گزارش بازارامروزیکشنبه 24 اردیبهشت 1402
تایم اوت یا سوت پایان!
امروز بازاریک روز متفاوت از روزهای قبل را سپری کرد و حالا همگان با خود فکر میکنندکه ایا این حرکت امروز بازار سوت پایان بحران اخیر بود یا تایم اوتی موقت !ولی دقت کنیم که امروز کمی فضا با روزهای قبل متفاوت بود و 2 اتفاق برای بازار رخ داد اتفاق و رویداد اول این بود که بازار برخلاف روزهای قبل 2 الی 3 بار بر موج عرضه دومی که ایجاد شده بود غلبه کرد و این حس امیدواری را به بازار بهتر کرد و نکته دوم این بود که برخلاف روزهای قبل فشار تقاضا رفته رفته با پایان بازار بهتر شد و این موضوع در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات میتواند نشان دهنده حضور دوباره بخشی از جریان پول در بازار باشد . امروز در مصاحبه مدیرنظارت بر بورس های سازمان نکته جالبی وجود داشت و بیان میکرد در روز جاری 50 خریدار برتر حقیقی بازار، جمعاً بالغ بر 465 میلیارد تومان سهام به صورت خالص خریداری کردند، در حالی که دقیقاً همین 50 کد معاملاتی، ظرف 5 روز گذشته اقدام به خالص فروش سهام به مبلغ 416 میلیارد تومان نمودند به عبارتی بیش از آن مبلغی که ظرف روزهای منفی بازار فروختند، ظرف یک روز خریداری کردند و نکته جالب ماجرا این جاست که بیان میکند بسیاری از خرید این افراد در همان سهم ها در قیمت های بالاتر صورت گرفته است و این یعنی به جای این که این عزیزان از بازار نوسان بگیرند بازار از انها نوسان گرفته است !!!
اما بازار امروز … که بسیار متفاوت آغاز کرد و باید اذعان داشت یک سری سلسله اتفاقات و رویدادهای متفاوت دست در دست هم داد و باعث بروز جو مثبت و خوشبینی به بازار شد و تا حدودی موج اصلاحی بازار را ضعیفتر و ترس بازار را کمتر و آمادگی برای برگشت را افزایش داد . البته هنوز تردید در بین برخی افراد وجود دارد ولی جو امروز به طور کلی متفاوت بود … روزهای گذشته عوامل مختلف دست در دست هم دادند تا فضای متفاوت تری برای امروز بازار رقم بخورد . یکی از این مهم ترین عوامل این بود که دستورات ویژه و هماهنگی های لازم برای حمایت از بازار به عمل امد و این موضوع طی روز گذشته و امروز به وضوح در بازار مشخص بود این موضوع در روزهای گذشته به این شکل وجود نداشت و انگار حقوقی ها برای خرید در بازار خیلی با هم همراه نبودند. البته این را هم بگویم که در فروش اتفاقاً خیلی با هم هماهنگ و همراه عمل می کردند !!! نکته بعد برگشت و سیگنالهای سازمان بورس از برخی تصمیمات بود که به نوعی شاید به زبانی عقب نشینی از سیاست های قبلی قلمداد می شد اما این سیگنال را به سهامدار ارسال میکرد که بازار در نقاط منطقی و خوبی قرار داشته و اعتبار زدن و عدم فروش صندوق ها نیز میتوانند عواملی برای بهتر شدن بازار باشند.
بحث تزریق پول هم بیان شد که حاشیه های زیادی داشت … یک نکته در مورد موضوع ۵۰۰ میلیارد بیان کنیم ببینید تزریق ۵۰۰ میلیارد به صندوق تثبیت نمیگویم عدد عجیبی بوده یا عدد کمی است و یا عدد بالایی است ولی به هر حال در فضای فعلی موثر است … بله قطعاً بازار مشکلش این پول ها نیست بازار مشکلش اعتماد و ترسی که وجود داشت و شاید هنوز هم دارد اما همین ۵۰۰ میلیارد طی دو روز گذشته زهر فروش خودرویی ها را گرفته و صندوق تثبیت را در بسیاری از نمادها خریدار کرد . یک نکته دیگر را هم به ذهن داشته باشید کارکرد صندوق تثبیت با صندوق توسعه متفاوت است ای بسا در ماجرای صفوف فروش خودرویی ها دست و بال توسعه بسته و دست تثبیت بازتر بود !! اینکه چرا چه مسائلی پشت این ماجراست بماند تا بعد … اما در هر صورت ۵۰۰ میلیارد عدد کمی نبود بود اما مشکل بازار این اعداد نیست و به نظر اصلا بازار به جریان وجه نقد نیاز ندارد بازار به اعتماد احتیاج داشت که به او کمک کند وگرنه این بازار که روزی ۲۰ هزار میلیارد تومان معامله در دل خود داشت ۵۰۰ تا برای ۱۰ دقیقه او بود اما به هر حال جمع و جور شدن صف فروش در این نقاط ئ این شرایط هم کارساز بود.
اما عوامل دیگر یعنی تحولات تکنیکالی و نموداری بازار نزدیک شدن به کف 2100 قرار گرفتن بسیاری از قیمت ها روی نقاط حمایت تکنیکالی عامل دیگری برای کمک به جمع و جور شدن امروز بازار بود و در آخر عامل مهم یعنی گزارش های ۱۲ ماهه شرکت ها را نیز بیان کنیم که اثرات بسزایی را می تواند در بازار داشته باشد چرا که این بار با توجه به بحث چهار ماهه بودن تقسیم سود این گزارشها نقش محوری در کف سازی بازار و شناسایی کف قیمتها در بازار خواهد داشت و اصلاً یکی از دلایلی که مدام در همین گزارش تاکید و تکرار می کردیم که افت قیمت ها اصلاح است و سقوط نیست همین بود که بسیاری از نمادهای ما با انتشار گزارش ۱۲ ماهه و اندک اصلاح قیمت دوباره به نقاط ارزندگی و جذابیت رسیده و خودبه خود مانع از افت بیشتر میشود البته این ماجرای ریزش و این حس ترس فاز بازار را به طور کلی تغییر داد…
همچنان معتقدیم انتشار گزارش های ۱۲ ماهه شرکت ها می تواند در جلوگیری از افت قیمت بیشتر و کف سازی محکم بازار موثر باشد و البته ذکر این نکته مهم و ضروری است که ترس بازار هم باید بریزد و گرفته شود که معاملات این چند روز این موضوع را به بازار نشان داد که می تواند از این ماجرا فاصله بگیرد
این موضوع بخشی از گزارش بازار دیروز است و بهتر است چند بار به خصوص فعالان بازار ان را مرور کنند
تمام آنچه طی این مدت روی آن تاکید می کردیم و باور ما بود این بوده که افت قیمتهای فعلی چیزی جز یک اصلاح در یک روند صعودی نیست و این افت نیز فرصتی برای اصلاح پرتفوی و خرید سهم و حضور دوباره جریان پول خواهد بود منتهی ضربه ای که این روزها وارد شده کمی پروسه برگشت را خاص ترمیکند. دلیل محکم ما برای این موضوع هم این بود که بازار بر مدار ارزندگی و شرایط منطقی بنیادی قرار داشت این شرایط منطقی و ارزندگی خود را در چند بعد نشان می داد و چند نشانه و آدرس برای این موضوع وجود داشت که مهمترین آن وضعیت فروش و عملیاتی و بنیادی شرکت هاست که خود را در سود و در نهایت پی به ای تحلیلی بازار نشان می دهد
گزارش های دوازده ماه فعلی دو نکته را در موضوع تحلیل بازار رقم میزند نکته اول این است که این گزارش ها به نوعی بستر اصلی تقسیم سود مجامع برج ۳ و ۴ خواهد بود و اتفاق مهم و حیاتی این است که این بار با توجه به زمانبندی چهارماهه تقسیم سود می تواند جذابیت های ویژه تری را داشته باشد
و نکته دیگر سه ماهه چهارم در شرکت ها می تواند با توجه به نرخ ها و فضا، آینه خوبی برای سود ۱۴۰۲ باشد و از همین رو در محاسبه پی به ای فوروارد بازار کمک شایانی خواهد کرد
از همین روست که معتقدیم این دو موضوع و این دو اتفاق و این دو رویداد با گزارش های دوازده ماه رقم میخورد و بازار می تواند یک کف قیمتی محکم در بسیاری از سهم هایی که گزارش های خوب و نرمالی دارند شناسایی کنند
البته اینجا وظیفه تحلیلگران بازار است که به بازار خط دهند و جهت بازار را شناسایی کنند
پیدا کردن قیمت منطقی و نقطه بهینه ورود و کف کار بسیاری از سهم ها با این گزارش ها آسانتر شده و میتواند نقطه برگشت و اتکای خوبی برای فعالان باشد امیدواریم این بار دوباره بازار تحت تاثیر جو نباشد و منطقی و تحلیلی نگاه کند
به خصوص پول های بزرگ بازار می توانند فرصت های خوبی را در مقطع فعلی در قیمت های منطقی و مناسب و بنیادی شکار کنند و در دور بعدی حضور جریان پول در بازار فروشنده باشند.
اما حالا آنچه پیش روی بازار است این است که چه میشود و چه فضایی در پیش است ؟!
اگر بنا بر محقق شدن پیش بینی ما بورسی ها باشد ماجرا به این شکل پیش میرود که بسیاری از بورسی ها معتقدند این … دیگه مثل سابق نمیشه ! تمام دیگه تمام کدام عشق کدام !!!! آن جنونی که بازار گرفته بود تمام شد و با ترسی که ایجاد شده دیگر بازار با شکل قوی و محکم بر نمی گردد و آن روزهای طلایی و شیرین را لمس نخواهد کرد و بازار تا وقتی محرک جدید به آن نرسد که احتمالاً منظور دلار است مسیر صعودی قوی را طی نمی کند !! شاید اگر از همه بورسی ها بپرسید هم این موضوع را تکرار می کنند و احتمالا ممکن است محقق هم بشود !! امااااااا دقت کنید عاملی که چه در روند قبلی و چه در روند فعلی احتمالی نادیده گرفته میشود عاملی به نام جریان پول و نقدینگی است. بارها در دفعات قبل گفتیم اگر دست بچه های بازار بود هفته اول فروردین سر بازار را بریده بودند اما پول بیرونی حساب و کتاب دیگری داشت . حالا هم ممکن است دوباره جریان پول تمام این بازی و سناریو ها را تغییر داده و مسیر جدیدی را آغاز کنند . از همین رو معتقدیم پیش بینی این که بازار به رکود می رود و یا تغییر نمی کند و مواردی از این دست در حال حاضر زود است و بازی پول به راحتی می تواند تمام این پیش بینی و جریان ها را تغییر دهند
از همین روست که پیدا کردن سمت مهم جریان نقدینگی به بازار یکی از مهمترین عوامل خواهد بود که می تواند در روند بعدی موثر باشد اما یک نکته و یک پرانتز باز کنیم و این را بگویم بسیاری از پولهایی که طی این مدت راهی بازار شدند هنوز از بازار خارج نشده و این آمار خروج پول که بیان میشود بیشتر به نظر ترس همین بر و بچه های بازار است که خود را به این شکل نشان داده و اکثرا هم بازار از آنها نوسان میگیرد !! به نظر آن جریان پول با توجه به حضور و شناخت از سایر دارایی ها به این آسانی بازار سرمایه را رها نخواهد کرد و این تفاوت که ممکن است وجود داشته باشد
و حرف آخر در روزهای گذشته همه چاقو درآوردند و سمت سازمان بورس گرفتند که فلان کردید و زدید و کشتید و خاموش کردید
روند رشد بازار را متوقف کردید و … درست یا غلطش ر ا کاری نداریم برخی انتقادها کاملاً درست بود و به نظر سازمان بورس نتوانست حساسیت ماجرا را درک و فضا جایی از دست او هم خارج شد…
اما حرف ما امروز این نیست حرف ما امروز این است که هیچکس ابتدا و بیس ماجرا را نگاه نمی کند چرا باید برخی از سیاسیون به خود اجازه بدهند از بیرون مدام هشدار بدهند که کاری کنید ای داد بیداد نکند بازار حبابی شود !! نکند بازار بشود انچه نباید بشود ! نکند از دست شما در برود ! نکن دوباره سال ۹۹ تکرار شود!!! چنین صحبت هایی نه از دل بچه های بازار که از زبان سیاسیون و در صحن علنی جلسات هیئت دولت و قضا و مجلس شنیده میشد …
بی تعارف معتقدیم بازار سرمایه انقدر پیچیده است که این افراد صلاحیت تخصصی اظهار نظر در این ماجرا را ندارند خیر و اتفاقا به سود خود انهاست که بهترین کار یعنی سکوت در این موارد را پیش بگیرند و بگذارند دست های بازار خود پیش برود …
چطور برخی به ظاهر دوستان داخلی و بورسی خط می دادند که زمین بازی اینجا دارد خطرناک می شود و بد نیست کمی خط خطی شود که البته خود آنها نیز فکر نمیکردند این اتفاق برای بازار رخ دهد اما ای کاش این حساسیتی که نسبت به رشد بازار سرمایه وجود دارد به بازار مسکن و خودرو اقلام خوراکی و همه موارد وجود داشت
کاش ان روسا و مدیران ای که برای رشد بورس نگران بودند کمی هم برای رشد قیمت خودرو ،بازی دلالان و مافیای خودرو نگران می شدند در مورد این موضوع حرف زیاد است وقت گفتنش حالا نیست بماند تا بعد …
گل بهاری پالایشی ها
گزارش بسیار عالی شتران و تحقق سود 109 تومانی برای سال 1401 و شایعات سود 120 الی 130 تومانی برای سال جاری سبب شد تا این سهم با روند مثبت قوی همراه شود شتران به سمت قیمت های 700 تومان پیش خواهد رفت سهم بنیادی و سود ساز گروه که بازدهی خوبی خواهد داشت
دراین گروه بر اساس سود شتران میتواند گفت که احتمالا شبندر 2580 ریال سود محقق کرده است زمزمه و شایعات شنیده هایی در جریان است که حوالی سود برخی شرکت ها به این شرح است که شاوان 5000 ریال ، شراز 3620 ریال ، شبریز بدون تبریز 2650 ریال و از همه مهم تر شپنا بین 1700 و 1800 ریال سود را کدال خواهند کرد . به نظر این اعداد قابلیت یک نوسان خوب را برای سهم خواهد داشت
شپنا به سمت قیمت های 1000 تومان باز می گردد برای سال جاری شایعات سود 170 تومانی با سرمایه جدید در سهم وجود دارد افتتاح طرح کیفی سازی گازوییل در کنار افزایش ظرفیت سبب شده تا در سال جاری انتظارات از این سهم بالا و قیمت های 1000 الی 1100 تومان را بتوان انتظار داشت
ساختمانی های دارایی محور
در ساختمانی ها همچنان میل به رشد به خصوص در سهام بنیادی بازار مشهود است ساختمانی هایی که به واسطه دارایی های ارزشمند خود که روز به روز بر ارزششان نیز افزوده می شود مورد توجه واقع شده اند
در ثبهساز سهم با روند مثبت در صدد عبور از قیمت های 420 و رسیدن به قیمت های 460 الی 500 تومانی است سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و سود سازی بالا مهمترین خصیصه این سهم محسوب می شود برای سال جاری به مانند سال قبل بازار از این سهم انتظار سود سازی بالایی دارد
ثاخت سعی در برگشت به قیمت های بالای 460 تومانی دارد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و شنیده می شود تا قیمت های 520 تومان فعلا جای برگشت دارد نکته مهم این سهم نیز دو پروژه نارنجستان و مگاپارس است که ارزش بسیار بالایی دارند و باعث رشد ارزش داراییهای ثاخت شده اند
ثرود سهم مفت گروه ساختمان است یکی از بهترین صورت های مالی 6 ماهه متعلق به این سهم بوده است سهمی که امسال براورد سود 600 تومانی و قیمت های 2400 الی 2800 تومان را به عنوان ارزش ذاتی خود دارد این سهم در موقعیت بسیار خوبی از دید بنیادی قرار و فعلا تارگت 2000 تومانی را دنبال می کند
دارویی های خوش بنیه
در دارویی ها هم شاهد روند مثبت خوبی بودیم برخی دارویی ها با اصلاح قیمتی که داشته اند حسابی جذاب شده اند
در دجابر سهم به قیمت های بالای 1800 تومان بازگشته تا در گام های بعدی مجددا قیمت های 2000 و 2200 تومان را بازپس گیرد دجابری که هم تحولات سود سازی خوبی دارد و هم شایعاتی در خصوص عرضه سهام راموفارمین را دنبال می کند
ریشمک به خوبی به کف قیمتی 3200 تومانی واکنش مثبت نشان داد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود امسال سود 600 تومانی دارد از طرف دیگر وصول مطالبات از امارات و افزایش حجم صادرات و جهش نرخ های فروش از دلایل توجه به این سهم می باشد ریشمکی که توان برگشت به قیمت های 3600 و 4000 تومانی دارد
دسانکو که اصلاح قیمتی بالایی داشت و به کف قیمتی قوی رسیده بود برگشت خوبی زده و بار دیگر می رود تا قیمت های 1000 و 1100 تومان را پس بگیرد سهمی که وضعیت خوبی در بین دارویی ها داشته و گزارش اخیر نشان داد سود سازی سهم متحول شده است
دراین گروه دفارا را هم کمی بیشتر زیر نظر بگیرید دفارا دپارس تیپیکو ددانا هم گزینه های خوبی در بازار هستند
سیمانی های سود ساز
انتظارها از سیمانی ها به شدت بالا رفته است خبرهای خوبی از توان سود سازی بالا در این سهم به گوش می رسد سیمانی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و برای سال 1401 و 1402 سود سازی های بالایی خواهند داشت
در سشرق سهم صف خرید سنگینی را تجربه می کند سهمی که امسال سود 220 الی 240 تومانی و ارزش ذاتی 1500 الی 1600 تومانی دارد تنها یک فقره سیمان سفید شرق از شرکت های زیر مجموعه تحولات جدی در سودش داشته و رشرد قیمتی بالایی را در پیش رو خواهد داشت
سفارس که هم ان ای وی و هم سود بالایی دارد با برگشت قیمتی مجددا توانست به قیمت های بالای 3200 تومان برسد جامپ های 7 درصدی سریعا باعث رشد این هلدینگ سیمانی می شود سفارس رشد قیمتی خوبی تا سطوح 3600 تومان خواهد داشت اگر چه ارزش ذاتی سهم قیمت های 4000 تومان ارزیابی یم شود
سیمان ساوه یکی از بهترین گزارش های 12 ماهه را ارائه داد سهم برای سال 1401 حدود 1600 تومان و برای سال جاری حدود 2500 تومان سود خواهد داشت به علاوه سود تقسیمی در مجمع که سهم را تا قیمت های 16 الی 17 هزار تومان بالا می برد سهم جذاب بنیادی در گروه سیمانیکه تحولات مثبت قابل توجهی داشته است
ساوه راروزهای قبل صحبت کردیم حالا امروز سخوز هم گزارش خوبی زد سخوز پیشرفت خوبی داشته است و 12ماهه خوبی زد
سهم در 3ماهه به سود 1054 ریالی و 6ماهه 2296 ریالی رسیده است در9ماهه این عدد 4134 ریال و 12ماهه 7190 ریال بود
سهم در3ماهه 1260 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1475 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6ماهه سود عملیاتی 2992 و سود خالص 3215 میلیارد ریال بوده و سود غیرعملیاتی دراین گزارش بیشتر موثر بوده است
در 9ماهه سود عملیاتی 5588 و سود خالص 5787 میلیارد ریال بوده است
در 12ماهه سود عملیاتی 9651 و سود خالص 10065 میلیارد ریال بود به نظر قابلیت های خوبی را در سخوز داریم و این سهم نیز در کنار سفانو و ساوه و ابیک و برخی دیگر قابلیت های سود سازی قوی را دارند
پتروشیمی های اینده دار
در نمادهای پتروشیمی رونق خوب و صفوف خرید مناسبی را شاهد بودیم پتروشیمی ها تحولات خوبی را شاهد و توانسته اند در موقعیت خوبی قرار بگیرند
در این گروه شیران با صف خرید همراه شد سهمی که امسال 280 تومان سود و معامله بلوکی و تجدید ارزیابی و طرح توسعه دارد یعنی تمامی عوامل بنیادی گواه بر رشد قیمتی بالایی در سهم می دهد شیرانی که تا قیمت های 2000 الی 2200 تومان جای صعود داشته و یکی از بهترین های گروه می باشد
شازند به خوبی در مسیر برگشت قرار گرفته و از مقاومت 4600 تومان در حال عبور است این سهم نیز تا قیمت های 5200 تومان جای برگشت دارد و بازار چشم انتظار اگهی مجدد فروش و عرضه سهام این گروه و مشخص شدن شرایط عرضه می باشد اگر شرایط اقساطی مناسبتر شده باشد شازند توان رشد قیمتی بیشتری هم پیدا خواهد کرد
شپدیس بار دیگر توان رشد تا قیمت های 20 هزار تومان را دارد سهم کف قیمتی 16 هزار تومانی را بسته و با هدف 20 هزار تومانی همراه است سهمی که سود سازی بالای داشته و حتی با قیمت های فعلی جهانی اوره سودش در سطوح قابل قبولی قرار خواهد گرفت ارزش ذاتی سهم سطوح 24 هزار تومان بوده و اگر صورتهای مالی پیش روی سهم نیز مثبت باشد سهم می تواند به سمت تارگتش حرکت داشته باشد
قرن هم در بین شوینده ها واقعا گزارش خوبی زد قرن در گزارش 12ماهه خوب بود و 1652 ریال سود محقق کرده است
در9ماهه سود عملیاتی 5118 و سود خالص 3184 میلیارد ریال بود و در 12ماهه سود عملیاتی 7997 و سود خالص 6606 میلیارد ریال بود و معادل کل 9 ماهه در 3ماهه سوم سود داشت به نظر قابلیت های برگشت و نوسان را دارد و میتواند در سال 1402 نیز موفق عمل کند
چهارگوشه بازار
شکام سهم جالبی در بین سهام بنیادی می باشد سهمی که بازدهی خوبی خواهد داشت و برای سال 1401 به سود 130 الی 140 تومانی و برای سال جاری شایعات سود 250 الی 300 تومانی دارد افتتاح طرح های توسعه ای و افزایش نرخ چه در محصولات دارویی چه پتروشیمی سبب جهش سود سال جاری شرکت می شود فعلا سهم در این گام تا قیمت های 1500 الی 1600 تومان بالا خواهد رفت
در نماد کصدف این سهم کاشی ساز تازه افتتاح شده در مسیر سود سازی خوبی قرار گرفته است سهم برای سال جاری سود 700 الی 800 تومان به واسطه به ظرفیت رسیدن نهایی خط تولیدش و از یک سو افزایش سرمایه و خرید خطوط جدید تولیدی از چین را دارد به نظر می رسد سهم با این ارزش بازار و توان سود سازی که دارد یک جامپ را در پیش رو خواهد گرفت
پترول هم جز غول های عقب مانده از رشد بازار است سهم از قیمت های 320 تومان اصلاح جانانه ای زده و به کف قیمتی خود رسیده است سهمی که برگشت خوبی داشته و حالا با صف خرید سنگین بار دیگر سعی دارد تا قیمت های 300 الی 320 تومانی از دست رفته را باز پس بگیرد این سهم سود سازی بالا و مهمتر از ان ارزش ان ای وی سنگینی دارد
فباهنر را چند روزی است تاکید داریم و به نظر در منفی یکی از سهم های خوب بازار می شود فاسمین و کیمیا هم جالب هستند ولی فاسمین را ترجیح میدهیم و بهتر میبینیم با دید کمی سهم متعادل تر فملی را هم باید زیرنظر گرفت و اگر اهل سهم خاص و پر ریسک هستید فافق را هم توصیه میکنیم و میتواند جالب باشد در بازار شایعه شده فافق امسال بیش از 400 میلیارد تومان سود را کدال خواهد کرد
امروز شستا هم صف شد شستا انصافا در این قیمت ها منطقی و عقلانی و خوب است و با دید کمی صبر میتواند جالب باشد در کنار شستا وکغدیر هم این قیمت ها ریسکی ندارد و حتی خود وغدیر هم جذاب است و با این سود پالایشی ها کم کم توجه به وغدیر و پارسان هم بیشتر می شود .
سلب حق تقدم کرازی هم امروز مورد توجه بود .یکی از سهم هایی که اصلاح خوبی را دراین مدت داشته است و میتواند مورد توجه بازار باشد 3 سهم کرازی کهمدا کسرا با دید نوسان های خاص مورد توجه هستند و میتوانند جالب باشند کرازی را کمی بیشتر زیرنظر داشته باشید ولی به نظر این موضوع سلب حق تقدم جالب است
پی پاد هم امروز بازشد و سهم صف خوبی دات به نظر با دید نوسان یکی از سهم های جالب بازار است


