارس را به سمت قیمت های 3600 تومان شاهد خواهیم بود

سبهان هم که سود بالای 500 تومان را در 3 ماهه ساخته است با نوسانات خوبی همراه شد سهم میلی به اصلاح نداشته و شایعات سود 2000 تومانی دارد سهم تارگت 12000 تومانی داشته که فعلا در نزدیکی همین سطوح نوسان دارد

سپاها سهمی خاص در میان سیمانی هاست که سال مالی منتهی به شهریور دارد‌. این شرکت در گزارش ۶ ماهه تلفیقی ۲۳۷ تومان سود شناسایی کرد و در ۹ ماهه این عدد را به حدود ۲۱۰ تومان رساند. این درحالیست که سود شرکت در بهار سال قبل ۱۰۲ تومان و در کل سال مالی ۱۴۰۱ حدود ۱۹۷ تومان گزارش شده است. این سهم که پتانسیل تجربه جهش نرخ های قابل توجه در بورس کالا را دارد، از منظر نموداری هدف کوتاه مدت ۲۲۰۰ تومانی را دنبال می کند و در صورت عبور از آن می تواند سقف های قبلی را مجددا تاچ کند‌.

چهارگوشه بازار

فاذر با قراردادهای جدیدش به خصوص قرارداد با نیروگاه بوشهر با صف خرید سنگینی همراه شد سهم ازقیمت های بالای 300 تومان به سطوح 200 تومان رسیده بود و حالا با برگشت روند همراه شده است فاذری که اهداف قیمتی 240 الی 250 تومانی را در این گام از رشد خود دارد

شپاس هم در موقعیت خوبی قرار گرفته است سهمی که توانسته در 3 ماهه با جهش سود سازی بالایی همراه و گمانه زنی سود 700 تومانی ایجاد نماید امروز علی رغم عرضه های سنگین باز هم سهم صف خرید خود را حفظ کرد شپاسی که ارزش ذاتی 3600 تومانی در گام اول و 4200 تومانی در گام دوم دارد

تاپیکو این غول سرمایه گذاری خبرهای مثبتی از تقسیم سود بالا در پالایشگاه ستاره خلیج فارسش منتشر و همین امر سبب صف خرید سهم شد سهمی که فعلا در رنج قیمتی 1600 الی 1800 تومان در نوسان می باشد و روند نوسانی خوبی را در پیش گرفته است

در بین دارویی ها  دسبحان واقعا  جالب بوده است  فروش ماهانه دسبحان همچنان روندی صعودی دارد، به طوری که در تیرماه با افزایش ۱۲ درصدی به نسبت ماه قبل به ۱۸۸ میلیارد تومان رسیده است. نرخ فروش گروه قرص و دراژه (مهمترین لاین تولیدی شرکت) با ۲۵ درصد افزایش در این ماه همراه بوده و این موضوع اثر کاهش تولید و فروش تیر ماه نسبت به خرداد ماه را پوشش داده است.
این شرکت در عملکرد فصلی نیز خوب بود و با شناسایی ۴۵ تومان سود در ۳ ماهه بهار، رشد ۱۵۷% را نسبت به مدت مشابه قبل تجربه کرد. تحقق سود ۱۶۰ تومانی برای امسال سهم دور از انتظار نیست‌.

روزهای قبل گفتیم  شیران  شگویا و برخی دیگر نظیر بوعلی و نوری شرایط خوبی دارند  . شگویا در فصل بهار عملکرد خوبی داشت و با 164% رشد به سود خالص 2771 میلیارد تومان رسید و به ازای هر سهم 115 تومان سود ساخت. در گزارش ماهانه تیر 2344 میلیارد تومان فروش محقق کرده و مجموعا در چهار ماه ابتدایی سال 10397 میلیارد تومان فروش که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37.4% رشد داشته.

انصافا فجر گزارش خوبی داشت ولی رها شده  . فجر در یک گزراش خوب 626 میلیارد تومان فروش محقق کرده. مجموعا فروش 4ماهه به 2278 میلیارد تومان رسیده که رشد 35% نسبت به مدت مشابه داشته است. سهم پس از برگزاری مجمع سالانه هفته قبل بخوبی حمایت شده و به نظر می رسد این گزارش و تداوم فروش و عملکرد مناسب شرکت، سوخت مورد نیاز برای رسیدن به سقف تاریخی اردیبشهت را ایجاد کند. به نظر در کنار فسپا و فولاد و فنورد  سهم  شرایط خوبی را دارد

در گروه دارو، دکیمی زیان ۲۹ تومانی خود در زمستان را به سود ۱۲۸ تومانی به ازا هر سهم تبدیل کرده و از طرفی نسبت به بهار سال قبل رشد ۳۶ درصدی داشته است. از طرفی تحلیل گران سود امسال سهم را حوالی ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان پیش بینی کرده اند که با در نظر گرفتن آن p/e fwd سهم به رقم ۴ واحد می رسد. سهم در روزهای اخیر با رشد قیمت همراه شده و از حمایت خود فاصله گرفته که می توان ادامه روند صعودی سهم را انتظار داشت.

یکی از سهم های خاص بازار گکوثر است  . در گروه هتل و رستوران، گکوثر را میتوان را به عنوان یک گزینه نوسانی در نظر گرفت. سهم در بازه بهار به بهار ۱۸۳ درصد رشد سود داشته و برای هر سهم خود ۸ تومان سود شناسایی کرده است. با توجه به افت قیمت خوبی که سهم تجربه کرده، می توان انتظار یک نوسان رو به بالا را از سهم داشت.

امروز وکغدیر مثبت بود و تاپیکو  را  به واسطه  شایعات ستاره خوب خریدند و شستا هم کمی بهتر شد . وکغدیر مجوز افزایش سرمایه  انباشته  را گرفته وبه  زودی به مجمع می رود با دید یک سهم خاص و دید میان مدت انصافا وکغدیر خریدنش خوب است و در نهایت  مثل دیروز سراغ  شستا و وغدیر می رویم  با خبرهای رسیده از ستاره  خلیج  فارس به نظر خرید  شستا خوب است  ترکیب شستا و وکغدیر با دید میان مدت ترکیب خوبی می شود

شملی و شکام را زیرنظر داشته  باشید  . هردو سهم  را با دید دو سهم خاص زیرنظر بگیرید در گروه  پتروشیمی و شیمیایی هستند و به دلیل کوچک بودن و چشم انداز خوب سود اوری و برنانه های خاص سهامداری و نوسانی میتوانند  جالب باشند هردو سهم  شملی و شکام  را زیرنظر داشته  باشید

عالیس در بین  گروه اشامیدنی و غذایی ها گزینه خوبی است و گزارش ها و شریاط خوبی را دارد هم  عالیس و هم  غدیس در 3 ماه پیش رو گزارش های خوبی می زنند و بد نیست به عنوان دو  سهم خاص گروه غذایی زیرنظر بازار باشند .

گزارش فسازان و چدن هردو خوب بود و به نظر این دو  سهم  جز سهم های جالب بازار هستند  . در نماد چدن  به نظر هم  گزارشی و هم نوسانی سهم خوب و خاصی باشد و میتواند  جالب حرکت کند  در کنار او  فاما  را  با چشم انداز 1800 ریال سود جالب می بینم و گزارش خوبی زد فاما تیر خوبی داشت و 2039 میلیارد ریال فروش زد و نرخ ۸۶۸,۴۳۴,۶۰۲ ریال شد
در فروردین با فروش 858 میلیارد ریالی مواجه بودو نرخ ۸۱۷,۰۳۷,۰۹۲ ریال
در اردیبهشت فروش 1888 میلیارد ریال و نرخ ۹۰۰,۴۲۳,۴۳۱ ریال شده است و خرداد 1802 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۱,۰۴۰,۰۱۲,۵۶۰ ریال بود. 4ماهه به فروش 6588 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه قبل 3608 میلیارد ریال بود

 

سراخر سراغ  یک سهم غذایی برویم … خودکا افت بدی را در این مدت داشته است  با دید یک  سهم خاص به نظر خودکفا بعد از گزارش خوب مینویی ها میتواند  جالب باشد . خودکفا  را هم  نموداری و هم  بنیادی می شود  بیشتر و قوی تر زیرنظر گرفت

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم