جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 16 اسفند 1401

گزارش بازارامروز سه شنبه 16 اسفند 1401

نوید خاندوزی
مارس 7, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز سه شنبه 16 اسفند 1401 

بیا اینجا ،اونجا نه ! 

برای یک روز قبل از تعطیلی ها، آن هم تعطیلی نسبتا طولانی و با وجود رسیدن خبرهای ریزو درشت  خودرویی که چندان به مذاق بازار خوش نیامد حرکت و حجم بازار امروز یک اتفاق مهم و یک جرقه طلایی به حساب می آمد. بسیاری این اتفاقات بازار امروز را ناشی از اخبار  ارزی و دلاری میدانند که در پیش است و در سال  1402 رخ میدهد و برخی هم معتقدند جریان پولی که در بازارهای رقیب حضور داشت به سمت  بازارسرمایه امده است  و با خود  زمزمه میکند بیا اینجا و اونجا نه!! حجم امروز هم این تحول و تغییر شگرف را نشان میداد  ارزش کل معاملات امروز بازار 43.838 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 9677 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

اگر به خاطر داشته باشید چند روز قبل در مورد این موضوع نوشتیم که با پذیرش دلار نیمای دو ،که همان نرخ فعلی حواله است و این روزها در حوالی ۳۸ و ۳۹ بازی می کند ،به عنوان نرخ رسمی نیما و تحولات ادامه دار آن، بازار می تواند یک جهش دیگر را در مسیر خود تجربه نمایند. این روزها اتفاقات و زمزمه ها و رویدادهایی در حال وقوع است که بازار را به این منطق و اتفاق امیدوار تر کرده و به نظر می رسد این اتفاق مهم به زودی و زودتر از آنچه بازار فکرش را می کند رخ خواهد داد .تحولات دیروز و امروز بورس کالا به خوبی نشان دهنده همین امر است که تا حدودی نرخ نیما یا همان حواله ارزی مورد پذیرش قرار گرفته. معاملات فولاد و همچنین فملی، شمش و مواردی از این دست جزو این موضوع هستند برای گروه پالایش و پتروشیمی نیز شنیده میشود از ابتدای سال مبنا نرخ جدید نیما خواهد بود . البته دانشمندان وزارت صمت هنوز در تفکرات  دیگری هستند ولی بازهم  تکرار میکنیم نهاد های نظارتی حواس جمع باشند که هر تلاشی برای خارج کردن محصولات از بورس کالا به بهانه های واهی ریختن سود عجیب به جیب دلالان است …
اما به طور کلی در دو سه هفته اخیر در بورس کالا اتفاقاتی به وقوع پیوسته و رشد چشمگیر تقاضا و حجم معاملات را داشتیم که این موضوع اثرات خود را در گزارش ماهانه های سه ماه اول سال در اکثر این شرکت ها نشان خواهد داد و این دقیقا همان چیزی است که احتمالاً در موج بعدی حرکت بازار همراه میشود گزارش فولادی ها سنگ آهن و فلزات پتروشیمی و پالایش هم می‌توانند دستخوش تغییرات جدی باشد و گروهی مانند سیمان که این روزها تقاضای دو برابر عرضه در بازار دارد هم اثرات این رویداد مهم نرخی را به زودی در صورتهای مالی و گزارش های ماهانه و کدال نشان خواهند داد
به نظر می رسد بازار در سال ۱۴۰۲ اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد میتواند آغاز یک حرکت قوی و مثبت را شکل دهد که پایه آن آرامش نسبی سیاسی و ثبات رویه های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است . ببنید همین امروز یکی دوباره در اظهارنظری متفاوت  روبروی بازار ایستاده  بود  که البته مهم نیست چه میگویند و چه میکنند مهم این است که دلالان  که نگران خروج پول ازاین بازارها هستند سخت مشغولند و مسئولان سخت مغفول !

این روزها دوباره حرف ونقل افت دلار و بازار زیاد شده و البته  بازار امروز و واکنش آن خود یک شاهد برای عدم ارتباط این موضوع بود  . برخی تحلیل گران و دوستان از روند دلار اظهار نگرانی می‌کنند .اما باید موضوعی را عرض کنیم در مورد نرخ ارز اول اینکه پیش‌بینی ما این است که تا انتهای فروردین نرخ ارز به طور جدی و البته به عنوان یک رویداد احتمالی در محدوده ۴۶ و ۴۸ مدیریت می شود و تحولات سیاسی خاصی نیز بعید است به وقوع بپیوندد اما سقوط به زیر ۴۶,۰۰۰ تومان به واسطه تحولات فعلی و تورم و نقدینگی کمی عجیب و سخت خواهد بود نکته دیگر این است که نرخ دلار نیمایی دو که در واقع همان نیمای واقعی است اختلافش با بازار آزاد کمتر و کمتر می شود در خوشبینانه ترین حالت ها در سالهای گذشته این نرخ بین ۹ تا ۱۲ درصد قرار داشت و اختلاف اسکناس و دلار نیما این عدد بود که به نظر حفظ و ثبات نرخ ارز در سامانه نیما و افت نرخ دلار کاغذ باعث کم شدن این اختلاف شده و این موضوع یک پس‌لرزه مثبت دارد و باعث میشود دانشمندان دولتی تصمیم ساز کمی استراحت کنند و از تئوری های داروینی اقتصادی بیرون بکشند!! ثبات ارزی پذیرش رویداد ها و واقعیت ها را برای اقتصاد آسانتر خواهد کرد معتقدیم حاکمیت در فضای آرامش ارزی تصمیمات منطقی تری را خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در بورس کالا شاهد بودیم از همین رو این کم شدن اختلاف بین اسکناس و دلار آزاد می تواند در نهایت به آرامش نسبی در تصمیمات و کاهش ریسک بازار و بهبود شرایط منجر شود

اما نکته اصلی ما طی این چند روز این بوده که به واسطه تحولات سیاسی بازارهای رقیب با چالش های گسترده مواجه شده و مسیر کاهشی در پیش گرفتند جریان خروج از این بازارها نیز به شکل جدی دیده می شود
طبق قاعده قدیمی ثبات برای بازارهای سفته‌بازی نظیر سکه و ارز و خودرو و مسکن سم است و اکثر تقاضای سفته‌بازی به دنبال پایگاهی برای رشد های کوتاه مدتی هستند و به محض اینکه احساس کنند در این بازارها احتمال رکود حتی وجود دارد مکث نخواهند کرد و خروج میزنند اما مقصد این پول ها کجاست ؟؟ این دقیقاً پرسش دوباره ماست که باید فرصت را غنیمت شمرده و بازار سرمایه را به عنوان مامن و پایگاه جریان پول معرفی نماییم .
جریان ثبت نام ماشین و… نشان داد پول هست خوب هم هست … مدیران دولتی خوب گوش کنند دوباره بهار خاص از راه می رسد و این جریان نقدینگی به واسطه جرقه سیاسی دوباره سر از این بازار ها در می آورد بهتراست از امروز به فکر باشید گزینه ای بهتر و امن‌تر از سرمایه گذاری در بازار سرمایه برای هیچ اقتصادی نیست و تلاش کنید میزبان این پول‌ها باشید و این جریان پول را از سمت بازارهای موازی به بازار سرمایه و یا هر بازار مولد دیگر جذب نمایید… چند ماه دیگر با قدرت این جریان پول بیدار می‌شود و سیلی محکمتری دوباره به گوش شما خواهد زد که صدای آن چند کوچه آن ورتر می رود و ناگهان بی خواب و بیدار می شوید. از امروز بهتر است به فکر فراهم کردن بستر حنثی کردن این اتفاقات باشید و مهمترین آن ایجاد جذابیت برای بازار از طریق تزریق آرامش و ثبات و عدم تصمیم گیری های …. می !! همچنین ایجاد ابزار های متعدد برای جریان های پولی ریز و درشت است که این موضوع به عهده سازمان بورس بوده
این روزها بحث صندوق ها و … داغ است بارها و بارها در این گزارش بازار نوشتیم باید برای هر سلیقه و هر طیفی برای هر جریان فکری یک ابزار وجود داشته باشد که فرد وارد آن شود به نظر در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد اما گام‌هایی برای آن برداشته شده یکبار این را نوشتیم برخی متوجه نشدند ما چه می گویم به طور کلی بخشی از جامعه ایران به واسطه دست نیافتنی شدن اهداف و آمال خود و از دست نرفتن سرمایه به سمت بازارهای ریسکی و حرکات متهورانه مالی روی آورده اند و با این روحیه ای قماربازانه در بین  بازارهای عجیب می چرخند !پیر وجوان هم ندارد ، چرا نباید صندوق‌های با اهرم بالا در بازار وجود داشته باشد چرا نباید ابزار های دلار و سکه در بازار با اهرم فعالیت نکند بهتر است از امروز به فکر این موارد باشید و شک نداریم غفلت کنید خیلی زود دوباره روز از نو روزی از نو…

و حرف آخر اینکه این روزها با آرامش نسبی که در جریان نرخ ارز و بازارهای موازی حاکم شده،وقت سر و سامان دادن به بازار سرمایه و خانه تکانی در این بازار و اعتماد بخشیدن به سرمایه گذاران است …خواهشاً مدیران و تمام کسانی که دست‌اندرکار هستند ، چندماهی زبان بر دهان گرفته و تصمیمات عجیب و غریب و تفکرات منچولبافی را کنار بگذارند تا کمی این بازار روی آرامش به خود ببیند آرامش این بازار آرامش اقتصاد است جریان پولی است که اگر جذب بازار سرمایه شود می‌تواند همه جوره  به سود کشور و اقتصاد باشد
انقدر این موضوع بدیهی و روشن است که فهم و درک آن خیلی نیاز به تجزیه و تحلیل خاصی ندارد اما نمی دانیم چرا برخی یا عامدانه یا از سر نادانی از فهم این ماجرا عاجزند
به نظر بهتر است هر چه زودتر برنامه ای برای سروسامان دادن بازار سرمایه تدارک دیده و میزبان جریان پول باشید که از این بازارها می‌تواند به سمت بازار سرمایه کوچ کنند
بازاری که این روزها از نظر ارزندگی نیز در شرایط بسیار ایده آلی است و قطعاً سال۱۴۰۲ اگر رویدادی رخ ندهد سال خوب و قوی برای بازار خواهد شد به خصوص در ۶ ماهه اول آن که معتقدیم اثرات جریان ارزی به خوبی خود را در گزارش ها و صورتهای مالی نشان می دهد امیدواریم این پیش‌بینی درست باشد که بهار و تابستان داغی در بازار خواهیم داشت البته اگر ابر و بادو ماه و خورشید و فلک بگذارند…

پتروشیمی ها و تحولات ارزی

در نمادهای پتروشیمی عرضه دلارهای صادراتی با نرخ های معقول سامانه دوم نیمایی سبب شده تا انتظار هاز سهام این گروه به خصوص برای سال اینده افزایشی شود

زاگرس هم به قیمت های 18 هزار تومان رسیده است سهمی که در صورت شکست این قیمت ها تا سطوح 20 هزار تومان و نهایتا 22 هزار تومان جای رشد خواهد داشت این سهم متانولی بازار در موقعیت خوبی به سر برده و وضعیت مناسبی دارد زاگرسی که اگر قیمت خوراکش کاهشی شود روند بسیار خوبی در رشد سودش تجربه خواهد کرد زمزمه  سود  3هزار تومانی سال بعد  زاگرس مطرح است

پتروشیمی شیراز به سمت قیمت های 3200 تومان حرکت خواهد داشت سهمی که وضعیت خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی دارد این سهم به واسطه سود سازی بالایی که امسال دارد و همچنین برنامه تقسیم سود 80 درصدی با اقبال پس از افزایش سرمایه همراه شده است

شفن بار دیگر به سمت شکست قیمت های 720 تومان در حرکت است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند صعودی را در پیش گرفته است سهم اگر بتواند از سد قیمت های مقاومتی فعلی عبور نماید تا سطوح 800 الی 900 تومان رشد خواهد داشت شفنی که شنیده می شود گزارش های خوب به همراه تعدیل مثبت دارد

در میان پلیمری ها برای محصولات شاراک و شگویا و شکام احتمال افزایش نرخ وجود دارد.
در این میان شاراک که نسبت به هم گروهی های خود رشد کمتری داشته در یک سطح قیمتی مهم وجود دارد و احتمال رشد تا حوالی ۴۱۰۰ تومان برای سهم وجود دارد.
شپلی و شجم از نظر درآمدی نسبت به دیگر سهام این عملکرد بهتری داشته اند. شپلی در گزارش منتهی به ۳۰ آذر به ازا هر سهم ۱۱۱ تومان شناسایی کرده و این رقم در سال گذشته ۸ تومان بوده است. سهم از اوایل آبان ماه در یک روند صعودی نوسان میکند و احتمال رسیدن به قیمت ۱۴۰۰ تومان برای سهم وجود دارد.
در شکلر احتمال کاهش P/E وجود دارد. درآمد فروش شرکت در بهمن ماه ۷۳٪ نسبت به دی ماه افزایش داشته. سهم به تازگی از سقف قیمتی خود عبور کرده و در حال ورود به منطقه اشباع فروش است.

در بین شیمیایی ها نمادهای شکلر، شکام، شصفها و شپترو از جمله نمادهای نوسانی و با گزارش خوب محسوب میشوند.
شغدیر هم در این گروه پایین ترین P/E را دارد اما فروش بهمن شرکت نسبت به دی ۷ درصد کاهشی بوده و ۳۸۱ میلیار تومان فروش داشته. احتمال ارائه گزارش خوب در اسفند ماه برای سهم وجود دارد. سهم در حال حاضر در سطح حمایتی وجود دارد که در صورت رشد به محدوده ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تومان خواهد رسید.

دارویی های توانمند

در دارویی ها نیز بعضا رشد قیمتی و روند صعودی خوی را شاهد بودیم برخی سهام دارویی که به کف های قوی رسیده بودند با روند مثبت همراه شدند

در دشیمی سهم با رشد قیمتی به سمت سطوح 2200 تومان در حرکت است سهمی که از کف قیمتی 2000 تومان برگشت خوبی زد این سهم اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و روند میان مدتی قوی دارد به خصوص این که شنیده می شود سهم سال اینده به سود 500 تومانی وب پی بر ای 6 به ارزش ذاتی 3000 تومانی خواهد رسید

دبالک هم شنیده می شود با رشد قیمتی به سمت سطوح 920 تومان خواهد رفت سهم کف قیمتی 820 تومان را بسته و افت بیشتر بعید به نظر می رسد با توجه به جهش بالای 200 درصدی فروش 2 ماهه باید در انتظار گزارش های عالی از وضعیت سهم در سال مالی جدیدش باشیم دبالکی که هدف قیمتی میان مدتی 1000 تومانیخواهد داشت

دفارا روند خوبی داشته و با توجه به توان سود سازی بالا برای امسال و سال اینده و تحولات سود شرکت های زیر مجموعه در موقعیت خوبی قرار دارد سهم به سمت قیمت های 2200 تومان در حال صعود است که اگر این قیمت ها بشکند مهمان قیمت های 2400 الی 2500 تومانی خواهد شد

فولادی ها و تغییرات اساسی

در فولاد سازان افزایش قیمت محصولات این شرکت ها در بورس کالا و تحولات ارزی صورت گرفته در فروش صادراتی دست در دست هم داده تا سهام این گروه وارد فاز رشد قیمتی شوند

در فولاد مبارکه  امروز موتور بازار را  فولاد  روشن کرد  .دیروز در سکوت خبری تمام ورق فولاد مبارکه قیمت خورد و تایید شد ورق گرم در مرز 30 میلیون تومان قرار گرفت این یک اتفاق مهم بود و به نظر بازار ان را نادیده گرفت با حداقل شرایطو اتفاقات سود سال بعد زیر 1800 ریال نخواهد بود با این شرایط امسال 119 و سال بعد 180 تومان سود میتوان گفت فولاد در قیمت های فعلی گزینه خوب میان مدتی برای بازار است   ارزش ذاتی سهم برابر با قیمت های 900 الی 1000 تومانی خواهد بود

فخوز هم با نوسانات مثبت همراه شده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به سمت قیمت های 420 تومانی در حرکت است این سهم اوضاع خوبی داشته و روند صعودی خوبی دارد فخوزی که هم صادرات خوبی داشته و هم شاهد رشد قیمت فروش بورس کالای شمش تولیدیش در سطوح بالای 20 میلیون تومان است تحولات بنیادی خوبی در انتظار فخوز خواهد بود

کاوه با رشد قیمتی خوبی همراه و به قیمت های بالای 1000 تومان رسیده است سهم به سمت اولین هدف یعنی قیمت های 1100 تومان به راه افتاده است در گام بعدی سهم هدف 1250 تومانی دارد چشم انداز سود سازی بالا برای سال اینده و سود سازی 180 الی 200 تومانی در سال 1402 سبب توجه ویژه به این سهم شده است سهمی که دو سوم تولیداتش را صادر می کند

سرمایه گذاری های شاخص شکن

در سرمایه گذاری ها شاهد رشد قیمتی سهام این گروه هم سو با رشد بازار بودیم سرمایه گذاری ها در وضعیت خوبی به سر برده و اوضاع و احوال خوبی دارند

در نماد شستا شاهد برگشت سهم به سمت قیمت های 120 تومانی بودیم سهم در صورت عبور از سد قیمتی 125 تومان مهمان سطوح قیمتی 140 تومان خواهد شد سهمی که وضعیت بنیادی ایده الی داشته و ارزش ان ای وی بالایی دارد

در ونفت شاهد نوسانات مثبت و صف خرید این سهم بودیم صف خرید سنگینی که گواه بر رشد قیمتی بالایی در سهم می دهد ونفت تا قیمت های 480 الی 560 تومان جای صعود دارد سهمی که ارزش ان ای وی بالایی داشته از سوی دیگر با افتتاح فاز دوم پروژه مخازن قشم توان سود سازی بالایی دارد

در سرمایه گذاری غدیر شاهد روند صعودی سهم تا قیمت های 2200 تومان بودیم ظاهرا قرار است به زودی هلدینگ معدنی غدیر عرضه شود و این هلدینگ با توجه به ارزش بالای خود تاثیرات خوبی بر وغدیر دارد وغدیری که تا قیمت های 2400 الی 2500 تومان توان صعود را دارد

پیشروی معدنی ها

در نمادهای معدنی شاهد روند صعودی و نوسانات مثبت بودیم پیشروی معادن همچنان به واسطه تحولات ارزی ادامه دارد

در کچاد سهم به قیمت های 900 تومان رسید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی در گروهش داشته و رشد قیمتی میان مدتی خوبی دارد این سهم سنگ اهنی تا قیمت های 1000 تومان هم در صورت تثبیت در قیمت های بالای 900 تومان صعود خواهد کرد کچاد یکی از بهترین وضعیت ها را در گروه خود دارد

فزر هم از کمی مثبت بود ظاهرا سهم تمایل دارد تا در سطوح 3200 الی 3600 تومان نوسان داشته باشد این سهم تولید کننده طلا در وضعیت خوبی به سر برده و اوضاع خوبی دارد به خصوص این که شنیده می شود امسال سود سازی بالا و تقسیم سود 100 درصدی و برای سال اینده نیز سود سنگینی در انتظار سهامداران است گفته می شود  سود تقسیمی سهم  بالا نیست چون سود اصلی کم  بوده و تلفیقی بالاست

کنور استارت رشد قیمتی خود را پس از بازگشایی زده و امروز توانست به قیمت های بالای 2000 تومان صعود نماید سهمی که تارگت 2200 تومانی و 2400 تومانی داشته و همچنان از رشد بازار جا مانده است کنوری که برای سال اینده سود سازی بسیار خوبی را رونمایی خواهد کرد

دراین گروه واحیا خوب و خاص باز شد و اگر به هر دلیلی امروز سهم عرضه شد با دید کمی نوسان و حتی میان مدت و داشتن یک سهم خوب خرید ان میتواند جالب باشد . به نظر واحیا را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید با این که فعالیت های شرکت خاص پیش می رود ولی ارزش بازار کمی دارد و قابلیت های خوبی برای رشد دارد . کگهر و کچاد دیگر گزینه های خاص این گروه هستند

چهارگوشه بازار

تپمپی با گزارش عالی خود تا صف خرید پیش رفت سهمی که سود تلفیقی 700 تومانی و سود شرکت اصلی هم امسال به سطوح 550 تومان خواهد رسید با پی بر ای متوسط 6 ارزش ذاتی سهم سطوح 3000 الی 3200 تومان بوده و به همین واسطه سهم با اقبال و جهش قیمتی 7 درصدی در معاملات امروز همراه شد

کم کم زمزمه تسعیر ارز بانکی بالاگرفته و شرایط روشن ترو شفاف تر شده است و میتوان انتظار داشت هفته های اتی این گروه به واسطه این اخبار تحولات بهتری را شاهد باشند به نظر با دید یک سهم خوب در گروه خرید وبملت و صبر کردن روی سهم گزینه خوب و منطقی برای بازار است .

شبندر 1000 تومانی شد سهمی که با احتساب سود 180 الی 200 تومانی همانطور که مدت هاس گفته ایم ارزش ذاتی 1200 تومانی داشته و ارام ارام سهم در حال رشد قیمتی و نزدیک شدن به این سطوح ارزش ذاتی خود می باشد

پارس خودرو پس از مدت ها توقف روند امروز با رشد 46 درصدی بازگشایی و حجم معاملات میلیاردی داشت سهمی که خبرهای گوناگون از احتمال احیا و پایان زیاندهی تا خبرهایی در خصوص برنامه فروش بلوک مدیریتی خود توسط سایپا دارد این سهم شنبه روز بسیار مهمی داشته و اگر منفی نشود تا قیمت های 160 و 180 تومان جای نوسان را خواهد داشت

نکته مهم این است که با این نرخ و بحث های بلوک بازی برای رشد دوباره خپارس فراهم می شود و این چراغ سبز خوبی برای سایپاست . از دید ما امروز منفی های سایپا با دید یک نوسان مقطعی قیمت های زیر 2200 ریال با دید کمی صبر کردن روی سهم میتواند جالب باشد

سیمانی ها شرایط خوبی را دارند  و به نظر در بازار مورد توجه خواهند بود  . اگر بخواهیم خلاصه ای از معاملات بورس کالا بگوییم باید گفت که صنعت سیمان 3 هفته متوالی است که افزایش نرخ گرفته است طی روزهای گذشته به طور متوسط 34درصد قیمت رقابت شده

بیشترین رقابت بر روی محصول شرکتهایسهرمز، سفانو، ساروج، سپاها، سفار، سمتاز، ساوه، ساروم، سخزر، ساربیل بوده و این نماد ها از نظر فروش جالب تر هستند  به نظر طیف وسیعی از نماد ها شرایط خوبی دارند به نظر سفانو سخوز باردیگر جذاب می شوند حتی ساربیل و سرغب هم به واسطه صادرات به ترکیه جذاب می شوند با دید یک سهم کم ریسک و چشم انداز 5000 ریال سود سفارس هم گزینه خوبی است سغدیر هم کم ریسک است و کسی به ان توجه نمیکند سهم را زیر نظر بگیرید .

در بازار گروه پالایش را زیر نظر بگیرید در مورد گروه پالایش نفت در نوسان است ولی خیلی ازار و اذیت ندارد طبق برخی شنیده ها نرخ نیمای 2 بعد از پایان سال 1401 در سال جدید پایه تمامی محاسبات خواهد شد

برخی دارویی ها بد نیستند مثلا  دفارا  یا دپارس معتقدیم شرایط بازار میتواند برای انها جالب باشد مثلا دتماد دارو دفارا دپارس دکیمی جز این گزینه ها بودند در سوی دیگر زمزمه فروش یک زیرمجموعه از برکت به اعتلا موجب توجه به برکت شده ولی معتقدیم کمی باید روی برکت با تامل رفتار کرد گزینه های گروه دارو گزینه های خاص تر و بهتری هستند .

حکشتی دیروز گزارش تلفیقی داد سهم با توجه به گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده شرکت حکشتی، شرکت توانسته حدود ۱۰ همت سود خالص ایجاد نماید که به ازا هر سهم ۴۵۸۰ ریال سود گزارش کرده است. زمزمه 18 هزار میلیارد تومان سود خالص و تقسیم سود 16 هزار میلیارد تومانی را از حکشتی می شنویم و شرایط سهم خاص و خوب است به نظر جا برای رشد تا 3500 3600 تومان سهم فراهم است و حتی با این گزارش ها به مجمع رفتن با سهم نیزمیتواند جالب باشد

در گروه روانکارها شبهرن و شرانل جزو نمادهای بنیادی گروه هستند و شسپا را میتوان سهم نوسانی گروه در نظر گرفت.
شسپا در ۱۱ ماهه ۳۸٪ درآمد خود را افزایش داده و از نظر نموداری بعد از رشد شارپی که داشت وارد فاز اصلاحی شده و احتمالا تا حوالی ۴۲۰ تومان کاهش قیمت داشته باشد.

در گروه ساخت محصولات فلزی، فاراک و فاذر جزو نمادهای نوسانی هستند
فاراک در حال حاضر به مقاومت داینامیک خود برخورد کرده و احتمال ریزش تا محدوده ۱۴۰ تومان برای سهم وجود دارد.
فاذر همچنین در حال حرکت به سمت سقف قیمتی خود در محدوده ۲۲۰ تومان است.

چدن هم در این گروه جزو نمادهایی است که درآمد خوبی داشته و درآمد ۱۱ ماهه اش نسبت به سال قبل ۶۱٪ رشد داشته.
با توجه به اینکه سهم نسبت به هم گروهی های خودش رشد کمتری داشته و ‌از آبان ماه روند صعودی خود را شروع کرده، هدف سهم را میتوان ۳۳۰ تومان در نظر گرفت. چدن با دید نوسانی میتواند گزینه خوبی باشد.

ارفع هم در گروه سنگ آهن سودآوری خوبی داشته و در ۱۱ ماهه توانسته افزایش درآمد ۴۵ درصدی را به ثبت برساند که به دلیل شروع صادارت آهن اسفنجی بوده است. از نظر نموداری، ارفع در سطوح سقف قیمتی بوده و احتمال کاهش تا سطح ۱۶۰۰ تومان برای سهم وجود دارد.
در این گروه کچاد کمترینP/E را دارد و بنیادی ترین سهم گروه محسوب میشود. در حال حاضر سهم با سقف قیمتی ۱۰٪ فاصله دارد و در صورت کاهش، قیمت ۷۷۰ تومان میتواند حمایت سهم باشد

دیگر نمادی که میتوان با دید نوسانی خرید کرد، فولاژ است که بعد از بازده شارپ و بیش از ۱۰۰ درصدی که از آبان ماه داده، در یک اصلاح کوتاه مدت است که در صورت صعود حدود ۲۰٪ بازده خواهد داد.
سهم هرمز را با دید بلندمدت میتوان در نظر گرفت. فلوله هم با در نظر گرفتن عملکرد میتواند گزینه خوبی باشد. درآمد شرکت ۱۱ ماهه ۱۸۲٪ نسبت به قبل رشد داشته. شرکت اهرم دلاری دارد و ۳۲٪ فروش آن صادراتی است.
همچنین فروس، فروژ و فغدیر جزو نمادهای ‌پی بر ای محورو بنیادی هستند که پی بر ای حدود ۷ دارند.

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم