جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 27 آذر 1401

گزارش بازارامروزیکشنبه 27 آذر 1401

نوید خاندوزی
دسامبر 18, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 27 آذر 1401 

خبرهای دم 1.5 ! 

امروز هرجا را میخواندی نوشته بودند  شاخص از 1.5 گذشت و تا  رسیدیم به این مرز که از نظر روانی هم چارتیست ها میل به عرضه در آن را بیشتر می بینند  خبرهای منفی یکی کی از راه رسید و خبرافزایش احتمالی نرخ  سود یکی از مهم ترین آنها بود انقدر این موضوع نرخ  سود مهم است که قبل تر یک باردر موردش صحبت کرده  بودیم و باردیگر هم  فردا مفصل در موردش حرف میزنیم ولی هر چه  بود این  عدد  1.5 و نرخ  سود و شل کردن موقت دلار کمی فشار فروش نیمه دوم  بازار را افزایش داد ولی در کل روز خوبی بود و حجم خوبی در بازار داد و ستد شد ارزش کل معاملات امروز بازار 9640 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 6068 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است. که رقم  بسیار خوبی است

تا دیروز خبرهای دلار بود و امروز نرخ بهره هم به آن اضافه شد هر چند معتقدیم بنا به دلایل متعدد هنوز وزن دلار عجیب و غریب بالاست  …

این روزها این سرنوشت دلار است که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده و با هر سردی و گرمی خود طبع خریداران را نیز تغییر میدهد…
در مورد بازار امروز به واسطه همین تغییرات دیروز و امروز نرخ ارز،امروز را با شرایط نسبتاً بهتری نسبت به روزهای گذشته داشتیم و انگار بازار از خواب پاییزی بلند شده بود و کمی سرحال‌تر ماجراها را دنبال می کرد
این روزها همه چشم و گوش ها به دلار است و تحولات ارزی جاری
اگر به خاطر داشته باشید مدت ها قبل قبل از این تحولات ارزی و زمانی که تازه صرافی ها صف نشینی را آغاز کرده بودند ننوشتیم که تغییرات ارزی به واسطه چند تحول می تواند پیش روی بازار باشد که قسمت دلار آزادش رخ داد و البته از آنچه ما فکر می‌کردیم قوی تر و خاص تربود اما بخش دلار نیمای آن مانده و هنوز تغییرات این بخش در نرخ نیما لحاظ نشده…
این‌را برای درک بیشتر سهامداران و بیدار کردن بخشی از‌مدیران نهادی و پرتفوی ها می‌نویسیم که انقدری که روی مسائل سیاسی و چشم انداز کشور مسلط هستند!!!!!!!کمی هم روی چشم انداز سود شرکت ها متمرکز باشند …
اما اصل ماجرا چیست و در مورد دلار اگر بخواهیم صحبت کنیم در چه موضوعی باید حرف بزنیم سعی می کنیم امروز به ساده ترین شکل ممکن ابعاد کلان و خرد موثر بر بازار را یک بار دیگر بیان کنیم چرا که بسیاری از این موارد در دفعات قبل نیز بیان شده است
مهمترین عامل از دید ما برای حرکت دلار دو موضوع است یک کسری بودجه دولت و دو جریان های تحریم و تورم انتظاری تحریم و دلار که البته این دو در دل هم جا دارند و به قول یکی ظروووف مرتبطه هستند!!!
اما ماجرا چیست ماجرا بسیار ساده است وقتی تحریم می شویم درآمد نفت کم می‌شود و به تبع آن درآمدهای دولت کاهش پیدا می‌کند.سرمایه گذاری در زیرساخت ها برای رشد درآمدها صورت نگرفته و طبیعتا وقتی درآمدها کاهش پیدا کرد به دلیل اینکه دولت در خرج و هزینه اشتهای سیری ناپذیری دارد هزینه‌ها افزایش یافته و متناسب با درآمدها رشد نمی کند در آمد باید از جاهای دیگر به غیر از نفت محقق شود یعنی مالیات یا موارد دیگر که دولت دست در جیب شرکتهای کرد و تا بیخ و هرچه جا داشت می گیرد اما خوب انجا هم کششی دارد و به استخوان می رسد در مالیات هم به همین شکل است چیزی به وجود می آید به نام کسری بودجه .
چند راه پیش روی دولت است راه اول و ساده ترین راه این است که شروع به چاپ پول نماید تورم را در ماه‌های آتی دامن بزند
راه دوم و کمی‌منطقی ترش این است که با ترکیبی از چاپ پول آرامتر و افزایش تسعیر ارز نرخ دلار بودجه را بالا برده و درآمد خود را افزایش داده و هزینه ها را کاور کند که البته این موضوع هم تورم دلاری را رقم می‌زند که البته برخی معتقدند در مجموع اثرات مخربش از چاپ پول کمتر است

وقتی چنین مواردی را مطرح می کنیم یعنی اینکه تا وقتی تحریم هستیم و دولت در شرایط بی نظم و به دور از صرفه‌جویی عمل می‌کند وضع نیما و آزاد همین است . حال به این فضا ریسک تشدید تحریم و تحولات داخلی راهم اضافه کنید
این گفته را که بارها اذعان کردیم به یاد بیاورید که بعد از مهسا امینی کشور گران اداره خواهد شد بازی جور دیگری پیش می رود و مسیر مسیر دیگری است یعنی ما احتمالاً به زودی افزایش بیشتر نرخ دلار نیما را نیز داشته باشیم چرا که چاره ای نیست و دولت باید کسری بودجه را جبران نماید تا به سمت چاپ پول حرکت نکنند
اما رفتار بازار چیست یکی تعریف میکرد میگفت رفتار بازار شبیه این ماجرا است که چهار تا رفیق نشسته بودند یکی از آنها که قالتاق تر بود یک جوک بی ادبی تعریف کرد که پیدا و پنهان آن نیاز به کمی فکر و تسلط به واژه ها و محیط های خاص داشت!!! سه نفر خندیدند یک نفر نخندید داشت فکر میکرد و بعد از چند دقیقه ناگهان خندید و گویا تازه دوزاری اش افتاده بود و فهمید ماجرا چیست
ماجرای دلار و بازار ها به همین شکل است بازار سکه و ارز تیز تر هستند و به سرعت واکنش نشان می دهند طلا به خصوص! بازار مسکن هم تا حدودی لبخند گوشه لب خود دارد اما بازار بورس همیشه با تاخیر این اثر را گرفته و حرکت او نیازمند پیش نیازهای جدی برای موضوع است
اول اینکه بازار سرمایه با دلار نیما بیشتر همراهی و همخوانی دارد البته چشم او به دلار بازار آزاد هم هست درصد افزایش نرخ ارز معمولاً ابتدا خود را روی شجاعت خریداران و عدم تمایل فروشنده ها نشان می دهد و بعد رفته رفته بورس کالا حرکاتی را آغاز می‌کند و بعد گزارش ماهانه و سپس حضور تحلیلگر ها در بازارو بعد حضور قوی تر جریان پول ‌‌‌
در حال حاضر مادر مرحله افزایش شجاعت خریداران و عدم تمایل فروشندگان هستیم و به نظر هنوز اثرات قوی بورس کالا و گزارش شرکت ها در قیمت ها ننشسته و به همین دلیل است که تحلیلگران هم با تردید به این موضوع نگاه می‌کنند.البته بخشی از اسمارت مانی ها که جوک را متوجه شدند همان اول خندیدند و خریدند!!

در حال حاضر کافیست کمی سرعت رشد دلار نیما بیشتر شود که همین حالا نیز این چنین شده
با این شیوه نیما و شتاب فعلی قبلا هم گفتیم و حالا باز هم می‌گویم اعداد ۳۰ تا ۳۲ هزار اعداد بسیار جدی و قابل دسترس در دلار نیما هستند و احتمالاً سال۱۴۰۲ را با این نرخ ها آغاز می‌کنیم و این خود اثرات بسزایی در بازار خواهد داشت حکایت بازار ما حکایت همان فردی است که کمی با تاخیر همه چیز را لحاظ میکند موضوع می‌تواند خود را آرام آرام در هفته‌ها و ماه‌های آتی بیشتر نشان دهد
البته ممکن است این میان اصلاحی در نرخ آزاد باشد که بازار هم شاید واکنش صبر موقت را داشته و کمی صبر کند اما به نظر هرچه زمان می‌گذرد با این نرخ دلار نیمایی و آزاد احتمال رشد بازار بیشتر می شود
فقط نکته ای را به عنوان نکته آخر برای عزیزانی که وجه نقد در دسترس دارند بیان کنیم

باور کنید گفتن و نوشتن چنین متنی برای خود ما هم سخت است اما اگر اهل حساب و کتاب باشید نرخ سود اسمی این روزها ۲۴ تا ۲۵ درصد است و نرخ واقعی تورم از ۴۵ گذشته در بازاری حضور دارید یعنی بازار سپرده و بانک که نرخ واقعی ۲۰ درصد منفی را برای شما به همراه دارد که البته همواره منفی بوده اما در سال‌هایی این اعداد بسیار شتاب گرفته و به نظر سال‌های ۱۴۰۱.۱۴۰۲ نیز در همین جمله خواهند بود
از همین رو در ترکیب دارایی های خود بسیار دقت کنید در حال حاضر ریسک بازار دلار و سکه و مسکن ریسک کمی نیست چرا که به سرعت نرخ های بالاتر از نرخ تابلوی دلار را در خود لحاظ کردند و فقط بازار سهام است که هنوز با نرخ نیما و کمتر دست و پا می‌زند
به نظر این هنر مسئولین و سازمان بورس است که باید بتواند انواع سلیقه های مالی و غیرمالی مختلف را با ابزار و ابعادمختلف جذب کرده و آنها را از دام تورم جدا کند که البته امیدواریم دردام جدیدی نیافتند!!!! اما به هر حال تلاشی باید برای جذب این پول ها صورت گیرد که می دانیم کاری تقریباً دشوار است چرا که تا به امروز اعتماد مردم به بازار سرمایه را لگدمال کردید و دعوت دوباره آنها به بازار کار بسیار سختی و کمی خاص و غیر ممکن است

و این دقیقا آغاز و مقدمه بحثی است که سوال بسیاری از افراد است که تا وقتی پول های قوی برای حضور در بازار حاضر نباشند بازار سرمایه ممکن است مدت‌ها در همین سطح ارزندگی باقی بماند و دامنه رشد او با موج های کوتاه و در مدت زمان کوتاه باشد و آن تحولات ارزی که بسیاری معتقدند به وجود نیاید
این دقیقاً چیزیست که سوال امروز و بسیاری از افراد است آیا رویدادهای سال های قبل تکرار می‌شود و مثلاً موج ۹۸ و ۹۹ را خواهیم دید باید اذعان کرد که با لگد مالی که از اعتماد مردم شده بروز و تکرار چنین رویدادی سخت است اما غیر ممکن نیست که روزهای آتی در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد

یک نکته فقط در مورد نرخ بهره  بگوییم اول این که موضوع گویا در شورای پول اعتبار یک بار رد شده ولی درکل بورسی ها همیشه بدجوری درگیر وزن دهی به برخی اتفاقات و رویدادها می شوند طوری که از اتفاقات مهم تر غافل می شوند !

بگذریم وسراغ  بازار امروز برویم که دو نیمه متفاوت را داشت . نیمه اول با کم دلارروزهای قبل خوب زد و تاخت و نیمه دوم مهاجمی به نام نرخ بهره  فشار فروش را زیاد کرد  ولی در کل روز خوب و پرحجمی بود

سرمایه گذاری های شاخص شکن

در سرمایه گذاری ها با رشد قیمت خوبی در سهام این گروه مواجه بودیم سرمایه گذاری هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد بازار کمک شایانی به رشد قیمتی سهام سرمایه گذاری هم راستای بازار کرده است

در وپترو سهم با رنج قیمتی خوبی همراه شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و ارزش ان ای وی بالایی دارد از سوی دیگر رشد قیمت دلار انتظار ها برای رشد سود شرکت های زیر مجموعه به خصوص شیمی بافت را افزایش داده است همین امر گمانه زنی هایی در خصوص توان سود سازی 300 الی 350 تومانی را در وپترو ایجاد کرده است سهم اهداف 1600 الی 1800 تومانی دارد

در نماد اتیه دماوند امروز حجم معاملات سنگینی را شاهد بودیم شنیده می شود قرار است واتی سهام شیمیایی ایران را به فروش برساند در صورت صحت این خبر سهم با اقبال خوبی همراه وتا قیمت های 1250 تومان در گام اول صعود خواهد داشت سهمی که توانسته سود های خوبی هم از شرکت های زیر مجموعه اش شناسایی و تحقق سود 230 تومانی پیشبینی شده در بودجه شرکت بعید به نظر نمی رسد

وصنعت امروز با رشد 7 درصدی با سرعت به سمت قیمت های 200 تومانی در حرکت است شنیده می شود امسال هم سود سازی بالا در انتظار سهم بوده و رسیدن به سود 40 تومانی وجود دارد با سود 40 تومانی و پی بر ای 6 ارزش ذاتی سهم در محدوده قیمتی 240 تومان خواهد بود

معدنی های خوشبین

در نمادهای معدنی شاهد ادامه نوسانات مثبت در این گروه به خصوص نمادهایی بودیم که وضعیت بنیادی بهتر و از رشد قیمت ارز سود بیشتری می برند

باما همچنان در مسیر صعودی خود به قیمت های 620 تومانی رسید سهمیکه وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود سود سازی جذابی در نیمه دوم سال خواهد داشت با این قیمت های دلار سهم هم در سود عملیاتی شرکت اصلی و هم سود شرکت های زیر مجموعه شاهد تحولات بنیادی خوبی خواهد بود

در فزر هم شاهد رسیدن سهم به استانه قیمت های 2800 تومان هستیم سطوح 2800 تومان برای فزر سد قیمتی قوی می باشد که اگر شکسته شود سهم را تا قیمت های 3200 تومان بالا خواهد برد فزر وضعیت بنیادی خوبی داشته و توان سود سازی بالا در کنار موجودی قابل توجه شمش طلا و همچنین شایعات سود 500 الی 600 تومانی سبب شده تا سهم با اقبال خوبی همراه شود

فملی به قیمت های بالای 700 تومان رسید سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و امسال سود 120 الی 130 تومانی دارد رونق خوبی در سهم شکل گرفته و اگر سهم همچنان حمایت شده و به صعودش ادامه دهد هدف قیمتی 800 تومان خواهد داشت فملی که بر سر راه خود با مقاومت 720 تومانی همراه بوده وشکست این سطوح برای سهم بسیار مهم ارزیابی می شود

کیمیا در گروه روی شرایط خوبی دارد و بعد از اصلاح زمانی و قیمتی جذاب می شود و همچنان کروی را هم با دید رفتن به افزایش سرمایه جالب می بینیم ولی در کل یک سهم خوب و یان مدتی گروه فاسمین است که به زودی به 200% افزایش سرمایه می رود و این میتواند عامل میان مدتی خوبی برای سهم شود .دراین گروه بعد از فباهنر که هنوز معتقدیم با دید میان مدت و بلند مدت خوب است فنوال را هم باید زیر نظر گرفت و با دید میان مدت فملی با چشم انداز 1300 1400 ریال سود گزینه خوبی است . فاما هم دیگر گزینه خوب و خوش آتیه پر ریسک تر گروه است . فاما و فباهنر را در این گروه ترجیح میدهیم .

فراز و فرود ساختمانی ها

در نمادهای ساختمانی روند عمدتا مثبت دنبال شد ساختمانی ها با فراز و فرودهایی همراه بوده اما وضعیت خوبی را دنبال میکنند و همچنان شاهد رشد قیمت مسکن و رشد ارزش دارایی های خود می باشند

ثاخت با صف خرید سنگینی همراه شد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و به واسطه پروژه های سنگین خود از یک سو و شرکت های ساختمانی که با رشد سود سازی همراه شده اند از سوی دیگر با اقبال همراه شده است سهم به سمت سطوح 260 تومانی رفته و فردا بتواند از سد این قیمت ها عبور نماید تا سطوح 300 تومان جای رشد خواهد داشت

ثفارس عالی پیش می رود به نظر می رسد رسیدن به قیمت های 900 الی 920 تومان در این سهم محتمل باشد ثفارسی که اوضاع و احوال خوبی داشته و روند میان مدتش کماکان صعودی ارزیابی می شود این سهم در صورت واگذاری پروژه ساختمانی خود توان شناسایی سود سنگینی خواهد داشت همچنین افزایش سرمایه جذابی نیز پیش روی سهم قرار دارد

ثتران اما همچنان بر سر مقاومت 360 تومانی گیر کرده است سهمی که برای عبور از این مقاومت نیاز به حمایت های بیشتر و قوی تری دارد انتشار یک خبر بنیادی کمک زیادی به روند صعودی سهم خواهد کرد خبری مانند قطعی شدن فروش زمین های شهریار شرکت که در اولویت فروش قرار دارد

پتروشیمی های سود ساز

در پتروشیمی ها رونق معاملاتی خوبی را شاهد بودیم به نظر می رسد پتروشیمی ها نیز هم از بابت رشد قیمت دلار و هم از بابت بهبهود وضعیت فروش محصولاتشان در نیمه دوم سال انتظارات اتی بالایی را ایجاد و در موقعیت خوبی قرار گرفته اند

در این گروه بوعلی به قیمت های 3000 تومان رسید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند صعودی خوبی را طی خواهد کرد سود سازی بالای 500 تومانی برای سال جاری که احتمال دارد تا سطوح 550 تومان هم افزایش داشته باشد و سود 650 تومانی سال اینده سبب شده تا چشم انداز خوبی پیش روی این غول پتروشیمی ترسیم شود به خصوص این که تا پایان سال جاری طرح توسعه مهم شرکت نیز افتتاح می شود

شیران هم با نوسانات مثبت همراه و قصد عبور از قیمت های 1000 تومانی را دارد سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و اگر شایعات واگذاری بلوکی سهام شرکت با واقعیت روبرو شود سهم جای رشد قیمتی تا سطوح 1200 در گام اول و سپس 1400 تومان را خواهد داشت شنیده می شود سال مالی شرکت به پایان خود نزدیک و سود خوبی محقق شده اما سود اصلی برای سال مالی اتی شرکت بوده که در محدوده 200 تومان خواهد بود

شازند هم رشد خوبی را تجربه کرده و به قیمت های 3200 تومان نزدیک می شود شازند از لحاظ سود سازی وضعیت نرمالی داشته و گزارش متوسط در 9 ماهه خواهد داشت اما پاشنه اشیل این سهم وضعیت معامله بلوکی درپیش رو بوده که در صورت انجام سرنوشت شازند تغییر و رشد قیمتی خوبی را تجربه خواهد کرد

دراین گروه جم  خبرهایی شنیده می شود که گویا خریدار بلوک  شاارک است ولی بیشتر میخورد شایعه  باشد ولی در کل فارس خریدار این  بلوک از قبل بوده و باید دید چه می شود

دراین گروه  روی شگویا  بوعلی نوری و کمی هم  شپدیس و زاگرس هم می شود  بیشتر فکر کرد در مورد  شکام هم  با دید نوسان  گزینه خاصی است  . اگر اعتقاد به پر شدن گپ نیما و ازاد داریم  و معتقدیم  نرخ گاز هم  5000  می ماند  بهترین کار خرید  زاگرس است  .

دراین گروه  شاملا را هم  کمی زیر نظر داشته  باشید  سهم گزارش خوبی زد و باید دید میتواند ادامه دار رفتار کند یا خیر . سود 1402 شرکت 2300 ریال پیش بینی شده و اعداد خوبی را نشان میدهد و میتوان سهم را زیر نظر گرفت .

فرض شده در سال 1402 طرح توسعه شرکت که تبدیل کلرید پتاسیم به سولفات پتاسیم هست در سال 1402 با 60 درصد ظرفیت به بهره برداری برسد و نرخ کلرید پتاسیم برابر با 560 دلار و سولفات پتاسیم برابر با 960 دلار
اگر فرض کنیم طرح توسعه شرکت به بهره برداری نرسد سود شرکت در سال 1402 برابر با 131 تومان میشود و پی بر ای 6.2 واحدی دارد.به نظر شاملا را کمی بیشتر زیر نظر داشته باشید

بانک ها و تراز های جذاب

در بانکها گزارش های 8 ماهه در کنار روند رو به رشد قیمت دلار هم در بازار ازاد و هم در سامانه نیما سبب شده تا انتظارهای اتی خوبی در این گروه شکل و بانک ها وارد فاز صعودی خوبی شوند

در بانک دی اگهی فروش بلوکی سهام نیروگاه دماوند توسط این شرکت را شاهد بودیم مهمترین دارایی بانک دی که در صورت فروش می تواند تحولات جدی را در سهم رقم بزند البته شرایط این بلوک چندان جذابیت بالایی نداشته و به همین دلیل بازار احتمال فروشش را اندک ارزیابی میکند بانک دی فعلا باید به به مصاف مقاومت 72 تومانی برود

بانک سامان در قیمت های 240 تومان به تعادل رسید این سهم بانکی با فشار عرضه ها همراه بوده و نتوانست رشد بیشتری را تجربه نماید سهم مقاومت قوی در سطوح 260 تومان داشته و به نظر می رسد برای عبور از این سطوح قوی باید محرک های مناسبی را به همراه داشته باشد سهمی که سومین تراز ارزی را داشته و سود خوبی از طریق شناسایی سود تسعیر ارز خواهد بود کمی این  سهم  استراحت کند  جالب می شود  .

وسینا هم با اقبال خوبی همراه است نکته مهم اینکه مخابرات با روند صعودی و رشد قیمتی خوبی همراه شده و همین امر ارزش دارایی های بانک سینا را بالا برده است بانک سینا به طور غیر مستقیم 5 درصد سهام مخابرات را دارد که ارزش افزوده بالایی را ایجاد کرده است هم رشد قیمتی و هم رشد سود مخابرات تاثیرات بسزایی بر وسینا خواهد داشت سهمی که تا قیمت های 260 الی 280 تومان ارزش ذاتی وجای رشد دارد

در این گروه ونوین باز شود میتواند معاملات جالبی را  شاهد  باشد  پست هم  شرایط خوبی را دارد و سهم  را  زیر نظر بگیرید  وپست در 6ماهه حسابرسی شده تلفیقی636 ریال و در سود اصلی این عدد 619 ریال بوده است

چهارگوشه بازار

امروز جو  گروه  سیمان بد نبود  . هفته بعد احساس میکنیم با انتشار گزارش دوگروه یعنی سیمان و دارو بازهم این دو در بازار حرکت میکنند . در گروه سیمان گزارش های ماهانه بسیار مهم است و میتواند این گروه را تحت تاثیر خود قرار دهد . سپاها سشرق سهگمت سخوز ساوه سفانو سهم های خوب گروه هستند که در قیمت های خوبی هم قرار گرفتند ولی برای خرید توصیه داریم بعد از رسیدن گزارش ها اقدام کنید و کمی صبور باشید ولی اعضای این گروه را به شدت زیر نظر بگیرید

سیمان خوزستان هم با روند مثبت به قیمت های 3000 تومان نزدیک می شود این سهم نیز شایعات سود سازی 500 تومانی را برای سال جاری داشته و که با اعمال پی بر ای 6 سهم سطوح ارزش ذاتی 3000 تومانی را دنبال و به این قیمت ها نیز رسیده است قیمت های 3000 الی 3200 تومان سطوح تعادلی در سهم ارزیابی می شود

کزغال هم شایعات سود سازی بالایی به واسطه افزایش صادرات محصولات خود دارد سود سازی شرکت در نیمه دوم سال به نسبت نیمه اول سال تغییرات بسیار خوبی خواهد داشت و به واسطه صادرات با نرخ های بالا کزغال در معرض سود سازی بالایی قرار دارد شایعات سود 400 تومانی در سهم جریان دارد که حتی توان سود سازی بیشتر هم وجود دارد قیمت های 2200 الی 2400 تومان سطوح ارزش ذاتی سهم ارزیابی شده و سهم فعلا هدف 2000 تومانی دارد

خریخت و ختوقا را امروز خوب خریدند در بین سهم های قطعه سازی در خریخت وضعیت خوب است  . افزایش نرخ محصولات ارسالی به شرکت مگاموتور 20 درصد می باشد که از تاریخ 1401/01/01 لازم الجرا بوده .لازم به ذکر است اثرات مالی و سود و زیانی گزارش مذبور شامل افزایش مبلغ فروش به مبلغ 129.989میلیون ریال از تاریخ 1401/01/01 می باشد.و نیز نسبت فروش محصولات ارسالی به شرکت مگاموتور به کل فروش محصولات از ابتدای سال تا کنون18درصد می باشد.

ختوقا هم با رشد قیمتی همراه و خود را به سطوح 400 تومانی رساند سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و در موقعیت خوبی به سر می برد این سهم در صورت شکست قیمت های 420 تومان مهمان سطوح 460 الی 500 تومانی خواهد بود جهش سود در شرکت مبدل خودرو پاک و سایر شرکت های قطعه ساز زیر مجموعه سبب شده تا سهم در موقعیت سود سازی خوبی قرار داشته باشد

دراین گروه امروز ولبهمن بازهم  با  صف خرید  باز شد  . ولساپا نیز جالب است   بازی سهامداری در سود های سال آتی عجیب شده و در سال 1402 تا 3 برابر امسال سود پیش بینی کرده است به نظر در کنار ولغدر و ولمبهم نکه حرکت کردند کم کم نوبت ولساپاست و با دید میان مدت خرید این سهم گزینه خوبی برای بازار است

طبق انچه شنیده شده است امروز یا فردا وساپا شفاف سازی از خبر فروش ملک پلاسکو کار ارائه میکند و میتواند اخبار مهمی در این زمینه باشد . در خبهمن نیز خبرهای خوب از گزارش خوب زیرمجموعه ها نظیر بهمن موتور و … شنیده می شود . از دید ما اما در این شرایط بازهم منفی های خودرو بد نیست و خساپا نیز جذاب است ولی باز بین همه خودرو را جالب میبینیم دراین گروه خبر رسیده که هایما به زودی عرضه می شود و جالب خواهد بود  .به طور کلی گروه خودرو احتمالا بعد از کمی استراحت یک رالی را دوباره آغاز میکند

امروز پالایشی ها  را خوب خریدند ولی در کل این گروه مورد  توجه نیست دید کوتاه مدت را از سر بیرون کنید با این جو این گروه نوسان محدودی میدهد و بهتر است دید کوتاه مدت نداشت ولی با دید میان مدت خرید در منفی این روزها بد نیست با دید نگهداری تا 40 روز آتی و با دید رسیدن گزارش های 9 ماهه و اولویت روی 3 سهم به ترتیب شپنا شبندر شراز است و هر 3 سهم را توصیه به نگهداری داریم .

بارها از فخوز صحبت کردیم و فولاد را هم در این ماه عدد خوبی از فروش می بینیم اما تک سهم های خاص این گروه را نیز باید در نظر داشت که مثلا فسپا یکی از آنهاست و یا فپنتا که ریسک بسیار بالایی دارد فولاژ و هرمز هم باید زیر نظر باشند و هر دو شرایط خوبی دارند . بازهم در بین این شرکت ها فعلا فخوز را منطقی تر و بهتر می بینیم .

 

 

 

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم