جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 19 فروردین 1401

گزارش بازارامروز شنبه 19 فروردین 1401

نوید خاندوزی
آوریل 8, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز شنبه 19 فروردین 1401

پرواز روی سقف ها !

بازار در حالی که امروز در گیرو دار خبرهای خودرویی و درگیر شدن روی سقف و کف و زیرزمین و کف و سقف خریدن و نخریدن بود یک پرواز بلند را تجربه کردو  وضعیت خوبی را رقم زد . امروز بسیاری از بچه های بازار و حتی حرفه ای ها در شش و بش خریدن و نخریدن و بحث روی ارزندگی و عدم ارزندگی و اثرات خودرو  بودند که ناگهان تو گویی دستی قوی از جریان پول بیرون  بازار آمد و زد و خرید کرد و رفت و هیچ توجهی به اخبار و اتفاقات نداشت  جوری که امروز یکی از پر حجم ترین  روزهای بازار را رقم  زد و همین موضوع دقیقا روی حجم  بازار پیدا  بود  . طوری که ارزش معاملات خرد (سهام+صندوقهای سهامی) امروز بازار مبلغ 17.950 میلیارد تومان بود. که از ابتدای سال 1401 تا کنون بی سابقه بوده است …

برخی ان  را نشانه مثبتی میدانند که حجم به اخبار منفی توجهی نکرده و برخی دیگر آن را یک سیگنال خاص میدانند که جریان پولی از بیرون که به اخبار بی حس و و بی خیال است  وارد گود شده و برخی بدبین ها هم  این  را سیگنال خوشگل حجم بالا قبل از استراحت میدانند !! البته جو  بازار قبل و حین و بعد از آغاز بازار واقعا  متفاوت  بود  . حقیقت امر امروز بازار در عین وقوع رویدادهای خوب بنیادی  نظیر گزارش های خوب و بازار های جهانی و تغییرات نرخ نیما با جو خاص خبرهای خودرویی و نامه اخیر مواجه  بود . البته که  بازار خیلی توجهی به این موضوع نکرد حداقل تا نیم ساعت اخر جو بازار اینچنین  بود …

البته در حین بازار و دراین فضا عرضه ها هم طبیعی است و اصلا این ذات بازار است که مثلا فردا پر عرضه باشد و روز دیگر حتی منفی ولی به نظر اگر چوب لای چرخ  بازار نگذارند و مسیر درستی را طی کند میتواند اتفاقات خوبی را رقم بزند  . اما  از چوب لای چرخ هم نباید گذشت  . ببنید به واقع بازار سرمایه  روی ریل درست و قشنگ خوبی قرار گرفته که میتواند سپر تورمی خوبی برای کنترل نقدینگی باشد ولی درست در همین  فضا تصمیمات  عجیب و غریبی گرفته میشود که ترس سهامداران  را کمی بیشتر میکند  .

امروز بازار به حق و به درستی چند دقیقه اول را با چاشنی ترس و تردید آغاز کرد و البته تا حدودی با توجه به تحولات بنیادی قوی و شرایط خاص توانست با کمک جریان پول بر این حس ترس غلبه کند وفضا به طور کامل چرخید …
اما اتفاقات رخ داده در مورد خودرویی ها باعث شد ترسی که بازار تا به امروز در دل داشت و علنی نمیکرد امروز کمی بیشتر به زبان بیاورد و برای همه روشن شود که چرا برخی از سهامداران این چنین از گارد تصمیمات دولت می ترسند .
و البته برای بسیاری دیگر هم روشن شد که نوشته های چند روز و چند هفته قبل در گزارش بازار بر چه اساس بود که باز هم آن را تکرار می‌کنیم که اگر دولت در مسیر عقلانیت و منطق قرار داشته باشد بازار هم می تواند مسیر صعودی سریع و خوبی را پیش بگیرد و همه از این فضا منتفع شوند اما قرار گرفتن در چرخه باطل دستور دادن و قیمت‌گذاری دستوری کار را دشوار خواهد کرد
اما در مورد ماجرای خودرو به نظر چهار حس ترس از این اتفاق برای بازار ظهور کرد ولی حداقل امروز روی تابلو  ننشست . این حس در واقع ترسی بود که تا به امروز در دل او وجود داشت اما  امروز به عینه آن را میبیند هر چند که امروز جریان پول مرهم این زخم و ترس و تردید بود ولی دیر یا زود ادامه این رفتار بار دیگر چالش آفرین می شود .
اولین و مهمترین آن این بود که بازار دریافت که با یک نامه و با یک تصمیم یا با یک حرف میتواند در این شرایط که در این محدوده خاص و حساس سقف شاخص است با چالش‌هایی مواجه شود که این اتفاق باعث می شود در بازار همواره دست به عصا حرکت کرده و حس شجاعت در خرید از او گرفته شود.خیلی ها امروز دست ودلشان به خرید نمیرفت
درس دوم ضربه ای بود که به گروه خودرو به عنوان یکی از گروه های پیشرو و لیدر بازار احتمالا زده می‌شد و این صنعت را که صنعت خاص و به نوعی موتور محرک بازار است را آزار میداد .بازار هنوز خاطرات تلخ بلوک بازی را فراموش نکرده و سال قبل هم در همین روزها و همین رویدادها بود که با منتفی شدن جریان بلوک بازی بازار را به هم ریخت یا چند بار دیگر هم با موضوع بورس کالا و شورای رقابت و … بازار را به هم ریخته. فشار به این صنعت و خاطرات تلخ گذشته و زنده شدن آن خاطرات کمی ترس او را از بازار پیشرو بیشتر کرده است
ترس و تردید سوم ترس تسری یافتن چنین تصمیماتی به سایر صنایع است بسیاری از تحلیلگران با خود می گویند امروز ممکن است خودرو باشد فردا صنعت دیگر و روز دیگر پالایش ،روز دیگر پتروشیمی و یکی یکی صنایع بزرگ بازار را از دور خارج می کنند کما این که دیدیم تو گویی در راستای سیاست کلاه بیاور و سر می آورد که عرض کردیم وزیر ارتباطات هم اعلام کرد افزایش تعرفه به هیچ وجه نداریم
این همان چیزی است که بازار به درستی از آن می ترسد و واهمه دارد
و ترس چهارم… بازار می‌بیند یک تفکر ضد سرمایه ضد بازار ضد عقلانیت اقتصادی شکل گرفته که اتفاقاً دولت و بخشی از حاکمیت به حرفای او گوش می‌دهد و آن طرز فکر که نمایندگی اتفاقات تلخ گذشته را به عهده دارد باعث ترس و فرار سرمایه از بازارهای مولد میشود
این چهار ترس و این ۴ دیدگاه باعث می شود خریداران در بازار محتاط عمل کرده و قرار داشتن در نقاط تکنیکالی حساس و سقف شاخص نیز به این موضوع دامن زده است. هر‌چه دولت و هر نهاد دیگری در راستای ترس زدایی حرکت کند جو بازار هم بهتر میشودو بالعکس قرار گرفتن در این خطوط و این فضا شاید حالا که جریان پول داغ است موقتا دیده نشود ولی درنقاط حساس تیغی در گلوی سهامداران می‌شود.
البته این را هم باید در نظر گرفت که دچار ترس مفرط شدن هیچ وقت خوب نبوده و نیست همین چند ماه پیش بود که در روزهای دی و بهمن فشار عجیب روانی فروش باز هم اشتباه تاریخی تحلیلی را رقم زد و نگاه ها را تیره کرده بود . البته در مورد این موضوع که بازار را باید با خود بازار سنجید و در دل خود بازار تجزیه و تحلیل کرد فردا مفصل‌تر صحبت میکنیم اما در عین درنظر گرفتن ترس ها و ریسک ها باید فرصت های بازار را هم دید که بازارهای جهانی در نقاط خوبی است، در بورس کالا همچنان وضعیت صلح‌آمیز و پایدار پیش می‌رود دلار سامانه نیما به سمت چهل هزارتومان حرکت می کند و مواردی از این دست. اینطور نیست که همه صفحه را سیاه ببینیم نقاط سفید این بازی هم زیاد است اما احتمالاً تزریق ترس به بازار ممکن است سرعت رشد او را در مقاطع پیش رو کمی کمتر نماید و ما همچنان معتقدیم با توجه به تحولات بنیادی و رویدادهای فعلی بازار توان گذر از این فضا و شرایط و این نقاط را داشته و دارد و میتواند دوباره در مسیر بهتر و بهبود قرار گیرد
به خصوص به بهار و تابستان بازار بسیار معتقدیم بسیار امیدواریم که روزهای خاص و ویژه ای را رقم بزنیم
که این‌ درجه خوش بینی به درجه عقلانیت دولت در تصمیمات اقتصادی وابسته است که هرچه این موج ها عقلانیت بهتر و بیشتر سرعت رشد بازار و اقتصاد هم بیشتر خواهد بود …

و حرف آخر بارها و بارها در همین گزارش از سیاست های عقلانی صحبت کردیم که دولتمردان می‌توانند با کمک آنها اعتماد از دست رفته و فضای تلخ به وجود آمده را تعدیل کنند. میتوانند با جذب و تجهیز سرمایه تورم را کنترل کرده و به ایجاد و تشکیل شرکت های جدید دربازارهای اولیه و ثانویه چشم بدوزند و هزار میتوانند  دیگر …   اصلاً بیاید بورسی نگاه نکنیم کمی کلان تر بنگریم و فضای اقتصادی را در نظر بگیریم
بی تعارف به پله هایی که به عنوان پیشنهاد های دستوری و کمونیستی اقتصادی جلوی پای حاکمیت قرار می‌گیرد باید دقت کرد این پله ها اقتصاد و کشور را به سمت صعود پیش می برد یا سقوط ؟!  به کسانی که این تز ها را میدهند هم دقت کنید…  سرنوشت کشور گاهی اوقات به تصمیمات ریزودرشتی گره میخورد که امروز بخش اقتصادی یکی از مهمترین آنهاست و حال شما در نظر بگیرید کسانی که با تصمیمات قبل تر خود ، از زمستان سخت بگیر تا عدم واردات واکسن و وعده ساخت 4  میلیونی مسکن را در کارنامه خود دارند پیشنهادات عجیب و غریب و صد من یک غازی برای اقتصاد می‌دهند و بی‌شک هزینه این آزمون و خطا نیز از جیب مردم خواهد بود.  شک نداریم حاکمیت با چنین تصمیماتی   اقتصاد را به سمت سقوط نزدیک تر می کند اقتصاد دستوری و دستور دادن به اقتصاد اگر عملی می شد بعد از 43 سال وضع ما این نبود و امسال هم با تاکید بر همین سیاست های غیر عقلانی و غیرمنطقی، نه تورم را کنترل خواهد کرد و از آن سو تیشه به ریشه تولید هم زده خواهد شد …  واقعا کمی بیشتر فکر کنید به ظرفیت های بازار سرمایه بیشتر بیاندیشید و از بزرگان اقتصادی کمک  بگیرید …  قیمت خودرو  یکی از ازمون های مهم  دولت در مواجه با این جریان است …

پتروشیمی ها و تحولات بنیادی

در پتروشیمی ها عمدتا دریافت خوراک با نرخ 28500 تومان و فروش رقابتی محصولات این شرکت ها با دلار بالاتر سبب شده تا سود سازی های خوبی برای سال جاری در انتظار سهام این گروه باشد

شگویا سود خوبی از این وضعیت می برد سهم توانسته مقاومت 1600 تومانی را در هم شکسته و بهس مت قیمت های 1800 الی 2000 تومانی روانه شود دریافت خوراک شرکت بر مبنای دلار 28500 تومانی و فروش محصولات شرکت با رقابت و رشد حداقل 60 درصدی نرخ های فروش به نسبت قیمت پایه سبب اقبال به این سهم شده است

شلرد هم با روند صعودی به سمت قیمت های 1000 تومانی در حرکت است برای سال جاری و ظرفیت 100 درصدی تولید این شرکت انتظارات بازار سود سازی بالا از این سهم می باشد شلردی که حتی در صورت شکسته شدن سد قیمتی 1000 تومانی تا قیمت های 1100 و 1200 تومان تارگت دارد

شفن با روند مثبت ادامه دار به سمت قیمت های 920 تومان روانه شده تا با شکست این قیمت ها مهمان سطوح 1000 تومان شود شفنی که حمایت خوبی شده و رشد قیمتی خوبی را هم تجربه کرده و همچنان اقبال بازار را شاهد می باشد

دراین گروه باردیگر رشد قیمت اوره را داریم و میتوان روی حرکت سهم هایی مثل شیراز و یا حتی با سرعت کمتر شپدیس حساب کرد .در بین  سیار سهم ها  در مورد اریا با این سود قیمت در این نقاط منطقی است نمی گوییم ارزان است ولی با این شرایطو با فرض تقسیم سود 10 هزار میلیارد تومانی به نظر پارس قادر به تحقق سود 350 ریالی خواهد بود و 300 ریال تقسیم می شود . این تقسیم سود و این سود محقق شده برای پارسان و غدیر خوب است خود پارس کمی در این قیمت ها بالاست ولی در کل بد نیست

معادن عیار بالا

در نمادهای معدنی شاهد نوسانات مثبت خوبی بودیم معادنی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با اقبال بسیار خوبی به واسطه تغییرات ارزی صورت گرفته همراه شده اند

در فزر سهم به هدف 4200 تومان رسید سهمی که با رشد خوبی پس از مجمع همراه و 30 درصدی بازدهی داده است سهم در صورت شکست این مقاومت قوی تا سطوح 4600 تومان جای رشد خواهد داشت فزری که وضعیت بنیادی خوبی به واسطه افزایش قیمت طلا دارد

کاما با صف خرید سنگینی همراه شده و خریدران قوی و صف خرید بالای 100 میلیونی نشان می دهد سهم جای رشد قیمتی خوبی خواهد داشت هدف قیمتی 620 الی 650 تومان به عنوان هدف اولیه در سهم ارزیابی می شود بامایی که باعث به وجود امدن انتظارات اتی بالایی در بین سهامدارانش شده و البته از سوی بازیگران قوی نیز حمایت می شود

ملی مس هم با جو مثبت امروز با روند صعودی قوی همراه شد سهمی که در صورت شکست قیمت های 860 تومان تا سطوح 920 تومان صعود خواهد کرد وضعیت فروش داخلی محصولات ملی مس بسیار خوب بوده و از سوی دیگر چشم انداز قیمت های جهانی مس نیز صعودی ارزیابی می شود

دارویی های کم یاب

در دارویی ها روند قوی شکل گرفته و امروز با صفوف خرید سنگین این روند تقویت شد دارویی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و برای سال جاری با توجه به افزاش نرخ های دریافتی انتظار های اتی بالایی را ایجاد کرده اند

دارویی جابر در کف قیمتی معرفی و در حال رشد به سمت قیمت های 2000 تومانی می باشد این دارویی که شایعه عرضه راموفارمین از شرکت های زیر مجموعه خود را دارد با رشد خوبی همراه شده است سهمی که تحولات بنیادی خوبی هم به واسطه رشد قیمت محصولات انتی بیوتیکی خود دارد

در دشیمی شاهد صف خرید بودیم این سهم نیز وضعیت بنیادی خوبی دارد سهمی که با عبور از قیمت های 2600 تومان اهداف قیمتی 2800 الی 3000 تومانی و در نهایت سطوح 3200 تومان را در پیش رو خواهد داشت فروش 3 ماهه اخر سال 1401 با جهش سنگینی همراه شده است و تولید مواد اولیه دارویی با قیمت های بالا در صورت های مالی شرکت سبب سود سازی های جذابی خواهد شد

دفارا هم که شایعات سود 400 تومانی برای سال 1401 و سود 500 الی 600 تومانی برای امسال را دنبال می کند با روند مثبت خود را به قیمت های بالای 2800 تومان رسانده است ارزش ذاتی این سهم انتی بیوتیک ساز بزرگ سطوح 2800 الی 3200 تومان ارزیابی و فروش سهم در این رنج قیمتی و شناسایی سود می تواند مناسب باشد

در گروه دارو، ددانا، دفارا و دتماد درحال حاضر نمادهای بنیادی این گروه هستند و برای دتماد احتمال سودسازی ۱۰۰۰ تومان وجود دارد. دلقما و دجابر را نیز میتوان جزو گزینه های نوسانی در نظر گرفت.

سرمایه گذاری ها و شاخص رویایی

در سرمایه گذاری ها جهش و رشد روزانه شاخص کل سبب شده تا سرمایه گذاری ها نیز دراین روزهای خوب شاخص با رشد خوبی همراه شوند

ومعادن خود را به قیمت های 680 تومان رساند سهمیکه ارزش ان ای وی 1100 توماین و ارزش ذاتی 750 تومانی دارد این سهم وضعیت خوبی ازنظر ان ای وی و سود سازی داشته و در صورت شکست قیمت های 680 تومان فعلی تا هدف نهایی 750 الی 760 تومان رشد خواهد داشت

وبانک به قیمت های 1300 تومان رسید سهمی که تا قیمت های 1400 الی 1450 تومان جای صعود دارد رشد قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه سبب شده تا سهم با رشد ارزش ان ای وی همراه و اکنون با ضریب 65 درصدی ان ای وی در حال معامله بوده و وضعیت خوبی دارد این سهم تا هدف 1450 تومان فعلا جای نوسان مثبت دارد

در شستا سهم به قیمت های 145 تومان مصادف با مقاومتی قوی نزدیک می شود شستایی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی ارزیابی می شود شکسته شدن سد قیمتی 145 تومان سهم را تا قیمت های 160 الی 180 تومان بالا خواهد برسد

غدیر 31 فروردین به مجمع می رود  . دراین گروه هنوز خبری از سود غدیر نیست ولی طبق برخی خبرها حوالی 2800 ریال سود اعلام میکند برای 12ماهه برای دوره جدید صحبت از سود 3650 ریالی برای غدیر است با این شرایط به نظر غدیر کمی اصلاح کند گزینه خوبی است . صحبت از سود 8000 ریالی با مفروضات کمی خوش بینانه برای پارسان است

وکغدیر هم  پاسخ به سوالات خوبی را منتشر کرده و به نظر فردا  بازگشایی خوبی در بازار خواهد داشت

در کوچکترها تاصیکو ومهان وتوسم وسپه هم قابل بررسی بادید نوسان خواهند بود

بانک ها و موج عرضه ها

بانک ها نیز وارد فاز صعودی خوبی شدند بانک هایی که وضعیت ایده الی داشته و با اقبال توانسته اند از پس مقاومت های خود بعضا برامده و رشد بیشتر را تجربه نمایند

وبصادر به سمت هدف قیمتی 260 تومان روانه شده است البته شدت عرضه ها در سهم کمی بالا رفته است وبصادری که با نزدیک شدن به این مقاومت سرسخت و قوی با عرضه های سنگینی همراه می شود وبصادر رشد قیمتی بالایی داشته و این روزها عرضه های سنگینی را به خصوص از سوی حقوقی ها شاهد است

وپارس هم به قیمت های 240 تومان رسیده و با عرضه های سنگینی همراه شد عبور از این مقاومت سهم را تا قیمت های 280 تومان بالا خواهد برد همانطور که عنوان شد وضعیت عملیاتی بانک زیانده و پتانسیل اصلی سهم تسعیر ارز و برنامه فروش دارایی ها می باشد

بانک ملت هم به قیمت های 360 تومان رسیده است عبور از این مقاومت باعث رشد وبملت تا قیمت های 400 الی 420 تومان خواهد شد بانک ملتی که تعدیل مثبت خوبی داشته و هم سود عملیاتی این بانک و هم سود تسعیر ارز دستخوش تغییرات مثبت قوی خواهد شد

با دید بنیادی چشم انداز 100 تومان سود 1401 برای وبملت و 900 ریال برای ونوین این دو را از نظر بنیادی برجسته می کند از همین رو این دو را نیز در نظر داشته باشید البته نه در قیمت های مثبت بلکه در اصلاح و در قیمت های منفی خریدار باشید  .

چهارگوشه بازار

بترانس هم فردا به مقاومت قوی 360 تومانی خواهد رسید شکسته شدن این مقاومت سهم را تا سطوح 420 تومان بالا خواهد برد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود برنامه همکاری با طرف های خارجی به منظور تولید خودروهای برقی را در دستور کار دارد بترانس هم رشد بالایی داشته وش اید فردا متعادل شود

ثپردیس 700 تومانی شد از نظر بنیادی به ارزش ذاتی خود رسیده است سهمی که مقاومت 720 تومانی داشته و فردا به نظر میرسد با عرضه های سنگینی همراه شود این سهم شایعات سود سازی 100 تومانی داشته که برای سال مالی جدیدش برنامه گسترده ای در فروش دارایی های خود دارد

مخابرات که به واسطه شایعاتی در خصوص برنامه گسترده در خصوص فروش برخی زمین هایش در مخابرات های استانی و افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی رشد بالایی را تجربه کرده بود امروز در قیمت های 1100 تومان با فشار عرضه ها متعادل شد اخابر در صورت تثبیت در قیمت های بالای 1100 تومان هدف 1200 الی 1250 تومانی دارد

بازار کم کم  به نظر سراغ گروه پالایش می رود  . با این رشد قیمت نفت و رشد کرک ها و اتفاقات رخ داده برای خودرویی ها توجه به گروه پالایش کمی بیشتر می شود به نظر با دید میان مدت و نگهداری خرید شپنا و شبندر گزینه های خوبی هستند با دید کمی نوسانی تر نیز شتران و شبریز میتوانند جالب باشند ولی در کل شپنا و شبندر را جالب تر میبینیم . در بین روانکارها شرانل و شپاس را کمی بیشتر و دقیق تر زیر نظر بگیرید . به نظر گروه پالایش با ثبات شرایط میتواند طی 3 ماه اتی یک بازدهی نرمال و کم دردسر را ثبت نماید .

فولاد را هم امروز خوب خریدند به خصوص با چشم انداز 1300 ریال سود امسال و 1100 ریال سال 1401 . دراین گروه با دید کمی پذیرش ریسک فسپا بد نیست و میتوان سراغ چدن هم رفت و او هم گزینه قابل توجهی خواهد بود . فخوز کمی دیگر اصلاح کند به نظر جالب می شود

در بین  سهم های خاص امروز انتخاب را خوب خریدند انتخاب به زودی گزارش 3ماهه را راهی بازار میکند . درآمد سه ماه ابتدای سال مالی منتهی به آذر 1402، رشد 60 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. به نظر جریان سود اوری و خبر افزایش سرمایه کمک مهمی برای این سهم است . این سهم را نیز کمی بیشتر و با دید کمی دقیق تر زیر نظر داشته باشید .

این  روزها  قندی ها را نیزخوب میخرند روزهای قبل از گروه قند و تحولات این گروه صحبت شد و به نظر با دید خرید قند اصفهان صف زدن بد نیست به زودی خبرافزایش سرمایه می اید در این گروه قند هگمتان و قشهد و قپیرا نیز گزینه های بعدی خوبی هستند .قزوین هم رشد درآمد خوبی داشته که از نظر نوسانی و بنیادی میتوان آن را بررسی کرد.

سیمرغ به زودی گزارش تکمیلی داده و بازار میتواند حساب بیشتری روی سهم بازکند هم سیمرغ هم سپید و به خصوص زکوثر جز سهم های خوب این گروه هستند زکوثر با انتشار سود تلفیقی میتواند یکی از گزینه های خوب بازار باشد .

در گروه حمل و نقل، حخزر از جمله نمادهای بنیادی این گروه است که رشد درآمد خوبی هم داشته. روند درآمدی نماد حگهر را نیز میتوان در طی زمان بررسی کرد و با توجه به روند سهم احتمال افزایش قیمت برای نماد وجود دارد.

گروه سیمان هم از جمله گروه های خوب بازار است که در این گروه ساروم، ساربیل و ساراب از نمادهای جذاب این گروه هستند. هر سه سهم به تناسب افزایش نرخ و به دنبال آن، افزایش درآمدی که داشته اند، رشد قیمت مناسب را تجربه نکرده اند.
ساروم همچنین در این گروه رشد کمتری را تجربه کرده و احتمالا در بهار و تابستان افزایش نرخ را تجربه خواهد کرد.
ساراب همچنین فروش خوبی را تجربه میکند و میتواند در این گروه گزینه خوبی باشد

همچنین در گروه شوینده، نمادهایی مثل قرن و کیمیاتک گزینه های جذابی هستند. قرن که بنیادی ترین عضو گروه است را میتوان با دید بنیادی و نوسانی بررسی کرد.
کیمیاتک با توجه به بازدهی که داده است، میتوان با دید نوسانی مدنظر قرار داد که بعد از اصلاح قیمت، روند آن را میتوانیم بررسی کنیم. در این گروه همچنین شکلرعملکرد خوبی داشته که بهتر است منتظر اصلاح قیمت سهم باشیم

 

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم