جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 10تیر1402

گزارش بازارامروز شنبه 10تیر1402

نوید خاندوزی
جولای 1, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز شنبه 10تیر1402

پناه می بردم به نا امید شدن… 

بازار شبیه بوکسور هایی شده که چند  راند دوام اورده بودند و مبارزه میکردند تا پیروز شوند و بالاخره برحریف غلبه کنند ولی حریف با مشتی اهنین چنان  ضربه ای به صورت او نواخت که حالا گوشه رینگ افتاده و نفس نفس می زند . نه انگیزه دارد و نه نای بلند شدن ! آن صدای سوت و هیجان و تشویق ها هم انگار کم شده و همه فقط و فقط تماشاچی  هستند و روند ناامید شدن را میبینند  …  به  قول چاووشی چشم که میبستی به بی پناهی من ! پناه می بردم به ناامید شدن . بازار به ناامید شدن پناه برده تا از دل اتفاقات این روزها معجزه ای برای نجات او  بیرون  بزند … که فقط معجزه ای به نام  برگشت  به عقلانیت میتواند چنین چیزی را رقم بزند و جقدر ما سهامداران بدبخت شده ایم که برای عاقل شدن قومی باید طلب معجزه داشته باشیم !

البته این را هم  باید گفت بازار این روزها نای منفی شدن های بیشتر را ندارد او انقدر کتک خورده و منفی شده که صورت او جای سالمی نداشته و  این حجم از منفی ها برای او عادی شده و کم کم  اثر روانی این موضوع نیز ازبازار خارج می شود  . ولی حجم و کم حجمی  بی رمقی معاملات هنوز درد بزرگ  بازار است . ارزش کل معاملات امروز بازار 8600 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 5406 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است و این  یعنی افول دوباره در حجم !

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که در ناامیدی و یأس  کار پیش می‌رفت.  حکایت این روزهای بازار دقیقاً شبیه حکایت روزهای سرد و اوج  دعوای زن و شوهری است که یک طرف ماجرا درست در آن لحظه که باید کمک حال ماجرا باشد با بدترین رفتار و بدترین جملات و بدترین اتفاقات فضا را غیر منطقی تر و ناامیدانه تر می‌کند و دقیقاً حکایت رفتار دولت با بازار به همین شکل بود . درست ان نقطه که باید نقطه عطف اشتی جریان پول و برگشت بازار میشد به نقطه سقوط بی اعتمادی بازار تبدیل شد …

قبل از بیان اتفاقات و رویدادها ابتدا به این بپردازیم که چه اتفاقی در انتظار بازار است …

در هفته ای قرار داریم که احتمالاً شدت اتفاقات و رویدادهای یاد شده 3گانه تیر در حداقل خود قرار دارد یعنی گزارش‌های ماهانه سپری شده گزارش‌های سه ماهه هنوز به بازار نرسیده و نمی‌رسد و مجامع نیز تک و توک پیش می‌رود و هنوز به پیک آغاز مجامع نرسیده‌ایم. در  چنین فضایی این هفته را آغاز می‌کنیم و البته بازار دلسرد و ناامید از ضربه‌ای که خورده یک  بار دیگر نشسته و پیش خود اتفاقات و رویدادها را مرور می‌کند ! مهم‌ترین و شاید بدترین قسمت ماجرا این است که این ضربه از سمت دولت و سیاستگذار  درست زمانی به  بازار زده شد که همه انتظار یک اتفاق مثبت و برگشت را داشتند یعنی  دقیقاً در مقطعی که باید بازار تعیین تکلیف می‌شد و با کمک رویدادهای مختلف مسیر بهتری را طی می‌کرد با یک ضربه تمام عیار به گوشه رینگ افتاده و با صورتی خونی نظاره‌گر باقی ماجراها شد …

این اتفاق از دو بعد قابل بررسی است بعد اول بعد مالی و اثرگذاری مالی این ماجراست که خود را در گزارش‌های پیش رو نشان می‌دهد و اصلاح پی به‌ ای بازار و قیمت‌ها در برخی صنایع ادامه خواهد داشت و البته بازار هم بعد از گذشت مدتی  با فروکش کردن تب این ماجرا مسیر خود را عوض می‌کند و در انتخاب سهم و استراتژی‌های آن بازنگری خواهد کرد که روز کاری گذشته در مورد آن صحبت کردیم و گفتیم که سهامداران بعد از این رخداد و بعد از این شوک و سیلی که از دولت دریافت کرده سعی می‌کنند به سراغ شرکت‌ها و صنایعی برود که تا حدودی از جریان سازی ها دور بوده و دولت فعلا به سمت این صنایع و این شرکت‌ها حرکت نمی‌کند و با قبلا ترتیب آنها را داده است و اثرش را دیده ! و یا جریان اندک پول  حاضر به سراغ شرکت‌های کوچک بازار برود و بزرگان ممکن است در بازار آن حرکت و بازدهی قبل را نداشته باشند و دوباره پروژه بازی و پول پشت سهم ها رفتن و اقبال به سمت سهم های کوچک رواج یافته این  بعد اول ماجراست که باید با دقت و با کمک گزارش ها دنبال کنیم …

اما بعد دوم ماجرا برای همه مهم است و آن سیگنال قوی و منفی است که از سوی سیاستگذار به بازار رسیده و به نوعی نشان دهنده این است که تقریباً دولت بازار را کتف چپ خود حساب کرده و هیچ اهمیت و ارزشی برای سرمایه‌گذاری و اثرات تصمیمات خود بر بازار قائل نیست این را قبل‌تر به زبان نمی‌آورد و سعی می‌کرد در رفتار خود کمی آن را لاپوشانی کند اما این بار صریح و شفاف و واضح این پیام را فرستاد و به تبعات آن هم واقف بود اما برایش مهم نبود  و تلخی ماجرا اینجاست که این ضربه درست در زمانی زده شد که همه انتظار عکس آن را داشتند

بازار در انتظار یک رویداد بهتر برای کنده شدن از این فضا بود و دقیقا بعد خطرناک ماجراست که احتمالاً باعث بی‌اعتمادی جریان پول و کاهش حجم معاملات خواهد شد و فنر بازار را چه زمانی و چه قیمتی فشرده تر می کند !  تلخی ماجرا اینجاست که این رفتارها سلسله وار بوده و بارها و بارها تکرار شده به همین تصمیمات چند ماه اخیر نگاه کنید از نرخ گذاری خودرو تا تصمیمات بورس کالا ، ازنرخ گذاری دستوری روی سایر صنایع تا وضع عوارض و مالیات‌های متعدد نمونه های کوچک تحولات تلخ رفتار دولت با بازار سرمایه است که هرچه پیش می‌رود بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که دانشمندان اقتصادی دولت به طور کلی اهمیتی برای بازار قائل نیستند و البته یک نکته را عرض کنیم دود این ماجرا همیشه ابتدا به چشم سهامدار و بعد با چند برابر قدرت بیشتر به چشم سیاستمداران رفته است منتهی این عزیزان حافظه قوی ندارند و باز تکرار میکنند !

حتی بسیاری از تحلیلگران همین حالا بر این عقیده‌اند که رفتار اخیر دولت در ماجرای نرخ سوخت و خوراک در حالی که این ماجرا فرمول دارد و قاعده مشخصی برای آن وجود داشته و چنین رفتاری و نرخ گذاری این چنینی فقط و فقط نشان دهنده یک بعد ماجراست که پول نیست و بودجه ناتراز است و این موضوع امروز  از جیب شرکت‌ها زده می‌شد و دیر یا زود این ماجرا خود را در تنش‌های ارزی و رشد دوباره دلار نشان خواهد داد و اون وقت است که دود این ندانم کاری با چند برابر شدت بیشتر به چشم سیاستگذار خواهد رفت چرا که زمین بازی که بتواند جذب نقدینگی کند با این فضا به زمین سوخته تبدیل کردید و آن مقطع صف مردم برای خرید دلار و بازی روی خودرو  و ملک خار چشم سیاست گذاران خواهد شد !

اما تمام این موارد را گفتیم یک موضوع بیش از همه ذهن ما را درگیر کرده موضوع تاریخ این نامه و ریزش بازار موضوع عجیبیست به ظاهر قاعده ماجرا این است که برخی افراد احتمالاً مطلع بودند به نظر سازمان بورس در سریع‌ترین زمان ممکن باید معاملات آن مقطع را بررسی نماید که چه کدها و چه شرکت‌هایی فروشنده بازار بودند اما از حقیر که با منابع  بسیار زیاد ارتباط داشته و جریان معاملات را به طور ریز و دقیق دنبال می‌کند بپذیرید که این ماجرای همزمانی ممکن است در برخی کدها صادق باشد و برخی با اطلاعات نهانی دست به چنین کاری زده باشند اما به نظر این همزمانی دو رویداد آنقدرها هم که بازار فکر می‌کند عجیب و عمدی و خاص نیست معتقدیم دولت در این ماجرا به واسطه اینکه می‌دانست تصمیماتش چه تبعاتی در بازار دارد اتفاقاً کار را مخفیانه و بدون حتی مشورت با عقلای جمع و شرکت‌ها پیش برد.  برای اثبات این مدعا کافیست کمی فایل جلسه شنیدن مشکلات اوره و متانول پتروشیمی‌ها را دنبال کنید که در سازمان برگزار شد !  از نرخ خوراک ۷ هزار تومانی مطلع نبودند و  این خوابزده‌ها همین حالا هم خیلی در باغ ماجرا نیستند و این نشان می‌دهد اتفاقا دولت به تبعات تصمیم خود بسیار واقف بوده و با علم اثرگذاری منفی در بازار چنین تصمیمی را گرفته و البته به رسانه ها درز کرده و هنوز ابلاغ رسمی نشده است

این دقیقاً ماجرای این اتفاقات است که نشان می‌دهد خیلی هم نباید دایی جان ناپلئونی نگاه کرد و صد البته وظیفه سازمان بورس این است که با دقت تمام این ماجرا را بررسی نماید و بدون هیچ تردیدی حتی اگر تخلف1 میلیون تومانی هم بود با اسم و مشخصات و دقیق اعلام کند !

اما معتقدیم دمیدن در این ماجرا ادرس غلط دادن است . اصل ماجرا چیز دیگری است .   سهامداران باید در این فضا و این شرایط دنبال مطالبه دیگری باشند

به واقع چرا کسی نباید از دولت سوال کند عدد 7 هزار از کجای شما درامده است ؟! چه مبنای دارد ؟  با چه نرخ ارزی است ؟ چرا کسی پاسخ نمیدهد کار کارشناسی آن چیست ؟ این که شما پول لازم هستید که دلیل نمی شود جیب شرکت هایی که مردم و جمعی بازنشسته حضور دارند بزنید !چرا کسی این موارد را مطالبه نمیکند ! و بحث مهم دیگر …

روزهای قبل بیان کردیم و باز هم بیان می‌کنیم که این میان سهامدار خرد قربانی ماجرا شد و کک سهامداران عمده هم نمی‌گزد .

اقای سازمان بورس !!! ردپایی از حاکمیت شرکتی میبینید؟؟؟ از جریان پالایشی ها گرفته تا جریان پتروشیمی ها صدایی از هیئت مدیره و مدیران و سهامداران این شرکتها در نیآمده، حتی حاضر به مصاحبه نیز نشدند و این دقیقاً به این معناست که آنچه از آن به عنوان حاکمیت شرکتی هم یاد می کند چیزی شبیه همان کشک و پشمی است که روزهای قبل عرض کردیم .

به واقع مدیران صندوق های بازنشستگی که نمایندگی و وظیفه حفظ ثروت بین نسلی را دارند از خود خجالت نمیکشند ! به چه  قیمتی پشت این میزها نشسته اید ؟! سازمان بورس هم ساکت نشسته و این عزیزان  را نگاه میکند . امروز صدای شما باید بلند تر از ما  باشد ولی نشسته اید و فقط نگاه میکنید که گوشه میز شما خط نیوفتد !

از دو حال خارج نیست بی تعارف . یا عرضه ندارید که بهتر است این جایگاه را ترک کنید یا از این میزو صندلی ها منافع دیگری دارید که صدایتان بلند نمی شود

و حرف اخر … بسیاری معتقدند بازار از نظر نموداری و تکنیکالیستی جای بدی نیست نهایت  یک افت تا 2 میلیون را داشته  باشد برخی دیگر هم معتقدند گزارش های خوبی در پیش است نمونه اش وپست و برخی دیگر سهم ها که ماهانه های خوبی داشتند ولی انچه برای بازار مهم است حجم است که هنوز چیزی دیده نمی شود  بازار برای نجات ازاین  شرایط و فرار ازاین بحران به شوک احتیاج دارد  وگرنه دوباره  روند او  فرسایشی شده و فنر جمع می شود و جایی میپرد که شاید افزایش نرخ دلار نیز به این ماجرا کمک کند ولی در کوتاه مدت شوک های قوی خبری نیاز دارد  … این شوک یا باید در برگشت خبرخوراک و این موارد باشد یا در صنایعی مانند خودرو  بانک پالایش ولی هر چه که هست در کوتاه مدت برای خروج ازاین  فضا به این  شوک نیاز مبرمی داریم…

بانک ها به پا خواستند

انتشار صورت های مالی 3 ماهه بانکها که اکثرا بار مثبت دارند سبب شده تا بانک ها امروز را با روند نوسانی مثبت همراه شوند

در بانک ها وپست صورت های مالی 3 ماهه خاصی داشت سهم با جهش سنگین درامد به سود 56 تومانی رسیده و به نظر می رسد امسال سهم بالای 240 تومان سود خواهد داشت با اعمال پی بر ای حداقلی سهم ارزش ذاتی 1200 برای سهم به همراه خواهد داشت

در ونوین خبرهای خوبی را شاهد هستیم و این خبرها باعث تقویت تقاضا در سهم شده است از شایعات سود40  تومانی در ۳ ماهه تا شایعات برنامه فروش سهام بلوکی بانک توسط گروه سرمایه گذاری ساختمان از اخبار مهم سهم هستند ونوینی که اگر ماهیت صورت های مالی ۳ ماهه سهم مثبت باشد انتظار رشد قیمتی خوبی را داریم

در وشهر سهم همچنان در مسیر مثبت قرار دارد انتظار از این سهم هم بالا و به مدد سود های غیر عملیاتی سهم مورد توجه واقع شده است وشهری که تا قیمت های 1600 تومان رشد و در صورت شکست این سوطح قیمت های 1800 تومان رشد قیمتی را تجربه خواهد کرد

دراین گروه تراز ها میرسدو واقعا گزارش های 3ماهه خوبی داریم  دیروز در مورد  وبملت  مفصل صحبت کردیم  . وتجارت هم واقعا تراز خوبی زده است وتجارت در خرداد 57631 میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و 39291 میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده دارد و 2ماهه 29687 و 3ماهه 48026 تراز مثبت است به نظر منفی های تجارت  با چشم انداز سود خوب 3ماهه بیش از 110 ریال میتواند  جالب باشد  البته ای اعداد براوری است

ساختمانی های خوش شانس

در نمادهای ساختمانی شاهد روند مثبت خوبی هستیم همچنان ساختمانی ها جز گروه های اصلی مورد توجه بازار هستند

ثتران شایعاتی در خصوص احتمال برگشت زمین های شهریار خود و ابطال یکی از معاملات سال های قبلش دارد ثترانی که با این شایعه صف خرید خوبی شده و شنیده می شود ارزش این زمین ها رقم بالایی می باشد این سهم تا قیمت های 820 تومان فعلا جای رشد دارد

ثبهساز گزارش فروش عالی از خرداد ماه خود منتشر کرد این سهم به نظر می رسد یک رشدخوب به بازار بدهکار باشد انتشار و.صرت های مالی 6 ماهه و رسیدن به سود محدوده 25 تومانی می تواند محرک های لازم برای رشد قیمتی سهم تا سطوح 360 تومان را در کوتاه مدت فراهم سازد

کیسون هم بسیار عالی خرید می شود حتی با عرضه های فوق سنگین باز هم فشار فروش بالا جذب شده و نشان می دهد سهم در موقعیت خوب و مناسبی قرار گرفته است کیسونی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و قراردادهای خوبی را اخذ کرده است و تا قیمت های 300 الی 320 تومانی جای رشد دارد

دارویی های خوش اتیه

در نمادهای دارویی روند مثبت خوبی را شاهد بودیم دارویی ها به نمادهای خوش اتیه ای تبدیل شده که برخی از ان ها گزارش های بسیار خوبی را از عملکرد خود منتشر کردند

در دجابر هم وضعیت مثبت بود سهمی که فروشش در 3 ماهه امسال رشد بالایی داشته و نشان می دهد سهم جای رشد قیمتی خوبی دارد این سهم تا قیمت های 2000 الی 2200 تومان تارگت دارد و این گزارش نشان داد سهم در موقعیت بسیار عالی قرار دارد

داوه مهمان نوسانات ارام بود سهمی که وضعیت خوبی داشته و توانسته از مقاومتش عبور نماید در صورت ادامه روند مثبت انتظار قیمت های 1400 الی 1500 تومانی را برای این دارویی داریم به خصوص این که خبرهای خوبی اهم از سهم در خصوص جهش عایدی برای سال جاری به گوش می رسد

در دشیمی سهم با صف خرید در حال عبور از قیمت های مقاومتی 3200 تومان است سهمی که وضعیت خوبی داشته و روند میان مدتش تا رسیدن به قیمت های 3600 تومان صعودی ارزیابی می شود این سهم دارویی هم وضعیت خوبی داشته و به نظر می رسد با توجه به جهش فروش و سود سازی امسالش مورد توجه واقع شده است

دلقما هم گزارش خوبی زد دلقما خرداد خوبی زد . سهم در فروردین 700و اردیبهشت 984 میلیارد ریال و خرداد 1300 میلیارد ریال بوده و 3ماهه 2984 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه قبل 1001 میلیاردریال بوده است به نظر با دید نوسان بد نیست. دلقما در بین دارویی ها توانسته درآمد بهار خود را ۲۰۰ درصد نسبت به بهار سال گذشته افزایش دهد و به فروش ۲۹۸ میلیارد تومانی برسد. دلقما از شرکت های نوسانی و کوچک دارویی ها محسوب میشود که در روزهای اخیر افزایش قیمت داشته از حمایت حوالی ۳۱۰ تومان خود فاصله گرفته است و میتوان انتظار یک روند صعودی را از سهم داشت.

 

خودرویی های به خواب رفته

در خودرویی ها شاهد روند نوساین هستیم این روزها کمتر کسی به خودرویی ها توجه دارد زیان دهی سنگین سال قبل سبب شده تا بازار بیشتر به سمت خودرویی های سود ساز کشش پیدا کنند

در خاور گزارش عالی و جهش سنگین فروش 3 ماهه و براورد سود بالای 20 تومانی در عملکرد 3 ماهه سبب شده تا این سهم خودرویی با روند نوسانی مثبت همراه شود کف سهم در قیمت های 480 تومان بسته شده است و به نظر می رسد سهم به سمت قیمت های 560 تومان با رشد ارام همراه شود

در مورد این گروه خودرو  واقعا گزارشی خوب بود ولی زیان میسازد . ولی گزارش چند  شرگت جالب بودند  یکی خدیزل بود سهم در فروردین با فروش 540 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت با یک پرش در فروش 15287 میلیارد ریال و خرداد 20639 میلیارد ریال فروش داشت و 3ماهه به 36466 میلیارد ریال رسیده و مدت مشابه سال قبل 8812 میلیارد ریال شده بود

ایران خودرو به قیمت های 300 تومان رسیده است سد روانی قیمت های فعلی اگر از دست برود سهم تا سطوح 280 تومان افت خواهد داشت فعلا خودرویی ها همچنان اسیر نرخ گذاری دستوری بوده و امیدی به وضعیت بنیادیشان نیست و تنها فروش دارایی ها می تواند تحرکات مثبت را در این سهم به وجود بیاورد

زامیاد هم فروش سه ماهه خوبی داشت اگر چه در خرداد ماه کمی ضعیف بود اما مجموع عملکرد 3 ماهه نشان می دهد در این سهم باید در انتظار صورت های مالی قوی 3 ماهه بود زامیادی که برای امسال شایعات سود 150 وحتی 200 تومانی دارد

به نظر وضعیت قطعه  سازی ها کمی بهتر استخزر هم  شرایط جالبی را گرفته است 3ماهه 1568 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه قبل 965 میلیارد ریال بوده است تلفیق سهم  بالای 900 ریال امسال می شود

خپویش را هم  به نظر زیرنظر داشته  باشید سهم در فروردین با فروش 716 میلیارد ریالی مواجه بوده است اردیبهشت به 1503 میلیارد ریال رسیده و خرداد 2325 میلیارد ریال بود و 3 ماهه 4544 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 4160 میلیارد ریال بود برخی از سود حوالی 5000 ریال در خپویش صحبن میکنند

خفنر و خمحرکه و خمهر نیز هر 3 گزارش های خوبی زدند و البته خشرق هم  جالب ظاهر شد . به  طور کلی قطعه سازی ها بهتر بودند

غذایی های خاص

در نمادهای غذایی هم گزارش های قوی را در برخی سهام این گروه شاهد که سبب تشکیل صف خرید و روندمثبت شد

در غپاک تجدید ارزیابی خوبی در صورت های مایل سهم منعکس شده است و از سوی دیگر شایعات سود 300 تومانی برای سال جاری شکل گرفته است غپاکی که دو هدف عمده 2500 و 2800 تومانی داشته و با روند مثبت به سمت اهداف تعیین شده در حرکت است

در غگلستا دریافت افزایش نرخ سبب شده تا انتظارها از این لبنی بالا برود سهمی که اصلاح قیمتی خوبی داشته و به حمایت 2600 تومانی واکنش نشان داد سهم فعلا در سطوح 2600 الی 3200 تومان در نوسان خواهد بود

غویتا هم برای امسال انتظارهای بالایی ایجاد کرده است هم در شرکت اصلی با جهش فروش و سود سازی انتظار می رود سود عملیاتی رشد خوبی نماید هم سود شرکت های زیر مجموعه با تغییرات مثبت خوبی همراه شده است سهم در صورت عبور ازقیمت های 860 تومانی مهمان قیمت های 920 تومان خواهد بود

دراین گروه انصافا گزارش غبشهر و غکورش خوب بود  با دید بنیادی کوروش و با دید نوسانی تر غبشهر را  گزینه های خوبی می بینیم غکوروش که اردیبهشتی خوب را پشت سر گذاشت و فروش 168 میلیارد تومانی را گزارش کرد، در خرداد با کمی افت مواجه شد و به درآمد فروش 156 میلیارد تومانی رسید. به این ترتیب جمع فروش 3ماهه این شرکت حدود 4170 میلیارد تومان شد که در مدت مشابه سال قبل عددی معادل 3493 میلیارد تومان بوده است.
این شرکت با رشد 154 درصدی به نسبت سال 1400، سال مالی 1401 را با شناسایی سود 205 تومانی به ازای هر سهم به پایان برد. سهمی که از منظر نموداری در جای بدی نیست و انتظار می رود رسیدن به محدوده های 2000 تومانی دور از دسترس نباشد.

عالیس را هم  زیرنظر بگیرید  بد عمل نکرده است  در خرداد با فروش 1603 میلیارد ریالی مواجه بود و جمعا 3ماهه 4464 میلیارد ریال فروش داشت که مدت مشابه سال قبل ان 2486 میلیارد ریال بود نوسانی است ولی بازهم در کل بد نیست

چهارگوشه بازار

ونیرو از بابت صورت های مالی قوی 12 ماهه و براورد سود 60 الی 70 تومانی برای امسال و تحولات شگرف سود سازی با توجهات خاصی همراه شده است سهم در صورت عبور از مقاومت جدی و قوی 420 تومانی تا سطوح 460 و حتی 500 تومان همجای رشد دارد

بارز هم صف خرید شد این سهم تولید کننده تایر که طرح های توسعه ای خوبی داشته و با افزایش ظرفیت قابل توجهی در شرکت اصلی و لاستیک بارز کردستان شرکت زیر مجموعه همراه شده است با روند صعودی به سمت تارگت 2800 تومانی در حرکت می باشد سهمیکه براورد سود بالایی برای سال جاری دارد

خصدرا پروژه های خوبی گرفته است و همچنین جز شرکت های اصلی انتقال دکل به فاز 11 پارس جنوبی بوده است به نظر می رسد سود سازی شرکت امسال متحول شده و سهم جای رشد قیمتی بالایی داشته باشد سهم با کف قیمتی 260 و سقف قیمتی 300 الی 320 تومان فعلا در این سطوح در نوسان است

اما در مورد پالایشی ها شبندرو شپنا مورد  توجه هستند  . زمزمه هایی در جریان است که گزارش بهار این گروه خیلی هم  بد و ناامید کننده نیست و این میتواند عامل حرکتی برای بازار شود  . رقابت برای خرید وکیوم باتوم در بورس کالا، عمدتا در تحلیل ها در نظر گرفته نمی شود و همین عاملی برای حرکت این گروه می شود  به نظر شپنا  را همچنان  زیرنظر داشته  باشید میتواند گزارش های خوبی بزند  منفی های سهم  در شپنا و شبندر گزینه های خوبی هستند هم نموداری هم  بنیادی

در گروه  فولاد هم  فضا بد نبست و سهم ها  3ماهه خوبی میدهند با این که نرخ سوخت برای این گروه کمی بالاست ولی اثرات  جبران ناپذیری را دراین گروه ندارد  و می تواند مورد توجه  باشد مثلا اثرات انچنانی روی فولاد یا بقیه نخواهد داشت  از همین رو  فخوز با این شرایط میتواند همچنان جالب باشد  . در خرداد 84525 و اردیبهشت خوب بود و 84334 میلیارد ریال فروش زد
فروردین 46840 میلیارد ریال فروش داشت و 3ماهه 215699 میلیارد ریال فروش زد و مدت مشابه این عدد 127641 میلیارد ریال بود
نرخ بیلت داخلی فروردین ۲۰۲,۹۰۰,۰۲۴ ریال و اردیبهشت ۱۹۷,۹۱۹,۰۰۸ ریال و خرداد ۲۱۴,۳۸۹,۰۳۷ بوده است گویا  200 ریال  3ماهه می تواند  بسازد  .در بین سهم ها هرمز هم خوب بود دومی فجر که هردو واقعا خوب بودندو  قیمت خوبی هم دارند  به خصوص فجر

در ذوب هم  شایعاتی مطرح است که گزارش 3ماهه خوبی را  راهی کدال میکند و بد نیست  کمی بیشتر زیرنظر باشد

در بین  سیمانی ها سهگمت هم  واقعا گزارش خوبی زد  زیر 6000 سهم  قیمت خوبی برای خرید است  در خرداد با رشد فروش 1769 و اردیبهشت با فروش 1295 میلیارد ریالی مواجه بود و 6 ماهه به عدد 6084 میلیارد ریالی رسیده است مدت مشابه قبل 3212 میلیارد ریال است

امروز حجم ولساپا بد نبود دراین  سهم  زمزمه  شناسایی سود  1400  میلیارد تومانی ولساپا از یک زمین و فروش ان به سایپا شنیده می شود و در مجمع نیز بیان شد بد نیست این  سهم نیز کمی بیشتر زیرنظر باشد و البته  شفاف سازی دقیق تری نماید

فاذر را هم خوب میخریدند با دید کمی نوسان و شرایط خاص میتواند زیرنظر باشد

امروز بکابل هم مثبت بود و فردا با این خبرقرارداد بهتر می شود  . سهم  را  زیرنظر داشته  باشید چرا که ممکن است 3 ماهه خاصی را راهی بازار کند . بکابل در خرداد با فروش جالب توجه 5289 میلیارد ریالی مواجه بود و 9427 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه 3ماهه قبل 5761 میلیارد ریال بود به نظر گزارش خاصی را  راهی بازار میکند و سهم جالب توجهی برای بازار است و بد نیست زیرنظر باشد

در بازار شکربن  را هم  زیرنظر داشته  باشید  سهم  امسال تلفیقی خوبی دارد گزارش خوبی هم در 3ماهه و 12ماهه می زند سهم  در فروردین با فروش 1443 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ۳۸۲,۰۰۲,۳۸۲ ریال بوده است در اردیبهشت فروش 1661 میلیارد ریال شد و نرخ ۴۱۸,۲۶۷,۶۸۹ ریال و خرداد به 2260 میلیارد ریال رسید و نرخ ۴۳۰,۲۶۲,۴۱۳ ریال بود و 3ماهه 5346 میلیارد ریال فروخته و مدت مشابه قبل 4025 میلیارد ریال بود

شفا را در گروه دارو  کمی بیشتر زیرنظر داشته  باشید میتواند جالب باشد

در گروه زراعتی ها سپید  امروز پر تقاضا  بود  . ه نظر اگر حاشیه  سود  سپید مثل سیمرغ نشود  به نظر 3ماهه خوبی میدهد و میتواند با دید میان مدت و حتی نوسان  با توجه به افتی که داشته  بهتر شود سپید در اولین ماه سال مالی به فروش 7643 میلیارد ریالی رسیده و اردیبهشت با رشد 8668 میلیارد ریال و خرداد 8784 میلیارد ریال فروش داشت که 3 ماهه 25078 میلیارد ریال فروش داشته بیش از دو برابر مدت مشابه سال قبل است به واقع 3 ماهه چهارم  خیلی بد بود ولی شاید این  3ماهه خاص تر شود

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم