گزارش بازارامروزچهارشنبه 27 اردیبهشت 1402
گرم ولی دور از آتش !
امروز چهارشنبه در یک روزبین تعطیلی بازار در عین کم حجم بودن توانست تاحدودی خوب ظاهرشود و خود را از آن بحران عجیبی که گرفتارش شده بود دور کند . امروز گرم و دلنشین بود ولی مهم برای بازار دور شدن از آتش بحرانی بود که به خرمن او زده و فضا را سخت و غیرقابل تحمل میکرد . البته بازار امروز هم بیشتر منتظر بود تا اخبار قوی تری برای تایید ادامه روند بهبود خود دریافت کند که معاملات خوب بانک و سپس خودرو و برخی گروه های دیگر این تایید را به او میداد . نکته مهم بازار امروز این بود که در عین سخت بودن و فضای خاص به آینده کمی امیدوار تر شده و فضای امید و برگشت پول ها کمی روشن تر بود . سپری کردن بحران اصلاح و ریزش قیمت ها یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که بازار به ان احتیاج دارد چرا که معتقدیم جریان پولی که برخی از آن به عنوان پیشران بازار یاد میکردند از بازار خارج نشده و مترصد یک فرصت برای ورود دوباره است .
چرا چنین چیزی را میگوییم یک باردیگر به این برمیگردیم که از چند روز قبل معتقد بودیم این اصلاح است و در یک مسیر صعودی این موارد طبیعی است و بیس اصلی تمامی این موارد چیزی به نام شرایط بنیادی است . در همین رابطه اگر بنیادی تر و دقیق تر بخواهیم نگاه کنیم باید گفت میانگین ماهانه نسبت P/E ttm بازار در اردیبهشت 1402، به 10.6 مرتبه رسید. کافی است کمی به روزهای 99 برگردید و یا حتی این اعداد را با میانگین خود مقایسه کنید … میانگین نسبت P/E ttm بازار در سه سال گذشته 12.47 مرتبه بوده است و این یعنی هنوز حتی با میانگین فاصله داریم . البته در بین این حسابو کتاب ها قطعا برخی شرکت ها کمتر و برخی بیشتر اند ! اما این عدد بازهم کم می شود چرا که در روزهای آینده دو عامل کاهنده P/Ettm در بازار (با فرض ثبات قیمت سهام) وجود خواهد داشت یکی گزارش های 12 ماهه 1401 که اکثرا به دلیل رشد سود سودآوری فصل زمستان 1401 نسبت به زمستان 1400 باعث افزایش سود خالص TTm و به تبع آن کاهش P/Ettm خواهد شد و دیگری در هفته های آتی و یا بهتر بگوییم در 8 هفته آتی تقسیم سود در مجامع پیش رو به بهبود این موضوع کمک میکند . این به این معنی نیست که بازار بی حساب و کتاب رشد میکند خیر … بیشتر منظور ما از بیان این حرف ها این بود که از رشد و ریزش های اخیرنباید دلهره داشت و باید همه چیز را در قالب مداری به نام ارزندگی تحلیل کرد …
و اما بازار …
بازار امروز را در حالی پیش بردیم که طبیعی بود بعد از تعطیلی و در یک روز خاص بین تعطیلی هم حجم معاملات خیلی قابل توجه نباشد و هم فشار فروش و عرضه افزایش داشته باشد که این موضوع در یک ساعت اول وجود داشت ولی هر چه پیش رفت بازار بهتر شد . این که فروشنه های بالقوه در شمال بودند و سفر هستند هم البته موثر بود !
اما در مجموع برای روزی که فضای بازار پر از تردید و ابهام و فضای سردرگمی در تصمیمات است به نظر معاملات امروز معاملات نسبتاً خوب و قوی برای بازار به شمار می رفت و یک گام دیگر از ماجرای ریزش اخیر دور شدیم. اما در مورد بازار بسیاری بر این عقیده اند که آنچه در بازار این روزها رخ میدهد فضای متفاوتی است که برای شکست آن نیاز به یک حرکت و تغییر دارد یعنی بازار بعد از آن رشد اخیر و آن ضربه سنگینی که دریافت کرد، برای قرار گرفتن در مدار درست و منطقی به محرک های بیشتری احتیاج دارد و این محرک های جدید هستند که باید مسیر او را تغییر دهند.
برخی این محرک ها را گزارش های دوازده ماه بیان می کنند که گروه پالایش مثال واضحی است که فضا را تغییر داد و در سایر گروه ها نیز میتوان شاهد آن بود و برخی دیگر معتقدند جریان خبرهای دلاری و دلار است که این بازی را مشخص میکند و چون دلار طی این مدت به واسطه تحولات و اتفاقات سیاسی شل کرد و خیلی فضای محکمی را ندارد بازار واکنش کمتری را نشان داده و بی تفاوت شده است یک نکته را در لابلای این ماجرا حتماً خواهیم گفت و آن هم بحث دلار است. اما عامل سومی که به نظر می تواند محرک قوی حرکت بعدی بازار شود نقدینگی است و منظور از نقدینگی دقیقاً همان موج جریان پول و نقدینگی بود که در بازار حضور داشت و دیوانه وار حرکت میکرد و میچرخید و میرقصید و می نوشید از این جام و یک دست جام باده داشت و یک دست زلف یاز و همه را مبهوت خود کرده بود … این نقدینگی و جریان پول میتوانست همچنان حرکات ادامه داری را داشته باشد ما فعلاً بنا به هر دلیلی سکوت اختیار کرده و تماشاچیست . هر حرکت و هر تغییر دیدگاهی ازاین جریان پول همه تحلیل هارا تحت تاثیر خود قرار میدهد .
معتقدیم این سه عامل به مانند سه حلقه به هم متصل هستند و دوتای اول به سرعت می توانند جریان نقدینگی را از خواب بیدار کرد و دوباره در بازار به رقص درآورد منتهی باز هم تکرار میکنیم که فضای هیجانی روزها و هفته های گذشته در بازار با آن شدت به این زودی تکرار نخواهد شد.
یک نکته در مورد نرخ ارز بیان کنیم این موضوعی که گفته می شود و برای چندمین بار طی روزهای گذشته به گوش رسید و می تواند یک نقطه قابل اتکا و مورد توجه برای تحلیل گران باشد
ما با دولتی مواجهیم که خوش بینانه نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد فضای متفاوتی در بازار ایجاد کرده و حالا با توجه به فضای فعلی کشور و جریان کسری بودجه تمرکز خود را روی دو موضوع گذاشته است موضوع اول عدم افزایش قیمت بنزین و به تبع آن برای جبران ، افزایش قیمت خوراک و سوخت و مواردی که در اختیار اوست که بتواند بخشی از کسری درآمدی خود را جبران نماید و نکته دوم که دقیقاً در ادامه مسیر اول است این بود که دولت به زودی از سیاست ۲۸,۵۰۰ برای نرخ ها و رویدادها عقب نشینی کرده و نرخ سامانه نیما به رسمیت شناخته خواهد شد و ۲۸۵۰۰ برای برخی کالاهای خاص ارائه می شود و این دقیقاً مهمترین اتفاق و رویدادی است که می تواند یکی دیگر از عوامل تحرک بازار و عاملی برای حرکت برخی سهام ها و صنایع شود البته افزایش نرخ حاملهای انرژی نظیر نرخ گاز و سوخت و برق اتفاق مثبت و منطقی نیست اما به نظر در راستای تغییر نرخ پایه ارز از ۲۸۵۰۰ به نرخ دلار نیما این موضوع نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود
از همینرو بازار سرمایه یک گام دیگر به سمت منطقی شدن شفاف شدن برمیدارد و معتقدیم این ماجرا به سود بازار خواهد شد و البته کنترل نرخ ارز اگر به هر دلیلی رقم بخورد سایر بازار ها اسیب جدی تری را نسبت به بازار سرمایه خواهند دید .
البته یک نکته دیگر را نیز در نظر داشته باشید دولت بی پول دهانش شبیه تمساح هایی که شکار می کنند باز است و به دنبال طعمه می گردد .افزایش نرخ حاملهای انرژی ضربات سختی به بدنه صنعت خواهد زد و شاید در این مقطع حساس فعلی بازار ،خبر خوبی برای بازار سرمایه نخواهد بود اما در هر صورت حرکت به سمت منطقی شدن نرخ ها با افزایشی شدن در میان مدت به سود بازار است البته روشن شدن این نرخ برای بازار می تواند رویداد مناسبی باشد چرا که بازار را از ابهام و سردرگمی نجات می دهد هر چند که شنیدیم کمی عقلانیت و منطق هم در این نرخ ها دیده شده و امیدواریم درست باشد …
و نکته آخر در مورد بازار و سناریوهای آن این که برخی چارتیست ها در مورد آن صحبت می کنند به نظر در نقطه ای قرار داریم که نه سقوط به زیر ۲.۱۰۰ را میشود برای بازار متصور بود و از آن سو فعلاً بالایی به جز سقف قبلی را در کوتاه مدت در چهره بازار نمی توانید ببینید نوسان بین این دو سطح احتمالا بازی چند روز و چند هفته آتی بازار خواهد بود
ما معتقدیم تمایل به شکست تاکید میکنیم تمایل به شکست در هر دو نقطه وجود دارد یعنی بازار در نقطه ای است که برخی از مرددین و کسانی که بدبین هستند ممکن است او را به سمت زیر ۲.۱۰۰ سوق داده و برخی از خوشبین ها نیز او را بالای سقف قبلی می بینند اما حقیقت امر با توجه به گزارش ها و شرایط معتقدیم اگر دولت لگد به بازار نزند آرام آرام حرکت به سمت سقف قبلی را خواهیم داشت و در یک مقطع با هیجان و فشار نقدینگی و خبرهای نسبتا مثبت از این فضا عبور خواهیم کرد تاکید میکنیم این دولت است که اگر نقشآفرینی منفی خود را کنار بگذارد خیلی زود سقف های قبلی خاطره شد و اعداد جدیدی پیش روی بازار قرار می گیرد.
فقط و فقط اگر این بار بحث حضور دوباره جریان پول و اتفاقات خاص آن و حرکت بازار مطرح شد خواهشا دست به این تنظیمات فعلی نزنید و سعی کنید با عرضه های اولیه و پذیره نویسی و در نهایت عرضه های صندوق های تثبیت و توسعه مدیریت کنید .هنوز لکه های خونریزی قبلی روی لباس شما و ما پاک نشده …
و حرف اخر بازهم همان حرف همیشگی … بازهم موعد گزارش ها شد و شرکت ها این گزارش ها را برای انتشار تا دقیقه 90 نگه داشتند ! بازهم همان حرف ها مشکلات متعدد بروز اطلاعات نهانی و .. بمان بازار بازهم این ریسک را می بیند که همه اطلاعات در یک مقطع و یک روز به کدال می رود . نمیدانیم چرا برای این مووضوع سازمان فکری نمیکند . اگر نمیتوانید شرکت ها را برای این موضوع مجاب کنید حداقل برای آن دسته از ناشرانی که به موقع اطلاعات میدهند مزیت های تشویقی قراردهید تا در یک پروسه بلند مدت تعداد این شرکت ها افزایش داشته باشد .
سرمایه گذاری های خوش اتیه
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد رشد قیمتی خوبی بودیم بازار مثبت سبب شد تا مجددا نمادهای سرمایه گذاری به کانون توجهات بازار بازگردند
واتی با روند مثبت و صف خرید خوبی همراه و به سمت قیمت های 2200 الی 2400 تومان روانه شده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و خبرهای قوی در خصوص جدیت در فروش سهام شیران به صورت بلوکی دارد
وبانک با شکست قیمت های 1250 تومان مهمان نوسانات مثبت شده و سعی در رشد تا سطوح 1400 تومان دارد سهمی که هم ان ای وی بالا و هم سود سازی خوبی دارد این سهم سرمایه گذاری تا هدف 1400 تومان رشد خوبی را در پیش رو خواهد داشت سهمی که احتمالا به زودی شاهد اگهی عرضه مجدد سهام شازند خواهد بود
وکغدیر ارزش ذاتی 4400 تومانی دارد سهمی که با ارزش ذاتی خود فاصله زیادی داشته و یکی از جذابترین سهم ها در گروه سرمایه گذاری محسوب می شود این سهم اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و تحولات خوبی در ارزش ان ای وی خود شاهد بوده است
دارویی های دست پر
دارویی هم مهمان رشد قیمتی شدند دارویی هایی که افزایش نرخ های مکرر سبب شده تا انتظارهای اتی بسیار بالایی در ان ها شکل بگیرد
در این گروه ریشمک از کف قیمتی 3200 تومانی برگشت زده و به سمت قیمت های 3600 و 4200 تومان در حرکت می باشد خبرهای خوبی پیرامون سهم شکل گرفته از شناسایی سود 500 الی 600 تومانی برای سال جاری تا برنامه فروش بلوک مدیریتی شرکت توسط سرمایه گذاری تدبیر که میتواند زمنیه ساز رشد قیمتی خوبی در سهم شود
دجابر با سرعت هر چه تمام تر به سمت بازپس گیری قیمت های از دست رفته و برگشت به قیمت های بالای 2000 تومان است سهمی که هدف قیمتی 2200 الی 2400 تومانی داشته و رشد قیمتی بالایی در پیش خواهد گرفت این سهم وضعیت بنیادی خوبی را دنبال و می تواند به بازدهی خوبی برسد
دسانکو هم به سمت قیمت های 1000 تومانی در حال برگشت است سهم تا سطوح 1100 الی 1200 تومان هم جای رشد داشته و بازدهی خوبی در دل سهم نهفته است به خصوص این که شرکت با ورود ماشین الات جدید در حال گسترش سبد دارویی خود می باشد
قطعه های طلایی
در نمادهای قطعه ساز نیز رشد قیمتی و برگشت روند خوبی را شاهد بودیم قطعه سازان در وضعیت خوبی از نظر بنیادی قرار داشته و اوضاع خوبی دارند
خمحرکه با روند مثبت و صف خرید سنگینی همراه شده است این سهم تا قیمت های 1200 الی 1250 تومان جای رشد دارد خمحرکه ای که وضعیت بنیادی خوبی داشته و انتظارهای بالایی را ایجاد کرده است مضافا این که وضعیت تکنیکالی سهم نیز بسیار مثبت ارزیابی می شود
خمهر هم با روند مثبت همراه شده است این سهم با رشد قیمتی خوبی همراه و در صدد شکست قیمت های 360 تومانی می باشد خمهری که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و تا قیمت های 420 تومان جای صعود دارد این سهم قطعه ساز در وضعیت بسیار خوبی از دید بنیادی قرار گرقته است
خکمک که بعد افزایش سرمایه اصلاح خوبی داشت و در وضعیت تکنیکالی بسیار خوبی به سر می برد با صف خریدو رنج مثبت در بازار امروز همراه شد این سهم با ورود جریان نقدینگی قوی همراه و تا قیمت های 350 الی 360 تومان جای رشد خوبی خواهد داشت
بانک های خاص
در نمادهای بانکی شاهد روند صعودی خوبی در سهام این گروه بودیم بانک هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم صورت های مالی 12 ماهه و هم وضعیت خوبی برای سال جاری دارند
در بین بانکی ها به نظر بازی روی وبصادر و وبملت بیشتر دیده می شود و بازی اصلی روی این شرکت هاست توصیه ما نیز روی این دوست و از دید ما وبملت با دید کمی صبر تا مجمع اهداف خوبی را دارد و وبصادر نیز با دید نوسان جذاباست و مجمع وپسهر تعیین کننده مسیر اتی سهم می تواند باشد
در بانک ملت انتظارها برای یک صورت مالی 12 ماهه جذاب و جهش سود در سال جاری سبب شده تا سهم با رشد قیمتی خوبی همراه و به سمت سطوح 460 تومان روانه شود شکسته شدن این سد قیمتی سهم را تا سطوح 520 تومان بالا خواهد برد بانک ملتی که شنیده می شود سود سازی قابل توجهی خواهد داشت
در وپست تایید افزایش سرمایه توسط حسابرس و ترسیم سود سازی بالا برای سال جاری سبب شده تا وپست با صف خرید به سمت قیمت های 1000 تومان در حرکت باشد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود امسال 220 الی 240 تومان سود خواهد داشت روند میان مدتی صعودی قوی در انتظار وپست است
وبصادر همانطور که انتظارش می رفت به سمت قیمت های 320 تومان به راه افتاده است سهم امروز هم جهش قیمتی خوبی داشته و نشان داد توان بنیادی بسیار خوبی برای صعود دارد سهمی که در صورت عبور از سد قیمتی 320 تومان حتی تا قیمت های 360 الی 400 تومان هم جای صعود خواهد داشت
معدنی های عیار بالا
در نمادهای معدنی شاهد عیار بالای برخی سهام این گروه و صدر نشینی سهامشان بودیم
در فسوژ سهمی که برای سال جاری سود 380 الی 400 تومانی را پیشبینی کرده و قصد فروش بخشی از موجودی خود برای سال جاری را دارد شاهد برگشت روند خوبی بودیم با فرض سود سازی بالا سهم ارزش ذاتی 2600 الی 2800 تومانی داشته و به سمت سطوح ارزش ذاتیش در حرکت است
فزر نوساناتش منفی شد افت قیمت دلار ازاد و روند منفی قیمت طلا سبب شده تا فزر با افت قیمتی همراه شده و نتواند به رشدش ادامه دهد با توجه به پیشبینی سود سازی بالای 800 تومانی برای سال جاری همچنان انتظار داریم سهم به مسیر مثبت برگشته و در میان مدت مهمان قیمت های 5000 الی 6000 تومانی شود
باما هم با حمایت های جانانه امروز نشان داد مجددا به مسیر صعود برگشته است سهم به سمت قیمت های 720 تومان در حرکت است سهمی که تحولات درونی خوبی داشته و به زودی قصد عرضه زیر مجموعه خود را دارد
چهارگوشه بازار
بترانس هم با روند صعودی خوبی همراه شده است این سهم با شکست قیمت های 320 تومان به سمت قیمت های 360 تومان روانه می شود سهمی که اصلاح بسیار خوبی داشته و برنامه های خوبی در خصوص ادامه طرح توسعه کارخانه تولید ترانس های قدرت و ورود به حوزه تولیدات خودروی برقی در صورت مشارکت طرف خارجی دارد
فولاژ با رشد قیمتی به سطوح 2000 تومان برگشت زد این سهم در صورت شکسته شدن سد قیمتی 2000 تومانی جای رشد دارد فولاژی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و هم امسال سود شرکت اصلی و هم زیر مجموعه ها جای صعود خوبی داشته و سهم تا قیمت های 2400 تومان هم جای صعود دارد
خبهمن هم جهش خوبی داشت سهم به استانه مقاومت قوی 260 تومانی رسید در صورت شکسته شدن این سد قیمتی سهم تا سطوح قیمتی 300 الی 320 تومان جای صعود خواهد داشت خبهمنی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و تحولات جدی به خصوص از سوی شرکت های زیر مجموعه در انتظارش است
خدیزل هم با چشم انداز 2000 ریال سود و 16000 ریال قیمت بد نیست ولی بین این نماد ها اگر اهل ریسک هستید زامیاد اگر ریسک گریز هستید خبهمن در این قیمت ها جذاب است .
وضعیت پالایشی ها امروز خیلی تعریف نداشت . در این گروه گزارش شبندر هم رسید و مطابق پیش بینی ها خوب بود . شبندر در 9ماهه به سود 1877 ریالی رسیده بود و 6ماهه حسابرسی شده 1647 ریال بود . در 12ماهه این عدد 2602 ریال شده و 375466 میلیارد ریال سود عملیاتی و 349513 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر این سهم 1600 ریال تقسیم میکند و با این تقسیم و چشم انداز همین حوالی سود و نرخ ارز افزایش یافته میتوان فضای خوبی را برای شبندرو گروه دید البته فعلا این گروه زیر فشار عرضه است ولی به نظر کم کم بهتر می شود .
در گروه فولاد با دید یک سهم خاص و رفتن به مجمع ارفع را بد نمی بینیم ارفع در 12ماهه حسابرسی شده به سود 3117 ریالی رسیده است ناگهان بعید نیست ارفع 3000 ریال تقسیم کند و با این شرایط هم ارفع هم کاوه فضای خوبی را دارند
با این گزارش خوب شبندر به نظر پارسان یک گام دیگر به سود 7000 ریالی و غدیر به سود 3800 ریالی نزدیک شده است تاصیکو صبا شستا ومهان را هم زیثر نظر بگیرید شنیده می شود ومهان یک بلوک جابجایی کرده و سود خوبی را شناسایی میکند . در بین کوچکترها هم وخارزم و برخی دیگر از سهم های کوچک گروه را می شود زیر نظر گرفت ولی همچنان با قدرت معتقدیم شستا بهترین و کم ریسک ترین گزینه گروه اس ت
در گروه سیمان تقسیم سود ها و گزارش ها خوب است . در این گروه فکر میکنیم امسال سفارس یک سود عجیب را رو میکند و حتی ممکن است بالای 5000 ریال سود را به بازار اعلام نماید از همین رو سفارس را هم فکر میکنیم جا دارد زیر نظر بگیرید
فافق را طی روزهای گذشته مدام صحبت کردیم و به نظر صف خوبی شده است با دیدیک سهم هم بنیادی هم نوسانی میتواند مورد توجه بازار باشد از سوی دیگر فسوژ هم بد نیست فسوژ در 12ماهه به سود 2807 ریالی رسیده است در 9ماهه به سود 1591 ریالی رسیده بود و 954 میلیارد ریال سود خالص داشت در 12ماهه این عدد 1684 میلیارد ریال بود سال بعد فسوژ بالای 3500 ریال سود دارد و این نکته مهمی برای سهم است به نظر سهم در قیمت های خوبی قرار دارد و بد نیست زیر نظر باشد
امروز گزارش کوثر سهم را به صدر جدول تقاضا در گروه آورد کوثر دست به کار بزرگی زد سهم در گزارش 12ماهه به سود 1087 ریالی رسیده است 18346 میلیارد ریال سود خالص دارد . با سرمایه قدیم این سود محقق شده و رشد 170% نسبت به مدت مشابه قبل را دارد
بیمه البرز که در روزهای اخیر با افزایش تقاضا همراه شده است، امروز از نیمه های بازار با صف خرید همراه شد و در کل معاملات امروز حجم معاملات ۴۰ میلیونی را تجربه کرد که ۱۰۰ درصد خریداران سهم را حقیقی ها و بیش از ۵۵ درصد فروشندگان آن را حقوقی ها تشکیل داده اند. رشد اخیر البرز، بازده هفتگی سهم را به ۸ درصد رسانده اما در بازه ماهانه همچنان سهم از صنعت عقب تر است و میتوان از سهم انتظار رشد قیمت داشت. این در حالی است که شرکت در 12ماهه 308 ریال سود محقق کرد و 10772 میلیارد ریال سود خالص دارد
پدرخش امروز از بازه حوالی منفی ۳ تا مثبت ۵ معامله شد و بازار را با صف خرید به اتمام رساند. سهم گزارش سالانه خوبی منتشر کرده و طبق آن توانسته سود به ازا هر سهم خود را ۲۴۵ درصد افزایش دهد و سود خود را از ۱۴۹ ریال به ۵۱۴ ریال افزایش دهد. سهم با توجه به روند معاملاتی خود، در بازه های مهم قیمتی معامله میشود و در صورت شروع روند صعودی و تثبیت بالای سطح فعلی میتوان بازده قیمتی خوبی را برای سهم انتظار داشت.
شاوان در روز معاملاتی جاری از بازه صفر تا مثبت ۵ نوسان کرد و از ۱۰ میلیون حجم معاملات، حدود ۴۰ درصد فروشندگان سهم را حقوقی ها تشکیل دادند.
با توجه به گزارش سالیانه شرکت، شاوان توانسته سود به ازا هر سهم خود را ۴۷ درصد افزایش دهد و از سود ۳۵۷ تومانی در سال ۱۴۰۰ به سود ۵۲۵ تومانی در سال ۱۴۰۱ برسد. این در حالی است که بهای تمام شده شرکت نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد و هزینه مالیات به میزان ۵۸ درصد افزایش داشته است. با توجه به معاملات سهم شاوان با سقف قیمتی خود بیش از ۱۰ درصد فاصله دارد که این قیمت معادل ۳۶۱۰ تومان است.
در بین پیمانکاری ها کیسون خبرهای خوبی دارد . در نماد کیسون به نظر اصلاح خوبی را داشته و در منفی امروز خرید سهم با دید کمی میان مدت میتواند جالب باشد کیسون را با دید هم نوسان هم نگهداری زیر نظر بگیرید .
در بین غذایی ها گزارش غگلپا خوب بود . غگلپا در 12ماهه 4650 ریال با سرمایه جدید سود محقق کرده است
در 12ماهه سود عملیاتی 2241 و سود خالص 1715 میلیارد ریال است سال 1402 سهم نزدیک به 6000 ریال سود دارد و هر طور نگاه میکنیم قیمت های زیر 4هزار منطقی است
حفاری هم امروز پر حجم بود سهم شرایط خاصی را در بازار داشت ولی گزارش خاصی نزد . حفاری در 3ماهه 115 ریال و 6ماهه 227 ریال 9ماهه 419 ریال سود محقق کرده بود در 12ماهه این عدد 524 ریال شده و 5022 میلیارد ریال سود عملیاتی و 4718 میلیارد ریال سود خالص دارد


