گزارش بازارامروز چهارشنبه 7 دی 1401
از فتح یک قله میام !!
به قول شاعر از فتح یک بوسه میام ! اتش فشان تو صدام …
البته ما از فتح قله 1600 می اییم که فکر میکردیم کمی دل دل را داشته باشیم ولی انقدر فضای دلار قوی و عجیب پیش رفت که فرصت فکر کردن را به کسی نداد !! واقعا این حجم مثبت و حرکت تند و سریع اتش فشانی بازار امروز و فتح قله پیش رو بسیار خاص بود .
چند روز قبل که در گزارش بازار نوشتیم شاخص بعد از کمی دل دل کردن در 1.6 با توجه به شرایط و مفروضات فعلی از این محدوده عبور می کند برخی از دوستان با تردید به موضوع پیام می دادند که انقدر با قاطعیت از گذشت این محدوده نباید حرف زد اما امروز آنقدر قاطع و محکم و قوی سنگر یک و ششصد را فتح کرد که اصلاً نفهمیدیم کی از آن عبور کردیم و همراه با این عبور از این سطح ، حجم معاملات نیز به بالای ۱۰ هزار میلیارد رسید که نشان میداد بلاخره بازار کم کم دارد تحولات نرخ ارز را در تابلو ها لحاظ می کند
حالا تنها نگرانی ما این است که بعد از جشن و پایکوبی امروز و رشد جدی بازار نکند از دل بودجه و خبرهای آن خبری بیرون بزند و این حال خوش بازار را ناخوش و این ساز خوش رقص و کوک را ناکوک کند البته از بین ریسک هایی که برای بازار وجود داشت بسیاری معتقدند جریان نرخ سود و بودجه به عنوان دو ریسک مهم تقریباً برطرف شده که پول های هوشمند نیز با قدرت به بازار هجوم آوردند اما هر چه که هست همچنان نسبت به بودجه نگرانیهایی وجود دارد
به هر حال بازار امروز یک روز بی نظیر و رویایی را داشت با این دلار و این اخبار شاخص 1600 سنگر سفت و سختی برای مقاومت های بازار نبود به راحتی از آن عبور کرد . البته به راحتی که میگوییم شاید دل دل هایی را به مانند انچه در نیم ساعت اخر بازار امروز شاهد بودیم داشته باشیم ولی گذر از این محدوده به نظر تایید شده و قله بزرگتر و محکم تری به نام 1800 پیش روی بازار است .
امروز حجم هم بازار را امیدوار کرد و این موضوع را در حالی پیش بردیم که در یک روز بین تعطیلی فضای نسبتاً خوبی را چه از نظر حجم و چه از نظر رشد و تلاطم قیمت ها داشتیم که این موضوع هم کم سابقه بود یعنی ثبت بیشترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای سال تا کنون که ارزش معاملات خرد امروز بازار مورخ 7 دی ماه 1401، مبلغ 11.353 میلیارد تومان بود و این یک رکورد جدید برای بازار و یک چراغ پر رنگ برای تحولات پیش روست که نشان می دهد هفته بسیار خوب و پرحجمی را برای آغاز زمستان داشته و وینتر ایز کامینگ ما حداقل امیدوار کننده تر و جالب تر پیشرفته است
بخشی از بازار امروز تحت تاثیر تحولات دلار ۴۲ و 43 هزار تومانی و افزایش نرخ نیما بود و بخش دیگر تحولات خوب و خاص رخ داده در بورس کالا را در قیمت ها لحاظ می کرد بارها در همین گزارش های بازار نوشتیم که فاصله بین دلار آزاد و دلار نیما هر چه با سرعت تر و با کیفیت تر پر شود و کم شود سرعت رشد بازار می تواند افزایش بیشتری داشته باشد اما همچنان این موضوع البته مخالفانی دارد و بازهم تاکید می کنیم هر کسی با این موضوع مخالفت است، دو حالت بیشتر ندارد یا درک درستی از اقتصاد و سیستم بازار و قیمت گذاری ها ندارد و یا از این موضوع و رانت آن استفاده می برد. شاید جدیدی های بازار خیلی موضوع یادشان نیاید اما در زمان یکی از وزرا که البته دخترشان دسته گلهای بسیار زیادی در سیستم دارویی کشور به آب داده بود به شدت مخالف حضور شرکتهای پتروشیمی در بورس کالا بود البته این نظر را زیر لوای حرف هایی مانند زنجیره پایین دست و مواردی از این دست پنهان می کرد اما خیلی زود مشخص شد که از موضوع عدم حضور در بورس کالا منتفع میشود و باقی ماجرا که این خود نشان دهنده این است که در مسیر فعلی مخالفت های ریز و درشت بسیاری میشود که برای اقتصاد رانت خیز ما طبیعی است …
اما نکته مهم تر حرکت و جریانی است که به وجود آمده و این طور پول های بیرون بازار را قلقلک داده است … در واقع اختلاف دلار نیمایی و آزاد آن قدر به شکل غیرمنطقی افزایش یافته که همگان به این نتیجه رسیدند که نرخ باید منطقی شده و از این جریان فاصله بگیرد البته این را هم بگویم در سامانه نیما برای واردات برخی از اقلام دلار نیما ۳۳ هزار تومان و درهم 9200 تومان تخصیص می دهند اما ارز پتروشیمیهای مادر مرده با همان نرخ پایه 29700 فروخته میشود و این در واقع ظلم به سهامداران پتروشیمی هاست . آنها از یک طرف گازشان را قطع میکنند و از سمت دیگر خوراک شان را بالا میبرند و در سوی دیگر دلارش را مفت می گیرند
احتمالا روی این موضوع ممکن است مخالفانی را داشته باشد که به بهانه تورم و این ماجرا های همیشگی جلوی موضوع را بگیرند اما به یک موضوع دقت کنید این بار به نظر آزمون خوبی برای مدیران شرکت های ذینفع در این حوزه است… سازمان بورس چند وقت قبل آیین نامه حاکمیت شرکتی را ابلاغ کرد در ظاهر آیین نامه بسیار قوی خوب و عالی است و کار بسیار خوبی از سازمان بورس بوده … بسم الله به نظر این موضوع دلار نیما و اختلاف آن با دلار آزاد و موضوع بورس کالا اولین گام عملی و آزمون واقعی مدیران شرکت ها برای اثبات موضوع حاکمیت شرکتی است
مدیران باید بین میزها و منافع سهامداران یکی را انتخاب کنند که به نظر چه از نظر شرعی و چه عقلی و منطقی حرکت در جهت منافع سهامداران مهم ترین و بهترین انتخاب است . به نظر می رسد سازمان بورس این بار باید با تمام قوا این موضوع را دنبال کرده و از شرکتهای ذینفع بخواهد علاوه بر شفافسازی در این حوزه که اقداماتی را هنوز در پی دارد نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. البته بار دیگر انتظار سهامداران از هلدینگ ها و شرکت هایی از این دست این است که در مسیر بازار سرمایه گام برداشته و حداقل گامی برداشته که بدانیم زنده هستند و برای منافع سهامداران فقط حقوق نمیگیرند و عمل هم می کنند
و اما موضوع آخر چند روز است که میخواهیم در مورد دلار بیشتر صحبت کنیم…
همه بر این عقیده اند که درایور فعلی بازار رشد نرخ ارز است و البته از دید ما پر شدن اختلاف بین دلار نیمایی و آزاد در حال حاضر یکی از مهمترین پتانسیل های جدیدبازار قلمداد می شود به نظر می رسد در مورد دلار دو موضوع باید مورد توجه قرار گیرد اول بحث های اقتصادی است که مفصل در مورد آن توضیح می دهیم اما در کنار آن بحث معاملاتی است که بسیاری معتقدند دلار بالاتر از ۴۴و حتی 45 هزار تومان فعلاً کشش آنچنانی نداشته و از نظر تکنیکالی هم انگیزه های رشد بیشتر را ندارد اما برای آرام شدن این جو به شوک های خاصی نیاز داریم که امروز کمی در مورد آن صحبت می کنیم تا در هفته آینده با چشم بازتری نسبت به تحولات ارزی توجه کنید…
امروز خبرهای سفر وزیر خارجه عمان این بهانه را دست داد که در مورد تحولات دلار و گره خوردن آن با مسائل سیاسی بیشتر حرف بزنیم اگر به خاطر داشته باشید بارها و بارها در همین گزارش بازار نظری را مطرح کردیم که تاکید میکرد بعد از کشته شدن مهسا امینی کشور به شکل قبل نیست و گران اداره خواهد شد معنی گران اداره شدن به مفهوم افزایش هزینه هاست و برای جلوگیری از کسری بودجه باید افزایش درآمدها را داشته باشیم و درست در فضای که تحریم هستیم و نمی توان مقدار و ایضا نرخ فروش را افزایش داد تازه می فهمیم چیزی جز افزایش نرخ ارز برای جبران هزینه ها نیست !!
هر کسی میخواهد در مورد تحریم اثرات آن هر حرفو شعاری بدهد بدهد اما این موضوع را بپذیرید که تا زمانی که نتوانیم مقدار فروش نفت را به عنوان افزایش درآمدهای نفتی افزایش دهیم روند تصاعدی دلار پیش می رود و سرعت آن با تحولات سیاسی کم و زیاد میشود دوستی میگفت دلار ۴۰ هزار تومانی اگر آذر و دی رخ نمیداد با این شدت کسری بودجه در سال بعد رخ می داد و اجتناب ناپذیر بود و دولت نیز به خوبی به این موضوع اشراف دارد و از همین روست که معتقدیم دیر یا زود خود دولت به سمت افزایش نرخ نیما حرکت خواهد کرد تا نرخ تسعیر خود را بالا برده و به افزایش درآمدها منجر شود درست شبیه اتفاقی که چند باری در اقتصاد افتاده از ارز ۴۲۰۰ بگیر تا ابتدای زمام داری همتی در بانک مرکزی برای همین است که تاکید میکنیم این اتفاقات برای سهامداران غریبه نیست اما زمان آن کمی دیر و زود می شود
بعد از ماجرای اعتراضات اخیر یک کلمه در بین جملات سیاستمداران تکرار میشد که در بین این اتفاقات گم شد و آن حکمرانی نوین بود که اسمش قشنگ بود و طراحان اصلاحاتی را نشان میداد که باید صورت بگیرد و فضا تغییر کند امروز اظهار نظر ها نشان می دهد که نخ تسبیح آن اصلاحات چیزی به نام بهبود اقتصادی و حل و فصل مسائل هستهای و کمک به جریان اقتصادی کشور است و کسانی که خود روزی تحریم و جریان تحریم را بیتأثیر میدانستند امروز در راس کار معتقدند راهی جز برجام نیست و همین باعث شده تا این بار ایران با تلاش بیشتری برای مذاکره گام بردارد و حضور اخیر وزیر خارجه در عمان و نامه هایی که در دست داشت از این بابت است که فکر میکنیم صدای این نامه چند روز دیگر در می آید !
نمیخواهیم و نمیتوانیم پیش بینی های عجیب و غریب از برجام و موضوع هستهای داشته باشیم و معتقدیم بورسیها همیشه در موضوع سیاسی تحلیل های اشتباهی داشتند اما در ۵۰ درصد قسمت توافق این بار ایران است که همه جوره به دنبال توافق حرکت می کند اما واکنش طرف مقابل مشخص نیست و این دقیقا باگ داستان دلار و بازار ماست ! به نظر می رسد ایران از مواضع تند و تیز قبل خود کمی عقب نشسته و حالا منتظر واکنش طرف مقابل است توافق می تواند در دسترس باشد اما باید واکنش های قوی تر و بیشتری را دید به خصوص از طرف مقابل و اینجاست که دو گزاره مطرح می شود که ما بورسی ها باید به دنبال آن باشیم اگر جریان اظهارنظرها طوری پیش برود که نشان دهد تمایلی در طرف مقابل برای توافق نیست احتمالاً سرعت نرخ ارز و تحولات ارزی ممکن است از آنچه فکرش را میکنیم سریعتر پیش برود و درست برعکس هرگونه چراغ سبز طرف مقابل به نظر این بار سریعتر میتواند دو طرف را به سمت توافق سوق بدهد و در جریان نرخ ارز نیز یک سقوط کوتاه اولیه و یک سکون نسبی رخ خواهد داد و صد البته نرخ نیما بعید است که از قیمتهای فعلی خیلی کمتر شود اما دلار آزاد احتمالاً افتی را داشته باشد اما به طور کلی برای مدت طولانی اکثر بازار ها به رکود می روند و فرصت بازار سرمایه کمی بیشتر خواهد بود . این را نوشتیم که به توافق اندک وزنی هم بدهیم چرا که دنیای سیاست را نمیشود شناخت و نمیتوان آن را بررسی کرد و پیشبینی کرد در حال حاضر نه بازار ارز و نه خود فعالان بازار به این موضوع وزنی نمیدهند اما معتقدیم شاید بد نباشد کمی به توافق بیشتر فکر کنیم که صد البته اطمینان داریم بازار با توافق وضعیت بهتری خواهد داشت…
به هر حال بازار خوبی بود و همه سر حال بودند . به قول آن ژانر معروف ! چطوری جون دل برقراری عزیز سر کیفی بدم سر کیفی بیخودی ادای حال بدا رو در نیار… حال بازار امروز خوب بود و امیدواریم اساتید ضدحال زدن به بازار طی این یکی دو روز زبان در کام گرفته و کمی مراعات کنند …
پرواز معدنی ها
در نمادهای معدنی شاهد رشد قیمتی بسیار خوبی بودیم ابلاغیه بورس کالا مبنی بر قیمت گذاری محصولات پتروشیمی با نرخ دلار توافقی سبب جهش قیمتی و انتظارات اتی بالایی از این گروه شده است
در فملی سهم توانست با صف خرید و روند صعودی خوبی از سد قیمت های 760 تومان عبور نماید سهمی که هدف قیمتی 820 تومانی داشته و در وضعیت خوبی به سر می برد این سهم معدنی با نرخ گذاری جدید محصولاتش در بورس کالا با جهش درامد و سود سازی خوبی همراه خواهد شد
کالسیمین در یک قدمی هدف 2200 تومان قرار گرفته است سهمی که با فروش محصولاتش با دلار توافقی تمایلش به فروش داخلی بیشتر شده و می تواند درامد خوبی را به دست اورد این سهم در صورت شکسته شدن مقاومت 2200 تومانی تا سطوح 2400 الی 2500 تومان جای رشد دارد رسیدن به سود 400 تومانی برای سال جاری در کالسیمین محتمل می باشد فاسمین در آذر بیش از 10 هزار تن با نرخ ۸۱۱,۹۵۴,۶۹۷ ریالی صادر کرده است . فروش آذر به 11354 میلیارد ریال رسیده 9 ماهه 39639 میلیارد ریال فروش داشته است.
فزر تولید کننده طلا و سهمی که بیشترین منفعت را از این روند قیمت دلار می برد به سطوح 3000 تومان رسید شایعات سود بالای 500 تومانی از یک سو و داشتن موجودی شمش طلایی که روز به روز ارزشش بیشتر می شود از سوی دیگر فزر را با اقبال خوبی در مسیر رو به رشد به سمت قیمت های 3200 تومان قرار داده و حتی رسیدن به سطوح 3500 تومان در سهم بعید نمی باشد
پتروشیمی ها و شادی توافقی
در نمادهای پتروشیمی هم در صورت نرخ گذاری محصولاتشان با دلار توافقی جهش های خوبی در فروش و سود سازی این شرکت ها را شاهد خواهیم بود توجه داشته باشیم در این مقطع شرکت هایی که فروش داخلی بیشتری دارند سود بالاتری نصیبشان می شود
شازند با صف خرید سعی در عبور از سد قیمتی 3600 تومانی دارد شازند حجم فروش داخلی خوبی داشته و به نظر می رسد رشد فروش خوبی را تجربه و بر خلاف نیمه اول سال در نیمه دوم سال شاهد رشد سودسازیش باشیم سهم تارگت 4000 الی 4200 تومانی را دنبال می کند و در شرایط خوبی به سر می برد
شپدیس 7 درصدی شد سهمی که از سد قیمت های 20 هزار تومانی گذشته و به سمت اهداف 22و 24 تومانی می رود این غول تولید کننده اوره با سود بالای 4 تومانی و پی بر ای 6 ارزش ذاتی 24 الی 25 هزار تومانی داشته و به سمت سطوح ارزش ذاتی خود در حرکت می باشد شپدیسی که به زودی مجمع رفته و بالای 70 درصد سود خود را با پرداخت سود در بهمن ماه برگزار می کند انصافا سهم گزارش ماهانه خوبی هم زد شپدیس 3ماهه اول خوبی داشت
اولین ماه سال مالی را با فروش ۲۷,۸۲۲,۵۳۷ میلیون ریالی مواجه بود و ۱۶۶ هزار تن صادر کرده و نرخ صادرات۱۵۶,۹۸۰,۸۴۷ ریال بود
در دومین ماه ابان به فروش 49776 میلیارد ریالی رسیده و نرخ فروش ۱۳۴,۵۲۲,۱۴۷ ریال و 250 هزار تن صادر کرده است
در آذر با فروش 33243 میلیارد ریالی 160 هزار تن با نرخ ۱۲۶,۵۹۲,۸۵۷!! ریالی فروخته است
3 ماهه 110841 میلیارد ریال فروش داشته
نوری هم واقعا خوب عمل کرده و پاییزخوبی داشت سهم در فروش مرداد افت کرد و 57513 میلیارد ریال فروش داشت در شهریور با یک پرش در فروش 121838 میلیارد ریال فروش داشت و عدد خوبی را ثبت کرد
در مهر با افت 64600 میلیارد ریال و ابان 88631 میلیارد ریال و آذر 105021 میلیارد ریال فروش داشت
9ماهه 745156 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه 517920 میلیارد ریال بود
پارس توانست با رشد قیمتی به سمت سطوح 280 تومان حرکت نماید سهمی که تعمیرات دو واحد تولیدی مهمش به انجام رسیده و شاهد تحولات خوبی در سهم هستیم این سهم تا قیمت های 280 تومان و در گام بعدی و در صورت پایداری جو مثبت فعلی بازار تا سطوح 320 تومان جای رشد خواهد داشت
شگویا هم به نظر با این گزارش ماهانه 9 ماهه خوبی می زند و شرایط خوبی دارد . سهم در شهریور 1616 میلیارد تومان فروش داشته است و مهر با رشد 1799 میلیارد تومان بود و ابان 1536 میلیارد تومان
در اذر با رشد 1750 میلیارد ریال بود
9 ماهه 16214 میلیارد بوده است 9 ماهه قبل 12245 میلیارد تومان بوده است
هلدینگ ها پرواز بر فراز شاخص
در نمادهای سرمایه گذاری و هلدینگ ها صدر نشینی بازار را شاهد بودیم این گروه استعداد بالایی داشته و روند مثبت فعلی بازار همانطور که اشاره شد هم باعث رشد روز افزون ارزش ان ای وی این گروه و هم خرید و فروش سهامو شناسایی سود خوبی می شود
وصندوق با جهش قیمتی 7 درصدی ازقیمت های 1400 تومان عبور کرده و به سمت هدف 1600 و 1800 تومان در حرکت است سود سازی بالا برای امسال و رشد ارزش ان ای وی هر دوعامل دست در دست هم داده تا وصندوق را با رشد قیمتی خوبی همراه سازند این سهم در وضعیت خوبی از نظر بنیادی به سر می برد
وبانک هم صف خرید شد سهمی که به قیمت های بالای 1300 تومان رسیده و زمانی که سهم 1000 تومان بود وعده رشد به سمت سطوح 1500 تومان را داده بودیم سهم هدف قیمتی 1350 تومانی را پشت سر بگذارد تا سطوح 1500 تومان صعود می کند رشد قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه و در پیش بودن عرضه بلوکی سهام شازند باعث اقبال ویژه ای در این سهم شده است
سور و سات رشد قیمتی سهام پتروپالایشی ها سبب شده تا پارسان هم بتواند از قیمت های 4000 تومان عبور و خود را اماده جدال با قیمت های 4200 تومان در روز شنبه نماید سطوح 4200 تومان هم شکسته شود پارسان 4500 الی 4600 تومانی را شاهد خواهیم بود رشد قیمت پتروشیمی ها در این بین کمک زیادی به پارسان نموده است به خصوص رشد قیمتی زاگرس و شپدیس که اثرات بالایی بر پارسان دارند
در این رشد قیمت ها سهم هایی مانند وسکاب پردیس ومهان گزینه های خوبی بودند و در سوی دیگر در بین بزرگ ترها نیز فکر میکنیم شستا و وغدیر وصندوق وبانک بیشتر مورد توجه بوده و هستند ولی از دید ما در بین سهم های این گروه شستا به واسطه منطقی تر بودن قیمت ، تاپیکو به خاطر ستاره خلیج فارس خاص تر هستند و میتوانند مورد توجه بازار باشند .
پالایشی های سد شکن
در پالایشی ها نیز روند مثبت قوی را شاهد بودیم پالایشی ها در موقعیت بنیادی خوبی قرار داشته و اوضاع مناسبی دارند هم شایعات سود سازی های بالا در 9 ماهه و هم پی بر ای فوروارد های جذابی را در سهام این گروه شاهد هستیم
شبندر با صف خرید از سد قیمت های 1000 تومان عبور کرد همانطور که عنوان شده بود سهم با فرض سود 180 تومانی ارزش ذاتی 1100 الی 1200 تومانی داشته و به سمت این سطوح در حال پیشوی می باشد شبندر یکی از جذابترین گزینه های پالایشی بوده که شنیده می شود صورت های مالی خوبی در 9 ماهه دارد
شپنا با جهش قیمتی 7 درصدی 820 تومانی شد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و تا قیمت های 900 تومان هم جای صعود دارد این سهم پالایشی که سود سازی خوبی داشته و شایعات سود 170 الی 180 تومانی برای سال جاری را دنبال می کند همچنان جای رشد را دارد به خصوص این که افتتاح طرح تولیدگازوییل شرکت نیز سبب سود سازی و رشد خوبی در سود نیمه دوم سال می شود
شتران در صورت شکست سد قیمتی 420 تومان در روز شنبه هدف 460 تومانی دارد با فرض سود 80 تومانی و پی بر ای 6 ارزش ذاتی سهم سطوح 480 تومان ارزیابی می شود این سهم پالایشی اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و روند میان مدتش نیز صعودی ارزیابی می شود شترانی که همچنان در انتظار خرید سهام شازند در روز عرضه می باشد
جیب پر بانک ها
بانک ها هم وضعیت بسیار خوبی را شاهد بودند و روند مثبت را در پیش گرفتند بانک هایی که با رشد ارزش دارایی ها همراه و پول خوبی وارد این گروه شده است
بانک ملت با رشد قیمتی خوبی به سطوح 320 تومان رسید سهمی که دارای تراز ارزی قابل توجهی بوده و از سوی دیگر با رشد ارزش خوبی در دارایی های خود چه ارزی و چه سهام همراه شده است بانک ملت در گام بعدی در صورت تثبیت در قیمت های بالای 320 تومانی مهمان سطوح 360 تومان خواهد بود
وبصادر هم با شکست قیمت های 160 تومان به سمت سطوح 180 و 200 تومان در حرکت است احتمالا این بانک بتواند در فروش سهام پالایشی خود موفق شود جو مثبت بازار به کمک این سهم بانکی امده تا در صورت فروش سهام خود بتواند سود بالایی را شناسایی و رشد قیمتی ادامه داری داشته باشد
ونوین هم به استانه قیمت های 360 تومانی رسید سهمی که انتظارات از صورت های مالی 6 ماهه اش بالا بوده و جای رشد تا قیمت های 420 تومان را دارد این سهم با توجه به تراز های عملیاتی خوبی که داشت می تواند به سود 50 تومانی در 9 ماهه برسد در صورت رسیدن به چنین سودی سهم تا هدف دومش رشد خواهد کرد
چهارگوشه بازار
ایران خودرو هم با جهش قیمتی خوبی به سطوح 290 تومان نزدیک شد مقاومتی قوی که باید دید ایا شنبه قادر به شکستش خواهد بود این سهم می تواند تا سطوح 320 و 360 تومان هم رشد داشته باشد در هفته اینده شاهد عرضه 4000 دستگاه خودرو توسط این شرکت بوده و قرار است عرضه های بیشتری صورت پذیرد
فولاد مبارکه توانست سطوح مقاومتی قوی 620 تومانی را بشکند سهم امروز کار بسیار بزرگی انجام داد و از سد قیمت های مهمی عبور کرد فولادی که در صورت فروش محصولاتش با دلار توافقی سود سرشاری نصیبش به خصوص برای سال اینده توان جهش سود سازی خوبی خواهد داشت فعلا هدف قیمتی 700 الی 750 تومان در انتظار این غول بازار است
سیمان فارس و خوزستان توانست به قیمت های بالای 2000 تومان صعود نماید سهمی که امسال سود 350 تومانی داشته و البته بخشی از این سود ناشی از فروش سهام سیمان ابیک است به هر حال سهم وضعیت بنیادی و تکنیکالی خوبی داشته و صعود سهم تا قیمت های 2200 و 2500 تومان محتمل بوده و سهم بالای خوبی هم امده است
دراین گروه گزارش های خوبی دیده می شود که نمی شود از کنار ان گذشت مثلا سفانو واقعا خوب بود سفانو ابان و اذر بسیار خوبی داشت آبان 1225 میلیارد ریال و اذر 1267 میلیارد ریال فروش زد
سهم مهر 638 میلیارد ریال فروش و درامد داشت
در9ماهه 7123 میلیارد ریال شده و مدت مشابه قبل 3636 میلیارد ریال بود به نظر سهگمت هم تلفیقی بخواهیم نگاه کنیم گزارش های جالبی را دارد
حکشتی امروز خوب صف خرید بود . در گروه حمل و نقل منتظر گزارش حخزر و حپارسا هستیم و فکر میکنیم هردو گزارش های خوبی بزنند در سوی دیگر در این گروه حکشتی هم خبرهای خوب افزایش سرمایه را دارد گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 21,560,000,000,000 ریال به مبلغ 62,000,000,000,000 ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمايه اي که در تاریخ 1401/10/05 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده به نظر این 3 سهم را در این گروه بیشتر زیر نظر بگیرید با حکشتی به افزایش سرمایه رفتن هم میتواند جالب باشد .
فاما هم امروز خوب صف شد و جز خاص ترها بود یکی از سهم های خاص با گزارش خاص که افزایش سرمایه نیز دارد و میتواند جالب باشد فاماست فاما در مهر ابان جالب بود و هردو ماه با درامد جالب 1200 میلیارد ریالی مواجه بود در آذر این عدد 1485 میلیارد ریال شده و رشد کرد
9 ماهه 9551 میلیارد ریال فروش داشت
مدت مشابه سال قبل 6056 این عدد میلیارد ریال بود. به نظر سهم بهتر است کمی بیشتر زیر نظر باشد
شاملا هم در بین گزینه های خوب بازار قرار داشت یکی از سهم های خاص با گزارش های خاص و خبرهای خاص است و این بخشنامه اخیر رشد فروش سهم را رقم میزند . مهر 535 میلیارد ریال شد
شاملا آبان را متفاوت آغاز کرد در ابان به 724 میلیارد ریال رسیده و آذر 836 میلیارد ریال شد و 9 ماهه 5733 میلیارد ریال بود
مدت مشابه قبل 4387 میلیارد ریال بودبافرض به بهره برداری رسیدن طرح توسعه در سال 1402 با 60 درصد ظرفیت و نرخ سولفات سدیم برابر با 116 دلار و نرخ سولفات پتاسیم برابر با 960 دلار و کلرید پتاسیم برابر با 560 دلار و دلار 33000 تومان پی بر ای شرکت 4.2 واحد میشود.
در گروه لوازم خانگی جو گزارش ها خوب است .دراین گروه هم مادیرا گزارش بسیار خاصی را داشت و هم لخزر خوب بود . لخزر لخزر پاییز خوبی داشت
در 3ماهه سوم در مهر 1170 میلیارد ریال و ابان هم با رشد 1547 میلیارد ریال و اذر 1567 میلیارد ریال فروش داشته
9 ماهه به 11872 میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه قبل 8764 میلیارد ریال بود به نظر با دید نوسان در اصلاح قوی تر مادیرا و با دید میان مدت و بلند مدت لخزر شرایط خوبی را دارد
به امید روزهای خوب و بهتر برای بازار
اخر هفته خوبی داشته باشید


