جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه آخرین روز مرداد 1401 !

گزارش بازارامروز دوشنبه آخرین روز مرداد 1401 !

نوید خاندوزی
آگوست 22, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز دوشنبه آخرین روز مرداد 1401 !

مرداد پرحادثه رفت !

انگار دیگر خرداد نیست که برای ما پرحادثه دنبال می شود و این مرداد است که این چند ساله برای بازار پر سر و صدا بوده و امسال هم  با این خبرها و اتفاقات و سرد و گرم  شدن های توافق و دلار بسیار پر چالش بوده و البته  بازار در مرداد امسال  نسبت به ماه های قبل خود کمی بهتر عمل کرد . چند روزی است که  بازار دقیقا عین  دونده های تازه کار عمل میکند و سر صبح  با قدرت می دود و نیم ساعت نشده  انرژی اش تمام می شود و تا اخر وقت نیرویی نیست  که جلوی رنج های منفی بایستد و بازار پلکانی نزولی می شود امروز هم تقریبا همین بود و بازار بسیار خوب شروع کرد ولی هر چه پیش رفت منفی تر و پر عرضه تر شد تا جایی که فشار فروش بازار را شاهد  بودیم و کار گره خورد و در نهایت اوضاع خوب پیش نرفت  …

یک بار قبل ترهم  عرض کرده  بودیم که ظرف سرمایه در بازار محدود شده و وقتی پول جدیدی وارد  بازار نشود اوضاع به همین شکل پیش می رود و پول بچه های بازار فقط میتوانند  روند های چندساعته و نهایت  یکی دو روزه را ایجاد کند و موج قوی میان مدت و طولانی تر شکل نخواهد گرفت

حقیقت امر این است که بسیاری از خود می‌پرسند حالا که گذاره های دلاری و نرخ سود در بازار خود را بیشتر نشان داده و تقریباً بسیاری از افراد به این نتیجه رسیدند که بازی نرخ دلار نمی‌تواند آنقدر عجیب و خاص و دستوری و پرفشار پیش برود چرا باز حجم معاملات این است  و کسی دل و جرات خرید ندارد!  معتقدیم  این به رفتار غیرقابل پیش بینی دولت باز می گردد و البته زمزمه هایی که به شکل پنهانی از دل خود دولت بیرون می‌آید
طیف‌های اقتصادی این موضوع نیز در دولت دو دسته اند دسته اول با قاطعیت در مورد اهمیت تحلیل‌های اقتصادی و خروج ارز و سرکوب ارز و مواردی که روزهای قبل بیان کردیم واقف و آن را هشدار می دهند و دسته دوم افرادی هستند که معتقدند باید شیرینی برجام به کام !! مردم و اقتصاد چشانده شود و این موضوع جز با کاهش نرخ دلار و سرکوب و یا  بهتر بگوییم انتقام گرفتن از بازارها میسر نیست و دقیقا واژه انتقام گرفتن از بازارها واژه ای است که در همان مقطع عرض کردیم و به نظر درست می آید !
بازار حالا بین این دو طرز فکر افتاده و نمی‌داند به سمت کدام حرکت کند گذر زمان حلال بسیاری از مسائل و مشکلات هستند اما در حال حاضر جریان پولی که بخواهد این فضا را شکسته و بر این  تردیدها غلبه کرده و شرایط بهتری را ترسیم کند خیلی قدرتمند نیست و حجم معاملات این را به خوبی نشان می‌دهد که مردد های بازار و به قولی کسانی که دیروز نوشتیم لنگ در هوا مانند نمیداند چه کند روز به روز در حال افزایش است هر چند که همین حالا  که می نویسیم  دوباره خبرهای سیاسی خوب رسیده ولی دقیقا این  رفت و امد خبرها ان  لنگ در هوایی را تقویت می کند .

و اینجاست که درست به این جمع‌بندی باس می رسیم که مسیر حرکت بازار بعد از برجام به شدت وابسته به رفتار دولت است و این رفتار دولت است که مسیر آینده را تعیین می کند … نگاه او به نرخ ارز  نرخ سود و رخداد های این چند روز گذشته  به خوبی نشان داد  نرخ ارز این  بار لایه های سخت و خاصی دارد که شاید  با  دفعات  قبل خیلی قابل مقایسه نباشد  .

اما یک موضوع خاص را این روزها می شنویم که قرار است صندوق های پالایش و دارای یکم با تغییر ساختاری مواجه شده که قیمت های آنها به بینی نزدیک تر شود یک نکته را قبل از هر چیز بیان کنیم چون تا حدودی در جریان ریز این موارد بودیم عرض می‌شود که از ابتدای ابتدا تشکیل این نوع صندوق‌ها اصلاً طرح این نبود که دولت قبلی اجرا کرد …  تصور کنید طرح چه بود و به چه تبدیل شده بود  ! از ابتدا قرار بود این شرکت ها وارد صندوق شوند ،یونیت‌های این صندوق در پذیره نویسی به مردم فروخته شود و ۳۰ درصد آن نقد ، دقت کنید ۳۰ درصد آن نقد و ۷۰ درصد آن به شکل اقساط سه ساله از مردم اخذ گردد مدیریت در این صندوق ها به عهده مجمع بوده نه دولتو هر کسی به اندازه پولی که پرداخت می کندو بعد  قسط میدهد می تواند فروشنده سهم باشد و حقوقی ها نیز می تواند خریدار هر تعداد  از سیستم بوده و در صورت خرید مدیریت مجموعه را در اختیار بگیرند پیشنهاد و ماهیت آن پیشنهاد این بود حالا ببینید تبدیل به چه شده !صندوقی که به نظر حقیر فقط با زدن و گرفتن پول مردم  زده شد !!  شنیده میشود گام‌هایی برداشته خواهد شد تا حقوقی ها مشارکت بیشتری در خرید این صندوق ها داشته و بتوانند حداقل فضای مدیریت  برخی زیرمجموعه ها را در اختیار بگیرند
اما این را برای چه ذکر کردیم و نوشتیم برای اینکه دوباره شنیده میشود بعد از برجام قصد هدایت و حرکت نقدینگی به سمت برخی پذیره نویسی پروژه ها و مواردی از این دست وجود دارد قبل از هر چیز یک  باردیگر بگوییم  شما وقتی چنین رفتاری را در بازار داشتید جیب شرکت ها و مردم را زدید و  فضای بازار منفی شده نمی توانید در بازار اولیه پذیره نویسی موفقی داشته باشید باید ابتدا این بازار را سر و سامان داده و بعد سراغ آن پروژه بروید
نکته بعد در هر گونه فروش سهم دیدگاه زدن جیب سهامدار را از سر خود بیرون کنید نقدینگی و جذب نقدینگی به هر قیمت قطعاً میسر نیست اگر می خواهید بازی را به شکل مداوم و برنده برنده و متناوب تکرار کنید باید قواعد بازی را رعایت کنید تاکید می‌کنیم این را برای این می نویسیم که میدانیم احتمالاً تا هفته‌ها و ماه‌های پیش روی این موارد دوباره مطرح خواهد شد شاید حافظه تاریخی بازار شبیه بچه ماهی ها کوتاه و کمی زود گذر باشد اما بعضی چیزها را اصلا فراموش نخواهد کرد!
رفتار دولت و فضایی که ایجاد کرده یکی از آنهاست
اما به واقع اگر قواعد این بازی را رعایت کنید از پروژه های پالایشی بگیر تا ساخت یک میلیون مسکن به راحتی و با استفاده از ظرفیت نقدینگی و بازار سرمایه و ابزارهایی که در اختیار است محقق می شود.  عزیزان و بزرگان مالی و پولی حضور دارند  که کافی است سری به آنها بزنید منتهی ابتدا برای این موضوع باید بستر فضای سرمایه گذاری را فراهم کنید
فراموش نکنید در بستر کویر و خشکی که به وجود آورده اید هر بذر و دانه ای بکار اید فقط نصیب گنجشک ها میشود و محصولی نخواهید داشت…

خودرویی و اماج خبر های خوب

در خودرویی ها شاهد انتشار خبرهای مثبتی بودیم سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و باز هم خبرهای خوبی از معاملات بلوکی سهام این گروه می رسد

در سایپا شایعات حسابی داغ شده است بلوک 40 درصدی شرکت اماده عرضه می باشد ظاهرا به ازای هر سهم 285 بدون در نظر گرفتن ارزش بلوک ها قیمت گذاری شده است سایپایی که به دلیل ماهیت 3 کرسی هیئت مدیره در این بلوک ظاهرا خریداران قوی نیز دارد ولی در کل بازی انگار کمی از سایپا دور شده و به  سمت

ایران خودرو هم امروز مثبت بود شنیده می شود خریداران خوبی برای بلوک صف کشیده اند ایران خودرو قصد اصلاح ساختار مالی خود را داشته و در حال فروش دارایی های خود می باشد این سهم در صورت شکست قیمت های 220 تومانی تا سطوح 240 الی 250 تومان جای رشد قیمت را خواهد داشت در این سهم امروز خبر رسید که  نخستین عرضه ایران خودرو در بورس کالا تایید شد؛ عرضه ۵۰۰ دستگاه هایما، ۶ شهریور
براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، ۵۰۰ دستگاه خودروی هایما S۷ روز یکشنبه ۶ شهریور ماه در بورس کالای ایران عرضه می شود.

خاور هم با خبر تولیدات جدید این شرکت با صف خرید سنگینی همراه شد خاور مسیر رو به احیا خوبی را در پیش گرفته و امسال هم با رشد تولید و فروشی که دارد سود سازی خوبی در دلش نهفته است خاور تا قیمت های 200 ایل 220 تومان فعلا تارگت دارد

سرمایه گذاری های خاص

امروز برخی سرمایه گذاری ها با نوسانات مثبت همراه شدند سهامی که اوضاع واحوال خوبی داشته و روند صعودی خوبی را در پیش خواهند گرفت

در این گروه سرمایه گذاری سایپا که عرضه بلوکی سهام تامین سرمایه لوتوس را داشت در جدال با مقاومت 560 تومانی قرار گرفته است این سهم اوضاع خوبی داشته  ولی بلوک امروز فروش نرفت عامل بعدی برای حرکت  سهم  بلوک  خود خساپاو  اثرات ان است  .

وبانک هم مقاومت 920 تومانی دارد سهم کف قیمتی 820 تومانی را بسته و با اقبال همراه می باشد تاکید بر فروش سهام پتروشیمی شازند توسط این سرمایه گذاری سبب شده تا وبانک با اقبال و اطمینان در خصوص فروش این بلوک همراه شود سهم اینده خوبی در صورت تحقق فروش این بلوک خواهد داشت

وغدیر فعلا در رنج نوسانی ارامی قرار گرفته است این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در میان مدت دارد اما فعلا مقاومت قوی 1450 تومانی و حمایت 1300 تومانی داشته و در این دو سطح در نوسان است غدیر امسال شایعات سود بالایی داشته و رشد سود شرکت های زیر مجموعه و طرح های افتتاح شده کمک زیادی به سود سازی بالای این سهم می کند

ساختمانی های خوش نوسان

در ساختمانی ها شاهد روند نوسانی بودیم برخی نمادهای این گروه روند مثبت به خود گرفته و در مسیر رو به رشد قرار گرفته اند

در نماد مسکن زاینده روز سهم با نوسانات خوبی همراه شده است سهمی که به سمت سطوح قیمتی 720 تومانی در حرکت است این سهم اوضاع بنیادی خوبی داشته و با فروش های ماهانه خوب خود نشان می دهد توان سود سازی مناسبی هم در گروهش دارد

ثاخت حمایت 220 تومان را از دست داده و در حال نزدیک شدن به کف قیمتی 200 تومانی است سهم هم با دید نوسان گیری هم با دید میان مدت درقیمت های 200 تومان می تواند ارزنده باشد و اوضاع خوبی دارد

ثالوند هم در حال جدال با قیمت های 560 تومان است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و می تواند با عبور از این سد قیمتی تا سطوح 600 الی 620 تومان صعود داشته باشد ثالوند هم اصلاح بالایی داشته و هم از وضعیت بنیادی خوبی برخوردار است

بیمه های طلایی

در نمادهای بیمه ای وضعیت معاملاتی خوبی را شاهد بودیم بیمه های طلایی که هم پرتفوی سرمایه گذاریشان تغییرات مثبت داشته و هم با رفع تحریم ها در موقعیت خوبی برای رشد قرار می گیرند

بیمه کوثر توانست از حمایت 320 تومانی فاصله گرفته و به سمت هدف قیمتی 360 تومانی در حرکت است این سهم که سرمایه گذاری های گسترده ای در شرکت ها دارد و بازدهی خوبی از سود این شرکت ها نصیبش می شود می تواند با عبور از مقاومت یاد شده تا قیمت های 400 تومان بالا برود

بیمه البرز 200 تومانی را نباید از دست داد سهمی که اوضاع خوبی داشته و سود سازی بالایی دارد شنیده می شود در گزارش پیش رو عملکرد خوبی را از این سهم شاهد خواهیم بود بیمه البرزی که جا برای برگشت نوسانی و هم رشد میان مدتی خوبی را دارا می باشد

بیمه ما باروند مثبت خوبی همراه و به سمت شکسته شدن قیمت های 420 تومانی در حرکت است این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و شنیده می شود در حال انعقاد قراردادهای جدیدی با بانک ملت است رفع تحریم ها تاثیرات بسزایی بر این سهم بیمه ای و افزایش قرارداد ها به خصوص با بانک ملت می شود

شیب صعودی غذایی ها

در نمادهای غذایی نمادهای پراقبال گروه با روند نوسانی مثبت همراه شدند غذایی هایی که پتانسیل های مثبت خوبی داشته و جا برای رشد قیمتی خوبی دارند

در غچین تحقق سود 110 تومانی برای سال مالی اخیر سهم و شایعات سود 200 تومانی برای سال جاری سبب شد تا این سهم با رشد قیمتی همراه شود افتتاح خط تولید جدید در شرکت و افزایش شدید نرخ فروش محصولات به نظر می رسد سهم کمی اصلاح کند و بعد حرکت کند جالب می شود

غمهرا هم خبرهای خوبی دارد شنیده می شود فروش شرکت در مرداد ماه نیز به بالای 200 میلیارد تومان رسیده و بدین ترتیب گزارش مثبتی به مانند تیرماه از سهم شاهد خواهیم بود شنیده می شود سهم با افتتاح خطوط تولیدی جدیدی در مهرام2 به فروش بالایی رسیده است و سود سازی خوبی در سهم جریان دارد شایعات سود 200 تومانی در سهم سبب شده تا سهم در کف قیمتی 1100 تومان حمایت و با گزارش مرداد ماه خود استارت رشد قیمتی تا سقف قبلی یعنی سطوح 1500 تومان را داشته باشد

زفکا شایعات سود سازی بالایی دارد برخی انتظار سود 120 تومانی را ازاین سهم دارند سهمیکه اصلاح خوبی داشته و به سمت قیمت های بالای 900 تومان باز می گردد این سهم سود سازی خوب و مناسبی داشته و از دید بنیادی جای صعودخوبی خواهد داشت

چهارگوشه بازار

حخزر که بارها در کف قیمتی 1650 تومان توصیه به خرید شده بود امروزمهمان قیمت های استانه 2000 تومانی با صف خرید 8 میلیون سهمی بود سهمی که فردا بتواند ازقیمت های 2000 تومان بگذرد تا سطوح 2200 تومان رشد خواهد داشت پول قوی این روزها وارد سهم شده است

در پسهند نیز به نظر می رسد سود سازی 600 تا 700 تومانی برای امسال و افتتاح طرح توسعه و افزایش ظرفیت به علاوه تولیدات جدید با ارزش افزوده بالا کم کم سهم را از کف قیمتی 3200 تومانی به سمت هدف قیمتی 3600 تومانی روانه می سازد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با گزارش پیش رویش می تواند صعود بیشتری تجربه نماید نکته مهم در این سهم کاهش قیمتی شدید نرخ مواد اولیه می باشد

شبندر به قیمت های 700 تومان نزدیک شده است اگر اصلاح سهم ادامه دار باشد شاهد افت به سمت سطوح قیمتی 680 تومانی خواهیم بود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته اما افت شدید کرک اسپرد طی 1 ماهه اخیر سهامداران را در سهم نگران و فروشنده کرده است به نظر در گروه  پالایش اتفاق عجیبی در نفت  رخ ندهد این گروه  گزارش های حتی 6 ماهه خوبی هم دارند  .

به طور کلی در دنیای سیاست فکر میکنیم به زودی خبرهای برجامی هم میرسد و در این شرایط ونوین و وپارس گزینه های خوب و کم دردسر و نسبتا بنیادی گروه هستند اگر دنبال کم ریسک ترهستید منفی امروز وبملت هم بد نیست .وتجارت هم شرایط خوبی دارد و ساان هم با زمزمه سود 100 تومانی امسال میتواند جالب و کم ریسک باشد.

در بازار اوره ای ها خبرهای جالبی را دارند وخوب معامله میشوند و به نظر گروه اوره شرایط خوبی دارد در مورد این گروه شپدیس و شیراز را توصیه میکنیم زیر نظر بگیرید . دیروز در مجمع حرف این بود که مطالبات از نرخ گاز تهاتر شود که اگر این طور شود اتفاقات بسیار خاص و خوبی رخ داده و سهم هایی مثل پارسان و غدیر هم رشد میکنند .

گویا امروز جلسه ای در مورد نرخ یوتیلیتی هاست برخی امید دارند این نرخ به قبل بازگردد ولی بعید است ولی در کل اگر شد سهم هایی مانند زاگرس جک عجیبی می خوردند . به طور کلی فعلا می شود به این گروه اطمینان کرد ولی نه خیلی البته نگرانی ما خیلی نرخ ارز نیست و باید کمی صبور بود .

دراین گروه فارس هم گزارش داد فارس در گزارش 12ماهه با سرمایه قدیم به سود 1945 ریالی رسیده و با سرمایه جدید این عدد 1140 ریال است به نظر با فرض 800 و 900 ریال تقسیم سود قیمت های 7500 7600 ریال فارس واقعا فروش ندارد و سهم خوبی است .

در گروه روی فاسمین و کیمیا خوب معامله میشوند . گزارش ماهانه این سهم خوب باشد میتواند تمام تحلیلها در مورد سهم را تغییر دهد و به نظر با دید رفتن سراغ سهم و نگاه بلند مدت افزایش سرمایه بد نیست کنار این سهم فایرا را هم زیر نظر بگیرید ولی در کل فلزات تا وقتی تکلیف برجام روشن نیست ترس را دارد و این نکته منفی ماجراست . بین این شرکت هافاسیمن خاص تر و بهتر است

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم