جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 1مرداد 1402

گزارش بازارامروزیکشنبه 1مرداد 1402

نوید خاندوزی
جولای 23, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 1مرداد 1402

لبخند  ملیح مردادی ! 

مرداد آغاز شد داغ ترین فصل سال و امیدواریم در بازار ،سرمای تیر را در مرداد نداشته باشیم و هوا کمی دلپذیر تر باشد !

بازار امروز کمی مثبت بود ولی نه ان مثبتی که خیال آدم راحت باشد و فکر کند توفان تمام شده . هر بار که فکر میکنیم این توفان افت قیمت به پایان رسیده به قول مرحوم هایده مثل باد سرد پاییز سیاست گذار چیز جدیدی به این باغ بی برگی میزند و دوباره روز از نو روزی از نو ! مثبت امروز در عین این که نشان میدهد هسته افت قیمت ها سخت شده ، به نوعی بیانگر این است که بازار با کمک جریان پول و گزارش و اخبار میتواند فضای بهتری را لمس کند ولی فرق میکند که در شرایط تثبیت باشیم یا صعود … امروز در مورد این موضوع مفصل صحبت خواهیم کرد و البته یک نکته …

روزهای قبل که در مورد دولت و … انتقاد میکردیم برخی عزیزان !تذکر دادند اشکال ندارد انتقاد خوب است پیشنهاد هم  بدهید !

بازار انقدر سر ما این مدت بلااورده که با یک مثبت خوشحال نشویم و به نظر باید به فکر راه های خاص تری برای کمک به بازار بود …

روزهای قبل مشغول مرور متن‌های گزارش بازار ابتدای تیر بودیم چه خوش باورانه فکر می‌کردیم با این حجم اتفاقات مثبت و گزارش‌های خوب که البته به وقوع پیوست تیر سرحال و خوشحال کننده را خواهیم داشت به یاد داریم ، در یکی از گزارش‌ها از دو سناریو برای بازار در تابستان صحبت کرده بودیم که یک سناریو به این اشاره داشت که بازار نمی‌تواند حریف جو فعلی شود و ناامیدی بر خوشبینی غلبه کرده و بازار فرسایشی را در این مدت خواهیم داشت و این فرسایش ممکن است حتی تا روزهای شهریور و مهر نیز به طول انجامد و در سناریوی دیگر بیان کرده بودیم که رویدادهای مجامع و اتفاقات خوب گزارش‌ها و اصلاح قیمت‌ها دست به دست هم می‌دهند و بازار در تیر و مرداد و به طور کلی تابستان بهتر خواهد بود

زرررشک … زهی خیال باطل که چه خوش بین بودیم…
چه جالب که در آن مقطع خوشبین بودیم و البته خوشبین که چه عرض کنیم روی این حجم از حماقت دولت حساب نمی‌کردیم که اینطور سلسله وار اتفاقات منفی را برای بازار رقم بزند که ما امروز در نقطه‌ای قرار داشته باشیم که تیر به پایان رسیده ،گزارش‌های میان دوره‌ای تمام شده ،مجامع برگزار شده و همچنان موجی از یاس و ناامیدی در بازار وجود دارد و این به چه معنی است به این معنیست که اگر اتفاقی رخ ندهد و کسی به داده بازار نرسد دچار یک فرسایش دردناک شده و فنر قیمت‌ها هر روز بیشتر جمع می‌شود و در نهایت مطمئن هستیم  جایی این فنر برمی‌گردد و قطعا بازهم بازدهی بازار بیشتر از سایز بازارها میشود اما اعصاب عجیب و غریبی از همه خواهد گرفت…

در واقع اگر بازار نتواند دستاویز قوی و یک محرک ویژه برای رشد خود پیدا کند با اعتمادی که از دست رفته و اتفاقاتی که رخ داده بازار قابلیت یک موج بلند صعود را ندارد مگر اینکه در حوزه ارز اتفاقی رخ دهد که معتقدیم با توجه به سالگرد آن اتفاقات و رویدادها نه در ارز و نه در بنزین و نه جای دیگر اتفاقی را فعلا نخواهیم داشت… دولت تمام این هزینه ها را کرده که آنجا هزینه ندهد …هر چند بسیاری براین عقیده اند با آغاز مهر خوش بینی بازار ارز هم به پایان میرسد

خوب پس چه باید کرد بازار را بوسید و کنار گذاشت؟؟ یا فضای دیگری را لمس کرد ؟؟به نظر بازار باید در مسیر فعلی یک تغییر ایجاد کند با دست فرمان فعلی نمی‌توان به استقبال روزها و هفته‌های آتی رفت مگر اعصابی از پولاد داشته باشید…یا کلا بازار را نگاه نکنید …

بازار در حال حاضر در فضایی قرار گرفته که تقریباً به جسمی نیمه جان تبدیل شده و آنقدر زخم‌های ریز و درشت را سیاستگذار با دشنه خشم و بی‌پولی به تن این بازار زده که خون او جاری و مریض حالی بر او مستولی شده است
او برای سرپا شدن و سرحال شدن به جریان خون تازه و یک شوک عمیق احتیاج دارد به نظر شوک گزارش‌ها و حتی نقدینگی پنج همتی که در راه است شاید قیمت‌ها را تثبیت کند و مانع از افت بیشتر شود اما نمی‌تواند آن شادابی و تحرک را در بازار ایجاد نماید که در این صورت ما وارد فاز فرسایشی خواهیم شد که ما یک روز منفی و دو روز مثبت خواهیم بود و حجم معاملات نیز در محدوده ۴ تا ۶ همت نوسان می‌کند همین امروز ببنید که با وجود جو نه خیلی منفی حجم افت داشت  …

تقریبا انتخاب‌ها روی میز است یا باید انتخاب کنیم که در مسیر فرسایش قرار داریم و بازار خود به خود و با ارزنده‌تر شدن و رسیدن اخبار مثبت و شرایط دلار برگردد و یا باید کمک شود تا بازار از این فضا نجات پیدا کند حقیقت امر در چهره دولت چنین چیزی که بخواهد به بازار کمک کند دیده نمی‌شود !دولت ثقتی وار عمل نکند کمک پیشکش !
اما کمی ته چهره وزارت اقتصاد و سازمان بورس به این فضا می‌خورد اما آنها نیز تا به امروز نشان دادند که حداقل از ترس دولت و از دست نرفتن صندلی تلاش ویژه‌ای برای این ماجرا نکردند اما از اینجا به بعد داستان متفاوت است

اگر قصد کمک به بازار وجود دارد به نظر لیدر این ماجرا باید سازمان بورس باشد !  بی تعارف با ریاست سازمان حرف بزنیم : باید گفت یا در این مسیر تلاش می‌کنید و پیش می‌روید و به بازار کمک خواهید کرد و حافظ منافع سهامداران به عنوان وظیفه اصلی و ذاتی خواهید بود که کار درست را کردید و شک‌نکنید عاقبت بخیر می‌شوید و یا دست روی دست گذاشته و تماشاچی بازار می‌شوید که به نظر خدای نکرده در این حالت شما نیز خیلی فرقی با کسانی که برای صندلی حاضر به هر کاری هستند نداشته و جایگاهی در بدنه بازار نخواهید داشت و چهره حرفه ای و کاری خود را به  ۴ صباح دلخوشی دولت و مخبر و بالاتر از آن قربانی کرده اید …

مقدمه حرکت کمک به بازار پذیرش دو چیز است ۱ اینکه واقعاً می‌خواهیم به بازار کمک کنیم و بپذیریم که بازار سرمایه نیاز به کمک دارد و شرایط شرایط کمک کردن به بازار است و انگیزه و عزم لازم برای این ماجرا وجود داشته باشد و ژست و حرف نباشد  ۲ بپذیریم که بازار در بحران است و در بحران نیازمند تصمیم گیری‌ها بر اساس خروج از بحران هستیم با پذیرش این دو اصل می‌توان در بازار پیش رفت و به بازار برنامه جهت کمک کردن و خارج شدن از این فضا ارائه کرد

به نظر بازار به شوک احتیاج دارد و این شوک باید از سوی سیاستگذار در حوزه‌های مختلف ارائه شود به نظر این شوک‌ها یا باید رنگ و بوی نرخ سود و کاهش آن و یا افزایش نرخ ارز و این موارد را داشته باشد که در حال حاضر در چهره بازار چنین چیزی دیده نمی‌شود و خیلی نمی‌توان روی آن حساب کرد یا باید رنگ و بوی کمک به صنایع و اتفاقاتی نظیر آن را داشته که به نظر جنس این اتفاق نزدیک‌تر و قابل پذیرش‌تر است

به نظر دو نهاد مهم یعنی وزارت اقتصاد و بازار سرمایه به عنوان متولیان این بازار باید رک و پوست کنده و شفاف با دولت صحبت کنند و هزینه فایده تصمیمات اخیر را به اطلاع برسانند حتی می‌توانند در گام دیگر به این دولت بفهمانند که اگر میز بازی بازار سرمایه را خراب نکنید می‌توانید برداشت‌های بیشتر و قوی‌تری از این بازار داشته باشید و در صورت خراب کردن این میز بازی پول های سرگردان در اولین شوک ارزی شکل دیگری به خود می‌گیرند
به عنوان مثال تامین مالی ۷۰ همتی از عرضه برخی از شرکت‌های بزرگ در بازار حداقل کاری است که می‌تواند رخ دهد اما ‌پیشنهاد ها چه می‌تواند باشد این شوک‌ها در ۴ حوزه به نظر باید اجرا شود ۱ قیمت انرژی که تغییر عجیبی نکند و در گاز نیز دولت بپذیرد که فرمولی در قانون تصویب شده و بر اساس فرمول پیش برود نرخ سقف نیز ۷۰۰۰ و یا ۷۵ تا ۸۰ درصد نرخ گاز صادراتی باشد و اگر هم اصرار بر نرخ ۷۰۰۰ دارد برای اوره و متانول تخفیف ۱۰ درصدی را لحاظ کرده و به اوره ای ها نیز این تخفیف را داده و مطالبات آنها را که حق قانونی آنهاست در قالب تهاتر با گاز پرداخت نماید
۲ در گروه خودرو برنامه دقیق این دو خودروساز در افزایش سرمایه از تجدید تصویب شود و اعلام شود و نهایی شده و در یک برنامه مدون و مشخص افزایش نرخ بر اساس قیمت‌های حاشیه بازار داده شده و از آن طرف از این دو خودروساز درخواست گردد تا ۱- بدهی‌های خود را به سیستم بانکی کاهش داده و سرمایه در گردش بانک‌ها از این نظر برای سایر صنایع بهبود یابد و ۲- تیراژ خودرو به عدد مشخصی رسیده که بازار را در شرایط نرمال و منطقی و معقولی قرار دهد
۳ در مورد موضوع پالایشگاه‌ها به قانون برگشته و هر پالایشگاهی که بحث طرح و توسعه را پیش می‌برد از تخفیف قبلی و فعلی خوراک نیز برخوردار باشد و فرمول ها تغییر نکرده و روال قبل باشد  .
۴ در مورد عوارض و مالیات‌ها و هزار نرخ کوفت و زهرمار دیگر که دولت در هر غالبی می‌گیرد دولت اعلام نمایند در دو سال آتی اعداد به همین شکل باقی خواهد ماند که البته همچنان معتقدیم اعداد فعلی هم غیرمنطقیست و با دید زدن جیب شرکت‌ها دیده شده است

می‌توان به این لیست تعداد زیادی از اتفاقات و رویدادها و پیشنهادات را اضافه کرد اما معتقدیم که در مورد شرایط فعلی بازار این چندر مورد می‌تواند شوک نسبتا خوب و قوی برای بازار شده و چشم انداز بهتری را ترسیم نماید

ببینید نکته مهم لیست بالا این است که هیچ یک درخواست غیرمنطقی نیست همه یا قانون است یا عرف اقتصاد در واقع بازار سرمایه و سهامداران حق قانونی خود را می‌خواهد و از زیاده‌خواهی دولت گریزان اند
این چیزیست که نهادهایی مانند سازمان بورس و وزارت اقتصاد باید دنبال آن باشند تا بازار را از این حالت خارج کند و تازه این مسیر در راستای منافع خود دولت پیش خواهد رفت. او امروز به این‌ شرایط نادان است و نمی فهمد ولی در دسترسش که قرار گیرد متوجه خواهد شد
اما اگر همه دست روی دست گذاشتند و تماشا کردند به نظر نه این سازمان وظیفه خود را درست انجام داده و از آن سو بازار هم به فرسایش عجیبی خواهد رفت که عوامل بیرونی دیگری نظیر تورم دلار و اتفاقات دیگر برای حرکت او نیاز است

بگذریم برما ببخشید بازهم زیاد صحبت کردیم امروز سعی کردیم به جای انتقاد بیشتر راهکار و پیشنهاد  بدیم . ما که میدانیم از گوش دراست و گوش دیگر دروازه ولی حداقل انتظار این است  مسئولان برای بازار بجنگند و تلاش کنند  …

و اما سراغ  بازار برویم …

فولادی های سود ساز

در نمادهای فولادی شاهد روند خوبی هستیم حمایت ها از این گروه به واسطه انتشار صورت های مالی بسیار خوب 3 ماهه اشان افزایش یافته است

در فولاد شاهرود شاهد نوسانات مثبت در سطوح بالای 400 تومان بودیم سهمی که امسال می تواند به سود 80 تومانی و قیمت های 480 الی 500 تومانی دست یابد فرودی که تحولات بنیادی خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی ارزیابی می شود

فسبزوار تولید کننده اهن اسفنچی با توجه به رشد قیمت این محصول با اقبال بالایی همراه شده است این سهم با رشد قیمتی به سمت سطوح 4200 تومانی در حرکت می باشد سهمی با براورد سود 800 تومانی برای سال جاری که توان رشد قیمتی خوبی تا سطوح 4800 الی 5200 تومان را دارد

فخوز در حال بازگشایی است این سهم امسال توان سود سازی 80 تومانی و رشد قیمتی خوبی را تا سطوح 500 تومان دارد به خصوص اینکه طرح زمزم 3 شرکت در مهرماه افتتاخ می شود فخوزی که در گروه فولادی یکی از بهترین وضعیت های موجود را دارد

فرود  را  دیروز هم  گفتیم  سهم  نوسانی و پر ریسکی است ولی در هر صورت شرایط خاص خود را دارد  فرود گزارش خوبی در 3ماهه داشته و رشد 161% را نسبت به مدت مشابه داشته و 252 ریال به ازای هرسهم محقق کرده است سهم 1407 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1359 میلیارد ریال سود خالص دارد

فنورد هم سهم جالبی است و شرایط خوبی دارد . فنورد هم  خوش درخشید فنورد با رشد ۲برابری در سود نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده
3ماهه ۱۲۲۸ ریال سود محقق کرده است
فنورد ۱۸۸۳ میلیارد ریال سود عملیاتی و۱۹۴۴ میلیارد ریال سود خالص داشت . سهم  با  فرض 4500  و 5000 ریال  سود اعداد جالبی را در قیمت دارد

بانک های خوش حساب

در نمادهای بانکی صورت های مالی قوی را شاهد بودیم بانک هایی که توان سود سازی بالا و پی بر ای فوروارد های جذابی دارند امروز با اقبال خوبی همراه شدند

در ونوین سهم پس از مجمع تقسسیم سود و خبرهای خوبش با جهش 6 درصدی بازگشایی شد نکته مهم رسیدن به سود 57 تومانی در 3 ماهه و براورد سود 180 تومانی برای سال جاری است این سود سازی نشان می دهد ونوین جای یک رشد قیمتی بالا و بازدهی بسیار خوبی را دارد

بانک ملت با سود 25 تومانی 3 ماهه که جهش سنگینی به نسبت دوره مشابه سال قبل داشت رشد قیمتی برگشتی خوبی را در پیش گرفته و ارام ارام به قیمت های 460 و پس از ان سطوح 500 تومان باز می گردد این سهم افزایش سرمایه جذابی هم در پیش روی خود دارد

وتجارت در حال کف سازی در قیمت های 220 تومان است سهمی که جای برگشت روند خوبی داشته و پتانسیل صعود بالایی دارد دو هدف قیمتی هم از دید بنیادی و هم تکنیکالی می توان برای این سهم متصور بود در گام اول سطوح 240 الی 250 تومان و در گام بعدی رسیدن به تارگت 300 الی 320 تومان برای تجارت محتمل است

دارویی های قوی

در نمادهای دارویی شاهد روند مثبت قوی بودیم دارویی ها پتانسیل رشد قیمتی خوبی داشته و یکی از بهترین گزارش های بازار را ارئه کردند

دفارا همیشه از گزینه هایی خوب در میان دارویی ها بوده است. این شرکت که در عملکرد ماهانه بهار روندی صعودی داشته، اولین فص مالی سال 1402 را با سود 74 تومانی به ازای هر سهم پشت سر گذاشته است. سود عملیاتی شرکت به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد 500 درصدی داشته و
حاشیه سود ناخالص نیز با 14 واحد رشد نسبت به بهار گذشته، معادل 32 درصد گزارش شده است. سود هر سهم دفارا برای سال جاری در محدوده 540 تومان برآورد می گردد که با در نظر گرفتن قیمت فعلی، پی به ای فروارد سهم حدود 6.25 خواهد بود.

دکوثر با روند مثبت خوبی همراه شد این سهم وضعیت بنیادی مناسبی داشته و به نظر می رسد امسال در سود سازی رکورد خوبی را بزند این سهم در 3 ماهه با جهش سود همراه شده است و شایعات سود 250 تومانی و رشد قیمتی تا سطوح 1500 الی 1600 تومان را به همراه دارد

داوه حمایت قوی در قیمت های 1000 تومانی دارد سهمی که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و قرار است افزایش سرمایه خوبی بدهد این سهم از طریقشرکت تولیدکننده مواد اولیه دارویی زیر مجموعه سود سازی قابل توجهی به همراه خواهد داشت

در دارو  نیز دارو رشد خوب 138% را در سود داشت و 3ماهه 843 ریال سود محقق کرده است .سود عملیاتی 3908 و سود خالص 2192 میلیارد ریال بوده است .

دجابر هم  بد عمل نکرده است  دجابر در 3ماهه به سود 234 ریالی رسیده و البته باید 12ماهه به سهم نگاه کرد . 916 میلیارد ریال سود عملیاتی و 530 میلیارد ریال سود خالص دارد

ساختمانی و برگشت مجدد

در نمادهای ساختمانی شاهد برگشت روند مجدد سهام این گروه بودیم ساختمانی هایی که وضعیت خوبی داشته و در شرایط ایده الی به سر می برند

در نماد ثبهساز سود سازی خوبی در 6 ماهه شاهد بودیم از این پس در صورت ارائه گزارش های ماهانه مناسب و فروش خوب سهم می تواند بار دیگر به قیمت های 320 تومان بازگردد سهمی که اصلاح قیمتی مناسبی داشته و جذاب شده است

ثاخت صورت های مالی خوبی نداشت همچنان در سود سازی سهم مشکل دارد اما از طریق دارایی های ارزشمند و ان ای وی بالایی که برای سهم تخمین زده می شود به خصوص ارزش بالا در مگا پروژه پارس و نارنجستان این سهم با اقبال و نوسانات خوبی همراه است سهم کف قیمتی 420 و مقاومت 460 تومانی دارد

در ثمسکن هم شاهد رشد خوبی در ارزش ان ای وی سهم هستیم ظاهرا حمایت های خوبی از سهم شده و امروز شاهد صعودش به سطوح بالای 700 تومان بودیم این سهم در صورت شکسته شدن سد قیمتی 720 تومان تا قیمت های 800 تومان هم جای رشد دارد

خودرویی ها یک بام و دو هوا

در نمادهای خودرویی شاهد روند نوسانی بودیم خودرویی های سود ساز وضعیتشان بهتر دنبال می شود

زامیاد هم با نوسانات خوبی همراه شد هم صورت های مالی 3 ماهه و هم برنامه افزایش سرمایه و ترسیم چشم انداز خوب این افزایش سرمایه سبب شده تا زامیاد با اقبال خوبی  همراه شو سهم دو هدف قیمتی 900 الی 1000 تومانی دارد

در خاور سهم مهمان نوسانات ارامی می باشد این سهم با انتشار عملکرد تیرماه خودمی تواند در صورت ثبت فروش بالا سطوح 460 را شکسته و به قیمت های بالای 500 تومان بازگرد کف سود 100 تومانی و سقف 120 تومانی برای امسال سهم تخمین زده شده که این سود سازی نشان می دهد سهم ارزش ذاتی 600 الی 700 تومانی دارد

سایپا در 3 ماهه زیانده ماند سهمی که فعلا تنها امیدش به فروش دارایی هاش به خصوص سهام شرکت های زیر مجموعه دارد سایپایی که حمایت 220 تومانی داشته و مقاومتش نیز سطوح 250 تومان است این سهم فعلا در همین دوسطح عنوان شده تا انتشار خبری در خور توجه نوسان دارد

خدیزل براورد سود 120 تا 130 تومانی داشته و صورت های مالی قوی دارد این سهم تا قیمت های 700 تومان جای رشد دارد اما با پی بر یا فوروارد 6 ارزش ذاتی سهم بالای 800 تومان است خدیزلی که سود سازی مناسبی داشته و تحولاتش در قالب گزارش 3 ماهه مشهود است

دراین گروه دو سهم خاور و خزامیا مورد توجه هستند و زامیاد  را  بهتر و قوی تر می بینیم و باز خدیزل و خبهمن  را بنیادی تر ازاین دو به خصوص خبهمن  که ارزش بازارش به خدیزل که  زیرمجموعه خود اوست نزدیک می شود

در بین  قطعه  سازی ها ختراک  بد نبود خزر خاص بود و خرینگ با این که  قیمتش بالاست ولی بد نیست  خرینگ 3ماهه 760 ریال سود محقق کرده است 546 میلیارد ریال سود عملیاتی و 338 میلیارد ریال سود خالص داشت به نظر گروه خودرو میتواند  اولین  برگشتی بازار شود

چهارگوشه بازار

مپنا با انتشار صورت های مالی 12 ماهه به خصوص سود سازی فوق سنگین در تلفیق خود مهمان صف خرید شد مپنا اهداف قیمتی 1400 الی 1600 تومانی را دنبال می کند اما در بازه میانمدت انتظار داریم ارام ارام سهم به سمت تارگت های 2000 تومانی حرکت داشته باشد سهمی که زیر مجموعه هایش حسابی متحول شده است . رمپنا در ۱۲ماهه تلفیقی به سود ۶۱۹۵ ریالی رسیده است .در سود اصلی این عدد ۱۲۸۴ ریال است . یعنی پی به ای تلفیقی زیر 2! فکر میکنم تا به امروز نداشتیم  چنین چیزی ! به نظر خرید سهم منطقی است  . برای کسانی که اهل صبر هستند  بارها و بارها نوشتیم  رمپنا  گزینه خاصی است

بارز گمانه زنی سود 600 تومانی را برای سال جاری دارد این سهم با اقبال و صف خرید به سمت تارگت اولیه 3200 تومانی در حرکت است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی را در پیش گرفته است صورت های مالی 3 ماهه سهم بسیار مناسب و در 3 ماهه تقریبا نزدیک کل سال قبل سود سازی داشته است

پاسا که شاهد افزایش ظرفیت 2 برابری تولید تایرهای تیوپلس خود بوده و از طرفی افزایش نرخ های خوبی گرفته است و صورت های مالی 3 ماهه خیره کننده ای منتشر کرده بود با روند مثبت به سمت قیمت های 1600 تومانی می رود امسال سهم 300 تومان سود و ارزش ذاتی 1800 تومانی دارد
در سیمانی ها سهم خوب کم نیست از ساوه و سابیک  بگیر تا خود  سفارس . اردستان در گزارش سه ماهه 229 میلیارد فروش داشته و 22% نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته. سود خالص شرکت نیز به 136 میلیارد تومان رسیده که 161% افزایش داشته و عمدتا بخاظر مدیریت بهای تمام شده و کاهش هزینه های اداری و عمومی فروش بوده است. با توجه به سابقه کم شرکت در بازار سرمایه و نبود اطلاعات قیمتی و معاملاتی کافی، به نظر می رسد محدوده سقف قیمتی 3060 تومان مقاومت اصلی سهم می باشد که عبور از آن می تواند تریگر رشد جدیدی باشد و در عین حال در شرایط کنونی عبور از آن آسان نیست. برآورد سود سال ۱۴۰۲ اردستان ۴۵۰ تومان به ازای هر سهم می باشد.

ساوه فروش بهار خود را 123% نسبت به پارسال افزایش داده و به 760 میلیارد فروش رسیده. سود خالص نیز به 407 میلیارد تومان رسیده و شرکت حاشیه سود خالص 46% محقق کرده. از نگاه تحلیلگران امسال سود ساوه میتواند به ۳۰۰۰ تومان به ازای هر سهم برسد که با قیمت های فعلی پی بر ای فوروارد حدود ۵ واحدی برای سهم میتوان متصور بود.

هم  شکربن میتواند جالب باشد هم پسهند البته شکربن  را  بهتر می بینیم ولی پسهند نوسانی تر است  پسهند گزینه ای خاص و نوسانی در میان هم گروهی های خود است که بهار خوبی را پشت سر گذاشت. این شرکت در سه ماهه اول امسال به 147.6 میلیارد تومان سود خالص (177 تومان برای هر سهم) رسیده که رشد دوبرابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. حاشیه سود ناخالص نیز با رشد 7 واحدی در سه ماهۀ امسال به 44 درصد رسیده است. سود برآوردی سال جاری در محدوده 880 تومان می‌باشد و پی به ای فوروارد سهم در محدوده 6.1 خواهد بود

در گروه سیمان، سفانو گزارش خوبی منتشر کرده و در ۳ ماهه توانسته سود خود را ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه بهبود دهد. از طرفی سفانو امسال احتمالا حوالی ۱۸۰۰ تومان سود به ازا هر سهم را داشته باشد که P/E آینده نگر سهم را به رقم ۵ می رساند. سهم از اردیبهشت ماه در یک کانال خنثی نوسان میکند که به تازگی از کف کانال فاصله گرفته و هدف سهم را می توان سقف این کانال در نظر گرفت.

یک باردیگر میگوییم  سهم هایی مانند  سیمرغ  زکوثر سپید  گزینه های خوبی هستند و هر یک داستان خاص خود را دارند در سیمرغ  بحث بلوک و عملیاتی ، در سپید  بنیادی خوبی دارد و زکوثر هم تجدید  به نظر داشتن  یکی ازاین سه سهم در پرتفوی بد نیست

وکغدیر راجالب می بینیم و با این شرایطو این  مختصات  سود اوری امسال  بالای 3300 3400  ریال سود  را دارد  و این یعنی سهم می تواند  بالاتر هم  برود از شستا  شنیده می شود  ستاره  خلیج  فارس بدون  تسعیر ارز 23هزار میلیارد تومان و با تسعیر 36 همت سود خالص ساخته و اگر سناریو  دوم  اجرایی شود که محتمل تر است  به  زودی اتفاقات و سود های عجیبی از شستا خواهیم دید و از همین رو منفی های شستا  را کماکان توصیه میکنیم . سهم  با 200 ریال تقسیم !

بعد از گزارش ها نیز معتقدیم  این گروه  فضای خوبی در گزارش دهی داشت از غزر بگیر تا  غشصفا و … دو سهم  تازه وارد بازار هم خب بودند یکی غمایه و دیگری عالیس و فکر میکینم  بد نیست عالیش را  با چشم انداز سود 4000 ریالی کمی بیشتر دنبال  کرد  .

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم