جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 6 خرداد 1402

گزارش بازارامروز شنبه 6 خرداد 1402

نوید خاندوزی
می 27, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز شنبه 6 خرداد 1402

خرداد سرخ !

خردادی سرخ و بی رمق را پیش میبریم و کار در این روزها برای بازار سخت ودشوار است . بازاری که از دید بسیاری وقتی بالانرود یا درجا میزند و تن به اصلاح زمانی میدهد و یا اصلاح قیمتی و حالا با این پدیده مواجه ایم که تقریبا بازار نزدیک به یک ماه است که اصلاح زمانیو قیمی را با هم پیش میبرد و امروز هم حال وروز بازر تعریفی نداشت . بازار یک  بار ابتدا منفی می شود درست  زمانی که هنوز همه چیز گیج و گمراه است و بازار و سهامداران وقتی میبینند  بی رمق اغاز شده  فشار فروش را در پی میگیرند و یک  بارهم در ساعات و دقایق پایانی که برخی که ناامید از روند و تغییر روند می شوند  تشدید کننده عرضه های بازار شده و می فروشند و چه تلخ که امروز هردو  طیف در هر دو  سر اول و آخر بازار حاضر بودند

امروز شنبه دوباره بازاری را آغاز کردیم که به نظر ادامه روند اصلاح زمانی و اندک اصلاح قیمتی را در اکثر نمادها پیش بردیم .چیزی که در بازار دیده نمی‌شود آن انگیزه و شور و شوق خرید و فروش است. بازاری که تا قبل از نیمه اردیبهشت همچون جوانی دلباخته و دلداده رفتاری هیجانی و عاشقانه داشت امروز زیادی عاقل شده و ساکت و حرکات او  از دایره عقل شور و هیجان بیرون نمیزند … همین است که بازار جذاب نیست …
البته بازار امروز به واسطه برخی اتفاقات و جریان ها انتظار می رفت کمی حال و روز بهتری را داشته باشد ولی نشد که نشد و همین موضوع درد بازار را بیشتر کرد . اتفاقاتی نظیر  رونق نسبی بازارهای جهانی و افزایش قیمت برخی فلزات، خبرهای سیاسی رسیده و انتظار تقویت ریالی های بازار و همچنین روند خوب گزارش‌ها در برخی شرکت ها باعث شد تا از شب قبل همه با خود  بگویند شدت منفی بازار امروز آنقدر هم زیاد نیست و اتفاقا اول وقت همین دیدگاه حاکم  بودو امیدواری به بازار بیشتر شد ولی بعد  خیلی زود عقب نشینی کرد و کمسی جلودار فشار عرضه نبود  .

