جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 28 آذر 1401

گزارش بازارامروزدوشنبه 28 آذر 1401

نوید خاندوزی
دسامبر 19, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه 28 آذر 1401 

هزینه های حرف … 

قبل از آغاز گزارش بازار باید بگوییم بازار امروز هزینه حرف را داد! حرف هایی مبهم و گنگ از نرخ سود و گمانه زنی آن و حرف های دیگر از خودرو و بورس کالا و دقیقا این هزینه این حرف ها را هم  امروز سهامداران پرداخت کردند ! به واقع نمیدانیم چرا  برای بدیهی ترین سیاست های اقتصادی و مالی یک کشور باید گمانه زنی صورت گیرد ! بعد خود را با امریکا مقایسه میکنیم ؟!

به هر حال هر چه بود امروز بازار هزینه حرف هایی را میدهد که برای گوینده هیچ هزینه ای را ندارد و این طرف اعتماد مردم و سهامداران را قربانی میکند .

سازمان بورس که برای تحلیل گران و افرادی از جنس خانواده خود بورس که تحلیل می زدند هزاران پرونده ساخت و افراد دلسوز و تحلیل گر را تارو مار کرد ! حالا منتظریم ببینیم با کسانی که در بازار با مصاحبه های خود اخلال ایجاد میکنند و تایید و تکذیب دارند چه میکند ؟!

امروز بازار به واسطه اتفاقات و خبرها و رویدادهای مختلف که تا حدودی از یک ساعت آخر بازار دیروز مشخص بود اسیر جو منفی و فشار عرضه و جریان فروش شد و این خبر خودرویی هم  بی تاثیر نبود  . البته حجم بازار بد نبود اما باز هم روی یک موضوع تاکید کرد و نشان داد وقتی جریان پول قوی و جدید راهی بازار نشود با کوچکترین تبی لرز می کند و افزایش فشار فروش عرضه را دارد .  برخی بازار امروز را به واسطه خبرهای مختلف سیاسی منفی می دانستند و برخی دیگر رسیدن به مرز یک و نیم میلیون را از نظر روانی عاملی برای منفی بازار دانسته و برخی دیگر شل کردن دلار و عدم افزایش آن که انگیزه اصلی این روزهای بازار بود را بهانه می کردند و بخشی دیگر شلنگ تخته انداختن خبرهای خودرویی را عامل می دانستند !
شاید ماجرای خودرو  مهم  بود اما بخش مهمی از بازار روی عاملی به نام نرخ سود دست گذاشته بودند و آن را عامل منفی بازار و افزایش فشار فروش و از همه مهمتر چشم‌پوشی خریداران و تقاضا بر می شمردند و البته معتقدیم در کنار این ترس از بودجه و تحولات مختلف سیاسی اقتصادی دیگر هم بی تاثیر نبوده
این جریان نرخ سود از دیروز بازار را کلافه کرده و او را به سمت تردید و ترس پیش برد .چند روز قبل در مورد این موضوع صحبت کردیم و دوباره لازم است برخی موارد را بیان کنیم قبل از هر چیز به چند نکته بپردازیم
نکته اول این است که طبق آنچه به ما رسیده و مطلعین میگویند گویا جلسات متعدد در بدنه خود بانک مرکزی و سپس شورای پول و اعتبار تشکیل و پیشنهادات متفاوت از نرخ سود روی میز گذاشته شده که حتی برخی اعداد ۲۵ و ۲۸ را نیز بیان می کنند اما گویا طی چند جلسه گذشته هم بخشی از تیم کارشناسی بدنه و هم شورای پول و اعتبار با این موضوع مخالفت کرده و افزایش نرخ سود را چاره کار کنترل تورم ندانستند و به نظر از همین رو بود که رئیس کل بانک مرکزی توپ را دوباره از زمین بانک مرکزی به زمین دیگری شوت کرد تا مسئولیت گردن خود نباشد
به نظر این شایعات نرخ سود به ۲۸ و ۲۵ و یا هر عدد دیگری به نظر بیشتر شایعه و شنیده است که خود بچه های بازار به آن بیشتر وزن می‌دهند ولی اصل ماجرا این است که نرخ سود غیررسمی همین اعداد را ممکن است  ببیند  .
هرچند این را تایید می کنیم که برخی طرح‌ها وجود داشته که برای سپرده‌های بلند مدت یعنی سپرده‌های بیش از سه سال نرخ سود ۲۵ یا بالاتر لحاظ شود

اما نکته دیگر …بیاید فرض کنیم همین امروز از خواب بیدار شدیم و گفتیم نرخ سود ۲۵ درصد یا اصلا ۲۸ درصد !! به قول بهرام افشاری از این بلند تر ک نداریم داررریم ؟؟!!
چند نکته در رابطه با این موضوع را بیان کنیم
برخی با هر خبری که می رسد سریع موضع می گیرند که تاثیری ندارند اتفاقاً جریان نرخ سود اثرات بسزایی در بازار دارد و پول های درشت را درگیر بازار نخواهد کرد و این یک سیگنال واضح و شفاف منفی از سوی سیاست گذاران به بازار است که می‌تواند آثار منفی و مخربی را بر بازار داشته باشد اما آن طور هم نیست که بازار خودکشی کند همین حالا نرخ گام ۲۸ و ۲۹ کاملاً در دسترس است و برخی بانک ها  برای پول های بزرگ  تا  24.5 شل کردند !
اینطور نیست که این عدد در دسترس هیچکس نباشد
به قول یکی همین حالا هم هست و مثل ماهواره است همه دارند ولی صدای کسی در نمی آید!! شاید همه پول های بزرگ امکان گرفتن نرخ سود ۲۸ داشته باشند و یا همین حالا بسیاری از صندوق‌ها نرخ ۲۵ را پیشنهاد می‌دهند پس نرخ ۲۵ نرخ عجیبی نیست
برخی اوقات تحلیلگران هم مته به خشخاش موضوعی را بیش از اندازه می زنند نرخ دلار نیما و رشد دلار را نگاه نمیکنند تحولات جهانی و بورس کالا را نمی بینند اما روی نرخ سود چنان مانور می‌دهند که انگار دنیا برای بازار تمام شده البته باز هم می‌گویم نرخ سود و افزایش آن باعث خواهد شد تا آن بخش از پول‌هایی که امید داریم با بازار بیایند در بیرون بازار بمانند و فعلا مسکوت و تماشاچی باشند که البته روزهای قبل هم بیان کردیم سر این پول و این اعتماد آنقدر داستان و بلا پیاده کردند که کلاهشان اینجا زمین بیفتد خم نمی شوند آن را بردارند
اما بخش دیگر از جریان نرخ سود به نظر بررسی ابعاد اثر گذاری در بازارهاست ابتدا بازار را میگویم و سپس اقتصادکلان
نکته بسیار مهم این است که نرخ سود با دامنه ۲۵ تا ۲۸ درصد به شدت رکود را در بازار ها افزایش می دهد در واقع کسب و کار منطقی باید حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد سود داشته باشد تا به صرفد کسی سراغ آن برود هزینه تولید را به شدت بالا میبرد وقتی بانک اد با منابع ۲۵ تا ۲۸ جذب سپرده کند می توانند زیر ۳۰ درصد وام بدهند؟؟ از همین‌رو هزینه تولید به شدت افزایش خواهد یافت که در نهایت منجر به افزایش تورم تولیدکننده و بعد از آن مصرف کننده خواهد بود افزایش نرخ سود می‌تواند بازار سرمایه را نیز با چالش مواجه سازد اوراق های جاری بازار، فضای تامین مالی، کاهش پی به ای انتظاری بازار و همه این ها جزو این موارد است

اما در سوی دیگر افزایش نرخ سود اصورت می گیرد تا بانک مرکزی و دولت به هدفی برسد به نام کاهش تورم
و صد البته ما در این سیستم می پذیریم که اشتغال و رونق اقتصادی و تولید را قربانی عاملی به نام تورم کنیم بسیار خوب بسم الله …کاهش نرخ سود چطور می تواند به کاهش تورم منجر شود؟؟ وقتی در یک فعالیت اقتصادی غیرمولد گردش پول صورت می گیرد حکایت آن می‌شود بانک آینده که پیش روی شماست اگر بانک آینده موفق باشد بسم الله… سیاست افزایش نرخ سود بدون نظم پولی و مالی، بدون انضباط دولت و بانک ها و بدون بستر مناسب و منطقی سیاسی و لغو تحریم ها چیزی جز پاشیدن بذر روی تخته سنگ نیست و منفعتی نخواهد داشت و مسکنی موقت است که حتی بعد از برطرف شدن آثار آن سرعت درد را بیشتر میکند و در ثانی به مشکل تورم موضوع رکود و بیکاری را نیز اضافه خواهد کرد
معتقدیم تا وقتی مشکل اصلی به واسطه تحریم ها و کاهش تراز تجاری و کاهش سرمایه گذاری در کشور به واسطه رفع تحریم‌ها برطرف نشود، هر اقدامی تاکید می‌شود هز اقدامی در راستای افزایش نرخ سود در نهایت منجر به تورم و ایجد مشکلات بیشتر برای اقتصاد می‌شود مثل این می‌ماند که فردی دور از جان شما سرطان دارد به دکتر مراجعه می کنند تا سرطان را درمان کند دکتر برای او دست و پایش را گچ می گیر تا حرکت نکند و راحت تر بمیرد

در مجموع باید گفت نرخ سود اتفاق خوبی برای بازار نیست اما آنطور هم نیست که بازار از ترس آن بخواهد خودکشی کند به نظر بیشتر یک شوک منفی در فضای فعلی است و کاش بازار به عوامل کلان اقتصادی مانند کسری بودجه و نرخ دلار و نیما نیز با همین دقت می پرداخت و آن را بررسی می کرد
بگذریم سراغ بازار برویم که امروز شاید این شدت عرضه ها طبیعی بود و فشار فروش منطقی… به نظر روزهای بعد شاید بازار بتواند آرامش بیشتری را تجربه کرده و معتقدیم گزارش ها می تواند عاملی برای توجه بیشتر به سهامداران به بازار شود

و اما حرف آخر …

امروز سازمان بورس با قدرت و با صدای بلند و پشت بلندگو و قوی جلوی این اتفاقات نایستد به واقع مقصر اصلی ماجراست چرا که وظیف اصلی او حمایت از حقوق سهامداران خرد است که باید خود را اینجا با قدرت نشان دهد . این را هم بگوییم این بورس کالا و خودرو یک نماد است . از دیدما نماد شفافیت و روبروی آن دلالیت و فساد و رانت قرار دارد . اینجا را ببازید یکی یکی سنگر های شرکت های بورسی را فاسدین درو خواهند کرد !

و اما سراغ  بازار برویم  …

صدر نشینین سرمایه گذاری ها

همچنان سرمایه گذاری ها به خصوص برخی نمادهای گروه صدر نشین بازار بودند به خصوص برخی سرمایه گذاری هایی که تحولات درونی خاصی داشته وبا اخبار مثبت همراه هستند

خبر برنامه فروش بلوکی شیران توسط واتی سهم را با روند مثبت همراه ساخت شنیده می شود واتی در صورت فروش سهام شیران سود سنگینی را شناسایی خواهد کرد ظاهرا وایت قصد دارد در کنار بانک صنعت و معدن بلوک مدیریتی این شرکت را عرضه نماید واتی تا قیمت های 1200 الی 1250 تومان فعلا جای رشد داشته و باید در انتظار خبر قطعی از فروش بلوکی شیران بود

وتوصا با خبر تجدید ارزیابی وارد فاز صعودی خوبی شد سهم از طریق مازاد سرمایه گذاری ها قصد افزایش سرمایه سنگینی را از تجدید ارزیابی دارد همین خبر سهم را با رشد قیمتی خوبی طی دو روز اخیر همراه ساخته است وتوصا مقاومت 760 تومانی داشته که در صورت عبور از این سد قیمتی مهمان سطوح 820 تومان خواهد شد

فارس صعود خوبی را در پیش گرفته است سهمی که تا قیمت های 920 تومان با شکسته شد مقاومتش جای رشد دارد رشد سود شرکت های زیر مجموعه و برنامه شرکت برای خرید و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه پتروشیمیایی و قبضه مدیریتی شرکت توسط سرمایه گذاری اهداف روند خوبی را در این سهم ایجاد کرده است

دراین گروه و بین هلدینگ ها به نظر وبانک با شایعاتی از پر شدن فرم ها توسط 2 حقوقی برای حضور در معامله خبرمیدهند ولی در کل خیلی به انجام این معامله خوش بین نیستیم . در بین هلدینگ ها وبانک با این دید بد نیست زیر نظر باشد تاصیکو با چشم انداز بیش از 2000 ریال سود و ومهان هم همینطور جالب هستند در سوی دیگر تاپیکو نیز با خبرهایی از ستاره خلیج فارس جالب شده و در کل خود شستا نیز واقعا شرایط خوبی را دارد با دید کمی صبر به نظر غدیر و شستا هم شرایط خوبی برای بازار دارند . اگر غیر هلدینگی هم بخواهید با کمی ریسک پیش برود اول وپترو بعد وخارزم و بعد ونفت گزینه های خاصی هستند

پتروشییمی های انتظار ساز

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند مثبت خوبی در برخی سهام این گروه بودیم رشد قیمت دلار نیمایی به استانه قیمت های 29 هزار تومان و احتمال صعودش تا پایان سال به سطوح بالای 30 هزار تومان انتظارات خوبی را در برخی سهام این گروه ایجاد کرده است

در پتروشیمی پارس سهم در موقعیت خوبی قرار داشته و روند صعودی خوبی را در پیش گرفت سهم توانست قیمت های 220 تومان را پشت سر گذاشته و حالات به سمت سطوح 240 الی 250 تومانی در حرکت است این سهم هم به واسطه رشد قیمت محصولاتش در نیمه دوم سال در وضعیت بنیادی خوبی به سر می برد

بوعلی در قیمت های 3000 تومانی به تعادل رسید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی  داشته سود سازی بالا و جذابی برای نیمه دوم سال دارد این سهم نیز تا قیمت های 3200 تومان جای رشد داشت اما فشار عرضه های امروز مانع ادامه صعودش شد به نظر می رسد گزارش 9 ماهه کمک زیادی به رشد بیشتر این سهم نماید

شیران با نوسانات مثبت همراه شد اما رفته رفته فشار عرضه ها در بازار سبب فشار فروش در این سهم نیز شد شیرانی که اگر مقاومت 1000 تومانی را پشت سر بگذارد تا قیمت های 1100 تومان جای صعود دارد شیران وضعیت بنیادی خوبی هم داشته و هم بلوک مدیریتیش در معرض عرضه قرار دارد شنیده می شود پالایش نفت اصفهان خریدارپرو پا قرص بلوک مدیریتی شیران می باشد

خودرویی و اخبار پس و پیش

امروز خبر ضد و نقیض در خصوص مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا و سپس پس گیری اظهارات مطرح شده در این خصوص خودرویی ها را یک فشار اساسی داد

در گروه خودرو  خبرهای خودرویی و خروج از بورس کالا چالش برانگیز بود ولی در کل تحولات مختلف اعم از ادامه عرضه خودرو در بورس کالا میتواند فضای مناسب و منطقی را  برای بازار رقم  بزند و کم کم اعتماد  را باز گرداند امروز این گروه حجم خوبی هم داد و ستد میشد

در نماد ایران خودرو سهم فشار عرضه ها و افت قیمتی را تجربه و تا صف فروش رفت سهمی که حمایت 240 تومانی داشته و به نظر می رسد همین فردا در مسیر تعادل قرار گیرد سهمی که بیتشرین نفع را از شرایط عرضه خودرو در بورس کالا برده و تحولات خوبی در پیش رو دارد به خصوص این که شرکت در تدارک عرضه بیشتر و تیراژ بالای خودرو در بورس کالا می باشد

سایپا هم به زیر حمایت 220 تومانی نفوذ داشت این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و احتمالا فردا مجددا با افزایش حمایت ها همراه شود شنیده می شود سایپا به زودی سهام پارس خودرو را که اتفاقا خریدار جدی هم دارد به فروش خواهد رساند سایپا قصد دارد با معاملات درون گروهی شرکت های قطعه ساز خود نیز از حجم زیانش بکاهد

خبهمن فعلا توان شکست مقاومت 180 تومانی را ندارد سهمی که تحولات جدی بنیادی داشته و اگر بتواند از سد قیمت های 180 تومانی عبور نماید تا سطوح 200 تومان جای رشد خواهد داشت خبهمن حمایت قوی 160 تومانی را به عنوان کف قیمتی قوی خود بسته و در وضعیت خوبی به سر می برد

قطعه سازان در موقعیت خاص

در نمادهای قطعه سازی وضعیت بسیار خوبی را شاهد بودیم اکثر قطعه سازان میل زیادی به رشد قیمتی داشته و دریافت افزایش نرخ ها حسابی بازار را به تحولات مثبت در این گروه امیدوار ساخته است

در قطعه سازی ها  خمحرکه بعد از کمی اصلاح در این قیمت ها بد نیست ختوقا و ختور و خریخت هم جالب هستند و خریخت افزایش نرخ های خوبی گرفته است . در ختوقا بازی سهم به نظر اغاز می شود و سهم خوب و خاصی است و زیر نظر بگیرید .

خچرخش که چند روزی است با صف خرید همراه می باشد توانسته بر فشار عرضه ها غلبه نماید این سهم در صورت تثبیت در قیمت های بالای 1800 تومان مهمان سطوح 2000 الی 2200 تومانی خواهد بود خچرخشی که حمایت های خوبی شده و معاملات فردا برای سهم بسیار مهم است

خمهر با روند منفی همراه شد سهمی که کف قیمتی 220 تومانی دارد و اگر این حمایت قوی از دست برود سهم تا سطوح 200 تومان اصلاح خواهد داشت خمهر وضعیت بنیادی خوبی داشته و افزایش نرخ 15 درصدی که در گزارش ابان ماه نیز سبب جهش فروشش شد را شاهد بودیم توانسته انتظارات را از این سهم افزایش دهد سهم در صورت برگشت به مدار صعودی اهداف 260 و 280 تومانی خواهد داتش

خلنت شایعات تجدید ارزیابی خوبی دارد سهم توانسته از سد قیمت های 2600 تومانی عبور و در ادامه تا سطوح 3200 تومان بالا خواهد امد سهم با انتشار گزارش افزایش سرمایه خود تا سقف قیمتی قبلی جای رشد خواهد داشت سهم کوچک قطعه سازی که توانسته افزایش نرخ های خوبی هم در فروش محصولات خود دریافت نماید

دارویی های مستعد

در نمادهای دارویی شاهد روند مثبت این گروه بودیم برخی دارویی ها پتانسیل های بنیادی خوبی داشته و در موقعیت مناسبی قرار دارند

دبالک با تحولات بنیادی بسیار خوبی به خصوص افزایش تقاضا در مواد اولیه تولیدی این شرکت همراه شده است مواد اولیه انتی بیوتیکی تولیدی دبالک بازار خوبی پیدا کرده و همین امر انتظار ها را از این سهم دارویی کوچک بالا برده است وبالک تا قیمت های 820 تومان و در صورت شسکتش تا سطوح 900 تومان جای صعود دارد

دسانکو این روزها رشد خوبی را در حال تجربه است سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با تولیدات جدید محصولات سرطانی خود و افزایش نرخ های دریافتی در شرایط مناسبی به سر می برد تعدیل مثبت و سود سازی خوبی در انتظار سهم بوده و دسانکو قصد جبران اصلاح قیمتی شدید خود را دارد به همین منظور سهم تا قیمت های 650 و 720 تومانجای رشد دارد

دارویی فارابی هم در قیمت های بالای 1600 تومان در نوسان است جهش سود عملیاتی و جهش سود شرکت های زیر مجموعه به خصوص دکپسول سبب شده تا انتظارهای اتی قوی در سهم شکل بگیرد دفارا امسال شایعات سود 250 تومانی داشته و حتی شنیده می شود قادر به شناسایی سود 300 تومانی نیز می باشد سهم هدف 1800 تومانی دارد

چهارگوشه بازار

غچین با صف خرید سنگینی همراه شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و گزارش تصویب افزایش سرمایه سهم نیز منتشر شد این سهم افزایش سرمایه در گام اول از سود انباشته و سپس تجدید ارزیابی دارد حدود 195 میلیارد تومان تجدید ارزیابی هم انجام شده است و در گزارش توجیهی افزایش سرمایه نیز سود محدوده 200 تومانی برای این سهم پیشبینی شده و به نظر می رسد سهم تا قیمت های 1250 تومان فعلا بالا برود

تپمپی با انتشار گزارش عالی شرکت های زیر مجموعه خود همچنان در فاز صعودی قرار داشته و روند مثبت را طی می کند این سهم تا قیمت های 2000 تومان جای رشد داشته و شنیده می شود برای سال جاری جای سود 400 تومانی را دارد این سهم ارزش ذاتی 2400 تومانی داشته و از کف قیمتی رشد خوبی را تجربه کرده است گزارش دو شرکت پمپیران و نوید سهند نشان می دهد شایعات سود 400 تومانی  در سهم قابل تحقق است

روی نفتی ها و گروه پالایش مثبت هستیم  ولی نه برای کوتاه مدت . بازهم نفت خوب باز شده و صعودی شده و این گروه میتواند مورد توجه باشد دیروز هم نوشتیم و بازهم میگوییم با دید گزارش های پیش رو چشم اندازنرخ نیما خرید خرد خرد سهم هایی مثل شبندر شپنا و شراز میتواند جالب توجه باشد در شراز تقریبا در کف قیمتی هم هستیم .فرض اصلی تداوم نفت 77دلاری و فرمول فعلی در خصوص قیمت نفت است که بر اساس آن میانگین قیمت نفت “برنت، عمان و دوبی” لحاظ شده و 5الی6 دلار تخفیف بر اساس سنگین یا سبک بودن نفت محاسبه می گردد. با فرض بازگشت نفت و کرک اسپرد به شرایط نرمال، نسبت p.efw برای سال 1402 در محدوده 4.7 خواهد بود البته با فرض دلار 27.000تومانی و نفت 70دلاری. به نظر بین شپنا و شبندر فکر میکنیم شپنا گزارش خوبی بدهد

در گروه معدنی ها  شرایط بد نیست  شمش فخوز خوب نرخ خورده و حالا امیدبه گروه سنگ آهن  بیشتر شد . دراین گروه زیر 13000 ریال واحیا خریداران خوبی دارد بهترین قیمت اگر بدهند 12300 12600 ریال است . دراین گروه حق ومعادن عرضه می شود از دید ما قیمت های 2900 2800 قیمت های بسیار خوب و خاص برای خرید حق تقدم ومعادن است و در نهایت کچاد را در منفی ها خریدن و صبر با دید گزارش ماهانه و 9 ماهه گزینه خوبی میتواند باشد .

شاملا را امروز خوب خریدند . در مورد این سهم نیز با دید نوسان بنیاد سراغ سهم رفت هچند شاید یک بازی نوسانی هم بدهد ولی دید باید سود سال بعد شاملا باشد . البته بتواند گزارشی شبیه ماه قبل بدهد بازار به شدت سهم را دنبال خواهد کرد زیر 1000 تومان سهم برای خرید و کمی صبر بد نیست

از مدت ها قبل روی فباهنر تاکید داشتیم و حالا منتظر مجوز بورس است و رالی بعدی ازاین بابت است ولی در کل فباهنر با دید تجدید که زده قابلیت های خوبی برای رشد دارد . کیمیا در گروه فلزات بد نیست از نظر سود اوری هردو شرایط بدی ندارند در این گروه با دید میان مدتی خود فملی و فاسمین هم جالب هستند . فروس را هم کمی بیشتر در اصلاحات اخیر زیر نظر داشته باشید .

در گروه غذایی شرایط خاص است . غشهداب سهم  بدی نیست  . قیمت های حوالی 1700 1750 ریال قیمت های خوب و حداقلی برای سهم است و میتواند زیر نظر باشد به نظر گزارش ماهانه اذر میتواند فضای این سهم را نیز تغییر دهد و شرایط خوبی را برای او به وجود آورد . یکی از سهم های خاص گروه غذایی است و میتواند زیرنظر باشد .

در بین  بیمه ها هم  شرایط بد نیست و میتواند جالب باشد   . خرید و فروش های بیمه کوثر و چشم انداز تحقق 1500 میلیارد تومان سود خالص و 2هزار میلیارد تومان سود سرمایه گذاری نکات مهم هستند در این گروه علاوه بر کوثر آسیا و البرز هم شرایط خوبی دارند و میتوانند در بازار مورد توجه باشند . کوثر البرز و اسیا اولویت های اول تا سوم بوده و بعد شاید پارسیان با دید نوسانی بد نباشد .

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم