گزارش بازارامروزسه شنبه 9 اسفند 1401
بدون شکست ،بدون پیروزی !
بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که خوب پیش میرفت و کمی مثبت بود ولی حجم دوباره کم می شود و این مستقیما ناشی از نشستن در انتظار رسیدن اخبار مطمئن و مثبت در این فضای غبارآلوده است که شاعر توصیف میکند غبار بی سوار! دولت در تصمیمات اقتصادی راسخ و قاطع عمل نمی کند و این باعث ترس و تردید بازار شده وگرنه همه میدانند اگر کمی اهل محاسبه باشیم بااین نرخ های نیما و ازاد بازار هنوز فاصله زیادی با روزهای خوب خود دارد .
این روزها بازار در فضای منطقی و مناسبی قرار گرفته و حجم هم اوضاع جالبی دارد البته امروز و در دومین روز متوالی حجم کمی کم شد که قابل تحلیل است و طبیعی است ولی در کل در ۱۰ روز کاری فعال پیشرو و یا به عبارتی ۱۲ روز کاری تقویمی تا پایان سال احتمالاً خیلی فرصت نقد کردن حقوقیها نباشد و بازار بتواند در روزها و هفته های پیش رو اوضاع بهتری را تجربه نماید این موضوع خود را در روزهای فعلی بازار هم نشان میدهد که نوعی به انتظار نشستن در دل آن وجود دارد .
یک نکته بسیار مهم که بار دیگر بر آن تاکید داریم این است که با فرض حتی نرخ دلار ۳۶ هزار تومان نیما،اگر به پی به ای محاسبه تحلیلی برخی شرکت ها بپردازیم می بینیم که در اعداد ۵ و۶ قرار دارند و حتی کمتر…
این یعنی هنوز بازار فرصت یک حرکت و رشد را داشته و در سطوح ارزنده قرار دارد و اینکه برخی با ترس با بازار برخورد میکنند به نظر منطقی نیست اما یک رفتار بازار منطقی است که به دلیل رفتار بد گذشته دولت و ابهامات فعلی پیشرو در مورد نرخ نمی تواند تصمیم گیری نماید در حال حاضر یکی از بزرگترین ابهامات فعلی بازار اختلاف بین نرخ ۲۸۵۰۰ و نرخ ۳۷۰۰۰ فعلی است هنوز سهامداران نمیدادند این نرخ چطور در بازار موثر است و کی اعلام می شود هنوز خبری از محاسبات با نرخ جدید نیست و این ابهام و تردید نسبت به نرخ ها عاملی برای عدم خرید و بی خیالی بازار شده مطمئن هستیم با اعلام رسمی این نرخ ۳۷ هزار برخی از صنایع و بخش از شرکتهای بازار دوباره فاز متفاوت گرفته و می تواند موتور بازار را دوباره روشن کند در این شرایط و این فضا بازار به شدت به این دست اخبار احتیاج دارد که فکر میکنیم هر چه سریعتر باید با هماهنگی دولت و فشار سازمان بورس در شرکتها عملیاتی گردد
و یک چیز را هم باردیگر بگوییم اگر دولت دوباره بخواهد به سمت تصمیمات غیرمنطقی دراین نوع نرخ گذاری ها حرکت کند دوباره فرصت سوزی کرده و باردیگر یک سیلی دیگر از بازار خواهد خورد ! نمیدانیم تا کی قرار است سلسه ای از اشتباهات تکرار شود .
در مورد بازار هم معتقدیم برای کنده شدن از این شرایط تقریبا اکثر ابزارهای لازم را داریم تحولات بنیادی جریان نقدینگی، نبود خبر های منفی و موارد ریز و درشت دیگر …اما برای عملیاتی شدن آن در بازار به شوک درمانی احتیاج است و لازم است یکی دوباره این مست تلو تلو خورده بعد از هنگ اوری و بد مستی اخیر را بار دیگر سرحال آورده و او را هوشیار کند.
مسیر این هوشیاری باز هم از جریان نرخ ارز میگذرد و به نظر در این وادی موثر است .
اما یک نکته را در ذهن داشته باشید که بازار بعد از رالی که داشته کمی به دست به دست شدن و حجم خوردن بیشتر احتیاج دارد تا مسیر های بعدی را طی کند چارتیست هن این روزها امیدوار هستند و بسیاری از آنها معتقدند شاید در سال ۱۴۰۱ نه ولی قطعاً در هفته ها و روزهای ابتدایی ۱۴۰۲ اگر اتفاق غریبی رخ ندهد می توان به فضای دو میلیون که سقف رویایی بازار بوده نزدیک شد
و بخش آخر این مقدم اینکه یک بار دیگر معتقدیم تحلیلگران و فعالان بنیادی بازار باید ریز و درشت قیمت ها و شرایط و سناریو ها را بررسی کرده و در اختیار بازار قرار دهند هنوز معتقدیم این افزایش نرخ ارز در نیما در هیچ کجای قیمت ها لحاظ نشده و هنوز قیمت ها با نقاط ارزنده خود فاصله دارند
افزایش فهم تحویلی بازار سرعت رشد را بیشتر میکند و کج فهمی او باعث بی خیالی می شود
هرچند گذر زمان کم کم واقعیت ها را به بازار نشان دهد البته برنده این بازی کسانی هستند که امروز با این تحلیل ها می توانند استراتژی های درست را در بازار ترسیم نمایند
و باز در ادامه مطلب دیروز باز هم شاهدیم که خبر های ریز و درشت سیاسی و توافق و اتفاقاتی از این دست به بازار رسیده و دوباره برخی را در روند ها مردد کرده است هر چند که امروز طرف امریکایی اب پاکی را روی دست اخبار اخیر ریخت … اما به طور کلی .واقعا این یک موضوع را درک نمیکنیم… بخشی از موارد را دیروز عرض کردیم و باز هم تکرار میکنیم که در حال حاضر خیلی اوضاع طرفین را برای توافق جالب نمی بینیم ولی یک توافق موقت و سردستی هم دور از ذهن نیست. وتازه به نظر اگر توافقی هم صورت گیرد احتمالاً با امتیازهای حداکثری برای طرف مقابل و دریافت امتیاز های حداقلی برای ایران همراه خواهد بود
وینتر ایز کامینگ هم که دیگر گذشته و بهار و تابستان درپیش است و این سیاهی زمستان ابزاری نبود که از ابتدا در دست ما باشد و حالا هم نیست اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد اگر بخواهیم کلان و به طور جدی به بازار نگاه کنیم به نظر سیاستمداران ما هم بعد از یک سال و چند ماه شعار دادن به این نتیجه رسیدند که برجام و توافق با دنیا راه حل نجات اقتصاد است و با شعار زدگی و حرفهای شعاری نمیتوان کشور و اقتصاد را اداره کرد
از همین رو تلاش برای توافق این بار از سوی ایران بیشتر از طرف مقابل است. وینتر برای آنها که خیلی بحران نشده اما این روزها با این جو نرخ دلار و تورم وینتر اقتصاد ما حسابی سرد شده و این موضوع باعث به فکر فرو رفتن افراد برای راه حل این موضوع شده است و همچنان معتقدیم یگانه راه حل ثبات نرخ ارز دقت کنید نمیگویم کاهش میگوییم ثبات نرخ ارز حل و فصل مسائل سیاسی است
اما آیا ثبات نرخ ارز به سود بازار است؟؟ بهتر است برای پاسخ به این سوال کمی به رویدادهای یک سال گذشته نگاه کنید دولتی که به واسطه تحریم و کسری بودجه دستش تا آرنج در جیب شرکت ها بود ، در بی پولی هر روز بلایی سر صنایع و شرکت ها می آورد و چالشهای متعددی رقم میزد و عنصر ناتوانی در اداره کشور و تصمیمات عجیب و غریب شبانه و روزانه را داشتیم که هر روز روی سر بازار خراب می شد
با بازار مواجه بودیم که به واقع هزینه تحریم و بی پولی از جیب سهامداران پرداخت میشد در آن سو و در نقطه مقابل دلالان و بازیگران بازارهای موازی نظیر ملک و ماشین و سکه و ارز با بازدهی های عجیب جولان می دادند پس بر خلاف نظر بسیاری معتقدیم افزایش نرخ ارز بی شک موجب ارزندگی بازار شده اما عاملی برای حرکت سنگین و مسیر صعود ان نبوده و شما میبینید آنقدر سربازار ریسکهای ریز و درشت ریختند که فرصت پرایس کردن نرخ ارز در قیمت ها را نداشت و درست در نقطه مقابل، بازارها موازی نهتنها نرخ ارز فعلی که نرخ بالاتر و هر چه قرار است در آینده رخ دهد را هم در قیمتها لحاظ کرده و پیش خور می کنند
به نظر حتی در سناریو ثبات ارزی ، معتقدیم در نقاطی قرار خواهد گرفت که به سود بازار خواهد بود نمیگویم در شوک احتمالی ناشی از توافق نه چندان در دسترس و افت نرخ ارز حال بازار خوب است اما شک نداریم حال بازار به سرعت به سمت بهبود می رود و این بقیه بازارها هستند که موقتاً در سمت میرایی و رکود و سکون قرار می گیرند
پس از یک بار دیگر عرض میکنیم بازار را از توافق احتمالی و یا افت نرخ ارز ناشی از تحولات سیاسی نترسانید این عاملی نیست که بازار آن را به عنوان یک چالش یاد کند انقدر بی فکری و بی منطقی در بدنه تصمیمات دولت وجود دارد که وقت به این چالش ها نمیرسد …
و حرف اخر که ربطی هم به بازار ندارد و فقط یک درد و دل است . امروز پیروز هم رفت و تو گویی لیست برای آهنگ های شروین را یکی یکی تیک میزنند برای ما ! از پیروز ، هوای آلوده ، اقتصاد و …
پیروز نه یک حیوان که یک نماد بود . نماد بی کفایتی و بی تدبیری و کج فهمی و مشکلات مدیریتی که خود را این طور در مرگ یک حیوان نشان میدهد ! مرگ پیروز نه مرگ یک جانور که نشان دهنده زوال مدیریتی یک سیستم است که هر روز خود را به یک شکل و یک نشانه بروز میدهد … یک روز در صف جلوی صرافی ها و روز دیگر مرگ پیروزی که زود شکست خورد … بگذریم
پتروشیمی های صدر نشین
در نمادهای پتروشیمی شاهد صدر نشینی سهام این گروه بودیم به طوری که اکثر پتروشیمی ها با روند مثبت خوبی همراه شدند شنیده می شود تلاش هایی در خصوص تثبیت قیمت خوراک در بودجه سال 1402 در قیمت های کمتر از 5000 تومان صورت گرفته است
زاگرس باز هم مثبت شده و به صف خرید رسید سهم در استانه مقاومت قوی 18000 تومانی قرار گرفته که در صورت شکست این سطوح قیمتی قوی تا قیمت های 20000 الی 22000 تومان جای صعود دارد سهم هم به واسطه عرضه دلارهای صادراتیش با قیمت های 37 هزار تومانی و هم بااحتمال کاهش نرخ خوراک انتظارات را به شدت بالا برده است
شفن هم به سمت شکست قیمت های 720 تومانی حرکت میکند این سهم متانول ساز در صورت موفقیت در عبور از این مقاومت هدف قیمتی 820 الی 900 تومانی خواهد داشت شفنی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود تحولات بنیادی خوبی در انتظار سهم قرار دارد
پتروشیمی بوعلی به قیمت های 4600 تومان نزدیک می شود سهم در رنج قیمتی 4600 الی 4800 تومان انتظار تعادل در روند سهم را داریم بوعلی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به همین واسطه استارت رشد قیمتی خوبی را از سطوح 3200 تومان تا این قیمت ها زده و بازدهی بسیار خوب کوتاه مدتی را به همراه داشته است
دراین گروه گزارش پارس از دید ما خوب بود پارس در بهمن 43239 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۲۹۵,۸۶۶,۳۸۷ ریال بود
دی با فروش 33563 میلیارد ریالی و آذر با فروش 34781 میلیارد ریالی مواجه شد و نرخ آذر ۲۴۱,۰۸۶,۷۸۵ ریال و نرخ استایرن در دی ۲۸۷,۲۸۵,۷۹۵ ریال بود
جمعا11 ماهه 467307 میلیارد ریال فروش داشت
مدت مشابه قبل 391738 میلیارد ریال بوده است
نوری هم در گزارش دهی خوب عمل کرده است در مهر با افت 64600 میلیارد ریال و ابان 88631 میلیارد ریال و آذر 105021 میلیارد ریال فروش داشت
و در دی با درامد 114247 میلیارد ریالی مواجه بوده و بهمن به 109738 میلیارد ریال رسیده و 11 ماهه 969534 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه 666605 میلیارد ریال بود
سرمایه گذاری ها بر فراز شاخص
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد رشد قیمتی سهام این گروه بودیم سرمایه گذاری هایی که با شرایط مثبت بازار جان تازه ای گرفته و از روند اصلاحی برگشتند
تاپیکو صف خرید سنگینی شد سهمی که تا قیمت های 1800 تومان بالا خواهد رفت اگر جو بازار کماکان مثبت بماند سهم تا سطوح 2000 الی 2200 تومان هم جای رشد دارد رشد ارزش و سود سازی سهام پتروشیمی زیر مجموعه کمک زیادی به رشد قیمتی این هلدینگ پتروپالایشی کرده است
ومعادن هم از قیمت های 580 تومانی برگشت خوبی زد سهم ارزش ذاتی 720 الی 750 تومانی داشته و قیمت های فعلی 600 تومان فاصله 20 تا 30 درصدی با ارزش ذاتی سهم دارد ومعادنی که ارزش ان ای وی بالایی داشته و رشد قیمت سهام سنگ اهنی کمک زیادی به روند سهم خواهد کرد
وپترو به قیمت های بالای 2000 تومان صعود کرد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند میان مدت صعودی را طی خواهد کرد سهمی که امسال 350 تومان سود عملیاتی و 100 تومان سود غیر عملیاتی داشته و با رشد قیمتی خوبی همراه واز کف قیمتی خود بازدهی 100 درصدی داشته است سهم هدف نهایی 2400 الی 2500 تومانی را دنبال می کند
در بین سرمایه گذاری ها به نظر ومهان با شناسایی و فروش غدیر و سود غدیر 1300 ریال سود محقق میکند و قیمت زیر 5500 ریال برای سهم قیمت خوبی است وخارزم هم در یک فرایند اصلاح سهم خوبی می شود . شاید شستا و غدیر کمی دل دل کنند ولی با دور بعدی از حرکت بازار انها هم مسیر رشد را می روند و به نظر غدیر دراین قیمت ها و شستا در محدوده منفی خریداران خوبی دارد
معادن فرصت ساز
در معدنی ها شاهد روند صعودی خوبی بودیم معادن فرصت سازی مناسبی داشته و با توجه به تغییر و تحولات ارزی در موقعیت های خوبی قرار دارند
در فزر سهم به نظر می رسد حمایت 3600 تومانی را حفظ نماید و برگشتی به قیمت های 4000 الی 4200 تومان داشته باشد با فرض سود 800 تومانی برای سال اینده سهم ارزش ذاتی 4800 الی 5000 تومانی داشته و با دید میان مدت جز گزینه های ارزنده بازار محسوب می شود سهم به زودی مجمع می رود و شنیده می شود گزارش های خاص و خوبی را دارد
فسوژ هم امروز تا صف خرید پیش رفت سهمی که موجودی خوبی از شکش روی داشته و تا قیمت های 2200 الی 2400 تومان تارگت دارد سهم رشد زیادی نداشته و امروز با افزایش تقاضا به قیمت های 1900 تومانی رسید فسوژی که یکی از مشکلاتش در صعود عرضه های سنگین در سهم است
فملی در قیمت های بالای 1000 تومان جا خوش کرده است فروش های ماهانه شرکت متحول و تحولات بهتری نیز در پیش رو می باشد این غول مسی وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و روند میان مدتش با هدف 1100 و 1200 تومان کماکان صعودی ارزیابی می شود فملی که افزایش نرخ فروش محصولاتش چه از بعد داخلی چه صادراتی تاثیرات خوبی بر روند سهم داشته است
دراین گروه گزارش فباهنر خوب بود سهم گزارش خوبی داشت . جمع مبلغ فروش فباهنر در دوره 11 ماهه به 6348 میلیارد تومان رسیده است که تغییر30 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد. بافرض دلار 36000 تومان و قیمت مس برابر با 8500 دلار و قیمت روی برابر با 3000 دلار، سود شرکت در سال 1402 برابر با 762 تومان می شود و پی بر ای 4.6 واحد دارد.
سرمایه گذاری صبا تامین بعد از بازگشایی بیش از ۲۰٪ افزایش قیمت خورد و بیشترین بازده امروز را داشت. تاپیکو و تاصیکو بیشترین سهم از ارزش پورتفوی بورسی این شرکت را دارند. در انتهای بهمن ارزش بازار پورتفوی بورسی صبا برابر با ۴۲ همت بوده که نسبت به ابتدای ماه ۷ درصد کاهش داشته است. این درحالی است کاهش ارزش بازار در بهمن ماه برابر با بیش از ۹ درصد بوده است.
پالایشی ها و جبران مافات
در پالایشی ها روند خوبی را شاهد بودیم صعود جانانه این گروه جبران عقب ماندگی را کرده و سهام پالایشی در حال صعود به سمت سطوح ارزش ذاتی خود هستند البته فردا قطعا یک موج عرضه سراغ این گروه می اید چرا که تاکید دولت روی نرخ 28500 زیاد است
در این گروه شپنا به قیمت های بالای 900 تومان رسید سهمی که سود 170 تومانی دارد و ارزش ذاتیش رنج قیمتی 1000 الی 1100 تومان بوده و نشان می دهد همچنان جای صعود را دارد این سهم پالایشی سود سازی بالا از دلایل رشد قیمتیش می باشد
شتران صعودش ارام تر دنبال می شود اما سهم همچنان جای صعود خوبی دارد شتران در حال شکست قیمت های 460 تومانی و رشد به سمت سطوح قیمتی 520 تومان است سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و شایعات سود 80 الی 85 تومانی را برای سال جاری دنبال می کند برخی انتظار دارند سود بالاتری محقق و سهم امسال به سود 100 تومانی و قیمت های 600 تومانی برسد
شاوان هم با صف خرید در قیمت های 2400 تومان فشار عرضه ها را شاهد بود این سهم پالایشی سود سازی بالایی برای امسال خواهد داشت و برخی سود 600تومانی را در این سهم تخمین می زنند شاوانی که تا قیمت های 2800 تومان فعلا تارگت داشته و در بازه میان مدت تا قیمت های 3000 الی 3200 تومان هم جای صعود و نوسان مثبت را دارد
ه نظر خبر ابلاغ احتمالی دوباره 28500 میتواند کمی فضا را سفت و سخت کند ولی در کل پالایشی ها اوضاع خوبی را دارند و قطعا سال بعد این اعداد مبنا قرار میگیرند . با دید کمی صبر این گروه با دید یک خرید 5 ماهه جذاب است و معتقدیم شپنا به واسطه در پیش بودن یک بلوک و در جریان بودن موضوع فروش بلوکی میتواند جذاب تر باشد
فولادی های توانمند
در نمادهای فولاد ساز همچنان میل به صعود و نوسانات مثبت را در این گروه شاهد بودیم فولادی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و اکثرا رشد قیمتی خوبی در محصولاتشان را شاهد بودند
فولاد مبارکه در صدد شکست قیمت های 860 تومان می باشد در صورت شکسته شدن این سد قیمتی سهم تا سطوح 920 تومان جای صعود خواهد داشت فولادی که سود سازی بالایی برای سال جاری داشته اما عمده توان رشد سود شرکت برای سال اینده می باشد و سهم میتواند تا قیمت های 1000 تومان هم پیشروی نماید
فخوز عقب گرد کرده و به سمت قیمت های 360 تومان در حال برگشت است این سهم حمایت قوی در قیمت های فوق داشته و می تواند متعادل شود فخوزی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و از توان سود سازی خوبی برخوردار می باشد فخوز جای برگشت خوبی به سمت قیمت های 420 الی 450 تومان در صورت واکنش به قیمت های 360 تومانی خواهد داشت
کاوه وضعیت بهتری دارد این شرکت هم به واسطه افزایش ظرفیت تولید خود به واسطه افزایش ظرفیت طرح توسعه اش و هم به واسطه صادرات دو سوم محصولاتش در موقعیت بسیار بهتری قرار دارد سهم کم کم به تارگت نهایی 1200 الی 1250 تومانی خود نزدیک شده و باید به فکر سیو سود در سهم بود
چهارگوشه بازار
غشاذر امروز به حمایت قوی 560 تومانی واکنش نشان داده و با صف خرید همراه شد طرح توسعه تولید کره های خوراک و پنیر پیتزا در سهم افتتاح شده و فروش 11 ماهه هم رکورد خوبی را شکسته است سهم رشد بالایی نداشته و حالا در فاز صعودی با اهداف قیمتی 800 الی 900 تومانی قرار گرفته است سهم با دید میان مدت بازدهی خوبی در گروه غذایی خواهد داشت
بانک سینا در هفته اینده شاهد معامله بلوکی سهامش خواهد بود به نظر می رسد این بلوک مورد معامله قرار گرفته و شنیده می شود بنیاد مستضعفان با صندوق توسعه ملی در خصوص این خرید توافق داشته است وسینا به سمت قیمت های 400 تومان با شکست قیمت های 360 تومان پیشروی می کند
ثتران هم با روند مثبت در صدد شکست قیمت های 460 تومانی برامد سهمی که تا قیمت های 520 و 600 تومان تارگت داشته و با توجه به تخمین سود 100 تومانی برای امسال سهم یک رشد جانانه در پیش رو خواهد داشت برنامه فروش پروژه های شهرک اندیشه در این شرکت تحولات جدی را رقم خواهد زد
گروه بانک شرایطو فضای خوبی را دارد . اتفاق مهم در گروه بانک این است که نرخ تسعیر ارز در این گروه 20 هزار تومان لحاظ شده و حالا کف این نرخ 28500 است و هر نرخی بالاتر ازاین یعنی سود بیشتر با این شرایط وبملت و تجارتو به طور کلی بانک هایی که منابع ارزی دارند یک تعدیل خوب و قوی دارند از همین رو وبملت را در منفی توصیه میکنیم در سوی دیگر از تجارت شنیده می شود علاوه بر تسعیر ارز موضوع فروش بلوک فولاد را نیز دارد که اثرات بسزایی در سود این بانک دارد . هردو را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید
گروه خودرو ماجراهای عجیبی دارد امرز شایعاتی مطرح شده بود که شورا افزایش نرخ بالای 35% را در این خودروها داده و در سال 1402 با این نرخ پایه راهی بازار می شوند در سوی دیگر سقف رقابت بر سر خرید خودرو در بورس کالا، نهایتا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت پایه میتواند باشد و این یعنی ابهام و صد البته شاید سایپا اهرمی تر اینبار رفتار کند .در قطعه سازی ها ختور را زیر نظر بگیرید ختوقا و خکار خزر هم شرایط خوبی دارند .
اراک و خصدرا را بارها و بارها با دید نوسان صحبت کرده بودیم و معتقدیم شرکت های به قیمت و خوبی هستند ولی صبر فوق العاده ای میخواهند .در سوی دیگر درفاذر دیروز مجمع بود و خبرهای خوبی رسید دیروز در پاسخ به سوالی در مورد برنامه افزایش سرمایه از محل تجديد ارزیابی داراییها که ارزشگذاری آن پیش از این انجام شده بود، اما افزایش سرمایهصورت نگرفته بود عنوان شد: ما صرف و صلاح سهامداران را میبینیم و در صورتی که برای رشد و پیشرفت شرکت و سهامداران مناسب باشد، انجام میشود.قول میدهیم مشکل ضمانتنامهها حل شود و به زودی از قراردادهای جدید رونمایی میکنیم. به نظر خبرهای افزایش سرمایه به زودی به بازار میرسد و این خبرمهمی است به نظر فردا فاذر می اید و با دید نوسان در منفی باز شود خوب است
نماد گدنا در فروش ۱۱ ماهه امسال نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته، ۲۱۴٪ رشد کرده. عمده قراردادهای درآمدزای این سهم در سال ۱۴۰۰ منعقد شده است بخش زیادی از افزایش درآمد به این دلیل بوده است، از طرفی فروش ریلی شرکت هم در ۱۱ ماهه ۱۴۹٪ رشد کرده است. پس از اصلاح ۶۰٪ به حمایت رسیده که میتواند تا محدوده ۱۲۰۰ تومان افزایش یابد. باتوجه به اینکه حاشیه سود خالص شرکت در دو فصل اخیر ۹ درصد بوده است، میتوان سود خالص شرکت را در زمستان ۱۴ میلیارد تومان در نظر گرفت.
در بین دامی ها زبینا و زشگزا شرایط خوبی را دارند در سوی دیگرسیمرغ به نظر گزارش بدی را نداشت و خوب عمل کرد و قیمت هم جای خوبی است در گزارش ۱۲ماهه به سود ۳۸۸۲ ریالی رسیده است
در سپید هم اوضاع خوب است با در نظر گرفتن حاشیه سود 20 درصدی برای سال 1402 نرخ مرغ حدود 71 تومان به طور میانگین خواهد شد. با این مفروضات سود هر سهم در سال 1402 حدود 440 تومان خواهد بود که با سود حدود 290 تومانی امسال و تقسیم سود 90 درصدی به پی به ای 1402 حدود 3.9 واحدی میرسیم که این سهم را برای خرید جذاب می کند