به طور کلی این هفته بازار در حالی پیش می‌رود که تحولات مهمی می تواند پیش روی او باشد مهمترین تحول از بعد کدالی همچنان گزارش های ماهانه و تکمیل گزارش های ۱۲ ماه است که می تواند اثرات بسزایی در بازار داشته باشد و قبل تر هم گفته بودیم وضعیت کف قیمتی و سپس انگیزه برای رشد بازار را بیشتر کند هر چند فعلا  هیچ یک در دسترس نیست و انگیزه خاصی را نیز در جریان پول نمی بینیم .
در مورد گزارش‌ها مفصل صحبت خواهیم کرد اما یکی از مهمترین و شاید از دید بسیاری مهمترین رویداد این هفته تحولات سیاسی و سفر پادشاه عمان به ایران است که از بعد سیاسی و اثر گذاری بر نرخ ارز و اثر پذیری تحولات سایر بازارها رویداد خاص و مهمی به شمار می‌رود و البته رگه هایی از اتفاقات و خبرها نیز هفته های گذشته به گوش و بازار و دلار و سایر بازارها رسید که خود گویای همه چیز است
البته هنوز چه تحولات کدالی چه خبر های سیاسی و چه رویداد های دیگر هیچ یک نتوانسته جریان نقدینگی که بازار احتیاج دارد را بیدار کرده و فضای متفاوتی را رقم بزند به  طوری که این را در جریان پول میبینیم  ارزش کل معاملات امروز بازار 23.958 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 11.136 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است
در حال حاضر بازار درگیر این دو رویداد مهم است یعنی گزارش ها و تحولات سیاسی که معتقدیم اگر این دو در جهت مثبتی پیش برود دست در دست هم می توانند کمک حال خوبی برای بازار باشند و البته ما هم خوش بین هستیم چه به عقلانیت نسبی بازار و چه عقلانیت حاکمیت …
در مورد گزارش ها دو نکته را عرض کنیم اول معمولاً به این شکل پیش رفته که گزارش فروردین شرکت ها گزارش جذابی نیست اما اردیبهشت گزارش‌های خوبی راهی کدال می‌شود و این بار نیز این اتفاق در حال رخ دادن است و البته گزارش های فعلی ماهانه در اکثر شرکت ها آنقدر قوی و محکم است که بگوییم گزارش های بسیار خوبی در اردیبهشت راهی بازار شده و تکرار این گزارش ها برای ادوار پیش رو می‌تواند فضای متفاوتی از سودآوری و کاهش پی به ای بازار را رقم بزند . حال اینکه بازار و سهامداران باردیگر ماجرای کتف و اهمیت گزارش ها را تکرار میکنند  به نظر چیز دیگری است . کسی انگار به این موضوع توجهی ندارد  .
البته در این میان یک نکته در مورد گزارش های ۱۲ ماهه مهم است و آن هم اینکه متاسفانه برخی از این گزارش ها به بهانه های مختلف اعم از تلفیق و آماده نبودن و مواردی از این دست هنوز به بازار نرسیده اگر نکته ای را اینجا عرض میکنیم به واسطه تحلیل شخصی نیست اگر موضوع در مورد گزارش ها بیان می شود به دلیل این است که در سمت ناشرین هم حضور فعال داشته و زیر و بم کاررا می‌دانیم… معتقدیم شرکتی که تاکنون نتوانسته گزارش ۱۲ ماهه را جمع بندی کند، بخش مالی آن مشکلات عدیده و جدی را دارد و باید آن را اصلاح کند و مقصر اصلی در این ماجرا هیئت مدیره آن شرکت است
از همین رو معتقدیم وقتی فولاد با آن عظمت و یا بسیاری از شرکت های دیگه نظیر بانک ملت گزارش ۱۲ ماهه را آماده می‌کنند تکلیف باقی روشن است البته بعضی از شرکت ها به واسطه به طور کلی تلفیقی بودند می توانند زمان بخرند اما ۹۰ درصد شرکت ها می توانستند با توضیحات بیشتر گزارش ۱۲ ماهه را روی کدال بگذارند و این عدم ارائه گزارش و وجود آن روی میز شرکت ها و مدیران اتفاق خطرناکی است که عدم تقارن اطلاعاتی بزرگی را رقم می زند و می تواند بازار را با چالش‌هایی مواجه سازد اما به طور کلی بازار در مقطع فعلی در گزارش ها چه در ماهانه و چه ۱۲ماهه نقاط خوب و مثبتی را دارد

در حوزه سیاست البته ماجرا چیز دیگریست و باید کمی صبر کرد تا فضای رفت‌وآمدهای سیاسی سپری شود اما روزهای گذشته نیز بیان کردیم که اگر موج عقلانیت در سیستم تصمیم گیری کشور وجود داشته باشد بعد از اتفاقات و مهر و آبان و فضایی که در زیر پوست جامعه وجود دارد ،حل مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی ناگریز و ناگزیر است و به نظر نخ بسیاری از این مشکلات به اقتصاد برمی‌گردد که توافق هم بخشی از آن است
به نظر هیئت حاکمه به این نتیجه رسیده که این دولت و آن دولت خیلی نقشی در ماجرا ندارد و چه بسا که دولت قبل با ظرفیت بالاتری می توانست ریسک سیاسی را کنترل کند و با فرمان احتمالی برجام بازی کند

معتقدیم توافق و کاهش ریسک سیاسی تحولات مهمی در کشور به وجود آورده که بازار سرمایه نیز از آن مستثنی نیست قطعاً با روشن تر شدن ابعاد ماجرا کم کم به این موضوع بیشتر می پردازد اما همین بس که معتقدیم تنها بازاری که از این ماجرا سود خواهد برد بازار سرمایه است و سایر بازارها هم به دلیل کشته شدن انتظارات تورمی و هم در سقف عجیب و غریب قرار داشتن در آستانه ریسک قوی تر و مهم تری خواهند بود
فعلا بازار این عوامل و این اتفاقات را می بیند و بیشتر تماشاچی است و سعی می کند فضای روشن تری را برای تصمیم گیری انتخاب کند اما به این موضوع اعتقاد داریم که هرچه جلوتر برویم عامل سیاست نقش پررنگ تری را ایفا کرده و فضای بازار می تواند فضای بهتر و منطقی تری پیش برد
البته معتقدیم روزگار غریبی برای بازارهای موازی رخ خواهد داد که اگر کسی علاقمند به خواندن تاریخ است به سال های ۹۳ و ۹۴ رجوع کند که در اکثر بازار ها چه اتفاقات و رویدادهایی رخداد صد البته که نقدینگی فعلی با آن شرایط قابل قیاس و قابل مقایسه نیست البته ما هم با آن شکل قبل به برجام اعتقاد نداریم اما سرعت رشد بازارهای موازی آنقدر عجیب و غیر منطقی بوده که همه چیز را ممکن است تغییر دهد

البته این دقایق که می نویسیم خبرهای افغانستان لحظه  به لحظه بیشتر می شود  بورسی ها عاشق هیجان هستند . چه منفی چه مثبت !! 10 را 100 و 100  را 1 میکنند و وزن دهی انها  همیشه عجیب بوده  … . حقیقت امر روی این اخبار و جو  آن خیلی حساب نمیکنیم و فکر نمیکنیم چالشی برای بازار باشد ولی اگر ماجرا  بیخ  پیدا کند  قطعا  واکنش بازار ما هم  به این اخبار مثل همیشه واکنش به اخبار جنگ است ! احساسی و غیرمنطقی به همه چیز نگاه خواهد کرد  …شاید فردا  رگه هایی ازاین ماجرا  را شاهد باشیم ولی امیدواریم هر چه هست فردا تا قبل بازار همه چیز ارام  شده  باشد  …
خیلی دوست داشتیم در مورد موضوع دلار و اثرگذاری آن در بازار و اثر پذیری آن از سیاست صحبت کنیم اما امروز بحث کمی طولانی شده به روزهای آتی موکول خواهیم کرد معتقدیم همچنان دلار هم یکی از مهمترین اتفاقات و رویدادهای فعلی بازار است

و اما سراغ  بازار بی رمق امروز برویم که مثبت خاصی نداشت و چهره او  بیشتر شبیه چهره سرخ گونه های عاشق بود  …

سیمانی های پر پتانسیل

در سیمانی ها همچنان پتانسیل های خوبی را در سهام این گروه شاهد هستیم سیمانی هایی که وضعیت بنیادی مناسبی داشته و سود سازی های بالایی را برای سال 1401 و سال جاری در چنته دارند

در این گروه سبهان که کف سود 1500 الی 1600 تومانی داشته و سود سازیش تا سطوح 1800 تومان هم می تواند افزایش داشته باشد شاهد تشکیل صف خرید سنگینی بودیم سبهان تا قیمت های 9200 تومان خواهد کرد شنیده می شود صورت های مالی 3 ماهه قوی در انتظار سهم است

سشرق درمسیر اصلاح قرار گرفته است این سهم پتانسیل های سود سازی بالایی دارد این سهم ارزش ذاتی بالایی دارد این سهم سیمانی سود سازی بالایی داشته و شایعات سود 220 الی 240 تومانی دارد سهمی که تا قیمت های 2000 تومان هم ارزش ذاتی دارد

سیمان ساوه به قیمت های 14 هزار تومانی رسید سهمی که سود سازی بالایی برای سال جاری داشته و گمانه زنی سود 2200 الی 2500 تومانی داشته و با این سود سازی سهم ارزش ذاتی حداقلی 16000 الی 17000 تومانی دارد سیمان ساوه فروش های بالایی داشته و از کنار این فروش های بالا سود سازی های خوبی  خواهد داشت

تقریبا  یکی از بهترین  گزارش ها را در گروه  سیمان داشتیم  ساوه واقعا عالی بود ساوه باعدد 1898 میلیارد ریالی فروش خود را در فروردین آغاز کرده است و اردیبهشت با فروش خوب 3031 میلیارد ریال بود و 2 ماهه 4929 میلیارد ریال بود .مدت مشابه قبل 1932 میلیارد ریال بودسفانو  خوب عمل کرده است سفانو در فروردین با فروش 724 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت با رشد خوب 1513 میلیارد ریال شد و 2ماهه 2238 میلیارد ریال شد و فروش مدت مشابه سال قبل 1236 میلیارد ریال بوده است. در بین سیمانی‌ها سفانو هم گزارش خوبی را منتشر کرد که در نتیجه آن خبر از رشد سود ۱۱۸ درصدی سود داشته است و شرکت در سال مالی منتهی به اسفند به سود به ۱۱۷۰ تومان رسیده. همچنین در بازه فصلی روند سود آوری شرکت مثبت بوده است. در سال ۱۴۰۱ شرکت در بهار به سود ۲۰۶ تومانی، در تابستان به سود ۲۲۴ تومانی، در پاییز به سود ۳۲۶ تومانی و در زمستان به سود ۴۱۶ تومانی رسیده است. رشد شرکت به میزان رشد صنعت بوده و سهم در یک ماه اخیر رشدی نکرده است.

دراین گروه اردستان هم فکر میکنیم  هم 12ماهه خوبی میدهد هم  ماهانه اردستان در فروردین با فروش 582 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت به 775 میلیارد ریال رسید 2ماهه 1357 میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه سال قبلش 893 میلیارد ریال بودبه نظر این  سهم نیز بد نست  زیر نظر باشد

در بین سهم های خاص ستران و به خصوص سهگمت  را  زیرنظر داشته  باشید گزینه های خوبی است  .

سفارس و سیتا  را هم  باید گفت در سفارس یک گزارش نشان میدهد این  یعنی سفارس 6000 ریال هم  سود  ساخت  عجیب نیست در سیتا نیز شایعه  2500  ریال  تقسیم  سود و 3000 ریال سود  سال مالی اتی میتواند نشان دهنده خوبی از ارزندگی این سهم  باشد برای سال مالی منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۴۰۶ میلیارد تومان سود فروش سرمایه گذاری داشته است و همچنین حدود ۲ همت سود سهام زیرمجموعه‌ها می‌باشد

قطعه های طلایی

قطعه سازان این روزها به دو دسته تقسیم شدند برخی مثبت و برخی روند اصلاحی داشتند قطعه سازن طلایی امروز را با روند مثبت پشت سر گذاشتند

در این گروه خکمک توانست مقاومت 360 تومانی را بشکند ئو با رشد قیمتی به سمت سطوح 420 تومانی در حرکت باشد سهمی که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته افزایش نرخ بالای 30 درصدی محصولاتش باعث رشدسود خوبی در سال جاری خواهد شد

در خمهر هم سهم استارت خوبی زده و به قیمت های 430 تومان رسیده است قیمت های 439 الی 450 تومان سطوح تعادلی خوبی برای مهر محسوب می شود تحولات در فروش این سهم سبب شده تا انتظارات از خمهر حسابی بالا برود

خریخت برای رشد قیمتی بیشتر از سطوح قیمتی فعلی باید گزارش های خوبی ارائه دهد سود سازی شرکت بالا برود و رشد قیمتی توجیه پذیر شود خریختی که اهداف قیمتی 560 الی 620 تومان را در گام بعدی صعودش خواهد داشت

شاید  یکی از بهترین  گزینه ها ختراک  باشد  ختراک در فروردین با فروش 1976 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت به 2718 میلیارد ریال رسید و 2ماهه 4694 میلیارد ریال فروش داشت
مدت مشابه قبل 2626 میلیارد ریال بوده است .

دراین گروه  خفنر و خپویش را هم در نظر بگیرید میتواند  بازار را  با گزارش ها  سورپرایز کند

بانک های خوش اتیه

در نمادهای بانکی شاهد روند نوسانی بودیم بانک ها نیز یکی از بهترین گزارش های 12 ماهه را داشته و برای سال جاری نیز پتانسیل های بالایی را رونمایی خواهند کرد

در بانک ملت سهم تقسیم سود 40 تومانی را در مجمع به همراه افزایش سرمایه از سود انباشته را دارد همچنین شنیده می شود بانک برای سال جاری نیز سود سازی بالا در محدوده 140 الی 150 تومانی را خواهد داشت وبملتی که اوضاع و احوال بنیادی بسیار خوب و قوی دارد

در وپست نیز سهم همچنان تلاش دارد تا در قیمت های بالای 1000 تومان تثبیت شود سهم با حمایت 920 تومانی  و مقاومت 1000 تومانی همراه است صدور مجوز افزایش سرمایه م یتواند سبب تحرکات خوبی در این سهم شود

در بانک تجارت گمانه زنی سود 56 تومانی در صورت های مالی 12 ماهه وجود دارد همچنین برای سال جاری هم شنیده می شود وتجارت می تواند به سود سازی بالایی برسد وتجارتی که مقاومت 320 تومانی داشته و در صورت شکسته شدنش تا قیمت های 360 تومان رشد خواهد داشت

در بین کوچکترها ونوین ارزنده ترین  عضو گروه است و پشت  سراو  با دید نوسان  سامان و بعد  دی جالب هستند در دی بحث فروش دارایی بالا  گرفته می تواند  مورد توجه  باشد

پالایشی ها و ترس از اینده

افت کرک اسپرد پالایشی ها از اول سال تاکنون سبب شده تا پالایشی ها که سود های بالایی را برای سال گذشته داشتند برای سال جاری با تردید و ترس همراه شوند

شپنا در شکست قیمت های 1000 تومان ناکام مانده است سود 168 تومانی برای سال قبل و احتمال رسیدن به سود 180 تومانی برای سال جاری نتوانسته باعث رشد سهم شود به خصوص اینکه در تحقق سود سال جاری نیز ابهام وجود دارد

در شبندر سود سازی این سهم بالا بوده و پیشبینی سود بالایی هم برای امسال دارد شبندر ارزش ذاتی 1800 تومانی داشته اما فعلا بر سر مقاومت 1450 تومانی گیر افتاده است شبندری که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و روند صعودی خوبی را پس از پایان اصلاح زمانی فعلی تجربه خواهد کرد

شراز برای سال جاری تخمین سود 400 تومانی داشته و یکی از پایینترین نسبت های پی بر ای فوروارد را در گروه دارد به طور کلی شراز و پالایشی ها در انتظار صورت های مالی 3 ماهه خود هستند تا بنا به سود سازی روند خود را رقم بزنند

چهارگوشه بازار

وسدید با صف خرید و حجم معاملات بالایی همراه شده است شنیده می شود 33 درصد فراب به عنوان بزرگترین پیمانکار شرکت ارزش حدود 30 همتی دارد و با توجه به ارزش بازار وسدید برگشت این دارایی به پرتفوی وسدید سبب جهش ارزش دارایی های شرکت خواهد شد از سوی دیگر با دریافت حکم دیوان عالی کشور سود سنواتی بالایی از طریق فراب نصیب وسدید می شود

شنیده می شود توسعه نیشکر با ارزش گذاری 120 همتی در ماه جاری درج و امیدنامه شرکت منتشر می شود از شرکت های بورسی وسپهر مالکیت 40 درصدی توسعه نیشکر را داشته و با انتشار امیدنامه و درج این شرکت ارزش بازار بسیار بالایی پیدا خواهد کرد مارکت وسپهر در بازه زمانی کنونی تنها به میزان مالکیت 40 درصدی در توسعه نیشکر است

گروه مالی شهر در استانه عرضه اولیه قرار گرفته و جلسات معارفه و گزارشهای سهم نشان می دهد عرضه بسیار نزدیک است این عرضه می تواند سبب جهش ارزش دارایی های وشهر شود سهمی که رشد خوبی را تجربه و با روند صعودی به سمت قیمت های 1500 الی 1600 تومان روانه شده است

در گروه خورو  امروز ابتدا جو  بد نبود ولی بعد  منفی شد  . با دید  سایر سهم های گروه خبهمن  با خبرهای دوباره  بورس کالا  میتواند  شکل بهتری بگیرد و انتشار گزارش زیرمجموعه ها عاملی برای بهبود  سهم می شود در سوی دیگر زامیاد  و خاور و خکاوه نیز جالب شده و در کنار انها خدیزل هم  به افزایش سرمایه می رود  با دی میان مدت اکثر سهم های یاد  شده  گزینه های خوبی برای بازار هستند  .گزارش خکاوه گزارش خوبی بود  خکاوه در فروردین به فروش 575 میلیارد ریالی رسیده و اردیبهشت 7628 میلیارد ریال بوده است و 2ماهه 8204 میلیارد ریال بود

فباهنر در گروه مس و فافق هم میتواند  ممورد توجه  بازار و سهامداران باشد که البته  فافق افزایش سرمایه  از انباشته  را نیز دارد و خبرخوبی برای سهم است  . در سوی دیگر فباهنر هم  بد نیست و فکر میکنیم  یکی از سهم های خاص این گروه  باشد  هم  گزارشی هم  بنیادی سهم خوبی است

با دید کمی صبر ومهان  گزینه جالب است  شنیده می شود  سهم  1300  ریال  تقسیم  دارد در سوی دیگر ومهان در اردیبهشت 6883 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا اردیبهشت ۷,۶۹۵,۵۲۳ میلیون ریال سود محقق کرده است و این  یعنی تا همین  امروز بی دردسر 1000 ریال  سود ساخته  و میتواند مورد توجه  بازار باشد  . صبا هم  کنار این  سهم گزینه خوبی است و وسپه نیز جالب است سهم گزارش خاصی داد در اردیبهشت 826 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا اردیبهشت ۷,۰۹۸,۲۴۶ میلیون ریال سود محقق کرده است

در گروه  فولادی ها سهم خوب کم نیست از فخوز بگیر تا  فجهان  . فجر هم  باید  زینظر باشد گزارش اخیراو  جالب بوده  فجر در اردیبهشت داشت و 7154 میلیارد ریال فروش داشته است و نرخ ۴۱۴,۸۲۴,۹۹۵ ریال است
در فروردین با فروش 3618 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ۴۰۰,۲۹۰,۱۲۲ ریال . 2ماهه به فروش 10772 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه 8824 میلیارد ریال است در نهایت یکی از بهترین گزینه های گروه  را فولاژ می دانیم  با چشم انداز 1900  ریال  تقسیمی و پروزه ها و سود  2700 ریالی برای 1402 به نظر قیمت های خوبی را دارد  سهم گزارش خوبی را هم زد

در بین  سهم های خاص شاملا افزایش نرخ گرفته و شرایط خوبی دارد چه در نرخ چه در فروش… خبرهای طرح و توسعه و افزایش سرمایه همیشه همراه سهم است در شاملا گزارش بسیار خوبی را شاهد  بودیم  شاملا در فروردین با 952 میلیارد ریال فروش داشت و اردیبهشت هم 931 میلیارد ریال و 2ماهه به 1884 میلیارد ریال رسید و مدت مشابه قبل شرکت 773 میلیارد ریال است این  که  زیر نظر باشد اتفاق مهم و خوبی است

دقاضی در مجمع عادی سالیانه خود سود خوبی را تقسیم کرد و DPS شرکت برابر با ۲۵۹۲ ریال بود که در نتیجه آن تیپیکو از این تقسیم سود،‌ درآمد خوبی خواهد داشت. تیپیکو به ازا هر سهم ۱۶ تومان از دقاضی سود کسب می کند.
نماد در گروه دارویی نسبت به سال گذشته رشد خوبی را در سود به ازا هر سهم تجربه کرده و سود خود را در بازه سالانه ۹۵ درصد افزایش داده. همچنین در بازه فصلی روند سودآوری شرکت صعودی بوده است. سهم درتابستان به سود ۵۴ تومانی،‌ در پاییز به سود ۸۰ تومانی و در زمستان به سود۹۰ تومانی رسیده. شرکت همچنین در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ۱۱ درصد رشد درآمد داشته و به فروش حدود ۱۱۹ میلیارد تومانی رسیده است. رشد ماهانه و هفتگی دقاضی از صنعت دارو بیشتر بوده و شرکت در هفته بازده ۱۰ درصدی و در ماه به رشد ۷ درصدی رسیده است.

دجابر هم سود خوبی تقسیم کرد که نتیجه آن را روی شفا می توان در نظر گرفت و شفا به ازا هر سهم دجابر ۶۱ تومان دریافت میکند.

در گروه پتروشیمی امروز جو منفی بود  شیرا شاید  بد معامله نمی شد  . ولی هم اوره و هم متانول منفی بودند  . شگویا در زمستان افزایش درآمد ۲۵۸ درصدی را نسبت به پاییز ثبت کرد و به درآمد ۴۸ تومانی رسید. سهم پاییز را با سود ۱۳ تومانی،‌ تابستان را با سود ۴۰ تومانی و بهار را با سود ۴۴ تومانی به پایان رسانده است.
از نظرعملکردی شرکت در اردیبهشت تقریبا به میزان فروردین فروش داشته ولی در ۲ ماهه ۱۴۰۱، نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد بیشتر فروخته است و به فروش ۵،۴۲۷ میلیارد تومانی رسیده.
رقابت پت بطری در بورس کالا بسیار زیاد است و در آخرین جلسه معاملاتی به ۸۶ درصد رسیده. دلار کشف شده پت بطری در بورس کالا در محدوده ۵۳ هزار تومان قرار دارد. این در حالی است که قیمت جهانی پت بطری رو به کاهش بوده و به ۱۰۰۰ دلار نیز رسیده است. شگویا امروز حوالی صف فروش معامله شد و در نهایت معاملات امروز خود را با صف فروش به پایان رساند

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم