جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه 25 مهر 1401

گزارش بازارامروز دوشنبه 25 مهر 1401

نوید خاندوزی
اکتبر 17, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز دوشنبه 25 مهر 1401 

بوی گزارش ها ! 

امروز بازار در بستری ارام تر و فضایی کم خبرتر در حالی که بوی کباب گزارش برخی شرکت ها به مشام میرسید  جنبو جوش بیشتری از خود نشان میداد و همه البته  خدا خدا میکنند که بوی کباب باشد واقعا و … بگذریم  …

در این روزها معتقدیم  بازار به وضوح این سیگنال را می فرستد که برای بهبود به دو سه روز آرامش فضای سیاسی و اقتصادی نیاز دارند ببینید قبل از هرچیز تکلیف خود را روشن کنیم ما از منظر سیاسی مباحث را نگاه نمیکنیم اینجا در این گزارش بازار در مورد بازار می خواهیم صحبت کنیم وقتی در مورد بازار صحبت میکنیم قطعاً نوع نگرش شخصی سیاسی در آن دخیل نخواهد بود از همین رو معتقدیم برای بهبود اوضاع بازار به دو سه روز آرامش سیاسی و سپس دو سه روز ثبات و حتی مثبت اندک بازار احتیاج داریم تا جریان پول بار دیگر آرام شده و به سمت بازار حرکت کنند و به نوعی این گارد بسته خود را باز کرده و فضای بهتری را شاهد باشیم
البته در فضای فعلی بازار بسیاری معتقدند کار به این آسانی نخواهد بود یا بگذارید راحت تر صحبت کنیم برای بازار دو سناریو مطرح می شود که هر یک از این سناریوها می تواند اثرات متفاوتی در سرنوشت سهامداران داشته باشد
اول سراغ بدبین های بازار میرویم که تماشاچیان فعلی بازار هستند و هم نموداری و هم بنیادی و هم به قول خودشان سیاسی معتقدند بازار باآرامش احتمالی ایجاد شده طی چند روز ۱ مثبت رو به بالا را با کمک گزارش ها می زند اما هیچ چیز تمام نشده دوباره تنش بازار را فرامی‌گیرد و ریزش داریم .حال این تنش میخواهد سیاسی باشد و یا تنش های بودجه ای آنها اعتقاد به اعداد کمتر و پایین تری را داشته و معتقدند بازار باید به اعدادی حوالی ۱.۲ هم برسد تا جریان پول سینه چاک شده و برای خرید سهم چشم بسته عمل کند.

این بدبینانه ترین سناریویی است که در حال حاضر پیش روی بازار است و عوامل منفی که می توانند اوضاع را دوباره به سمت منفی سوق دهند یکی تحولات سیاسی و دیگری تحولات بودجه‌ای می دانند
اما خوشبین های بازار جور دیگری فکر میکنند… آنها معتقدند تا همین جای ماجرا هم زیادی منفی بودیم اوضاع سیاسی به سمت آرامش پیشرفته و فضای بازار کم کم روی آرامش را به خود می بیند و گزارش‌های ۶ ماهه جذب، دلار و اتفاقات دیگر همه عاملی برای حرکت بازار و برگشت و رشد او خواهد شد فردا حتما در مورد موضوع پی به ای و ارزش دلاری بازار صحبت میکنیم این طیف معتقدند در پایین ترین نقطه ۵ یا۶ سال اخیر قرار دادیم حتی از نظر دلاری هم بازار به سال ۹۸ برگشته و دیگر دلیلی برای افت بیشتر وجود ندارد آنها این عدم دلیل برای افت بیشتر و چشم‌انداز مثبت را عاملی برای حرکت بازار از این محدوده می دانند و البته عوامل سیاسی و بودجه را حذف کرده و سعی می‌کنند با دیدخوب و مثبت‌تر به بازار نگاه کنند معتقدیم فاز بد بینی خیلی در بازار جایی ندارد و امیدواریم سناریو خوشبینانه رخ دهد

برای وقوع این سناریو یک بستر و زمینه مهم وجود دارد و آن آرامش سیاسی است و سپس در بستر آرام سیاسی می توان آرام آرام نفس های گرم اتفاقات و رویدادهای بنیادی بازار را شماره کرد و اثرگذار دانست.

و دو نکته آخر یکی در مورد سهامی که به فروش رفت و نقدینگی که در اختیار صندوق توسعه بازار است و دیگری در مورد فضای خاص گزارش ها…
اول در مورد منابع صندوق توسعه و تثبیت صحبت کنیم که به نظر می رسد حوالی ۳ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار این دو صندوق است. این عدد نه خیلی کم و نه خیلی زیاد است یا به عبارت دیگر سه هزار میلیارد تومان نه خیلی دردی را دوا میکند اما بی تاثیر هم نخواهد بود و می‌توان از آن به عنوان یک مسکن موقت ۱۵ ۲۰ روزه کاری یاد کرد که می تواند بازار را در حوالی قیمت های منطقی و مناسبی حفظ نماید منتهی خرج کردن و هدایت بازار هم هنر می خواهد به نظر خرید یکپارچه همه بازار خیلی نمی تواند مورد توجه باشد و بهترین کار این است که لیدرهای بازار حمایت شود و جو خوبی به کل بازار داده شود به نظر این بار کمی سعی شود حداقل برای این مبلغ برنامه متفاوت تری داشته باشیم و مسیر متفاوت تری پیش گرفته شود تا شاید اثرگذاری آن بیشتر و قوی تر باشد
نکته بعد در مورد گزارش ها همچنان روزها میگذرند و ثانیه ها می آیند و ما انتظار فرج از گزارش‌های ۶ ماهه میکشیم که هنوز هیچ یک روی کدال نرفتند به نظر انباشت این گزارش ها برای چند روز آخر می تواند این ریسک را به همراه داشته باشد که اخبار خوب گزارش‌ها ناگهان با یک ضد خبر سیاسی و یا جهانی و هر رویداد دیگری کاملا از بین رفته و روز از نو روزی از نو
این موضوعی است که بارها به آن اشاره کردیم اما گوش شنوایی بدهکار این ماجرا نیست و همچنان مسیر همان مسیر است و کسی به فکر بهبود اوضاع بازار از طریق گزارش ها نیست و نخواهد بود
در صورتی که معتقدیم ماندگار ترین و پایدارترین نوع مثبت بازار مثبتی است که از طریق گزارش های بنیادی به وجود آید. مثل چیزی که برای پالایشی ها میبینیم و فکر میکنیم به بخش بزرگی از بازار میتوان  گسترش و توسعه داد  …

داروهایی و مدد افزایش نرخ

در نمادهای دارویی افزایش نرخ های دریافتی سبب شده تا سهام دارویی امروز را وضعیت بهتری در معاملات خود داشته باشند

در این گروه دارویی کوثر با رشد قیمتی سعی در شکسته شدن سد قیمتی 260 تومان داشت با افزایش قابل توحه نرخ داروهای انتی بیوتیکی که محصول اصلی این شرکت است سهم در موقعیت سود سازی خوبی قرار گرفته است سهمی که هدف قیمتی 280 الی 300 تومانی دارد

دارویی دانا هم قصد برگشت روند را کرد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با رشد قیمتی خوبی در میان مدت همراه خواهدشد شنیده می شود این شرکت دارویی طح توسعه خود را افتتاح و امسال سود سازی خوبی خواهد داشت ارزش ذاتی سهم سطوح 3000 تومان براورد می شود

دبالک با شکسته شدن قیمت های 480 تومانی به سمت سطوح قیمتی 520 در حرکت خواهد بود این سهم اهداف قیمتی 560 تومان را به عنوان گام دوم خود داشته و در موقعیت سود سازی خوبی به خصوص با توجه به گزارش های مثبت ماهانه قرار دارد

پالایشی ها و خبرهای خوب

در نمادهای پالایشی شاهد انتشار خبرهای خوبی هستیم ماهیت گزارش های 6 ماهه این گروه ظاهرا مثبت بوده و پالایشی ها جای رشد قیمتی خوبی با انتشار گزارش های 6 ماهه خود خواهند داشت

در این گروه شپنا با شکسته شدن سد قیمتی 620 تومانی تا سطوح قیمتی 700 تومان جای رشد خواهد داشت شنیده می شود در گزارش 6 ماهه سود خوبی محقق شده و امسال شپنا به سود سازی مناسبی خواهد رسید برخی سود 60 تا 70 تومانی را برای 6 ماهه شپنا تخمین می زنند

در شبندر هم روند صعودی بود سهمی که اصلاح بالایی داشته و ارزش ذاتیش حداقل قیمت های 800 الی 900 تومان است این سهم نیز به مدد گزارش 6 ماهه خود اگر فراتر از انتظارهای بازار باشد توان رشد قیمتی خوبی را خواهد داشت

شتران بتواند از سد قیمتی 460 تومانی عبور نماید تا قیمت های 520 تومان جای رشد را خواهد داشت شتران اوضاع و احوال خوبی داشته و وضعیت خوبی را دنبال می کند به خصوص این که خبرهای خوبی در این سهم به گوش رسیده و بعید نیست سود بالای 50 تومان در 6 ماهه محقق شده باشد اگر سود سازی شایعه شده صحت داشته باشد شتران وارد کانال 500 تومانی خواهد شد

سیگنال های مثبت غذایی

در نمادهای غذایی شاهد سیگنال های مثبت خوبی از سهام این گروه بودیم غذایی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با انتشار صورت های مالی 6 ماهه پتانسیل هایشان را به نمایش می گذارند
در غسالم هم سهم می تواند تحرکات مثبت خوبی با انتشار صورت های مالی 6 ماهه داشته باشد هر چه سود 6 ماهه به سهمی 40 تومان نزدیک تر باشد سهم توان صعود بهتری دارد غسالمی که هدف قیمتی 320 تومانی و کف 280 تومانی داشته و فعلا در این دو سطح قیمتی در نوسان است اما روند میان مدت سهم با اهداف 360 و 400 تومان صعودی ارزیابی می شود

بازار شایعه تجدید ارزیابی در زپارس حسابی داغ است این سهم به مصاف قیمت های مقاومتی 5600 تومانی رفته و در صورت شکسته شدن این سد قیمتی تا سطوح 6500 الی 6800 تومان هم جای صعود دارد زپارسی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و اما بیشتر شایعات تجدید ارزیابی سنگین سبب رشد قیمتی سهم شده است

در بین  برخی سهم ها  غمینو امروز گزارش خوبی زد و میتواند جالب باشد .غمینو در 3ماهه با تحقق سود 301 ریالی و 6 ماهه به عدد 651 ریالی مواجه بود و رشد 204% را دارد . در 3ماهه 559 میلیارد ریال سود عملیاتی و 452 میلیارد ریال سود خالص دارد در 6ماهه سود عملیاتی 1191 میلیارد ریال و سود خالص 975 میلیارد ریال است

ساختمانی های خوش نوسان
همچنان ساختمانی ها روندشان نوسانی دنبال می شود ساختمانی هایی که وضعیت خوبی داشته و می توانند با دید میان مدت به روند رو به رشد بازگردند
در این گروه ثغرب امروز هم مورد توجه واقع شد سهمی که پول قوی در ان جریان داشته و سبب نوسانات خوبی در سهم شده است این سهم تا قیمت های 720 تومان جای نوسان خواهد داشت و در سطوح قیمتی فوق به مقاومت قوی برخورد خواهد کرد که شکستش نیازمند حمایت قوی می باشد

توس گستر به سمت هدف قیمتی 640 تومانی روانه شده و راهی تا رسیدن به این هدف قیمتی ندارد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و با واگذاری یکی از پروژه هایش به سوددهی خوبی رسیده است این سهم خبرهایی در خصوص توان شناسایی سود 100 تومان برای سال جاری را دارد

سامان گستر به کف قیمتی جذاب 1000 تومانی رسیده است سهمی که امسال هم سودش متحول و هم شایعات خوبی در خصوص تجدید ارزیابی دارد به نظر می رسد اگر خبر تجدید ارزیابی رسما منتشر شود سهم استارت رشد قیمتی خوبی را بزند سهم در کف قیمتی تکنیکالی قرار و می تواند یک نوسان 20 درصدی را تجربه نماید

سیمانی ها در انتظار 6 ماهه های قوی
در نمادهای سیمانی نوسانات بعضا مثبت در نمادهای گروه ادامه داشته و سیمانی ها در وضعیت خوبی به سر می بردند

در سیمان شرق سهم نشان داده حسابی به کف قیمتی 700 تومان چسبیده و قصد افت قیمتی از این سطوح را ندارد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و هم از سود سازی بالایی برخوردار و هم برنامه عرضه سهام سیمان سفید شرق را در دستور کار خود دارد سهم در صورت شکسته شدن قیمت های 720 تومان دور صعودی خوبی را اغاز خواهد کرد

در سخوز همانطور که عنوان شده بود سهم در کف قیمتی 2000 تومانی جذابیت خوبی داشته و توان صعود خوبی تا قیمت های 2400 و 2600 تومانی دارد دو هدفی که با انتشار صورت های مالی 6 ماهه در این سهم محقق خواهد شد و سهم جای استارت رشد قیمتی خوبی را خواهد داشت

سیمان هگمتان هم به سمت قیمت های هدف 3200 تومان نوسان می کند سهم کف قیمتی 2800 تومان و هدف 3200 تومانی داشته و فعلا در این سطوح در نوسان است گزارش 6 ماهه منتهی به خرداد ماه سهم عالی و گزارش 9 ماهه سهم نیز به نظر می رسد مثبت باشد و بتواند تحرکات خوبی را در این سهم سمیانی رقم بزند

سرود هم  گزارش خوبی داد انصافا  فعلا  سخزر و سرود خوب بودند در سرود  در ۶ماهه به سود ۲۳۱۰ ریالی رسیده است
سرود در گزارش 3 ماهه به سود 1134 ریالی رسیده بود و رشد خوبی نسبت به قبل داشته است . سهم در ۳ماهه 999 میلیارد ریال سود عملیاتی و 918 میلیارد ریال سود خالص دارد در ۶ماهه سود عملیاتی ۲۱۵۷ و سودوخالص ۱۸۷۱ میلیارد ریال است با این پی به ای زیر 5 به نظر سهم قابلیت یک رشد 20% را در مرور زمان خواهد داشت .

چهارگوشه بازار
در گروه بانک شنیده می شود وبملت و ونوین بهترین گزارش های گروه را داشته و سامان و وپست هم پشت سر انها حرکت میکنند به نظر ونوین در این قیمت ها و این شرایط میتواند ارزنده تر رفتار کرده و فضای بهتری را نیز داشته باشد . وبملت هم از سود 550 ریالی شایعه شده تا اعداد بالاتر و باید صبر کرد دید چه می شود .

ونوبن امروز را با روند نوسانی کمی مثبت همراه بود سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و می تواند تا قیمت های 320 الی 360 تومان رشد داشته باشد گزارش مهمی از صورت های مالی 6 ماهه سهم در پیش رو می باشد که می تواند تاثیرات زیادی بر روند این سهم داشته باشد

کلوند هم ارام ارام به سمت قیمت های 2400 تومان در حرکت است این سهم کاشی سازی سود سازی بالایی داشته و افزایش نرخ اخیر هم به توان بنیادی سهم کمک کرده است تحولات سهم در گزارش های ماهانه اخیر مشهود است کلوندی که شایعات سود 500 تومانی برای سال جاری داشته و به همین منظور رشد خوبی در میان مدت خواهد داشت

غزر هم این روزها با حمایت سهامداران حقیقی و خرید گسترده سهام در حال رسیدن به قیمت های 760 تومان است این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و شایعات سود بالایی دارد از سوی دیگر اصلاح شدیدی که سهم تجربه کرده است سبب اقبال و برگشت روند در غزر شده است

وملل هم  شرایط خوبی را دارد و گویا  بلوک  توسط فروشگاه رفاه خریداری شده و این اختلاف قیمت  بلوک و تابلو  فضای سهم  را تغییر میدهد

حفاری شمال یکی از سهم های خاص بازار است . سهم ملک می فروشد با شرایط چهل درصد نقد زمان تنظیم مبایعه نامه، پنجاه درصد زمان تحویل ملک و ده درصد زمان تنظیم سند رسمی قیمت پایه مزایده 4.750.000میلیون ریال می باشد که سود خوبی برای حفاری شناسایی می شود

کطبس هم بد نیست ولی انتظار به طور کلی ازاین گروه کمی بیشتر است در کطبس در گزارش 6 ماهه به سود 858 ریالی رسیده است
سهم در 3ماهه ۴۷۸ ریال سود محقق کرده بود سهم 3ماهه ۴۲۱میلیارد ریال سود عملیاتی و ۳۷۵ میلیارد ریال سود خالص دارد در 6 ماهه سود عملیاتی 780 و سود خالص 673 میلیارد ریال بوده است به نظر 1500  1600  ریال سود را میتواند  بسازد  .

توجه به گروه قند روز به روز بیشتر می شود و این موضوع سبب می شود بررسی دراین گروه بیشتر شود از دید ما قزوین قشهد قپیرا شرایط خوبی را دارند و میتوانند مورد توجه بازار باشند و با دید میان مدت این گروه را باید کمی بیشتر زیر نظر گرفت

حکشتی  و حتاید در شرایط فعلی میتوانند  جالب باشند در مورد حکشتی در سال مالی قبل با وجود تحریم و تمامی اتفاقات این بود و این شرایط را داشت و این سود خوب محقق شد و امسال صحبت از سود بالای 7000 ریال است به نظر در این قیمت ها حکشتی با وجود تمامی ریسک ها گزینه بدی نمیتواند باشد

در بازار این روزها میتوان سپید و سیمرغ را نیز در نظر گرفت هردو با توجه به حرکت و سفت شدن دوباره دلار با رشد فروش مواجه می شوند و از همین رو سپید و سیمرغ را هردو در نظر بگیرید و میتوانند مورد توجه بازار باشند به خصوص فکر میکنیم سیمرغ در گزارش پیش رو گزارش خاصی را به نسبت قیمت خود خواهد داشت

شسپا امروز بلوک خوبی خورد و میتواند  جالب باشد  به نظر شسپا  با دید کمی صبرو اتفاقات  گزارش های مالی 6 ماهه و ماهانه  قابلیت های رشد بنیادی خوبی را دارد

خبهمن هم شرایط خوبی را دارد به نظر با دید میان مدت و کمی صبر خبهمن و خدیزل شرایط خوبی را دارند .

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم