جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 6آذر 1401

گزارش بازارامروز یکشنبه 6آذر 1401

نوید خاندوزی
نوامبر 27, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز یکشنبه 6آذر 1401

بازار تک موتوره ! 

بازار این  روزها  شبیه ماشینی شده که اتفاقا موتورش با حرکت گروه خودرو  داغ می شود و تا این گروه مثبت می شود بقیه  بازار هم  انگار رونق گرفته و انگیزه پیدا میکند  . درست یا غلط فعلا  وضعیت این است  … البته  کم کم هر چه جلوتر برویم فکر میکنیم عامل دلار هم کمی به آن اضافه  شود . ولی در کل امروز بازار در نیمه دوم کمی فاز بهبود را با کمک خودرویی ها برداشت تا بازهم به روزهای آتی و فضای بعدی بازار توجه بیشتری داشته  باشیم . با این جو  شاید  فردا  روز بهتری برای بازار باشدو البته  انصافا تا اینجای کار گزارش ها و اخبار هم بد نبوده  …

در کنار این  اتفاقات اخیر بازار بسیاری مطرح میکنند که حرکت جدید  بازار روی دوش 3 عامل حرکت میکند که  خبرهای خودرویی ، رشد دوباره نرخ ارز و تحولات مثبت  بودجه  هستند ! البته  بودجه همین که اسیبی به  بازار نزند  انگار مثبت بوده است  . اما بحث دلار را بگذارید  با پاسخ به پرسش های متعدد گزارش بازار چند روز گذشته باز کنیم که سوالات بسیاری را در ذهن مخاطب مطرح کرد  و نیاز به توضیح است …

اگر به خاطر داشته باشید چند روز قبل در مورد موضوعی صحبت کردیم که نکته ای را در دل خود داشت و آن هم این جمله بود که:
بعد از اعتراضات اخیر و به واقع اگر بخواهیم به زبان واضح تر بگویم پس از فوت مهسا اداره کشور دیگر نحوه اداره قبل نیست و اعتقاد داریم مسائل روز کشور و به طور کلی اقتصاد کشور گران اداره خواهد شد
بسیاری این سوال را مطرح کردند که به طور کلی این جمله که کشور گران اداره خواهد شد به نفع بازار خواهد بود یا به ضرر بازار ؟! به نظر می رسد در بخشهایی قطعاً به سود بازار نخواهد بود و در بخشهای دیگر شاید بتوانند به سود بازار تمام شود  و موازنه این جریان  را باید دید
در زیان ساده تر گران اداره شدن کشور یعنی کسری بودجه یعنی ادامه سیاست دست انداختن دولت در جیب شرکت ها و گرفتن بخشی از سود آنها به سود خود و ادامه  رفتار پوپولیستی برای جلوگیری از بحران های دیگر …  که البته همه و همه میدانند که اثرات زیانباری دارد اما دولتی که گرسنه و بی پول است این حرفها سرش نمیشود ما پیش از این اثرات تصمیمات این چنینی را در بازار شاهد بوده ایم و همین حالا هم که بازار کمی مردد عمل  کرده و دل به خرید نمیدهد بابت این است که می ترسد از دل بودجه ناگهان دست تبرزنی بیرون آمده و این نهال تازه شکل گرفته اعتماد اخیر فعالان به بازار را از ریشه بزند.
وقتی صحبت از گران اداره شدن کشور می شود به هر حال بخشی از هزینه آن را شرکت ها می پردازند  که برای راضی نگه داشتن قشر متوسط و …  به هر کاری تن میدهند چرا که مدیران  آنها نیز دولتی هستند …  از تاکید دوباره روی نرخ گذاری دستوری بگیر تا اجبار شرکت ها به برخی هزینه های خاص همه اینها از عواقب و موارد گران اداره شدن کشور است نکته بعد صندوق های بازنشستگی هستند که احتمالاً فشار پرداخت ها و  فشار دولت و افزایش هزینه‌های این صندوق ها موجب حرکت غیر فعال و غیر مفید آنها در بازار میشود و این موضوع نیز که آنها همیشه تشنه پول برای پر کردن چاله چوله های ایجاد شده توسط دولت هستند بیش از پیش نمایان خواهد شد اما تمام این موارد را بیان کردیم نکات دیگری هم وجود دارد
کار به جایی میرسد که به قول معروف کف دست مو ندارد  ! شرکت ها می گویند بکن !!!   اکثر گذرگاه‌های مالی و پولی توسط دولت زده می شود و حالا دولت می ماند و مسیرهای دیگر کسب درآمد اینجاست که شاید روی نسبتاً خوش آن برای بازار روشن می‌شود اما قطعاً این موضوع برای کشور و مردم جذاب نخواهد بود دولت دراین حالت 3 رویداد پیش روی خود دارد  …  مجبور به چاپ پول یا انتشار اوراق و افزایش نرخ دلار نیما و یا هر 3 عامل توامان با هم خواهد کرد که این رفتار و این موضوع باعث افزایش تورم و به تبع آن قدرت گرفتن دارایی ها در بازار میشود و به نظر دارایی سهام نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود این شاید تنها نکته خاص برای بازار باشد که البته همیشه این موضوع نیز رخ داده و ما شاهد آن هستیم که با  سرعت به وقوع پیوسته …

بسیاری برایند تمام این جریانات را خلاصه در نرخ ارز می بینند و ما هم معتقدیم  در این بین سرعت این تحولات با جریانات سیاسی کم و زیاد می شود و اگر به خاطر داشته باشید در همان روز نوشتیم که جریانات سیاسی اعم از داخلی و خارجی یا شبیه یک کاتالیزور عمل کرده و سرعت می بخشد یا می‌تواند سرعت گیر باشد
یک بار دیگر باهم آن مطالب آن روز را می خوانیم :
یک موضوع به عنوان عامل بیرونی فضای اقتصادی نقش کاتالیزور یا سرعت گیراوضاع را بازی می‌کند و آن جریانات سیاسی است… به خصوص در حوزه تحریم‌ها و مذاکرات معتقدیم اگر سرعت تحولات منفی سیاسی ناگهان شتاب گرفته و اوضاع بدتر شود (چیزی که این روزها شاهدیم ) کاتالیزور سیاست و فشار تقاضا روی دلار افزایش یافته و ممکن است این موضوع با سرعت بسیار بالایی به وقوع بپیوندد و در سوی دیگر توافق و برگشت به برجام می تواند سرعت این تحولات را کم کرده و اهداف مورد اشاره را به زمان بیشتری موکول کند و این خود نشان می دهد با تحولات بسیار خاص و متفاوتی مواجه هستیم که می‌تواند در بازار اثرگذار باشد و در نهایت باید گفت آن جریان پولی که بیرون نشسته و ایستاده و نظاره گر است با تحرکات ارزی رابطه عجیبی دارد و هر گاه شاهد این تحرکات در بازار بودیم این جریان پول نیز از ترس از دست رفتن ارزش واقعی دل به دریای هر دارایی میزند که سهام در دسترس ترین آن است

و اما نکته مهم …  دیروز صحبت های رهبری را شنیدیم و نکات متفاوتی نسبت به حرف های قبلی بیان شده بود که در بخش سیاست خارجی شاید طی این مدت برای اولین باربود که  با شدت و با قدرت نسبت به مذاکره صحبت شد … بحث ما صرفا نتیجه گیری اقتصادی است و سعی میکنیم  پیش بینی نکنیم
از منظر اقتصادی اگر بخواهیم موضوع برجام و توافق را بررسی کنیم باید اذعان داشت که اگر این صحبت ها برای تهدید طرف مقابل و عدم زیاده‌خواهی مطرح شده و پشت آن توافق نصف و نیم بند احتمالی وجود داشته باشد خب بد نیست  …
و یا فضا به‌طورکلی تیره و تار شده و اوضاع جور دیگری پیش خواهد رفت…  اگر این شکل دیگر که با تهدید و ماشه و تحریم همراه است رخ دهد  شک نکنید سرعت تحولات ممکن است به شکل دیگری خود را بروز و ظهور داده و بازار را غافلگیر کند.  طرفین ممکن است برای نشان دادن عزم جدی خود گام های نه چندان سازنده بردارند که هزینه این گام ها قطعاً به بازار تحمیل خواهد شد و این نکته مهم ایست که باید در نظر داشته باشیم یعنی احتمالاً سرعت تحولات سیاسی در هفته ها و روزهای آتی کمی متفاوت پیش خواهد رفت و می تواند فضای بازار  و همچنین دلار و نرخ ارز را تغییر دهد . این چیزی است که باید  دنبال کنیم .
به طور کلی فکر می کنیم از نیمه دوم آذر تحولات سیاسی اقتصادی و همچنین شرایط خاص بودجه می تواند اثرات متفاوتی در بازار داشته باشد

و حرف اخر … بارها  نوشتیم و پاک کردیم و نمیخواستیم واقعا حرفی بزنیم ولی نمی شود برخی حرف ها را نگفت  …

دنیای اقتصاد  جز معدود و یا شاید  تنها  روزنامه ای باشد که هنوز اندک اعتباری برای خود بین روزنامه ها دارد و دنبال  کننده های زیادی دارد . بسیاری امروز میگفتند چرا این روزنامه تحلیلی زده و پیش بینی افت بازار را داشته آن هم در تیتر یک !!   … برخلاف عزیزان ما اصلا نمیگوییم  زدن تحلیل بد است یا خوب است حرف ما این است که این  روزنامه طی ماه ها و سال های گذشته در این حوزه  بیطرف نبوده  و همه می دانند که همیشه با واسطه حضور برخی افراد زاویه دار با بازار سرمایه تحلیل های مغرضانه ای داشته است ! فقط توصیه دوستانه به این افراد این است که این اعتبار باقی مانده را این طور به باد ندهید !

اما روی سخن اصلی و حرف اصلی مان با سازمان بورس است ! بی تعارف مقصر شمایید . انقدر با بگیر و ببندهای متعدد بچه های حرفه ای و خوب بازار را از فضای تحلیل دور کردید که امروز روزنامه ای که از شرکت های بورسی ارتزاق میکند به کاسبی ما پوزخند می زند ! شک نکنید مقصر این بی عرضگی و باختن فضای رسانه ای شمایید …

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که خوب آغاز نکرد ولی خوب تمام کرد تا به فردا امیدوار تر باشیم…

خودرویی ها در دو مسیر

این روزها گزارش های ماهانه خودرویی ها از اهمیت بالایی برخوردار است شرکت هایی که توانسته اند با فروش  های خوبی همراه شوند این روزها در گروه می درخشند

این گروه علاوه بر حجم بسیار هم پر خبر ظاهر شده و تحولات و چشم ها به این گروه است .
در مورد گروه خودرو عرضه در بورس کالای خودرو مهم ترین خبر است و فکر میکنیم از همین رو خودرو پیش رو باشد . در سایر خبرها واگذاری احتمالی 2 شرکت زیرمجموعه خساپا در بازار هم جدی است در کنار این سایر شرکت ها و قطعه سازی ها هم واعقا جالب بودند مثلا خکاوه و خدیزل هر دو خوب عمل کردند و به نظر خدیزل قابلیت های خوبی برای رشد میتواند داشته باشد هر دو ماهانه خوبی زدند

خزامیا هم فروش بسیار خاص و خوبی را ثبت کرد و او هم امروز مثبت است . در سایر شرکت های قطعه سازی ختوقا خکار خزر هم جالب بوده و در نهایت بازهم برسیم به خبهمن که فکر میکنیم انتشار گزارش 6ماهه تلفیقی خبهمن قابلیت توجه بیشتر به این سهم خواهد بود .

در زامیاد فروش بالای 2000 میلیاردی در آبان ماه و رسیدن فروش 8 ماهه به بالای 10 هزار میلیارد تومان شایعات سود سازی سنگین سهم را تقویت کرده است این روزها زامیاد وارد فاز صعودی قوی شده و حسابی انتظارها را از خود افزایش داده است سهم دو تارگت 1450 و 1600 تومانی دارد

خاور هم در آبان ماه خوش درخشید سهم با این فروش عالی نشان داد همچنان توان سود سازی 40 تومانی و حتی بیشتر را دارد خاوری که به سمت قیمت های 250 تومان روانه شده و به نظر می رسد حتی بتواند با شکسته شدن این سد قیمتی تا سطوح 280 تومان هم رشد داشته باشد تحولات بنیادی در خاور کاملا مشهود است

ایران خودرو با نوسانات ارامی همراه است سهم برای شکسته شدن سد قیمتی 260 تومان نیازمند محرک های قوی می باشد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و اگر خبری از عرضه بلوک و یا عرضه بیشتر خودروهای پرتیراژ این شرکت در بورس کالا منتشر شود سهم با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه وتوان صعود به سمت قیمت های 280 الی 300 تومانی را دارا می باشد

خودرو خبهمن در اصلی ها و ختوقا و خکار در قطعه سازی ها بد نیستند

غذایی های دلپذیر

در نمادهای غذایی هم شاهد انتشار گزارش های خوبی هستیم در غذایی ها صورت های مالی 6 ماهه مثبتی را شاهد بودیم حالا گزارش های ماهانه نیز نشان می دهد هم روند رو به رشد قیمت فروش محصولات این شرکت ها و رشد حجم فروش ماهانه کماکان ادامه دارد

در گروه غذایی امروز شرایط بد نیست و بازار میتواند این گروه را دنبال  کند غدیس و غشهداب سهم های خوب این گروه بودند  . غشهداب دو ماه اخیر متحول شده است غشهداب مهر و ابان خوبی داشت . در 3ماهه دوم در تیر 656 میلیارد ریال فروش و درامد داشت و رشد نرخ گرفتهدرامد مرداد 664 میلیارد ریال و شهریور 759 میلیارد ریال بود .در 3ماهه سوم متفاوت ظاهر شده و مهر به 1074 میلیارد ریال رسید و ابان 1119 میلیارد ریال بود و8 ماهه 5501 میلیارد ریال فروش رسیده است که مشابه سال قبل 3609 میلیارد ریال بود

غپینو هم خوب عمل کرد سهم  در تابستان خوب بود و شهریور 2386 میلیارد ریال فروش داشت در مهر با افت 1665 میلیارد ریال فروش زد و ابان با کمی رشد جبران کرد و به 2394 میلیارد ریال رسیده است 8 ماهه 14027 میلیارد ریال فروش داشته است . مشابه سال قبل 6174 میلیارد ریال بود.

در غپینو که شایعات سود 50 تومانی جریان دارد سهم به قیمت های 300 تومان نزدیک می شود رنج قیمتی 300 الی 320 تومان هدف این موج فعلی صعودی سهم ارزیابی می شود سهعمیکه همچنان بازار فروش خوبی داشته و با فروش های ماهانه تحولات بنیادی جدی را در سودش نشان می دهد

غچین از دید تکنیکالی وارد فاز صعودی قوی شده است با توجه به ماهیت گزارش اخیر سهم به نظر می رسد سود امسال بالای سطوح 200 تومان قرار گرفته و با پی بر ای 6 سهم ارزش ذاتی 1200 تومان داشته باشد با صف خرید امروز  و تثبت سهم در قیمت های بالای 1050 تومان رشد تا هدف وعده داده شده محتمل خواهد بود

غمهرا نیز به قیمت های 1200 تومان نزدیک می شود سهمی که با تکمیل توسعه مهرام 2 ظرفیت تولید محصولاتش به خصوص انواع کچاپ رشد بالایی خواهد داشت و با این رشد سود سازی سهم نیز متحول می شود همچنان فروش های ماهانه سهم در سطح بالایی قرار داشته و نشان می دهد امسال سود خوبی به خصوص در نیمه دوم سال انتظار غمهرا را می کشد

ساختمانی های سر به فلک

ساختمانی ها بعضا امروز صدر نشین بازار بودند سهامی که بازار انتظارهای بالایی داشته و به دلیل رشد روز افزون قیمت ملک و آمارهای صعودی بانک مرکزی در خصوص رشد ماهانه 2 تا 3 درصدی قیمت مسکن با اقبال همراه شده اند

در ثالوند سهم همچنان با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد سهمی که 15 درصد از قیمت های پیشنهادی ما بالا امده و به سمت هدف 720 تومانی در حرکت است سهم کف سازی خوبی درقیمت های 560 تومان داشت سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و چشم انداز سود سازی قوی دارد

ثمسکن هم به قیمت های بالای 400 تومان صعود داشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به واسطه رشد قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه و خبرهایی در خصوص عرضه مسکن جنوب از شرکت های غیر بورسی تا پایان سال و ورود نقدینگی قوی با اقبال همراه شده است سهم رشد بالایی از سطوح 260 الی 400 تومان داشته و برای شکست قیمت های 420 تومان و رشد تا اهداف 460  و 520 تومان نیاز به خبر و یا حمایت های قوی دارد

ثاخت قصد دارد در قیمت های بالای 220 تومان تثبیت تا بار دیگر با یک نوسان مثبت به سمت سطوح 240 الی 250 تومانی برود سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و ارزش ان ای وی بالایی دارد اما سود سازی پایین سهم باعث شده تا سهم با سطوح ارزش ذاتی خود فاصله داشته باشد

افزایش نرخ های جذاب در قطعه سازان

در قطعه سازان شاهد دریافت افزایش نرخ های خوبی هستیم افزایش نرخ هایی که وضعیت این شرکت ها در نیمه دوم سال را بهبود داده و به نظر می رسد شرکت هایی که رشد خوبی در فروش های ماهانه داشته باشند با اقبال همراه شوند

خموتور با نوسانات مثبت همراه شد سهم در استانه مقاومت 480 تومانی قرار دارد فروش آبان ماه شرکت کمی افت داشته و به مانند ماه های گذشته نبود اما همچنان بازار انتظار سود بالای 80 تومانی را از سهم دارد از دید بنیادی سهم بر سر مقاومت قوی قرار گرفته است

خرینگ با صف خرید همراه شد فردا هم سهم مثبت بماند جای رشد تا قیمت های 2400 الی 2500 تومانی را خواهد داشت سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و برای امسال شایعات سود 250 تومانی دارد سهمی که گزارش خوبی هم در 6 ماهه داشته و به نظر می رسد صورت های مالی 9 ماهه خوبی در انتظارش باشد

خمهر هم رشد خوبی داشته و سعی در تثبیت درقیمت های بالای 180 تومان دارد شنیده می شود شرکت افزایش نرخ 15 درصدی را دریافت کرده است به نظر می رسد فروش خوبی در انتظار سهم بوده و آرام آرام شاهد رشدش تا سطوح 200 تومان باشیم

دارویی های توانا

در نمادهای دارویی شاهد رشد قیمتی و روند صعودی ادامه دار هستیم این شرکت ها افزایش نرخ های بین 30 تا 70 درصدی دریافت کرده و با این افزایش نرخ های اخیر تحولات بسیار خوبی در انتظارشان است

دارویی دانا با فروش عالی آبان  ماه خود نشان داد امسال به سود سازی بالای 600 تومانی خواهد رسید سهمی که با اعمال پی بر ای 6 ارزش ذاتیش سطوح 3600 تومان براورد می شود به خصوص این که با افتتاح طرح های توسعه ای در این غول دارویی در نیمه دوم سال توان فروش و سود سازی خوبی در سهم ایجاد شده است

دسانکو با خبر هایی که در خصوص تولیدات جدید و گرفتن سهم 50 درصدی از داروهای سرطانی منتشر کرد با اقبال و صف خرید همراه شده است دسانکویی که اصلاح بسیار بالایی داشته و انتظارات بازار به دلیل براورده نشدن باعث افت قیمتی سنگینی در سهم شد سهمی که توان برگشت به قیمت های 650 تومان را در گام اول خواهد داشت

دکیمی هم اصلاح خوبی از سقف قمتی 2500 تومان داشته است سهم فعلا توانسته بخشی از این اصلاح خود را جبران نماید در دکیمی باید به سود شرکت های زیر مجموعه هم  توجه داشت سودی که می تواند در سه ماهه اخر سال سبب تحول در سود دکیمی شود این سهم امسال سود 450 الی 500 تومانی و ارزش ذاتی 2800 الی 3000 تومانی داشته و همچنان جای رشد را دارا می باشد

.در بین سایر شرکت ها دکوثر واقعا خوب بود و ابان متفاوتی داشت
سهم در فصل دوم در تیر 272 و مرداد 265 میلیارد ریال بود شهریور با رشد به 426 میلیارد ریال رسید
سهم در مهر با رشد 681 میلیارد ریال شد و ابان به 1474 میلیارد ریالی رسیده است و 8 ماهه 3784 میلیارد ریال بود که از مدت مشابه قبل که 1417 میلیارد ریال بود بیشتر است . دکیمی هم شرایط خوبی را داشت دکیمی در آبان 1193 و مهر 882 میلیارد ریال فروش داشت سهمی که در اغاز 3ماهه دوم در تیر 496 میلیارد ریال و مرداد688 میلیارد ریال وشهریور 674 میلیارد ریال فروش زد و8 ماهه 5488 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه سال قبل این عدد 2939 میلیاردریال بود . دپارس را هم واقعا جز خوب های این گروه می بینیم دپارس مهر کمی افت کرد ولی آبان با رشد جدی 1042 میلیارد ریال شده است
در نیمه دوم در تیر 643 میلیارد ریال بود و مرداد 824 میلیارد ریال بود و رشد کرد در شهریور هم به 1053 میلیارد ریالی رسید و مهر 730 میلیارد ریال بوده و افت کرده است در ابان به 1042 میلیارد ریال رسیده و خوب عمل کرده است
و8 ماهه 5825 میلیارد ریال فروش زدو مدت مشابه قبل این عدد 3711 میلیارد ریال بود

در گروه پخش واقعا پخش البرز هم خوب عمل کرد و به نظر گزارش خوبی در 9 ماهه و روند حرکتی سهم را خواهد داشت در 3ماهه سوم در مهر به 11275 میلیارد ریال و ابان 16969 میلیارد ریال رسیده و 8 ماهه 83686 میلیارد ریال شد. کل سال قبل شرکت ۷۷۹۳۹ میلیارد ریال بوده است

چهارگوشه بازار

بانک شهر که مدت ها در حال درجا زدن در کف قیمتی 420 تومانی بود امروز با رنج  مثبت صف خرید شده و در استانه شکست مقاومت 460 تومانی و رشد تا سطوح بالای 500 تومان قرار دارد این بانک در حال فروش دارایی های خود به منظور کاهش زیان انباشته و سپس افزایش سرمایه و خروج از ماده 141 می باشد

وساپا توانست به قیمت های بالای 500 تومان رشد داشته باشد سهمی که اگر قیمت های 520 تومانی را بشکند در گام بعدی مهمان سطوح 560 تومانی خواهد شد این سهم سرمایه گذاری با رشد قیمت سهام سایپا با رشد ارزش ان ای وی همراه و تلاش دارد با فروش سه ملک مازاد خود توان بنیادی خود را افزایش دهد

فزر توانسته سود سازی خوبی در شرکت های زیر مجموعه رقم  بزند طلا همچنان در حال رشد بوده و فزر در موقعیت بنیادی خوبی قرار دارد امسال تحقق سود 400 الی 500 تومانی در فزر بعید نمی باشد به همین دلیل روند سهم در میان مدت صعودی بوده و سهم در نیمه دوم سال با این قیمت های طلا سود سازی بهتری خواهد داشت

در بین پتروشیمی ها کمی صبور باشید  . شگویا سهم در شهریور 1616 میلیارد تومان فروش داشته است و مهر با رشد 1799 میلیارد تومان بود و ابان 1536 میلیارد تومان شد 8 ماهه 14464 میلیارد بوده است .8 ماهه قبل 10838 میلیارد تومان بوده است .  به نظر شگویا و شیران شاید کمی بهتر عمل کنند و در بازار جالب تر باشند

در گروه  فولاد به نظرفخوز وفولاژ جالب هستند . در این گروه فخوز بد عمل نکرده است در ابان 41410 میلیارد ریال فروش داشته است و نرخ صادراتی ۱۲۹,۷۶۸,۰۸۱ ریال بوده است . 8 ماهه 319280 میلیاردریال فروش و8 ماهه مشابه قبل 276511 میلیارد ریال بوده استفولاژ هم از دید ما خوب بوده و جز خوب هاست فولاژ در آبان کمی رشد داشت و 10980 میلیارد ریال فروش زد سهم مهر 9675 میلیارد ریال رسیده بود
در شهریور این عدد 9681 میلیارد ریال بود و 8 ماهه 83714 میلیارد ریال بوده و نسبت به مدت مشابه قبل 58308 میلیارد ریال بوده است فعلا فخوز وف ولاژ و فولاد هر 3 شرایط خوبی دراین گروه دارند و کمی هم نرخ شمش افزایش داشته است

در این  بین ارفع  را واقعا جالب دیدیم و گزارش خوبی هم زد  در مهر با فروش 10555 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ۱۳۵,۴۲۷,۶۱۳ ریال بود
در ابان این عدد 16661 میلیارد ریال بوده و نرخ ۱۳۸,۲۹۷,۵۶۱ ریال است
8ماهه 90178 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه قبل 54662 میلیارد ریال بود

بازهم سراغ  سیمانی ها میرویم که گزارش های خوبی داریم  . سمتاز را کمی بیشتر نوسانی زیر نظر بگیرید در گزارش بین سیمانی ها به نظر شرایط سفانو ساوه را دیروز نوشتیم که بسیار خوب بود و امروز سراغ سخوز میرویم که او هم گزار بسیار خوبی داشت سخوز ابان متفاوتی داشت
سهم در شهریور بسیار خوب عمل کرد و 1909 میلیارد ریال فروش داشت ولی مهر با کمی افت 1663 میلیارد ریال و ابان 2261 میلیارد ریال شد
در تیر 1206 میلیارد ریال شد و مرداد 1124 میلیارد ریال شده و 8 ماهه 11708 میلیارد ریال فروش داشته است مشابه قبل 7752 میلیارد ریال بود

در بین  لوازم خانگی ها به نظر مادیرا را جالب میخرند ولی بازی خوبی میتواند در لخزر شکل بگیرد . لخزر بازی و گزارش خوبی را دارند در لخزر افزایش سرمایه نیز در راه است و دید بلند مدت دارید میتواند سهم جالبی شود در لخزر مهر و ابان خوبی داشت
در 3ماهه سوم در مهر 1170 میلیارد ریال و ابان هم با رشد 1547 میلیارد ریال فروش داشته 8 ماهه به 10304 میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه قبل 7494 میلیارد ریال بود این سهم را کمی بیشتر و قوی تر زیر نظر داشته باشید .

قاسم را هم جالب می بینیم و این سهم نیز خوب پیش رفته در مهر به 9457 میلیارد ریال و ابان به 10251 میلیارد ریالی در فروش رسیده است
8 ماهه 70136 میلیارد ریال درامد داشت کل عدد سال قبل 64788 میلیارد ریال بوده است

 

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم