جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 28 آبان 1401

گزارش بازارامروزشنبه 28 آبان 1401

نوید خاندوزی
نوامبر 19, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 28 آبان 1401 
آزار و آوار ریسک ها ! 

روزهای تلخ آبان  را هم کم کم تمام میکنیم و تو گویی ازاین پس به جای خرداد پرحادثه باید از آبان ماه گفت . بازار امروز نسبتا منفی و پر فشار ظاهر شد و حق داشت تا  زیر آوار و آزارریسک های متعدد  این واکنش را داشته  باشد  . حقیقت امر باید گفت  نمی شود اواری از ریسک های مختلف روی سر بازار خراب شود و انتظار داشته باشیم اوضاع ساکت و مسکوت و ارام بماند…

بازار امروز را در حالی پیش بردیم که به نظر به شدت تحت تاثیر سه عامل و سه اتفاق خاص بود که در این آخر هفته سراغ او آمد و دوباره ریسک‌های بازار را کمی افزایش داد و نگاه بیرون به بازار را دشوارتر کرده است البته معتقدیم شدت منفی بازار امروز به خصوص در نیمه دوم انقدر عجیب و  خاص نبود ولی باید عوامل اثرگذار در فشار فروش امروز را  شناخت و معتقدیم در کوتاه مدت  کمی بازار را به سمت فروش بیشتر هدایت میکند ولی موقت است  .
اولین عاملی که هرطور نگاه کنید نمی شود از کنار آن گذشت افزایش ریسک های جدی سیاسی داخلی در بازار است.  این افزایش ریسک را سعی می کنیم به دو شکل طبقه بندی کنیم و دو عامل مجزا برای آن داشته باشیم اول و شاید مهمترین عامل تحولات داخلی سیاسی است که شاهد بودیم اعتراضات مردم رنگ دیگری به خود گرفته و فضای پر خشونت تری را رقم زده و از سوی دیگر هم رفتار حاکمیت با معترضین طوری بوده که هیچ جای دفاعی را باقی نگذاشته و این موضوع و پیچیدگی های آن باعث افزایش ریسک بازار در فضای فعلی شده است. فضا آنقدر تند و پیچیده و غیرمنطقی و عجیب پیش می‌رود که به نظر از کنترل خارج شده و تبعات آن آواری است که روی سر اقتصاد و سپس بازار خراب می شود که البته امروز شدت آن را کمتر می‌بینیم ولی به طور جدی وجود دارد
عامل دوم تحولات سیاسی بین‌المللی است که خود را در صدور قطعنامه های متعدد علیه ایران به خصوص قطعنامه آژانس نشان داد که به نوعی برای ایران شاخ و شانه می کشند و تهدید می‌کنند که مکانیسم ماشه از رگ گردن به شما نزدیکتر است و می‌تواند فعال شود این که عملیاتی می‌شود یا نمی‌شود یا اصلاً تهدید و زبان انها منطقی هست یا نیست بحثی جداست اما برداشت بازار برداشت متفاوتی از این ماجرا خواهد بود و موجب افزایش ریسک های سیاسی و سیستماتیک بازار میشود
عامل سوم هم که برای همه مهم است بازارهای جهانی بوده که به شکل بارزتر و جدی تر خود را در ریزش نفت در بازار نشان داد تا وینتر ایز کامینگی که قرار بود عامل فشار ما برای طرف مذاکره کننده باشد با کم خردی و بی دانشی و عدم درک درست از شرایط توسط سیاسیون ما معکوس عمل کرده و به خود ما برگشته و انگار زمستان که می آید عزای انرژی برای ما سخت‌تر می‌شود و تازه اول ماجراست.
تحولات سقف خرید نرخ ۶۰ دلاری برای نفت روسیه اتفاق خاصی است که اگر‌اجرایی شود می تواند باعث سقوط درآمدهای کشور و فروش نفت ما به زیر این رقم باشد از این مرثیه هر چه بخوانیم کم گفتیم و هرچه بیشتر بدانیم به حماقت و بی تدبیری برخی بیشتر فکر می کنیم…
یک نکته را نیز در مورد عامل اول و دوم که تحولات سیاسی است عرض کنیم همیشه این طور بوده که تحولات سیاسی با بالا گرفتن و افزایشش  موجب تقویت نرخ ارز و سپس حرکت بازار شده است اما مدت هاست بازار سرمایه دچار بیماری شده که ما شاهد آن هستیم که ریسک تحولات سیاسی را در ارز می‌بیند ولی در قیمت ها لحاظ نمیکند به واقع به عقیده بسیاری ،تحولات ارزی در قیمت سهام دیده نمی‌شود و یا سرعت این دو با هم متناظر نیست این خاصیتِ افزایش ریسک های سیاسی است و به نظر نقطه پر رنگی بر این اصل است که احتمال قهر و ترس جریان پول و فاصله گرفتن آن از بازار وجود دارد…
اما این یک  طرف ماجراست  و  بیایید کمی خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم فرض کنیم سناریویی که تاکید می‌کرد بازار بعد از یک رشد با طی کردن دوران استراحت و سپری شدن ۹ تا ۱۳ روز کاری کندل ساید و افزایش و کاهشی نوسانی و نامحسوس دوباره انرژی جذب کرده و به سمت بالا حرکت می کند درست  باشد در این حالت  نباید خیلی نگران  باشیم  .
اگر این اتفاق درست باشد و بخواهد به وقوع بپیوندد به نظر باید بستر آن در بازار هم فراهم باشد و مهمترین بستر این موضوع آرامش است در حال حاضر به نظر چنین بستری با این فضا فراهم نیست اما دو عاملی که شاید بتواند بازار را از این نقاط بعد از چند روز دست به دست شدن کمی بهبود بخشند یکی جریان نرخ ارز و خبرهای وابسته به آن یعنی تحولات بودجه و نرخ دلار نیما است و دیگری جریان سیاسی و آرامش آن …البته برخی هم معتقدند عامل سومی به نام گزارش های ماهانه می تواند در این موضوع اثرگذار باشد اما بازار مدتهاست با گزارش ها وزن قوی نمی‌دهد و چیزی نمی بیند و واکنش او واکنش بیطرفانه است هر چند که همین گزارش ها بستری برای رشد اخیر بازار را رقم زدند و ارزندگی اورا به رخ کشیدند.

البته اخر وقت  بازار خبرهای بهتری را داشتیم که  شاید فضای بهتری را  رقم می زد  در خبرها امده  بود طبق رایزنی های صورت گرفته و برنامه ریزی جدی سازمان بورس در خصوص بندهای اثرگذار بودجه سال آینده بر شرکت های بورسی، دولت و مجلس طبق هفته های گذشته از عدم تصویب هر بند ضدبورسی در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داده اند تا یکی دیگر از ریسک های بزرگ بازار سهام کنار رود. به واقع اتفاقا  مسئولین امر به خوبی می دانند که  بازار تحمل ریسک های متفاوت دیگر را ندارد و بهتر است در همین حد ها باشیم که بهنظر ریسک بودجه کمی از سر بازار برداشته ده و حتی معتقدیم روشن شدن ابعاد نرخ ارز در بودجه میتواند شوک خوبی باشد.   بگذریم و سراغ  بازار برویم  …

و اما سراغ  بازار برویم …

سیمانی ها در استانه تحولات افزایش نرخ
درخواست افزایش نرخ 35 درصدی انجمن صنفی سیمانی ها و احتمال افزایش نرخ سیمان در بورس کالا امروز سبب شکل گیری جو مثبت در اردوی سیمانی ها شد

سیمان شمال با رشد قیمتی به سمت شکست قیمت های 920 تومان و رشد تا قیمت های 1000 تومانی می رود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی قابل توجهی خواهد داشت این سهم سیمانی به نظر می رسد در صورت دریافت افزایش نرخ بتواند با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه شود

هلدینگ سفارس هم با روند نوسانی مثبت همراه بود سهمی که قصد دارد تا در قیمت های بالای 1800 تومان تثبیت و راه خود را برای رشد تا سطوح 2000 تومان هموار سازد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و روند میان مدت صعودی خوبی خواهد داشت سفارسی که امسال سودش از طریق شرکت های زیر مجموعه اش رشد خوبی خواهد یافت

در سخوز همچنان سهم در مواجهه با قیمت های 2400 تومان کار سختی دارد این سهم سیمانی تا قیمت های 2600 تومان و حتی 2800 تومان در صورت شکسته شدن مقاومت خود جای صعود دارد سهمی که به واسطه رشد قیمت دلار و افزایش نرخ های فروش کلینکر صادراتیش به عراق در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است در صورت افزایش نرخ پتانسیل لازم برای شکسته شدن مقاومت در این سهم ایجاد می شود

در بین سیمانی ها سشرق امروز باز می شود و میتواند جالب باشد در سشرق در مجمع به ازای هر سهم ۱۳۸۰ریال سود نقدی تقسیم شد.به نظر قیمت در حوالی 6800 6900 ریال باز شود یکی از گزینه های خوب و کم ریسک بازار می شود .

به نظر در گروه سیمان سهم هایی که این ماه ماهانه خوبی بدهند باید بیشتر زیر نظر باشند ولی در کل سخوز سفانو ساوه و برخی دیگر گزینه های خوب و جالب این گروه هستند . به نظر در این گروه سپاها هم میتواند  جالب باشد  بازگشایی خوبی خواهد داشت

 

دارویی ها همچنان در فکر صعود
در دارویی ها قطار افزایش نرخ سهام این گروه همچنان بر ریل های صعود قرار دارد به طوری که شاهد افزایش نرخ های قابل توجهی در این صنعت بوده که تاثیراتش در نیمه دوم سال بر دارویی ها اعمال می شود

دارویی جابر سرانجام خود را به قیمت های بالای 1000 تومان رساند سهم اصلاح قیمتی بسیار خوبی داشته و حالا در صدد برگشت به قیمت های 1100 الی 1200 تومان است این سهم دارویی وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم به واسطه تولید انتی بیوتیک ها سود عملیاتیش رشد خوبی خواهد داشت و هم به واسطه رشد سود سرمایه گذاری ها سودش همچنان صعودی خواهد بود

دارویی اسوه در حال اصلاح به سمت قیمت های کف 3000 الی 3200 تومان است با همین حمایت قوی و هدف 3600 تومان می تواند نوسانات خوبی از این سهم گرفت سهمی که اوضاع و احوال بنیادی خوبی داشته و تحولات مثبتی در عملکرد 6 ماهه از خود نشان داده است

دبالک به سمت قیمت های 720 تومان در حرکت است سهم موج صعودی خوبی را اغاز و بازدهی خوبی داشته است شنیده می شود قیمت مواد اولیه دارویی تولیدی این شرکت رشد بسیار بالایی داشته و گزارش عملکرد ابان ماه با جهش فروش در این شرکت همراه خواهد بود دبالم انتظار می رود با رسیدن به هدف قیمتی مذکور متعادل شود

این نکته را دقت کنید با رشد گروه رشد شرکت های توزیع دارو نیز قوی تر میشود و دتوزیع را دراین حوزه و در این وادی بهتر میبینیم .

پالایشی های فرصت ساز

در نمادهای پالایشی روند نوسانی قیمت های جهانی نفت و برخورد سهام پالایشی هب مقاومت های خود در کنار عدم توان شکست این مقاومت ها باعث اصلاح و فرصت سازی خوبی در این گروه شده است

ریزش نفت با شکل بد و عجیبی آغاز شده است . تحولات سقف قیمت روی نفت روسیه اگر عملی شود اتفاق مهم و بزرگی برای بازار نفت رخ میدهد و شاهد افت نفت در بازارخواهیم بود . در مورد گروه پالایش قطعا این افت فضای ناامنی را برای این گروه در بازار رقم می زند . فشار فروش روی پالایشی ها افزایش یافت و میتواند این فشار فروش را قوی تر هم دید ولی در کل این گروه ریسک  خاصی دارد  . فقط این میان یک نکته وجود دارد اسپرد ممکن است حتی افزایش یابد چرا که قیمت نفت در حال افت است و فراورده ها ممکن است کم نشوند یا کمتر بریزد . . از همین رو فکر میکنیم تا بازار این نکته را درک کند زمان می برد و ما یک دور منفی 8 تا 10% را در بازار دارد . با دید نوسان به نظر روند کاهشی این گروه آغاز شده با دید کمی صبر شپنا در منفی ها و زیر 6500 6600 ریال خوب است . شاید شبندر هم کمتر از 8500 8600 ریال بد نباشد وقتی این اتفاق رخ میدهد کم ریسک ترین عضو گروه فعلا پالایش می شود اگر صندوق پالایش حفظ شود و بقیه اصلاح  ریزی کنند  اختلافی که  صحبتش است  کمتر می شود  .

شبندر به سمت حمایت 860 تومانی عقب گرد می کند این سهم پالایشی وضعیت بنیادی خوبی داشته و شایعات سود 180 تومانی دارد سهمی که پس از اصلاح همچنان می تواند به عنوان گزینه ارزنده گروه باز به مسیر صعودی با اهداف 920 الی 1000 تومان بازگردد

شپنا هم به سمت حمایت 650 تومانی عقب نشینی کرد سهمی که طرح توسعه اش افتتاح و نیمه دوم سال جذابی برای این سهم انتظار داریم شپنایی که پس از اصلاح همچنان جذاب بوده و امسال با توان سود سازی 160 الی 170 تومانی  دارد

شاوان به سمت کف قیمتی 1900 تومان درحرکت است سهمی که سطوح 1800 الی 1900 تومان حمایت های قوی برای این سهم تشکیل دادهو شاوان را می تواند به تعادل برساند این سهم پالایشی با توجه به ماهیت صورت های مالی 6 ماهه اوضاع بسیار خوبی دارد

تفلای ساختمانی ها
در نمادهای ساختمانی روند نوسانی ادامه داشت عمدتا این روزها اقبال با سهامی است که وضعیت بنیادی بهتری داشته یا تحولات درونی خاصی دارند
ثرود روند مثبت و نوسانی خود را حفظ و به سمت سطوح 920 تومان روانه شده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته وبه دلیل دارا بودن پروژه های کوچک وضعیت فروش بهتری دارد ثرود هم توان رشد میان مدتی خوبی دارد

در ثاخت شاهد روند نوسانی مثبت بودیم سهم کف قیمتی خوبی در سطوح 200 تومان ساخته است از سوی دیگر مقاومت های 220 و 250 تومانی دارد فعلا سهم در مسیر تقابل با قیمت های 220 تومانی در حرکت بوده و باید دید ایا قادر به شکست این مقاومت و رشد تا سطوح قیمتی 250 تومان می باشد

آ س پ به قیمت های 420 تومان رسید شکارش بسیار عالی خواهد بود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی در ساختمانی ها داشته و پروژه های در دست اجرای قابل توجهی دارد فعلا نوسان گیری در سطوح 420 با هدف قیمتی 460 تومان گزینه مطلوبی می باشد

سرمایه گذاری ها و مانع شاخص
در نمادهای سرمایه گذاری شاخص منفی مانع از رشد ادامه دار سرمایه گذاری ها شد به نظر می رسد سرمایه گذاری ها این روزها گره قوی به روند شاخص خورده اند

وپترو امروز اوضاع بهتری داشته و به سمت قیمت های 1000 تومانی حرکت کرد به خصوص این که سهم کف سازی بسیار خوبی در سطوح 920 تومان داشت شنیده می شود امسال سهم به سود 200 تومانی خواهد رسید و سود شیمی بافت و هامون کیش با رشد خوبی همراه می شود

وصنعت با اصلاح ادامه دار خود به قیمت های 160 تومان رسید به نظر می رسد سهم در این سطوح به تعادل برسد سهمی که همچنان برای امسال توان رسیدن به سود 40 الی 50 تومانی را داشته و انتظار می رود کم کم شاهد برگشت روند سهم از همین سطوح حمایتی باشیم

تاپیکو نتوانست هدف قیمتی 1250 تومانی را بزند جچو منفی پتروپالایشی ها سبب روند منفی و اصلاحی در این سهم شد سهمی که ارزش ان ای وی بالایی داشته و از سوی دیگر سود سازی قابل توجهی هم در پیش رو دارد تاپیکویی که توان برگشت از حمایت 1100 تومانی را خواهد داشت

با دید کم ریسک ها وسکاب پردیس ومهان بد نیستند و کمی پر ریسک تر بین این گروه وخارزم است .

چهارگوشه بازار
در بین سهم های خاص بازار خودرو  را خوب خریدند  منفی امروز خودرو و خساپا جالب بود به خصوص خودرو با این خبر عرضه  207 در بورس کالا که شنیده  شده  20 هزار کد مجوز رقابت گرفته اند  . خبهمن هم با دید کمی صبرو گزارش 6 ماهه تلفیقی سهم خوبی می شود دراین گروه فکر میکنیم در بین قطعه سازی ها منفی امروز ختوقا با دید یک پله خرید نوسانی بد نیست و همچنین فکر میکنیم دراین شرایط خزر و خمحرکه نیز در این گروه شرایط خاصی دارند . ولی در کل در این گروه دو سهم خودرو و خبهمن را با دید ریسک گریز ها و خگستر با دید ریسک پذیرترها مورد توجه میدانیم

ایران خودرو در اواخر وقت واکنش های حمایتی خوبی داشت و مثبت شد سهم بر سر مقاومت 220 تومانی قرار داشته و برای رشد قیمتی باید این سطوح را با حجم و قدرت بالا بشکند ایران خودرویی که عرضه محصولاتش به خصوص محصولات پر تیراژش در بورس کالا تحولات خوبی را در سهم ایجاد خواهد کرد

بیمه کوثر همانطور که اشاره شد با شکسته شد مقاومت 360 تومانی به سمت هدف 400 الی 420 تومان در حرکت می باشد این سهم بیمه ای به واسطه دارا بودن پرتفوی سرمایه گذاری مناسبی که دارد با اقبال خوبی همراه می باشد این سهم بیمه ای هم توانایی شناسایی سود خرید و فروش خوبی از سرمایه گذاری هایش را دارد هم سود این سرمایه گذاری ها امسال تکان خوبی به بیمه کوثر می دهد

حفاری شمال می تواند سود تسعیر ارز خوبی را شناسایی نماید این سهم توان صعود تا قیمت های 420 تومان را پس از این موج اصلاحی خواهد داشت سهم حمایت قوی در سوطح 360 تومان داشته و انتظار می رود در همین سطوح قیمتی با حمایت همراه شود

در گروه ساختمان بارها تاکید کردیم از نظر ارزش دارایی و مقایسه با ارزش بازار به نظر ثامید و ثبهساز گزینه های خوب و خاصی در این شرایط هستندو با دید کمی صبر هردو قابلیت های خوبی برای نوسان در بازار دارند .

رشد قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن خبرخوبی برای بازار است اما به نظر فاز بعدی رشد این گروه با گزارش های ماهانه خوب و رشد دلار و بورس کالاست . دراین گروه رشد قیمت ورق هم جالب است و در مجموع با این حرف ها می شود طیفی از سهم های فولادی را ردیف کرد . فولاد فخوز فولاژ ارفع کاوه گزینه های خاص این گروه هستند و حتی خود هرمز هم با توجه به این اتفاقات میتواند مورد توجه بازار باشد . در بین  سهم های بازار ارفع در اصلاح میتواند جالب باشد  .  در سنگ آهنی ها هم وضعیت خوب است  . دراین گروه واحیا توضیحاتی را ارائه داده و باز می شود که اگر این توضیحات منجر به بازگشایی شد به نظر خرید در منفی و صفر تابلو یکی از گزینه های خوب بازار میتواند باشد . دراین گروه کچاد را همیشه بررسی کردیم و در سوی دیگر سراغ کگهر باید برویم که میتواند جالب باشد در کگهر در 9ماهه به سود 4334 ریالی رسیده است و 118957 میلیارد ریال سود عملیاتی و 108362 میلیارد ریال سود خالص دارد این سهم قابلیت های خوبی را دارد و میتواند در گروه در کنار واحیا و کچاد گزینه قابل قبولی باشد .

پتروشیمی ها در بازار مورد  توجه هستند . دراین گروه سهم خوب کم نیست ولی نکته قطعی گاز احتمالی این گروه را زیر فشار می برد در سوی دیگر دراین گروه برخی سهم ها نظیر شگویا و یا شغدیر هم جالب هستند در شغدیر خبرمهم شرکت در مزایده خرید بلوک 20 درصدی سهام شرکت پتروشیمی اروند است . این خرید میتواند شگویا را هم جذاب تر نماید . شغدیر چند وقتی است در بورس کالا فعال تر است در اخرین عرضه کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین 299،954 ریال مچ شد که 2.4 درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در 16 آبان می‌باشد سهم 3ماهه 3816 ریال سود محقق کرده بود 6 ماهه به 4812 ریال رسید و به نظر رسیدن به 10000 ریال سود سخت نیست به نظر در این گروه  شگویا هم  گزینه جالبی شده است  شگویا 3ماهه 438 ریال سود محقق کرده است البته در سود عملیاتی کمی کمتر شده ولی در کل 3ماهه 11259 میلیارد ریال سود عملیاتی و 10484 میلیارد ریال سود خالص داشت
در 6ماهه به سود عملیاتی 20688 میلیارد ریالی و سود خالص 18998 میلیارد ریال بوده است و 793 ریال سود هر سهم داشته است

در گروه لوازم  خانگی مادیرا شرایط خوبی را دارد  به نظر مادیرا میتواند  با گزارش های بعد  جالب تر شود ولی کمی باید مراقب نوسان گیری ها  بود  . لخزرو بشهاب هم جالب هستند  . هردو سهم یعنی هم لخزر و هم بشهاب افزایش سرمایه خوبی دارند مجوز افزایش سرمایه 1000 درصدی لخزر از محل سود انباشته صادر شد در سوی دیگر هم شاهد بودیم مجوز افزایش سرمایه 350 درصدی بشهاب از محل سود انباشته صادر شد.ببنید بین این دو شاید بشهاب خاص تر باشد و بنیادی تر ولی معتقدیم کمی دید میان مدت داشته باشید لخزر را قوی تر و بهتر میبینیم و میتواند برای پول های منطقی بازار جالب باشد .

در غذایی ها نیز وضعیت بد نیست  در این گروه در بین لبنیاتی ها غشصفا و غگلپا شرایط خوبی دارند با دید کمی نوسانی تر و خاص تر غمینو هم یکی از سهم های خاص بازار است و در کنار او غدیس هم میتواند جالب توجه باشد . غمینو را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید و در آخر سراغ غشهداب میرویم که با دید یک سهم خاص غذایی میتواند از بعد نوسانی مورد توجه بازار و سهامداران باشد .

در بین قندی ها قشهد و قپیرا جالب هستند ولی قلرست هم جالب ظاهر شده است قلرست در ۳ماهه به سود ۲۳۹ ریالی رسیده است به نظر قند اصفهان و هگمتان هم خبرهای خوبی را دارند و بین این دو قند اصفهان قابلیت های خوبی برای سود سازی قوی در بازار خواهد داشت

امروز فاذر را نیز بسیار خوب و پرحجم خریدند . روز های قبل نیز عنوان کردیم که شنیده می شود تاکید میکنیم به عنوان شنیده و شایعه مطرح است که کارها و مقدمات لازم برای عرضه بلوکی فاذر اغاز شده و به زودی این موضوع عملیاتی می شود با دید یک سهم خاص نوسانی  میتواند جالب باشد . کمی سهم را بیشتر زیر نظر داشته باشید .

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم