جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه 22 فروردین 1402

گزارش بازارامروزسه شنبه 22 فروردین 1402

نوید خاندوزی
آوریل 11, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزسه شنبه 22 فروردین 1402

گل های کوچک !

امروز بازار سرمایه بعد از ترس و لرز دیروز البته  خریدهای نیم ساعت اخر امیدوارکننده دیروز ،با انباشتی از روزهای تعطیل پیش رو کار را اغاز کرد که خیلی از او انتظار خاصی نمیرفت ولی انصافا خوب عمل کرد و کمی آن نگرانی های مفرط برخی فعالان  بازار را با حرکات امروز خود دور کرد  . این که بازار امروز با وجود تمامی چالش ها و حرف هاو اتفاقات در مسیر خوبی از حجم معاملات قراردارد نشان میدهد فرایند دست به دست شدن و جابجا شدن سهم ها و چرخش پول به خوبی در حال انجام است و نباید  انتظارات  عجیبی از بازار داشت . بازار در یک  فرایند ترس زدایی قرار گرفته که امیدواریم در این  فرایند  خبر نگران  کننده ای نرسیده و حجم هم بتواند شرایط خوبی را داشته باشدو این گردش پول را حفظ کند هر اصلاحی میتواند  انرژی دوباره ای برای حرکت جدید  باشد  …  به هر حال  بازار را در حالی پیش بردیم که امروز در آستانه یک تعطیلی دوباره طبیعی بود که خریداران خیلی دل به خرید ندهند و حجم بازار از دو روز گذشته کمی کمتر باشد. اما شرایط بازار و فضای فعلی بازار همچنان امیدوار کننده است و حتی منفی های فعلی نیز در راستای همان مواردی است که در روزهای گذشته بیان کرده و به نظر اتفاقاً در همان مسیر پیش می‌رود. بسیاری از عزیزان سوال می کنند که آیا باید از این منفی ها و این تحولات و این اتفاقات ترسید؟؟ به نظر در حال حاضر منفی که تحولات بنیادی عجیب مرتبط با شرکت ها را به همراه نداشته باشد می‌تواند موقتی بوده و حتی به ادامه روند خوب بازار کمک کند اما مثلاً فرض کنید آقایان در دولت و وزارتخانه ها تصمیم های عجیب و غریب روی بورس کالا و مواردی از این دست سوار کنند آن واکنش منفی پس از آن احتمالاً واکنش خطرناکی برای بازار خواهد بود و باید مراقب آن فضا بود در غیر این صورت و تا وقتی اتفاق عجیب و غریبی رخ نداده همچنان روی روند خوب می شود تاکید کرد

همانطور که روز یکشنبه نیز بیان شد شاید مهم ترین بحث پاسخ به این سوال باشد که بازار در نقطه ارزندگی قرار دارد یا ندارد؟ به نظر می‌رسد اگر جریان سودآوری شرکت‌ها را ملاک قرار دهیم و ریسک های متفاوت را نیز در دل آنها لحاظ کنیم بازار به هیچ وجه نگران کننده نیست اما در مقایسه با ماه های گذشته ارزان هم نیست و اینطور نیست که در اکثر گروه هاو سهم های بازار بتوان گزینه های ارزان با پی به های منطقی و مناسب پیدا کرد اما این طور نیست که بسیاری امروز شیپور مواظب باشید و مراقب باشید دست گرفتند و هشدار می دهند باشد . نکته بعد در مقایسه با سایر کلاس دارایی ها این بازار حالاحالاها بدهکار است اما معتقدیم بازار سرمایه را نباید با این نوع نگاه و این نوع دید ،تجزیه و تحلیل کرد به هیچ وجه در شرایط گران و غیر منطقی قرار ندارد که امروز بخواهیم از آن بترسیم و فراری باشیم
نکته بعد وقتی بازار در چنین مرحله و چنین فضای قرار دارد اگر هم اصلاحی صورت بگیرد و ریزش قیمتی را به هر دلیل و هر موضوعی داشته باشیم باعث میشود قیمت ها جذاب تر شده و با توجه به شرایط بنیادی و جریان سودآوری در نقاط خوب و منطقی قرار گرفته و دوباره جریان پول را جذب کرده و نگرانی از بابت اینکه به سمت عدم ارزندگی پیش برود را کاهش دهد درست  بیشه انچه امروز و دیروز  اتفاق افتاد و
پس در واقع باید اذعان کرد که بازار اگر وارد فاز اصلاحی هم بشود این اصلاح احتمالاً کوتاه خواهد بود و فرصت خرید، چرا که در صورت اصلاح قیمت ها دوباره شرایط ارزندگی خود را بروز داده و جریان پول فعلی نیز آن را آشکار خواهد کرد
پس در جمع بندی بخش اول به این نتیجه رسیدیم که بازار گران نیست و البته ارزان هم نیست و یک بار دیگر باید این نکته را به گوش تحلیل‌گران و سهامداران و حرفه ای ها زد که دی و بهمن سال گذشته باز هم بازار دچار یک اشتباه تحلیلی تاریخی بود و فرصت ها را ندید  و معتقدیم اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد بازار حتی اگر اصلاح هم داشته باشد اصلاحی نسبتاً کوتاه و محدود خواهد بود و خریداران دوباره سر و کله شان پیدا می شود.

اما یکی از دلایل دیگری که معتقدیم نباید از منفی های فعلی خیلی نگران شد این است که تا وقتی شوک عجیب و غریب دولتی، دستوری، نرخی و یا هر چیز دیگری اعم از سیاسی و اقتصادی به بازار وارد نشده است، تحولات قیمتی و رخدادهای در دل بازار را می توان با این شرایط و این حضور جریان پول مثبت بررسی کرد . یعنی شاهدیم که جریان پول در بازار حرکت می کند و قیمت ها نیز مسیر خود را طی این ۳ ۴ هفته اخیر داشتند
. اگر کمی به نمودار ها دقت کنید میبینید که طبیعی است که بازار یک ایست موقت در نقاط رشد کرده داشته باشد و بعد از کمی دست به دست شدن و حجم خوردن و چند روزی اصلاح زمانی و قیمتی دوباره در مسیر قوی تری قرار گیرد.

خب برخی این  را می بینند و میگویند پس فشار فروش و رنج های فروش چیست ؟!
یک نکته در مورد رفتار بازار و رنج های عجیب منفی فروش در بازار بیان کنیم برخی افراد در سنوات گذشته که معتقدیم خیلی به بازار مسلط نبودند و ابعاد بازار را نمی‌شناختند ماجراهای الگوریتم و بازارگردان را مدام در دلایل منفی برخی شرکت ها بیان می‌کردند اما اتفاقات این چند روز بخصوص دیروز و رنج های عجیب منفی بازار نشان می دهد که اتفاقاً بسیاری از فعالان بازار، دی ترید ها و نوسان‌گیران و سهامداران هستند که این تحولات را رقم می زنند همان موقع هم این را میگفتیم ولی گوش کسی بدهکار نبود  ..
قبل از هر چیز به جد به این موضوع معتقدیم که حضور این افراد در بازار لازم و ضروری و باعث پویایی آن محیط خواهد شد اما در کنار این موارد اگر بخواهیم نکته‌ای را بیان کنیم این است که رفتار این افراد در رنج کشی و فروش های هیجانی این‌چنینی از رفتار غیر حرفه ای دولت در مواجه با بازارها ناشی میشود
آنها نه یکبار که بارها مارگزیده تحولات مختلف بیرون بازار بوده و با کوچکترین جرقه آتش فروششان گُر میگیرد و دست به فروش می زنند

فروش این طیف از فعالان بازار از دید ما خیلی خطرناک نیست چرا که به قول یکی از دوستان یا ده درصد پایین تر و یا بر اثر جا ماندن ۱۰ درصد بالاتر دوباره وارد می شوند اما باید مراقب جریان پولی که به تازگی راهی بازار شده بود چرا که آنها همچنان بازارها را با یکدیگر مقایسه کرده و اگر کمی محیط این بازار را غیر منطقی و غیر اصولی ببینند فرار کرده و پشت سر خود را نیز نگاه نمی کنند از همین روست که طی روزهای گذشته مدام و مدام تاکید کردیم سازمان بورس به عنوان متولی این اتفاقات و رویدادها همه جور باید حامی منافع سهامداران باشد و از بروز تصمیمات غیر منطقی و غیر اصولی در بازار بخصوص در تحولات بورس کالا جلوگیری نماید و شک نکنید این بار مطابق دفعات قبل سهامداران باز هم پای تصمیمات درست و منطقی ایستاده و امیدواریم سازمان بورس هم با اعمال درست بحث حاکمیت شرکتی در کنار سهامداران، مدیران شرکت ها را نیز سرخط آورند
حرف آخر این روزها زمزمه تغییر تیم اقتصادی دولت به گوش می‌رسد معتقدیم افراد در قالب یک فرد در دولت فعلی خیلی نقشی در اتفاقات و رویدادها ندارند و رفتن این و آمدن آن یکی خیلی نمی تواند اتفاق خاص و اثرگذاری باشد اما یک اما مهم این میان وجود دارد
اگر این تغییر منجر به هرگونه تغییر در سیاست های کلان شود که منجر به از دست رفتن رویدادهای منطقی بازار شود آن وقت دیگر نمی‌توان به این شکل ساده با آن نگاه کرد
هنوز زود است کمی در مورد اثرات این اتفاقات صحبت کنیم اما به نظر می رسد تحولات به زودی سر و شکل دیگری گرفته و صد البته چشم بازار به تصمیمات دولت خواهد بود که ببیند در راستای منطق اقتصادی حرکت می کند یا خیر و قطعا اگر تغییرات در هیئت دولت و تیم اقتصادی منجر به ایجاد تصمیمات غیر منطقی و غیر اصولی گردد بازار سرمایه بسته به تحولات و شدت آن در نوع خود واکنش خواهد داشت این موضوع را فعلاً همینجا تمام می کنیم تا در روزهای آتی بیشتر در مورد آن صحبت کنیم

و اما در بازار چه خبر بود …

دارویی های خاص

در نمادهای دارویی شاهد روند مثبت خوبی بودیم دارویی های خاص در این بین توانستند با شدن رشد بهتری همراه شوند

دراین گروه سراغ بنیادی های گروه بخواهیم برویم به نظر دفارا دپارس دتماد دارو گزینه های خوبی هستند و ولی شاید دفارا و دپارس شرایط بهتری را دارند این دو سهم را کمی دقیق تر و بیشتر زیر نظر بگیرید

در این گروه دبالک با صف خرید همچنان پیشتاز است این تولید کننده مواد اولیه دارویی را در قیمت های 860 تومان معرفی و تاکنون بیش از 50 درصد بازدهی و یک گام تا هدف قیمتی 1400 تومانی وعده داده شده فاصله دارد

در نماد دسانکو سهم با روند مثبت همراه شد سهمی که با سقف قیمتی 2000 تومانی خود فاصله زیادی داشته و با توجه به تحولات بنیادی در خصوص دریافت افزایش نرخ و تولیدات جدید داروهای ضد سرطانی جای رشد قیمتی میان مدتی خوبی دارد فعلا اهداف اولیه سهم سطوح 1000 الی 1200 تومان ارزیابی می شود

الحاوی اخبار خوبی دارد از شایعات سود 300 تومانی برای سال 1401 و سود 400 تومانی برای امسال سهم به سمت قیمت های 1800 و 2000 تومانی در حرکت می باشد سهمی که رشد خود را از محدوده قیمتی 1200 تومان اغاز کرد این سهم تا قیمت های 2400 تومان تارگت صعودی دارد

غذایی های دلچسب

در نمادهای غذایی شاهد روند مثبت خوبی بودیم نمادهای غذایی توان بنیادی خوبی داشته و همچنان روند رو به رشد قیمت محصولاتشان سبب شده تا انتظارات اتی قوی در خصوص سود سازی سهام این گروه شکل بگیرد

غویتا باز هم با روند مثبت به رشد خود ادامه داده و مهمان قیمت های800 تومانی شد این سهم غذایی که حالا تبدیل به هلدینگ قوی شده است به نظر می رسد با این صف خرید و شکست قیمت های 820 تومان بتواند تا سطوح 900 الی 1000 تومان پیشروی داشته باشد

در غسالم که براورد سود 100 الی 120 تومانی برای سال جاری دارد شاهد رشد سهم به سطوح بالای 600 تومان بودیم ارزش ذاتی سهم سطوح 720 الی 800 تومان براورد شده و به نظر می رسد با توجه به وضعیت بنیادی عالی که سهم دارد شاهد ادامه صعود و بازدهی خوبش باشیم

غشصفا با صف خرید از سد قیمت های 2200 تومان هم عبور و در گام بعدی مهمان هدف نهایی 2400 الی 2600 تومانیخواهد بود سود این سهم را در سطوح 400 تومان تخمین زده و در قیمت های 1650 تومان معرفی شده بود سهم با جهش قیمتی خوبی می رود تا بازدهی 50 درصدی را به ثبت برساند

معادن عیار بالا

امروز برخی معدنی ها که توان بنیادی بالایی دارند با روند مثبت همراه شده و در مسیر رو به رشد خوبی قرار گرفتند

کاما با صف خرید سنگین به سطوح بالای 600 تومان رسید سهم تارگت 700 الی 720 تومانی داشته و شاهد روند حمایتی قوی می باشد این سهم شایعات عرضه زیر مجموعه خود را داشته و شنیده می شود زیر مجموعه های شرکت به خصوص جلکه های اسمانی به زودی وارد بازار سرمایه خواهد شد

در نماد تجلی که این روزها شاهد افتتاح برخی طرح های توسعه ای و افزایش سود برخی زیر مجموعه ها مانند فولاد ابرکوه می باشد با روند مثبت همراه و سعی در تثبیت در قیمت های بالای 180 تومان دارد سهم کم ریسکی که می تواند در ادمه روند مثبتش قیمت های 200 و 220 تومان را هم ببنید

فملی امروز با نوسانات منفی ارامی همراه بود سهم حمایت 760 تومانی و مقاومت 820 تومانی دارد و برای شکسته شدن این سد قیمتی نیازمند خبرهای قوی است فملی که صورت های مالی 12 ماهه مهمی در پیش داشته و میزان سود محقق شده برای سال 1401 میتواند گرای خوبی از توان سود سازی شرکت برای امسال داشته باشد

فملی که از آبان سال گذشته تا کنون بیش از ۱۰۰ درصد بازدهی داده است، در روزهای اخیرحجم معاملات خوبی را تجربه کرده. شرکت در اسفند ماه حدود ۱۴ همت فروش داشته و در ۱۲ ماهه با افزایش نرخ و تعداد فروش،‌ درآمد خود را به ۸۸ همت رسانده که این رقم برای سال گذشته معادل ۸۱ همت بوده است.

خودرویی ها و حمایتی قوی

در نمادهای خودرویی امروز حمایتی قوی در سهام این شرکت ها شکل گرفت به طوری که شاهد صف خرید برخی نمادها و مثبت شدن روند مابقی بودیم

در این گروه خاور که به تازگی در محدوده 420 تومان در بازار دوم فرابورس بازگشایی شده بود با صف خرید سنگینی همراه شد سهم به سمت هدف 460 و 520 تومانی می رود با فرض سود 90 تومانی امسال سهم ارزش ذاتی 600 تومانی داشته و بازدهی خوبی در دل سهم نهفته است

در زامیاد هم بازگشایی خوبی را شاهد بودیم سهم با رنج مثبت و رشد قیمتی 10 درصدی در سطوح 600 تومان با صف خرید بازگشایی شد سهمی که تا قیمت های 650 تومان تارگت دارد به نظر می رسد سهام خودرویی که از قیمت گذاری دستوری فاصله دارند اقبال بیشتری را شاهد هستند

ایران خودرو در قیمت های 380 تومان مهمان نوسانات ارامی بود سهم برای رشد قیمتی نیازمند شکست قیمت های 420 تومان با قدرت بالایی می باشد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و روند میات مدتش صعودی و قیمت های 460 الی 500 تومان را خواهد دید برخی انتظار سود سازی بالایی برای این غول خودرویی در سال جاری را دارند

در گروه خودرو، خگستر از منظر حجم معاملات امروز پرچم دار این گروه بود. پورتفوی بورسی این شرکت که در اسفند ماه ارزشی معادل ۱۷ همت داشته، ‌بیشترین ارزش خود را به سهم خودرو اختصاص داده و از معاملات خود در اسفند ماه ۳۷ میلیارد درآمد کسب کرده. با توجه به روند سهم میتوان انتظار بازدهی قیمتی خوبی را از شرکت داشت که در ۱ ماهه اخیر میزان آن بیش از ۵۰ درصد بوده است

سرمایه گذاری ها و میل به برگشت

در نمادهای سرمایه گذاری وضعیت خوبی را شاهد بودیم برخی سرمایه گذاری ها استعداد خوبی برای صعود داشته ودر موقعیت خوبی قرار گرفتند

در وساپا با توجه به جو خودرویی ها سهم با روند مثبت همراه شد در این سهم شاهد نوسانات مثبت خوبی بودیم وساپا به سمت تارگت 760 تومانی در حرکت می باشد علاوه بر رشد ارزش ان ای وی سهم با پتانسیل فروش 3 ملک مازاد خود نیز همراه می باشد

وصندوق امروز 2000 تومانی شد سهم به واسطه رشد قیمت سهام پتروشیمی با رشد خوبی همراه شد وصندوقی که تا قیمت های 2200 تومان هم به شرط تثبیت در قیمت های بالای 2000 تومان جای رشد دارد این سهم ارزش ذاتیش برابر با قیمت های 2400 تومان می باشد

وکغدیر شنبه به تارگت 2800 تومانی خود خواهد رسید انتظار فشار عرضه ها را در این سطوح داریم وکغدیر بازدهی بسیار خوبی داشته و همانطور که بعد از عرضه هم عنوان شد سهم در قیمت های بسیار خوبی عرضه و خریدش در روزهای پس از عرضه اولیه عالی بود

چهارگوشه بازار

کپشیر امروز با صف خرید سنگینی همراه شد سهم به سمت اهداف قیمتی 1100 و 1200 تومانی می رود سهمی که شنیده می شود امسال تکلیف جابه جایی کارخانه اش نهایی و زمین های ارزشمندی در بافت شهری شیراز خواهد داشت همچنین فروش شرکت نیز با جهش همراه و کپشیر هم برای سال 1401 و هم امسال سود سازی بالایی خواهد داشت در میان مدت انتظار رشد سهم تا قیمت های 1500 الی 1600 تومان را داریم

بسوییچ خبرهای خوبی دارد شرکت قراردادهای جدیدی بسته است و سود سازی شرکت با رشد خوبی همراه خواهد شد همچنین سهامدار عمده شرکت که شخص حقیقی می باشد قصد عرضه بلوک مدیریتی شرکت را با قیمت های بالایی دارد سهم از دید تکنیکالی تارگت 1000 و 1200 تومانی داشته و امروز با رشد خوبی همراه شد

شاوان هم به قیمت های 3000 تومان نزدیک شد خبرهای خوبی از سود سازی شرکت در صورت های مالی 12 ماهه شنیده می شود سهمیکه از کف قیمتی 2200 تومان رشد خود را اغاز کرده و به قیمت های خوبی رسیده است شاوان هدف قیمتی 3200 تومانی که مصادف با مقاومت قویش می باشد را در پیش رو دارد

برخی تحلیل گران معتقدند که مثلا وبملت 100 تومان و یا وپست 1500 و ونوین هم بیش از 900 ریال سود محقق میکنند امروز خبرهای وبملت هم رسید که شناسایی 158 هزار میلیارد ریال سود تسعیر ارز را دارد و به نظر رسیدن  به  1100 ریال سود  برای وبملت مهم است و احتمالا رخ میدهد . در این گروه وپارس هم خوش درخشید . در گروه بانکی، وپارس از نمادهای نوسانی محسوب میشود که در بین گروه متعادل منفی بانکی امروز،‌ خوش درخشید. حجم معاملات امروز وپارس ۵ برابر میانگین حجم معاملاتی شرکت بود که در نهایت بازار را با ۵۶ میلیون صف خرید به اتمام رساند.

در پالایشی ها به نظر خرید سهام خزانه توسط شتران لیدر این گروه می شود و میتواند گروه پالایش را که حرکتی نکرده کم کم به حرکت وادارد . فکر میکنیم داشتن یک سهم ازاین گروه در پرتفوی بد نباشد و دامنه انتخاب را محدود تر میکنیم و شبندر شپنا شتران گزینه های ریز و درشت هستند . بازار از نظر بنیادی روی شبندر و نوسانی روی شتران  صحبت میکند  .

امروز کیمیا را هم خوب خریدند  در گروه روی به نظر با دید کمی نوسان خرید در منفی کیمیا بد نیست در مورد کاما نیز سهم کمی دیگر اصلاح کند میتواند شرایط برای یک روند خوب را تجربه کند ولی کیمیا را بهتر از کاما می بینیم .

جم سهم عجیبی است و البته معتقدیم ازاین مصوبه اخیر میتواند کمی سود ببرد ولی در کل گزارش های خوبی داشته و زمستان خوبی را پشت سرگذاشت جم در فصل زمستان فروش خوبی داشته و با ثبت فروش 11.44 هزار میلیارد تومانی، نسبت به فصل پاییز 1401 رشد 25 درصدی در فروش خود داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد 11 درصدی را ثبت کرده‌است. سهم کمی بالاامده و به نظر کمی اصلاح کند جالب می شود

همچنان دراین گروه شیراز شپدیس بد نیستند و پارس هم جالب است . دراین شرایط خود پارسان و غدیر کمی اصلاح شوند جالب تر هستند در مورد غدیر این  را بگوییم  اگر 10 هزار میلیارد تومان برگشت اپادانا ایساتیس را در نظر بگیریم به نظر خبرخوبی برای وغدیر خواهد بود که به  سود  سال بعد  وغدیر کمک میکند و 4500  ریال قطعی میکند  . وغدیر شایعه 2860 ریال سود 12ماهه شنیده شده و 2500 ریال تقسیم

در این گروه با دید کمی صبر و اهل ریسک هستید منفی های واحیا با سود های تلفیقی خوب بیش از 8000 ریالی میتواند یکی از گزینه های خوب بازار باشد در سوی دیگر کگل هم جالب شده ولی همچنان معتقدیم کگل و کچاد کمی فاز پر عرضه تری را خواهند داشت

حکشتی و حتاید و برخی دیگر را باید در نظر داشت  . یک شایعه از حکشتی به گوش میرسدکه جلساتی برگزار شده و قصد ورود 3 الی 4 سهم این گروه در بازار هستند و قصد عرضه اولیه را دارند و میتواند خبرخوبی باشد . حکشتی را هم زیر نظر بگیرید حگهر هم  بد نیست

در گروه فراکاب، فرابورس روند درآمدی ماهانه و سالیانه خطی و صعودی دارد که در ۱۲ ماهه بیش از ۲۹۰ میلیارد درآمد کسب کرده. سهم در حال حاضر در قیمتهای حساسی معامله میشود  و باید  منتظر روزهای اتی بود

در گروه ساخت محصولات فلزی، فاراک نمادی با شرایط نوسانی و خاص است که احتمال رشد بیش از ۱۰ درصدی برای سهم در کوتاه مدت دور از انتظار نیست. گزارش منتشر شده شرکت خبر از رشد درآمد ماهانه ۶۳ درصدی دارد و شرکت توانسته درآمد ۹۶ میلیاردی بهمن به ۱۵۶ میلیارد تومان در اسفند برساند.

در گروه لاستیک، پتایر را میتوان هم به عنوان یک گزینه نوسانی و هم یک گزینه بنیادی در نظر گرفت. شرکت با اینکه روند صعودی خود را در اسفند ادامه نداده اما در بازه یک ساله توانسته هم در فروش داخلی و هم در صادرات، افزایش نرخ و تعداد را داشته باشد. شرکت در عملکرد ۱۲ ماهه، ۲ همت درآمد شناسایی کرده و نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴۲ درصد بیشتر فروخته است. شرکت در سال ۱۴۰۲ رشد شارپی را تجربه کرده و بیش از ۷۰ درصد بازدهی داده که میتوان به ادامه آن امیدوار بود.

انتخاب رشد قیمت خوبی را تجربه کرد. با اینکه فروش اسفند شرکت نسبت به بهمن نزولی بوده اما شرکت توانسته در بازه سه ماهه فروش داخلی خود را از حدود ۲ همت به ۴ همت برساند. بازده یک ماهه شرکت بیش از ۳۰ درصد بوده و باید ببینیم ادامه روند مثبت آن تا کجا خواهد بود. همچنین شرکت افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی را در برنامه های آتی خود دارد و در نظر دارد در سال جاری فروش خود را به ۴۰ هزار میلیارد تومان برساند.

مادیرا هم امروز خوب معامله شد و با خریداران در صف نشسته بازار امروز را به پایان رساند. سهم دیروز و امروز را با حجم معاملات بالایی روبه رو شد و به دنبال رشد قیمت، به نرخ های خوبی رسیده است که اگر همچنان با استقبال سرمایه گذاران مواجه شود میتواند بازده خوبی را برای سهام داران خود داشته باشد.

غزر در بین غذایی ها، امروز هم به روند مثبت خود ادامه داد. سهم که هم در قیمت های خوبی معامله میشود و هم گزارش خوبی داشته، احتمال رسیدن به هدف های قیمتی را دارد. شرکت صرفا با افزایش نرخ فروش داخلی توانسته فروش کل خود را ۲ برابر کند. براساس این نرخ ها،‌ فروش داخلی غزر از ۲ همت در سال ۱۴۰۰ به ۴ همت در سال ۱۴۰۱ رسیده اما در صادرات افت فروش را تجربه کرده است.

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم