جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 20 اسفند 1401

گزارش بازارامروزشنبه 20 اسفند 1401

نوید خاندوزی
مارس 11, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 20 اسفند 1401 

آشتی چینی و ناپلئونی بانکی  ! 

بازار امروز روز جمعه با خبرهای خوب سیاسی هم کمی لبخند گوشه لبش نشسته بود و هم از ریزش دلار کمی میترسید که این اتفاق در خود  بازار هم خود  را در علاقه به گروه بانک و خودرو و فشار فروش روی برخی دلاری ها نشان داد البته  ری اکشن بازار سرمایه نسبت به توافق نه خیلی مثبت و خاص و نه منفی بود ولی انتظارات در هفته ها و روزهای اتی با روشن شدن بازارهای مختلف بیشتر می شود  .برخی معتقدند این رویدادها برای بازار شلوار نمی شود و شب عیدی لباس قشنگ تری نیاز است و این رویداد ها  گذری است ولی معتقدیم این یک آغاز در سلسله رویدادهایی است که منجر به کاهش ریسک های بازار می شود و برخلاف بسیاری این خبرها را برای بازار سرمایه  مفید می بینیم .

و اما گزارش بازار امروز …

ناپلونی آشتی کنان در چین را امروز در بازار کمی مزه مزه کردیم ‌و البته  در بازارهای رقیب مزه این آشتی کنان و خبرهایی که افت دلار را رقم زد از زهر هلاهل تلخ تر بود
در مظلومیت و محرومیت و البته کم دانشی و بی‌خردی مسولان و تصمیم گیران همین بس که کاری کردند که برخی پول های سرگردان نقدینگی جامعه از کاهش ریسک های سياسي ناراحت باشند بورسی ها هم طبق معمول تماشاچی… خیلی بد است که دیروز و امروز برخی افراد از افت نرخ ارز ناراحت هستند ! بگذریم …
آخر هفته خاصی را پشت سر گذاشتیم و به بازار حق می‌دهیم که گاهی در تعطیلات و روزهای قبل از آن خریدار قوی نباشد .در این آخر هفته و روز جمعه با خبر های خاص رسیده از چین که توافق بین ایران و عربستان را نشان می داد دو اتفاق رخ داد یکی خود توافق و خبر آن بود که در قالب کاهش ریسک های سیاسی طبقه بندی میشد و دیگری خبر افت نرخ ارز که هر دو اخبار متفاوت با اثرهای متفاوتی برای بازار به شمار می‌رفت
اما تحولات داخل بازار و فضای فعلی نشان داد که شیرینی آشتی‌کنان چین را انگار در بازار ما پخش کردند و رویداد متفاوت تری از بازارهای رقیب برای بازار رقم خورد به خصوص در 2 گروه همیشگی بانک و خودرو …
بسیاری معتقدند که این اخبار فعلی نوش دارو پس از مرگ سهراب است و تا برجامی رخ ندهد و توافق همه جانبه با آمریکا صورت نگیرد این افت ها در دلار موقتی است .که البته به نظر می رسد تحلیل غلطی نباشد اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که حاکمیت به این نتیجه رسیده و به این جمع‌بندی دست یافته که با تقابل و افزایش تنش سیاسی نمی‌توان کار به جایی برد و باید در فضای آرام پیشرفت و دقیقا در همین فضا است که اتفاقات اینچنینی رخ می دهد و تعاملات سیاسی در بازار اثر خود را نشان خواهد داد و ریسک آن را کاهش و پی به ای او را افزایش میدهد …
اما بحث روال معمول روزهای گذشته نیز همین است که این اخبار خوب سیاسی چه اثری در بازار خواهد داشت؟؟سهامداران باید چه کنند ؟؟
ولی قبل از هر چیز بهتر است بگوییم چه اثری در بقیه بازارها خواهد داشت…
معتقدیم اگر دولت بتواند با تحولات سیاسی نظیر آنچه در توافق عربستان رخ داد و یا آنچه به زودی در تبادل زندانیان رخ می دهد قیمت ارز را ۴۵ و کمتر مدیریت کند ، برای بازار سرمایه فشار فروش عجیب و کاهش جدی نخواهد بود اما کاهش و رکودی عجیب را برای بازارهای نظیر طلا سکه خودرو و مسکن رقم می زند .مثلا در خوشبینانه‌ترین حالت قیمت‌ها در بازار ملک به رکود می رود و کاهش محسوسی خواهد داشت و یا در بازار خودرو مسیر قیمت ها به شکل دیگری پیش میرود و جریان کاهشی می شود جریان پول سفته بازانه که قصد داشت برای فرار از تورم پایگاه مناسبی پیدا کند کم کم از این بازارها خارج شده و می‌تواند تاکید می کنیم می تواندو احتمال می دهد که وارد بازار سرمایه شود. این می‌تواند و احتمال می‌دهد رد پایی است که دو روزه آشکار تر است اما تداوم آن بسته به عملکرد ماست. عملکرد مدیران دولتی،خود ساختار دولت و سازمان بورس است که بتواند بازار را همچنان جذاب نماید تا جریان پول به آن ورود داشته باشد…
و دقیقاً نقطه جدایی و افتراق بازار از سایر بازارها اینجا مشخص می‌شود که بازار سرمایه اگر بتواند دو رویداد را به خوبی مدیریت کند می تواند مسیر محکمی از رشد را پیش بگیرد و هفته قبل هم نوشتیم بهار سر سبزی را برای بازار رقم بزند
رویداد اول پول های سایر بازارها را به خود جذب کرده و با ایجاد جذابیت و جاذبه برای سرمایه‌گذاری ، بازار را جذاب نماید و رویداد دوم عقلانیت در مسیر نرخ ارز وجود داشته باشد .نرخ ارز ثبات ب‌گیرد خوب است اما نباید صرف انتقام گیری ازاین بازار نرخ ارز به شکل غیر منطقی نزولی شده و رفتار معقول و منطقی محاسباتی آن نیز تغییر کند
دولت بپذیرد که ۱. نرخ دلار باید منطقی باشد و۲ نیمای حواله مبنای شرایط محاسبات مختلف قرار گیرد و این دو تصمیم منطقی خود شور خوبی در بازار ایجاد میکند  .
همگان میدانند که دولت می تواند در نرخ ارز ، روی سامانه حواله تاکید کرده و آن را برجسته نماید و تکلیف اکثر بازارها را در این موضوع روشن کند
در سوی دیگر معتقدیم نرخ دلار نیما اگر جایی در حوالی ۳۷ و ۳۸ باقی بماند بازاری که همچنان بر مدار ۲۸۵۰۰ بوده را متحول خواهد کرد و نکته بعدی این است که خود دولت نیز باید بازار را از سردرگمی نجات داده و بپذیرد که فضا می تواند بهبود یافته و تغییر کند
معتقدیم این تصمیم و  رکود سایر بازارها نقطه آغاز حرکت بازار سرمایه می‌شود
به طورکلی معتقدیم این اتفاق اخیر و ثبات ارزی به وجود آمده یک فرصت بسیار خاص برای بازار است که او را در مسیر درست خود قرار دهد و تاکید داریم که بازار سرمایه از این رویدادها و اتفاقات اخیر و از این افت جریان ارز کمترین آسیب را دیده و می تواند بیشترین برداشت را داشته باشد و از همین رو کاهش ریسک های بازار به خصوص ریسک سیاسی یک فرصت برای بازار است و میتواند اتفاقات خوب و مهمی را رقم بزند

البته تمام این موارد را که گفتیم بسته به بازی بازیگران و دولت دارد که اگر خوب بازی کنند بعد ها برداشت خوبی را نیز خواهند داشت اگر بد بازی کنند نه تنها زمین بازارسرمایه را باخته اند بلکه به زودی پول حاضر در این بازار نیز در یک مقطعی که ریسک سیاسی افزایش پیدا کند به سایر بازارها سرایت خواهد کرد
به طور کلی معتقدیم در آرامش سیاسی و ثبات نرخ ارز بازار سرمایه می‌تواند تحولات بهتری را تجربه کند
و در تحولات اخیر هم به خوبی مشاهده کردید که بازار سرمایه از رالی اخیر نرخ ارز بهره ای نبرد و کمترین بازدهی را داشت
اگر در ثبات سیاسی و ثبات ارزی دولت عاقلانه تر رفتار کند و  بازارهایی نظیر بورس کالا و نرخ گاز و موارد این چنینی را انگولک نکند، به طور کلی جریان پول می‌تواند رفتار بهتر و قوی تری را داشته باشد از همین رو ثبات ارزی و ثبات سیاسی یک فرصت سیاسی و تاریخی برای دولت و تصمیم گیران است که جریان نقدینگی را در یک بستر منطقی و مناسب به سمت بازار مولدی همچون بازار سرمایه و ایجاد بنگاه های متعدد و کسب و کارهای جدید و تامین مالی های منطقی سوق دهد
باور کنید کمی اگر فکر کنید و عقل داشته باشید امروز دودستی بازار سرمایه را چسبیده و همه جا را از آن حمایت میکنید منفعت این جریان حمایت نیز در نهایت در بیشترین حالت به سود خود دولت خواهد بود امیدواریم از این فرصت تاریخی عاقلانه برداشت کنید و عاقلانه رفتار کنید

و اما دو نکته اخر …
همیشه در تصمیمات همینطور عمل میکنیم … از سیاسی گرفته تا اقتصادی … از برجام تا زمستان سخت . از دیوار سفارت و تا آشتی چینی ! و صد البته ضرر 7 ساله این اتفاقات ! همیشه باید حداکثر هزینه را بدهیم و حداقل منفعت گیرمان بیاید تا بفهمیم باید چرخید … عین این استراتژی در تصمیمات ریزو درشت اقتصادی هم هست از وزارت صمت تا نفت … از فلان شورا تا فلان کمیسون مجلس …
حتما باید تصمیمی گرفته شود منافعی از بین برود . عده ای متضرر شوند و ازمون خطا صورت گیرد و برخی بفهمنداشتباه کردند …
نمیدانیم دولت در تصمیمات اقتصادی عاقل است یا خیر ولی اگر حرف ما روایت یاسین و ماجراهای شنونده !! نباشد کمی با خود در تصمیمات اقتصادی بیشتر فکر کنید و بیشتر به جلو نگاه کنید به خصوص این روزها وزارت صمت که با دانشمندان متعدد خود تیشه به ریشه شرکت ها زده اند !
فقط خواستیم این را بگوییم که اگر فردا روزی ارامش در بورس کالا برقرار شد و عطش رشد و رقابت خوابید عملکرد شما نبوده و حکایت از زرافه دور میدان نشوید … این عطش ارز بود که خوابید و جو را ارام کرد نه تصمیمات صدمن یکغاز شما …

و حرف اخر روی صحبت ما با بچه های بازار است .گاهی اوقات مهم ترین موانع از سوی خود بورسی ها ایجاد می شود و تفرکات عجیبی که بچه های بازار دارند به نظر وزن دادن  به تحولات  سیاسی بیش از تحلیل و اتفاقات جانبی به جای تحلیل این  روزها  روش و منش اصلی بسیاری از پول ها شده . جریان پول به خوبی میتواند در بازار حرکت کند ولی گاهی خود فعالان نسبت  به  روند ها تردید دارند . یک  روز با افزایش ریسک  سیاسی بازار را گران می بینند  روز دیگر با کاهش آن ! به نظر دلار بازار ازاد و کاهش آن نباید تابلو چراغ  سبزو سرخ  بازار شود نمیگوییم  بی تاثیر است ولی اثرات  دلار نیما در بازار از ابتدا  بیشتر و قوی تر بوده است  و همین حالا نیز با نرخ های نیمای فعلی پی به ای شرکت ها با درنظر گرفتن  سود مجامع بین  4تا 6 است و گران نیست . با افت ریسک های سیاسی پی به ای بازار رشد خواهد داشت و این  طبیعی است که این اتفاق رخ بدهد و از همین رو  در ثبات  سود با رشد پی به ای و سکون سایر بازارها بازار سرمایه میتواند  شرایط بهتری را داشته  باشد . حرف ما و بحث ما از بیان این مطالب این است که انقدر نگاه صفر و یکی به موضوع دلار و بازارنباید داشت و کمی در صورت های مالی و احتمالات آتی بیشتر باید  دقت کرد  .

روزهای اخر سال است و فشار نقدینگی برای فروش و خروج کمی بالاست فکر میکردیم  حقوقی ها کمی رها کنند ولی گویا تا دقیقه 90 در حال کوبیدن هستند !  فکر میکنیم هر چه جلوتر برویم  معاملات ارام تر و خاص تر باشد ولی در مجموع هیچ چیز مشخص نیست و چیزی تا دقیقه 90 بازار قطعی نشده است …

بگذریم و سراغ  بازار برویم …

لیدری بانک ها

در نمادهای بانکداری شاهد روند معاملاتی خوبی بودیم به طوری که وضعیت خوبی را به واسطه روند رو به افول قیمت ارز را شاهد بودیم

با تقویت شدن تحولات سیاسی مثبت گروه بانک نیز بهتر می شود و بازهم گزینهه ای اول و دوم این گروه تجارت و ملت هستند . البته وبملت گزینه اصلی و کم ریسک و تجارت پشت سر آن است با دید کمی صبر هردو بازی های خوبی را دارند دراین گروه ونوین هم گزینه خوبی است و بعد ازان وبصادر شاید خاص رفتار کند

بانک ملت بیشترین نفع را از کاهش تنش های سیاسی برده و بیشترین مبادلات دولت با خارج از کشور با این بانک است سهم به سمت قیمت های 320 تومان روانه و در صورت شکست این سد قیمتی تا سطوح 360 تومان جای رشد خواهد داشت سهمی  که سود سازی خوبی هم برای سال جاری دارد

بانک اقتصاد نوین هم با شکست قیمت های 360 تومان به سمت قیمت های 400 تومان روانه شده است سهم مدت ها در کف قیمتی 320 تومانی قرار داشت سهمی که امسال بالای 70 تومان سود و برنامه فروش  دارایی دارد این سهم به عنوان جا مانده بانکی ها مطرح است

در بانک پارسیان هم شاهد برگشت سهم از قیمت های 180 تومانی بودذیم سهم در عملیاتش زیانده بوده و مهمترین پتانسیل سهم بحث تراز ارزی خوب این بانک در کنار برنامه فروش سهام اپال بوده که همچنان سود های غیر عملیاتی مهمترین پتانسیل سهم محسوب می شود این سهم تا قیمت های 200 الی 220 تومان فعلا جای نوسان مثبت را دارد

دارویی های مستعد

در نمادهای دارویی شاهد نوسانات مثبت خوبی بودیم این گروه مستعد رشد قیمتی بالایی می باشد تحولات بنیادی و کاهش نرخ ارز سبب شده تا انتظار ها از سهام دارویی بالا برود

در این گروه دشیمی با نوسانات مثبت همراه شد سهم به کف قیمتی 2000 تومانی واکنش مثبت نشان داده و در مسیر برگشت قرار گرفت سهمی که تارگت 2400 الی 2500 تومانی داشته و می تواند به سود خوبی برسد سهم در میان مدت با توجه به توان رسیدن به سود بالای 500 تومانی برای سال اینده جای رشد تا قیمت های 3000 تومان را دارا می باشد

دکوثر همچنان در انتظار شکسته شدن سد قیمتی 720 تومانی است سهمیکه توان رشد قیمتی خوبی داشته و وضعیت بنیادی مناسبی دارد این سهم تا قیمت های 760 و 820 تومان فعلا رشد خواهد داشت اما تارگت های بعدی سهم سطوح 900 و 1000 تومان  و برای سال اینده قیمت های 1200 تومان است این سهم دارویی به واسطه جهش قیمت انتی بیوتیک ها با وضعیت بسیار خوبی همراه شده است

دارویی فارابی را بار ها در کف قیمتی 2000 تومان توصیه به خرید داشتیم سهم با وضعیت خوبی همراه و می تواند با رشد قیمتی منسابی همراه شود این سهم با تثبیت در قیمت های بالای 2200 تومانی می تواند مهمان قیمت های 2500 تومانی شود فارابی که سود سازی بالایی داشته و شنیده می شود سود 250 الی 300 تومانی برای امسال و سود 500 تومانی برای سال اینده انتظارش را می کشد

در گروه دارویی ها هم که محرک آن قیمت دلار است نمادهای دسبحان و دکوثر جزو نمادهای بنیادی محسوب میشوند
درآمد دسبحان در ۱۱ ماهه ۷۳٪ بیشتر شده و این در حالی است که متوسط فروش ماهیانه برابر با ۱۰۴ میلیارد در سال و ۶۰ میلیارد در سال گذشته بوده است.
از طرفی نمادهای دلر، دکپسول، دتماد، دابور، کاسپین، دکیمی و دقاضی از جمله نمادهای خوب دارویی هستند که رشدی کمتر از سایر هم گروهی های خود داشته و P/E‌ کمتری هم دارند. در حال حاضر P/E TTM گروه برابر با ۹ بوده که نمادهای گفته شده P/E معادل ۵ تا ۷ واحد دارند.

پالایشی ها و نوسانات ارام

در نمادهای پالایشی شاهد نوسانات ارامی بودیم سهام این گروه در وضعیت خوبی به سر برده و سود سازی های بالا و چشم انداز رشد سود این شرکت ها در صورت های مایل 12 ماهه سبب شده تا سهام این گروه با اقبال بالایی همراه شوند

افزایش نرخ ارز و تغییر مبنای محاسبات این گروه از نیما به نیمای دو و در وافع از 28500 به 38000 یک اتفاق مهم و خوب برای گروه است که به زودی رقم میخورد و دیروز هم بلوک ها همین را نشان میداد به نظر میرسد صندوق پالایش هم دیگر ازار دهنده این گروه نیست و میتواند هم خود را بالا بکشد و هم این گروه نفس بکشد با دید نوسان شتران و شبندرولی بین شبندرو شتران به نظر شبندر را خاص تر و قوی تر می بینیم

شبندر در قیمت های 1000 تومان مهمان نوسانات ارامی می باشد این سهم پالایشی توان رشد قیمتی تا سطوح 1100 و 1200 تومان را داشته و بنا بر تخمین سود 180 الی 200 تومانی  می تواند بازدهی خوبی بدهد این سهم پالایشی اوضاع و احوال بنیادی خوبی دارد

شاوان اگر شایعات سود 450 الی 500 تومانی برای امسالش صحت داشته باشد توان صعود خوبی پیدا خواهد کرد سهم وضعیت بنیادی مناسبی داشته و در موقعیت خوبی قرار دارد شاوانی که رشد زیادی هم نداشته و  در قیمت های 2200 تومان قرار دارد در کوتاه مدت سهم تا قیمت های 2500 و در میان مدت سطوح 2800 تومان را می توان به عنوان تارگت مد نظر قرار داد

شتران امسال سود 90 تومانی خواهد داشت با این سود ارشز ذاتی سهم سطوح 540 تومان خواهد بودکه با کف قیمتی فعلی 420 تومانی فاصله زیادی دارد برخی شایعات در خصوص مشکلات هیئت مدیره شرکت سبب شده تا این سهم پالایشی نتواند انطور که باید و شاید به واسطه سود سازی بالای خود رشد قیمتی را تجربه نماید

خودرویی های امیدوار

توافق ایران و عربستان و  کاهش نرخ دلار سبب شد تا سهام خودرویی هم با وضعیت خوبی همراه شده و در مسیر نوسانات مثبت قرار بگیرند

در این گروه پارس خودرویی که حالا مهمان بازار پایه و نوسانات 3 درصدیش است با صف خرید سنگینی همراه شده و به سمت قیمت های 160 و 180 تومان روانه می شود مهمترین پتانسیل سهم برنامه فروش بلوک مدیریتش توسط سایپا بوده که در صورت انجام تحولات خاصی را در این سهم رقم خواهد زد

خساپا سرانجام توانست از قیمت های 220 تومان فاصله بگیرد سهم فعلا در رنج قیمتی 220 الی 240 تومان در نوسان بوده و به این روند نوسانی خود ادامه می دهد سهمی که در انتظار خبری قوی برای شکسته شدن سد قیمتی 240 تومانی و رشد بیشتر می باشد

ایران خودرو هم کمی مثبت بود اما برای شکسته شدن سد قیمتی 320 تومان سهم نیاز به خبرهای مثبت و قوی دارد خودرویی که در صورت عبور ازقیمت های 320 تومان هدف قیمتی 360 تومانی داشته ومی تواند به بازدهی خوبی برسد این سهم خودرویی وضعیت خوبی داشته و در بینخودرویی ها برای رشد قیمتی استعداد بیشتری دارد

ساختمانی ها بر مدار نوسان

در نمادهای ساختمانی شاهد روند نوسانی بودیم برخی منفی و اصلاحی و برخی دیگر همچنان مثبت ماندند انتظار از ساختمانی ها بالا می باشد

ثمسکن با روند صعودی همراه و به قیمت های 500 تومانی رسید این سهم ساختمانی در وضعیت خوبی به سر برده و اوضاع و احوال خوبی دارد ثمسکنی که به سمت قیمت های 540 الی 560 تومانی رفته و هدف نهایی 600 تومانی دارد ارزش ان ای وی سهم به سطوح 800 تومان رسیده است

ثتران در حال برگشت به سمت حمایت 420 تومانی است به نظر می رسد بار دیگر شاهد واکنش مثبت این سهم به حمایت قوی خود باشیم سهم نوسانات خوبی در رنج قیمتی 420 الی 460 تومان م یدهد اما با توجه به برنامه فروش پروژه ها و زمین های شهریارش به نظر می رسد سهم در میان مدت رشد خوبی تا قیمت های 560 الی 600 تومان داشته باشد

وساخت هم کف قیمتی 160 تومانی را حفظ کرده است سهم با این کف قیمتی و مقاومت های 180 و 200 تومان نوسانات خوبی می دهد حالا وپترو مالک این شرکت بوده و احتمال جمع اوری خرد سهام شرکت نیز به منظور تثبیت مالکیتش در این شرکت ساختمانی وجود دارد

چهارگوشه بازار

شکربن بالاخره به تارگت 420 تومانی خود دست یافت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد با توجه به اخبار سود 70 تومانی برای سال جاری سهم به تارگت خود دست یافته باشد سیو سود در شکربن در قیمت های 420 تومان که مصادف با مقاومت قوی نیز می باشد مناسب است

افت شدید قیمت ارزو طلا سبب روئند منفی در فزر شد سهم تا قیمت های 3000 الی 2800 تومان افت خواهد داشت سهمی که عمده پتانسیلش به رشد قیمت طلا و دلار بود و به همین واسطه با اقبال همراه شده بود این سهم پس از اصلاح در صورت بهبود وضعیت قیمت های طلا می تواند نوسان خوبی بدهد

فولاد خوزستان با افت قیمتی و اصلاح به سطوح 360 تومان رسید همچنان نرخ فروش داخلی محصولات شرکت بالا بوده و سهم توان بنیادی خوبی دارد فردا روز مهمی برای این سهم محسوب شده و اگر حمایت 360 تومانی از دست نرود امید به برگشت سهم وجود دارد در غیر این صورت شاهد اصلاح تا قیمت های 320 تومانی خواهیم بود

با دید میان مدتی فولاد گزینه اول و فخوز گزینه بعدی است . فجهان را هم زیر نظر داشته باشید گزینه خوبی است . فسازان با دید نوسان گزینه قابل توجهی است ولی شاید شل کردن دلار و شمش کمی این سهم ها را ازار دهد ولی در مجموع بنیادی ترین عضو گروه همچنان با اختلاف فولاد است

در مورد گروه سنگ آهن فعلا منطقی ترین گزینه که از بازار و بازدهی خودش هم حتی عقب تر است واحیا ست و برای همین در سهم این صف شکیل شده و اگر عرضه شود برای خرید خوب است در سوی دیگر با دید یک سهم بنیادی ترو روتین تر دراین گروه کچاد گزینه خاص و مطمئن گروه است . بادید یک سهم خاص تر میتوان سراغ کگهر هم رفت و به زودی گزارش های سهم نیز منتشر می شود و میتواند مورد توجه و مهم باشد .

در هردو نماد قابلیت های خاص نوسانی وجود دارد و میتوان با دید کمی نوسان بازی به هردو تکیه کرد و با دید نوسان جالب باشند هم فاما هم رنیک کمی در نمودار اصلاح شوند گزینه های خوبی خواهند بود به نظر هردو را کمی بیشتر باید زیر نظر گرفت . هردو گزارش های خوبی داشته و قابلیت های خوب نوسانی را میتوانند داشته باشند .

در بین نمادهای غذایی، غزر و غشهداب جزو نمادهای با عملکرد خوب هستند.
غزر که عمده درآمد آن از فروش ماکارونی رشته ای است، در ۱۱ ماهه درآمد خود را حدود ۵۰٪ افزایش داده، از طرفی نرخ ماکارونی ۳۲٪ بیشتر شده.
با توجه به برآورد شرکت، سود ناخالص سالانه شرکت را میتوان برابر با ۱ همت در نظر گرفت که در نتیجه حاشیه سود ناخالص شرکت برابر با ۲۲٪ میشود. از نظر نموداری غزر در سطح حمایت داینامیک خود قرار گرفته که در صورت صعود تا قیمت های ۵۵۰ تا ۵۸۰ تومان امکان افزایش دارد.

غشهداب هم که فروش خوبی داشته در ۱۱ ماهه توانسته نسبت به سال پیش ۵۴٪ بیشتر بفروشد. محصول اصلی غشهداب رب بوده که امسال سس هم جزو محصولات پرفروش آن محسوب میشود. غشهداب در حال حاضر نزدیک به مقاومت ۲۳۰ تا ۲۴۰ تومانی معامله شده که در صورت عبور از آن تا بازه بین ۲۸۰ و ۳۰۰ تومان میتواند رشد کند.
بین این ۲ نماد، غزر فروش صادراتی هم دارد پس دارای اهرم دلاری هم محسوب میشود.

اگر در گروه غذایی بخواهیم نمادهای بنیادی را معرفی کنیم غگلپا، غکورش و غبشهر از این دسته هستند.
نمادهای بهپاک، غشصفها و غفارس هم نمادهای نوسانی و بازاری تر غذایی محسوب میشوند.
در بین این نمادها بهپاک از اواسط سال ۹۹ در یک روند خنثی در نوسان بوده که اخیرا به سقف کانال برخورد کرده و در حال اصلاح است. اگر سهم مجدد به حمایت ۳۵۰ تومانی برخورد کند، نقطه خرید خوبی محسوب میشود.
در این گروه غگل را میتوان بیشتر بررسی کرد. سهم در ۵ ماهه توانسته ۶۳۸ میلیارد تومان درآمد ایجاد کند. به تازگی از مقاومت ۴۰۰ تومان عبور کرده و اگر بتواند همچنان صعود کند، هدف بعدی آن را میتوان حوالی ۵۰۰ تومان در نظر گرفت.
اگر در آینده دولت اقدام به انتشار کالا برگ نماید، غذایی ها در نتیجه این عمل میتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.
دیگر نمادی که از این موضوع منتفع میشود نماد افق است. افق کوروش که فروشگاه های زنجیره ای برای فروش مواد خوراکی دارد در ۱۱ ماهه حدود ۳۱ همت فروش داشته و افزایش نرخ فروش خوراکی آن نسبت به پارسال ۶۵٪ بوده است.
از نظر نموداری سهم در بازه بیش از ۱ ساله در روند صعودی است و اگر از قیمت فعلی اصلاح داشته باشد تا حوالی ۱۴۵۰۰ تومان امکان کاهش دارد و به محدوده احتمالی خرید میرسد.

در نمادهای زراعی سیمرغ و سپید از جمله نمادهای بنیادی گروه هستند.
فروش سپید در ۱۱ ماهه امسال نسبت به پارسال ۱۰۰٪ رشد داشته اما جزو معدود نمادهایی هست که در این بازه زمانی، بازده قیمتی نداشته. از طرفی با توجه به برآورد شرکت از سه ماهه زمستان خود، میتوان حاشیه سود ناخالص شرکت را برای امسال ۱۹٪ در نظر گرفت.
اگر در این گروه به دنبال نمادهای نوسانی هستید،‌ زمگسا و زگشزا گزینه های خوبی محسوب میشوند.
زمگسا که بیشترین درآمد خود را از فروش شیر دارد و نرخ آن نسبت به سال گذشته ۱۰۰٪ افزایش داشته، توانسته در ۱۱ ماهه ۴۶۷ میلیارد تومان درآمد ایجاد کند که نسبت به مدت مشابه ۷۴٪ بیشتر شده. زمگسا اخیرا از حمایت داینامیک خود فاصله گرفته
و تا قیمت ۴۳۰۰ تومان میتواند صعود کند.
زشگزا هم در ۱۱ ماهه توانسته ۷۶٪ بیشتر از سال گذشته درآمد ایجاد کند این شرکت که بیشترین درآمد خود را از فروش شیر خام دارد، ۸۹٪ افزایش نرخ گرفته و این موضوع منجر به افزایش درآمد شرکت شده.

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم