جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز چهارشنبه 3اسفند 1401

گزارش بازارامروز چهارشنبه 3اسفند 1401

نوید خاندوزی
فوریه 22, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز چهارشنبه 3اسفند 1401

اسفند دود کنیم ؟!

نمیدانیم برای بازار اسفند و آغاز ان باید اسفند دود کنیم یا زود است ولی هر چه که هست روزهای اسفند از بهمن خونین بهتر بود

بازار امروز شرایط نسبتا خوبی را داشت و فضای خوبی بر بازار حکم فرما شده  بود آن حس ترس و تردید عجیبی که برخی به بازار داشتند امروز تا حدودی برطرف شد و کمی این حس فروریخت و البته آهنگ بازار هم جوری پیش رفت که امیدواری ها چه در حجم و چه در قیمت و چه نوع معاملات آهنگ دلچسب و زیبایی بود  .

این که بازار از فضای بقیه بازارها عقب است هیچ بحثی نیست ولی باید به سرعت رشدو تحولات هم دقت کرد و هر چه بتواند آهسته و پیوسته و با کیفیت ترو پر حجم تر و همراه با خبرهای بنیادی حرکت کند دوام این مثبت  بیشتر و فضای ادامه دار آن  قوی تر خواهد بود . باید فرصت به خرید و فروش ها داد تا خود را در سطحی از قیمت ها هماهنگ کنند .

بازار امروز به واسطه عرضه های ریز و درشت و همچنین شناسایی سود برخی سهامداران عرضه های بیشتری را شاهد بود و تا حدودی روند متعادل شدن و ححم خوردن و دست به دست شدن  بازار امروز با سرعت و قدرت بیشتری شاهد بودیم. برای روزهای آتی به نظر این موضوع احتمالاً با شدت کمتری رخ خواهد داد اما طبیعی است که در یک فرآیند اینچنینی عرضه های نیز وجود داشته باشد اما یک موضوع این میان وجود دارد و آن هم این است که جریان بنیادی که رخ داده و تحول بزرگی که در شناختن و شناسایی نرخ ارز نیما اتفاق افتاده است عامل مهمی برای روند ادامه دار بنیادی شرایط بازار خواهد بود البته از این طرف و آن طرف هم اخبار خوبی می رسد اخبار بودجه بحث کاهش عوارض و مواردی از این دست مهمترین نکات آن هستند و تازه دیروز خبری به شکل یک اشاره کوچک از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد که به نظر برای روزهای آتی اخبار مهمی در دل خود خواهد داشت و آن موضوع طرح حمایت از بازار سرمایه است و آنچه شنیدیم و هنوز البته قطعی نیست طرحی در قالب دو فوریت به مجلس ارائه خواهد شد که در آن به مدت ۵ سال بسیاری از رویدادهای موثر و چالش‌برانگیز بازار را پیش بینی کرده تا سهامداران دچار چالش های عجیب نشوند از نرخ خوراک و نرخ سوخت و بحث های انرژی گرفته تا مهمترین بخش آن که اشاره به قیمت‌گذاری دستوری بوده و به نوعی دولت را موظف به جبران می‌کند که ساز و کار آن هم تهیه شده و اتفاق خوبی است که به نظر مطرح شدن این طرح در بازار اثرات بسزایی داشته و جو مثبت و خوبی را ایجاد می نماید امیدواریم اخبار رسیده درست و صحیح باشد و به زودی شاهد این رویداد ها باشیم و باز هم تاکید میکنیم اثر واقعی ماندگار در بازار اثری است که از دل رخدادهای بنیادی بیرون بیاید وقتی رویدادی پشتوانه بنیادی داشته باشد میتواند در بازار ماندگار بوده و یک روند مثبت را ایجاد کند
در یک روند ممکن است فراز و فرودهایی را شاهد باشیم اما جریان رو به بالا هدایت شده چراکه اخبار بنیادی بر شرکت ها اثرات مثبتی دارند امروزه نیز برگشت به واقعیت‌های اقتصادی و پذیرفتن آنها و لحاظ شدن نرخ دلار نیما در تسعیر و صادرات شرکتها سیر مثبتی از تحولات بنیادی را ایجاد می‌کند که طی این مدت با آن مواجه نبودیم و می تواند بازار سرمایه را در نقطه ای از ارزندگی قرار داده و آن را برای پول هایی از بیرون بازار جذاب نماید .همین چند روز پیش بود که یکی مصاحبه کرده بود که ۶ هزار میلیارد تومان طی چند روز از بانک‌ها خارج شده بود و راهی بازارهای موازی شده با نصف این پول مرده بازار سرمایه را می توانستیم زنده کنیم که سود آن را هم بیش از همه خود دولت می‌برد و این دقیقا همان جایی است که باید به واقعیت‌های اقتصادی توجه کرد نه توهمات و زمزمه‌های برخی افراد که تزهای منچولبافی و صد من یک غاز می‌دهند که اگر قرار بود این تزها برای مملکت کارایی داشته باشد بعد از چهل و چند سال وضع اقتصاد کشور این نبود
در همین راستا به نظر بهتر است هر چه سریعتر شفافیت فضای تحلیلی و محاسباتی و عقلانی بازار مورد توجه قرار گیرد و به نظر ابعاد این نرخ نیما ۳۶ هزار تا ۴۰ هزار هم هرچه بیشتر باز شود و مناسبات بین شرکت ها و صنایع و دولت و بازار روشن‌تر شود فضا برای رشد بازار بیشتر خواهد شد.
به نظر در این ماجرا نقش سازمان بورس می تواند حیاتی و بسیار مهم باشد و لازم است تا با زیر فشار قرار دادن شرکت ها و صنایع مختلف شفافیت و ارتباط مالی آنها با بالادست و پایین دست را درمورد این نرخ سوال کند قطعاً هرچه شفافیت در بازار بیشتر باشد فضای بنیادی قوی تری حکمفرما خواهد شد

و ما حرف آخر …گزارشهای بازار ما که در کانال و سایت قرار میگیرد بعضاً بسیاری از آنها گزارش های معمولی و یا یک اظهارنظر صرفا ساده نیست بسیاری از آنها بسیاری از مطالب و سرفصل ها را در دل خود دارد…این گزارش ها بعضا از جمع‌بندی اتفاقات مختلف ،توصیه های ریز و درشت و برخی اطلاعات رسیده و غیره تهیه می شود و هدف از گفتن آنها قطعاً و حتماً رساندن نوعی مطلب خاص به مخاطبان است
در روزهای گذشته دو بار در گزارش‌های بازار عنوان شد که در ماه اسفند تسویه اعتبار کارگزاری ها و عرضه حقوقی ها می تواند یکی از چالشهای بازار شود در مورد تسویه اعتبار کارگزاری ها به نظر با رویداد اخیر و مثبت پیش آمده کمی ماجرا آرام گرفته است اما در عرضه حقوقی‌ها اتفاقات و رویدادهایی به وقوع پیوسته و در حال وقوع است که باید برای بازار مهم باشد
فعالیت حقوقی ها در بازار را می توان به چند بخش و چند دسته تقسیم کرد بخشی به واسطه رویدادهای شناسایی سود است یعنی عرضه کننده نه قصد دارد پول از بازار بیرون ببرد و نه برنامه این کار را دارد اما به دلیل ماهیت کسب سود و شناسایی سود نیاز دارد تا این سودها شناسایی شود از همین رو معاملات تهاتری و چرخشی بین برخی حقوقی ها به جریان می‌افتد تا این شناسایی سود صورت گیرد که انصافا شاهدیم بستر سازی آن انجام شده و شرکت بورس در این مقوله بسیار هوشمند و حرفه ای عمل‌کرده است . حتی برخی حقوقی‌ها اقدام به عرضه و سپس خرید دوباره برخی سهام ها در ابعاد کوچک می کنند این موضوع خیلی نمی تواند برای بازار آسیب‌زا باشد البته اگر از حد نرمال خارج شده و در معاملات بلوک صورت نگیرد شاید چالش آفرین باشد
نوع دوم حقوقی ها گروه هایی هستند که در بازار حضور دارند اما به واسطه تغییر و تحولات در حال تغییر آرایش پرتفوی و و ترکیب آن هستند و آنها نیز قرار نیست پولی از بازار خارج کنند بسباری از صندوق ها و حقوقی ها در این دسته هستند ولی باید گفت بسیاری از عرضه های آنها در شرایط این چنینی می تواند برای بازار چالش آفرین باشد به عنوان مثال صندوق پالایش که حرف در مورد آن زیاد است این صندوق نطفه اش از ابتدا تا امروز بد بسته شد اما به هر حال امروز در نزدیکی های ان ای وی قرار دارد به واقع اگر سازمان به دنبال ایجاد سکتور ها و یا فاند اف فاند هاست این موضوع می‌تواند در صندوق پالایش خود را بیشتر نشان دهد اما قرار نیست این صندوق با عرضه های بی حساب و کتاب ، فضای بازار و گروه را مختل کند . عرضه های صندوقهای تثبیت و توسعه نوع دیگر این عرضه هاست که البته برخلاف بسیاری از دوستان معتقدیم عرضه های این صندوق ها در بازار کم خطر ترین و کم آسیب ترین نوع عرضه ها بوده چرا که اول این که  بلوکی است و دوم این که دوباره در سمت خرید بازار حضور دارند اما این دو شرکت و این دو صندوق نیز باید با ظرافت تمام عیار و هوش معاملاتی بالا این کار را انجام داده تا آسیبی به بازار وارد نشود و اما بحث اصلی ما روی نوع سوم عرضه حقوقی ها در بازار است
از دلایلی که آن مطلب هشدار عرضه حقوقی ها طی دو مرحله در گزارش های بازار روزهای بهمن نوشته شد این بود که اطلاعاتی رسیده بود که برخی حقوقی‌ها در پی فروش سهم و خارج کردن آن از بازار به واسطه جریان های مختلف اعم از فشار دولت و سهامداران عمده خستند
یک سوال اگر این دو روز بازار مثبت نبود این دوستان قرار بود چه کنند؟؟ سهم ها رو به پایین می فروختند؟؟ به نظر این اتفاق رخ می داد و مثبت فعلی بازار یک فرصت برای آنها شد هیچکس مخالف فروش نیست هرکس اختیار مال خود را دارد اما حرف ما اینجاست چرا این حقوقی ها دقیقه ۹۰ به فکر تامین منابع مالی از بازار سرمایه می‌افتند؟؟؟ چرا حقوقی ها چند هفته و چند ماه زودتر به فکر ماجرا نیستند؟؟؟ در بحبوحه بازار داغ ملک، ملکی ندارند بفروشند. سپرده های بانکی و اوراقی ندارند که باطل کنند؟؟ فقط و فقط بازار سرمایه باید سرش بریده شود ؟؟به نظر این رفتار و این نوع معامله این دسته حقوقی ها درر بازار باید برای آنها تبعات داشته باشد و باز هم تاکید می‌کنیم هیچکس با فروش منطقی و عقلانی و در سطح نرمال حقوقی‌ها مخالف نیست هر خریدی فروشی را در پی دارد اما این نوع فروش و خارج کردن آن از بازار به نظر در این فضا و شرایط ظلم بزرگی به بازار و سهامداران است
ریسک این موضوع چند روز دیگر از سر بازار برداشته می شود اما لازم است که همه نسبت به بررسی و رعایت ابعاد آن در ماه‌ها و روزهای آتی توجه لازم را داشته باشند.

و اما در بازار امروز چه خبر بود  …

پتروشیمی ها و میل به صعود بیشتر

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند نوسانی مثبت و خوبی بودیم سهام این گروه همچنان به واسطه عرضه دلارهای صادراتیشان بالاتر از نرخ های نیمایی از یک سو و از سوی  دیگر کاهش نرخ احتمالی خوراک در موقعیت خوبی قرار دارند

شفن به هدف اولیه 620 تومان رسید سهم را در قیمت های کف 520 تومان عمدتا به واسطه وضعیت تکنیکالی قویش معرفی کردیم این سهم پتروشیمی با احتمال کاهش نرخ خوراک نیز همراه است شفنی که فعلا باید با قیمت های 620 تومانی دست و پنجه نرم کند

زاگرس قفل صف خرید از قیمت های 16 هزار تومانی هم عبور کرد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و روندش همچنان صعودی می باشد گزارش فروش بهمن ماه شرکت مناسب بوده و با توجه به صادرات تمامی محصولات شرکت عرضه دلارهایش به صورت رقابتی تاثیرات بسزایی بر سود شرکت به خصوص در سال 1402 خواهد گذاشت

گزینه بعدی شپدیس است و سپس شیراز در گروه اوره گه هردو قابلیت های خوبی با دید نوسان و یا حتی دید و صبر میان مدت دارند

پارس نوسانات خوبی در رنج قیمتی 240 الی 260 تومانی می دهد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند میان مدتش کماکان صعودی ارزیابی می شود این سهم پتروشیمی کف سازی قوی در قیمت های 240 تومان داشته است سهمی که با راه اندازی مجدد برخی واحد های تعطیل شده خود توان رشد فروش و سود سازی در 3 ماهه اخر سال و سال اینده را دارد

فولادی های پرعرضه

در نمادهای فولادی عمده دلار صادراتی شرکت های این گروه با نرخ های رقابتی عرضه می شود و سهام این گروه را در موقعیت خوبی قرار داده اما امروز شاهد فشار عرضه های سنگینی در فولاد سازان بودیم

در گروه فولاد با این خبرها و این عرضه در بورس کالا شرایط بسیار خاص و مهم شده است در مورد گروه فولاژ انصافا فروش های خوبی زده است دی و بهمن صعودی بود آذر 11429 و آبان 10980 میلیارد ریال فروش زد سهم مهر 9675 میلیارد ریال رسیده بود
دی با عدد خوب 11609 میلیارد ریال فروش داشت و بهمن 12039 میلیارد ریال بوده است
11ماهه 118798 میلیارد ریال بوده و نسبت به مدت مشابه قبل 87786 میلیارد ریال بوده است بیشتر است

فخوز هم درست است که عرضه داشت ولی انصافا خوب بود فخوز بهمن پرشوری داشت
در بهمن 49943 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ داخلی ١۶٢,٣۵۶,٨٠٧ ریال و صادراتی ١٢۶,٩٠٩,۶٢١ ریال بود دی 37324 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۱۴۴,۷۴۳,۸۳۹ ریال بود . در آذر با فروش 47586 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ۱۲۷,۹۷۵,۶۵۶ ریال است 11 ماهه 454134 میلیاردریال فروش داشته است

هردو با این گزارش ها امیدواری برای میان مدت را زنده کرده اند در بازار هرمز هم عرضه شد امروز یکی از گزینه هاست

فولاد کاوه که بیشترین حجم صادرات را در بین فولاد سازان داشته و سود بالایی از افزایش نرخ ارز می برد درقیمت های 960 تومان اماج عرضه ها قرار گرفت اگر سهم اصلاح احتمالی تا قیمت های 900 تومان داشته باشد با دید میان مدت می تواند تارگت 1100 الی 1200 تومانی را تاچ نماید

فولاد مبارکه امروز متعادل بود این غول فولاد ساز وضعیت بنیادی بسیار خوبی دارد از سوی دیگر شایعات سود بالای 100 تومانی را به همراه داشته و به نظر می رسد همچنان روند میان مدتش صعودی باشد فعلا سهم باید با مقاومت 760 تومانی دست و پنجه نرم کند فولادی که از دید تکنیکالی نیز پس از عبور ازقیمت های 680 تومان وارد فاز صعودی خوبی شده است

فولاد هرمزگان هم حجم صادرات بالایی دارد این سهم نیز با صف خرید خوبی همراه شده است و روند صعودی قوی در پیش گرفته است سهم امروز فشار عرضه را در استانه قیمت های 1600 تومان شاهد بود اگر این سطوح در هم شکسته شود سهم تا اهداف 1800 و 2000 تومان جای رشد خواهد داشت سود سال اینده هرمز تحولات خوبی خواهد داشت

سرمایه گذاری های تک خال

در سرمایه گذاری ها شاهد روند مثبت و قوی بودیم سرمایه گذاری هایی که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و برخی از ان ها امروز هم صدر نشین بودند

در وپترو سهم به هدف قیمتی 2000 تومانی نزدیک شده است سهم در کف قیمتی معرفی شده بودامسال از بابت جهش سود شیمی بافت شرکت سود 300 الی 350 تومانی عملیاتی دارد با احتساب سود غیر عملیاتی و خرید بلوک های وساخت سهم حتی تا قیمت های 2200 الی 2400 تومان هم در صورت تثبیت در قیمت های بالای 2000 تومان جای صعود خواهد داشت

شستا همچنان نوسانات مثبت را تجربه می کند سهم تا قیمت های 110 تومان پیشروی و سپس ارام خواهد شد این سهم سرمایه گذاری وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی می باشد شستایی که ارزش ان ای وی بالا و شناسایی سود خوب از طریق ملی نفتکش در بهمن ماه سبب اقبال به سهم شد

تاپیکو با صف خرید سنگینی همراه و به سمت هدف 1450 تومانی پیش می رو ارزش ذاتی این سهم سطوح 1600 تومان براورد می شود تاپیکویی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و روند میان مدت صعودی قوی دارد تحولات جدی در شرکت های زیر مجموعه تاپیکو شکل گرفته است و سود شرکت با جهش همراه خواهد شد

دراین گروه ها با دید یک سهم خاص میتوان سراغ کوچکترها رفت مثلا خرید سرمایه گذاری پردیس که 600 تومان ارزش ذاتی دارد و به مجمع می رود و یا وسکاب و وسپه . وتوسم هم زیر نظر باشد با این سود محقق شده اعداد خوبی را دارد یا در سوی دیگر گوهران هم جالب است و با دید بازگشایی یک سهم خوب میتواند مورد توجه بازار باشد. با دید بنیادی تر کمی بزرگ ترها جالب هستند مثلا ومهان با این گزارش خوب در بهمن ماه 2470 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا بهمن ماه ۱۶,۶۰۶,۵۹۹ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است

تاصیکو با این شرایط فلزی و فولادی ها هر جا طی امروزو شنبه متعادل شد جالب و جذاب است واتی هم دراین رشته با این خبرها میتواند جالب باشد سهم گروه کارخانجات صنعتي معدني ايران در 12ماهه با شناسایی سود غیرعملیاتی به سود 6042 میلیارد ریالی رسیده است

ولی در کل در بزرگترها تاپیکو شستا غدیر وامید ونیکی گزینه های خوب همیشه هستند ولی طبق معمول اولویت اول شستا بعد غدیر بعد تاپیکو بوده و اگر اهل صبر هستید وامید هم گزینه خوبی برای بازار است

بانک های سود ساز

در بانک ها روند عمدتا اصلاحی بود اما این اصلاح فرصت خوبی در بانک ها می باشد البته در این بین بودند برخی بانک ها که وضعیت بهتری داشتند

ماجرای تسعیر ارز در بانکی ها هم مهم است اگر قرار بر اجرای نرخ 80% جدید برای گروه بانک باشیم نرخ تسعیر بالای 28500 است و این خود یک تحول برای گروه بانک بوده و باردیگر سود تسعیر ارز این گروه را تضمین میکند و دراین وادی وتجارت وبملت گزینه های اصلی هستند و باز در منفی و زیر 2700 ریال وبملت گزینه خوبی است . وتجارت هم همینطور

پست بانک یکی از سهام برتر گروه بود سهمیکه افزایش سرمایه خوبی را مصوب کرده و تخمین سود های جذابی زده است سود 140 تومانی برای امسال و سود210 تومانی برای سال اینده در قالب گزارش توجیهی افزایش سرمایه افشا شده است سهم ارزش ذاتی 900 تومانی برای امسال و ارزش ذاتی 1200 تومانی برای سال اینده دارد و بازدهی خوبی خواهد داشت

در بانک سامان شاهد فشار عرضه ها بودیم این سهم بانکی امسال 65 تومان سود خواهد داشت که با پی بر ای 5 ارزش ذاتی 320 و با پی بر ای 6 ارزش ذاتی 400 تومانی دارد سهمی که در قیمت های جذابی قرار داشته و گزینه بسیار خوبی با دید بلند مدت است سهم در رنج 220 الی 260 تومان فعلا نوسانات کوتاه مدتی خوبی هم می دهد

ونوین هم سود سازی بالایی را در بین بانکها دارد سهم به کف قیمتی 320 تومانی برسد برای خرید فرصت خوبی خواهد داد سهمی که اوضاع و احوال جالبی داشته و روند میان مدتش صعودی می باشد این سهم اهداف قیمتی 360 و 400 تومانی را دنبال کرده و در کف قیمتی قرار گرفته است

معادن و سیل عرضه

در معدنی ها شاهد سیل عرضه بودیم به طوری که پس از رشد قیمتی 10 الی 15 درصدی اخیر امروز معدنی ها با روند متعادلی همراه شدند

کالسیمین در استانه قیمت های 2800 تومان ارام شد سهمی که با فرض سود 400 تومانی و پی بر ای 6 همین سطوح ارزش ذاتیش  می باشد این سهم رویی وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و در کف قیمتی 2200 و سقف فعلی 2800 الی 3000 تومان نوسانات بسیار عالی می دهد

فملی نوسانات مثبت ارامی داشت سهم بر سر قیمت های قوی مقاومتی 920 تومان قرار گرفته است امسال شایعات سود 150 تومانی در سهم وجود دارد قیمت فروش محصولات شرکت در بورس کالا بسیار خوب بوده و سهم توانایی سود سازی خوبی دارد با سود 200 تومانی سال اینده سهم رشد قیمتی ممتدی را تا هدف 1200 تومان پیش خواهد گرفت

فزر هم امروز روند نوسانی را در پیش گرفت سهم کمی منفی بود اما همچنان توان رشد تا قیمت های 3600 تومان و شکست این سطوح و صعود بیشتر تا قیمت های 4000 تومان را دارا می باشد روند قیمت های داخلی طلا همچنان صعودی و رو به رشد بوده و سهم در موقعیت سود سازی بالایی قرار گرفته است

چهارگوشه بازار

در نماد حآفرین همچنان کد به کدهای سنگین از حقوقی ها به حقیقی را شاهد هستیم روند سهم کنترل شده و جابه جایی های سنگین در این سهم ادامه دارد فدک که سابقه رشد های خوبی در شرکت های زیر مجموعه خود را دارد این سهم را نیز با روند حمایتی همراه ساخته و فعلا سهم دو هدف 420 و 460 تومانی را دنبال می کند

شدوص را در کف قیمتی 1100 تومان از بابت افتتاح طرح توسعه و گمانه زنی سود 220 تومانی برای امسال و سود 300 تومانی برای سال 1402 معرفی کردیم سهم امروز با صف خرید همراه شده و به قیمت های 1500 تومان نزدیک می شود سهم در مدت کمتر از 1 ماه بازدهی 40 درصدی داشته و انتظار متعادل شدن سهم در رنج قیمتی 1500 الی 1600 تومان را داریم

معتقدیم در گروه پالایش ابهام به رسمیت شناختن نرخ ارز 36100 وجود دارد و طی این روزها مشخص می شود ولی اگر این اتفاق رخ دهد و این نرخ شناسایی شود که فکر میکنیم این رویداد قریب به واقعیت و نزدیک است گروه پالایش یکی از بهترین گروه های بازار با این شرایط می شود و سود سال بعد این شرکت ها با این شرایط دستخوش تغییرات بسیار زیادی خواهد شد . به نظر رویداد بسیار خاص و مثبتی برای این گروه است و بهترین انها میتواند شپنا و شبندر باشند

آسیاتک از نمادهای جذاب امروز بود که بیشترین ارزش معاملات را در گروه رایانه و ارتباطات در میان نمادهای مثبت داشته است و به تازگی تایید مجمع را برای افزایش سرمایه از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومانی را گرفته است که در ۱۰ ماهه درآمدی معادل ۱۰۲۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. این سهم بعد از افزایش سرمایه در بازه بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان در حال نوسان است که در صورت خروج از این روند ساید میتواند تا قیمت ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد. شرکت برای درآمد سال ۱۴۰۱، افزایشی ۱۶ درصدی را نسبت به سال قبل پیش بینی کرده است.

حریل امروز پرمعامله بود و با قیمت های فعلی از حمایت خود عبور کرده است که مقاومت اول شرکت ۳۲۰ و مقاومت دوم آن ۴۴۰ تومان است. این شرکت در ۱۰ ماهه دی ماه حدود ۴۲۴ میلیارد تومان درآمد از فروش داشته است که نسبت به سال قبل کاهشی بوده است.

فسبزوار با P/E ۷ امروز جزو نمادهای جذاب امروز بود که ۸ برابر میانگین خود حجم خورد. رشد شارپ اخیر فسبزوار از ۱۰ بهمن شروع و همچنان ادامه دارد و در این مدت حدود ۴۰٪ بازده به سهام داران خود ارائه کرده است.

در گروه روانکار هم  گزارش شبهرن خوب بود و شسپا و شرانل هم  شرایط خوبی دارند  شسپا هم به دلیل صادرات دو سوم محصولاتش با روند رو به رشد قیمتی همراه شده است عرضه دلارهای صادراتی این شرکت در بازار رقابتی می تواند سودش را برای سال اینده رشد خوبی بدهد و به بالای 100تومان برساند این سهم فعلا تارگت 520 تومانی داشته و اما هدف میان مدتی سهم سطوح 600 تومان ارزیابی می شود

امروز خودرو  منفی بود ولی خزامیا شرایط جالبی را داشت  . ایران خودرو با این خبرها و تحولات باز شد و فضای بدی نداشت بورس کالای این ماه بهمن و اسفند اعداد خوبی برای سهم به جا گذاشته است شرایط خوبی برای کل سال مالی رقم زده در مورد بلوک ها یک بار عرض کردیم به این ور سال نمی رسد ولی ان طرف سال قطعی است  . زامیادر را باید  منتظر گزارش ماهانه بود  .

در بین کاشی ها باید گزارش این گروه را بیشتر بررسی کرد ولی به نظر کلوند و کساوه گزینه های خاصی دراین گروه هستند و هر دو قابلیت های رشد میان مدتی را در بازار دارند و گزینه بعدی گروه کحافظ است که این سهم نیز فضای خوبی را میتواند داشته باشد .

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم