[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
گزارش بازارامروز یکشنبه 13 شهریور 1401
آرام و بی انگیزه !
انگار در بازار خریدار و فروشنده کلا ناامید شده و همه چیز را رها کرده اند ولی در کل امروز بازار با کمک امدادهای غیبی و رسیدن به نقاط خوب نموداری و کمی هم افزایش نرخ ارز بهتر از دیروز عمل کرد و همین که امروزش از دیروز بهتر بود برای خود پیروزی به حساب می آمد البته بازار همچنان به شدت از مشکل کمی حجمی و بی توجهی و سردرگمی رنج می برد …
بازار را در حالی امروز پیش بردیم که نیمه دوم تقریباً میتوانستیم ببینیم که با کمک و حمایت برخی امدادهای غیبی تثبیت و توسعه شرایط بهتری را تجربه میکرد و فاز قوی تری در خرید را گرفته بود. البته همچنان ابهامات و اتفاقات روی سر بازار قرار دارد و همچون ابری سیاه روی بازار سایه انداخته
تازه شرایط خاص منفی بازار باعث شده تا برخی بدبین ها و منفی باف های بازار دلایل دیگری را هم به این شدت منفی فعلی اضافه کنند و به این جنازه نیمه جان لگدی بزنند…برخی معتقدند روال معمول آخر شهریور و پایان سال مالی بسیاری از کارگزاریها دوباره باعث فشار فروش در نمادها می شود و بحث تسویه اعتبار ها به طور واضح خود را در بازار نشان خواهد داد(البته واقعا باید دید کسی هم مگر چیزی برایش مانده که اعتبار بگیرد چه مالی چه زیر مالی) و برخی دیگر هم معتقدند پایان سال مالی سرمایه گذاری ها و الزام برای شناسایی سود یکی از دلایل فشار فروش در بازار شده است بماند که درست یا غلط ولی در مورد بحث اعتبار و تسویه آن در کارگزاری ها بهتر است به مانند سال قبل یک بار دیگر فضا روشن و شفاف بیان شود تا همه نسبت به این موضوع اشراف و آگاهی داشته و کسی زیر فشار غیر منطقی سهم نفروشد و کسی هم برای بازار پاس جدید نتراشیده اما بازار همچنان در آن حال و هوای لنگ در هوا بودن و بلاتکلیفی از تحولات سیاسی باقی مانده و این روزها یک چشم به برجام و چشم دیگر به بازارهای جهانی دارد تا بتواند خود را از سیطره این دو فاز خارج نماید
البته دیروز یکی از عزیزان در انتقاد به مطالب بیان می کرد مگر شما نمی گوید اثر برجام در بازار ۲ الی ۳ روز است چرا انقدر روی این موضوع تاکید می شود و بازار به برجام شرطی شده است
ببینید بازار به برجام شرطی نشده اتفاقاً تقریباً همه می دانند اثرات کوتاه مدت و موج اول بازار در برجام خیلی قوی نیست اما آن چیزی که در حال حاضر برای بازار مهم است و به نوعی اثر برجام در بازار است خارج شدن از فضای بلاتکلیفی و ابهام اقتصادی است که بسیاری از مدیران پرتفوی و مدیران سرمایهگذاری به آن دچار شده و در فضای پر ابهام و خاص فعلی حاضر به حضور در بازار نیستند و ترجیح می دهند نظاره گر و تماشاچی بازار باشند و دل به دریای خونین فعلی سهام نزنند
این بلاتکلیفی تحولات سیاسی و اقتصادی است که بازار را لنگ در هوا نگه داشته و گرنه همه میدانند شوک سیاسی ناشی از برجام چند روز در نهایت طول می کشد آن چیزی که پایدار و ماندگار است اثرات ثانویه این شوک در بازار خواهد بود
از همین روست که معتقدیم طولانی شدن این موضوع نیز برای بازار خوشایند نیست و جو تردید حال خراب فعلی بازار را تشدید خواهد کرد…
از سوی دیگر اقداماتی که از رفتار دولت طی این مدت بیرون زده باعث شده این ترس بیشتر هم بشود و بازار با این که میبیند دلار در سامانه نیما به سطح بیسابقهای ۲۷۰۰۰ رسیده و یا تحولات ارزی پیچیدگی عجیبی را ندارد یا نرخ سود وحشی رفتار نمیکند ولی باز هم از تفکرات و حرکات ناگهانی و غیر منطقی و غیر منتظره دولت واهمه داشته و دل به دریای بازار نمیزند
در این بین حالا این ابهامات سر جای خود، تحولات بازارهای جهانی هم آنقدر خاص و ویژه و قوز بالا قوز شده اند که بهانه دست خریداران برای نخریدن سهم وجود داشته باشد
البته دلایل منطقی دیگری برای عدم مشارکت در بازار وجود دارد و شاید کسانی که صورت های مالی و وضعیت گزارش و فروش را دنبال میکنند برایشان نخریدن سهم در این شرایط منطقی تر باشد چرا که نسبت به گزارش های ماهانه و گزارش های احتمالی پیش رو کمی نگران هستند سعی میکنیم روزهای بعد کمی در مورد این موضوع حساس وخاص گزارش هاصحبت کنیم اما باید صبر کرد تا گزارش شهریور هم برسد و با اطمینان بیشتری صحبت کرد .به هر حال نمیتوان این را رد کرد که گزارش های ضعیف پیش روی یکی از تحولاتی است که به عنوان ریسک های قابل قبول و قابل پذیرش برای بازار مطرح می شود البته بسیاری معتقدند گزارش های مالی گذشته نگر هستند و باید به فضای آینده نگری توجه داشت.ما هم قبول داریم ولی این را نوشتیم که بگویم بازار ما در شرایط فعلی آنقدر هم بی حساب و کتاب نیست و اگر خریداران برای خود دلایل موجه دارند و فروشندگان هم همچنین …
هرچند که برداشت خود ما این است که در این بازی در گذر زمان این فروشندگان هستند که متضرر خواهند شد
و حرف آخر دیروز برخی عزیزان از انتقادهایی که به دولت قبل و دولت فعلی شده بود نگران و ناراحت بودند
همزمان با آن نوشته دیروز آمار نقدینگی هم منتشر شد کار با برداشت های این آمار نداریم اینکه کند شده یا تند شده، اینکه متوقف شده یا پیش می رود ،این که ماشین چاپ پول روشن است یا خاموش است… یک چیز اما در این میان برای همه روشن است و اینکه جریان نقدینگی شاید سرعتش کم شده باشد اما متوقف نشده و ارام پیش میرود و یک چیز دیگر هم روشن است که دولت فعلی در به کار گیری این جریان در تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بخش واقعی صنعت و شرکت ها نمیگوییم بسیار ناموفق اما تقریباً ناموفق بود و شکست خورده
کسانی که دیروز ناراحت شدند و از انتقاد به دولت نگران هستند بسم الله مگر نمی گویید راه حل بدهید، به جای انتقاد پیشنهاد کنید… خوب این مطلب را بخوانیدد
اخیراً در فرابورس روشی برای عرضه های اولیه اجرا میشود که در این عرضه اولیه سرمایه خریداران روز عرضه که به نوعی توسط شرکت جذب میشود در بازار صرف افزایش سرمایه در همان شرکت شده و پول به واقع از سمت بازار سرمایه و خریداران سهام به شرکت تزریق میشود و در جهت طرح و توسعه های شرکت به کار گرفته خواهد شد
این موضوع در چند شرکتی که اخیراً عرضه شده به وضوح به چشم می خورد شما همین یک مدل را فقط نگاه کنید دوستانی که به ما خرده میگیرید که انتقاد نکنید و پیشنهاد بدهید، همین یک موضوع را دقت کنید اگر بتوانید بازار سرمایه پویا و درست را شکل بدهید آنقدر آن را انگولک نکنید که جریان نقدینگی در آن حضور داشته باشد با تعدد این عرضه ها از دوغ عالیس گرفته تا گلدیران از داروی گرفته تا شرکت های دانش بنیان و استارتاپی میتوانند به راحتی از این موضوع استفاده کرده و تامین مالی شرکتها و جریان نقدینگی به شکل درست و منطقی و حساب شده پیش برود و چرخ دنده هایشان به هم سازگار شود
جریان نقدینگی به سمت تولید و بخش واقعی اقتصاد سوق پیدا کند هزار اتفاق خوب دیگر
یک چیز دیگر را هم بگویم عزیزان این چرخی نیست که امروز ما پیشنهاد بدهیم اختراع کرده باشیم. این چرخه سالهاست که ساختار درست اقتصاد دنیا را شکل می دهد ما نمی توانیم آن را درک کنیم
دولت ما به جای بستر سازی این جریان به فکر منافع کوتاه مدت است سر بازاری که باید نقدینگی جذب کند را راه و بیراه به بهانه های مختلف می بُریم
شما در نظر بگیرید در این حالت شفافیت شرکت ها بیشتر میشود و قدرت انهادر پرداخت مالیات افزایش می یابد،رشد اشتغال و هزار یک موضوع دیگر تقویت می شود و چرخه ای درست و مفید شکل می گیرد اما شما نگاه کنید دولت به دنبال چیست ؟؟دولت به دنبال این است که ببیند کدام شرکت سود دارد چندرغاز از جیب او بزند و به درآمد خود اضافه کند و کار خود را پیش ببرد و شما تصور کنید در چنین فضایی که امنیت سرمایه گذاری با رفتار دولت به مخاطره می افتد پروژه های تامین مالی بزرگی یکی پس از دیگری شکست می خورد
ای کاش این موضوع را بارها میخواندند و میفهمیدند که ظرفیت بازار سرمایه می تواند کمک شایانی به بسیاری از برنامههای اقتصادی داشته باشد
تقویت بازار ثانویه با ثبات اقتصادی میتواند بازار اولیه و پذیره نویسی و شکلگیری سرمایه شرکت ها را تسریع ببخشد و …
به کجا پناه ببریم از این فهم ضعیف اقتصادی دوستان که به راحتی میشود کاری کرد اما دست روی دست گذاشته و بهانه های عجیب و غریب می آورند بگذریم حرف زیاد و درد و دل بیشتر امیدواریم روزی سر عقل بیایند که البته خیلی دیر نشده باشد
نمیدانیم چرا انقدر بازار فشار می آورد این چند وقت دل ما هم پر تر شده و بیشتر حرف میزنیم بگذریم و سراغ بازار برویم …
دارویی های به صف
در نمادهای دارویی شاهد روند صعودی خوبی بودیم دارویی هایی که وضعیت بنیادی مناسبی داشته و رشد قیمتی خوبی در پیش رو دارند
در این گروه دارویی کاسپین با صف خرید همراه شد این سهم دارویی در کف قیمتی 1100 توصیه به خرید شده بود سهمی که هدف قیمتی 1250 و 1400 تومانی را دنبال کرده و جهش بالای 600 درصدی سودش در 3 ماهه و انتظار برای تداوم سود سازی بالا از علل رشد قیمتی سهم محسوب می شود
دارویی کوثر هم روند صعودی به خود گرفته و نوسانات مثبت را شاهد بود دکوثری که فروشش بهتر شده و شنیده می شود با افزایش نرخ انتی بیوتیک ها این شرکت وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است دکوثر به سمت قیمت های 300 تومانی در حرکت است
در اسوه سهم با صف خرید همراه و سعی در شکست قیمت های 3600 تومانی و رشد به سمت سطوح 4000 تومانی دارد این سهم وضعیت خوبی را دنبال کرده و به نظر می رسد در حال تکمیل موج صعودی است که ازقیمت های 3200 تومان اغاز کرده بود داسوه ای که عرضه سهام درازی تاثیرات خوبی بر سهم خواهد داشت
دست حمایت بر سر خودرویی ها
امروز حمایت های خوبی را از گروه خودرو شاهد بودیم سهامی که همچنان به دنبال خبرهای از برجام و یا عرضه بلوک این گروه می باشند
در این گروه ایران خودرو به کف قیمتی 200 تومانی واکنش نشان داد و کمی مثبت بود سهم در رنج قیمتی 200 و 220 تومان در نوسان بوده و فعلا به این روند نوسانی خود ادامه می دهد سهمی که عرضه بلوک 20 درصدی را داشته و بازار در انتظار مشخص شدن نرخ گذاری این بلوک است
خاور پتانسیل های خوبی دارد تحولات بنیادی و سود سازی های بالا و تولیدات جدید و حتی خبرهایی در خصوص برنامه صادرات به گوش می رسد به نظر می رسد خاور اگر بتواند مقاومت 220 تومانی را بشکند تا قیمت های 250 الی 260 تومان صعود داشته باشد گزارش های فروش شرکت بسیار عالی بوده است
در مورد این گروه بازهم تاکید روی نوسان گیری های خاور است و به نظر باید کمی صبر کرد سهم سپرده شود و ثبت شود و به پرتفوی ها اضافه گردد
در این شرایط خدیزل خبهمن هم جالب هستند بین خودرو و خساپا با این که شنیده می شود خبرهای غیرعملیاتی خساپا بیشتر است ولی خودرو را بهتر میبینیم امروز شایعه بلوک در خودرو باعث اوج گرفتن سهم و بعد خگستر شد . در سوی دیگر در بین برخی تک سهم های خاص ختوقا و ختور در منفی ها قابل بررسی هستند و میتوانند کمی بیشتر مورد توجه بازار باشند
خبهمن در کف قیمتی 160 تومانی قرار گرفته است سهمی که وضعیت بسیار خوبی داشته و هم سود شرکت های زیر مجموعه اش متحول و هم قرار است تمامی محصولات شرکت در بورس کالا عرضه شود این سهم توان برگشت و یک نوسان 10 درصدی را دارا می باشد
ساختمانی های خوش اقبال
در ساختمانی ها همچنان اقبال به این گروه را شاهد هستیم ساختمانی هایی که وضعیت خوبی از نظر بنیادی و تکنیکالی داشته و اقبال به این گروه ادامه دار خواهد بود
ثمسکن از بابت رشد قیمتی سهام شرکت های زیر مجموعه با رشد قیمتی همراه و به سمت سطوح 320 تومان در حرکت است این سهم ان ای وی بالایی داشته و حتی توان صعود بیشتر را هم در صورت تثبیت درقیمت های بالای 320 تومانی خواهد داشت
ثرود با صف خرید خوبی همراه شد سهمی که رشد بالایی در این اواخر نداشته و با رسیدن به کف قیمتی واکنش نشان داده و مثبت شد سهم هدف قیمتی 860 و 920 تومانی را دنبال کرده و به واسطه گزارش های خوب فروش خود و پروژه های در دست فروش با اقبال همراه شده است
ثغرب که این روزها به گل سر سبد گروه ساختمانی تبدیل شده است با رشد قیمتی به سمت سطوح 1100 تومان در حرکت است این سهم نیز حمایت های بسیار قویب را تجربه و رشد قیمتی بالایی داشته است باید کم کم شاهد پایان موج صعودی قوی در سهم و اتمام بازی باشیم
امروز ثنوسا را جالب خریدندو بیشتر بازی های نوسانی است ولی کنار این سهم ثتران و به خصوص وساخت خوب حرکت کردند و البته کرمان را هم در این گروه اگر قرار دهیم با دید نوسان بد نیست
پتروشیمی های جدا شده
در پتروشیمی ها راه سهامی که سود سازی بالایی داشته و تحولات مثبت را درقیمت های فروش محصولاتشان در بازارهای جهانی را شاهد هستند جدا شده است
پتروشیمی خراسان همچنان روندش صعودی است و یک گام بیشتر تا اولین هدف یعنی قیمت های 12500 تومان فاصله ندارد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و می تواند در صورت شکسته شدن قیمت های 12500 تومانی تا سطوح 14000 تومان هم رشد داشته باشد وضعیت بنیادی سهم بسیار عالی و سود سازی خوبی در 3 ماهه محقق شده است
شلرد شفاف سازی در خصوص اخرین وضعیت تولید محصولات خود داشت سهمی که وضعیت خوبی داشته و انتظارهای بالایی بازار از سهم دارد فروش سهم نیز متحول و گزارش های خوبی در انتظار شلرد خواهد بود سهمی که نکته مثبتش تامین یوتیلیتی مورد نیاز خود بوده و در صورت شکسته شدن مقاومت 1100 تومانی تا سطوح 1200 تومان جای رشد خواهد داشت
شغدیر گزارش خوبی در مرداد نداشت و همین امر سبب شده تا سهم با افت قیمتی همراه شود نرخ های فروش داخلی و صادراتی پی ویسی افت بالایی داشته است و این امر سبب شده تا شغدیر نیز با روند نزولی همراه شود شغدیری که فعلا بر سر حمایت قوی 6800 تومانی قرار دارد
تلاش سرمایه گذاری ها
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد روند نوسانی بودیم برخی از سهام این گروه در حال برگشت از حمایت های خود و برخی دیگر در تلاش برای شکسته شدن مقاومت هایشان هستند
در پارسان سهم نوسانات مثبت خوبی داشت و سعی کرد تا از سد قیمتی 3200 تومان عبور نماید سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در پیش روی خود دارد پارسان تا قیمت های 3500 الی 3600 تومان جای رشد داشته و وضعیت بنیادی خوبی را شاهد است
در وساپا نیز وضعیت خوبی را شاهد بودیم این سهم در حال برگشت ازحمایت 480 تومانی می باشد سهم بارها به این سطوح حمایتی واکنش نشان داده و تغییر روند را شاهد و رشد قیمتی را در پیش گرفته است این سهم هدف قیمتی 560 تومانی را دنبال و به نظر می رسد بازدهی خوبی را در بر داشته باشد
وبانک فعلا در روند نوسانی منفی به قیمت های کمتر از 1000 تومان اصلاح داشت سهمی که به نظر می رسد در همین محدوده در نوسان باشد این سهم سرمایه گذاری اوضاع و احوال خوبی داشته و از نظر بنیادی قصد جدی برای خروج از سهام پتروشیمی خود دارد مشخص شدن و اگهی مرحله دوم فروش بلوک شازند توان رشد خوبی را در وبانک ایجاد خواهد کرد
وبانک را هم می شود زیر نظر گرفت سهمی که 20شهریور بلوک بدون مشتری خواهد بود و دوباره اگهی می شود بعد از اگهی دوباره بلوک باردیگر توجه به وبانک بیشتر می شود از همین رو خرید در منفی این روزهای وبانک هم با دید نوسان بد نیست . از وسکاب و پردیس و وسپه و برخی دیگر نیز روزهای قبل صحبت کردیم و وخارزم هم شرایط خوبی دارد
چهارگوشه بازار
در چوب خزر کاسپین خبرهایی در خصوص کمبود واردات ام دی اف از روسیه و افزایش شدید نرخ این محصول و شایعات تجدید ارزیابی سنگین 2000 درصدی سبب روند مثبت در این سهم شد سهمی که به سمت هدف قیمتی 3200 تومانی و سپس 3600 تومان خواهد رفت خریداران قوی در سهم وارد و اهداف میان مدتی 4000 تومانی را دنبال میکنند چخزری که با خبر تجدید ارزیابی و سود سازی بالای خود می تواند صعود مناسبی را تجربه نماید
ونوین باز به قیمت های کف 320 تومانی نزدیک می شود سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و هم فرصت نوسان گیری کوتاه مدتی ایجاد و هم با دید میان مدت جای رشد قیمتی خوبی دارد با دید کوتاه مدت سهم هدف 360 و با دید میان مدت هدف 400 تومانی را دنبال می کند
سیمان شمال از سد قیمتی 920 تومانی هم عبور کرد باز روند حمایتی قوی را در این سهم سیمانی شاهد هستیم سیمان شمالی که تا قیمت های 1000 تومان جای رشد داشته و در وضعیت خوبی به سر می برد سشمال روند حمایتی خوبی پس از افزایش سرمایه داشته است البته سهم از نظر بنیادی باید بیشتر بررسی شود سشمال فروردین338 میلیارد ریال بود و اردیبهشت 372 میلیارد ریالو در خرداد به 464 میلیارد ریال رسیده است
در تیر این عدد 488 میلیارد ریال بوده و مرداد 575 میلیارد ریال فروش داشت . جمعا8 ماهه 3104 میلیارد ریال فروش داشته است مدت مشابه قبل 1860 میلیارد ریال بود
های وب امروز یک بلوک 100 میلیونی را داشت به نظر سهم میتواند فضای خوبی را داشته و شرایط بهتری را برای روز های اتی رقم بزند خبرهای جالبی از گزارش 6ماهه سهم به گوش میرسد
بیشتر توجه بازار در این گروه به بانکی هاست و وپست و سامان و وپارس سهم های خاص نوسانی این گروه هستند و البته اگر کسی میخواه دنبال سهم سرراست و کم ریسک در این گروه باشد از نظر بنیادی وبملت و نموداری و تکنیکالی وبصادر شرایط خاص تری دارند در وبصادر این ماه یک اتفاق خاص رخ داد در مرداد 41515 میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و 27378 میلیارد ریال سود سپرده دارد و تراز 5 ماهه خوب وقوی مثبت است به نظر در بین بانکی ها اوضاع فقط و فقط با یک خبرخوب حرکت میکند ولی این گروه ضعف اساسی بازارهای جهانی را نداشته و میتوانند جالب باشند .
پیچ برجام که شل و سفت می شود این شرکت ها نیز تغییر میکند و به نظر همچنان منفی های حکشتی با این حجم خوب میتواند جالب باشد و با دید نوسان بد نیست در سوی دیگر حخزر را هم همیشه طی این چند روز گذشته توصیه کردیم و در سبد خود داشته باشید در حتاید هم خبرهای خوبی از سهم شنیده می شود و شفاف سازی اخیر سهم نیز خوب بود و به نظر بازی جالبی را خواهد داشت
ولی بین این گروه 3 سهم حکشتی و بعد حتاید و بعد حخزر اولویت های قوی تری را دارند و توصیه ما هم این است که یک سهم گروه حملو نقل را با دید برجام در پرتفوی داشته باشید .
در گروه کاشی به نظر تحلیل ها و شرایط نشان میدهد اگر رکود عجیبی در این صنعت رخ ندهد و حتی مثل سال قبل باشد به نظر کلوند و کحافظ کساوه با توجه به شرایط خوبی که در صورت های مالی و گزارش ها دارند میتوانند مورد توجه بازار باشند . توصیه ما بیشتر روی کحافظ و کلوند است ولی در صورت بهتر شدن اوضاع کساوه هم قابلیت رشد خوبی را دارد
کترام امروز خوب پرحجم بود ولی سهم به نظر بیشتر بازیهای نوسانی را دارد تا توجه به شرایط خوب صنعت و شرکت های حاضردر ان
در بین سهم های خاص کرازی بد نبود و گزارش خوبی هم داشته است به نظر کسرا و کهمدا را هم باید کمی بیشتر زیر نظر گرفت
در برقی ها تپمپی هم شرایط خوبی را گرفته است و باید زیر نظر باشد . سهم گزارش سود تلفیقی را منتشر کرده و 500 تومان سود تلفیقی داشته در سوی دیگر در سود اصلی در 12ماهه به سود 2821 ریالی رسیده است به نظر قیمت های منفی این روزهای سهم میتواند حداقل با دید یک نوسان مورد توجه بازار باشد هر چند امروز خوب و مثبت پیش می رفت
گروه بیمه خیلی برجامی نیست ولی میتوانند بهتر باشند . گزارش 6 ماهه این گروه شاید کمی فضا را بهتر کند بین بیمه ها معتقدیم شرکت البرز اسیا کوثر فاز بهتری را گرفته و کوثر با توجه به این فروش سرمایه گذاری ها میتواند جالب باشد در مورد البرز و اسیا هم گزارش های خوبی در پیش دارند البته این گروه دیگر برجامی نیست ولی با تحولات برجام میتواند بهتر شود
در گروه پخش هم شرکت های این گروه شرایط خوبی از نظر بنیادی گرفته اند مثلا قاسم با این درامد خوب انتظار سود خوب داریم یا دتوزیع و یا پخش البرز و هجرت ولی فکر میکنیم 2 سهم قاسم و دتوزیع در مقطع پیش رو با گزارش های خوبی مواجه باشند .
روزهای قبل ازاین دوسهم گفتیم که یکی پروژه شده و خصدرا را دوباره جریان نقدینگی خوب میخرد ولی کیسون رهاست به نظر هردو سهم قابلیت های نوسان خوب را دارند و کیسون هم کم کم مورد توجه بازار قرار میگیرد به خصوص با دید نوسان هردو جالب خواهند بود .
[/ihc-hide-content]


