جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه 8اسفند 1401

گزارش بازارامروز دوشنبه 8اسفند 1401

نوید خاندوزی
فوریه 27, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز دوشنبه 8اسفند 1401 

روزهای آزمون ! 

بازار زیر ازمون های سفت و سخت عرضه و تقاضاست و قطعا دیدگاه افراد  مختلف دراین وادی برنده را تعیین میکند ولی هر چه که بود امروز روز بسیار امیدوار کننده ای برای بازار بود و سعی داشت خود را از مسیر تردید رها سازد . حجم هم هنوز بالای 10 هزار است و این هم یک نکته مثبت دیگر در کارنامه  بازار بود امروز ارزش کل معاملات امروز بازار 221.014 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 12.112 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

در بازار امروز به واسطه تحولات رخ داده در حوزه سیاست و اخبار مختلف خودرویی در مجلس اوضاع گروه بانک و خودرو بخصوص خودرو بهتر بود و یک چرخش نصفه و نیمه را در بازار داشتیم که البته عرضه های بی‌محابا دیروز هم بی تاثیر نبود اما همچنان به این موضوع اعتقاد داریم که فضای قیمت ها اگر فضای منطقی باشد بازار هنوز برای حرکت بهانه های خوبی دارد بخشی از گزارش بازار ما امروز مربوط به همین موضوع است

این روزها حس تردید بسیاری از سهامداران به ادامه دار بودن مسیر بازار و یا رشد موقت آن در همین محدوده ها بیشتر و بیشتر شده و مدام به دنبال پیدا کردن مسیر و ایجاد یک میانبر و راه حل برای رسیدن به این نتایج هستند .اما قبل از هر چیز یک نکته را بیان کنیم در مورد این موارد و این موضوع را نمی دانیم بگوییم یا نه چه موافق باشیم چه مخالف ، این روزها وزن دهی به نمودار به جای تحلیل بنیادی و ارزندگی در بازار بسیار بسیار بیشتر شده است این موضوع هم در محاسبه و تحلیل شاخص و هم در حرکت شرکت ها دیده می شود و همین باعث می‌شود تا یک اظهارنظر ساده معمولی به چالش بازار تبدیل شود معتقدیم وقتی می توان روی شرایط ارزندگی شرکتها و بنیاد آنها صحبت کرد مبنا قرار دادن تکنیکال برای تصمیم گیری همه جوره در بازار غیر منطقی خواهد بود .اگر می‌بینید برخی در پیش بینی ها دچار اشتباه می شوند این نگاه صرف از روی نمودار است که آنها را به اشتباه می اندازد البته ما خود معتقدیم تکنیکال چراغ راه حرکت در بازار است ولی وقتی قرار است روی دوپا راه بروید سلامت و قدرت راه رفتن مهم تر از نور چراغ است…
نکته دیگر از وقتی دامنه نوسان افزایش پیدا کرده است با پدیده ای در بازار مواجه ایم که سرعت رشد شاخص بالا اما سرعت رشد نماد ها ضعیفتر است یا همگام با رشد شاخص نیست
در کنار این،  رشد ۷ درصدی برخی نمادها ،به مرز تعادل رسیدن را سریع تر و جالب تر کرده است همه موارد را بیان کردیم تا به این موضوع برسیم که بعد از هر دوره ریزشی ، یک دوره جهش هیجانی در بازار وجود دارد . شما این را در روزهای ابتدای آبان هم دیدید ، در اسفند هم دیدید بعد از ان دوره جهش اولیه به نظر مرحله جدیدی آغاز می شود که مبتنی بر بررسی و ابعاد دقیق تر شرکت هاست . بدین معنی که شرکت‌ها را از لحاظ بنیادی و ارزندگی فارغ از اینکه در کدام گروه، صنعت و یا حتی اندازه و سهام شناور قرار دارند بررسی کرده و به آن وزن می دهیم بدین معنی که در حال حاضر نیز بازار پس از پشت سر گذاشتن مرحله اول رشد هیجانی خود در مراحل بعد اثرات جریانات مختلف بنیادی را باید بررسی کرده و در مورد قیمت صحبت کرد
نمی توان در حال حاضر بدون در نظر گرفتن این موارد از ادامه رشد قوی و یا حتی متوقف شدن بازار صحبت کرد و در پایان این مقدمه در مورد بازار باید گفت معتقدیم هنوز اثرات نرخ ارز و تحولات آن در گزارش شرکتها نمایان نشده و احتمالا ما یک موج دیگر برای حرکت در بازار خواهیم داشت که میتواند قیمت‌ها را به نقطه ارزنده خود نزدیک کند و سر آخر هم باید اذعان کرد کار تحلیلگران و حقوقی های بازار این میان بسیار سخت و دشوار است چرا که به نظر آنها باید روی اصول درست تحلیل و قیمت شرکت ها سوار شده و تصمیم گیری نمایند که البته این را هم بگویم متاسفانه طی این یکی دو سال حقوقی های ما نیز به شدت دنبال روی جو و حقیقی های بازار هستند و معدود سهامدارانی هستند که با تحلیل و شرایط ارزندگی و در نظر گرفتن آن حرکت می کنند.

دیروز در لابلای خبرها داشتیم که مجلس در مورد موضوع خودرو آن قاعده ۸۵ درصد را لغو کرد و قیمت را بر اساس قیمت پایه ثابت در نظر گرفت. با اینکه برخی معتقدند قیمت ممکن است در این حالت کم باشد و مشکلاتی مانند صفوف خرید خودرو در بورس کالا و این موارد پیش آید باید اذعان کرد با محاسبه درست قیمت پایه این مشکلات برطرف می‌شود اما ریسک بزرگی با این تصمیم از سر بازار برداشته شد و معتقدیم که گرفتن بخشی از فروش شرکت ها به هر بهانه ای به واسطه قانون گذاری دولت اگر به وجود می‌آمد ممکن بود به سایر صنایع نیز تسری پیدا کند از همین رو اتفاق دیروز یکی از ریسک های بزرگ روی سر بازار را برداشت و تصمیم درست و منطقی بود البته بماند که یک بار دیگر برخی تصمیمات مجلس مبنی بر عدم اخذ مالیات از خودرو و یا ملک باعث یادآوری این نکته شد که بارها و بارها به آن اشاره کردیم که پول جریان های حاکم در سیاست گذاری ها در بازار سرمایه نیست و این بازار ملک و خودرو و سکه و طلا است که آنها را جذب کرده و میزبانی می‌کند و در سیاست گذاری ها نیز این موضوع را شاهدیم به نظر این اتفاق یک بار دیگر نشان داد که مظلومیت بازار سرمایه چقدر زیاد است شاید در ظاهر اما قلبا هیچکس در قانون گذاری طرف آن را نمی گیرد دیروز هم بیان کردیم اگر کمی زمین بازی را مساعد کنید می توانید فضای متفاوتی را برای بازار رقم بزنید ولی هنوز یک روز هم نگذشته …

و آخر…  نمیدانیم بنویسیم یا ننویسیم یا اصلا اشاره کردن به برجام در این شرایط درست است یا خیر اما به نظر می‌رسد باردیگر زمزمه ها و حرف های مذاکره و برجام و این موارد بیشتر شده است در حال حاضر معتقدیم نوع اخبار و اتفاقات و رویدادها خیلی نشان دهنده این نیست که قرار است به برجام برگردیم اما فضای اخبار اخیر و در تنگنا قرار گرفتن کشور در شرایط اقتصادی باعث شده تا این موضوع بار دیگر تقویت شود که صحبت‌های وزیر امور خارجه نیز بر همین مبنا و همین اصول بود
هر چند باز هم بیان می کنیم که در حال حاضر چهره اخبار و اتفاقات چنین چیزی را نشان نمی دهد اما بد نیست که چند نکته را در این موضوع بیان کنیم
اولین آن که چندبار در گزارش بازارها نوشتیم این است که تنها راه نجات کشور از این فضای فعلی که به وجود آمده این است که تورم انتظاری ناشی از ریسک های عجیب و غریب سیاسی را کاهش دهد و این راهی جز توافق سیاسی ندارد و برخلاف نظر بسیاری معتقدیم آن گفته مخبر در مجلس درست بوده که کاری از دستش بر نمی آید …تا وقتی فضا این است به نظرم سیر صعودی نرخ ارز نیز در همین شرایط قرار می‌گیرد
نکته بعد که نکته مهم ای است این که بر فرض اصلا توافق شد … کدام بازار ها باید از ریزش جریان ارز نگران باشند …بازار سرمایه که هنوز با دلار ۳۰ هزار تومان کنار نیامده و برخی آن را گران میدانند و فروشنده هستند؟؟؟ بازار سکه با دلار ۷۲ هزار تومان؟؟؟ یا بازار خودرو با دلار بیش از ۱۳۰ هزار تومان، یا ملک با دلار بیش از ۱۰۰ هزار تومان ؟؟؟ به نظر شما با توافق و افت احتمالی نرخ ارز کدام بازارها باید نگران باشند احساس میکنیم اتفاقاً آن روزی که توافق صورت گیرد روز تولد دوباره بازار سرمایه است تا صبح برای این جمله می توان دلایل متعددی لیست کرد و مطلب نوشت اما توصیه ما به دوستان و همراهان و سهامداران این است که از حالا یک چوب عجیب و غریب را بلند نکنید و مدام توی سر بازار نکوبید که فلان بشود بازار می ریزد و آن اتفاق بیفتد افت دلار را داریم این رویداد یک فرصت است نه ریسک . ریسک بازار تصمیمات عجیب و غریب دولت و وزن دهی عجیب به تحولات بیرونی و برخی رویدادهای دیگر است که دامنگیر بازار شده است… بگذریم و سراغ بازار برویم.

خودرویی ها و یک خبر خوب
در نمادهای خودرویی خبر عدم تصویب طرح کمیسیون تلفیق در خصوص پرداخت 85 درصد مازاد افزایش قیمت خودرو در بورس کالا به دولت با اقبال بسیار خوبی همراه شده است.

در بین خبرهای خودرویی 2 موضوع بیش از همه جلب توجه میکرد اول موضوع سیاسی و خوش بین شدن به مذاکرات است و دومی موضوع مصوبه اخیر مجلس ه در ان بحث 85% برداشته شد و گویا 20%  یا  شاید هم  50% بالاتر از قیمت پایه میتواند در بورس کالا رقابت کند . معتقدیم این موضوع هم ایراداتی دارد ولی بهتر از مصوبه قبلی است و به سود خودرویی ها خواهد شد . این خبر روی سایپا شاید اثرات قوی ترو اهرمی تری داشته باشد خودرو هم همینطور و خبرخوب و مهمی برای این دو سهم است .
در ایران خودرو سهم با روند مثبت خوبی همراه شد ایران خودرو با صف خرید در حال شکست قیمت های مقاومتی 320 تومان بوده تا با شکست این سطوح تا قیمت های 360 تومان رشد نماید این سهم خودرویی روند صعودی خوبی داشته و پس از اصلاح قیمتی بالایی که داشت حالا سعی در جبران بخشی از اصلاح قیمتی عمیق خود می باشد
خساپا امروز عرضه های فوق سنگین میلیاردی را تجربه کرد سهمی که هدف قیمتی 260 تومانی و کف 220 تومانی داشته و در این قیمت ها در نوسان است سهمی که فشار عرضه ها مانع از رشد قیمتی بالای سهم خواهد شد و فعلا به نظر نمی رسد بازار کشش این میزان حجم عرضه را داشته باشد
در خزامیا هم روند مثبت سهم ادامه داشت این سهم با رشد قیمتی در صدد شکست سد قیمتی 460 تومان است سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و روند میان مدت صعودی دارد زامیاد تا قیمت های 520 تومان فعلا جای رشد داشته و جو مثبت گروه به کمکش امده است سهمی که در چند ماهه اخیر بیش از 50 درصد بازدهی داشته و در گروه خودرو پیشتاز بوده است

یکی از قطعه سازان جالب خزرو خفنر هستند در خفنر برای سال جاری انتظار سود 116 تومانی و برای سال 1402 انتظار سود 205 تومانی را برای این سهم داریم با توجه به قیمت 1110 تومانی سهم pe سال جاری در محدوده 9.6 واحد و سال آینده با فرض کسر سود نقدی 50 درصدی در محدوده 5.2 واحدی قرار خواهد گرفت.

معادن به رنگ اصلاح
معدنی ها امروز پس از رشد قیمتی بالایی که داشتند به فاز منفی و اصلاحی رسیدند معادنی که تحولات خوبی در انتظارشان بوده و اصلاح قیمتی موقعیت خوبی برای این گروه ایجاد خواهد کرد
فزر به سمت قیمت های 3600 تومانی حمایتی باز می گردد سهم توان بنیادی خوبی داشته و یک فرصت خرید خوب با اهداف 4200 الی 4600 تومان ایجاد خواهد کرد سهمی که وضعیت بنیادی عالی داشته و می تواند به واسطه رشد قیمت طلا در موقعیت خوب صعود قرار بگیرد
کنور صف خرید شد سهمی که از رشد قیمتی سهام معدنی جا مانده و در حال جبران جا ماندگی خود می باشد این سهم سنگ اهنی تا قیمت های 2000 و 2200 تومان جای رشد دارد کنوری که تعدیل مثبت عایدی خوبی برای سال جاری داشته و فروش 11 ماهه سهم متحول شده است برای سال اینده روند میان مدتی سهم کماکان صعودی ارزیابی می شود
در کچاد شاهد صف خرید سنگینی بودیم سهمی که رشد قیمتی حداقل 15 تا 20 درصدی به بازار بدهکار است سهم می تواند رشد قیمتی تا سطوح 820 الی 860 تومان داشته باشد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و با برطرف شدن مشکل گاز فولاد سازان مجددا شاهد افزایش تقاضای محصولات این شرکت خواهیم بود

سرمایه گذاری های طلایی
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد روند مثبت در برخی سهام این گروه بودیم سرمایه گذاری هایی که با ارزش ان ای وی بالایی همراه شده و اکثرا موقعیت های خوبی دارند

دراین گروه همچنان معتقدیم شستا گزینه اول است و تاصیکو غدیر تاپیکو و بعد وامید به عنوان سهم های بعدی پشت سر او قرار دارند . در بین هلدینگ ها به نظر شستا برای خرید هنوز خوب است و از بازار عقب است در سوی دیگر وغدیر هم با زمزمه 2900 ریال سود محقق شده میتواند همچنان در قیمت های بالای 2000 باقی بماند . وامید هم یکی از کم ریسک ترین های بازار است .
فارس به قیمت های بالای 1000 تومان رسید سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و عرضه دلار های صادراتی این مجموعه با قیمت های فعلی تاثیرات بسزایی بر سودش نیز خواهد داشت فارس تا قیمت های 1200 تومان به شرط تثبیت در سطوح بالای 1050 تومان جای صعود دارد

تاپیکو امروز عرضه های سنگینی را تجربه کرد سهمی که در استانه قیمت های 1600 تومان قرار داشته و عرضه های امروز نشان داد سهم احتمالا فردا متعادل خواهد شد این سهم سرمایه گذاری نیرز هم سود سازی بالا و هم ارزش ان ای وی خوبی داشته و در موقعیت مناسبی قرار گرفته است

واتی سعی دارد تا مقاومت 1250 تومان را شکسته و تا قیمت های 1500 الی 1600 تومان صعود داشته باشد واتی که سهام شرکت های نساجی خود را برای فروش اگهی کرده مه در صورت توفیق در فروششان رشد قیمتی بالایی را تجربه خواهد کرد فعلا سهم بر سر مقاومت 1250 تومانی قرار دارد

پتروشیمی ها و تحولات دلاری
در پتروشیمی ها صعود خوبی را شاهد بودیم سهامی که سود سازی بالایی داشته و از سوی دیگر توان رشد قیمتی میان مدتی قوی دارند به خصوص این که سهام پتروشیمی احتمال کاهش نرخ خوراک و جهش دو سویه سود سازی را در پیش رو دارند
بوعلی رشد قیمتی بسیار خوبی را تجربه کرده است سهم از قیمت های 3200 تومان استارت خود را زده و بیش از 1000 تومان بالا امده و بازدهی 30 درصدی داشته است بوعلی که توان بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود امسال سود 600 تومانی و سال اینده سود 700 الی 800 تومانی دارد با فرض سود سال اینده نیز سهم به سطوح ارزش ذاتیش رسیده و احتمالا فردا متعادل شود

تقریبا اکثر گزارش ها رسید و بخواهیم بگوییم نوری خوب بود پارس شیراز شپدیس شخارک جم پیلن و برخی دیگر خوش درخشیدند و جالب ظاهر شدند در پارس در بهمن 43239 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۲۹۵,۸۶۶,۳۸۷ ریال بود
دی با فروش 33563 میلیارد ریالی و آذر با فروش 34781 میلیارد ریالی مواجه شد و نرخ آذر ۲۴۱,۰۸۶,۷۸۵ ریال و نرخ استایرن در دی ۲۸۷,۲۸۵,۷۹۵ ریال بودجمعا11 ماهه 467307 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 391738 میلیارد ریال بوده است

در نوری در مهر با افت 64600 میلیارد ریال و ابان 88631 میلیارد ریال و آذر 105021 میلیارد ریال فروش داشت
و در دی با درامد 114247 میلیارد ریالی مواجه بوده و بهمن به 109738 میلیارد ریال رسیده و 11 ماهه 969534 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه 666605 میلیارد ریال بود این دو ماه واقعا خوب بوده است

این دو را زیر نظر بگیرید البته شیراز در بین اوره ای ها در کنار پردیس بازهم گزینه های خوبی هستند در شیراز در بهمن با فروش 19406 میلیارد ریالی مواجه بود و 80 هزار تن با نرخ ۱۱۴,۳۱۵,۹۵۶ ریال فروخته است
در دی با کمی افت نسبت به آذر 11693 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ اوره ۱۰۸,۶۰۲,۸۳۳ ریال داخل فروخته و صادرات محدودی داشته است
در آذر 25314 میلیارد ریال فروش داشت و نزدیک به 120 هزار تن با نرخ ۱۴۵,۰۴۳,۴۹۶ ریالی فروش داشته است
11 ماهه 214526 میلیارد ریال فروش داشتمدت مشابه سال قبل 107336 میلیارد ریال بود

شفن نتوانست از سد قیمتی 720 تومانی عبور نماید این سهم وضعیت خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی خواهد بود اما به دلیل رشد کوتاه مدتی و بازدهی نزدیک 50 درصدی فعلا نیاز به کمی استراحت دارد شفنی که در میان مدت اهداف 800 الی 900 تومانی داشته و اگر تا قیمت های 620 الی 650 تومان اصلاح داشته باشد فرصت خوبی به دست خواهد داد

شخارک هم به سقف قیمتی سالانه خود رسیده است سهم دلاری که بازدهی خوبی خواهد داشت و احتمال کاهش قیمت خوراک را هم در پیش دارد این سهم متانولی در صورت اصلاح به قیمت های 4200 تومان از دید تکنیکالی در وضعیت خوبی برای خرید قرار خواهد گرفت فعلا احتمال اصلاح در این سهم متانول ساز بالا ارزیابی می شود

فولاد سازان خاص
در نمادهای فولادی همچنان صادراتی های این گروه مورد توجه قرار داشته و روند مثبت را در پیش گرفتند برعکس سایر سهام این گروه که پس از رشد های خوبی که تجربه کردند امروز را اصلاحی بودند
در فولاد هرمزگان این غول صادراتی فولادی به قیمت های 1800 تومانی نزدیک شد سهم بازدهی خوبی داده و سقف قیمتی سالانه سهم نیز همین سطوح ارزیابی می شود فولاد هرمزگان برای شکست قیمت های 1800 تومان نیاز به محرک قوی مانند افزایش قابل توجه قیمت دلار نیمایی دارد
در فولاد مبارکه سهم در وضعیت بسیار خوبی به سر می برد سهمی که رشد قیمتی بالایی را تجربه کرده و افزایش قیمت خوبی در محصولاتش رخ داده است فولاد تا قیمت های 900 الی 1000 تومانی ارزش ذاتی داشته اما فعلا به واسطه رشد قیمتی بالای خود نیاز به کمی استراحت دارد سهم کف قیمتی 800 الی 820 تومان را به عنوان حمایتی قوی بسته است
فولاد کاوه تا صف خرید پیشروی کرد سهمی که به واسطه طرح توسعه خود و افزایش نرخ محصولاتش و عرضه دلارهای صادراتی که دو سوم تولیداتش را تشکیل می دهد با قیمت های فعلی جدید نیمایی می تواند سود سازی خوبی برای سال اینده داشته باشد برخی تخمین ها حاکی از سود 200 تومانی و قیمت های 1200 تومانی فولاد کاوه دارد

در فوکا درامد این ماه جالب شده است و بد نیست سهم زیر نظر باشد سهم در آذر خوب ظاهر شد و 3980 میلیاردریال فروش داشت و دی 3290 میلیارد ریال بود در بهمن با رشد چشم گیر به 7170 میلیارد ریال رسیده است و رشد داشته است و 11 ماهه 49410 میلیارد ریال فروش داشته است و10 ماهه قبل 34395 میلیارد ریال بود

فجهان هم دو ماهی است جالب است می فروشد و بد نیست زیر نظر باشد در دی به فروش 13148 میلیارد ریالی رسیده است در بهمن این عدد 21508 میلیارد ریال بود
11 ماهه 118781 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه سال قبل این عدد 92668 میلیارد ریال بود

در آخر بازهم معتقدیم با این گزارش خاص فولاد او همچنان گزینه اول این گروه است سهمی که سال اتی 200 تومان سود را دارد و افزایش سرمایه میدهد و با دید نگهداری یک سهم میان مدتی خوب است

چهارگوشه بازار
حفاری به قیمت های 460 تومانی رسید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی به واسطه داراییهای ارزی سنگین خود دارد در صورت شکسته شدن سد قیمتی 460 تومانی سهم تا قیمت های 520 تومان جای صعود دارد این سهم به نظر می رسد در صورت های مالی 12 ماهه سود تسعیر ارز خوبی را شناسایی نماید
شپنا هم به قیمت های بالای 860 تومان صعود کرد سهم تارگت 920 الی 1000 تومانی داشته و موقعیت خوبی دارد اگر صورت های مالی 12 ماهه سهم مثبت و شایعات سود 180 تومانی صحت داشته باشد سهم مستعد رشد میان مدتی قوی می باشد و حتی قیمت های بالای 1000 تومان نیز در سهم بعید نمی باشد
بانک سامان در قیمت های 260 تومان ارام شده است سهمی که ارزش ذاتی بالایی در رنج 360 الی 400 تومانی داشته و با توجه به سود سازی سنگینی که دارد اینده خوبی برای صعود دارد سامان در صورت شکست مقاومت خود دور دوم صعودش تا قیمت های 300 تومان را در این مرحله تجربه خواهد کرد

گروه بانک امروز پر حجم  بود  . در گروه بانک اوضاع تراز ها هم جالب بود و اکثر بانکی ها این ماه تراز خوبی داشتند و اثرات تعدیل نرخ سود تسهیلات در انها روشن و مشخص بود تراز خوب وبملت وتجارت وبصادر ونوین وپست به خوبی قابل مشاهده بود . یک تحلیل سر انگشتی در مورد وبملت می گویداین بانک در 11 ماهه امسال حدود 102 همت درامد عملیاتی محقق شده و حدود 48 همت هزینه عملیاتی داشته است.در حال حاضر این بانک حدود 4.5 میلیارد یورو، دارایی ارزی قابل تسعیر دارد که اکنون با نرخ 22 هزارتومان تسعیر شده است.
اگر با نرخ 28500 تسعیر شود، حدود 29 همت و اگر با 36000 تومان تسعیر شود حدود 63 همت! سود تسعیر بانک خواهد بود که با فرض مالیات 23% و سایر محاسبات مربوط به اقلام صورت سود و زیان؛ در 11 ماهه سال جاری(با سرمایه جدید):در حالت اول (نرخ تسعیر 22 هزار تومان)= 37 تومان به ازای هر سهم سود ساخته که در اینصورت p/e ttm آن حدود 8 خواهد بود.در حالت دوم(نرخ تسعیر 28500 تومان)= 100 تومان به ازای هر سهم سود ساخته که p/e ttm آن کمتر از 3 خواهد بود در حالت سوم (نرخ تسعیر 36000 تومان)= 174 تومان به ازای هر سهم سود ساخته که p/e ttm آن کمتر از 1.7 خواهد بود. به نظر وبملت وتجارت را باید بیشتر در گروه زیر نظر گرفت و هر دو گزینه های خوبی برای خرید هستند .

در گروه  بانگ تجارت  با  شایعه  فروش بخش یاز فولاد در بلوک با  قیمت  بالا 1000 مواجه شده و میتواند اثرات خوبی را در سهم  داشته  باشد

در گروه روانکار ها شرانل خوب بودو  شسپا نیز با شایعه  فروش شپنا به صادر فر مواجه  شده است . شسپا در بین روانکارها گزارش خوبی زد شسپا در بهمن 16476 میلیارد ریال ، دی با رشد 15665 میلیارد ریال شده و 11 ماهه به 167749 میلیارد ریال رسیده است و مدت مشابه این عدد 121758 میلیارد ریال بود شنفت هم شرایط بدی نداشت ولی بهنظر در این گروه شسپا و شرانل گزینه های خاص ترو بهتری هستند و دیروز هخم از شپاس گفتیم که به نظر 12ماهه خوبی را میدهد .

در بین گزارش های گروه کاشی دو گزارش کساوه و کلوند یشتر نظر ما را جلب کرد ولی با دید نوسان خاص و یک سهم خاص بخواهیم نگاه کنیم ریسک پذیری بالا اگر دارید کسعدی را در نظر بگیرید ولی از دید ما کساوه گزینه جذاب تر و خاص تر گروه است و اگر کلوند هم تایید شود یکی از گزینه های خوب بازار می شود

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم