جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروزدوشنبه 28 فروردین 1402

گزارش بازار امروزدوشنبه 28 فروردین 1402

نوید خاندوزی
آوریل 17, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروزدوشنبه 28 فروردین 1402 

یک حرف و یک ترس!

امروز دوشنبه بازار با ترس و لرز از صحبت های دیشب رئیس جمهور و یادآوری خاطرات تلخ گذشته از این  صحبت ها کمی با احتیاط کار را اغاز کرد و حتی در ابتدا فشار فروش در بازار زیاد بود ولی رفته رفته  بازار خود را جمع و جور کرده و جریان پول دوباره در بازار با قدرت حاضر شده و منفی های بازار را خریداری میکرد . امروز جدال خریداران و فروشندگان بازار در عین این که کمی ترس ته دل آنها را گرفته بود تا حدودی میتوان گفت به سود خریداران به پایان رسید .

اما این  جدال امروز به همین سادگی ها نبود و ابهامات و حرف حدیث هایی در دل آن بود که امروز سعی میکنیم کمی بیشتر در مورد آن صحبت کنیم

بسیاری از افراد حرکت امروز بازار و افزایش اندک  عرضه ها در آن را به صحبت های دیشب رئیس جمهور و تجربه های تلخ گذشته و احتمالات ضعیف از کشیده شدن احتمالی ترمز بازار میدانستند و برای همین بود که عرضه ها در بازار امروز در ابتدا  کمی بیشتر بود و در طول بازار هم بسیاری از سهم ها در ساید فروش بودند. که البته معتقدیم چنین برداشتی کمی زود و تند و غیرمنصفانه بود ولی دور از ذهن هم نبود …
اما آیا واقعا این طور است ؟! بسیاری معتقدند خیلی نمی شود روی حرف های رئیس جمهور حساب کرد.به بقیه بازارها نگاه کنید رئیس جمهور هر روز در مورد نهیب زدن به بازار خودرو ،افسار زدن به افزایش قیمت مسکن ،کنترل نرخ ارز و سکه صحبت می کند اما این بازارها این صحبت ها را به کتف چپ شان هم نمی گیرند و مسیر خود را می روند . برخی میگویند جریان پول در بازار سرمایه نیز همین مسیر را رقم زده
اما ما معتقدیم (نظر شخصی ) بازار سرمایه متفاوت است . معتقدیم اتفاقاً صحبت های سیاستمداران به واسطه تفاوت ماهیت این بازار با بازارهای دیگر اثرات متفاوتی دارد یکی از مهمترین دلایل آن کارکرد متفاوت این بازار در سطح عرضه و تقاضاست
در بازارهای موازی طرف عرضه کننده با حرف و صحبت حاضر به فروش دارایی خود نیست اما اینجا ممکن است سمت عرضه خود دولت باشد و یا برخی از افراد خاص و ریسک گریز !! به شکل دیگر بخواهیم نگاه کنیم اینجا دولت در بازار سرمایه ابزار های متعددی برای نشاندن حرف خود بر کرسی دارد اما در آن بازارها چنین چیزی را در اختیار ندارد

امروز میخواهیم جور دیگری نگاه کنیم و سه برداشت از این صحبت ها و ابعاد آن را بررسی کرده واثرات آن را در بازار بسنجیم.
این موضوع را به مانند صحنه یک فیلم در سه برداشت برای شما باز میکنیم

برداشت اول…
قبل از توضیح برداشت اول یک نکته را بیان کنیم که اگر در حین خواندن این برداشت خنده تان گرفت یا تعجب کردید ایراد از متن نیست ما هم چنین حسی داشتیم…
در جلسه هیئت دولت وزیر اقتصاد از روند مناسب و خوب بازار سرمایه در سه ماه گذشته گزارش می دهد ،از اثرات مثبت جذب سرمایه به این بازار ،تامین مالی که صورت گرفته ،افزایش درآمد دولت از بابت افزایش عرضه ها و افزایش مالیات و مهم تر از همه کنترل بازارهایی نظیر بازار ارز از دیگر اثرات مثبت بازار سرمایه بوده است. سپس وزیر صمت لب به گلایه گشوده و از اینکه خودرو را از بورس کالا خارج کرده است پشیمان است و می‌گوید نباید این اتفاق رخ می‌داد و قیمت خودرو افزایش پیدا کرد و رئیس جمهور دستور بدهد برگردد و سپس رئیس جمهور تاکید می‌کند وزیر اقتصاد برای مدیریت هماهنگ کردن همه بخش‌های مرتبط در راستای عملکرد صحیح بازار بورس تلاش کند !!
بی تعارف حتی ۱ درصد هم محتمل نمی‌بینیم چنین گفتمانی صورت گرفته باشد شرایط فعلی دولت و اظهار نظرها و کمبود قوه عاقله در تصمیم گیری ها به طور کلی چنین برداشتی را از صحبت های دیروز منتفی میسازد
برداشت دوم
در برداشت دوم یک مقدمه لازم است بیان شود آن کسی که پول خرج می کند و زور می زند و خودرو را از بورس کالا به هر قیمتی خارج می‌کند تا بازار دلالی اش همچنان رونق داشته باشد و قیمت افزایش پیدا کند، می تواند سیمی بدهد و سیخی بزند ، چهار پایتون کار را سر خط بیاورد که بنویسند بورس حباب است ،آی دولت مراقب باشید !!!!چنین چیزی دور از ذهن نیست و از چهره اقتصاد ما برمی آید که برخی که نان خود را در آرامش بازارهای موازی نمی‌بینند دست به چنین کاری زده و این طور در مورد بازار اظهار نظر کنند
از فرشته های عزرائیل و جبرئیل گرفته تا دانشمندان دیگر که در چنین فضایی زبان بر بی تحلیلی خود  می رانند !  رئیس‌جمهور هم قطعاً با شنیدن آنها دستور می دهد نکند بشود آن چیزی که دفعه قبل شد وخلاصه اقای وزیر مدیریت صحیح کنید !!
اتفاقاً احساس می کنیم این سناریو بیش از هر چیزی به چهره دولت می آید و به نظر واقعی تر است .

و برداشت سوم که برخی آن را مطرح می‌کنند در مورد تحولات بورس کالاست که بعد از گزارش های مختلف در مورد بورس کالا و رویدادهای آن رئیس جمهور دستور میدهد قیمت‌ها در بازار کنترل شود.البته معاملات روز های قبل شمش و‌کاتد و … موید همین شرایط است.
اینکه بازار سرمایه با صحبت های رئیس جمهور چه برخوردی می کند در هر حال مهم است اما اینکه سیاستگذاران و نهاد ناظر چه برخوردی میکند مهم تر است . به نظر پیاده سازی این دستورات و این اتفاقات در روزهای آتی خود را در بازار بیشتر نشان خواهد داد اما معتقدیم جریان نقدینگی و جریان پول مثل همیشه کار خود را کرده و خیلی توجهی به این اتفاقات و رویدادها ندارد که امروز شاهد این بودیم  .
اگر دارایی ارزنده باشد می‌خرد و در میان مدت و بلند مدت این موضوع که با دخالت و دستور بتوان چیزی را مدیریت کرد وجود ندارد و فقط هزینه های بازار سرمایه را به عنوان یک بازار مفید و موثر بالا میبرد بی تعارف بگویم از صحبت های دیشب خیلی حس مثبتی را برداشت نکردیم اما آنطور هم نبوده که حس ترس عجیب بر بازار مستولی شود و آن را عاملی برای ریزش بدانیم مگر اقدامات دیگری را در این راستا شاهد  باشیم و همین ترس هم بود که امروز برخی را مردد کرده  بود  .  از همین رو به جریان بازار سرمایه و عرضه و تقاضا حق می دهیم که بعد از این رشد و در چنین مقاطعی عرضه کننده بازار شود
اما چند نکته دیگر را نیز در نظر داشته باشید که دیروز در مورد برخی ابزارها و کارکرد ها و مواردی از این دست صحبت کردیم
امروز و احتمالا فردا نیز کمی بیشتر صحبت خواهیم کرد
ولی امروز و فردا سعی میکنیم این موارد را تکمیل تر شده عرض نماییم و آمارهای نسبتاً دقیقی از هر یک ارائه شود اما قبل از آن یک نکته را در نظر داشته باشید اگر به هر دلیلی هر نهادی چه سازمان بورس چه وزارت اقتصاد و چه نهاد دیگری می خواهد با اندک عرضه ها ماجرا را مدیریت کند به نظر باید بسیار حواسش باشد که سمت عرضه را افسارش را باز نکند و تقاضا را با تصمیمات عجیب و غریب و صد من یک قاضی محدود کند که آن گاه سیل عرضه ایجاد شده اعتماد شکل گرفته را از بین ببرد . از لفظ کلمه جراحی خاطرات خوبی نداریم اما اجرای چنین تصمیمات و دستوراتی دقیقا شبیه جراحی است که کوچکترین اشتباهی می تواند خونریزی های عجیب و جبران ناپذیر را رقم بزند
اما در مورد تحولات و تصمیمات به نظر می رسد که اگر وزارت اقتصاد و سایر نهادها مدیریت این جریان را به خود نهاد ناظر یعنی سازمان بورس بسپارند می توان بسیار منطقی ترو خاص تر با این موضوع برخورد کرد چرا که حداقل ابعاد مختلف این بازار را می شناسند و تصمیمات آنها میتواند حساب شده تر باشد و نکته بعد که سعی خواهیم کرد فردا با عدد دقیق در مورد آن صحبت کنیم این است که همچنان معتقدیم بازار شاید کمی هیجانی رشد کرد اما قطعاً در نقاطی نیست که حتی شائبه ای از حباب را داشته باشد البته که برخی از آنها ممکن است از فضای بنیادی دور باشند اما عمده سهم های بازار با چشم انداز فروش و شرایطی که دارند فاصله بسیار زیادی با نقطه این چنینی داشته و معتقدیم اصلاح زمانی و قیمتی چند روزه می تواند فرصت های جذابی را برای بسیاری از سهامداران و حقوقی ها را رقم بزند فقط کافی است این جماعت جو ز ده بورسی کمی عقل و منطق و تحلیل را پیش روی خود قرار دهند.

حرف آخر چند وقت پیش اتفاقی فیلم تنگه ابوقریب را می دیدیم چه جوان هایی برای حفظ این مملکت جان دادند و امروز به صحنه فعلی سیاست و اقتصاد و مواردی از این دست نگاه میکنیم که حتی مویی از آن جوانان در تن بسیاری از کسانی که داعیه دار مبارزه با فساد  هستند نیست اما حرف و بحث ما چیز دیگری است بازار سرمایه این روزها شرایطش شبیه حفظ تنگه ابوقریب شده به نظر با هر قیمتی و هر طور شده باید حفظ شود مسیری که تا به اینجا آمده ایم مسیر سختی بوده و حفظ آن سخت تر…  امیدواریم این گردنه ۲.۳۰۰ و ابوغریب های بعدی که احتمالاً با هر ۳۰۰ هزار رشد ایجاد میشود بتواند بازار سرمایه را به سر منزل مقصود برساند منتها یک رمز پیروزی این میان وجود دارد و آن هم این است که همه ارکان بازار سرمایه در مسیر حفظ این موضوع گام بردارند و باید از آسیب زدن به آن جلوگیری کرد…بگذریم

دارویی های دوپینگی

در نمادهای دارویی شاهد روند مثبت خوبی بودیم دارویی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و برخی که به عبارتی جا مانده های گروه هستند امروز هم رونق خوبی را تجربه کردند

دسانکو در قیمت های 860 تومان معرفی شد به واسطه دریافت افزایش نرخ های سنگین از یک سو و ورود ماشین الات جدید و افزایش ترکیب تولیدات شرکت از سوی دیگر که زمینه ساز تحولات خوب سهم برای سال جاری خواهد شد امروز دسانکو قیمت های 1000 تومان را هم پشت سر گذاشت و به سمت قیمت های 1200 تومان در حرکت است

دشیمی به قیمت های 2900 تومان رسید با فرض سود 500 تومانی سهم ارزش ذاتی 3200 تومانی داشته و کم کم باید متعادل شود سهم در کف قیمتی 2200 تومان معرفی شده بود دشیمی که هم برای 12 ماهه 1401 و هم برای سال جاری با جهش فروش سود سازی بالایی در بر خواهد داشت

ریشمک هم از دید تکنیکالی قیمت های 3200 تومان را شکست و به سمت قیمت های 4000 و 5000 تومان روانه می شود تمام فروش شرکت صادراتی به امارات بوده و هم افزایش نرخ های قوی گرفته و هم سود تسعیر ارز مناسبی به واسطه دارایی های ارزی بالا به صورت درهم شناسایی خواهد کرد شنیده ها حکایت از سود 500 الی 600 تومانی برای سال جاری داشته و سهم با توجه به سرمایه پایینش اهرم سود سازی بالایی دارد

ددانا هم  جز سهم های خوب گروه بوده است  . در 9ماهه سود عملیاتی 12325 و سود خالص 8498 میلیارد ریال بود
در 12ماهه سود عملیاتی 15713 و سود خالص 11878 میلیارد ریال بود چشم انداز امسال سود این شرکت میتواند حداقل 6500 ریال سود باشد به نظر ددانا گران نیست ارزان هم نیست و در قیمت های زیر 4هزار قرار گیرد یکی از گزینه های خوب گروه می شود

ساختمانی های خوش نوسان

همچنان روند رو به رشد قیمت دلار و قیمت مسکن سبب شده تا انتظارات از سهام ساختمانی بالا باشد و این گروه صدر نشین بازار شوند

در ثبهساز شاهد روند مثبت و نزدیک شدن سهم به تارگت 320 تومان بودیم با توجه به سود 69 تومانی 12 ماهه سهم توان شکست این سطوح و رشد تا قیمت های 360 و 420 تومان را دارد ثبهسازی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و رشد قیمیتش بنا به سود سازی بالایی است که در 12ماهه محقق شده است

ثمسکن به قیمت های 720 تومان رسید این هلدینگ ساختمانی شاهد رشد بالایی در ارزش ان ای وی خود می باشد ثمسکنی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی دارد ثمسکن در صورت شکست این مقاومت مهمان قیمت های 800 الی 900 تومانی خواهد شد

ثتران هم به قیمت های بالای 700 تومان رسید رشد ارزش دارایی های شرکت به خصوص پروژه های تکمیل شده سبب شده تا انتظارها برای افزایش نرخ های فروش و سود سازی بالاتر از 100 تومان برای سال جاری در این شرکت افزایش و سهم همچنان بنا به این رشد انتظارات اتی با روند مثبت همراه شود سهم اهداف 760 و 820 تومانی دارد

شاخص سواری سرمایه گذاری ها

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد شاخص سواری سهام این گروه بودیم و برخی سرمایه گذاری ها امروز اوج گرفتند

در وبانک سهم به قیمت های 1400 تومان رسید سهمی که با 60 درصد ارزش ان ای وی معامله و در صورت عبور از مقاومت قوی 1450 تومانی مهمان سطوح 1600 تومان خواهد شد سهمی که هم ان ای وی بالایی دارد و هم شایعاتی در خصوص رشد سودش برای سال جاری که قابل توجه می باشد

عمران کرمان هلدینگ ساختمانی نیروگاهی توانسته ازقیمت های 80 تومان استارت رشد خود را بزند و به قیمت های 180 تومانی برسد سهم با شکست سطوح قیمتی 165 تومان به سمت قیمت های 200 الی 220 تومان روانه شده است کرمانی که این روزها شاهد گردش پول قوی در معاملات خود می باشد

شستا نشان داد فعلا در عبور از قیمت های 145 تومان کمی کار سخت را در پیش دارد شستایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و ارزش ان ای وی بالا و سود سازی مناسبی دارد اما فشار فروش به دلیل واقع شدن بر سطوح مقاومتی قوی را تجربه می کند این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشسته اگر شرایط بازار همچنان مثبت باشد انرژی لازم برای شکست این مقاومت را به دست خواهد اورد

سیمانی ها با تقاضای بالا

در سیمانی ها با افزایش تقاضای سیمان و ورود به ماه های ساخت و ساز سهام سیمانی همچنان با رقابت محصولاتشان در بورس کالا همراه و می توانند فروش های قوی داشته باشند

در این گروه سفارس این هلدینگ قوی سیمانی ها همچنان با مقاومت 3600 تومانی درگیر است سهمی که در صورت عبور از این مقاومت قوی تا سطوح 4200 تومان جای رشد دارد هم سود و هم ارزش ان ای وی سفارس رشد بالایی داشته است

سدور جز سیمانی های با ارزش بازار پایین است سهم با روند مثبت قوی در صورت شکسته شدن سد قیمتی 1250 تومان سهم تا قیمت های 1400 الی 1500 تومان صعود خواهد کرد سدوری که وضعیت خوبی داشته و امسال می تواند با تحولات عمده ای در سود خود همراه شود

اردستان با رشد قیمتی همراه و خود را به قیمت های 2800 تومانی رساند سهم در صورت عبور از این مقاومت قوی تا سطوح 3200 تومان جای رشد خواهد داشت اردستانی که وضعیت بنیادی و سود سازی مناسبی داشته و روند میان مدتش کماکان صعودی ارزیابی می شود

شرکت ها یکی یکی مجمع می روند و دیروز هم در بورس کالا سیمان تا 1200 هم معامله شد به نظر این گروه اگر یک اصلاح بدهد برای بازار نقاط بسیار خوب و جالبی را خواهد داشت دراین گروه ابیک را نیز کمی بیشتر زیر نظر بگیرید

سصوفی نیز گزینه خوبی است در مهر 1162 میلیارد ریال و ابان 1210 میلیارد ریال بوده است . در آذر با کمی افت 945 میلیارد ریال بوده است
زمستان با افت اغاز شد ولی اسفند خوب بود سهم در دی 603 میلیارد ریال و بهمن 623 و اسفند 1208 میلیارد ریال فروش داشت
12 ماهه 12146 میلیارد ریال شد

قبل تر در مورد ساوه و سفانو هم گفته بودیم . ساربیل هم گزارش داد و چشم انداز 7000 ریال سود را دارد ساربیل در 3ماهه به سود 1399 ریالی رسیده است و 673 میلیارد یال سود عملیاتی و 671 میلیارد ریال سود خالص دارد

بانکهای پر پول

در بانک ها روند مثبت دنبال شده و سهام بانکی وضعیت خوبی دارند بانک هایی که اهداف قیمتی مناسبی داشته و روند میان مدت صعودی خوبی را دنبال می کنند

در وپست سهم به قیمت های 820 تومانی رسیده و در صورت تثبیت در سطوح بالای 820 تومان مهمان قیمت های 900 تومانی خواهد شد سهمی که شنیده می شود امسال سود 200 تومانی داشته و روند میان مدتش کماکان صعودی است انتشار صورت های 12ماهه 1401 کمک زیادی به ادامه روند صعودی سهم خواهد کرد

بانک ملت هم به قیمت های 380 تومانی رسید این موج صعودی سهم را به سمت قیمت های 420 تومانی می برد سهمی که افزایش سرمایه داشته و سود تسعیر ارز خوبی در 12 ماهه شناسایی خواهد کرد و سود عملیاتی بانک نیزبا جهش همراه شده است

در بانک صادرات همچنان سهم بر سر قیمت های 260 تومان در جدال است در صورت شکست این سد قیمتی شاهد رشد سهم تا قیمت های 300 الی 320 تومانی خواهیم بود اما فشار عرضه ها فعلا مانع از شکست این مقاومت قوی در وبصادر می شود سهمی که بازار انتظار تحولات بنیادی را در سرفصل سرمایه گذاری هایش برای سال جاری را دارد

دی را هم  بسیار خوب خریدندو به نظر عرضه  شد میتواند جالب باشد

. به نظر با دید میان مدت می شود روی ونوین و وبملت به عنوان گزینه های منطقی و روی وتجارت به عنوان کمی ریسک تر هم حساب کرد . زمزمه های جالبی از سود های خوب تجارت در بازار شنیده می شود

چهارگوشه بازار

شدوص با نوسانات منفی به سمت قیمت های 2000 و 2200 روانه می شود این سهم با راه اندازی طرح توسعه خود در سال قبل با افزایش 40 درصدی ظرفیت تولید و رشد حاشیه سود در دوده های هارد خود همراه شده است شدوص برای سال جاری شایعات سود سازی 400 تومانی داشته و بدین ترتیب ارزش ذاتی 2400 الی 2800 تومانی دارد که فاصله زیادی با قیمت های فعلی داشته و سهم در بازه زمانی میان مدت رشد قیمتی خوبی در پیش رو خواهد داشت

چخزر که به واسطه جهش قیمتی 30 درصدی قیمت ام دی اف تولیدی شرکت با اقبال همراه شده و بازار انتظار جهش سود سازی شرکت را به دلیل سرمایه پایین و اهرم بالا دارد همچنان رشد های روزانه 7 درصدی را تجربه م یکند دو هدف قیمتی 6000 و 7000 تومانی در انتظار این سهم است چخزری که شایعات افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی را هم دارد

دتوزیع می رود تا با شکست سد قیمتی 4200 تومان مهمان قیمت های 4600 و 5200 تومانی شود سهمی که برای امسال فروشش با جهش همراه و در راستای افزایش نرخ های دریافتی به خصوص در حوزه توزیع دارو وضعیت خوبی دارد همین امر سبب اقبال و روند صعودی خوبی در دتوزیع شده است

امروز پالایشی ها  را  بسیار خوب خریدند  . این گروه در بازار هنوز حرکتی نکرده احساس میکنیم برای رد شدن از برخی قیمت ها به یک تغییر بزرگ و یک دیتای خوب احتیاج است ولی در نظر بگیرید که قیمت های 10% کمتر دراین گروه در شپنا شبندر شتران گزینه های خوبی برای خرید می شوند می شود کمی صبر کرد تا برسد و می شود در منفی ها نرم نرم خرید داشت ولی فکر میکنیم انتشار 12ماهه این گروه موج خوبی را دوباره شکل بدهد

در بین سهم ها و گروه های مختلف دیروز از منفی های حکشتی گفتیم که جذاب است و امروز صف خرید بود  . حپارسا  با دید کمی صبر گزینه خوبی است در سوی دیگر حگهر هم قرار دارد فکر میکنیم با ارائه گزارش 12ماهه در حگهر کم کم دید بازار به این سهم تغییر کرده و باردیگر در کانون توجه قرار میگیرد از همین رو سهم را کمی بیشتر دنبال کنید

در گروه بیمه به نظر پارسیان گزینه خاص این روزهای این گروه است ولی همیشه سهامداری متفاوتی داشته و قوی حرکت نکرده است . آسیا گزینه خوبی است و البرز هم بد نیست ولی حجم های قوی در کوثر در جریان است بحث اپادانا ایساتیس ارزش افزوده نزدیک به 1000 میلیارد تومانی برای این سهم داشته است و بازار به نظر کم کم این را متوجه شده است با دید کمی صبر و تقسیم سود و بنیادی با چشم انداز 1800 تا 1600 میلیارد تومان سود خالص به نظر بیمه کوثر گزینه خوب و خاص و قوی در این گروه است منتهی بهتر است سهم را در قیمت های منفی تر و حوالی 3600 ریال خرید که در حداقل ریسک باشد دراین گروه منفی های بتهران هم یکی از گزینه های خوب این گروه است

در مورد خودرویی ها به نظر منفی انها خریداران خوبی دارند ولی زامیاد را با  چشم انداز 1400 و 1500  ریال سود امسال میتواند جالب باشد و روی خود خساپا نیز موثر باشد

پی پاد که از زمان شروع معاملات خود ۲۱ درصد بازده داده است، امروز بیش از ۱۱ میلیارد تومان ورود سرمایه حقیقی را تجربه کرد و هر سرمایه گذار حقیقی در این سهم، ۸۱ میلیون تومان خرید انجام داده است. شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه، ۷۱۵ ریال سود شناسایی کرده و این درحالی است که این رقم برای شرکت در ۱۲ ماهه ۱۴۰۰، ۵۱۰ ریال بوده است. سهم در زمستان ۱۴۰۱، ۱ همت درآمد ایجاد کرده که ۳۷۵ میلیارد تومان آن متعلق به اسفند ماه بوده است.

ختورتوانسته فروش ریالی و صادراتی خود را در بازه یک ساله حدود ۶۰ درصد افزایش دهد و درآمد خود را از ۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برساند که ناشی از افزایش نرخ و تعداد فروش داخلی بوده. اما شرکت به میزان سال گذشته نتوانسته فروش صادراتی داشته باشد. ختور که پس از خشرق در بازه ماهانه بیشترین بازده را داشته و میزان آن ۵۹٪ بوده، بازار امروز را با صف خرید به پایان رسانده. سهم در حال حاضر در قیمتهای مهمی معامله میشود و ادامه روند آن باید بررسی شود

غبشهر که رشد درآمد ۳ ماهه خوبی را در زمستان ۱۴۰۱ تجربه کرده، امروز ۷ برابر میانگین حجم خود، حجم خورد. درآمد شرکت در ۳ ماهه زمستان ۲۳۶ درصد افزایش یافته و به ۵۸۶۲ میلیارد تومان رسیده است. در حال حاضر روند قیمت سهم از کلیه سقف های قیمتی عبور کرده و و در بازه های بالاتر از ۴۱۰ تومان معامله میشود.

کالا با توجه به مجمع انتخاب هیات مدیره خود در روزهای اخیر با حجم معاملاتی زیادی رو به رو شده و این روند تا زمان مجمع ادامه خواهد داشت. در نتیجه رسیدن به سقف قیمتی که رقمی حوالی۲۸۳۰۰ ریال دور از انتظار نیست. با این وجود امروز سهم با خروج ۴۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی مواجه شد و بازار امروز را با صف خرید با پایان رساند .

خگستر که بیشترین سرمایه گذاری را در ایران خودرو انجام داده، در اسفند ۳۷ میلیارد از معاملات خود سود کسب کرده و ارزش پورتفوی شرکت در اسفند ماه معادل ۱۶ همت بوده است. سهم که احتمال رشد قیمت برای آن وجود دارد میتواند بازدهی خوبی را داشته باشد. همچنین نماد خودرو که توانست ۷۰ درصد فروش خود را در ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بهبود دهد، امروز با استقبال خریداران حقیقی روبه رو شد. این سهم که بازده ماهانه ای معادل ۲۷ درصد داشته نسبت به دیگر شرکتهای خودروساز، بازدهی کمتری را به ثبت رسانده و اگر از بازه های قیمتی فعلی عبور کند امکان بازدهی خوبی برای سهم وجود دارد.
در این گروه همچنین خزامیا که عملکرد خوبی داشته، در این گروه با رشد قیمت خوبی مواجه شده و همچنان مسیر صعودی خود را طی میکند. در حال حاضر زمزمه ۱۶۰۰ ریال سود برای خزامیا وجود دارد و امکان رشد قیمت برای سهم با توجه به روند آن وجود دارد.

خاور که با توجه به گزارش ۹ ماهه، ۵۰ تومان ای پی اس شناسایی کرده امروز نوسان قیمت و حجم معاملات بالایی را تجربه کرد. شرکت فروش خوبی را هم داشته و درآمد ۱۱ همتی در سال ۱۴۰۰ را به ۳۵ همت ۱۴۰۱ رسانده که ناشی از افزایش تعداد و نرخ فروش شرکت بوده. در بازه ۱ هفته ای سهم بازدهی بیش از ۲۰ درصد بوده و این در حالی است که بازدهی صنعت در این بازه زمانی، ۶ درصد محاسبه شده.

فولای که در یک ماهه بیشترین بازده را در میان هم گروهی های خود داشته، بازار امروز را در بازه منفی ۴ شروع کرد و با صف خرید و رشد مثبت ۷ درصدی به پایان رساند. با اینکه درروند درآمدی ماهیانه شرکت نزولی بوده اما در ۱۲ ماهه توانسته درآمد ۶۰۰ میلیاردی خود را به ۹۰۰ میلیارد برساند که این رشد درآمد ناشی از افزایش نرخ و تعداد فروش شرکت بوده. در حال حاضر فولای در بالاترین قیمت های خود معامله میشود و ادامه روند سهم نیاز به بررسی بیشتر دارد.
کتوکا امروز با استقبال ۱۰۰ درصدی سهام داران حقیقی مواجه شد و کل بازار را همراه با صف خرید طی کرد که توانست در نهایت ۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی را جذب کند. روند درآمدی ماهانه و سالیانه شرکت صعودی بوده و شرکت توانسته محصولات خود را با تعداد بیشتر و با نرخ بیشتری بفروشد و ۹۰۰میلیارد تومان فروش را به ثبت برساند.

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم