جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه 22 آذر 1401

گزارش بازارامروزسه شنبه 22 آذر 1401

نوید خاندوزی
دسامبر 13, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزسه شنبه 22 آذر 1401 

بوی جوی پولیان آید همی !! 

امروز بازار در یک روز خاص و فوق العاده چه از نظر حجم و چه مثبت ها مواجه بود  و جو خوبی را تجربه میکرد البته نیمه دوم بازار عرضه ها کم نبود و بیشتر شد ولی نشان داد که با رشد دلار و بوی تورم این بوی جوی پولیان هم  کم کم  فعال  شده و جو مثبتی را داشته  باشد  . البته  باز طبق معمول دعوای برخی این است که این مثبت ها موقت است و برخی دیگر با این نرخ دلار آن را ادامه دار میدانند … امروز سعی میکنیم در مورد این موارد  بیشتر صحبت کنیم

معمولاً بعد از جهش‌های ارزی توالی اتفاقات و رویدادها طوری است که به هم پیوستگی نسبی دارد و به نوعی رویدادهای به هم گره خورده و پشت سر هم را رقم می‌زند که بارها و بارها قبلا تکرار شده. به شکلی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن نرخ دلار نیما رشد می کند.شجاعت خریداران کمی بیشتر می‌شود، ترس تورمی فروشندگان بالا گرفته و دست از فروش میکشند در حجم معاملات شاهد افزایش پلکانی تا مرز ۵۵۰۰ میلیارد و شش هزار هستیم و با اخباری منفی و یا دست گل به آب دادن های دولتی ها و رویدادهای دیگر این موج خاتمه می یابد…
دقیقا رفتاری است که ما در ۴ آبان و دفعات قبل آن را در بازار شاهد بودیم اما اینبار چه در انتظار بازار است؟!!
به نظر به شکل کلی و قاعده عمومی رشد بازار بعد از جریان نرخ ارز طبیعی است و این احتمالاً قابل وقوع ترین و قابل پیشبینی ترین رویدادی است که خواهیم داشت و شروع آن را از بازار دیروز و امروز میتوان دید نکته بعد افزایش حجم معاملات است که دیروز شاهد آن بودیم و امروز هم ادامه دار بود اما نکاتی در دل این دوره رشد احتمالی بازار وجود دارد که باید به آن توجه کرد و البته شاید نظراتی که بیان می شود برای برخی جذاب نباشد اما به هر حال به عنوان یک نظر مطرح است
اول سراغ رویداد خوب ماجرا برویم که در تغییر مسیر این بار بازار نقش عوامل بنیادی بیشتر از همیشه بوده و این حرکت و دلار نیما اثرات خاص و ماندگاری در بازار می تواند داشته باشد که سال بعد بازار سرمایه را به نسبت به بقیه بازارها قوی تر و با چشم‌اندازی روشن تر پیش می برد
در مورد برخی نکات دیگر قبل از هر چیز بیان کنیم به جد معتقدیم و شاید دیگر گفتنش خیلی پیش بینی و تحلیل خاصی نباشد که بازار سرمایه در بین تمامی دارایی ها عقب افتاده ترین بازار از نظر بازدهی و ارزانترین بازار از نظر دارایی است … خوب دقت کنید یک بار دیگر این جمله را با خود تکرار کنید عقب افتاده ترین بازار از نظر بازدهی و ارزانترین بازار از نظر دارایی… بازاری که با دلار ۳۰ هزار تومان نرخ میخورد و امروز دلار سودای ۴۰هزاری دارد تمامی بازارها دلار های بالای ۴۰ را پیش خور می کنند و اینجا سهامداران دلار ۳۰ را پس میزند
در این موضوع شک نکنید و البته در روزهای آتی در مورد این موضوع محکم تر صحبت می‌کنیم اما در این موضوع شک نکنید که بازار سرمایه در حال حاضر
ارزانترین و بهترین بازار برای سرمایه گذاری و منطقی‌ترین بازار است اما در مورد طول موج فعلی چند نکته را باید یادآور شد
اول از هیجان این موج باید بگوییم که شدت هیجان آن از موج قبلی که ۴ آبان آغاز شد کمتر است
ممکن است سرعت رشد نمادها و قیمت‌ها نیز بسیار کمتر از دفعه قبل باشد اما احتمالاً مدت زمان بیشتری در بازار حضور دارد و در واقع موج آرام و زیبا با مدت زمان زیاد اما سرعت بسیار کم و ماندگاری احتمالا خوبی در بازار خواهد بود
البته جنس خبرها بسیار تعیین کننده این ماجراست و در نهایت باید اذعان داشت که ممکن است جنس این بار این موج با دفعات قبل متفاوت باشد و روی یک یا چند صنعت متمرکز نباشد و به شکل پیوسته و گروهی در بازار حرکت کند
یا به عبارت دیگر در یک یا چند صنعت خاص خلاصه نشود و کمی گستردگی بیشتری داشته باشد که همین موضوع باعث سرعت کم جریان صعودی بازار می‌شود اما تمام این اتفاقات و رویدادها به یک موضوع بستگی دارد و آن هم این است که دلیل اینکه ما در بازار بعد از موج های ارزی سرعت رشد شاید آنچنانی را تجربه نمی کنیم و فضای بازار فضای هیجانی نمی شود این است که یک طرف فروشنده های مصر و جدی اعم از دولتی و شبه دولتی و خصوصی وجود دارد و نکته اصلی این است که جریان ورودی به بازار جریان قوی و مطمئن و مستمر نیست و به اصطلاح خودمان پول همین بچه های بازار است که در دل بازار میچرخد و پول جدیدی وارد بازار نمی شود که بخواهد موج هایی با طول موج قوی و بزرگ و بلند ایجاد نماید
ما به این نیازمندیم که برای حرکت مستمر و مداوم بازار جریان پول قوی تری به کمک وضعیت فعلی بازار بیاید و ضرب آهنگ و دست قوی در خریدار برای بازار رقم بخورد
برای حضور پول های بیرونی باید اعتماد را جلب کنیم چیزی که امروز دور از دسترس است و افراد بیرون بازار سرمایه به واسطه تجربیات تلخ خیلی به آن توجه نمی کنند بگذارید مثالی بزنیم تا کمی ذهن شما با این مفهوم آشنا تر شود و البته عمق فاجعه مدیران قبلی و فعلی و بلایی که بر سر بازار آوردن روشن تر شود چند روز قبل یکی از عزیزان که با مشتریان متعدد در کارگزاری ارتباط دارد ماجرای را تعریف می‌کرد که بسیار جالب و البته دردناک بود

او می‌گفت با برخی مشتری های قدیم که مدتهاست دیگر عطای بازار را به لقایش بخشیدند و رفتند و در بازار فعال نیستن تماس گرفتیم که دوست ندارید از طریق بورس کالا خودرو بخری؟! و چه دردناک بود بسیاری از این افراد تا اسم بورس می آمد یاد اقوام دور و نزدیک مقصرین ریزش قبل افتاده و اذعان می کردند با وجود اختلاف قیمت که در بورس کالا نسبت به بازار وجود دارد این اعتماد وجود نداشته و برخی از آنها می گفتند ممکن است مثل دفعه قبل پول ما را بخورند!!!! سرمایه مان از بین برود…
دولتی های محترم کلاه تان را بالاتر بگذارید …
مدیران محترم قبلی و فعلی ببینید چه گلی به سر این بازار زدید که امروز مردم بیچاره به دلالان خودرو بیشتر اعتماد دارند تا بورس کالا !!!
این دقیقا همان چیزی است که حلقه مفقوده فعلی ایجاد طول موج های بلند است سهامداران و سرمایه گذاران خرد و کلان حقیقی و حقوقی به عملکرد دولت اعتمادی ندارند اعتماد آنها به واسطه رفتارهای عجیب و غلط سلب شده
چند روز پیش کلیپی را از رئیس جمهور پخش می کردند که در آن بیان می کرد خدا را شکر ما نیامدیم دلار ۵۰۰۰ تومان نشد
بعدهم از سمت ایشان شعارها ردیف می‌شد که نقدینگی باید در تولید بچرخد نقدینگی باید ال شود بل شود و حرف های شعاری…
بهترین مامن و پایگاه و سرمایه گذاری برای جریان نقدینگی خرد و کلان افراد ریز و درشت جامعه می توانست بازار سرمایه باشد که بازی برد-برد دولت و سرمایه‌گذار را رقم بزند و الگویی است که در کل دنیا اجرا میشود.اما چه شد ؟؟!
با عملکرد ضعیف مدیران و دولت از بین رفت و امروز نه تنها نقدینگی از بازار سرمایه فراری است که همین بچه های بازار هم دلخوشی از این بازار ندارند و با تمام قدرت و توان در بازار حضور ندارند رئیس‌جمهور شان آنها را بورس‌باز خطاب می کند در صورتی که باید دست تک تک این فعالان اقتصادی را بوسید
هرچند دولت با عملکرد خود گویا دست دلالان را میبوسد
اما به طور کلی تا وقتی این موضوع اصلاح نشود و تصمیمات دولت جریان اعتمادسازی را رقم نزند طول موج های رشد بازار حتی با وجود رشد دلار و حتی اتفاقات دیگر ممکن است خیلی قوی و بلند نباشد
اما راه چاره چیست شاید گفتنش کمی طولانی و زمانبر باشد اما از چهار نفر از همین بچه های بازار ،حتی سازمان بورس کمک بگیرید به خوبی به شما راهنمایی می‌کنند که چه ابزار ها و صندوق ها موارد ریز و درشت مختلف می توان در بازار ایجاد کرد که جریان نقدینگی به این سمت هدایت شود فقط کافیست ضد بازار سرمایه نباشید و تفکرات پوسیده و کهنه و دیروزی را دور بریزید و با افرادی که متخصص این حوزه هستند مشورت کنید نه با کسانی که استراتژی وینتر ایز کامینگ می‌دهند و کشوری را با تفکرات خود به قهقرا میبرند

بگذریم با سراغ بازار برویم که امروز هم بازار با وجود عرضه ها در نیمه دوم روز خوبی را داشت و البته نگاه بازار به سمت تحولات نرخ دلار بیشتر و بیشتر شده برای روزهای بعد سعی خواهیم کرد از بودجه و تحولات دلاری درآمد شرکت ها و نرخ دلار نیما بیشتر صحبت کنیم

 

سرمایه گذاری ها سوار بر شاخص

در نمادهای سرمایه گذاری همچنان جو مثبت بازار از یک سو و روند صعودی شاخص از سوی دیگر سبب شده تا سهام این گروه سوار بر شاخص پیشتاز بازار باشند

در این گروه اتیه دماوند هم به واسطه رشد قیمتی سهام شیران در مسیر صعود قرار گرفت این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و به سمت سطوح 1000 تومان حرکت خواهد کرد به خصوص این که سهم امروز توانست مقاومت 920 تومانی را بشکند این سهم سود 230 تومانی را برای سال جاری خود پیشبینی کرده است

فارس این غول بازار به واسه دارا بودن 40 درصد صنعت پتروشیمی کشور که خوراک مایع بوده و ریسک قطعی گاز نیز ندارند با اقبال همراه شده است رشد قیمت دلار نیمایی و ازاد باعث شکل گیری چشم انداز سود سازی بالایی در شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ شده است این سهم به سمت تارگت های اولیه 820 الی 860 تومانی رفته تا در گام بعدی مهمان قیمت های نزدیک 1000 تومان باشد

وپترو که سود شیمی بافتش بسیار عالی بوده و با جهش بالای 500 درصدی در نیمه اول سال همراه و با این قیمت های دلار برای نیمه دوم سال همچنان صعودی خواهد بود توانست به قیمت های 1300 تومان نزدیک شود این سهم تارگت قیمتی 1450 الی 1600 تومان داشته و شنیده ها حکایت از سود 300 تومانی برای سال جاری دارد که ارزش ذاتی سهم را حتی تا سطوح 1800 تومان بالا می برد

معادن سر به فلک کشیده

در معدنی ها که عمدتا در حال تسعیر دلارهای صادراتی خود با نرخ های توافقی و بالا هستند رونق بسیار خوبی شکل گرفته است به نظر می رسد معدنی ها همچنان مادامی که روند دلار صعودی باشد در مسیر رو به رشد قرار داشته باشند

فملی با رشد 6 درصدی همراه و به قیمت های 680 تومان رسید سهم مقاومت قوی در سطوح 720 تومان دارد با این نرخ های دلار به نظر می رسد فروش داخلی و صادراتی شرکت رشد خوبی داشته و در گزارش های ماهانه پیش رو منعکس شود سهم در صورت عبور از قیمت های 720 تومانی هدف های 760 الی 820 تومانی خواهد داشت

فزر با صف خرید خوبی همراه شد سهم به سطوح بالای 2600 تومان رسید دارا بودن موجودی قابل توجه شمش طلا و صعود ادامه دار طلا و رسیدن قیمت سکه به عنوان نمونه به سطوح بالای 18 میلیون تومان سبب شده تا انتظارات اتی بالایی از این سهم شکل بگیرد فزر به سمت هدف 2800 و سپس 3200 تومان حرکت می کند

کالسیمین به قیمت های بالای 2000 تومانی رسید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی 320 الی 330 تومانی برای سال جاری دارد و حتی با این نرخ های دلار رسیدن به سود 350 تومانی نیز برای سهم بعید نمی باشد فاسمین هدف 2200 تومانی داشته و به نظر می رسد به راحتی به تارگتش دست یابد

پتروشیمی هایی به رنگ دلار

پتروشیمی ها همچنان اولین صنعت تامین کننده دلار هستند و رشد قیمت ارز به شدت به نفع این گروه می باشد همین امر سبب شده علی رغم ریسک های نرخ خوراک و قطعی گاز پتروشیمی ها باز صدر نشین شوند

در پتروشیمی ها با این نرخ ارز 30 هزاری در نیما کم کم اتفاقات مهمی در گروه رقم می زند و میتواند فضای گروه را تغییر دهد . در مورد این گروه زاگرس و شپدیس شیراز اهرم خوبی نسبت به رشد نیما و سود دارند . شاراک را هم کمی زیر نظر بگیرید هر چند موافق این دست سهم ها نیستیم ولی شنیده می شود به واسطه افت قیمت تمام شده یک گزارش خاص دراین دوره می زند

دراین گروه بوعلی و نوری و پارس هم با دید خرید و نگهداری جالب هستند و بوعلی و پارس را بهتر میبینیم . در مجموع این گروه قابلیت های خوبی برای رشد دارد ولی کمی خبر قطعی نرخ گاز انها را ازار میدهد در کل بازی پتروشیمی ها بازی قوی و خوبی میتواند در سال آتی باشد

پتروشیمی بوعلی ریسک خوراک هم نداشته و برای امسال شایعات سود 500 تومانی دارد سهم به سمت تارگت 3200 تومانی در حرکت است این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با افتتاح طرح نوسازی و بازسازی خود و افزوده شدن طیف گسترده ای از محصولات جدیدش می تواند در نیمه دوم سال درخشش بیشتری داشته باشد

شلرد همچنان انتظارات سود سازی بالایی دارد برای سال اینده سود 200 الی 250 تومانی برای سهم تخمین زده و برای امسال هم شرکت توان سود سازی خوبی دارد این سهم پتروشیمی تا قیمت های 920 الی 1000 تومان نیز تارگت داشته و اگر بتواند در قیمت های بالای 820 تومان تثبیت شود رشد خوبی در بر خواهد داشت

زاگرس که تمامی محصولاتش را صادر می کند بیشترین سود را از این رشد قیمت دلار می برد این سهم تا قیمت های 12500 تومان جای رشد داشته و با حمایت 11000 تومانی همراه می باشد همچنان زاگرس در انتظار انتشار خبری قطعی از کاهش نرخ خوراک خود می باشد تا پتانسیل لازم برای شکست مقاومت 12500 تومانی را به دست اورد

بانکها و مانع عرضه

در بانکها شاهد فشار عرضه ها و متعادل شدن سهام این گروه بودیم بانکهایی که خبرهایی در خصوص برنامه فروش دارایی هایشان برای سال اینده باعث رونق کوتاه مدتی این گروه شده

بانک سامان در مسیر رو به رشد خود به سمت قیمت های 240 تومانی  می رود فردا سهم به مقاومت قوی خواهد رسید بانک سامانی که اصلاح قیمتی خوبی داشته و حالا به واسطه دارا بودن سومین تراز ارزی مثبت و روند صعودی قیمت دلار نیمایی به سمت سطوح 30 هزار تومان با اقبال همراه شده است

ونوین توانست از قیمت های 320 تومان عبور نماید اما برای رشد قیمتی به سمت هدف 360 تومان نیاز به حمایت های قوی تری دارد این سهم بانکی اوضاع خوبی داشته و تراز عملیاتی مناسبی را در 8 ماهه بروز داده است و می تواند به تارگت 360 تومانی در گام اول دست یابد به خصوص اینکه این بانک تراز ارزی خوبی هم دارد

بانک تجارت زمین گیر شده و نتوانست به صعودش ادامه دهد این سهم بانکی هدف 160 تومان را در صورت شکست و عبور از قیمت های 145 تومانی در پیش رو داشت اما عرضه های سنگین سبب متعادل شدن این سهم شد و به نظر می رسد رشد سهم از قیمت های مقاومتی فعلی نیاز به حمایت های قوی تری داشته باشد

ساختمانی های خوش بنیه

در ساختمانی ها میل به نوسانات مثبت همچنان بالا و سهام ساختمانی وضعیت خوبی دارند سهامی که به نظر می رسد همچنان با دید میان مدت صعودی و برخی از ان ها تحولات بنیادی خوبی هم دارند

ثغرب همچنان در مسیر رو به رشد خوبی قرار دارد این سهم تا قیمت های 920 تومان جای رشد و در سطوح قیمتی فوق به نظر می رسد متعادل شود ثغربی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و در معرض فروش بخشی از پروژه ها و زمین های خود می باشد این سهم ساختمانی حمایت قوی هم این روزها تجربه میکند

کیسون را دیروز در کف قیمتی معرفی و گفتیم سهم عمدتا از دید تکنیکالی مورد توجه می باشد سهم برگشت خوبی زده و امروز را مهمان صف خرید بود کیسونی که تا قیمت های 133 الی 145 تومان جای رشد داشته و قیمت های فوق دو هدف پیش روی سهم می باشد

ثنوسا در حال شکست قیمت های 360 تومانی می باشد مقاومت قوی که اگر شکسته شود راه ثنوسا به منظور رسیدن به سطوح 400 تومان هموار خواهد شد این سهم ساختمانی در صورت انتشار خبر مثبتی از پروژه کیش خودمی تواند با اقبال خوبی همراه شود و به سمت سطوح قیمتی یاد شده حرکت نماید

 

چهارگوشه بازار

فولاد مبارکه هم رشد خوبی داشت و تواسنت با صف خرید همراه شود سهمی که به سمت هدف 560 تومانی در حرکت بوده و رشد قیمت دلار سبب توجه بازار به این سهم شده است فولادی که برای امسال تخمین سود 90 تومانی داشته و به نظر می رسد تا قیمت های مقاومتی 560 تومان پیشروی نماید

رشد قیمت کالسیمین از یک سو و افزایش سرمایه جذاب از سوی دیگر استارت رشد قیمتی خوبی را در کروی زده است این هلدینگ معدنی با روند صعودی همراه و به سمت سطوح 2500 الی 2600 تومان روانه شده است کرویی که امسال هم از نظر ان ای وی و هم سود سازی شاهد تحولات خوبی بوده و حالا افزایش سرمایه جذاب هم به کمک سهم امده و زمینه ساز رشد قیمتی خوبی در سهم شده اس

در واحیا امروز سهم با رشد قیمتی 20 درصدی بازگشایی شد شنیده می شود سود شرکت های معدنی زیر مجموعه همچنان صعودی بوده.  با این نرخ شمش کم کم توجه بازار به گروه سنگ آهن بیشتر می شود بارها و بارها نوشتیم کچاد بهترین عضو گروه است ومعادن نموداری و بنیادی خوب است .اما سراغ یکی از نوسانی ترین سهم های بازار میرویم و واحیاست که  به نظر زیر 13000 ریال  سهم  میتواند  قیمت خوبی باشد ولی بهترین  قیمت حوالی 1200 1230 است

در ورنا خبرهای فروش دارایی رسید و گویا از محل فروش این یک قلم  ورنا 700  میلیارد تومان سود شناسایی میکند وساپا هم ازاین محل گویا  300 میلیارد شناسایی میکند و هر دو سود خوبی دارند  . در سوی دیگر هفته بعد نیز زمین پلاسکو تعیین تکلیف می شود و واگذار خواهد شد . به طور کلی این خبرها برای وساپا و ورنا همچنان خبرهای خوبی است ولی کمی بازی این دو نیز کند شده است .  نوع معاملات این چند روز نشان میدهد احتمالا  در گروه خودرو چند روزی کمی درجا بزنیم و بعد دوباره این گروه هم حرکت کند خزامیا هم بد نیست ولی خیلی خاص حرکت میکندو همچنان معتقدیم خودرو با این خبرهای بورس کالا میتواند جالب باشد

سرعت ریزش نفت کم شده و حتی کمی مثبت تر شده است و از سوی دیگر رشد دلار نیما یعنی رشد درامد شرکت های پالایشی و دقت کنید این عدد در گزارش 6 ماهه 26 بوده و حالا 30 می شود و این خود اثر بسزایی در درامد دارد . همیشه از شبندر و شپنا می گفتیم امروز توصیه داریم کمی هم شراز را زیر نظر بگیرید با دید صبر کردن و ریسک نکردن شراز یکی از گزینه های خوب بازار است

دیروز شمش به بالای 1400 رسید و این یعنی به زودی اتفاقات مهمی در گروه سنگ آهن و فولاد رخ میدهد . این روزها ارفع و کاوه و فخوز را در بازار خوب میخرند در مورد فخوز و ارفع قبل تر گفتیم امروز به کاوه میرسیم در 3ماهه سوم در مهر با فروش 21892 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ با 121 هزار تن صادرات ۱۲۷,۱۸۰,۷۲۶ ریال بود . در ابان با فروش 16139 میلیارد ریالی و نرخ ۱۳۲,۳۱۴,۷۴۴ ریالی در صادرات کمی رشد نرخ داشت
8 ماهه 154505 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه سال قبل عدد فروش 115825میلیارد ریال بوددر 6ماهه 564 ریال سود محقق کرده و 22439 میلیارد ریال سود عملیاتی و 18033 میلیارد ریال سود خالص دارد از دید ما کاوه 1000 ریال سود را دارد ولی در مورد قیمت فکر میکنیم مثبت امروز سهم پر عرضه باشد . فولاژ را سهم بهتری می بینیم و میتواند خاص تر باشد . خود فولاد و فخوز هم شرایط خوبی دارند  .

امروز هلدینگ ها شرایط خوبی را دارند  . دیروز از ونیکی نوشتیم و سهم خوبی است ومهان همینطور وسکاب هم شرایط خوبی دارد و وصندوق هم واقعا ارزان است ولی وصندوق را بازاری نمی بینیم و نمی شود خیلی سنگین وارد شد . وبانک ریسکش به معامله گره خورده و کمی کار سخت شده است .در بین نوسانی ها وخارزم را کمی بیشتر در نظر بگیرید با دید نوسان سهم خوبی برای بازار می شود . در بزرگ ترها وغدیر را هنوز بهتر از پارسان می بینیم و فکر میکنیم میتواند با سود شپدیس سود بالای 3300 را نیز برای وغدیر نوشت . در آخ باردیگر به شستا اشاره میکنیم معتقدیم با این نرخ دلار و این سود سازی در زیرمجموعه ها شستا در این قیمت ها واقعا سهم ارزانی است و کمی سهم را زیر نظر بگیرید با دید میان مدت بخرید خوب است .

بترانس هم شرایط خوبی را دارد  . سهم دیروز با صف خرید یک باردیگر خود را نشان داد و نشان داد که شرایط خاص و ویژه ای دارد و بارها البته از سهم صحبت شده بود مارکت کوچکی دارد و 30 تومان سود تلفیقی حداقل سود شرکت است . به نظر بترانس 2200 2300 ریال را میتواند لمس کند و کم کم دراین نقاط درجا بزند . سهم واقعا خوب و ارزش خاصی برای بازار دارد چرا که به نوعی انحصاری نیز عمل میکند . فروش دارایی و رشد قیمت محصولات دو خبر احتمالی پیش روی سهم است

برخی کاشی ها هم امروز خوب بودند  . برخی عزیزان درخواست داشتند از گروه کاشی سهم معرفی کنیم به نظر کساوه و کحافظ گزینه های خوبی هستند کحافظ ارجحیت دارد و شرایط خوبی را لمس کرده است در کلوند هم ار خبر افزایش سرمایه از تجدید درست باشد این سهم به اولویت اول تبدیل خواهد شد .

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم