جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 10 دی 1401

گزارش بازارامروزشنبه 10 دی 1401

نوید خاندوزی
دسامبر 31, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 10 دی 1401

فرزین بازی !

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم و پیش بردیم که به نظر رشد اخیرو بهانه صحبت های رئیس کل بانک مرکزی ترمزاو را کشید و باردیگر نشان داد معلوم نیست  روی 1600  چه طلسمی بسته اند که این طور با چالش های عجیب مواجه می شود  … البته امروز بازار تا حدودی توانست آن شوک اولیه را خنثی و زهر فروش را بگیرد ولی کمی در نیم ساعت اخر ضعیف عمل کرد تا همچنان نگرانی ها  باقی بماند ولی در کل بازار بدیرا نداشتیم و حجم هم بد نبود …ارزش کل معاملات امروز بازار 14.687 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 9993 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

امروز تقریباً این وضعیت و فشار فروش قابل پیش بینی بود هر چند کمی از انتظارات بهتر بود  و  باعث شد تا فضای بازار با جو مثبتی که روز چهارشنبه تجربه کرد زمین تا آسمان متفاوت باشد .قبل از بیان شرح انچه رخ داد برخی دوستان تاکید می‌کردند که چرا اخبار منفی را پوشش دادید !!  این هم از آن حرفهاست سیاستمدار به شکل آشکار و روشن با زبانی تند و زننده و قاطع دو !!! سیگنال منفی نرخ بهره و نرخ دلار نیما را به بازار صادر کرده و طبیعی است که چه بگویم چه نگویم واکنش بازار همین باشد ! اتفاقا  معتقدیم تریبون های بازار سرمایه باید بیشتر صحبت کنند .بورسی ها از حالا به بعدرباید با زبان قوی تری صحبت کنند چرا که عملا و علنا دولت  یک بار دیگر دست در جیب شرکت ها گذاشته  این بار به بهانه کنترل تورم ،منافع سهامداران را زیر سوال می‌برد و چه جالب که این امر را زیر لوای نرخ خوراک ارزان بیان میکند !! کدام ارزانی ؟!!  6 هزار تومان برای آنها فاکتور کرده اید ، راه و بیراه گاز شان را قطع می کنید ،به  طور متوسط 50% درصد بیش از منطقه نرخ گاز را به  پتروشیمی‌ها می فروشید و آخر سر هم منت می گذارند و دلار شان را می گیرید…

و اما داستان های چهارشنبه تا امروز …

که چهارشنبه بازار سرمایه امیربازارها بود و امروز اسیر و منفی !

قبل از هر چیز بهتر است کمی در مورد تغییرات صحبت کنیم و آنچه باعث بروز واکنش منفی در بازار امروز شد … بسیاری بعد از عرضه های بازار امروز معتقد بودند شاخص1.6  کار خود را کرده و این توقف و منفی ، بازتابصدای توقف شاخص در این نقاط حساس مقاومت است.  اما همچنان و با وجود تمام این خبرها معتقدیم با این نرخ ارز این اعداد  اهدف بازار نیست و اعداد بزرگ تری پیش روی بازار است اما شاید در کوتاه مدت چالش هایی را داشته  باشیم که ناشی از تغییرات است  … در مورد این تغییرات کمی  صحبت کنیم…

شاید برای بازار سرمایه مهم ترین فردی که تغییر سیاست های او باعث تغییرات بزرگ در بازار می‌شود رئیس کل بانک مرکزی است همین امروز اعلام کنند که مثلاً وزیر اقتصاد یا وزیر صمت تغییر می کند شاید بازار خیلی واکنش عجیبی نداشته باشند اما به مانند همه دنیا تغییر رئیس کل بانک مرکزی و اعلام سیاست های او بر بازار ها اثرات بسزایی دارد. پس معتقدیم این رفتار بازار ، رفتار طبیعی است که از این تغییر اثرات چشمگیری را بگیرد…
نکته بعد چرا صالح آبادی که در حلقه نزدیکان دولت بود رفت و فرزین به جای او نشست …  به نظر واضح است که تغییرات نرخ ارز اولین قربانی خود را گرفت و این تغییر مهم ایجاد شد منتها نکته اینجاست که همچنان بسیاری فکر می کنند تغییر در راس بانک مرکزی می‌تواند در تحولات ارزی موثر باشد!!؟! این را چند باری هم عرض کردیم و باز هم میگویم که تغییر سیاست های خارجی در این موضوع مهم تر از تغییر رئیس کل بانک مرکزی است و این دقیقا همان چیزی است که تا تغییر نکند هر تغییر این چنینی اثرات کوتاه مدتی داشته و دوباره مسیر همان مسیر قبل خواهد شد از همین رو اگر کسی دنبال مقصر افزایش  نرخ ارز می گشت باید آن را در برجام و عدم امضای برجام و شرایط این چنینی  دنبال می‌کرد نه در بانک مرکزی !!  اما در هر صورت آمدن یک فرد جدید و یک تفکر جدید شاید شوک خوبی به  بازار ارز باشد .  این بخش اول مقدمه تغییرات است
اما سراغ بخش دوم میرویم که دسته گل بازار امروز ناشی از یک جمله چند کلمه ای و نگرش  رئیس کل به  ارز بود که  بازار را به هم ریخت !

به واقع نمی دانیم چرا این قدر طنر کوته و عجیب ! سیاست های شکست خورده قبل را بارها و بارها تکرار کنیم و تو گویی دقیقاً با همان شکل و شمایل تاریخ در حال تکرار است و کسی هم از این تاریخ درس نمی گیرد !  دلار ۲۸,۵۰۰ به مانند نرخ دلار4200  اعلام شد که البته امیدواریم این موضوع به این شکل نباشد اما در هر صورت موضوع اعلام شده و واکنش بازار را هم دیدیم اما داستان چه میشود؟!

در شکل فعلی و ظاهری این تصمیم این است که دوباره بساط دلار جدیدی به نام ۲۸۵۰۰ به  راه می‌افتد و رانت جدیدی برای بسیاری از وارد کننده ها ایجاد می شود و سرمایه های ملی آب شده و ارز پتروشیمی ها و سایر صادرکنندگان به این نرخ تخصیص می یابد تراز تجاری به شدت و با سرعت منفی خواهد شد و بازار سرمایه نیز از این تصمیم اثر منفی خواهد گرفت و در عوض دولتی که به دنبال کنترل تورم است  با این ماجرا نه تنها تورم را کنترل نکرده بلکه منجر به ایجاد شبکه های متعدد قاچاق ورانت و  ارسال کالاهای اساسی به منطقه خواهد شد و به واقع سریال اقتصاد با4200  این بار با نرخ ۲۸۵۰۰ تکرار می شود !!

البته  این کل ماجرا نیست و در این میان 3 سناریو وجود دارد که می تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد سیاست اول سیاست چکشی و دستوری نرخ ۲۸۵۰۰ است که همه ارز صادرکنندگان با این نرخ در دسترس واردکنندگان قرار میگیرد و به تبع با افزایش تقاضا برای واردات در این حوزه مواجه خواهیم بود در این سیاست این احتمال را می دهیم که کمتر از ۳ الی ۴ ماه این موضوع ادامه داشته و کم کم  زنجیره واردات هرچی جلوتر می رود محدودتر شده و در نهایت به مانند 4200نرخ ارز 28500  هم  منسوخ می شود . فعلا  برداشت  بازار همین است و بازار را با همین چوب زدند و دیشب هم  چنین  برداشتی تا حدودی وجود داشت  !
سیاست دوم ترکیبی از عرضه ه است بدین معنی که بخشی از ارز صادرکنندگان 28500  و بخشی دیگر با نرخ مبادله ای که احتمالاً نرخ نزدیک به دلار توافقی خواهد بود در اختیار واردکنندگان قرار گرفته و ترکیبی از این دو نرخ ارز را در تسعیر ارز می سازد که حقیقت امر از نظر عملیاتی روی این سناریو  بسیار محتمل می بینیم …

سیاست سوم که بعید است چنین چیزی را شاهد باشیم این است که به طور کلی درآمدهای نفتی دولت صرف ارز 28500 می شود و سایر صادرکنندگان  نرخ مبادله‌ای که نزدیک به نرخ دلار توافقی است صادرات را انجام می دهند این بهترین حالت برای بازار است و سناریوی اول بدترین حالت
در حال حاضر برداشت بازار و البته صحبت ها و خبرها حاکی از آن است که سناریو اول سناریوی اجرا می شود و این فشار روی بازار را افزایش خواهد داد و کار را برای بازار سرمایه سخت و دشوار می‌کند و البته چه راحت و آسان منافع از جیب سهامداران و صادرکنندگان که فعالان واقعی اقتصاد کشور هستند به جیب دلالان و واردکنندگان مصنوعی و رانت محور  وارد میشود و احتمالاً سختی ماجرا این است که درست با این اتفاق تغییرات روی نرخ بهره نیز شتاب بیشتری گرفته و برای کنترل تورم این موضوع نیز دستخوش تغییر شود که دیشب هم  صحبتش بود
به خاطر داشته باشید که  یکی از مهمترین دلایل رشد بازار در مقطع اخیر این بود که سرعت منطقی شدن نرخ دلار نیما بالا رفته و در سوی دیگر سیاست نرخ بهره نیز در سطح ۲۳ درصد باقی ماند و حالا هر نوع تغییر دیگری در این سیاست ها کمیت بازار را لنگ می کند و باعث می شود دیگر خبری ازان سرعت رشد نباشد  …

فردا مفصل میگوییم که احتمالاچه در انتظار نرخ هاو بازار است ولی جالب بود که امروز هنوز نرخ پتروشیمی ها تغییر خاصی نکرده  بود  …

یک نکته را هم بگویم که برای کسی سوءتفاهم پیش نیاید قطعاً همه ما مخالف کاهش ارزش پول ملی هستیم هیچکس تاکید میکنیم هیچکس تمایلی به این اتفاق و رویداد ندارد اما تکرار برخی سیاست های امتحان شده که نتایج آن هم به خوبی روشن شده است باعث بروز چالش های متعدد در اقتصاد می شود که فردا  سعی میکنیم مفصل تردر مورد آن صحبت کنیم اما  یادمان نرود اقتصاد علم زیبایی است. علم منطق هاست …
اقتصاد می‌تواند دوست و یار سیاستمداران باشد. با او مهربان باشی با تو مهربان و بخشنده است .
با او یار و همراه باشی چندبرابر کمکت خواهد کرد. اما روی دیگری هم دارد …به شدت ‌کینه ای است و فراموش نمی‌کند.
بخواهی در بندش بکشی و دستور بدهی شاید موقتا صدایش در نیاید اما جایی سیلی محکمی به گوش سیاستمداران و دستور دهنده ها خواهد زد …
این چیزی است که سیاسیون بارها می‌بینند و سیلی اش را می‌خورند اما باز فراموش می‌کنند
دقیقا آنچه امروز مقابل  شماست تجربه ۴۳ سال شوخی و جدی نگرفتن اصول و قواعد اقتصادی است و دستور دادن به علم اقتصاد…

بگذریم و سراغ  بازار برویم که آخر وقتش کمی پرعرضه ظاهر شد و آن دیدخوب و جو خاص ایجاد شده که بازار خیلی هم منفی نشد را تحت تاثیر قرارداد  …

روزهای قبل می نوشتیم که با طیب خاطر و اطمینان نسبی از 1600 عبور کرده ایم و حرکت به سمت قله های قوی تر را در پیش داریم ،چرا که از دو سیاست خیالمان تقریباً راحت بود یکی سیاست‌های ارزی و دیگری نرخ بهره … با تغییر جدید اتفاقاً رئیس کل بانک مرکزی روی این دو سیاست دست گذاشت و به عنوان نقطه ضعف بازار آنقدر قوی را فشرد و فشرد تا حالا دوباره محدوده 1600 به چالش کوتاه مدت بازار تبدیل شود البته معتقدیم این چالشی نیست که بخواهد بازار را آزار دهد و خیلی زود گذر زمان فضای فعلی نرخ ارز و بسیاری از رویدادهای دیگر را شفاف کرده و بازار هم با قدرت از این محدوده عبور خواهد . خیلی زود این اتفاق با رویدادهای بازار ارز بر همگان روشن می شود …

ساختمانی های متفاوت

در نمادهای ساختمانی روند متفاوتی را شاهد بودیم ساختمانی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و همچنان به واسطه افزایش نرخ مسکن مورد توجه هستند

امروز گروه  ساختمان هم شرایط خوبی را داشت  . به نظر جریان پول به سمت این گروه نیز حرکت میکند و طبق سهم های قبل ثبهساز ثامید گزینه های خوبی هستند در سوی دیگر 3 سهم دیگر گروه یعنی ثپردیس و ثاخت و ثشرق را نیز زیر نظر داشته باشید ثمسکن اصلاح خوبی کرده و این سهم را نیز در نظر داشته باشید .

در ثپردیس سهم تا صف خرید پیش رفت سهمی که برای سال مالی جدید خود سود بالایی را پیشبینی و تا قیمت های 650 الی 700 تومان جای صعود دارد شنیده می شود سود 120 تومانی برای سال مالی جدید شرکت رقم و شرکت پیشبیتی فروش بخش گسترده ای از پروژه های به اتمام رسیده خود را دارد

ثمسکن روندش معکوس بود و وارد فاز اصلاح شد سهمی که حمایت های خوبی شده و به نظر می رسد در قیمت های کف 400 تومان متعادل شود این سهم همچنان شاهد حضور نقدینگی سنگینی در معاملات خود می باشد سهم ساختمانی که وضعیت تکنیکالی خوبی هم داشته و انتظار اصلاح زیادی از سهم نداریم

ثاخت پس از ناکامی در شکست قیمت های 260 تومان با اصلاح همراه شده است سهم دوحمایت قوی 240 و 220 تومانی داشته و وضعیت بنیادی خوبی دارد این سهم ارزش ان ای وی بالا ولی در مقابل سود سازی پایینی داشته و فعلا در رنج های حمایتی عنوان شده با سقف قیمتی 260 تومان در نوسان خواهد بود

کام اصلاحی پتروشیمی ها

در نمادهای پتروشیمی روند کاهشی قیمت دلار ازاد از یک سو و تاکید ریاست جدید بانک مرکزی مبنی بر ثبات قیمت دلار نیمایی در سطوح 28500 تومان از سوی دیگر سبب شده تا پتروشیمی ها نیز با اصلاح قیمتی پس از رشد های دو رقمی همراه شوند

صد البته معتقدیم نرخ 28500 نمیتواند برای طولانی باقی بماند ولی اخبار و تحولات دیشب و دیروز نشان میدهد قرار براین است که نرخ 28500 برای تسعیر این شرکت ها به کار گرفته شود در سوی دیگر برخی نیز از فروش ترکیبی نرخ ارز صحبت میکنند .در بودجه نیز نرخ همان عدد قبل لحاظ شده و تغییر نکرده است . دراین گروه فعلا همه یک چند روزی مهمان منفی ها هستند ولی در بین انها گزارش شپدیس در 3 ماهه جالب می شود سهم خاصی است ولی باید اصلاح کند . زاگرس تقریبا به فنا می رود با این نرخ 28500 و اصلا خبرخوبی برای زاگرس نیست

ولی در بین شرکت هایی که در بورس کالا عرضه دارند به نظر شرایط بهتری را داریم و رقابت بهتری صورت میگیرد از همین رو مثلا در پارس یا شگویا میتوان اتفاقات بهتری را دید .

نوری را هم زیر نظر بگیرید سهم در فروش مرداد افت کرد و 57513 میلیارد ریال فروش داشت در شهریور با یک پرش در فروش 121838 میلیارد ریال فروش داشت و عدد خوبی را ثبت کرد
در مهر با افت 64600 میلیارد ریال و ابان 88631 میلیارد ریال و آذر 105021 میلیارد ریال فروش داشت
9ماهه 745156 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه 517920 میلیارد ریال بود

به نظر جم هم که در داخل عرضه دارد شرایط بدی ندارد . قعلا گروه اوره از دور توجه بازار خارج می شود متانول که هیچ …

پتروشیمی بوعلی با صف فروش همراه شد این سهم که بازدهی و رشد بالایی را ازقیمت های 2500 به سطوح 3500 تومان تجربه کرده بود به کام اصلاح رفته و به سمت حمایت 3200 الی 3000 تومان عقب گرد می کند بوعلی که همچنان پتانسیل سود بالای 500 تومانی برای سال جاری و سود بالای 600 تومان برای سال اینده سهم را به گزینه جذابی در گروه پتروشیمی پس از اصلاح تبدیل کرده است

پارس هم صف فروش شد افتتاح دو واحد تعمیر شده شرکت می تواند سود سازی بالایی را در نیمه دوم سال و سال اینده به همراه داشته باشد سهم فردا به حمایت قوی 240 تومانی رسیده و انتظار داریم به تعادل برسد پارسی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به دلیل توان بالای سود سازیش مورد توجه خواهد بود

خودرویی ها میل به تعادل

در نمادهای خودرویی هم شاهد روند منفی اما این منفی ها چندان قوی نبود عرضه خودرو در بورس کالا و تاکید بر ادامه پرقدرت تر این عرضه ها و رساندن عرضه 30 تا 50 درصد تولیدات خودرویی ها به منظور عرضه در بورس کالا سبب شده تا خودرویی ها همچنان انتظارات خوبی  داشته باشند

به نظر گروه خودرو خیلی ازاین تحولات اسیب نبیند و شاید یک فشار فروش اولیه را از نظر روانی در بازار داشته باشد ولی در کل به طور کلی خودرویی ها از ثبات نرخ ارز سود می برند . و این خبرخوبی برای این گروه است ولی باید از زیر فشار خبر بیرون بزند . دراین گروه نقش گزارش های ماهانه میتواند جالب باشد و از همین رو خرید در منفی کامل امروز بد نیست . همچنان گزینه و اولیت اول را خودرو می دانیم برخی معتقدند خودرو سال بعد می تواند بیش از 250 هزار میلیارد تومان فروش را رقم بزند.امسال در 8 ماهه 376 هزار دستگاه خودرو به ارزش 100 هزار میلیارد تومان فروخته
که انتظار می رود طی 12 ماهه امسال به رکورد 550 هزار دستگاه فروش و 160 هزار میلیارد تومان مبلغ فروش دست یابد. متوسط تولید ماهانه در سال قبل 37.500 دستگاه بوده . امسال متوسط تولید ماهانه 47.000 دستگاه بوده.

ایران خودرو همچنان در استانه قیمت های 290 تومان در نوسان است سهم کیلی به افت قیمتی و کاهش از خود نشان نمی دهد خودرویی که تا قیمت های 320 و 360 تومان هم تارگت داشته و شنیده می شود با این عرضه ها در بورس کالا تا پایان سال از زیان خارج و به سوددهی خواهد رسید سهم  فروش عجیبی را داشته است  خودرو آذر متفاوت و خوبی داشت تا اثرات بورس کالا کم کم روشن شود
در آذر با فروش 276458 میلیارد ریالی مواجه بود و از 65 هزار دستگاه فروش گذشته است
ابان 137572 میلیارد ریال فروش داشت
سهم مهر ۸۸۷۵۲ میلیارد ریال فروش داشت و ۴۲ هزار دستگاه فروش داشت در آبان 52 هزار دستگاه فروش داشت
9ماهه 1281 هزار میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه قبل 447 هزار میلیارد ریال است به نظر

خاور بی تفاوت به روند منفی بازار با صف خرید همراه شد سهم به سمت مقاومت 320 تومانی در حرکت تا با شکست این سد قیمتی تا سطوح 360 تومان رشد نماید با فروش اذر ماه که سهم وارد فروش های 5 هزار میلیاردی شده است انتظارهای بسیار بالایی در خاور شکل وسود سازی های بالایی برای سال جاری و سال اینده این سهم تخمین زده می شود

خبهمن به قیمت های 180 تومان برسد فرصت خوبی خواهد داد سهم کم ریسکی که توان رشد قیمتی خوبی دارد و تحولات بنیادی مناسبی را شاهد می باشد خبهمن تا قیمت های 200 و 220 تومان تارگت کوتاه مدتی و تا سطوح 250 الی 260 تومان تارگت میان مدتی دارد و کف قیمتی 180 تومان فرصت خرید خوبی تلقی می شود

دراین گروه خدیزل هم گزارش جالبی را زده است در مهر به 7194 میلیارد ریال رسید و آبان 6477 میلیارد ریال و اذر 11271 میلیارد ریال بود که 9ماهه 53766 میلیارد ریال فروش زد .مدت مشابه قبل 15690 میلیارد ریال بود و رشد خوبی داشته در بین قطعه سازی ها ختور را زیر نظر داشته باشید خزر هم انصافا خوب عمل کرده و شرایط خوبی داشت . ختوقا و خرینگ هم جالب هستند .

قطعه سازان خاص

در نمادهای قطعه سازی تثبیت قیمت دلار در سطوح 28500 خبر خوبی برای این گروه محسوب می شود عدم رشد قیمت مواد اولیه عمدتا وارداتی و دریافت افزایش نرخ های فروش به نفع این گروه می باشد

در خمهر گزارش عالی فروش اذر ماه به مانند ابان سبب جهش قیمتی سهم شد با این فروش ها بازار انتظار های بالایی از این سهم پیدا کرده است دریافت افزایش نرخ سبب شده تا خمهر با اقبال خوبی همراه شود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با این فروش  ها صورت های مالی مثبتی را از سهم انتظار داریم خمهری که تا قیمت های 320 تومان فعلا جای نوسان مثبت دارد

خکار هم که جهش سود شرکت های زیر مجموعه و رشد سود عملیاتی خود را شاهد است با رشد قیمتی و صف خرید 7 درصدی به سمت قیمت های 320 تومانی می رود سهم تارگت 350 تومانی داشته و اگر وضعیت و جو مثبت قطعه سازان ادامه داشته باشد سهم به سمت سطوح 420 تومان حرکت خواهد داشت

خمحرکه در موقعیت خوبی قرار گرفته است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و فروش اذرماهش با جهش همراه شده است و توانسته فروش 9 ماهه امسال را با رشد بالایی همراه سازد سهم حمایت قوی 460 تومانی داشته و فردا می تواند فرصت سازی خوبی نماید ارزش ذاتی سهم سطوح 600 تومان بوده و با انتشار صورت های مالی 9 ماهه توجه بازار به سهم جلب می شود

دارویی های فرصت ساز

در دارویی ها تثبیت دلار نیمایی در سطوح 28500 تومان خبر خوبی محسوب می شود دریافت دلار نیمایی از یک سو سبب ثبات بهای تمام شده این گروه می شود از سوی دیگر دریافت افزایش نرخ های جذاب در دارویی ها سبب تحولات بنیادی می شود

به نظر با تک نرخی شدن دوباره ارز دارویی ها اگر در سمت فروش انها تغییرات عجیبی صورت نگیرد اتفاقات خوبی میتواند رخ دهد فقط کافی است کمی دراین سمت فروش نرخ گذاری ها سراغ این گروه نرود . حتی میتواند بعد از فروکش کردن جو دوباره توجه بازار را به خود جلب کند و انصافا گزینه هم کم نیست مثلا دارو گزارش خوبی زد سهم در آذر 3643 میلیارد ریال ، ابان عدد خوبی داشت و 3152 میلیار ریال فروش زد
در مهر 2465 میلیارد ریال بود در9 ماهه این سهم 24014 میلیارد ریال فروش داشت . مدت مشابه سال قبل 20072 میلیارد ریال بود

در بین دارویی ها به نظر امروز دشیمی گزارش خوبی زد و قطعا 9ماهه خوبی خواهد داشت  دشیمی آبان وآذر خوبی داشت
در 3ماهه سوم مهر با کمی رشد این عدد 615 میلیارد ریال شد و ابان خوبی داشت و 1856 میلیارد ریال فروش داشت و اذر به 1223 میلیارد ریال رسید
9 ماهه 6355 میلیارد ریال شد و مدت مشابه سال قبل 3489 میلیارد ریال بوده است به نظر گزارش خوبی را سهم دارد

دلقما بر خلاف جریان بازار با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد این سهم از سد قیمتی 260 تومان هم عبور کرد فروش بسیار جذاب اذرماه نشان می دهد این انتی بیوتیک ساز حسابی متحول شده است رسیدن فروش یک ماهه به بالای 100 میلیارد تومان و ثبت فروش 500 میلیاردی در 9 ماهه در مقابل  فروش 175 میلیاردی سال قبل نشان می دهد این سهم حسابی متحول شده است

دیران شایعات فروش بلوکی سهام مدیریتیش مطرح است اگر این شایعات صحت داشته باشد سهم توان رشد خوبی پیدا خواهد کرد از دید بنیادی وضعیت شرکت چندان جالب نبوده و شرکت در فروش و سود سازی وضعیت خوبی ندارد دیرانی که حمایت 1250 تومانیو مقاومت 1400 الی 1600 تومانی داشته و در انتظار فعال شدن خبرهای مثبت است

دکیمی هم به حمایت 2400 تومانی برگشت این سهم نیز فروش خوبی را به ثبت رسانده است دراین سهم انتظار صورت  های مالی 9 ماهه جذابی را داریم به خصوص این که فروش 3 ماهه سوم سال جهش بالایی به نسبت 6 ماهه داشته است این سهم با انتشار صورت های مالی 9 ماهه استارت رشد خوبی را خواهد زد

چهارگوشه بازار

فزر هم با توجه به روند کاهشی قیمت دلار که منجر به روند کاهشی قیمت طلا می شود پس از بازدهی بیش از 50 درصید به روند اصلاحی وارد شد سهمی که تا قیمت های 2800 تومان و در صورت افت بیشتر حمایت 2600 تومان اصلاح خواهد داشت فزر وضعیت بنیادی خوبی داشته و همچنان با توجه به توان سود سازی بالای 500 تومانی برای سال جاری پس از اصلاح نیز مورد توجه خواهد بود

بورس کالا که این روزها تحولات خوبی را از طریق عرضه خودرو شاهد خواهد بود با فشار فروش همراه و سهم به قیمت های حمایتی قوی 1800 تومان رسید سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و به زودی با انتشار گزارش عملکرد اذرماه می تواند سود سازی خوبی داشته باشد به نظر می رسد سهم گزارش عملکرد عالی در اذرماه داشته باشد

شیران هم با برگشت به سمت کف قیمتی 1000 تومان برگشته است سهمی که حمایت قوی در این سطوح داشته و عملکرد 12 ماهه خوبی به دلیل رشد فروش در سه ماهه پایانی سال مالی جدید خواهد داشت شیرانی که برای سال جدید و سال اینده سود سازی خوبی خواهد داشت و برای سال مالی جدید انتظار سود سازی 200 تومانی به ازای هر سهم از شیران می رود و اینده خوبی پیش روی سهم است . در بین گزارش های تازه  رسیده  شغدیر هم خوب بوده است .#شغدیر پاییز خوبی داشت
در مهر 3262 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ فروش ۲۴۸,۲۳۷,۳۱۵ ریال بود
در ابان این عدد با کمی رشد 3882 میلیارد ریال شد و نرخ ۲۷۴,۱۹۸,۶۳۱ ریال بود در آذر هم 3986 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۳۱۹,۸۳۵,۷۷۵ ریال بود و رشد خوب نرخ را داشتیم
9 ماهه 30057 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 27509 میلیارد ریال بود

جو  بانکی ها بد نیست ولی باید کمی هم روی این گروه صبور بود . در گروه بانک اتفاقی رخ داده که به نظر تحولات خوبی را برای برخی از بانک ها به خصوص وبملت و تجارت و صادرات رقم می زند و اگر موضوع حساب خزانه منتفی گردد اتفاقات خوبی برای این 3 بانک دولتی است . به خصوص وبملت . رنخ 28500 هم تسعیر انها را روشن کرده و خبرخوبی برای انهاست . دراین گروه فعلا با این اخبار وبملت در اصلاح میتواند جالب باشد گزینه بعدی ونوین است که تراز خوبی داشت دقت کنید 6 ماهه تراز 4862 میلیارد ریال شده بود و 9ماهه تراز 15575 میلیارد ریال است و این یک اتفاق خوب برای ونوین است . به نظر گروه بانک میتواند در کنار خودرو کمی پرتقاضا تر پیش برود . منفی یکی دو روز پیش رو فر صت اصلاح خوبی است

در بین فولادی ها  به نظر فخوز خوب حمایت شد و فکر میکنیم ارفع نیز گزارش بدی را ندارد  . در ارفع نیزگزارش آذر ماه خود را منتشر کرد و مطابق با آن، مجموع فروش 3 ماهه سوم شرکت در سال 1401 به مبلغ 4100 میلیارد تومان رسیده است.این بدان معنی است که فروش شرکت در پاییز 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد فصلی 94 درصدی را داشته است. لازم به توضیح است که شرکت در نه ماهه نخست فعالیت خود در سال مالی 1401 توانسته 83 درصد از بودجه فروش خود را پوشش دهد به نظر گزارش بسیار خوبی را بدهد و در اصلاح این سهم شاید گزینه اول باشد

گزارش های گروه سیمان بد نبوده وبه طور کلی این گروه میتواند تا حدودیازاین تحولات مصون بماند . ولی همراه بازار یکی دو روز منفی را دارد در منفی ها سفانو سخوز سپاها سشرق سهگمت گزینه های خوبی هستند . سصوفی هم بد نبود و گزارش خوبی می زند . سصوفی گزارش آذر ماه خود را منتشر کرد و مطابق با آن، مجموع فروش 3 ماهه سوم شرکت در سال 1401 به مبلغ 332 میلیارد تومان رسیده است.این بدان معنی است که فروش شرکت در پاییز 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد فصلی 41 درصدی را داشته است. لازم به توضیح است که شرکت در نه ماهه نخست فعالیت خود در سال مالی 1401 توانسته 81 درصد از بودجه فروش خود را پوشش دهد. سفانو سرود  سصوفی گزینه های خوبی هستند و سخوز هم بد نیست

به نظر نرخ تسعیر پالایش هم همان 28500 خواهد بود و این کمی چالش برای گروه می شود . البته نه این که بد باشد ولی بازار داشت روی اعداد 30 32 حساب میکرد . دراین گروه رشد نفت خبرخوبی برای کل گروه است و این گروه نیز چالش های کمتری را در مواجه با بازار دارد ولی ان چشم اندازخاص را ندارد . در اصلاح میشود سراغ شبندر و شپنا رفت

در بازار در بین تک سهمها تایرا  با این خبر افزایش سرمایه خوب بود  گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 3,200,000,000,000 ریال به مبلغ 12,800,000,000,000 ریال از محل سود انباشته به منظور خريد ماشين آلات و تجهيزات و سرمايه گذاري در شرکتهاي ريخته گري و موتورسازان که در تاریخ 1401/10/10 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم