جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه 12 دی 1401

گزارش بازارامروز دوشنبه 12 دی 1401

نوید خاندوزی
ژانویه 2, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز دوشنبه 12 دی 1401 

ضد حمله ! 

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که شرایط بسیار خوبی را دوباره در بازارداشتیم و جو مثبت پیش رفت و باردیگر اکثر سهمهای بازار حتی دلاری ها را خریدند .بازار کمی داشت  از این تصمیمات دولت ناامید میشدکه حرکت امروز یک  ضدحمله تمام عیار به بدبین هاو فروشنده های بازار بود که البته بیس فکری این  جریان ناشی از 2 موضوع است موضوع اول این بود که نرخ دلار برخلاف این همه حرف و جریان کم نشد و سفت و محکم  سرجای خود ایستاده است و این  باعث افزایش شجاعت خریداران  شده است و نکته دوم  بحث این نرخ  تثبیتی است  که دیروز هم نوشتیم  که  بازار پس از سیلی که خورده کم کم در حال  تجزیه و تحلیل قوی تر است و می داند که چه چیزی پیش روی اوست با این موارد  در حال  تصمیم گیری است

البته  دولت نشان داده که دست به  سورپرایز خوب و قوی را دارد ولی در هر صورت امروز بازاربا شرایط بسیار خاصی پیشرفت ولی هنوز ابهامات و سوالات متعدد این نرخ  و صد البته بودجه وجود دارد اما حجم و انگیزه خرید نشان میدهد که جریانات منفی بازاردر مقابل انتظارات تورمی فعلا  مغلوب شده و بازار جو مثبتی را دارد

به هر حال در شرایط فعلی بازار را در حال پیش می بریم که تا حدودی می توان گفت بازار توانسته آن شوک اولیه سیلی ارز فرزینی را درک کرده و تا حدودی فضای بهتری را تجربه کند اما همچنان ابهامات و سوالات بسیاری در مورد این موضوع در ذهن بازار وجود دارد . بازار طبق معمول رفتار همیشه بدترین حالت را گرفت  و اثرات آن را در بازار در قیمت ها و تابلو لحاظ کرد اما حالا زمزمه ها و شنیده هایی مطرح می شود که گویا این ارز فقط برای کالاهای اساسی است و اگر این طور باشد شاید فقط فروش ارز دولتی برای موضوع کافی باشد (البته تا به این جای کار موضوع روی پتروشیمی و فولاد است )
در مورد این ارز حرف و انتقاد زیاد است .  بسیاری از عزیزان اصرار دارند که چرا به این موضوع ارز فرزینی اعتراض می کنید شاید این بار مثل دفعات قبل نباشد اما حکایت ارز ترجیحی و اقتصاد ما شبیه این است که فیلم قیصر یا گنج قارون را یک بار سیاه و سفید ببینی و بار دیگر در سال های بعد با تکنولوژی به روز شده رنگی ببینی شاید شکل و قیافه بازیگران کمی تغییر کرده باشد اما ته فیلم که تغییر نکرده و داستان هر دو یکی است هر دو نتیجه فیلم یک شکل از آب در میاد چه رنگی و چه سیاه و سفید و در واقع این نشان می دهد که نتیجه ارز دستوری هم همین است و هیچ تغییری با دفعات قبل نخواهد کرد
اما بحث این است که پیشنهادات مختلف در مورد این موضوع اعلام گردد و مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز ورود کرده و قصداحتمالا تغییراتی در این موضوع را دارد البته دیروز معاونت ریاست جمهوری بیان کرد که  ارز ۲۸۵۰۰ و تثبیتی برای کالای اساسی تا دو سال با همین نرخ تخصیص می‌یابد تا احتمالا ماجراهای این ارز ادامه دار باشد و البته به زودی صف  دریافت ارز برای واردات اعم از کالاهای اساسی و دارو تشکیل می‌شود و به زودی  قاچاق برخی مواد غذایی نیز آغاز می‌شود که ممکن است کالاهایی که با این شرایط ارز بهای تمام شده دریافت کرده را به خارج مرز فرستاده و دلار دریافت کنند …

اما پیش بینی می‌گردد حداقل برای کوتاه مدت با این شوک ارزی کمی فقط کمی  تورم کنترل شود و دولت فقط به کالاهای اساسی و روغن و برخی داروها ارز ۲۸,۵۰۰ بدهد که میتوان گفت  ارز  فروش نفت به این سمت میرود و شرکت ها بخشی از ارز خود را به شکل ازاد به فروش برسانند که مثلاً ۲۰ درصد با نرخ ۲۸۵۰۰ و واقعی در بازار رقابتی عرضه گردد و باقی با نرخ  رقابتی …  یکی دیگر از ابهامات و اتفاقات نرخ محاسباتی که این روزها از بازار دلار نیما در می آمد و حالا همه میگویند ۲۸,۵۰۰ است به نظر این نرخ به جای نرخ ۲۸۵۰۰ باید نرخ رقابتی حواله باشد و این است که نرخ واقعی بازار بوده و برای اقتصاد هم کارایی دارد دخالت ارز۲۸۵۰۰ در محاسبات اقتصادی رانت های عجیب و غریبی را ایجاد می‌کند که در نهایت هدف دولت که کنترلتورم است به دست نمی آید چرا که کالاها با نرخ آزاد حرکت می‌کنند و از این سو منافع و رانت عجیب نصیب بسیاری از افراد خواهد شد

نمی دانیم تا چه حد درست یا غلط اما به هر حال همه میدانند نرخ ارز ۲۸۵۰۰ با این مدل اجرا راه به جایی نخواهد برد اما فعالان بازار هم نمی توانند منفعل باشند تا چیزی نگویند به نظر از همین حالا سازمان بورس باید نقش خود را ایفا کرده و به هیچ وجه اجازه ندهد این نرخ وارد محاسبات بورس کالا گردد بورس کالا یعنی عرضه و تقاضا و شفافیت قیمت و از این به بعد این سهامداران هستند که باید حواسشان بیشتر به تحولات بورس کالا باشد و آن را به جد دنبال کنند احساس میکنیم تحولات بورس کالا می تواند خطه‌ دهی خوبی به بازار باشد و فضای فعلی که جو منفی و بدبینی را رقم زده تغییر دهد

اما تردیدها در بازار این روزها زیاد است بیایید با خود وضعیت چند ماه گذشته را مرور کنیم  و به روزهای اتی برسیم …

بازار از ابتدای آبان و بعد از آن بحران از محدود ۱.۲ به واسطه حمایت‌ها و ارزندگی که در دل خود داشت تغییر کرد و تغییر فاز داد و رشد بااصالت و قوی خود را آغاز کرد که تاکید می‌کنیم از دید ما در آن مقطع ارزندگی و ریسک بسیار کم قیمت ها و البته حمایت های نصفه و نیمه از بازار و گزارش نسبتا خوب برخی شرکت ها بازار را تا محدوده های ۱.۴ میلیون بالا کشید و بازار سرمایه توانست اولین سنگر را پس بگیرد .در گام دوم برای فتح ۱.۶ انگیزه های دلاری و نرخ سود و غلبه بر ابهامات لازم بود که خوب داشت پیش میرفت، نرخ سود ۲۳ شده بود نیما آرام آرام منطقی میشد،گزارش ها خوب بودند و خلاصه همه چیز خوب پیش می رفت و جریان پول نیز به سمت بازار حرکت میکرد دلار هم در بازار آزاد درایور دیگر رشد و حرکت بازار شده بود و او را هدایت می‌کرد و به مقصد ۱.۶ هم رسید اما ناگهان ماشین خاموش شد
با تغییر رئیس کل بانک مرکزی به نظر آن درایوری که پشت فرمان بازار نشسته بود یعنی دلار پیاده شده و ماشینی که راننده و درایور نداشته باشد حرکت قوی نخواهد کرد در شرایط فعلی  نبود ۱ انگیزه و عامل برای حرکت بازار باعث بروز رفتار تردید امیز بین فعالان  بازار شده و و ما میبینیم که بازار ان قاطعیت در حرکت هفته قبل به خصوص سه شنبه و چهارشنبه را ندارد ولی در عین حال در حال  جدا کردن  راه  صنایع از هم ولی در کل احساس می کنیم این موضوع موقت است و به زودی دلار با شکل منطقی تر می تواند به بازار خط بدهد اما آن سرعت سابق را ندارد و از همین رو حرکت بازار تا ۱.۸ که تارگت بعدی اوست با چالش‌ها و حرکات بسیار خاصی همراه است  فتح میکنیم ولی با ذلت و سختی ! مگر تغییر رفتاری را در بازار داشته باشیم که مثلاً بانک مرکزی نرخ نیما را به شکل دیگری بپذیرد و شرکتها تا حدودی از این نظر آزاد شوند و یا سیاست نرخ سود تغییر عجیبی نکند و یا بودجه برای بازار خطرناک نشود و ….
در این صورت دوباره جریان پول به این بازار که ارزنده ترین بازار فعلی در بین کلاس دارایی ها است حرکت کرد و می تواند موج های نه آنچنان بلند اما مثبت را ایجاد کند
بازار سرمایه به واسطه تحولات تورمی کشور بستر خوبی برای رشد و زمین تشنه ای برای جریان آب نقدینگی جامعه است ما اخبار ووتصمیمات منفی نفس کشیدن او را سخت کرده و مانند همین هوای آلوده تهران روی سر ،شهر شلوغ و هزار رنگ بازار چنبره زده است
به نظر اخبار و تحولات خبری این روزها بسیار مهم است بازار انگیزه های قوی برای رشد دارد و جریان نقدی بازار این موضوع را نشان میدهد
کمی خبرها فازش تغییر کرده و جریان بهتری را بگیرد می توان به بازار امیدوار شد و در واقع بازار دوباره بازار شود…

خودرویی های ازاد

در نمادهای خودرویی عرضه بسیار خوب خودرو در بورس کالا و حمایت ها از این عرضه ها و افزایش تیراژ فروش در بورس کالا از یک سو و انتشار گزارش های فروش ماهانه سبب شد تا نمادهای خودرویی  امروز در صفوف خرید خوبی قرار بگیرند

ایران خودرو مقاومتش را شکسته و به سمت سطوح 350 الی 360 تومان روانه می شود سهمی که فروش  های عالی در بورس کالا و شایعات سوداور شدن در صورت های مالی 9 ماهه سبب شده تا انتظارهای اتی بالایی شکل گرفته و بتواند مقاومتش را به خوبی در هم بشکند ایران خودرو همچنان به پیشروی خود با عملکرد خوبش در بورس کالا ادامه می دهد

سایپا هم وضعیت خوبی دارد پس از شفاف سازی اخیر در خصوص عرضه ها در بورس کالا حالا خبرهایی در خصوص تبدیل خودروی شاهین به تاکسی و افزایش تقاضا برای این محصول با اقبال به سمت قیمت های 280 تومانی گام برداشته است البته خبر مهمتر این سهم فروش و عرضه بلوکی سهام پارس خودرو بوده که به زودی انجام می شود در سوی دیگر 19  هزار دستگاه از محصولات چانگان از سوی خودروسازی سایپا و ۲هزار و ۱۴۰دستگاه از محصولات کیا از سوی شرکت کوشا خودرو نگین به عنوان نخستین خودروهای وارداتی در بورس کالا پذیرش شدند؛ همچنین محصولات گروه «دنا» از سوی شرکت ایران خودرو برای عرضه در بورس کالا پذیرش شد. هم دنا و هم این عرضه سایپا میتواند نکات مهمی برای سهم باشد . برخی این پیش بینی را دارند که سایپا بیش از 5700 میلیارد تومان ازاین محل سود نصیبش خواهد شد

مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی زامیاد صادر شد و همین امر سبب صف خرید و رشد قیمتی خوبی در سهم شد سهمی که تا قیمت های 1800 و 2000 تومان جای رشد دارد سهم زمانی که در کف قیمتی 1250 تومانی قرار داشت معرفی و هم اکنون شاهد بازدهی بسیار خوبی در این سهم هستیم زامیادی که از نظر تولید و فروش هم متحول شده است

در سوی دیگر تودلی های این گروه نیز واگذار می شود و ورنا خگستر وساپا امروز کمی بیشتر مورد توجه هستند و خرید در منفی و یا صفر تابلو انها منطقی است . در خبرها امده بود مجوز واگذاری سهام پارس خودرو طی هفته جاری توسط سازمان خصوصی سازی به طور رسمی ابلاغ می‌شود‌.
کنسرسیومی متشکل از چند شرکت خصوصی در مورد خرید سهام تودلی ( ورنا ، وساپا ، خگستر) اعلام آمادگی کرده اند چه به صورت یکجا و باهم و چه به صورت جداگانه تمایل به خرید دارند. گرچه خریداران، کنسرسیوم بخش خصوصی است اما بخش شبه دولتی (به جز خود دولت) هم می‌تواند در این مزایده شرکت کند

خپارس هم  باز شد میتواند جالب باشد روی این گروه در خبهمن هم  بنیادی ترین عضو گروه کماکان  خبهمن است و میتواند در کنار سایرین مورد توجه  باشد خاور هم  شنیده می شود  گزارش 9 ماهه خوبی را  روانه  بازارمی کند  .

قطعه سازان و تحولات بنیادی

در نمادهای قطعه ای شاهد تحولات اساسی بودیم تحولاتی که سبب شد تا نمادهای قطعه سازی با رشد قیمتی و اقبال خوبی همراه شوند بررسی گزارش های 2 ماهه اخیر دریافت افزایش نرخ و جهش فروش را نشان می دهد

خمحرکه با صف خرید خوبی همراه شد همین روز گذشته در خصوص این سهم بیان کردیم  که جهش فروش در 9 ماهه صورت های مالی خوبی را پیش روی سهم خواهد گذاشت سهمی که همخود متحول شده و هم انتظار تحولات خوبی از زیر مجموعه هایش را داریم خمحرکه تا قیمت های 560 و 620 تومان جای رشد دارد

خمهر هم در روند صعودی از کف قیمتی 220 تومان رشدش را اغاز و امروز با بازدهی حدود 50 درصدی همراه شد این سهم وضعیت خوبی از دید بنیادی داشته و فروش 9 ماهه اش بیش از 100 درصد رشد را نشان می دهد خمهری که دو هدف قیمتی 350 و 380 تومانی از دید تکنیکالی داشته و در وضعیت خوبی قرار دارد

ختوقا بیشتر به واسطه وضعیت تکنیکالی خوب خود مورد توجه قرار گرفته است سهم امروز جهش قیمتی 7 درصدی را به همراه داشت و در صورت شکسته شدن سد قیمتی 460 تومان در معاملات فردا مهمان سطوح قیمتی 520 تومان خواهد شد سهمی که مالکیت خوبی در خشرق و قطعه سازان خارج بورسی دارد

دارویی های توانا

در دارویی ها همچنان نوسانات مثبت را شاهد هستیم دریافت دلار نیمایی و از سوی دیگر دریافت افزایش نرخ های سنگین در فروش سبب شده تا سودهای خوبی در نیمه دوم سال انتظار دارویی ها را بکشد

دبالک امروز بازگشایی و تا صف خرید پیش رفت سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و برای سال مالی جاری خود به زودی صورت های مالی 12 ماهه خوبی را منتشر خواهد کرد شنیده می شود برای سال مالی 1402 که اغاز شده است با توجه به جهش نرخ مواد اولیه تولیدی این شرکت انتظار سود سازی بالای 200 تومانی و روند صعودی قوی از این سهم می رود

در دارویی دانا شایعات سود 600 تومانی برای سال جاری دارد در صورت توان رسیدن به این سود که با توجه به فروش عالی اذر ماه بعید نیز نمی باشد سهم تا قیمت های 3600 تومان صعود خواهد کرد این سهم دارویی وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با کف قیمتی حمایتی 3000 تومانی فرصت خوبی برای رشد دارد

کی بی سی به قیمت های بالای 1000 تومان رسید این سهم تا قیمت های 1100 الی 1200 تومان جای رشد داشته و وضعیت خوبی را در حال تجربه است این سهم دارویی هم سود سازی خوبی داشته و هم تحولات خوبی در اذر ماه نشان داده است شرکت سال مالی جدید خود را اغاز کرده و به نظر می رسد به فروش های خوبی دست یابد و در کنار این فروش ها به سود سازی بالایی نیز برسد

دشیمی را دیدیم که بسیار خوب درخشید و صف خرید شد روی اسوه هم این اتفاق رخ میدهد گزارش دفارا و دپارس هم برسد انها نیز مورد توجه خواهند بود . دفارا گزارشی عالی عمل کرده ولی یک فروشنده جدی دارد در این گروه شاید دپارس کمی زمان بر باشد و نقدشوندگی لازم را نداشته باشد ولی خرید این سهم نیز گزینه خوبی است .

خود دارو را هم زیر نظر بگیرید دارو ددانا فروش های خوبی داشته و اهرم خوبی را میتوانند نسبت به سود ایجاد نمایند .

معادن سر سبز

رشد قیمت دلار ازاد و احتمال عرضه بخشی از دلارهای صادراتی ها در بازار دلار تبادلی با قیمت های بالاتر سبب شده تا معدنی ها بار دیگر رنگ رونق را به خود بگیرند

فزر با رنج قیمتی تا صف خرید رفت این شرکت موجودی شمش طلای خوبی داشته و رشد قیمت طلا در یک ماهه اخیر پتانسیل سود سازی بالای را برای سهم به همراه دارد فزر تا قیمت های 3200 الی 3500 تومان جای نوسان مثبت داشته و شنیده می شود سود سازی بالای 500 تومان در سال جاری را خواهد داشت

کگل به قیمت های مقاومتی 820 تومانی رسیده است رشد بیشتر منوط به شکسته شدن این مقاومت با حجم بالا می باشد کگلی که هم از طریق سرمایه گذاری هایش هم سود شرکت اصلی امسال وضعیت بسیار خوبی خواهد داشت به خصوص سود شرکت های زیر مجموعه که جهش های بالایی داشته است در صورت شکسته شدن مقاومت سهم هدف 900 الی 1000 تومانی خواهد داشت

فملی هم بار دیگر شانس خود را برای شکست قیمت های 760 تومانی امتجان میکند این سهم نیز وضعیت بنیادی خوبی  داشته و شایعات سود 140 تومانی دارد سهم در صورتش شکسته شدن این قیمت های هدف 820 الی 900 تومانی دارد سهمی که فروش های خوبی در بورس کالا داشته و تقاضای بالایی برای محصولاتش ایجاد شده است

ساختمانی های بالا نشین

ساختمانی ها همچنان به واسطه افزایش نرخ مسکن که به ماهانه بالای 2 درصد رسیده و با افزایش نرخ دلار شدت نیز گرفته است با روند صعودی همراه و صدر نشین شده اند

در این گروه ثنوسا به سمت قیمت های 420 تومان در حرکت است سهمی که همچنان در انتظار خبرهای مثبت از توافق برای شروع پروژه کیش می باشد ثنوسا زمین های خوبی در کیش داشته که ارزش بالایی پیدا کرده اند این سهم در میان مدت تارگت سقف قبلی 500 الی 550 تومانی را دنبال می کند

در ثفارس خبرهای خوبی را از سهم شاهد هستیم به زودی پروژه مهم دلگشای این شرکت به فروش خواهد رسید که سهمی 200 تا 250 تومان سود به همراه خواهد داشت سهم خط روند نزولی خود را شکسته و مستعد یک بازدهی خوب 20 تا 30 درصدی می باشد سهم کف قیمتی 720 تومان را به عنوان حمایتی مهم بسته است

ثتران هم گارد صعودی خوبی به خود گرفت سهم در صورت شکست قیمت های 360 تومان توان صعود تا سطوح 400 الی 420 تومان را خواهد داشت سهمی دارایی محور که صعود خوبی را در پیش رودارد ثتران همچنان برنامه فروش برخی دارایی های خود را داشته که صعود خوبی را به این واسطه تجربه خواهد کرد

چهارگوشه بازار

سفارس امروز خوش درخشید سهمی که تا قیمت های 2200 و سپس 2400 الی 2500 تومان جای رشد خواهد داشت شایعات سود 350 تومانی برای سال جاری و رشد قیمتی سهام شرکت های سیمانی زیر مجموعه که منجر به رشد ارزش ان ای وی در سهم شده است سبب شده تا سفارس در موقعیت صعودی خوبی قرار بگیرد

بانکی هت هم امروز خوب بودند . دراین گروه با دید نوسان همچنان روی دی و ونوین می شود بیشتر کار کرد در کنار آن در بین بنیادی ها وبملت هم شرایط خاصی دارد گزارش سود زیرمجموعه ها و تراز خود شرکت نشان دهنده بهبود وضعیت این بانک است و میتواند جالب باشد . وبملت را کمی بیشتر در بازار زیر نظر بگیرید .

در کلوند تصویب افزایش سرمایه وفق سنگین 2400 درصدی از تجدید ارزیابی این سهم کاشی ساز را با صف خرید سنگینی همراه ساخت کلوندی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و حالا با این افزایش سرمایه جذاب رشد خوبی را تا قیمت های 3600 و 4200 تومان در پیش خواهد گرفت سهم با این افزایش سرمایه سهامداران و بازار را سوپرایز کرد

در بین غذایی ها گزارش غکورش و غگل واقعا خاص بود در غکورش به نظر امسال به سود 1200 ریالی میتواند نزدیک شود و این یک اتفاق مهم برای سهم است غکوروش را کمی بیشتر و خاص تر زیر نظر بگیرید . دنبال سهم پر ریسک تر هستید غگل را در نظر داشته باشید سهم اولین ماه سال مالی را با فروش 1116 میلیارد ریالی و ابان 1216 میلیارد و اذر 1177 میلیارد ریالی آغاز کرده است و 3ماهه 3510 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل غگل 2951 میلیارد ریال بوده است . البته بهپاک هم گزینه خوبی در این مدت بوده است

دراین گروه غپینو و غشصفا و غگلپا  و غشهداب را هم  کمی بیشتر زیر نظر داشته  باشید

در بین سهم های خاص گشان مثبت بود . برخی از بازی های نوسانی در گشان صحبت میکنند و معتقدند سهم بازی های خاص نوسانی را دارد و میتواند ازاین جهت حرکت خوبی را اغاز نماید به نظر گشان را با دید کمی ریسک پذیری بالا و سهم خاص بیشتر زیر نظر داشته باشید ولی انصافا خرید سهم دل و جرات زیادی میخواهد .

گروه  سیمان نیز پر خبر  پر گزارش ظاهر شد . دراین گروه سهگمت را نیز زیر نظر داشته باشید فضای خوبی برای رشد قیمت دارد سفانو و سخوز و سپاها و برخی دیگر را چند باری تکرار کردیم . ساوه نیز کم ریسک است و در کنار سابیک میتواند جالب باشد ساوه را نیز در نظر داشته باشید .

سرمایه گذاری سایپا که شنیده می شود به زودی شاهد عرضه سهام سایپای در اختیار خود خواهد بود با صف خرید و رشد قیمتی به استانه سطوح 600 تومان رسید سهم در صورت توان عبور از قیمت های 620 تومان تا سطوح 700 تومان هم جای صعود دارد از قول سازمان خصوصی سازی عنوان شده فروش سهام تو دلی رنا و سایپا تا اخر سال قطعی می باشد

حرکت خوب نفت و کمتر اثر گرفتن از تحولات ارز میتواند اوضاع گروه را بهبود بخشد ولی به طورکلی جو بازار روی این گروه در منفی های امروز میتواند بهتر عمل کرده و بازهم روی 3 گزینه همیشگی دراین گروه یعنی شپنا شراز و خود پالایش تاکید میکنیم . گفته می شود صندوق پالایش 1100 تومان سود قابل تقسیم دارد و این خبرخوبی برای دارندگان این صندوق است ولی گویا  فقط 4000 ریال  از این  سود تقسیم می شود امروز سهم خریداران خوبی داشت و زمزمه هایی ازتغییرات دوباره در ساختار شنیده می شود

در بین گروه های پتروشیمی توقف شپدیس و کرمانشاه و برخی دیگر استارت خورده و کار برای گروه سخت شده است توصیه ما این است با این دلار 28500 فعلا از گروه اوره و متانول کمی فاصه بگیرید و بیشتر سراغ گروه هایی باید رفت که محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کنند نظیر شاراک و یا شگویا نوری بوعلی . در مورد این گروه جو خوبی بین شرکت ها برقرار است و اگر خبر نرخ نیما کمی بهبود یابد این گروه نیز با سرعت رشد خواهد داشت .

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم