جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

گزارش بازار امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

نوید خاندوزی
می 20, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروز شنبه 30 اردیبهشت 1402

کابوس دوگانه !

امروز بازار خوب آغاز کرد و سعی داشت هر طور شده خود را از بحران اخیر دور کند ولی فشار فروش سایپا و خودرو و به  طور کلی خودرویی ها و ارام گرفتن جو  بانکی ها و از سوی دگیر افت نرخ ارز باعث شد کابوس دوگانه عدم اتمام ریزش و افت نرخ ارز ترس بازار را  بیشتر کرده و بعد از نیم  ساعت بازار دوباره در فاز فروش باشد  . البته که بازار یکپارچه منفی نبود و روی برخی تک سهم ها با گزارش خوب نسبتا موفق و مثبت عمل میکرد ولی در هر صورت اتفاقات این چنینی باعث بروز کمی جو  ترس در بازار شده  بود  به خصوص این که حالا نرخ ارز باز برای افرادی که بدبین هستند بهانه جدیدی را می تراشد !! البته در مورد  این موضوع مفصل تر صحبت میکنیم … ولی قبل از آن همین جا یک نکته را عرض کنیم این  را مینویسیم چون میدانیم سرو کله شان پیدا می شود ! همین فردا که بورس کالا کمی ارام گرفت و قیمت ها ارام شد  باز یک عده پیدا نشوند بگویند فرمول ها ما این نتیجه راداد  ! نه دانشمندان عزیز فرمول های شما اگر نتیجه بخش بود وضع مملکت این بود . این ارام گرفتن تب دلار است که بورس کالا و تقاضا و تورم انتظاری را کاهش داده است  ! حکایت شما شبیه همان پیرمرد 90 ساله ای است که زن جوانی گرفته  بود و دختر باردار شده بود پیرمرد به دکتر میگفت شلیک تفنگ من بوده ! دکتر هم گفت با چتر نمی شود شیر شکار کرد !! با فرمول های شما نمی شود به جنگ منطق اقتصادی رفت و بازهم این دلار و نرخ ارز است که نخ ماجرا در اختیار اوست شما احتمالا  بازهم  فکر میکنید در اختیار شماست !! بگذریم …

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که همچنان فکر و ذکر بازار فاصله گرفتن از بحران و ریزش اخیر و فراموش کردن کابوس آن روزهاست و نیمه شبها از ترس این کابوس از خواب بیدار می شود و صبح را جوری آغاز میکند که انگار آن ماجرا به پایان رسیده و هر روز صبح را با امید به اینکه از آن روزها فاصله گرفته‌ایم پیش میرود… البته حالا دلار هم به نگرانی او اضافه شده  …
بازار امروز هم تا حدودی چه در حجم و چه در قیمت ها و فضای کلی نشان داد که از روزهای تلخ و سخت گذشته کمی فاصله گرفته ولی هنوز جای درد قبلی و ترس فعلی حضور دارد . شاید  با کمک گزارش ها در برخی نمادها  به مسیر بهبود قدم بر می دارد اما این قدم ها محکم نیت و مسیری است که همچنان موج بدبینی و ترس در بین فعالان آن وجود دارد.
اما در ابتدا مطابق روال روزها و هفته های قبل ابتدا با هم مرور می‌کنیم که چه رویدادهایی در این هفته در پیش است
به نظر می‌رسد که مهمترین رویداد این هفته همچنان در جایی به نام کدال رقم می خورد و معتقدیم بازار اگر بتواند به کمک کدال جریان نقدینگی را دوباره بیدار کرده و بهانه‌ای برای حرکت این جریان شود بازار موتورش روشن شده و فضای بهتری را رقم می زند .
امروز سعی می کنیم در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم اما معتقدیم مهمترین رویداد این هفته در روزهای ابتدای آن انتشار گزارش های ۱۲ ماهه شرکت ها و سپس در روز بعد انتشار گزارش‌های ماهانه خواهد بود که می تواند جو نسبتاً منطقی و بهتری را برای بازار رقم زده و او را در کف بنیادی فعلی برای رشد بیشتر حمایت کند و هل دهد . رویداد بعد  دنبال کردن اخبار مختلف سیاسی و دلار است که دلار میتواند یکی از مهم ترین رویدادهای این هفته بازار باشد  .
.
اما در مورد گزارش ها یک بار دیگر در مورد اثر گزارش‌ها اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم باید گفت که گزارشهای ۱۲ ماهه و سپس ماهانه این قابلیت را دارند که چشم انداز سودآوری و کف قیمتی بسیاری از سهم ها را بسته و آنها را در فضای منطقی و بهتری قرار دهد. بازاری که کفش از نظر بنیادی بسته شده باشد و به نوعی ارزندگی در آن وجود داشته و موج بزند نمی‌تواند اسیر ریزش‌ها و اصلاحات اینچنینی شود و جریان پول خواه یا ناخواه با شدت کمتر و بیشتر در آن حاضر می شود
این دقیقا دلیل آن چیزی بود که در روزهای ریزش بیان می‌کردیم که بازار حتی در حد چند درصد هم قابل مقایسه با سال ۹۹ نیست که برخی سیاسیون و از آن بدتر برخی بچه های بازار به آن دامن می‌زدند .مشکل این است که به طور کلی کسی کدال را نمی خواند و اصلاً گزارش شرکتها به کتف چپ بسیاری از سهامداران هم نیست که چه شرایطی با چه فضایی را رقم زدند
گزارش ۱۲ ماهه امسال شرکت ها را که میبینیم ناگهان روی نمودار به برج آبان باز می گردیم که در آن فضای سرد و سخت و فندک تب دار بازار و حس پنیک وحشتناک فروش بود همه جا بود و همه دنبال در رفتن بودند …. درد این است در آن فضا چه تلخ که تحلیلگران بنیادی بازار و بچه های قدیمی هم تاریخی ترین اشتباه تحلیلی خود را منجر شده و مرتکب شدند و بازار با پی به ای دو سه را از دست دادند…
به نظر آن رویداد و آن اتفاق که فقط چند ماه از زمان می گذرد به خوبی نشان دهنده این است که تحلیل و بررسی سود شرکت ها در کجای منطق بازار واقع شده و چه نقشی دارد… بگذریم …
اما وقتی به چهره بازار نگاه می کنیم میبینیم که تمامی اتفاقات و جریان ها می تواند به محرک هایی بستگی داشته باشد که به دل بازار آمده و آن را هدایت می کند بسیاری معتقدند بازار اگر قرار است رشد کند محرک آن دلار است اگر دلار در درجا بزند بازار هم جایی نخواهد رفت اما دقت کنید که دلار در این مقطع چند ماهه خیلی تغییر عجیبی نداشته اما بازار بازدهی خوبی را ثبت کرد و اینجاست که معتقدیم جریان متفاوت دیگری هم در دل بازار وجود دارد که قابلیت تحلیل آن از دست بچه های بازار خارج بوده و نمی توان رفتار آن را درست و دقیق پیش بینی کرد و آن جریان پول و جریان نقدینگی موجود است…
اول در مورد جریان پولی که در دل خود بازار است صحبت کنیم به نظرم اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و فضا غیرمنطقی پیش نرود معتقدیم آرامش بازار و گزارش ها و خبر ها می تواند این جریان پول را دوباره بیدار کرده و در بازار به گردش و چرخش بیندازد شاید زمان ببرد که حجمش به مانند روزهای اوج بازار بشود اما قابلیت های خوبی برای برگشت و بهبود فضا دارد که معتقدیم این بار گزارش های ۱۲ماه و ماهانه جرقه خوبی برای این حرکت خواهد البته اگر خودرویی ها بگذارند !!
اما جریان پول بیرونی بازار نیز وجود دارد که نقدینگی جالبی است که گوشه چشمی به بازار خواهد داشت .معتقدیم اگر قرار باشد جریان نرخ ارز با همین شرایط باقی بماند و حفظ شود آن بازاری که می تواند دوباره به چشم بیاید بازار سرمایه است و بقیه بازار ها با ثبات و رکود و گرفته شدن چشم انداز تورمی از تب و تاب افتاده و مسیر قوی تری را برای خروج پول از آنها می‌توان متصور بود درواقع افت نرخ ارز بازار سرمایه را نباید خیلی نگران کند و این نگرانی برای سایر بازارها صدق میکند  .

از همین رو روزهای آتی باید دوباره جریان پول را بررسی کرده و دنبال کنیم . احساس می‌کنیم که اگر دلار در مسیر فعلی باقی بماند جریان خروج پول از این بازار ها جدی تر شده و احتمالا یکی از بازار هایی که میتوانند مامن و پایگاه این جریان پول باشد بازار سرمایه است که امیدواریم با رفتار غیر منطقی و غیر اصولی این موضوع مواجه نشود

اما به نظر پول های خفته و جریان ناظر بازار و تماشاچی های مردد در چه زمانی این تردید را کنار می گذارند و راهی بازار می شوند؟ به نظر دو اهرم و دو دماسنج مهم برای این جریان و این ماجرا وجود دارد اهرم اول این است که ما هر روز که میگذرد از فاز منفی فاصله گرفته و چه در حجم و چه در قیمت فضای بهتری را تجربه کنیم که هنوز رگه های این ماجرا دیده نمی شود و فکر میکنیم گروه خودرو،بانک و پالایش  دماسنج این جریان باشند  و اهرم دوم این است که همزمان با این رویداد حجم هم آرام آرام افزایش پیدا کرده و فضای بهتری را شاهد باشیم شاید امروز کمی حجم بهتر شد ولی به اعداد خاص تری احتیاج داریم
این دو موضوع به شکل همزمان اگر رخ دهد می توان جریان متفاوت بیدار شدن نقدینگی و جریان پول را رقم زده و دوباره شاهده حرکت پول در بازار باشیم که البته قطعاً این بار حساسیت ها و وسواس بیشتری را نسبت به بار قبل دارد و معتقدیم  با سرعت کمتری در ابتدا پیش می رود  بگذریم و سراغ بازار برویم

خودرویی ها یک بام و دو هوا

امروز در نمادهای خودرویی شاهد معاملات دو سویه بودیم برخی خودرویی که چشم انداز خوبی از سود سال جاری ارائه داده مثبت و برخی دیگر در مسیر اصلاح قرار گرفتند

در زامیاد سهم به سود 60 تومانی برای سال قبل رسیده اما پیشبینی فروش 38 همتی برای سال جاری و سو ناخالص 8 همتی را دارد یعنی زامیاد امسال توانایی رسیدن به سود 120 تومانی را به ازای هر سهم دارا می باشد زامیاد هم  بد عمل نکرده است  در گزارش ۱۲ماهه حسابرسی نشده به سود ۶۰۰ ریالی رسیده است سهم را با هم مرور کنیم
زامیاد در 9ماهه 10511 میلیارد ریال سود عملیاتی و 8248 میلیارد ریال سود خالص دارد
در12ماهه سود عملیاتی 17217 و سود خالص 15393 میلیارد ریال بوده است . به نظر با این سود و اگر بتواند این  روند  کوارتر چهارم  را تکرار کند  سال بعد  1000 ریال 1100 ریال سود  را دارد و قیمت  بالای 8000 ریال  است  از همین  رو  کوتاه مدت  یک نوسان مثبت دارد
در این گروه در بین خودرویی ها خبهمن  با خبرها و شایعات از شناسایی سود خوب از بهمن موتور میتواند  مورد توجه  بازار باشد

در خاور سهم با روند اصلاحی همراه شد در خاور شنیده می شود امسال سهم سود 90 تا 100 تومانی را به همراه خواهد داشت این سهم پس از اصلاح می تواند فرصت خرید خوبی با تارگت 650 الی 700 تومانی بدهد خاوری که تخولاتش در قالب گزارش های ماهانه قابل رصد می باشد

در سایپا اما فشار فروش بالا و سهم در مسیر اصلاح قرار گرفت این سهم تا قیمت های 320 تومان که برابر با حمایت قوی می باشد جای اصلاح داشته و احتمالا فردا شاهد واکنش به این حمایت باشیم سهم می تواند نوسانات مثبت برگشتی را به خصوص در صورت ارائه گزارش خوب 12 ماهه داشته باشد

در قطعاتی ها گزارش خرینگ و خپویش جالب بود . خپویش را هم  زینظر بگیرید انصافا گزارش خوبی زده است  خپویش 12ماهه خوبی زد و 2889 ریال سود محقق کرد
سهم در 3ماهه 52 ریال و ۶ماهه ۳۲۶ ریال 9ماهه 1207 ریال سود محقق کرده بود  این  هم  یکی دیگر از سهم هایی است که  زیر نظر خواهد بود

ساختمانی های سر بلند

در نمادهای ساختمانی شاهد تحولات مثبت خوبی بودیم ساختمانی هایی که سربلند بوده و می توانند با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه شوند

در ساختمانی ها ثجنوب گزارش ۶ ماهه خوبی داد. سهم در ۶ ماهه سود ۸۰ تومانی ساخته که نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۲۰۰ درصدی داشته. همچنین در فصل اول سال مالی خود ۲۸تومان سود و در فصل دوم ۵۱ تومان سود به ازا هر سهم شناسایی کرده. باتوجه به معاملات امروز، سهم با سقف قیمتی خود بیش از ۱۵ درصد فاصله دارد.
شرکت امروز در بازه مثبت ۴ تا منفی ۵ نوسان کرد و حدود ۲۵ درصد خرید سهم توسط حقوقی ها انجام گرفت. از طرفی رشد سهم کمتر از صنعت بوده و در حالی که رشد ماهانه صنعت ۱۸ درصد است، بازده سهم به منفی ۵ رسیده.

ثبهساز در ۳ ماهه توانسته سود ۲ تومانی سال قبل را به ۱۱ تومان برساند. ولی سود هر سهم نسبت به فصل گذشته افت قابل توجه بیش از ۸۰ درصدی داشته. سهم تاکنون رشد خوبی داشته شاید با دید کمی صبر بتواند در این گروه در نظر گرفته شود. معاملات امروز سهم با صف فروش به پایان رسید وحقیقی ها عمده خرید و فروش سهم را انجام میدهند

در ثغرب سهم با رشد قیمتی به سمت سطوح 1250 تومان در حرکت است سهم خوب بالا امده و توانسته اصلاح خود را جبران نماید سهمی که امیدهایی زیادی به فروش زمین های خود و یکی از پروژه ها و شناسایی وسد بالا دارد

ثاخت با نوسانات ارامی همراه می باشد سهمی که در قیمت های 460 تومان قرار گرفته و اوضاع و احوال خوبی دارد سهم به تعادل رسیده و می تواند در همین سطوح با روند نوسانی ارامی همراه شود ثاختی که شنیده می شود به واسطه دارایی های سنگین و برنامه فروش دو پروژه سنگین خود با اقبال همراه خواهد شد

ثتران در قیمتهای 650 تومان ارام گرفت این سهم وضعیت خوبی داشته و در ساختمانی ها شایعات سود بالای 100 تومانی دارد ثترانی که برنامه فروش پروژه های خود در شهرک اندیشه را داشته و از این طریق توان شناسایی سود خوبی دارد

دارویی های دوپینگی

در نمادهای دارویی شاهد رونق خوبی در معاملات سهام این گروه بودیم دارویی هایی برخی بودجه های قابل توجهی را برای سال جاری پیشبینی و با اقبال همراه شدند

دشیمی براورد سود 500 تومانی را برای سال جاری داشته و صورت های مالی 12 ماهه نیز با جهش سود سازی خوبی همراه شد این سهم دارویی به نظر می رسد تا قیمت های 3200 و سپس 3600 تومان بالا برود سهمی که با اعمال پی بر ای متوسط 7 به سود امسالش توانایی رشد قیمتی تا اهداف ذکر شده را دارد

دسانکو هم نوسانات مثبت ارامی داشت سهم به سمت قیمت های 1000 تومان رهسپار می شود و در صورت تثبیت در قیمت های بالای 1000 تومان دور دوم صعود سهم با اهداف 1100 الی 1200 تومان اغاز خواهد شد دسانکویی که تحولات خوبی با تولیدات جدید را در حال تجربه می باشد

الحاوی براورد سود 300 تومانی و افزایش سرمایه 500 درصدی از تجدید ارزیابی را دارد این سهم با صف خرید خوبی همراه و به سمت قیمت های 2000 الی 2200 تومان در حرکت است سهمی که از نظر سود سازی ارزش ذاتی 2100 تومانی داشته و اگر اثرات افزایش سرمایه هم لحاظ شود بعید نیست تا قیمت های 2400 تومان هم صعود نماید

دلر هم  به نظر شرایط خوبی را داشت و بد نیست زیرنظر باشد هر چند برخی معتقدند  دلر از فصل و پیک  فروش فاصله گرفت

کاسپین هم  جالب عمل کرده است  6ماهه با سرمایه جدید حوالی 1130 ریال محقق کرد  9ماهه  1648  ریال و ۱۲ماهه ۲۳۴۰ ریال بود

در بین دارویی های پخش  دتوزیع واقعا با این گزارش میتواند مورد توجه  بازار باشد دتوزیع در 6ماهه با سرمایه جدید 1769 ریال سود محقق کرده است 9ماهه این عدد 3246 ریال بوده و 12ماهه 4485 ریال است .

در نهایت  سراغ تیپیکو  هم می شود رفت و همچنان  یکی از گزینه های خوب و کم  ریسک  بازار است

بانک های پر سود

در نمادهای بانکی شاهد رونق معاملاتی خوبی بودیم بانک ها پتانسیل های بنیادی خوبی داشته و برخی تحولات چشمگیری دارند

در وپست سهم تلاش دارد تا به قیمت های بالای 1000 تومان برسد در حالی افزایش سرمایه جذابی پیش روی این سهم بانکی می باشد که سود 240 تومانی برای سال جاری پیشبینی و سهم پی بر ای فوروارد بسیار جذابی دارد وپستی که از نظر بنیادی ارزش ذاتی 1200 الی 1400 تومانی داشته و جز کم ریسک های بازار است این بانک توانسته 60 درصد جذب منابعش را از طریق سپرده های قرض الحسنه با کمترین هزینه داشته باشد و همین امر سبب سود سازی بالای بانک شده است

وبملت هم صورت های مالی 12 ماهه جذابی خواهد داشت و به نظر می رسد این صورت های مالی بتواند سد قیمتی 460 تومان را در این سهم شکسته و زمینه ساز رشد سهم تا سطوح 500 تومان به بالا شود وبملتی که شنیده می شود سود 100 تومانی را ارائه خواهد داد که در صورت صحت سهم با اقبال خوبی همراه می شود

بانک سامان هم پی بر ای پایینی دارد و میتواند رشد قیمتی ادامه داری را تا سطوح 420 الی 450 تومان به شرط شکسته شدن سد قیمتی 360 تومان به همراه داشته باشد این سهم بانکی از نظر سود سازی شرایط بسیار خوبی داشته و با سود 7 تومانی جای رشد قیمتی خوبی را خواهد داشت

در گروه  بانک  هنوز گزارش خاصی نرسیده ولی دو خبر رسیده  یکی بازگشایی وایند و ارزش گذاری دارایی ها که میتواند  روی بقیه بانک ها نیز اثر گذار باشد و دیگری مجمع وسپهر که 120  ریال سود وبصادر در سود تاثیر دارد و خبرخوبی برای وبصادر است

اگر ونوین گزارش بدهد فکر میکنیم گزینه جالبی برای بازار شود

سیمانی ها اتش زیر خاگستر

در سیمانی ها شاهد روند نوسانی خوبی بودیم سیمانی ها به مانند اتش زیر خاکستر در انتظار صورت های مالی 12ماهه و مشخص شدن توان سود سازی 1401 و امسالشان هستند

سیمان خوزستان به قیمت های 6000 تومان نزدیک می شود سهم برای سال جاری شایعات سود 1100 تومانی داشته و می تواند تا قیمت های 6500 الی 7200 تومان هم رشد داشته باشد البته رشد بیشتر سهم اهسته تر دنبال می شود

در سهرمز سهمی که در 3 ماهه زمستان به سود 112 تومانی رسیده و امسال 450 الی 500 تومان سود دارد قیمت های 2200 تومان برای سهم بسیار اندک و سهم جای رشد قیمتی خوبی دارد سهرمز می تواند به قیمت های 2500 و 2800 تومان بازگردد به نظر می رسد گزارش عملکرد اردیبهشت ماه بتواند محرک رشد قیمتی خوبی در این سیمانی شود

برای سشرق سود 240 تومانی تخمین زده می شود رشد سود شرکت های زیر مجموعه به خصوص سیمان سفید شرق بسزا و قابل توجه بوده و نشان می دهد سیمان شرق امسال را با تحولات جدی سود سازی همراه خواهد شد در صورت اصلاح سهم به قیمت های 1200 تومان سهم با تارگت 1500 الی 1600 تومان مناسب خواهد بود

سمازن  را در بازار جالب میخرند  سمازن در گزارش 3ماهه با کمک 370 میلیارد ریال سود غیرعملیاتی به سود 1497 میلیارد ریالی رسیده است و 1367 میلیارد ریال سود عملیاتی و 3ماهه 607 ریال سود هر سهم دارد

 

چهارگوشه بازار

فزر هم با توجه به روند منفی قیمت طلا با اصلاح قیمتی همراه شد سهمی که حمایت قوی در سطوح 4200 الی 3800 تومانی داشته و بار دیگر فرصت خرید خوبی در این سطوح به دست خواهد داد این سهم معدنی می تواند با روند برگشتی خوبی از همین سطوح حمایتی همراه شود

بترانس با اصلاح همراه و به سمت کف قیمتی 280 الی 300 تومانی باز میگردد سهم خبرهای مثبت خوبی داشته و می تواند پس از اصلاح مورد توجه قرار بگیرد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم از نظر سود سازی هم توسعه و احتمال همکاری در زمینه تولید خودروهای برقی اتیه خوبی دارد

شیران هم در موقعیت خوبی قرار دارد سهمی که امسال سود 280 تومانی و برای سال اینده با افتتاح طرح توسعه شرکت سود 400 تومانی برای سهم تخمین زده میشود شیران حمایت 1600 تومانی دارد و در صورت از دست دادن این حمایت تا قیمت های 1400 تومان اصلاح که سطوح جذابی برای خرید خواهد بود

انصافا هم خموتور هم ختراک و هم خریخت هر 3 خوب بودند ختراک هم  واقعا خوب عمل کرد و گزارش خوبی زد  . ختراک در 6ماهه دوم بهتر بود و 12ماهه هم 2190 ریال سود محقق کرد سهم 9ماهه 1334 ریال و ۶ماهه ۸۵۴ ریال سود محقق کرده بود
۳ماهه این عدد 125 ریال بود . سهم 243 میلیارد ریال سود عملیاتی و 228 میلیارد ریال سود خالص دارد
در ۶ماهه سود عملیاتی ۱۷۸۱ میلیارد ریال و سود خالص ۱۵۵۹ میلیارد ریال بوده استدر 9ماهه سود عملیاتی 2696 و سود خالص 2435 میلیارد ریال بوده است .در 12ماهه سود عملیاتی 4384 و سود خالص 3998 میلیارد ریال بود

در پتروشیمی ها زاگرس بد عمل نکرده و این یعنی سال بعد قابلیت  2هزار تومانی شدن را هم دارد  . زاگرس گزارش داد و 12ماهه به سود 13176 ریال رسیده است
سهم در 3ماهه به سود 4572 ریالی و 5683 ریال سود 6ماهه حسابرسی شده رسیده بود 9ماهه این عدد 8973 ریال شد
در 9ماهه 24583 میلیارد ریال سود عملیاتی و 21535 میلیارد ریال سود خالص دارد .
در 12ماهه سود عملیاتی 31401 و سود خالص 31622 میلیارد ریال بوده است . دراین گروه جم را هم جالب می بینیم  . مجمع جم پیلن هم  برگزار شد و اثر سود جم پیلن بر جم روشن است و نزدیک  به  1300  ریال  مستقیم  غیرمستقیم اثر دارد و به نظر جم دراین  قیمت ها بد نیست

در این گروه شغدیر از دید  بسیاری عملکرد خوبی نداشت  به نظر فشار فروش روی سهم  زیاد می شود

شلرد امروز حجم معاملات ۳ برابری نسبت به میانگین تجربه کرد و گزارش خوبی هم داشت. سهم از زیان۲۱۳ ریالی در ۱۴۰۰ خارج شده و به سود ۶۱۶ ریالی در سال ۱۴۰۱ رسیده. شرکت همچنین در بازه فصلی ضرر ۳۵ تومانی خود در پاییز را به سود ۴۷ تومانی در زمستان تبدیل کرده. سهم اگه از قیمت ۱۳۵۰۰ ریال عبور کند میتواند گزینه خوبی باشد.

در گروه فلزات، کیمیا با حمایت ۵۰ درصدی حقوقی های بازار همراه بود و بازده ماهانه آن به حدود ۱۵ درصد رسیده. سهم از طرفی گزارش خوبی منتشر کرده. شرکت در سال ۱۴۰۱، سود هر سهم خود را ۸۳ درصد افزایش داده و به ۱۲۷ تومان رسانده. شرکت در فصل اول به ۱۵ تومان،‌ در فصل دوم به ۳۱ تومان، در فصل سوم به ۱۲ تومان و در فصل چهارم به ۷۰ تومان سود به ازا هر سهم رسیده است

امروز فتوسا را صف زند و جالب بود که سهم عرضه نشد  فتوسا در 12ماهه به سود 1443 ریالی رسیده است و با کمک 118 میلیارد تومان درامد سرفصل سایردرامد ها به سود خالص 2056 میلیارد ریالی رسیده است به نظر هم کیمیا هم  فافق و هم  فتوسا هر 3 جز نماد های جالب نسبتا  پر ریسک ولی نوسانی بازار هستند  . فباهنر هم کنار این نماد ها با دید میان مدت و حتی نوسان بد نیست

پالایشی ها امروز بد نبودند ولی فشار فروش روی آنها نیز زیاد بود . شپنا هم  گزارش ویژه ای داد شپنا در گزارش ۱۲ماهه به سود ۱۶۸۲ ریالی رسیده است . به نظر باز بین این  گزینه ها  فکر میکنیم  شبندرو شپنا  بازهم  منطقی تر و خاص ترو بهتر عمل میکنند  .  بین اعضای گروه قرار باشد  فقط یک  سهم  انتخاب کنیم  به نظر انتخاب شپنا بعد ازاین گزارش خاص ترو ویژه تر است  هر چند  با توجه به کرک  این چند وقت  حرکت روی شبندر با محوریت سود  3ماهه پیش رو جالب تر می شود

در گروه  فولاد انصافا فجهان خوب ظاهر شد. فجر هم گزارش خوبی داشت ولاژ هم  بدون  سرمایه گذای ها خوب بود و یکی از گزینه های کم ریسک  بازار است  فولاژ در 3 ماهه به سود ۳۵۲ ریالی و ۶ماهه ۷۷۲ ریالی و 9ماهه به 1251 ریال و 12ماهه بدون سود سرمایه گذاری ها به عدد 1725 ریالی رسیده است. در خود فولاد نیز جو خوب است  . فروش سال مالی 1401 رشد 10 درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد به نظر فولاد  900  ریال سودی که پیش بینی می شد را می سازد و کف سود  سا بعد  1300  ریال  است  و این می شود که میگوییم  قیمت منطقی است

فسوژ را میتوان به عنوان گزینه نوسانی درنظر گرفت. سهم که با سقف قیمتی خود بیش از ۲۰ درصد فاصله دارد، در سال ۱۴۰۱، به ازا هر سهم۲۸۱ تومان سود ساخت که ۶۸ درصد بیشتر eps ۱۴۰۰ است. پس از معاملات امروز بازدهی هفتگی شرکت به بیش از ۱۱ درصد رسید که نسبت به صنعت رشد شارپی داشته و با توجه به روند سهم، رشد قیمت آن دور از انتظار نیست.

در بین  هلدینگ ها و سرمایه گذاری ها  به نظر گزارش خوب فولاژ  و برخی زیرمجموعه های وکغدیر میتواند این  سهم  را در بازار کمی بیشتر مطرح  سازد در بین  شرکت های هلدینگی همچنان معتقدیم شستا سپس وغدیر گزینه های خوبی هستند وامید هم  منطقی باز شد گزینه کم  ریسک و خوبی است

گزارش تقسیم  سود  سیمانی ها میتواند  نشان دهنده حرکت خوب هلدینگ های این گروه نظیر سیتا و سفارس و سیدکو و سغدیر باشد ولی بین  اینها  روی سفارس مثبت تر هستیم و سهم  رازیر نظر داشته  باشید امروز مجمع ساوه اثرات خوب و قوی روی سهم داشته و میتواند  سیتا و سفارس را بهبود  بخشد

تپسی عملکرد درخشانی از خودش به جا گذاشته و سود سالانه خود را ۳۵۴ درصد افزایش داده و سود ۸ تومانی خود را به ۳۵ تومان تبدیل کرده. شرکت در تابستان افت سود تجربه کرده بود که از پاییز مجددا روند صعودی خود را شروع کرد و در زمستان با رشد ۷۶ درصدی eps، به سود ۱۷ تومانی رسید. در معاملات امروز ۳۶ درصد خریدها توسط حقوقی ها انجام شد و در نتیجه معاملات، بازدهی ماهانه سهم به حوالی ۷ درصد رسیده.

در بین گروه حمل حسینا واقعا خوش درخشید حسینا در ۹ماهه با سرمایه جدید ۱۲۱۱ ریال و 12ماهه با عدد خوب 2013 ریال محقق کرده است به نظر سال بعد  3000 ریال سود  را دارد و به سمت  3هزار حرکت میکند  .

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم