جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروز سه شنبه 13تیر 1402

گزارش بازار امروز سه شنبه 13تیر 1402

نوید خاندوزی
جولای 4, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروز سه شنبه 13تیر 1402

امروز که محتاج توام !! 

امروز بازار با همان صدای بلند و قوی اول آهنگ فریاد میزد امروز که محتاج توام ! امروز بازار محتاج مثبت و حجم خوردن بود !

بیش از هر چیز باید گفت که به مثبت بازار امروز احتیاج مبرمی داشتیم چه معاملاتی و چه روانی … هرچند که بعد از گذر از 2.200  و مواجه شدن با این سقف روانی کمی بازار پرعرضه دنبال شد اما در مجموع برای رها شدن از این فاز رکود سنگین ، به این تاتی تاتی کردن‌ها های مثبت  نیاز داریم به خصوص اینکه امروز به عدد طلایی و خاص ۸۰۰۰ میلیارد در حجم نزدیک‌تر شده بودیم . ارزش کل معاملات امروز بازار 12.484 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 7725 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است . نکته مهم این است که امروز چهارمین روز متوالی روند افزایشی در حجم است و این نکته مهمی برای اهالی بازار است  .

تازه این در شرایطی است که به قول سوگند از ابر جای بارون  اتیش میاد !! دولت به جای این که ابررحمت باشد اتش سوزنده شده !

اما ببنیم  از قبل از بازار تا بعد  بازار چه خبر بود  … امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که تازه داشت در مسیر آرامش و بهبود قرار می‌گرفت که ناگهان دوباره هندوانه‌ها افتاد و ماجرای نرخ خوراک با قطعیت از سمت دولت اعلام شد بازار امروز نیاز داشت تا کمی آرامش را تجربه کرده و از این بزنگاه حساس هم عبور کند از همین رو در این شرایط بازار ، فاصله گرفتن از منفی‌ها بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آمد و باز هم تمام امید و چشم بازار به همین گروه مادر مرده خودرو دوخته شد تا امید بازار شود البته امروز بانک و پالایش هم موثر بودند !

معتقدیم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ثانیه به ثانیه و لحظه به لحظه این روزهای بازار در سرنوشت و چشم انداز آتی آن بسیار موثر است . جنگ بین ۲ دیدگاه در جریان است که یکی بدبینانه به ماجرا نگاه می‌کند و در عین اینکه ارزندگی نسبی بازار را می‌پذیرد معتقد است که حرکات اخیر دولت بی‌اعتمادی را به بازار تزریق کرده ، این ماجرا بازار را دچار فرسایش خواهد کرد و فنر باید آنقدر جمع شود تا جایی بپرد. این یک دیدگاه در بازار است و دیدگاه دیگر این است که بازار آنقدر اصلاح کرده و افت داشته که بهانه‌هایی مانند گزارش‌ها و فصل مجامع و شایعات تجدیدو تحولات گروه خودرو پالایش می‌تواند زمینه ساز حرکت بعدی بازار شود. برای امیدوار بودن به سناریوی دوم به روزها مثبت این چنینی بازار و ادامه دار بودن آن احتیاج داریم حتی اگر نیمه دوم آن هم  وا برود ! مهم است که نبض بازار مثبت بزند و البته اگر حجم هم بالای ۸۰۰۰ تثبیت شود یک مکمل روحی روانی قوی برای بازار است و باعث می‌شود دیگاه مثبتی شکل بگیرد که میتواند آغازگر خوش‌بینی به بازار و اجرای سناریوی دوم شود از همین روست که به مثبت‌های فعلی بازار به هر قیمتی و هر شرایطی احتیاج داریم وگرنه باید خود را به دست فرسایش زمانی بسپاریم که شاید افت قیمت آنچنانی را نداشته باشد اما رشد‌ها نیز محدود خواهند بود و این فنر پیش چشم ما هر روز جمع‌تر و جمع‌تر می‌شود …

ماجرای نرخ خوراک تقریبا به انتهای آن رسیده و هر چه زور داشت زد و اثرمنفی آن به نظر تمام شد . البته امروز در مورد ابعاد دیگری ازاین ماجرا  صحبت میکنیم … هر چند که زمزمه هایی از بالا و پایین شنیده می شود که نرخ تعدیل می شود و حتی برخی اعداد 5900  را بیان میکنند !

تقریبا دیشب دولت آب پاکی را روی دست بازار ریخت… این روزها در مورد موضوع نرخ خوراک و نرخ گاز و سوخت و این موارد حرف زیاد زده شد اما با منتشر شدن متن مصوبه تقریباً همه چیز علنی شده و احتمالاً در خوشبینانه‌ترین حالت کمی تخفیف به اوره متانولی ها داده شده و نرخ خوراک انها کم می‌شود نکته مهم این است که این ماجرا یک بعد بسیار روشن و خاص دارد و آن هم این است که دولت بدون توجه به مسائل اقتصادی در نظر گرفتن صرف و صلاح شرکت‌ها و حتی بدون در نظر گرفتن فرمولی که خود او ایجاد کرده و فقط و فقط به واسطه تراز بودن بودجه و جبران کسری بودجه نرخ‌ها را لحاظ کرده و جیب شرکت‌های پتروشیمی و فولادی را زده است
البته ذکر این نکته ضروریست که کمی هم زیرکی به خرج داده و ترجیح داده این پول را از جیب شرکت‌های بزرگ بزند تا کوچک در واقع دولت در زمانی که این تصمیم را می‌گرفت به این فکر می‌کرد که ۴۰ تا ۵۰ شرکت پتروشیمی و فولادی و… ممکن است این میان آسیب ببینند که آن هم مهم نیست مدیرانشان را خودمان می‌گذاریم .غلط می‌کنند صدایشان در بیاید پدرررسوخته ها!!
منتها این میان یک چیز را ندید و یادشان رفته و آن هم جایی به نام بازار سرمایه و مالکیت خصوصی و حضور سهامداران خرد و سهام عدالت در این شرکت هاست .
به وضوح مالکیت این افراد در شرکت‌ها نادیده گرفته شده و حق و حقوق آنها پایمال شده است.

خلاصه باید کرد این سیاست نشان می‌دهد که برای اینکه گندلات محل بمانیم و با کدخدا هم روبوسی نکنیم مجبور شدیم ترتیب بسیاری از شرکت‌های ارزآور و بزرگ اقتصاد را بدهیم و البته صنایع که امروز صدایشان در نمی‌آید و حرفی نمی‌زنند توجه کنند حاکمیت شرکتی را که هیچ گرفته‌اید ولی بدانید دیر یا زود این ماجرا با شدت بیشتر سراغ سایر صنایع هم خواهد آمد و آن وقت کسی نمی‌ماند برای شما فریاد بزند .به نظر نقش بخش خصوصی و حاکمیت خصوصی در این ماجرا باید پررنگ‌تر شود اما تمام این موارد را گفتیم بیایید کمی اقتصادی‌تر به ماجرا نگاه کنیم دولت به وضوح اعلام کرده است که کسری بودجه دارد به دلیل اینکه از تبعات افزایش قیمت بنزین می‌ترسد آن را افزایش نمی‌دهد و چوب این ترس را باید شرکت‌های صنعتی کشور بدهند حالا مهمم نیست زیانده شوند یا تعطیل شوند! در این میان نکته‌ای وجود دارد و آن هم این است که با این دست فرمان که قرار است گشایشی اتفاق نیفتد و اگر هم گشایشی باشد جنسش نفت در برابر غذاست قطار کسری بودجه متوقف نخواهد شد و راهی برای جبران این کسری باقی نمی‌ماند جز سه موضوع
یک چاپ پول یعنی دوباره موتور چاپ پول را روشن کنیم و الهی به امید تو اتفاق دوم افزایش نرخ ارز که شک نداریم دولت به زودی نرخ تسعیر ۳۸ را به نرخ رسمی کشور تبدیل کرده و ۲۸ و ۵۰۰ فقط برای چند کالای خاص در نظر گرفته می‌شود که البته امروز هم تقریباً همین شکل است اما هنوز جاهایی با ۲۸ و ۵۰۰ کار می‌کنند

خیلی معذرت می‌خواهیم یک نکته وسط گزارش و این تحلیل به ذهنمان رسید بد نیست این لابلا بگوییم چطور دولت حاضر می‌شود جیب صنایع بزرگ مانند پتروشیمی فولادی پالایشی نیروگاهی را بزند که اکثراً دولتی و خصولتی هستند اما به پای افزایش مثلاً بهای تمام شده قیر فروش‌ها که می‌رسد ناگهان به فکر نجات تولید می‌افتد؟؟؟!!این نجات تولید نیست نجات رانت است!! اینجاست که آن حرف دیروز را یک بار دیگر با خود مرور می‌کنیم که کسانی که از این ماجرا دفاع می‌کنند از سه حال خارج نیستند یا نادانند یا در زمین دشمن بازی می‌کنند و قصدشان زمین زدن اقتصاد کشور است و یا دستشان در این سفره رانت دراز و منافعشان درگیر است
بگذریم این داخل پرانتز بود که ناگهان یادمان آمد اما در بحث ماجرای بودجه راه حل سوم به نظر راه حل اجتناب ناپذیری است به نام افزایش نرخ بنزین که اگر دولت تحمل کند و شش ماه دوم سال رخ ندهد قطعاً یا در سه ماهه پایانی و یا سال بعد اتفاق خواهد افتاد.

و جمع‌بندی موارد بالا به این شکل است که در صورتی که در مسیری به جز مسیر توافق و افزایش درآمدها پیش نرویم دیر یا زود دوباره چرخه تورم سراغ اقتصاد کشور می‌آید و دارایی‌ها برای حفظ ارزش خود دست به کار میشوند.
از همین روست که معتقدیم افرادی که در حال حاضر در بازار و سیستم اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند باید به سراغ ارزنده‌ترین دارایی رفته تا در موج تورمی بعدی مصون بمانند معتقدیم دلار بازار ملک و سهام همچنان ۳ گزینه خاص مقصد پول‌ها هستند که احتمالاً این بار با توجه به فشرده شدن فنر بازار سرمایه این بازار می‌تواند نقش مهم‌تری را ایفا نماید
البته تمام این موارد بیشتر تحلیل ذهنی است و ممکن است در واقعیت اتفاق دیگری رخ دهد اما این موارد را عرض کردیم که به تماشاچی‌های بازار بگوییم حداقل بد نیست مطالعات اقتصاد کلان را نیز در خرید و فروش‌ها و استراتژی‌های خود لحاظ کنند …

و حرف آخر دوباره رسیدیم به سازمان بورس…
ببینید گاهی اوقات انتقاد از بیرون می‌شود و حرفمان را می‌زنیم ولی وقتی پای انتقاد از خودی ها و مجموعه‌های داخل بازار می‌رسد انتظارات متفاوت است بارها و بارها و بارها در مورد موضوعی در این گزارش بازار صحبت کردیم به نام انباشت اطلاعات مالی شرکت‌ها و درز اطلاعات نهانی…
امروز ۱۳ تیر است احتمالاً فردا آخر هفته نیز صدایی از کسی بلند نمی‌شود و می‌مانیم و ۱۰ روز کاری پیش رو تا انتهای تیر دقت کنید در این ۱۰ روز کاری قرار است سیلی عظیمی از مجامع شرکت‌های بورسی برگزار شده و گزارش‌های سه ماهه آنها نیز منتشر شود و بازار را نیز داشته باشیم!! بارها این موضوع بیان شده که این انباشت اطلاعات ریسک بزرگ بازار است که تصمیم گیری درست و صحیح را از بازار گرفته و فرصت‌های آن را کور می‌کند حالا ماجرای اطلاعات نهانی و تصمیم گیری بر مبنای آن بماند به نظر باید فکری کرد تا ناشرین به موقع این اطلاعات را در اختیار سهامداران قرار داده و این انباشت عجیب از اطلاعات به خصوص در فصل تیر که فصل مجامع است صورت نگیرد اما در هر صورت این موضوع را بیان کردیم که بگوییم ۱۰ روز کاری داغ و حساس و عجیب را داریم که از یک سو ممکن است با توقف برخی نمادها صحنه معاملات خلوت‌تر باشد و از سوی دیگر با برگزاری مجامع روزهای شلوغ و پرخبری را داشته باشیم و در نهایت با انتشار گزارش‌ها مقایسه قیمت و ارزندگی بازار محک جدی خواهد خورد

قطعه سازان پیشتاز

در نمادهای قطعه سازی شاهد روند مثبت خوبی بودیم قطعه سازانی که این روزها به سهام طلایی بازار تبدیل شده اند

در این گروه خمهر به استانه قیمت های 400 تومانی رسید سهم مقاومت قوی در سطوح 420 تومان داشته و عبور برایش دشوار خواهد بود این سهم قطعه سازی در شرایط خوبی به سر برده و عمدتا به واسطه نمودار تکنیکالی مناسبی که دارد مورد توجه می باشد

خزر هم امروز مثبت بود شنیده می شود شرکت های فنر سازی زیر مجموعه شرکت به سود سازی خوبی رسیده اند خزری که در شرکت اصلیا نیز تحولات بنیادی قابل توجهی را در فروش محصولاتش شاهد می باشد این سهم توان رشد قیمتی بالایی با اهداف 720 الی 800 تومانی دارد

خکمک توانست از سد مقاومت 560 تومانی هم با صف خرید عبور  نماید پول قوی و داغی وارد سهم شده است و به نظر می رسد روند کماکان صعودی دنبال شود سهمی که تارگت های 620 و 700 تومانی داشته و به نظر می رسد همچنان با رشد قیمتی و ادامه روند حمایتی به هدفش برسد

ساختمانی های سرسخت

در نمادهای ساختمانی کماکان روند صعودی در این سهم ادامه داشت ساختمانی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با صعودی شدن دلار امید به افزایش قیمت پروژه هایشان باز بالا رفته است

درنماد ثتران سهم همچنان با صف خرید سنگینی به رشد خود ادامه می دهد شایعات این سهم محور برگشت زمین های شهریار به ارزش 8 همت می باشد امری که در صورت تحقق باعث تحولات خوبی در ثتران خواهد شد فعلا سهم بنا بر همین شایعه با ورودنقدینگی قوی و صعود خوبی همراه شده است

وساخت هم با روند مثبت خوبی همراه شد این سهم با شکست قیمت های 220 تومان راهی قیمت های 240 الی 250 تومانی می شود وساختی که شنیده می شود برنامه خروج از سهام بانک اقتصاد نوین را داشته و به همین واسطه هم مورد اقبال واقع شده است شنیده می شود وساخت قصد دارد بلوکش در ونوین را با قیمت های بالایی به زودی اگهی نماید

ثاخت هم توانسته از سد قیمتی 460 تومان عبور و ارام ارام به سمت قیمت های 520 تومان حرکت خواهد کرد این سهم ساختمانی وضعیت خوبی داشته و به واسطه ارزش بالای دارایی های خود مورد توجه بازار می باشد ثاختی که عمدتا به واسطه دارای های سنگینی که دارد مورد اقبال واقع شده است

دارویی های پرتوان

در نمادهای دارویی شاهد اقبال ادامه داری به سهام این گروه هستیم باز هم دریافت افزایش نرخ ها در اینگروه سبب توجهات بازار شده است

دجابر در قیمت های بالای 2000 تومان جا خوش کرده است سهم برای رشد بیشتر نیازمند سود سازی خوبی در قالب صورت های مالی 3 ماهه دارد این سهم تا قیمت های 2200 الی 2400 همجای نوسان مثبت در صورت سود سازی بالا را خواهد داشت

دفارا این غول انتی بیوتیک سازی هم با رشد قیمتی خوبی همراه شد سهمی که با شکست قیمت های 3200 تومان حالا به هدف قیمتی 3600 تومان نزدیک می شود دفارا ارزش ذاتی 4000 الی 4200 تومانی داشته و بنا به سود بالای 600 تومانی امسال سهم قابلیت رسیدن به ارزش ذاتی عنوان شده را خواهد داشت

در بین دارویی ها دفارا که از نمادهای بنیادی و پردرآمد گروه محسوب میشود، به تازگی افزایش نرخ دریافت کرد که با توجه به روند فروش خوب شرکت می توان این افزایش درآمد را ادامه دار درنظر گرفت. رشد درآمد بهار به میزان ۱۷۲ درصد بوده که رقم آن معادل ۵۲۱ میلیارد تومان گزارش شده است. سهم در حال حاضر در محدوده های سقف قیمتی معامله می شود و برای امسال انتظار سود ۵۳۰ تومانی را از شرکت میتوان داشت. از طرفی سود تلفیقی شرکت هم دارای اهمیت است که باید روند سودآوری زیرمجموعه های سهم بررسی شود.

کی بی سی هم به عنوان سهم متحول شده گروه با اقبال همچنان به رشد خود ادامه می دهد این سهم تا قیمت های 2600 تومان بالا خواهد رفت اما در صورت شکست این قیمت ها مهمان سطوح 3000 الی 3200 تومانی خواهد شد خبرهای بسیار خوبی در این سهم شنیده می شود از قرارداد عاملیت یک شرکت هندی و اسپانیایی تا برنامه واردات واکسن از خبرهای سهم محسوب می شود

دراین گروه دپارس را بارها گفتیم و با گزارش لفیقی تازه  بازار سراغ سهم امده است  حالا هم از شفا میگوییم و معتقدیم  با 60% ان ای وی و سود نزدیک  به  4000 ریالی در قیمت های زیر 22000 ریال  قیمت خوبی است  . تیپیکو هم  به  زودی به مجمع می رود و بد نیست در این گروه درازک  را کمی بیشتر زیرنظر بگیرید درازک در اردیبهشت با فروش 1454 میلیارد ریالی و خرداد 1597 میلیارد ریالی مواجه بود و 3ماهه 3654 میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه 2319 میلیارد ریال است

بانک های مستعد

بانک ها صورت های مالی قوی در پیش  رودارند این روزها اقبال به سهامی که وضعیت بنیادی بهتری دارند در این گروه افزایش یافته است

در بانک تجارت بارها بر این سهم تاکید داشتیم سهمی که در حال شکست مقاومت 260 تومانی به منظور رشد به سمت سطوح 300 الی 320 تومانی است این سهم سود سازی بالایی برای سال قبل داشته که قابل تکرار برای سال جاری نیز می باشد

در وشهر سهم با شناسایی سود های عملیاتی و غیر عملیاتی شایعات سود سازی بالایی دارد شنیده می شود سهم در 3 ماهه 200 تومان سود ساخته است که البته بخشی غیر عملیاتی می باشد وشهری که حمایت قوی در سطوح 1250 تومان داشته و هدف 1400 و 1600 تومانی را دنبال می کند

وپست در این گروه مورد بی مهری قرار گرفته است سهمی که صورت های مالی عالی را منتشر کرد و امسال براورد کف سود 240 تومانی دارد اما سهم به شدت کنترل شده و در محدوده 900 تومان فعلا در نوسان است سهمی که ارزش ذاتی بالایی داشته و روند میان مدتش صعودی ارزیابی میشود

دراین گروه همچنان  روی وتجارت تاکید میکنیم که گزارش خوبی دارد . سپس گزارشی وخار ونوین هم  جالب می شوند  . با دید کمی پر ریسک تر سامان در منفی ها بد نیست . اما اگر بخواهید  پر ریسک کار کنید وپارس دراین  قیمت ها زیرنظر بگیرید گزینه خوب و جالبی است

تیغ دو لبه پتروشیمی ها

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند نوسانی هستمی افزایش نرخ خوراک گازی ها در مقابل جذابیت های خوراک مایع ها سبب شده تا سهام این گروه دو راه جدا را در پیش بگیرند

شاراک با خبرهای خوبی همراه شده است افت شدید قیمت نفتا در مقابل عدم افت قیمت محصولات این شرکت سبب شده تا انتظارات سود سازی از این سهم به شدت بالا برود سود محدوده 600 الی 800 تومانی برای سال جاری سهم تخمین زده و بازار انتظار گزارش 3 ماهه خوبی از سهم را دارد سهمی که به سمت قیمت های 4200 تومانی در صورت تثبیت در سطوح بالای 3600 تومان حرکت خواهد کرد

زاگرس که بیشتری تاثیر را از افزایش نرخ خوراک میپذیرد فعلا در گیر و دار تغییر این نرخ می باشد اگر نرخ های فعلی تثبیت شود زاگرس با کاهش جدی سود همراه می شود اما اگر نرخ ها تعدیل شود سهم جای امیدواری برای عدم کاهش جدی سود دارد به طور کلی فعلا ریسک این سهم بالا می باشد زمزمه ای در جریاناست که نرخ  محاسباتی کل سال  1402 برای زاگرس 5900 تومان خواهد بود

بوعلی با کف حمایتی 4800 تومانی و مقاومت 5600 تومان همراه است سهمی که امسال سود سازی بالایی داتشه و راه اندازی واحد تولیدی جدید شرکت می تواند امسال به ظرفیت شرکت به نحو مطلوبی بیافزاید سهمی که باید در انتظار صورت های مالی 3 ماهه اش ماند

چهارگوشه بازار

بترانس پس از اخبار مثبت مجمع امروز با صف خرید سنگینی بازگشایی شد سهمی که هدف قیمتی 320 و 360 و در نهایت 420 تومانی دارد مهمترین اخبار سم محور تولید خودروی ون برقی و راه اندازی کارخانه سیم لاکی و برنامه تولید ورق هسته با مشارکت ومعادن می باشد

شکربن با صف خرید سنگینی همراه شده است سهم تحولات خوبی را از طریق شرکت اصلی و زیر مجموعه هایش شاهد خواهد بود امسال سهم سود سازی 90 الی 100 تومانی و ارزش ذاتی 650 الی 700 تومانی دارد سهمی که به سمت قیمت های 520 الی 560 تومان در این موج صعودی روانه شده است

سیهان در بین سهام سیمانی با اقبال همراه شده است این سهم سیمانی سود سازی بالایی داشته و شنیده می شود در 3 ماهه سود محدوده 450 الی 500 تومان را رونمایی خواهد کرد این سهم سیمانی به دلیل صادرات بالا با سود سازی خوبی همراه شده است

مادیرا به واسطه سود زیرمجموعه های خود میتواند موردتوجه بازار قرار بگیرد و با توجه به قیمت های فعلی میتوان انتظار رشد قیمت را از سهم داشت. شرکت در سال ۱۴۰۱ به سود تلفیقی ۴۳ تومانی رسیده و سود اصلی سهم برابر با ۲۷ تومان بوده است. شرکت از نوسانی های کوچک بازار محسوب شده و افت قیمت خوبی را اخیرا تجربه کرده است.  امروز هم خوب نوسان داد

جو  فولادی ها هم امروز بد نبود دراین گروه فخوز سهم خوبی است  شک نکنید به نظر 200  ریال 3ماهه  محقق میکحند فولاد هم کم  ریسک است  این هم  مشخص است ولی در بین  سایر گزینه های خاص به نظر فجر گزینه خوبی می شود  فسپا  هم بد نیست هرمز هم  گزارشی و بنیادی و تابلو  بد نیست  هرمز در فروردین با فروش 23169 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ فروش ۲۰۳,۴۶۳,۴۰۴ ریال بوده است
اردیبهشت به 30612 میلیارد ریال رسید و 2ماهه 53782 میلیارد ریال فروش داشت
خرداد 32526 میلیارد ریال فروش داشت و ۲۰۰,۸۴۷,۳۷۳ ریال نرخ بود 3ماهه 86308 میلیارد ریال فروش داشت
مدت مشابه این عدد 48797 میلیارد ریال بوده به نظر هرمز قابلیت های نوسانی خوبی دارد

فسبزوا و ذوب هم اگر اهل ریسک کردن هستید گزینه های خوب این گروه به  شمار می رود

در فافق شنیده می شود که امسال  600 میلیارد تومان  سود خالص خواهد داشت معتقدیم مارکت  شرکت  باید  به  سمت 4هزار میلیارد تومان حرکت کند و این  یعنی هنوز سهم جا  برای رشد دارد ولی یکی دو  صندوق باعث ازاردهنده بودن معاملات این سهم  شده اند  در مجموع  سهم  قابلیت های خوبی دارد و در فروش نباید خیلی عجله کرد  .  دراین گروه منفی فباهنر منفی فزر هم  شرایط خوبی را دارند

در بازار کرازی را زیرنظر بگیرید  شرکت خوبی است  کهمدا هم  شرایط خوبی را دارد  . شیشه همدان در خرداد ماه به درآمد فروش 148 میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشت ولی نسبت به میانگین ماه های گذشته 45.3% رشد را نشان می دهد. هرچند که مقدار فروش شرکت 9٪ افت داشته اما به سبب رشد 3 درصدی نرخ و کاهش تخفیفات درآمد افت نداشته است.
به این ترتیب جمع مبلغ فروش کهمدا در دوره 12 ماهه به 1270 میلیارد تومان رسیده که 77% بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.
برآورد سود سال جاری شرکت 66 تومان بوده و با فرض تداوم روند تولید، فروش و نرخ‌های اخیر شرکت، برای سال مالی آینده ۷۵ تومان سود به ازای هر سهم پیش بینی می شود.
_در بین کاشی ها کسعدی هم بد عمل نکرده است  در میان کاشی سرامیک ها، کسعدی گزینه بدی نیست و با توجه به گزارش خوب خرداد ماه و شرایط خوب نموداری می تواند در واچ لیست باشد.
کسعدی در خرداد ماه به درآمد فروش 41 میلیارد تومانی رسید. این رقم در فروردین و اردیبهشت به ترتیب 17 و 38 میلیارد تومان بوده است. سهمی که در 1401 با رشد 24 درصدی به نسبت سال قبل، 102 تومان سود به ازای هر سهم محقق کرده و با افزایش نرخی که اخیرا گرفته امسال نیز می تواند با تداوم رشد سودآوری همراه باشد.

گروه خودرو  نیز امروز بد نبود تغییرات و جابجایی در راس این گروه در حال انجام است  و به  زودی گویا مدیران این دو نیز تغییر میکنند . زمزمه ای شنیده می شود که به  زودی 10% محصولات  این  شرکت ها در جهت  سرمایه در گردش راهی بورس کالا می شود و نرخ ها نیز تغییر خواهد کرد  . این اتفاق مهمی برای گروه است  . به نظر خساپا  را به دلیل این که زمزمه افزایش از تجیدد در ان  جدی تر است  زیرنظر بگیرید ولی در کل خودرو هم نوسان خوبی را داشته  دارد

سراخر امروز کیسون  را هم خوب خریدند  به نظر بازی خوب و جالبی را دارد و میتواند مورد توجه  سهامداران  پر ریسک  و نوسانی باشد  .

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم