جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 6 شهریور 1401

گزارش بازارامروزیکشنبه 6 شهریور 1401

نوید خاندوزی
آگوست 28, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزیکشنبه 6 شهریور 1401 

برای من نوشته … ! 

یادش بخیر شاعر میخواند برای من نوشته گذشته ها گذشته و بعد دوباره می‌گفت برای او نوشتم برای تو گذشته برای ما هنوز جای زخمش باقی است و خوب نشده … باور کنید همین یک بیت شعر را می توان خلاصه مذاکرات این روزها دانست که این یکی می نویسد و آن هم جواب می‌دهد در این رفت و برگشت بازار مات و مبهوت این نامه‌نگاری‌ها شده و نوسانش را تجربه می کند
یکی گفت مذاکرات شبیه فوتبال شده یکی میزند به آن طرف و یکی دیگر به این طرف و خلاصه یک روز توم در زمین ماست و روز دیگر در زمین طرف مقابل اما کسانی که پول دادند و دارند مسابقه را تماشا می کنند ما هستیم که زمان و عمر و سرمایه مان هزینه این بکش بکش برجامی می شود…

کار انقدر سخت و خاص شده است که امروز حتی خبر بلوک  سایپا هم رسید و بازهم  حرکتی در بازار نداشتیم و این  موج  بلاتکلیفی دارد  یکی یکی برگ های خوب بازار را می سوزاند  .

دوباره بازار به روز های رسیده است که تماشاچی بودند حسن و مزیت به حساب می‌آید و همه آرزو و حسرت آن را میخورند. به نظر رفتار فعلی جریان سیاسی و گره خوردن اکثر عوالم بازار به جریانات سیاسی و خبرهای برجامی باعث شده که فضای دوباره تماشاچی بودن و دور بودن از ریسک تقویت شود و نتیجه بازار آنی میشود که میبینیم
تا وقتی بازار فروشنده های پشیمان ایجاد نکند، تا وقتی بازار نتواند حسرت به دل ماندن را در برخی تقویت کند و تا وقتی بازار امروزش از دیروز بهتر نباشد این حس تماشاچی بودن برای بسیاری خوشایند است و وضعیت بازار تغییر نمی کند
این حس با یک شوک تغییر خواهد کرد چه شوک سیاسی چه اقتصادی و تقریباً همگان بر این عقیده اند که شوک سیاسی فعلی برجام می تواند تحولات مهمی در بازار رقم بزند و کمی جریان پول هایی که تا دیروز خوابیده اند آرام و رام را به سمت بازار سرمایه هدایت نماید
اکثر این پول ها که از آن به عنوان پول های هوشمند یاد می کنند میدانند که قیمتها ارزنده است، فضا مناسب است و در بقیه بازارها خبری نیست و موارد دیگر اما چون رفتار این بازار را میشناسند میدانند که با کوچک ترین خیار سردی و با کمترین خرما و مویز گرمیش میکند، منتظر رخدادهای نهایی شده و صبر می‌کند
همین حالا که حجم معاملات یک پله رشد کرده و به چهار هزار نزدیک شده ناشی از همین جو خوش بینی به برجام و توافق سیاسی احتمالی است
برخی هم از شوک اقتصادی صحبت می کنم که قرار است دولت چنان کند و چنین کند و برنامه اقتصادی داشته باشد… نمی‌دانیم چه بگوییم …
اگر قرار بود اتفاقات و بلاهایی که دولت سر بازار سرمایه آورده روی تن بازار تتو و خالکوبی کنند امروز نقش و نگار او از تتلو بیشتر بود!!! به واقع تن بازار پر است از جای زخم این چاقو ها این طرح های یک شبه و بدون فکر . توصیه مهم به مدیران سازمان این است که برای همه ثابت شده در بدنه شرکتهای کسی به فکر سهامدار و منافع سهامدار نیست.ناچارا شما در راستای وظیفه ذاتی خود سراغ دولت رفته و نگذارید اتفاقات عجیب و غریب نیمچه اعتماد به دست آمده از بازار را به تاراج ببرند که اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است شیرینی تحولات سیاسی و برجامی به تلخ‌کامی گرویده و هرچه بازار رشته بوده پنبه میشود…

و اما طبق صحبت دیروز سراغ بحث افزایش دامنه نوسان که قرار است از فردا اجرایی شود برویم و یک نکته مهم دیگر را که بارها تکرار شده و کسی هم خیلی به آن توجهی نکرده است بیان می کنیم
دامنه نوسان ۷ و یا حتی ۱۰ می تواند کارایی بازار را افزایش داده و سرعت تعادل بازار را بالا ببرد اما این برای بازاری مفید خواهد بود که در آن تقارن اطلاعاتی ،فضای تحلیلی و اطلاعات شرکتها نیز در دامنه قوی تر و گسترده تری قرار داشته باشد. بدین معنا که در بازاری که فضای پرنوسان و پر خبری را شاهد است باید اطلاعات شرکتها به موقع،کامل،دقیق و در دسترس بوده و همچنین تحلیل و سطح قدرا تحلیل بازار به نقطه ای رسیده باشد که واکنش های سریع نوسانی را به سرعت هضم و دفع کرده و آن را به سمت تعادل پیش ببرد اگر این اتفاق رخ ندهد و در جریان نباشد دامنه نوسان در برخی اوقات که فضای احساسی و ترس بر بازار حاکم می شود ضربه های سنگینی را بر اعتماد و اطمینان سهامداران خواهد زد
از همین رو معتقدیم سازمان بورس در کنار افزایش دامنه نوسان باید به شدت به سمت بمباران اطلاعاتی شرکتها و ناشرین در بازار روی آورده و همچنین با سرعت نهاد های تحلیلی و متولی این مورد را افزایش داده تا سرعت جریان اطلاعات در بازار افزایش پیدا کند و باز هم میگویم بدون حجم مبنا و بدون جریان دقیق اطلاعات افزایش دامنه نوسان می تواند عامل مخربی برای بازار گردد به خصوص در فضای کشور ما که صبح و شبش پر از رویدادهای مختلف سیاسی و اقتصادی است و شب تا سحر آن هم ثبات دقیق و درست اقتصادی ندارد

و نکته آخر این را نه برای الان، برای آینده می گویم برای روزی که دامنه نوسان به ۱۰ درصد افزایش یافته، بازیگران متعددی در بازار حضور دارند، نهادهای مالی گسترش پیدا کرده، تقارن اطلاعاتی در بازار در بهترین حالت خود است و نهادهای مختلف تحلیلی برای بررسی جریان اطلاعاتی بازار وجود دارد
انشالله که یه روز خوب میاد
اما در چنین روزهایی و به نظر در چنین فضایی افزایش دامنه نوسان تا ۱۰ درصد و سپس کاهش کارمزد معاملات اعم از کارمزد کارگزاری و یا مالیات و کارمزد سازمان بورس می تواند منجر به پویایی و افزایش معاملات در بازار گردد .
در مورد کارمزد کارگزاران یک بار نظر خود را بیان کردیم به واقع این سفت و سخت گرفتن برای اعطای کارگزاری ها را خیلی قبول نداریم و معتقدیم در مجوز کارگزاری ها باید تا حدودی باز و البته مجوز ورود برای افراد صاحب صلاحیت وجود داشته باشد اما کارمزد ها نیز باید رقابتی باشد یعنی کارگزاران بتوانند در فضای رقابتی در کارمزد به مشتریان خود خدمات بدهند حالا یک کارگزاری میخواهد با کارمزد صفر کار کند یکی دیگر کارمزد بالاتری را بگیرد و خدمات متفاوت‌تری بدهد . این چرخی نیست که ما اختراع کرده باشیم و امروز ما بیانگر آن باشیم ،در دنیا هم وجود دارد منتها باید به جرات اجرای آن را داشت و فضا را به این سمت پیش برد که به نظر می‌رسد با اجرایی شدن این جریان حتی صف کشیدن های طولانی برای مجوز کارگزاری تشکیل نخواهد شد.

بهتراست سراغ بازار برویم. امروز ساعات اولیه جذابی نداشتم ولی بعد رفته رفته بهتر شد و بازار توانست حدود خود را حفظ کند و در فضای نسبتاً منطقی و خوبی قرار بگیرد
بازار دربدر به دنبال خبر است اخباری که احتمالاً به بازار بگوید دور جدید مذاکرات در فلان تاریخ آغاز می‌شود و یا پاسخ نامه این است که این چنین باید رفتار کنیم …  اما بازار امروز که خوب اغاز نکرد و خوب پیش نرفت و شاید فقط برای دقایقی بعد  خبر بلوک و برای دقایقی در انتهای باازر جو  بهتر بود ولی شاید  جو  اخر وقت  بازار امروز بتواند  فردا  را کمی بهتر و خاص تر نماید  .

خودروی ها و خبرهای جانانه

خبر مشخص شدن قیمت و ارزش گذاری سایپا بدون احتساب ارزش بلوکی جو مثبتی را به این گروه تزریق اما رفته رفته باز شاهد شکل گیری فشار فروش در این گروه بودیم

در سایپا که شاهد کف نشینی این سهم در بازار هستیم سهم به خبر مثبت خود واکنش مثبت نشان داده اما در نهایت منفی شد سهم برای حفظ روند فعلی صعودی و ادامه این موج باید ازقیممت های 200 تومان بازگردد به نظر می رسد ارزش بلوک 40 درصدی این سهم که خریداران خوبی هم دارد در قیمت های بالانر  و نزدیک  به 500 تومان باشد

گروه بهمن که قرار است تمامی محصولاتش در بورس کالا عرضه شود بر خلاف خبرهای خوبش با عرضه های سنگین به ادامه اصلاح می پردارند سهم حمایت قوی 160 الی 165 تومانی داشته و وضعیت خوبی را دنبال می کند خبهمنی که باید دید ایا می تواند بار دیگر به کف قیمتی خود واکنش و در مسیر برگشت قرار بگیرد

اما خاور اوضاع متفاوتی دارد این سهم که تحولات بنیادی خوبش با گزارش مرداد ماه تکمیل و فروش سنگین 5 ماهه امسال به نسبت 5 ماهه سال قبل نشان از سود سازی بالایی دارد باعث شد تا خاور در مسیر صعود قرار و به رشد خود ادامه دهد سهمی که هدف قیمتی 220 و 250 تومانی داشته و همچنان با انتظارات بالا به رشد خود ادامه می دهد

در زامیاد هم مرداد خوبی داشت خرداد 9172 میلیارد ریال و تیر 9075 میلیارد ریال بوده است و در مرداد 17620 میلیارد ریال فروش داشته است
5 ماهه 53380 میلیاردریال فروش داشته است که در مدت مشابه سال قبل این عدد 8911 میلیارد ریال بوده است
بیش از 4800 دستگاه خودرو فروش داشته است

غذایی های و گزارشات خوب

در غذایی ها گزارش های عملکردمرداد ماه مثبت و ناشن می دهد اوضاع این شرکت ها مطلوب دنبال می شود غذایی هایی که وضعیت خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در بر خواهند داشت

غگلستا گزارش فروش بسیار خوبی داشت با این فروش عالی مرداد ماه و جمع 5 ماهه که جهش بالایی را نشان می دهد سهم توان رشد قیمتی خوبی دارد از دید تکنیکالی سهم با حمایت 1000 تومانی و اهداف 1100 و 1200 تومانی همراه است

در غپونه سهم در کف قیمتی 1250 تومانی قرار گرفته است استارت خوبی را با انتشار گزارش مرداد ماه انتظار داریم غپونه ای که نرخ های فروشش رشد بالایی داشته و سهم را در موقعیت بسیار خوبی قرار داده است این سهم توان رشد خوبی داشته و از نظر تکنیکالی نیز در حتال ساخت الگوی سرو شانه کف می باشد

غسالم هم اوضاع خوبی دارد سهم نوسانات خوبی را در قیمت های 280 و 320 تومانی می دهد و  گزینه جذابی برای نوسان گیری محسوب می شود این سهم سود سازی بالایی هم داشته و رشد قیمتی خوبی در راستای سود سازی خوب خود دارد گزارش 3 ماهه توان شرکت در سود امسال را نشان داد

دارویی های ارزنده

در نمادهای دارویی گزارش های عالی و جهش نرخ های فروش در مرداد ماه نشان از تحولات جدی در سهام این گروه دارد به نظر می رسد این تحولات خود را در گزارشات 6 ماههه و سود سازی های بالا نشان دهد

دارویی فارابی از کف قیمتی 1100 تومانی فاصله گرفته است سهم دو هدف قیمتی 1250 و 1400 تومانی دارد سود سازی بالایی که سهم دارد و تحولات زیر مجموعه ها و افزایش نرخ محصولات انتی بیوتیک این سهم را در موقعیت بسیار خوبی قرار داده است

دکیمی امروز را مثبت اما رام پشت سر گذاشت سهمی  که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و توان صعود خوبی دارد عرضه پخش رازی تاثیرات بسزایی بر این سهم خواهد گذاشت مالکیت 30 درصدی در پخش رازی و ارزش گذاری بالای این شرکت تحولات خوبی در ارزش ذاتی و سود سازی دکیمی ایجاد خواهد کرد

کاسپین به کف قیمتی و حمایتی قوی 1100 تومان باز می گردد این سهم اوضاع و احوال بسیار خوبی داشته و جا برای صعود مناسبی دارد کاسپینی که تعدیل مثبت و سود سازی بالای 200 تومانی داشته و با ارزش ذاتی بالایی همراه و از دید تکنیکال نیز سهم گواهی بر رشد خوبی می دهد

پتروشیمی ها و امید های جهانی

در پتروشیمی ها رشد شدید نرخ گاز در اروپا و تعطیلی واحد های تولید محصولات پتروشیمی سبب شده تا امید به افزایش نرخ محصولات پتروشیمی افزایش یابد

پتروشیمی پردیس تا قیمت های 19 هزار تومان بالا رفته است رشد قیمت های جهانی اوره و انتظار برای ادامه صعودی بودن روند این محصول انتظار ها را از شپدیس بالا برده است سهمی که هدف قیمتی 20 و 22 هزار تومانی داشته و با نرخ های فعلی فروش هم توان سود سازی خوبی دارد. در گروه اوره با رشد قیمت تا 750 دلار توجه ها باردیگر به سمت این گروه جذب شده و به نظر شیراز و شپدیس جالب هستند و باز بین این دو شپدیس راجالب تر میبنیم . دراین گروه شغدیر اصلا گزارش جالبی نزد و یک چالش برای سهم است در سوی دیگر شبصیر با خبرهای افزایش سرمایه می تواند جالب باشد .شبصیر در فروردین با فروش 1624 میلیارد ریال آغاز کرده است و اردیبهشت 2348 میلیارد ریال و خرداد2937 میلیارد ریال بود
فروش تیر 2712 میلیارد ریال و مرداد 2610 میلیارد ریال بود و 5 ماهه به 12275 میلیارد ریال رسید . مدت مشابه قبل 8771 میلیارد ریال بود

شلرد هم در حال رسیدن به ظرفیت 100 درصدی می باشد و تا پایان نیمه اول سال برنامه رسیدن به این ظرفیت را دارد حالا هم شاهد رشد مقداری فروش در این شرکت و هم افزایش نرخ های فروش هستیم این دوامر کمک می کند تا گزارش های بهتر و سود سازی های خوبی را از این سهم شاهد باشیم شلرد هدف قیمتی 1200 تومانی را دنبال می کند

پتروشیمی بوعلی با کف قیمتی 9200 تومانی و مقاومت 10500 تومانی روند نوسانی را در پیش گرفته است این سهم پتروشیمی اوضاع و احوال خوبی داشته و وضعیت خوبی را دنبال می کند بوعلی که محصولاتش به روند قیمت های جهانی نفت گره خورده و همچنان از نظر قیمتی در سطح بالایی قرار دارند

بانک ها و برگشت از سر مقاومت

بانک ها که نتوانسته اند مقاومت خود را بشکنند و فعلا خبری هم از توافق نیست با برگشت از سر مقاومت های خود و اصلاح مجدد همراه شدند

بانک تجارت به کف قیمتی 160 تومانی برگشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته اما فشار فروشش نیز بالا می باشد این سهم در صورت برگشت از کف قیمتی 160 تومانی توان نوسان تا سطوح 180 تومان را دارد اما ادامه روند صعودی بستگی به اخبار برجامی دارد

بانک اقتصاد نوین که تراز مثبت خوبی را به نمایش گذاشت با روند نوسانی منفی به حمایت 360 تومانی رسیده است این حمایت اگر شکسته شود سهم تا سطوح 320 تومان اصلاح خواهد داشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هر چه بیشتر اصلاح نماید برای خرید هم کوتاه مدت و هم میان مدت جذابتر خواهد بود

بانک دی هم نتوانست مقاومت خود را درقیمت های 76 تومانی بشکند سهم با اصلاح قیمتی به سمت قیمت های حمایتی 68 تومان در حال اصلاح می باشد سهمی که وضعیت و اینده روندش به فروش دارایی ها بستگی دارد بانک دی برای سال جاری سود 40 تومانی پیشبینی که عمدتا ازطریق فروش دارایی ها خواهد بود

چهارگوشه بازار

وساخت رشد خوبی را در پیش گرفته است سهمی به استانه قیمت های اسمی 100 تومانی رسیده است خبرهای خوبی از سهم رسیده و به نظر می رسد سهم بتواند با خبرهایی که دارد با اقبال در صورت عبور ازقیمت های 100 تومانی تا سطوح 110 الی 120 تومان صعود داشته باشد

در گروه پالایش شرایط ویژه است و فکر میکنیم با حفظ این نرخ نفت و کرک اسپرد ها و نرخ دلار گزارش های خیره کننده 6 ماهه نیز به یازار می رسد و میتواند فضای اینگروه را متحول کند و به نظر همچنان در منفی و صفر قیمت تابلو احتمالی می توان به گروه پالایش توجه بیشتری کرد بین اعضای این گروه هم همچنان روی شبندرو شپنا تاکید بیشتری داریم و در بازار هم میتوانند مورد توجه باشند . این تحلیلی است و بر اساس دیتای خاصی نیست ولی اگر شبندر 6 ماهه 1400 و شپنا 1100 ریال سود محقق کرد نباید اصلا متعجب بود و به نظر گزارش خوبی را میدهند

شبندر سعی داشت امروز از سد قیمت های 760 تومان عبور نماید این سهم که با قیمت های فعلی نفت در موقعیت خوبی قرار گرفته است و با رشد کرک اسپرد خوبی همراه شده است این سهم همچنان شایعات سود 200 تومانی را داشته که در صورت تحقق یافتن سهم رشد قیمتی بالایی را در پیش خواهد گرفت

چکاوه هم پس از اصلاحی که داشت وارد فازصعودی خوبی شده است سهم با صف خرید همراه و امروز اوضاع خوبی داشت هم رشد قیمت محصولات شرکت و توانایی جهش عایدی قابل توجه و هم در دست داشتن طرح توسعه عظیم سبب شده تا سهم باز مورد توجه واقع شود سهمی که اگر فردا موفق به شکست سطوح 720 تومانی شود تا قیمت های 800 تومان صعود خواهد کرد

بازهم روی تاصیکو میتوان شرایط خوبی را دید در تاصیکو گزارش ماهانه خوبی هم داشتیم و همین چند قلم سود خوبی را رقم می زند تاصیکو در مرداد 4224 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته سهم  در اصلاحیه درامد خود مبلغ ۱۱,۲۴۰,۱۰۱ میلیون ریال تا مرداد به عنوان سود فولاد شناسایی کرده است

به نظر با دید میان مدت همچنان در گروه روی فاسمین را بهتر از بقیه می بینیم در فاسمین هنوز با این که صادرات نداشته ولی بهتر از سال قبل است در مرداد 2980 میلیارد ریال و نرخ فروش ۸۲۳,۷۶۸,۴۱۸ ریال است تیر به فروش 3448 میلیارد ریالی رسیده است و نرخ فروش ۸۴۲,۰۹۰,۱۳۶ ریال است . در مجموع 5 ماهه فروش 18973 میلیارد ریال است و مشابه سال قبل 9320 میلیارد ریال

دارویی ها هم میتواند جالب باشد  . دزهراوی یکی دیگر از سهم هایی است که خوب پیش رفته است سهم در فروردین با فروش 328 میلیارد ریالی و اردیبهشت با رشد 501 میلیارد ریال و خرداد 370 میلیارد ریال شد. در تیر این عدد 655 میلیارد ریال و مرداد 850 میلیارد ریال بوده و 5 ماهه با فروش 2707 میلیادر ریالی مواجه بوده است . مشابه سال قبل 2273 میلیارد ریال بود و در نهایت در گروه پخش بازهم سراغ پخش البرز و دتوزیع می رویم که قیمت های خوب و نرمال و منطقی را دارند به نظر دتوزیع و پخش البرز تااین جای کار خوب ظاهر شدند

در فروس نه این که گزارش ها خیلی خاص باشد ولی سهم افت کرده و سود خوبی را میتواند محقق کند سهم در فروردین 747 میلیارد ریال و اردیبهشت 670 میلیارد ریال فروش داشته است و خرداد به 536 میلیارد ریالی رسید
در تیر با رشد 737 میلیارد ریال شد و مرداد 868 میلیارد ریال بوده و کمی رشد کرد
5 ماهه 3566 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 2887 میلیارد ریال بود فروس را در این قمیت ها زیر نظر بگیرید . بیشتر نموداری جذاب است تا بنیادی ولی در کل فروش سهم خاص بازار است

در گروه سیمان گزارش ها یکی در میان خوب است و در قطعی برق برخی شرکت ها نه خیلی و برخی دیگر خوب کار کردند می شود سراغ گزینه های خوب کار کرده رفت چرا که 6ماهه خوبی میدهند . دراین گروه سفانو را بارها روزهای قبل گفتیم سخوز هم انصافا بد نیست و خوب عمل کرده است

ساوه سابیک سشرق سمازن هم جز شرکت های خوب در گزارش های اخیر بودند به خصوص سابیک که انتظار خوبی از گزارش سهم داریم سابیک سابیک در فروردین 1052 میلیارد ریال و اردیبهشت 1333 میلیارد ریال و خرداد 1430 میلیارد ریال فروش داشت
در تابستان وضعیت کمی بهتراست و تیر 1834 میلیارد ریال و مرداد 1597 میلیارد ریال فروش داشته 5 ماهه این عدد 7249 میلیارد ریال بود این عدد مدت مشابه 4308 میلیاردریال بود

در نماد های حمل و نقل گزارش حفارس خیلی خاص نیست ولی نسبت به سال قبل متحول شده است دراین گروه منفی حکشتی و حتاید هم  جالب اند .

در این گروه شاید بهترین گزارش تا این لحظه برای حگهر بوده است واقعا سهم گزارش خوبی زد در 2ماه اخیر جالب ظاهر شده
تیرو مرداد شبیه هم بوده . سهمی که اردیبهشت با درامد 1751 میلیارد ریالی و خرداد با درامد 2320 میلیارد ریالی مواجه بود در تیر به 2870 میلیارد ریال و مرداد هم همینطور و5 ماهه به عدد 12544 میلیارد ریال بود و کل عدد سال قبل 19745 میلیارد ریال بوده است.حفارس نوسانیو حگهر کمی بنیادی تراست ولی حگهر را بیشتر می پسندیم …

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم