جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

گزارش بازار یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

نوید خاندوزی
می 21, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار یکشنبه 31 اردیبهشت 1402

 گریه مون هیچ ، خندمون هیچ…  باخته و برندمون هیچ… 

امروز بازار تمام تلاش خود را میکرد و تمام زورش را زد تا منفی نباشد . امدادهای غیبی و دست های پیدا و پنهان حامی او هم زیر دو نظر کرده این روزهای بازار یعنی خودرویی و بانکی را گرفته  بودند تا شوک منفی دوباره به  بازار وارد نشود . ولی هر چه که بود  بازار امروز هم  تا حدودی با ثبات و فضای نرمال به پایان رسید تا در عین این که مثبت خفنی نباشیم منفی هم نشویم و حس ترس به کسی دست ندهد ! امیدوار نگه داشتن و زنده نگه داشتن جو امید در بازار این  روزها از هر چیز و هر کاری واجب تر است

امروز به پایان دفتر اردیبهشت رسیدیم و اردیبهشتی عجیب و خاص را پشت سر گذاشتیم دوستی بیان می کرد که همیشه طی سال‌های گذشته اردیبهشت برای بازار پرچالش و پر دردسر بوده و کم پیش آمده است که اردیبهشت های با آرامشی را سپری کنیم و تو گویی امسال هم همین اتفاق رخ داد و اردیبهشت پرچالشی را پشت سر گذاشتیم
ماهی که از ابتدا تا نیمه های آن بازار بکوب و برقص و رقصی میانه میدان بود و در نیمه دوم چنان توفانی بر او نازل شد که سابقه اش را کمتر در بازار شاهد بودیم و این برآیندی برای این ماه شد که به قول شاعر گریه اش هیچ خنده اش هیچ شد و باخت و برنده اش هیچ!!بازار هرچه در اردیبهشت آمده بود در عرض چند روز پس گرفت
از روی شاخص هم درست در نقطه ای ایستاده ایم که آغاز کردیم باز این از روی شاخص است و از بازدهی بخواهیم حساب کنیم با منجنیق به روزهای ابتدای فروردین پرت شده ایم.
اردیبهشت از یک نظر دیگر هم برای بازار تاریخ ساز و مهم شد از این نظر که یکبار دیگر به این موضوع رسیدیم که دخالت های عجیب و نابجا در بازار می تواند چه اثرات مخربی را بر جای بگذارد. بازاری که داشت مسیر خود را پیش می رفت که البته سرعت رشد آن کمی زیاد شده بود با توصیه های مکرر داخل و بیرون بازار کمی عرضه شد و در نهایت این بلا بر سرش آمد
همان موقع نیز نوشتیم راهکارهای سازمان برای کنترل بازار منطقی بود اما اوضاع آنطور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفت و امروز که با شما صحبت میکنیم معتقدیم هیچ کس فکرش را نمی کرد که آن فضای هیجانی ناگهان خاموش شود و امروز فضا این چنین باشد و این دقیقا به این نقطه اشاره دارد که جو ازمون و خطا در بازار از عمل جراحی سخت‌تر و پیچیده‌تر است و کافیست جایی دستی بلرزد و چیزی بریده شود ویا عفونت ایجاد شود به این راحتی‌ها خوب نخواهد شد
اما در هر صورت اردیبهشت را پر تلاطم و با فراز و نشیب ها و داستان های عجیب تمام کردیم وارد خرداد میشویم خردادی که همیشه در بازار پر از حادثه و رخدادهای متفاوت بوده ‌ خرداد و تیر فصل گزارش هاست، فصل مجامع ،فصل داغ اخبار و اطلاعات و به نظر این بار تحولات سیاسی هم چاشنی کار شده و به نظر دو ماهه بسیار خاص و متفاوتی را برای بازار سرمایه داریم
یک نکته را در مورد گزارش ها و مجامع و این موارد ذکر کنیم پرواضح است که بازار در گزارش ها به شرکت های مختلف وزن منفاوتی می دهد به نظر در تابلو بازار همه نماد ها را نباید با یک فرم و با یک چوب سنجید .بخی گزارش‌ها که منتشر می‌شود و کنار قیمت قرار می گیرد متوجه میشویم که در بسیاری از شرکت ها جریان سودآوری توجیه‌کننده قیمت سهم نیست و اینجاست که متوجه میشویم اصلاح اخیر خیلی هم بی دلیل نبوده اما نقطه دیگری هم دارد و آن هم این است که برخی گزارش‌ها اتفاقاً تایید و تاکید کننده این ماجرا هستند که برخی قیمت‌ها و برخی سهم ها در نقاط جذاب قرار دارند
منتها ایراد بازار این است که در جو حرکت می کند و گله ای می‌خرد و گله می فروشد و وقتی هیجان در بازار نباشد آن سهمی که گزارش خوبی هم داده مورد توجه واقع نمی شود
درد بازار اینست که فعلاً هیجانی رفتار نمی کند و آن جریان پول که روزی سر از پا نمی شناخت فعلاً تماشاچی بازار است

و اما سراغ بازار امروز برویم که از بعد نموداری و چارتی روز حساسی را داشته و به هر شکل ممکن نباید به این راحتی‌ها تن به منفی شدن می‌داد از سوی دیگر انگیزه‌ای برای حرکت قوی در او نبود از همین رو بازار کار سخت و دشواری را امروز داشت و دیدیم که برای ماندن در قیمت‌های فعلی چطور دست و پا میزد برخی تحولات سیاسی دلاری برجامی را نیز موثر می‌دانند به خصوص با صحبت های ديروز
دیروز در مورد تحولات سیاسی صحبت کردیم به نظر بعد از صحبت های رهبری موضوع توافق و برجام و موارد این چنینی سیاسی بار دیگر بیشتر به چشم می آید البته تا بوده همین اخبار و همین اتفاقات بوده ولی نتیجه بخش نبوده است با این حال جریان سکون و افت نرخ ارز و خبرهای گوشه و کنار نشان می دهد لابی هایی در حال مذاکره و چانه زنی برای برگشت به برجام و این ماجراست
در این سو برخی هم هنوز روضه خوانده نشده زیز گریه زدند !!برخی از افراد در بازار هم ندانسته با تحلیل‌های صد من ی‌ غازی به ترس بازار دامن می‌زنند که اگر دوباره برجام بشود بازار به رکود می رود و اوضاع به هم میریزد و … البته شاید با افت نرخ ارز و تحولات افت نرخ دلار بازار هم کمی به رکوع برود اما شک نکنید به دلیل اینکه بخش واقعی و درست اقتصاد از برجام سود خواهد برد در کوتاه مدت شاید چند روز و چند هفته بازار آسیب ببیند اما معتقدیم در میان مدت و بلند مدت ثبات سیاسی و کنترل تورم و مواردی از این دست به شدت به سود بازار سرمایه خواهد بود.

بازار سرمایه مادر مرده که با دلار ۷۰ و ۸۰ پرایس نشده تا حالا افت قیمت دلار بخواهد او را نگران کند .در سوی ديگر هر کسی آمده روی نرخ شرکت ها چکشی زد و آنها را متوقف کرده است و به واقع نرخ واقعی و رسمی دلار برای بازار اعداد کمتر از ۴۰ هزار تومان است و حال اینکه تازه ما معتقدیم حتی با وجود برجام و تمامی اتفاقات مثبت دلار نمی تواند برخی اعداد غیر منطقی که بیان می شود را ببیند و گواه این ماجرا کسری بودجه عجیب و شرایط خاص کشور است که اگر فرصت بودم مفصل در مورد آن صحبت میکنیم از همین روست که معتقدیم نباید بازار را از برجام و توافقات سیاسی و ثبات نرخ ارز ترساند
باز هم تکرار میکنیم بازارهای رقیب بازار سرمایه ترس بیشتری از ثبات نرخ ارز و کنترل تورم باید داشته باشند آنها سوار این اسب چموش نشستند و حزکت می کنند .ما که فقط نظاره گر بازی آنها هستیم به نظر کوبیدن بازار با این فرمان آدرس غلط دادن به سهامداران است و نتیجه مثبتی نخواهد داشت

تا صبح فردا می توانیم دلایل متعددی را برای اثر پذیری مثبت بازار از توافق و ثبات سیاسی بیان کنیم از کنترل تورم بگیر تا کنترل نرخ سود افزایش پی به ای بازار، کاهش ریسکهای سیاسی ،افزایش صادرات شرکت ها، کاهش هزینه های دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه های شرکت ها به واسطه افت تورم، افزایش بودجه عمرانی و دلایل دیگر که می توان آنها را لیست کرد و بررسی نمود اما بازار فعلاً فقط همان دلارش را می بیند و بد بینانه ترین حالت را در قیمت ها لحاظ می کند باز هم معتقدیم حرف زدن از توافق و آن را ریسک بازار دانستن آدرس غلط دادن به سهامداران و سرمایه‌گذاران است و البته همچنان هم تکرار می کنیم که شاید به واسطه افت نرخ چالش هایی موقت را در بازار شاهد باشیم اما اگر توافق واقعی و ثبات سیاسی در پیش باشد بازار سرمایه برنده اولین این جریان خواهد بود

امروز میخواستم در مورد عرضه های اولیه و برنامه سازمان و موارد این چنینی تقویت سمت عرضه صحبت کنیم اما به نظر کمی گزارش طولانی شده و به روزهای آتی موکول خواهیم کرد
اما سراغ بازار برویم ببینیم چه خبر است …

دوپینگ دارویی ها

در نمادهای دارویی شاهد روند مثبت خوبی بودیم سهامی که وضعیت خوبی داشته و با دریافت افزایش نرخ های جذاب در موقعیت خوبی قرار گرفته اند

دسانکو براحتی توانست سد قیمتی 1000 تومانی را در هم بشکند در خصوص این سهم روند عنوان شد و با تثبیت در قیمت های بالای 1000 تومان انتظار صعود سهم به سمت هدف 1200 الی 1250 تومان می رود سهمی که با ورود ماشین الات جدید و ورود به حوزه تولیدات خاص خود می تواند به سوددهی خوبی رسیده و رشد قیمتی سهم نیز از همین بابت است

دشیمی هم با روند مثبت خوبی همراه شد سهمی که وضعیت بنیادی مناسبی داشته وهم برای سال قبل و هم برای امسال سود سازی بالایی را رو کرده است و حسابی انتظارات را بالا برده است در صورت شکسته شدن مقاومت 3200 تومانی سهم تا سطوح 3500 الی 3600 تومان جای رشد دارد

داوه شاهد اگهی بلوک 55 درصدیش بود سهمیکه اگر بلوکش به فروش برود اینده خوبی برای صعود خواهد داشت این سهم تا قیمت های 1800 تومان در میان مدت جای رشد داشته و وضعیت تکنیکالی خوبی هم دارد به خصوص اینکه به تازگی موفق به شکست سقف خود شده است

بانک های پر سود

بانک ها وضعیت خوبی داشته و انتظارها از صورت های مالی 12 ماهه این گروه و سود سازی امسال بسیار بالا می باشد

در وپست شاهد نوسانات خوبی در این سهم هستیم وپست سود 230 الی 240 تومانی برای سال جاری و سود 330 تومانی برای سال اینده پیشبینی کرده است با این توان سود سازی سهم ارزش ذاتی بالایی داشته ورشد قیمتی خوبی در انتظار سهم است وپستی که افزایش سرمایه جذابی هم داشته و با صدور مجوز افزایش سرمایه رشد قیمتی خوبی را در پیش خواهد گرفت

وشهر با رشد قیمتی بالای 20 درصدی بازگشایی شد از یک سو واگذاری دارایی ها و شناسایی سود های سنگین و از طرف دیگر عرضه سهام گروه مالی شهر که به زودی انجام شده و ارزش بازار بالایی خواهد گرفت سبب اقبال به وشهر شده است وشهر در صورت شکسته شدن سد قیمتی 1250 تومان تا سطوح 1400 الی 1500 تومان هم جای نوسان مثبت دارد

وبملت انتظارهای بالایی ایجاد کرده است همین انتظارهای بالای سبب رشد سهم شده و سهم به سمت هدف 520 تومانی در حرکت است این سهم بانکی وضعیت بنیادی خوبی داشته و صعود مناسبی را در حال تجربه است این سهم شایعات سود 120 تومانی را در پیش رو دارد

در بازار از 3 سهم ونوین  وتجارت وبملت به عنوان 3 سهمی یاد می شود که گزارش های خیره کننده ای را به زودی ارائه میدهند و میتوانند مورد توجه  باشند

سرمایه گذاری های خاص

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد روند متعادل بودیم برخی سرمایه گذاری ها تحولات خاص و قوی داشته و رشد خوبی درانتظارشان است

در وسپهر سهم بعد مجمع بازگشایی شد سهم مجمع خوبی داشته و ظاهرا سهام توسعه نیشکر که 40 درصدش متعلق به وسپهر است ارزش گذاری بالایی در حدود 120 الی 130 همت داشته است و قرار است در شهریور ماه عرضه شود درج نماد این شرکت و انتشار امیدنامه و مشخص شدن رسمی ارزش گذاری توسعه نیشکر سبب جهش قیمتی بالایی در وسپهر خواهد شد ارزش 40 درصد سهام وسپهر در توسعه نیشکر هم مارکت خود وسپهر است

وبانک برای رشد بیشتر باید موفق به شکست قیمت های 1250 تومانی شود سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی  داشته و می تواند با روند مثبت تا قیمت های 1400 الی 1500 تومان صعود نماید این سهم هم ارزش ان ای وی و هم سود سازی بالایی داشته و موقعیت خوبی قرار دارد

وکغدیر که ارزش ذاتی 4000 تومانی دارد در صورت رسیدن به قیمت های 2600 تومان فرصت سازی خوبی خواهد داشت این سهم توان برگشت روند قوی داشته و رشد قیمتی مناسبی در پیش رو خواهد داشت وکغدیری که هم ارزش ان ای وی و هم سود سازی قابل توجهی داشته و جز کم ریسک های بازار طبقه بندی می شود

سیمانی ها و تقاضای بالا

در نمادهای سیمانی شاهد روند نوسانی مثبت خوبی در سیمانی ها بودیم تقاضای بالا به نسبت عرضه سیمان در بورس کالا و انتظار برای رشد تقاضا از یک سو و احتمال افزایش نرخ ها از سوی دیگر سیمانی را در موقعیت خوبی قرار داده است

سیمان شرق را بارها توصیه داشتیم سهمی که امسال 240 الی 250 تومان سود و جهش ارزش و سود سازی را از طریق شرکت های زیر مجموعه خود خواهد داشت سهم ارزش ذاتی 1600 الی 1800 تومانی دارد و تحولات خوبی در شرکت های زیر مجموعه خود شاهد است شنیده میشود مقدمات عرضه سیمان سفید هم فراهم شده است

سخوز هم با رشد قیمتی به قیمت های 6200 تومانی رسید سهم در صورت عبور از این قیمت ها تا سطوح 7000 تومان هم جای صعود دارد سود سازی بالای شرکت در 12 ماهه 1401 و تخمین سود های 1000 تا 1200 تومانی برای امسال سبب شده تا سخوز با اقبال خوبی همراه شود نرخ های صادراتی شرکت به شدت بالا و سود سازی سخوز را تحت تاثیرات خوبی قرار داده است

سفارس هم به سمت قیمتهای 3600 تومانی روانه و سعی در شکست این سطوح قیمتی دارد شکسته شدن سد قیمتی 3600 تومانی سهم را تا سطوح 4200 تومان بالا خواهد برد سهمیکه با رشد قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه و توامان رشد سود سازی شرکت های زیر مجموعه شاهد افزایش ارزش ان ای وی و سود سازی انها است

خودرویی در کف

در نمادهای خودرویی سهام این گروه به حمایت های خوبی رسیده و به نظر می رسد به تعادل رسیده باشند خودرویی هایی که اوضاع و احوال خوبی داشته و در صورت انتشار خبرهای مثبت جای برگشت روند را دارا هستند

زامیاد بعد شفاف سازی در خصوص قرارداد فروش 4000 دستگاه نیسان به لبنیات پاک و کمیته امداد با رشد قیمتی همراه و صف خرید شد سهمیکه برای سال جاری سود محدوده 200 تومانی را پیشبینی و نکته مهم اضافه شدن محصولات سنگین و نیمه سنگین از طریق ایران کواه شرکت زیر مجموعه می باشد زامیاد تا قیمت های 1000 و 1200 تومان جای رشد داشته و تحولات بنیادی خوبی برای امسال دارد

خودرو درقیمت های 360 تومان متعادل شد و به نظر می رسد فعلا حمایت می شود ماهیت گزارش 12 ماهه سهم بسیار مهم بوده این گزارش تاثیرات بسزایی بر روندسهم خواهد داشت برای سال جاری نیز سودهای مختلفی برای سهم تخمین زده می شود و باید در انتظار گزارش های سهم ماند

حمایت 520 تومانی سطوح محکمی بر سر راه خاور می باشد خاوری که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم صورت های مالی 12 ماهه قوی و هم پیشبینی خوبی برای سال جاری دارد با فرض سود 90 الی 100 تومانی تخمینی روند میانمدت خاور نیز صعودی ارزیابی می شود

چهار گوشه بازار

فسوژ به قیمت های 2400 تومانی رسید با فرض سود 400 تومانی که سهم برای سال جاری پیشبینی کرده است می توان انتظار رشد بیشتر تا قیمت های 2600 الی 2800 تومانی را داشت فسوژی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و صورت های مالی 12ماهه مناسبی را هم منتشر کرذ

کصدف در صف خرید قفل و به سمت قیمتهای 3600 تومان در حرکت است این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با ورود ماشین الات جدید از چین و افزایش ظرفیت تولید قصد رساندن ظرفیت تولیدش را به 7 میلیون متر کاشی دارد سهم سود سازی بالایی داشته و این روند صعودی برای سال جاری ادامه خواهد داشت دو قیمت 3600 و 4200 تومان تارگت های قوی سهم هستند

در بین  گروه لوازم خانگی امروز گلدیرا بعد از شفاف سازی باز شد و به نظر در قیمت های منفی گزینه خوبی است

پی پاد را هم  بازار میتواند  زیرنظر بگیرد سهم جالبی است شنیده می شود  به زودی اکثر سهم های این حوزه بعد از ابلاغ افزایش نرخ متوقف شده و میتوانند  جالب باشند که پی پاد و رکیش و رتاپ  مهم ترین انها هستند .

اما در بین  قطعه  سازی ها از ختوقا  شنیده می شود  سودهای خوبی در زیرمجموعه ها وجود دارد و میتواند  جالب باشد در سوی دیگر در برخی سهم ها  رشد سود خوبی داشتیم .دراین گروه ختراک  را هم کمی بیشتر زیر نظر بگیرید  ختراک در 6ماهه دوم بهتر بود و 12ماهه هم 2190 ریال سود محقق کرد سهم 9ماهه 1334 ریال و ۶ماهه ۸۵۴ ریال سود محقق کرده بود به نظ سهم جالبی می شود

امروز گروه پالایش کمی مثبت  بود  . در گروه پالایش شرایط کمی خاص است  بازار گزارش های 3ماهه این گروه را اطمینان نمی کند ولی طبیعی است  گزارش های 3ماهه ضعیف تری را داشته  باشند  ولی 12ماهه هم قوی بوده که این گزارش امروز مطرح می شود  با این حال منفی شپنا و شبندر دو  سهم خاص این گروه با دید کمی صب رمیتواند جالب باشد

فولادی ها  جالب شدند و پر حجم  . دراین گروه  فولاد در منفی ها همچنان  سهم خوب و قوی بازار است در این گروه فجر فجهان  فولاژ گزارش های خوبی دادند  کاوه را هم  منطقی می بینیم فخوز زیر 4200  ریال  منطقی  جذاب است  . در فجر هم امروز حجم عجیبی را داشتیم و سهم مثبت بود فجر در12ماهه به سود 1011 ریالی رسیده است
3ماهه 558 میلیارد ریال سود عملیاتی و 566 میلیارد ریال سود خالص دارد در 6ماهه 1320 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1103 میلیارد ریال سود خالص دارد
در9ماهه سود عملیاتی 2367 سود خالص 1631 میلیارد ریال بود
در 12ماهه با رشد چشم گیر سود عملیاتی 9345 و سود خالص 8547 میلیارد ریال بود

گروه  فلزات هم این روزها جالب است و شرایط خوبی دارد  . دراین گروه گزینه های بررسی یکی یکی زیاد می شود فتوسا  را گفتیم  کیمیا هم خوب بود  در بین  بزرگ ترها  فاسمین و فباهنر را هم  در نظر داشته  باشید  هردو  قابلیت های خوبی با دید میان مدت و نوسان گیری دارند  شرایط هردو  شرایط خوبی است  .

در بازار می شود روی سهم های گروه حمل به خصوص حسینا و حکشتی حساب کرد  . اگر بنا  به بهبود اوضاع سیاسی و اتفاقات آن  باشد به نظر برجام میتواند  روی بخشی از بازار به خصوص این دسته سهم ها اثرات ویژه و بسزایی را داشته  باشند  به نظر ریسک کردن  و سراغ  سهم هایی مانند  حکشتی رفتن و ان را در پرتفوی نگه داشتن  بد نیست  البته که حکشتی سود خوبی را نیز دارد و به نظر در منفی سراغ سهم  رفتن گزینه خوبی است

قند اصفهان که امروز حجم معاملاتی خوبی را تجربه کرد و ۳ برابر میانگین ۳۰ روزه خود حجم خورد،‌ عموما بین حقیقی های بازار دست به دست شد. سهم نسبت به صنعت در بازه ماهانه رشد سریع تری داشته و از طرفی در بازه هفتگی نزول و افت بیشتری را نسبت به هم گروهی های خود تجربه کرده. بازده ماهانه قصفها معادل مثبت ۶ درصد و بازده هفتگی سهم معادل منفی ۱۱ درصد است.
با توجه به گزارش سالانه، سهم روند صعودی را در سودسازی طی کرده و در سال ۱۴۰۱ به سود ۶۵۶ تومانی رسیده که ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته.
شرکت در روند فصلی، کاهش سود داشته و سود ۴۲۳ تومانی شرکت در پاییز به سود ۱۰۶ تومانی در زمستان رسیده است.
با توجه به نرخ اعلامی برای شکر و چغندر و همچنین سودده شدن محصول کارمزدی شرکت، سود شرکت در سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۴۹۷ تومان میشود و پی بر ای ۱۰.۶ واحدی دارد.
در حال حاضر سهم در قیمت های مهمی معامله شده و اگر و رشد و تثبیت قیمت را در این محدوده تجربه کند، میتواند بازدهی خوبی را از سهم انتظار داشت.

قشیر که در بازه ماهانه و هفتگی رشد و بازده کمی را نسبت به همگروهی ها و صنعت خود تجربه کرده، در هفته اخیر بازده منفی ۷ درصدی و در ماه بازده منفی ۱۰ داشته است. با توجه به گزارش سالانه، در سال ۱۴۰۱ به سود ۸ تومانی رسیده و زیان حدود ۱۰۰ تومانی خود در سال ۱۴۰۰ خود را به سود تبدیل کرده است. در روند فصلی، شرکت در پاییز به سود ۵۷۵ ریالی رسیده و در زمستان زیان ۲۹۳ ریالی را تجربه کرده است.

قزوین سود سالانه خود را ۴۵ درصد افزایش داده و در سال ۱۴۰۱ به سود ۷۷ تومانی رسیده است.
شرکت اما در روند فصلی کاهش سود را تجربه کرده. سهم در زمستان به سود ۲۰ تومانی رسیده و این رقم برای پاییز معادل ۳۸ تومان بوده است. معاملات امروز فاصله قیمت سهم تا سقف آن را به بیش از ۱۵ درصد رسانده و در حال حاضر در بازه های مهمی معامله میشود و ادامه روند آن را میتوان بیشتر بررسی کرد.

کزغال در فصل زمستان بیشتر از پاییز و کمتر از بهار و تابستان سود ساخت. سود شرکت در زمستان به ازا هر سهم برابر با ۶۴ تومان در پاییز برابر با ۵۹ تومان در تابستان برابر با ۶۸ تومان و در بهار برابر با ۷۴ تومان بوده است.
اما در بازه سالانه رشد حدود ۸۵ درصدی در سود محقق شده و شرکت موفق به شناسایی سود ۲۶۵ تومانی شده است.
در معاملات امروز کزغال، حقوقی ها هم در سمت خرید و هم در سمت فروش فعال بوده و بیش از ۲۰ درصد خرید های سهم از سمت حقوقی ها انجام شده است . افت این نماد نسبت به گروه خود هم در بازه ماهانه و هم هفتگی شدیدتر بوده. به طوری که در بازه هفتگی به بازده منفی ۸ و در بازه ماهانه به بازده منفی ۱۲ رسیده است.

انتخاب با اینکه بیشتر از هم گروهی های خود بازده داده است، امروز با حمایت خوب حقوقی ها همراه شد و از معاملات حدود ۴ میلیونی سهم بیش از ۴۰ درصد خرید توسط حقوقی ها انجام شد. شرکت در بازه ۳ ماهه به سود ۴۱ تومانی رسیده که ۸۰ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته بوده است

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم