گزارش بازارامروزیکشنبه 20 فروردین 1402
آرام ،پرحجم ،مطمئن ؟!
امروز بازار یک روز پرحجم و پر زد و خورداما امیدوار کننده را سپری کرد و در عین مثبت بودن عرضه های زیادی راداشت و در عین ترس و تردید امیدواری هم در لابلای معاملات او موج میزد . بسیاری بر این عقیده اندکه اگر قرار بر ادامه روند خوب بازار باشد اتفاقا با همین شیب و با همین شکل و به همین دست فرمان حرکت کردن شرایط بهتر و خاص تری داشته و میتواند تضمین کننده اتفاقات بهتری برای بازار باشد . صد البته که ریسک بازار را رها نکرده به خصوص وقتی چنین دولتی با چنین شرایطی سر کار باشد .
امروز در گزارش بازار فارغ از فضای هیاهوی خبری و حاشیه های که خودرویی و دولت و دلار دارد میخواهیم کمی با زبان بورسی و بازاری تر با هم صحبت کنیم . گپ و گفتی که بیشتر به سوالات و ابهامات امروز در بازار بازمیگردد که مثلا روند آغاز شده ؟! موج صعود در راه است ؟ اصلاح تا کجا ؟ بازار پر است یا خالی و …
این روزها با رشد دوباره بازار برخی بار دیگر نگران شده و از حوادث تلخ گذشته می ترسند و مدام در دل خود نگرانی های ناشی از ریزش احتمالی را هم میزنند و آن را بیان میکنند هم خودو هم بقیه رل دل آشوب میکنند. البته تا حدودی حق دارند و مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد به خصوص وقتی چنین دولتی با چنین شرایطی پیش روی ماست. در سوی دیگر برخی هم از ورود جریان پول جدید به بازار صحبت میکنند که ماهیت متفاوتی داشته و فضای خاصی را رقم زده و دوباره کارگزاری ها را شلوغ کرده است. البته این جریان پول این بار با احتیاط تر حرفه ای تر و با مطالعه بیشتر وارد بازار شده که البته نمود ورود جریان پول نیز در حجم معاملات بازارو رفتار خرید فروش ها بخصوص دیروز مشخص بود و مشخص بود که اگر دست خود بر د بچه های قدیمی بازار بود دیروز منفی ۵ و صف فروش بسیاری از نمادها را داده بودند اما جریان پول آمد و رفت و خرید…
امروز بحث ما بیشتر در رابطه با همین اتفاقات و چشم انداز بازار است ابتدا سعی میکنیم دو موضوع را بیان کنیم شاید مهم ترین بحث پاسخ به این سوال باشد که بازار در نقطه ارزندگی قرار دارد یا ندارد؟ به نظر میرسد اگر جریان سودآوری شرکتها را ملاک قرار دهیم و ریسک های متفاوت را نیز در دل آنها لحاظ کنیم بازار به هیچ وجه نگران کننده نیست اما در مقایسه با ماه های گذشته ارزان هم نیست و اینطور نیست که در اکثر گروه هاو سهم های بازار بتوان گزینه های ارزان با پی به های منطقی و مناسب پیدا کرد اما این طور نیست که بسیاری امروز شیپور مواظب باشید و مراقب باشید دست گرفتند و هشدار می دهند باشد . نکته بعد در مقایسه با سایر کلاس دارایی ها این بازار حالاحالاها بدهکار است اما معتقدیم بازار سرمایه را نباید با این نوع نگاه و این نوع دید ،تجزیه و تحلیل کرد به هیچ وجه در شرایط گران و غیر منطقی قرار ندارد که امروز بخواهیم از آن بترسیم و فراری باشیم
نکته بعد وقتی بازار در چنین مرحله و چنین فضای قرار دارد اگر هم اصلاحی صورت بگیرد و ریزش قیمتی را به هر دلیل و هر موضوعی داشته باشیم باعث میشود قیمت ها جذاب تر شده و با توجه به شرایط بنیادی و جریان سودآوری در نقاط خوب و منطقی قرار گرفته و دوباره جریان پول را جذب کرده و نگرانی از بابت اینکه به سمت عدم ارزندگی پیش برود را کاهش دهد
پس در واقع باید اذعان کرد که بازار اگر وارد فاز اصلاحی هم بشود این اصلاح احتمالاً کوتاه خواهد بود و فرصت خرید، چرا که در صورت اصلاح قیمت ها دوباره شرایط ارزندگی خود را بروز داده و جریان پول فعلی نیز آن را آشکار خواهد کرد
پس در جمع بندی بخش اول به این نتیجه رسیدیم که بازار گران نیست و البته ارزان هم نیست و یک بار دیگر باید این نکته را به گوش تحلیلگران و سهامداران و حرفه ای ها زد که دی و بهمن سال گذشته باز هم بازار دچار یک اشتباه تحلیلی تاریخی بود و فرصت ها را ندید .به این جمعبندی رسیدیم که بازار حتی اگر اصلاح هم داشته باشد اصلاحی نسبتاً کوتاه و محدود خواهد بود و خریداران دوباره سر و کله شان پیدا می شود و اما سراغ بخش بعد برویم در بخش بعد دو موضوع دیگر مطرح می شود که این روزها در بازار حرفها و حدیث در مورد آن بسیار است
اول بحث سقف ۹۹ است!! بازار جایی به نام سقف ۹۹ را در نمودار ها می بیند و امروزه در تحلیل ها مدام به آن مراجعه کرده و آن را با آن نقاط فعلی مقایسه میکند .ببینید از بعد تکنیکالی شاید هر مقایسه و هر نمودار قابل تحلیل باشد و اتفاقا بد هم نیست به هر حال ممکن است نمودار ها به آن سمت حرکت کنند اما یک موضوع را به عنوان نظر شخصی معتقدیم و البته ممکن است مخالفان بسیار زیادی داشته باشد اما معتقدیم برای جلوگیری از گمراهی و اشتباه در تحلیل بهتر است مقایسه با سقف ۹۹ را کنار بگذارید و نمادها را با خودشان مقایسه کنید چرا این چنین می گویم ممکن است در سال ۹۹ یک بازی، یک جریان پول یا پروژه شدن یا هر چیز دیگری نمادی را به شکل غیر منطقی و غیر واقعی بالا برد و بعدها آن سقوط عجیب اتفاق افتاد که البته معتقدیم نه رشد آن منطقی بودن نه از سقوط آن اما گیر افتادن در یک مقطع تاریخی برای بازاری که هر روز شاخص و مولفه های آن تغییر می کند به نظر خیلی منطقی نمی رسد باز هم بیان کردیم از نظر نموداری و آماری استفاده می کنیم اما از نظر بنیادی به نظرتاکید بازار باید به خود آن نماد و خود شرایط فعلی اش باشد
مثلاً او را با جو فعلی بازار سنجید، صورتهای مالی فعلی آن، با جریان سودآوری آتی آن و به طور کلی با میانگین ماه های قبل و چشمانداز ماه های بعد …
به نظر این پیش بینی می تواند درست و منطقی تر باشد و البته ذکر این نکته ضروری است که در یک فضای هیجانی قطعاً نمادها و شرکت هایی که عقب افتاده اند این قله را به عنوان یک تارگت هدف برای خود در نظر خواهد گرفت نکته دیگر این است که این بدین معنی نیست که بازدهی نمادها مورد توجه ما نباشد اتفاقاً در بخشی از بازار خرید ها بر مبنای عقب افتادگی خواهد بود یعنی مثلاً سهامداران می بینند که در این حدود دوماه کدام نمادها بازدهی کمتری داشتند چه نسبت به میانگین و چه نسبت به بقیه و هم گروهی ها و سراغ آن میروند و این دقیقاً می تواند تحلیل متفاوت و درستی باشد و با جریان مقایسه با سقف بازار فرق دارد.
و اما نکته سوم که روزهای عادی هم در مورد آن صحبت خواهیم کرد بیایید فرض کنیم و خوش بین باشیم که در یک فضای متفاوت قرار گرفته و جریان پول به سمت بازار سرمایه هدایت خواهد شد بیایید فرض کنیم به هر حال فرض محال هم محال نیست که دولت عاقلاته رفتار می کند و تقویت بازار سرمایه را دنبال خواهد کرد و در نهایت بیایید فرض کنیم جریان پول با حجم بالا راهی بازار می شود … به نظر وقتی یک تجربه نزدیک و خاص از اتفاقات و رویدادهای قبل پیش روی بازار بوده و هست ،بعید است که سناریو سال ۹۹ برای بازار تکرار شود اتفاقاً معتقدیم دستاندرکاران بازار از همین امروز و همین حالا باید طرح ها و پلن های خود را برای آن روز های احتمالی آماده داشته باشند
در این شرايط و آن هیجان احتمالی ۲ موضوع بسیار جدی خواهد بود موضوع اول این است که دست بازار باید در عرضه، نه عرضه بی حساب و کتاب قبل، بلکه در عرضه مدیریت شده پر باشد و به محض اینکه شرایط را برای این موضوع مساعد دید از این فضا استفاده کرده و بازار را هدایت کند البته بهترین اتفاق این است که این عرضه از سوی حقوقی ها و نهادهایی صورت گیرد که پول را از بازار خارج نمی کنند و این عدم خروج پول آنها موجب میشود در سنوات و هفته و ماههای آتی دوباره در بازار حاضر باشند پس تجهیز و برنامهریزی چنین نهادهایی یکی از ضرورتهای است که همین امروز نهادهای ناظر و حقوقی های بزرگ باید آن را در دستور کار قرار دهند نکته بعد وظیفه اصلی سازمان بورس خواهد بود که صندوق ها، شرکت های سهام پروژه یا سهامی عام و یا هر مدل دیگری را آماده حضور در بازار و پذیره نویسی کرده و به نوعی سر و شکل مرتب و منظم و زیبایی به بازار اولیه بدهند تا کارکرد بازار سرمایه برای سیاستگذاران مشخص شده و به نوعی این بازار هم مسیر درست تجهیز سرمایه را پیش بگیرد . به نظر شرکتهای سهامی عام متعددی میتوانند طی این مدت پذیره نویسی شده و تشکیل شوند و به نظر این وظیفه وزارتخانه های اقتصادو صمت و نیرو و نفت و برخی دیگر است که به سرعت این موضوع را پیش ببرند و البته حساب شده نه از روی بزن در رویی تا این بار طعم شیرین رویدادهای پولی و مالی و رونق بازار سرمایه تا مدت ها در ذهن همه باقی بماند.
امروز بیش از اندازه وقت شما را گرفتیم و حرف زدیم اما فکر می کنیم با توجه به فضای فعلی بازار نوشتن چنین مطالبی لازم و ضروری بود تا گمراهی و تصمیم اشتباهات و اتفاقات عجیب برای سهامداران رخ ندهد…
زیا حرف زدیم و ببخشید … ببینیم در بازار چه خبر است
بانک های پر نوسان
در بانک ها شاهد روند پرعرضه بودیم بانک هایی که بعضا به مقاومت های قوی رسیده و امروز جو پر عرضه ای داشتند
در پست بانک سهم طلایی بانک ها که برای سال 1401 شایعات سود 140 تومانی و برای سال جاری شایعات سود 200 تومانی دارد شاهد رشد سهم به قیمت های 800 تومان بودیم وپست در صورت شکست قیمت های 820 تومان تارگت 900 تومانی را دنبال می کند
بانک ملت فعلا بر سر مقاومت 360 تومانی نوسانات ارامی دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم سود تسعیر ارز بالا و هم سود عملیاتی خوی را برای سال 1401 و 1402 محقق خواهد کرد این سهم بانکی در صورت عبور از این سد قیمتی هدف 420 تومانی را دنبال می کند
بانک سامان هم که شایعات سود 70 تومانی برای سال 1401 دارد با رشد قیمتی سعی دارد تا به مصاف مقاومت 360 تومانی رفته و با شکست این قیمت ها تا سطوح 400 الی 420 تومان صعود داشته باشد با فرض سود 70 تومانی و پی بر ای 6 ارزش ذاتی سهم سطوح 420 تومان اعلان شده خواهد بود
غذایی های دلچسب
در نمادهای غذایی روند تورم در مواد غذایی سبب شده تا غذایی ها همچنان امیدوار به جهش سودشان در سال 1402 با رشد قیمتی به صعود خود ادامه می دهند
در بازار امروز غویتا با روند مثبت به سمت شکست قیمت های 760 تومانی پیش رفت سهمی که در صورت عبور از این قیمت ها اهداف 820 الی 850 تومانی خواهد داشت این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم سود شرکت اصلی و هم زیر مجموعه هایش با رشد خوی همراه شده است و برای سال مالی جاری تحولات بهتری خواهند داشت
پگاه اصفهان در کف فقیمتی 1650 تومان معرفی و به قیمت های 2200 تومان رسید سهمی که براورد سود خوبی برای سال 1401 و سال جاری داریم و به نظر می رسد با فرض سود 400 تومانی ارزش ذاتی 2400 الی 2600 تومان سطوح منطقی برای تعادل سهم باشد فعلا بازدهی خوبی در سهم رقم خورده و سهم جای نوسان 10 الی 20 درصدی دیگر را در صورت شکست قیمت های 2200 تومان خواهد داشت
غسالم هم براورد سود 120 تومانی برای سال جاری و قیمت های 820 تومان را به عنوان ارزش ذاتی در پیش دارد این سهم غذایی اوضاع و احوال بنیادی خوبی داشته و با توجه به وضعیت بنیادی عالی که دارد روند میان مدت سهم صعودی و این صعود به صورت ارام دنبال خواهد شد
سرمایه گذاری های خاص
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد روند صعودی خوبی در برخی نمادهای گروه بودیم سرمایه گذاری های خاصی که روند مثبت داشته و همچنان صدر نشین هستند
وسپهر با روند مثبت خوبی همراه شده و هر روز شاهد جهش 7 درصدی هستیم این سهم با رشد قیمتی ادامه دار خوبی همراه و صف خرید سنگینی را شاهد است این سهم به قیمت های 520 تومان رسیده و احتمال رشد سهم تا سطوح 560 و 600 تومان هم وجود داشته و فعلا روند حمایتی با صف خرید سنگینی را شاهد هستیم
وتوسم هم شایعات سود 100 تومانی داشته و نوسان خوبی تا قیمت های 540 تومان را تجربه کرده است اگر قیمت های 560 تومان که برابر با مقاومت قوی است شکسته شود سهم تا قیمت های 600 الی 650 تومان هم جایرشد خواهد داشت وتوسمی که سهم بنیادی بوده و سود سازی خوبی برای سال مالی جدیدش دارد
تاپیکو نتوانست سقف 2200 تومان را بشکند و با فشار عرضه ها متعادل شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند میان مدت صعودی قوی دارد این سهم سرمایه گذاری می تواند پس از کمی استراحت مجددا با رشد قیمتی به سمت سطوح 2400 الی 2500 تومان روانه شود
شستا را واقعا خوب و جالب میخرند هم جریان سودو زیانی هم مارکتی و هم عقب ماندگی از سقف قبلی بازار و شاخص باعث شده شستا در کانون توجه بازار باشد . در این بین وغدیر هم در چشم است ولی نه به اندازه شستا . وغدیر خوش بینانه نگاه کنیم 2800 سود امسال و 2500 ریال تقسیمی و حدود 4000 ریال سود سال بعد اوست و این یعنی وغدیر یک گزینه خوب و خاص است و میتواند جالب باشد .
با دید کمی نوسان و حرکت روزانه وکغدیر شستا گزینه های خوبی هستند . با دید کم ریسک بودن وغدیر و وامید ترکیب جالبی می شوند
دو دستگی معادن
در نمادهای معدنی شاهد روند مثبت خوبی در برخی سهام این گروه بودیم برخی دیگر نیز با کمی اصلاح همراه شده اند
در باما شاهد عرضه های سنگینی بودیم عرضه های که به نظر می رسد سهم را فردا به تعادل برساند این سهم وضعیت خوبی داشته و تحولات مثبتی در شرکت های زیر مجموعه شاهد است این سهم معدنی شنیده می شود به زودی شاهد عرضه یک زیر مجموعه خود در بازار سرمایه می باشد
فزر نتوانست سد قیمتی 4200 تومانی را در هم بشکند در نتیجه سهم با فشار عرضه ها همراه شد سهمی که حمایت 3800 تومانی و مقاومت 4200 تومانی داشته و فعلا به نظر می رسد در این سطوح در نوسان باشد همچنان قیمت طلا بالا بوده و به همین واسطه در سال مایل جدید شرکت همچنان سود سازی بالایی خواهد داشت
فملی هم با روند نوسانی ارام اما منفی همراه و در قیمت های 820 تومان نوسان داشت سهمی که وضعیت خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی می باشد از دید بنیادی هم قیمت داخلی فروش کاتد شرکت بالا رفته و هم شاهد روند صعودی قیمت های جهانی مس خواهیم بود سهم مناسب دید سهامداری می باشد
حمایت خودرویی ها
در خودرویی ها شاهد روند حمایتی خوبی از سهام این گروه بودیم خودرویی هایی که وضعیت خوبی داشته و افزایش نرخشان قطعی و تنها میزان افزایش نرخ مشخص نیست در خببرها امده است در تمام خودروهای داخلی از جمله پژو ۲۰۶، پرشیا، سمند و دنا حدودا قیمتها ۲۹ درصد گران شدند. خودروی شاهین ۱۸ درصد و حدود ۶۰ میلیون تومان گران شده است. گویا سایپا 20 و ایران خودرو 29% گران کرده اند .
در ایران خودرو سهم به سمت قیمت های 400 الی 420 تومان در حرکت است سهمی که وضعیت خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی ارزیابی می شود این سهم خودرویی تا قیمت های فوق بالا رفته و اگر خبرهای خوبی را شاهد باشد میتواند صعود مناسبی را تجربه نماید
سایپا هم اهداف قیمتی 300 الی 320 تومانی را در پیش رو دارد نوسانات در این سهم ارام تر دنبال می شود سایپایی که شنیده می شود برای سال 1402 با کاهش زیان همراه خواهد شد و حتی احتمال خروج کامل از زیاندهی بعید نیست برنامه فروش سهام شرکت های زیر مجموعه مهمترین برنامه شرکت برای سال مالی جاری می باشد
زامیاد هم مقاومت قوی 560 تومانی را بر سر راه خود دارد این مقاومت شکسته شود زامیاد مهمان قیمت های 620 تومانی خواهد بود انتظارهای بالایی از میزان سود در صورت های مالی 12 ماهه و سال جاری در این شرکت شکل گرفته و زامیاد صعود خوبی در میان مدت خواهد داشت
چهارگوشه بازار
در کپشیر شنیده می شود در مرداد ماه کار انتقال کارخانه به شهرک صنعتی شیراز انجام و زمین های فعلی شرکت در بافت مسکونی اماده فروش می شود زمین هایی که در صورت فروش 800 تومان سود به ازای هر سهم خواهد داشت کپشیر در فروش هم متحول و در 12 ماهه سال 1401 با جهش سنگین بیش از 100 درصدی فروش همراه شده است سهم از دید تکنیکالی سقف خود را شکسته و به سمت سطوح 1250 الی 1400 تومان در حرکت خواهد بود
در دتوزیع فروش شرکت در 12 ماهه به 14500 میلیارد تومان و برای سال جاری 20000 میلیارد تومان تخمین زده می شود براورد سود 500 تومانی برای سال 1401 و سود 700 الی 800 تومانی برای امسال در سهم زده می شود با چنین سود سازی سهم ارزش ذاتی 4800 الی 5600 تومان داشته و رشد قیمتی میان مدتی قوی در این برند پخش مواد دارویی را انتظار داریم
وساپا هم صعود خوبی را تجربه و به قیمت های 700 الی 720 تومان در حال صعود است سهمی که به واسطه رشد قیمت سهام سایپا با رشد ارزش ان ای وی همراه شده است وساپایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند سهم در میان مدت صعودی می باشد این سهم تا قیمت های 760 تومان هم در صورت تثبیت در قیمت های بالای 720 تومان جای رشد خواهد داشت
در رمپنا امروز بازهم خوب مثبت است . جز نماد هایی است که بازدهی خوبی را نیز این مدت داده ولی هنوز به قیمت و منطقی است . در مورد رمپنا باید گفت تکنیکالیست ها معتقدند اگر این نقاط را با قدرت و با حجم بالا رد کند اعداد بالای 2000 انتظار او را میکشد و بحث برق در تابستان هم به این موضوع کمک خواهد کرد . به طور کلی رمپنا را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید .
امروز کاشی ها را خوب میخریدند . گروه کاشی دوباره مورد توجه بازار است و در این گروه به نظر ابتدا کلوند و سپس کساوه گزینه های خوبی هستند امروز حافظ را هم خوب خریدند . با دید کمی صبر به نظر کلوند گزینه بهتری است و میتواند خبرهایی از افزایش سرمایه را در دل خود داشته باشد ولی کساوه نیز با خبردیروز اتفاق خوبی را میتواند رقم بزند اما در مجموع کلوند را بهتر و قوی تر می بینیم .
امروز اخابر هم حجم بدی نداشت سهم دیروز شفاف سازی زده است که فروش دارایی داشته و گویا بیش از 300 میلیارد تومان شناسایی سود داشته است به نظر روند فروش دارایی ها نیز بهبود بخشیده شده و در کل سهم در این شرایطو این فضا با توجه به وضعیت خاص گزارش دهی شرکت های زیر مجموعه نظیر همراه اول میتواند بهتر و خاص تر باشد . کمی این سهم نیز اصلاح کند باردیگر مورد توجه بازار است
در بازار این روزها حفاری صف خرید است سهم خیلی هم رشد نکرده ولی سهامداران فعالی هم ندارد اگر بازار دنبال گزینه برای رشد میگردد بالاخره حفاری طی این مدت خیلی حرکتی نداشته و با دید نوسان هم بد نیست به نظر سود خوبی را نیز محقق کند و بنیادی هم بد نباشد به خصوص این که بحث طلب ارزی هم دارد
در گروه فلزات، فباهنر که گزارش خوبی را منتشر کرد امروز حجم معاملات عجیبی را تجربه کرد و ۴۴ برابر میانگین معاملات خود حجم خورد.
در گروه خودرو، ختور نسبت به سال گذشته عملکرد خوبی داشته و توانسته در بازه یک ساله فروش داخلی خود را هم از نظر ریالی و هم مقداری افزایش دهد و به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برساند. شرکت علاوه بر درآمد ریالی، فروش صادراتی هم دارد و نرخ فروش صادراتی شرکت افزایشی بوده و بازده قیمتی خوبی را میتوان برای سهم متصور شد.
در گروه دوده، شصدف رشد درآمد ۲ برابری در بازه یک ساله داشته است. شصدف در بازه ۱ ساله ۲ همت درآمد ایجاد کرده و توانسته هم افزایش مقدار فروش داشته باشد و هم افزایش در نرخ فروش داخلی و صادراتی را تجربه کند. شرکت با سقف قیمتی خود فاصله چندانی ندارد. این رقم معادل ۴۹۰۰ تومان است و در سال ۱۴۰۰ به آن رسیده است.
در گروه شوینده کیمیاتک جزو سهام کوچک است که فروش خوبی هم داشته. شرکت در ۱۲ ماهه به فروش ریالی و دلاری ۲۷۰۰ میلیاردی رسیده که رشد حدود ۶۰ درصدی را برای شرکت به همراه داشته. شرکت در صادرات خود، فروش مقداری را کاهش داده اما در فروش مقداری و نرخ داخلی و همچنین صادراتی افزایش داشته است. سهم اخیرا از اسفند ماه بازده خوبی را تجربه کرده که بیش از ۴۰ درصد بوده
در گروه املاک، کیسون را میتوان به عنوان یک گزینه خوب بنیادی و نوسانی در نظر گرفت که با توجه به روند آن، انتظار رشد قیمت در سهم وجود دارد. شرکت در ۹ ماهه توانسته سود خود به ازا هر سهم را حدود ۲۲۰ برابر کند و رقم ۳۴ ریال را به ۱۰۹ ریال برساند.
در گروه سیمان، سیتا که بیشترین سهم از ارزش پورتفوی بورسی آن را سفارس تشکیل داده، میتوان جزو گزینه های خوب بازار در نظر گرفت. ارزش پورتفوی بورسی سیتا در اسفند به ۱۸۱۸۷ میلیارد تومان رسیده و ۵۸۹۹ میلیارد تومان افزایش داشته است
شپلی در گروه شیمیایی از جمله نمادهایی است که علاوه بر رشد نرخ، توانسته به میزان قابل توجهی در تعداد فروش، افزایش داشته باشد و درآمد ۳ ماهه زمستان خود را از ۵۰۰ میلیارد به ۹۰۰ میلیارد برساند. ادامه مسیر صعودی قیمت سهم باید در ادامه مورد بررسی قرار بگیرد.
در گروه ماشین آلات، تکمبا را میتوان به عنوان نمادی بنیادی و نوسانی در نظر گرفت و میتوان انتظار رشد قیمت در سهم داشت.
شرکت توانسته درآمد دلاری و ریالی خود را از ۴۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۸ درصد رشد دهد و به ۵۴۸ میلیارد تومان درآمد برساند.
امرز حسینا پر حجم بود در زمستان در دی ۱۲۹۹ و بهمن 1343 میلیارد ریال و اسفند 1683 میلیارد ریال فروش داشت
مجموعا 12 ماهه 15043 میلیارد ریال فروش داشت و کل سال قبل 10705 میلیارد ریال بود


