گزارش بازارامروزیکشنبه 20 آذر 1401
ریزموج دلاری !
امروز بازار با کمک انواع و اقسام خبرها و اتفاقات به نظر کمی فاز قوی ترو بهتری را داشت و سعی کرد همچنان زنده بماند . البته دیروز هم در بازار پرحجم بودن در عین منفی بودن یکی از نکات خوب و مثبت بود که نشان میداد فضا هنوز قابل اتکاست هر چند کمی دلهره اور شده است …
بازار امروز به واسطه افزایش نرخ ارز و همچنین جمع و جور شدن دیروز خودرویی ها و اندک حمایت نسبتا خاص از بازار کمی فضای بهتری را نسبت به دیروز داشتیم . برخی انتظارات خاصی از بازار دارند ولی در کل ما آن شدت مثبتی که هفته قبل در برخی روزها تجربه کردیم نداشته و از آن دور بودیم. در کل بازار چشمش بیش از حد به خودرویی هاست . وقتی بازار را در نبود نقدینگی و جریان اعتماد به سهم های کوچک و برخی خودرویی ها گره می زنیم که البته چارهای هم جز این نبوده و نیست باعث این میشود که نوسانات عجیب گروه خودرو نیز به بازار سرایت کرده و هر روز کمیت و کیفیت خبر ها ممکن است در حال و روز کل بازار موثر باشد و صد البته دخالت ها و اظهار نظرهای دولتیها به واسطه حضور پررنگ در صنعت خودرو در بازار هم افزایش خواهد یافت و این ناخودآگاه به ریسک بزرگ بازار تبدیل می شود به طوری که همین امروز کسی در مورد حضور خودرو در بورس کالا اظهار نظر منفی کند و یا بلوک ها را جور دیگری ببیند قیافه بازار در هم خواهد رفت
اما امروز بازار به واسطه رشد نرخ ارز تحولات خاص تری را شاهد بود. در فشار فروش فروشندهها کمی صبر و تحمل دیده می شد چراکه در ابتدای آبان و رشد قبل نیز همه چیز است از رشد نرخ ارز آغاز شد و این ترتیب و به این شکل بود که ابتدا بازار از سمت حقوقی ها حمایت شد ، بعد دلار رشد خوبی گرفت و بعد حجم بالای 4هزار رفت و کم کم موتور بازار روشن شد … دیروز در مورد موضوع نرخ ارز مطلبی را نوشتیم که مورد توجه برخی افراد واقع شد و سوالات بسیار زیادی مطرح شده بود بازهم تاکید می کنیم هیچکس طرفدار افزایش نرخ ارز نیست و بهقول کینگز اگر ميخواهيد ملتي را نابود كنيد، كمهزينهترين، راحتترين و پنهانترين ابزار، تورم است. يك تورم بلندمدت ايجاد كنيد. زيرا آرام آرام تمام بنيانهاي اخلاقي و اقتصادي آن ملت نابود ميشود
چند روز قبل در مطلبی نوشتیم که بعد از کشته شدن مهسا امینی مملکت و کشور دیگر به حالت قبل باز نمی گردد و کشور ازاین پس گران اداره خواهد شد یعنی هزینه ها ممکن است به نسبت نرمالی که ممکن بود رخ دهد بیشتر باشد . در این حالت ما برای جبران یا افزایش درآمد را از جایی جور می کنیم و یا نمی توانیم… در جایی که قیمت نفت کم شده دوباره امریکا بازو های دور زدن تحریم ما را می زند و چین هم برای ما سوسه می آیدطرف درامد چع تغییری میخواهد داشته باشد ؟! در این حالت چه اتفاقی رخ خواهد داد یا باید افزایش قیمت نفت را داشته باشیم که برعکس آن رخ داد و نفت کاهشی شده و یا باید در مقدار فروش نفت پیشرفت کنیم که آن هم با توجه به چشم انداز برجام و تحولات سیاسی بعید است رخ دهد
راه سوم دیگری هم پیش روی اقتصاد و دولت قرار می گیرد و آن هم افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ تسعیر بودجه است که رویداد ساده این روزهاست و حرکت نیما را رقم می زند و از این جهت در بازار بسیار موثر است
رگه های این موضوع را در حالت فعلی در بازار میبینیم و اگر به خاطر داشته باشید در همان مقطع نوشتیم تحولات سیاسی اعم از داخلی و خارجی میتواند کاتالیزور یا دست انداز این موضوع شود به عبارت دیگر قبل تر هم نوشتیم :
یک موضوع به عنوان عامل بیرونی فضای اقتصادی نقش کاتالیزور یا سرعت گیراوضاع را بازی میکند و آن جریانات سیاسی است… به خصوص در حوزه تحریمها و مذاکرات معتقدیم اگر سرعت تحولات منفی سیاسی ناگهان شتاب گرفته و اوضاع بدتر شود (چیزی که این روزها شاهدیم ) کاتالیزور سیاست و فشار تقاضا روی دلار افزایش یافته و ممکن است این موضوع با سرعت بسیار بالایی به وقوع بپیوندد و در سوی دیگر توافق و برگشت به برجام می تواند سرعت این تحولات را کم کرده و اهداف مورد اشاره را به زمان بیشتری موکول کند و این خود نشان می دهد با تحولات بسیار خاص و متفاوتی مواجه هستیم که میتواند در بازار اثرگذار باشد و در نهایت باید گفت آن جریان پولی که بیرون نشسته و ایستاده و نظاره گر است با تحرکات ارزی رابطه عجیبی دارد و هر گاه شاهد این تحرکات در بازار بودیم این جریان پول نیز از ترس از دست رفتن ارزش واقعی دل به دریای هر دارایی میزند که سهام در دسترس ترین آن است
با این دست فرمان و خبرها ما به سمت دست انداز نمی رویم و انگار تحولات سیاسی در حال شتاب گرفتن و سرعت گرفتن و افزایش سرعت در واکنش هاست این دقیقا همان نظری است که نشان میدهد ریسک بازار با این تحولات افزایش میابد نرخ ارز نیز افزایش خواهد یافت و اصل ماجرا اینجاست که اگر این افزایش نرخ ارز خود را در قیمت ها و تابلو نشان ندهد چالش بازار آغاز شده و سهامداران هم ریالی ضرر میکنند و هم دلاری و هم دارایی های بیرون بازار افزایش یافته میبیند و این بدترین حالت ممکن روحی و پولی برای بازار و سهامداران است
سعی میکنیم روزهای بعد در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم که احتمالا رشد دلار نیما و بازار ازاد در انتظار بازار خواهد بود به خصوص در مورد دلار نیما این بحث را داریم … هرچند نکات ریز و درشت برای بازار زیاد از همین بودجه و یا بحث های مربوط به تحولات سیاسی و اقتصادی و برجام چین و غیره اما همه اینها را چند دقیقه کنار بگذاریدبه یک نکته برسیم …
بعد از سخنرانی رئیس جمهور در مورد بازار سرمایه بارها خواستیم بنویسیم و نکته ای را یادآور کنیم اما نمیشد تا اینکه امروز دیگر با خود یکدل و یکصدا شدیم که بنویسیم …
رئیس جمهور در نطق خود با صدای بلند و قرررا که گویی انگار دور از جان شما دزد گرفتند و مقصر ریزش بازار را پیدا کردند تاکید کرد بورس باززززززها عامل این داستان بودند!!! عجب !!! او این بورس بازها رو جوری تلفظ کرد که هرچه در این مدت گذشته را سر این جماعت خالی کرد … گویی با جماعتی طرف است که هر روز کار عجیب و غریبی می کنند و یا شیوه و روش خاصی برای پول درآوردن دارند!! نه عزیزان اینها بازی خودتان است و این وصله ها به فعالان ریز ودرشت و قدیمی و جدیدو اتفاقا بورس بازها نمیچسبد. کاری که شما در اقتصاد و سیاست انجام میدهید شامورتی بازی است و باید با صدای بلند آن را فریاد زد … سهامداران مدتهاست در اصیل ترین و خاص ترین نوع دارایی سرمایه گذاری کردند و امروز باید این جواب را بشنوند که بورس بازها عامل بودند. شک نکنید حماقت و بی تدبیری دولت قبل و البته برخی تصمیمات دولت فعلی بود که این شرایط را رقم زد و امروز هر کسی دنبال مقصر جلوه دادن دیگران است …
همین بورس بازها اگر نبودند تامین مالی هر روزه دولت از کجا می خواست تامین میشود جیب حقوقی ها را میزنید و جیب شرکتها را خالی می کنید به ما می گوید بورس باز!! بورس باز واقعی شما هستید که از تمام تحولات اقتصادی و از جیب مردم نوسان میگیرید
توصیه داریم که حتماً مشاوران دانا و عاقل کنار خودتان قرار دهید تا از این نوع ادبیات دور باشید و یک توصیه هم داریم که اگر می خواهید اقتصاد تان درست شود به جای گرفتن یقعه بورس بازها کمی به آنهایی که در شرکتهای مختلف تخلف میکنند از فولاد بگیر تا پتروشیمی ها رجوع کنید.قابل توجه شما این که همه چیز همین بورس بازها شفاف است و این قالتاق ها و دزد ها و اختلاس آن هستند که در پس کت شلوار های زیبا پنهان شده و جیب بیت المال را می زنند در ضمن اگر قرار است به اقتصاد کمک کنید و دغدغه واقعی اقتصاد دارید از ظرفیت همین بورسباز ها میتوانید استفاده کنید به رونق بازار ثانویه و بازار اولیه سر و شکل بدهید و تامین مالی درست را انجام بدهید اما چه حیف که فقط برای دل خوش بودن و گفتن برخی حرفها این موارد را بیان می کنید و اهل عمل به وعده ها هم نیستید خیلی با خودمان کلنجار رفتیم نگویم و ننویسیم اما دیدیم نمی شود بی حرمتی به کسب و کار خودمان را تحمل کرد البته از سکوت بقیه دوستان هم دلگیر بودیم که چرا کسی پاسخ نداده ولی همین را بدانیم که همین نگاه غلط است که امروز بلای جان بازار است .کسی که فعال واقعی اقتصاد است را بورس باز میبیند و دلال مسکن را حتما جهادگر اقتصادی … صد البته ما به این بورس بازبودن افتخار میکنیم ای کاش کمی هم شما در اداره درست اصول اقتصادی فکر میکردید …
بگذریم و سراغ بازار امروز برویم که خوب اغاز کرد و حمایت های خوبی داشت ولی در 1 ساعت اخر طبیعی بود که موج عرضه را داشته باشیم به نظر امروز موج دلاری های بازار کمی بیش رو قوی تر بود .
استارت بانک ها
در نماد بانکی ها امروز پس از مدت ها درجا زدن شاهد تحرکت مثبت بودیم حمایت حقوقی ها از سهام بانکی عمده دلیل این رشد قیمتی بود رشدی که البته موقت ارزیابی می شود
در نماد بانک ملت شاهد برگشت سهم از سطوح حمایتی 260 تومانی بودیم بانک ملتی که همچنان تراز ارزی قابل توجهش زمینه برای تحولات سود سازی خوبی را ایجاد کرده است سهم به سمت قیمت های 280 تومانی رفته تا شاید با شکست این سطوح مجددا بانک ملت را در قیمت های 320 تومان ببینیم
بانک تجارت هم مهمان نوسانات مثبت شد سهمی که در صورت عبور از سد قیمتی 145 تومانی تا سطوح 160 تومان جای رشد دارد شنیده می شود تجارت به دلیل رشد سود سرمایه گذاری ها توان بنیادی خوبی پیدا کرده و سود سازی خوبی در 3 ماهه اخر سال خواهد داشت این سهم بانکی همچنان تراز عملیاتی مثبتی هم دارد
بانک اقتصاد نوین از دید تکنیکالی مستعد برگشت خوبی می باشد سهم اصلاح بسیار خوبی را تجربه و به کف قیمتی رسیده بود به خصوص این که گزارش ابان ماه هم مثبت و بعید نیست تا پایان سال شاهد تحقق سود 60 تا 70تومانی در این سهم باشیم سهمی که همچنان هدف قیمتی 360 تومانی را در صورت عبور موفقیت امیز از سد قیمتی 320 تومان خواهد داشت در مورد این سهم بیشتر بلوک مطرح است و بازی بلوک روی سهم شکل گرفته است
پالایشی ها و برگشت از کف
در نمادهای پالایشی شاهد برگشت روند خوبی از کف های حمایتی بودیم همچنان کرک اسپرد پالایشی ها در سطوح خوبی قرار داشته و همین امر انتظار برای صورت های مالی 9 ماهه مثبتی را در این گروه رقم زده است
شتران صف خرید سنگینی شده و به سمت قیمت های 360 تومانی در حرکت است سهم فردا بتواند این سد قیمتی را در هم بشکند مهمان سطوح 400 الی 420 تومان خواهد بود شترانی که وضعیت سود سازی جذابی داشته و از دید بنیادی نیز در کف قیمتی قرار گرفته است
شبندر هم برگشت خوبی زد این سهم که امسال شایعات سود 180 تومانی دارد به سمت قیمت های 920 تومان باز خواهد گشت مقاومتی که اگر شکسته شود بار دیگر شبندر 1000 تومانی را شاهد خواهیم بود این سهم پالایشی در صورت های مالی 6 ماهه هم به سود سازی بالایی رسیده و صورت های مالی 9 ماهه خوبی هم در پیش رو دارد
شپنا هم شاهد افتتاح طرح توسعه خود و هم بالا بودن کرک اسپرد گازوییل به عنوان یکی از محصولات اصلی تولیدی می باشد این سهم نیز وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و توان سود سازی خوبی به خصوص با توجه به افتتاح طرح توسعه اش دارد سهم سطوح 720 تومانی را در پیش داشته و رنج قفیمتی 720 الی 760 تومان سطوح تعادلی در این سهم ارزیابی می شود
غذایی های خوش اتیه
در نمادهای غذایی شاهد روند مثبت خوبی بودیم غذایی ها همچنان پتانسیل های خوبی داشته و افزایش نرخ محصولاتشان به همراه تورم جاری سبب شده تا انتظارات بالایی در سهام این گروه شکل بگیرد
غشان شایعات سود 100 تومانی دارد همین امر سبب شده تا سهم همچنان در مسیر رو به رشد قیمت های بالای 600 تومان هم فتح نماید سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و شاهد صعودش به سمت قیمت های 650 تومان هستیم سهم از دید بنیادی بازدهی خوبی داده و به نظر می رسد کم کم باید به تعادل برسد
غچین به روند نوسانی خود ادامه می دهد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم افزایش سرمایه و هم توان تعدیل مثبت به همراه خبر ازاد سازی قیمت رب گوجه و خارج شدن از شمولیت نرخ گذاری دستوری را دارد این سهم کف قیمتی 1050 تومانی و مقاومت 1150 تومانی داشته و فعلا روند نوسانی را در پیش گرفته است
غگلستا هم سعی در شکست قیمت های 1250 تومان و رشد مجدد به هدف 1400 تومانی دارد این سهم لبنی اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و در وضعیت خوبی به سر می برد غگلستایی که همچنان توان سود سازی 220 الی 250 تومانی در کنار عملکرد مثبت 8 ماهه انتظارهای بالایی از سهم ایجاد کرده است
گروه غذایی هم بد نیست . در این گروه دیروز از غپینو در گروه شیرینی و شکلات و غگلپا در گروه لبنیات گفتیم در گروه اشامیدنی ها هم غدیس نماینده خوبی میتواند باشد . معتقدیم غبشهر در منفیها و غزر در قیمت های اصلاح شده نیز میتوانند جالب باشند .
فصل قندی ها کم کم از راه میرسد و آغاز می شود و شرایط خوبی را دراین گروه داریم احتمال یک رشد قیمت را در این گروه درایم و به نظر شرایط خوبی خواهد داشت .از دید ما قزوین و قشهد شرایط خوبی دارند ولی در کل دراین گروه قپیرا و قصفها هم میتوانند جالب باشند و این گروه را زیر نظر داشته باشیم
قطعه سازان پر شور
در نمادهای قطعه ساز همچنان گزارش های ابان فراتر ازانتظار سبب شده تا قطعه ای ها در روندی نوسانی و مثبت قرار داشته باشند این روزها از دید تکنیکالی نیز قطعه ای ها صعود خوبی را نشان می دهند
در خکار شاهد رقم خوردن حجم معاملات سنگینی بودیم خکاری که شرکت های زیر مجموعه اش گزارش های بسیار خوبی را منتشر کرده و شاهد روند صعودی خوبی می باشد این سهم تا قیمت های 320 تومان جای رشد داشته و تلاش خوبی برای تثبیت روند در قیمت های بالای 280 تومان داشته است
ختوقا در قیمت های 360 تومان در حال کف سازی می باشد امسال سود شرکت از طریق مبدل خودرو پاک متحول می شود صورت های مالی این شرکت قطعه ساز زیر مجموعه ختوقا که تاثیرات بالایی بر سوداوریش دارد با جهش عایدی همراه شده و به نظر می رسد باید در انتظار سود بالایی از ختوقا تا پایان سال باشیم
خمهر گزارش ابان ماه بسیار عالی داشت در ابان ماه سهم کولاک کرده و با افزایش نرخ دریافتی انتظار می رود گزارش های ماهانه خوبی در انتظارش باشد سهم حمایت قوی در سطوح 200 تومان از سهم می رود سهمی که در قیمت های 200 الی 225 تومان در نوسان و باید منتظر ماند و دید سهم از کدام سو روند خود را می شکند
ساختمانی ها در اوج
ساختمانی ها وضعیت خوبی داشته و همچنان میل به صعود دارند گزارشهای اماری مسکن نشان می دهد همچنان شاهد رشد قیمت در این حوزه و افزایش ارزش دارایی ساختمانی های بورسی هستیم به خصوص اینکه از دید نموداری نیز ساختمانی ها همچنان استعداد خوبی برای صعود دارند
ثغرب مهمان صف خرید شده و توانست با موفقیت از مقاومت 760 تومانی عبور و راه خود را برای رسیدن به قیمت های 820 تومان هموار سازد این سهم ساختمانی در وضعیت خوبی قرار داشته و اوضاع بنیادی خوبی دارد ثغربی که شایعات واگذاری یکی از زمین های مهمش همچنان انتظارات بالایی در سود سازی را ایجاد کرده است
همانطور که انتظار می رفت ثمسکن هم به کف قیمتی 400 تومانی واکنش نشان داد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با رشد خوبی در ارزش ان ای ویش همراه شده است سهم همچنان مورد حمایت جریان های پولی قرار دارد سهمی که هدف قیمتی 460 تومانی را دنبال می کند
کیسون در ساختمانی ها هم در موقعیت خوبی قرار دارد سهمی که عمدتا از دید تکنیکالی بار دیگر به کف قیمتی 125 تومانی رسیده است سهم در این قیمت ها توان واکنش مثبت را دارد و بار دیگر یک برگشت نوسانی 10 درصدی را به ثمر برساند کیسونی که شاهد رشد خوبی از ارزش قراردادهای خود بوده اما عمدتا از دید تکنیکالی مورد توجه است
چهارگوشه بازار
در سمگا سهمی که به طور غیر مستقیم و از طریق هلدینگ ماهان شاهد افتتاح طرح های توسعه ای سنگ اهن و فولادی می باشد و توانسته با جهش سود سازی در صورت های مالی 6 ماهه تلفیقی همراه و به سود بیش از 4000 میلیارد تومانی برسد سهم در حال حمایت و جمع اوری سهام خود توسط بازیگرانش است تحولات در صورت های مالی تلفیقی 6 ماهه مشهود و امسال سود شرکت اصلی هم با جهش همراه می شود سهم از سطوح ارزش ذاتی خود فاصله زیادی داشته و با انتشار گزارش های بیشتر بازار به این سهم نیز توجه خاصی خواهد کرد ولی در کل سهم بسیا پر ریسکی است .
شکام با رنج مثبت تا صف خرید پیش رفت سهمی که امسال شایعات سود 140 تومانی داشته و در نیمه اول سال به سود سازی بالایی رسیده است خبر معافیت مالیات بر ارزش افزوده واردات مواد اولیه دارویی و شیمیایی سبب شد تا این شرکت دارویی شیمیایی با اقبال و روند صعودی همراه شود هدف اول سهم سطوح 680 الی 720 تومان ارزیابی اما در بازه میان مدت سهم تارگت 800 الی 900 تومانی را دنبال می کندپ
سرمایه گذاری رنا حمایت های خوبی می شود به طوری که امروز سهم توانست در قیمت های بالای 720 تومان قرار بگیرد مقاومت قوی که ورنا توانست خوب از پس ان بر بیاید این سهم که فروش سهام سایپا را در پیش رو داشته و در نوک پیکان این فروش قرار دارد همچنان با حمایت های قوی به سمت سطوح 760 و 850 تومانی در حرکت خواهد بود
در مورد خبرهای خودرویی هنوز خبرها هست و داغ هم هست ولی توجه بازار به انها کمتر شده دیروز بورس کالا اتفاقات خوبی را شاهد بودیم ایران خودرو دیروز 2100 دستگاه تارا و 207 در بورس کالا عرضه کرد که کل این عرضه به فروش رسیده و درآمدی بالغ بر 860 میلیارد تومان برای ایران خودرو به همراه داشت. قیمت های پایه تعیین شده توسط شرکت در این عرضه نسبت به عرضه قبل به طور متوسط 26% افزایش داشته است که بیشترین افزایش قیمت پایه با 56% مربوط به 207 دستی سفید و کمترین آن با کاهش 1 درصدی قیمت پایه مربوط به تارا اتوماتیک نقره ای است. به نظر این سهم یک شفاف سازی لازم دارد ولی هنوز به طور کلی خیلی این عدد حجم بزرگی از فروش نشده است .
به زودی برای شاهین هم در بورس کالا عرضه صورت میگیرد امروز منفی خودرو و خساپا در قیمت های خوبی برای نوسان است در مورد خساپا هم عرضه بلوک خپارس و خکاوه به زودی نهایی می شود ولی در کل فعلا ورنا و وساپا را خاص تر در بازار میخرند
از اوره متانول خبر میرسد نرخ خوراک حوالی 4000 پیشنهاد مجلس خواهد بود و جمع بندی شده و فرمول ان تغییر میکند و این خبرخوبی است در سوی دیگر قطعی گاز این گروه را داریم فعلا سراغ متانولی ها نمی رویم ولی اگر خبر نرخ گاز قطعی شد زاگرس یک برگشت خوب دارد . از شیراز خبرهای خوب و خاص افزایش سرمایه 200% هم شنیده می شود شیراز شپدیس در گروه اوره فضای خوبی را دارند در سوی دیگر شگویا را هم زیر نظر داشته باشید و حتی شغدیر هم خاص است با دید ریسک کم در این گروه نوری وبوعلی پارس همچنان خاص هستند
در بین معدنی ها و سنگ آهنی ها بخواهیم 2 سهم بگوییم یکی کچاد و دیگری کزغال است البته فزر را هم میگوییم زیر نظر بگیرید ولی هردو گزینه های خوبی هستند در کزغالدر مهر به 2044 میلیارد ریال رسید و نرخ ۳۷,۳۱۹,۴۹۱ ریال بوده و رشد کرد
در آبان هم 2083 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۳۸,۲۹۳,۰۴۶ ربال بود
8 ماهه 16601 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 8752 میلیارد ریال بود در بدبینانه ترین حالت ها 2800 و 2900 ریال سود هر سهم داشته و میتواند جالب باشد .
بسویچ و بترانس کمی بهتر بودند و صد البته بسویچ کمی نوسانی است . سهم 2 ماهی است متحول شده و کافی است این موضوع برای اذر هم رخ داده و جمع فروش 3 ماهه اخیر 300 باشد 6ماهه 261 ریال سود محقق کرده به نظر با شایعه 800 ریال سود محقق شده احتمالی و افزایش سرمایه 60% از انباشته در این قیمتها قابل بررسیاست .
در ساختمانی ها فضای دو سهم خاص ثامید و ثبهساز را با دید کمی صبرو حتی میان مدت زیر نظر داته باشید و قابلیت های خوبی برای نوسان دارد احساس میکنیم با این وضعیت بازار این گروه یک باردیگر مورد توجه واقع شده و نوسان خوبی را میدهد .
بااین خبرها حخزر و حکشتی را هم زیر نظر بگیرید به خصوص حخزر که شرایط خاص و ویژه ای را دارد ولی در کل حکشتی در قیمت های زیر 2000 فضای خوبی برای خرید را میتواند فراهم کند .امروز حکشتی هم شفاف سازی کرد به نظر انتشار دوباره گزارش زیرمجموعه ها در حکشتی میتواند جالب باشد


