جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 1 مرداد 1401

گزارش بازارامروزشنبه 1 مرداد 1401

نوید خاندوزی
جولای 23, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 1 مرداد 1401 

گزارش باران مردادی ! 

مرداد شروع شد و فصل بارش های عجیب ! طی اخر هفته نیز شاهد باران رگباری گزارش شرکت ها در کدال بودیم  تا سیل این گزارش ها امروز کمی چهره  بازار را عوض کرده  باشد  …

امروز شنبه اول مرداد بازار فصل داغ تابستان را با خبرهای داغ و گزارش های داغ تر آغاز کرد ولی انصافا انطور که انتظار داشتیم بازار مثبت نشد و هنوز مشکل بازار این است که حجم پول قوی و جریان پول بزرگ در ان گردش ندارد . البته امروز تحرکات به واسطه بازگشایی ها و برخی گزارش ها کمی بهتر شده بود ولی نه انقدر که اثرات ویژه ای را روی تابلو شاهد باشیم . البته بازار هنوز ان حجم قوی را نداشته که برخی ان را به واسطه توقف گسترده نماد ها میدانند و معتقدند با این گزارش ها و خبرها و با برگشت این نماد ها بازار بهتر می شود . از همین روست که بازگشایی نماد ها در بازار بسیار مهم شده و احساس میکنیم دست هایی در پیش و پس این بازگشایی هاست تا به نوعی هدایت شده و به دور از هیجان این بازگشایی ها صورت گیرد البته به نظر صلاح بازار است ولی امیدواریم از دستشان در نرود …

آخر هفته بسیار پر خبر پر کاری را پشت سر گذاشتیم و امروز اثرات آن را در بازار به وضوح مشاهده می کردیم که گزارش های سه ماهه و میان دوره‌ای شرکت‌ها اثرات نسبتا مثبت و خوبی را در بازار داشته و توانستند کمی از استرس کاهشی بازار بکاهند و فضا را منطقی‌تر نمایند.  چند نکته در مورد گزارش ها باید عرض کنیم که می‌تواند مورد توجه باشد:
اول از همه اینکه گزارش ها و به طور کلی گزارش های فصلی و ماهانه پایدار ترین و خاص ترین اثرات مثبت در بازار را دارند یعنی به عبارت دیگر اگر این گزارش‌ها فضای خوب و نرمال و معمولی را داشته باشند می‌توانند هدایتگر منطقی و درست و دقیق قیمت و ایجاد شرایط پایدار در بازار باشند و اثرات  بادوامی در بازار ایجاد کنند … یا در واقع  با اصالت ترین و اصیل ترین نوع ارزندگی بازار هستند
نکته بعد در مورد گزارش های فعلی و اثرات آن در بازار باید عرض کرد که اگر شرایط فعلی در فروش شرکت ها و حاشیه سود به مانند گزارش های سه ماهه فعلی حفظ و اندکی بهبود داده شود میتوان به صراحت گفت که بازار در مقطع فعلی در حداقل ترین شرایط قیمتی ممکن قرار داشته و از نظر ارزندگی یکبار دیگر خود را نشان داده و احساس میکنیم بیش از ۱۵۰ نماد بازار با این گزارش ها در شرایط بسیار خوب و منطقی و مناسبی قرار دارند.
نکته بعد در مورد گزارش‌ها این است که آنقدر قیمت ها اصلاح شده و در شرایط حداقلی طی این مدت قرار گرفته این و  این فنر فشرده شده است که حتی گزارش معمولی و منطقی و یا حتی با ثبات برخی شرکت‌ها نیز قوی و خاص به نظر می‌رسد در واقع شاید این گزارش برخی شرکت ها نباشد که به چشم می آید گزارش و تحقق سود منطقی و نرمال را که در کنار قیمت سهم میگذاریم  نشان می دهد که بازارچه فضای دارک و تیره ای داشته و می تواند به راحتی حرکت کند
نکته بعد دقیقا از همین جا آغاز می‌شود که فقر تحلیلی در بازار بیداد کرده و به نظر بازار با علم به اینکه می‌دانست گزارش های خوبی در پیش است  باز هم دل به دریای خریدن نمیزد…

بخشی از این فقر تحلیلی ناشی از ریشه‌های تاریخی بازار بوده و بخشی را معتقدیم نقش سازمان و نهادهای ناظر و خود ناشرین هم بی تاثیر نیست که اثرگذاری گزارش ها را در بازار کمرنگ کرده است…   اما در مورد گزارش ها و اثرگذاری آن در بازار نکته اول مدت ها قبل و از هفته‌های قبل مدام در گزارش بازار نوشتیم که جمع شدن یکباره گزارش‌ها و انتشار یکباره آن برای بازار ریسک بزرگ به شمار می رود که فکر می کنیم حالا همگی متوجه عرض ما شده اند که چرا انتشار یکباره این حجم گزارش میاندورن ای شرکت ها ریسک بازار است … به واقع  بازار فرصت و دقت تجزیه و تحلیل گزارش ها را از دست میدهد.  وقتی بارگذاری گزارش‌ها در بازار یکبارهباشد به تبع  آن اثر موج روانی که می‌تواند به تدریج ایجاد شود و ماندگار و پایدار بماند را از دست میدهد
شما ببینید در روز چهارشنبه و پنجشنبه ۶۰۰ شرکت در کدال گزارش می دهند خواندن این گزارش ها زمان میبرد چه برسد به تجزیه و تحلیل آن و این دقیقا نشان می دهد ناشرین هم به فقر  تحلیلی بازار دامن زده و تابلوی بازار برایشان مهم نیست … این که گذشت  از همین حالا و از همین امروز باید فکری به حال گزارش های آتی بازار کرد.  نکته بعد روی صحبت ما با نهاد ناظر و سازمان بورس است وقتی رفتار چنین شرکت هایی را داریم و این حجم گزارش و اطلاعات روی سر بازار خراب میشود باید نهادهای مشاور که مثلا از از شما مجوز گرفتند یعنی مشاوران سرمایه گذاری و نهاد های مالی روی این گزارش ها   تحلیل و گزارش داشته و به بازار خوراک بدهند وقتی چنین چیزی نباشد بازار سراغ عواملی میرود که خیلی هم با بازار ارتباط نداشته و در آن موثر نیست و این گزارش ها هم  سرعتی و هم به دلیل نبود  تحلیل درست می سوزند و همه فریاد میزنند کدال  بی تاثیر است !

و نکته آخر در مورد گزارش ها اگر به آخر این هفته رسیدیم و انرژی گزارش ها در مثبت نگه داشتن بازار تمام شده بود که تا همین امروز هم برخی از اثرات گزارش ها در بازار تردید داشتند آن وقت چه باید کرد ؟! اگر به خاطر داشته باشید در روزهای گذشته در متن گزارش بازار عرض کردیم که گزارش ها نمی توانند در مقطع فعلی جهش بازار را رقم بزنند اما می توانند حفظ قیمت بازار را به وجود آورده و بازار را در شرایط کف قیمت و ارزندگی خود حفظ نمایند برای رشد بازار یک پکیج و یا یک سلسله از اقدامات لازم است که بخشی از آن در حال رخ دادن است یعنی گزارش های خوب ، برگشت بازار جهانی ، بهبود دلار نیما، اما  جایی ازاین پازل هنوز خالی است و ان تحولات دولت است
از ابتدا ترس بازار از همین بوده و هنوز هم هست  . نه ما  بسیاری دیگر هم  بر این عقیده اند که تا وقتی تصمیمات دولت  و وزارتخانه های ریز و درشت آن در راستای حرکت منطقی و اقتصادی نباشد بازار نمی تواند وزن دقیق و خوبی به گزارش های مثبت فعلی بدهد   و احتمالا  آنها را به عنوان یک نوشیدنی انرژی زای چند ساعته و چند روزه نهایت قلمداد میکند
گزارش های میان دوره ای و ماهانه وقتی می‌تواند شرایط نرمال و خوبی را داشته باشد و در بازار اثر پایدار و مثبت داشته باشد که در یک بستر منطقی و مناسب قرار گیرد نه در یک فضای غیر منطقی از تصمیمات غیر منطقی و غیر عقلانی دولت…  بازار با خود میگوید بسیار عالی تا سه ماه گزارش خوب بود !  از کجا معلوم فصل بعد دولت با یک تصمیم  و عوارض و نرخ دستوری و این موارد که اتفاقاً در کارنامه درخشان او به وفور  دیده می شود بازی را بر هم نزند ؟!!
این ترس بازار منطقی است و اگر روزهای آتی باز هم دیدیم که حجم درگیر نمی شود و افزایش پیدا نمی‌کند بدانید به شوک های بیشتری نیاز داریم و اتفاقاً درد بازار در آن مقطع بیشتر خواهد شد چرا که می دانیم و علم به این داریم که ارزنده است و دوباره نمی خرند  و حتی شاید فشار فروش و ناامیدی و یاس هم  بیشتر شود
درست به مانند کسی که طلا در دست دارد و کسی طلای اورا به واسطه حرف و حدیث و اتفاقات و تصمیمات صدمن یه غاز معامله نمی کند …

امروز زیاد صحبت کردیم و به نظر باید در مورد گزارش ها و اتفاقات خاص آن و اثرگذاری احتمالی در طول هفته صحبت کرد. اما توجه کنید که فصل تابستان و ماه مرداد با گزارش  و مجامع همراه می‌شود و رویدادهای مهم دیگر نظیره تحولات سیاسی  و برجامی  ، اتفاقات خاص دلار نیما  و ازاد که این روزها باردیگر صعودی شده ، معاملات بلوک خودروهایی ها و …  ادامه خواهد یافت که فکر میکنیم بتواند دو هفته اول بسیار ویژه و خاص و پرخبری  را برای بازار پیشرو رقم بزنند … امیدواریم  کمی فضا  بهتر شود

و اما سراغ  بازار برویم …

بانک های خوشبین

در بانک ها گزارشات مثبت عملکرد 12 ماهه از یک سو و از سوی دیگر اصلاح قیمتی بانک ها را به سطوح خرید خوبی رسانده است

در بانک اقتصاد نوین سهمی که بالای 80 تومان سود محقق و شنیده می شود برای سال جاری سود 100 تومانی خواهد داشت با روند مثبت همراه و به قیمت های 350 تومان رسید سهم در صورت عبور از قیمت های 360 تومانی مهمان قیمت های 420 تومان خواهد بود. از دید ما با این خبرها و این اتفاقات ونوین هم واقعا شرایط خوبی دارد ونوین در 3ماهه به تحقق سود 215 ریالی رسیده و رشد 58% را نسبت به مدت مشابه داشته
در مورد گزارش 3ماهه این شرکت جمع درامد های عملیاتی ۱۴,۵۵۶,۰۵۶ میلیون ریال بوده و 8% بیشتر از مدت مشابه قبل است و در نهایت با کاهش هزينه مطالبات مشکوک الوصول در 3ماهه به سود ۶,۵۴۵,۸۲۰ میلیون ریالی رسیده است.

در بانک سامان همچنان گمانه زنی های مثبتی وجود دارد در این سهم شنیده می شود گزارش 3 ماهه بسیار خوبی در انتظار سهامداران است بانک سامانی که تا قیمت های 320 و 350 تومان جای رشد داشته و به دلیل تحولات خوبی که در زمینه وضعیت عملیاتی خود داشته است مورد توجه قرار گرفته است

پست بانک امسال شایعات سود 100 تومانی دارد سهم در 3 ماهه سود خوبی را محقق کرده است انتظار می رود سهم تا قیمت های 420 الی 450 تومان صعود داشته باشد و برگشت خوبی را تجربه نماید به خصوص این که افزایش سرمایه از انباشته نیز در راه است

وبملت هم امروز صف بود . سهم  را دقیق تر نگاه کنیم تحقق سود 20 تومانی در 3ماهه برای او با فرمان عملیات و شرایط جالب بود ولی در 3 ماهه عدد ساير درآمدها و هزینه های عملياتي به کمک او امده و در مجموع این سود 426 ریالی را رقم زده است که با سرمایه جدید 336 ریال می شود
گزارش خیره کننده ای برای سهم است و باید دید در دوره های بعد چه میکند
نکته مهم رشد 2 برابری تراز عملیاتی بانک است که این نقطه قوت بزرگ وبملت است

در این گروه  به طور کلی روی دو  سهم  وبملت و ونوین بیش از بقیه مثبت هستیم به خصوص اگر ونوین بحث بلوک مطرح  شود

سیمانی ها در انتظار

در سیمانی ها شاهد انتظار این گروه برای رشد و صعود هستیم سیمانی هایی که وضعیت خوبی داشته و سود سازی خوبی دارند

سشرق با چشمانداز سود 1200 و 1100 ریالی و گزارش خوب بد نبود گفته می شود ماهانه خوبی هم دارد

ساراب ، سابیک ،سفانو ، سکرما،ساروم،سغرب ، سبهان ،سمازن گزینه های خوبی هستند و میتوانند جالب باشند

سابیک یکی از گزینه های خوب و مورد توجه بازار است سابیک در 3ماهه 532 ریال سود محقق کرده است و 1889 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1574 میلیارد ریال سود خالص دارد

سمازن هم بد نیستو فضای خوبی در قیمت را دارد سمازن در 3 ماهه 428 ریال و 6 ماهه 1128 ریال سود محقق کرده است
سهم در3ماهه 1156 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1055 میلیارد ریال سود خالص داشت در 6ماهه سود عملیاتی 2863 میلیارد ریال و سود خالص 2780 میلیارد ریال بود .

حتی به نظر سخزر هم  گزارش خوبی را داشت  سهم  در فروردین به فروش ۴۳۶ میلیارد ریالی رسیده بود و اردیبهشت این عدد 521 میلیارد ریال شد و خرداد 449 میلیارد ریال بود در 3ماهه دوم در تیر 648 میلیارد ریال فروش داشت و رشد خوبی کرد و 4 ماهه 2056 میلیارد ریال فروش داشته است
مدت مشابه قبل 1451 میلیارد ریال بود .

سیمان صوفیان با گزارش 3 ماهه خود نشان داد امسال حداقل 400 تا 500 تومان سود دارد این سهم با این وضعیت می تواند رشد قیمتی خوبی را تجربه نماید سصوفی که موقعیت ممتازی داشته و تثبیتش در قیمت های بالای 2000 تومان راه را برای صعود 10 الی 20 درصدی هموار می سازد

سیمان ارومیه به دلیل شایعات سود 700 تومانی دل به اصلاح نمی دهد سهمی که تا قیمت های خوبی پس از گزارش 3 ماهه جای رشد دارد این سهم در صورت شکست قیمت های 3200 تومانی هدف قیمتی 3600 الی 4000 تومانی را دنبال و در شرایط خوبی به سر می برد

پالایشی های پر عرضه

در نمادهای پالایشی شاهد فشار عرضه ها بودیم این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و توان صعود خوبی با انتشار صورت های مالی 3 ماهه خود داردشاوان هم انصافا بد نیست ولی تا حدودی بازار گزارش را در قیمت این سهم لحاظ کرد امروز هم این  بازگشایی نشان میداد  قرار نیست هیجانی رشد کنیم .

برای فردا گویا  بازگشایی ها موتورش روشن می شود  …

دراین گروه شتران یکی از خاص ترین هاست شتران در 3ماهه به سود 599 ریالی رسیده است و رشد 296% را در سود نسبت به مدت مشابه دارد
شتران در 3 ماهه ۱۱۵,۵۳۸,۱۱۶ میلیون ریال سود عملیاتی و ۱۰۱,۷۷۱,۲۸۸ میلیون ریال سود خالص دارد به نظر 5100 5200 ریال کف قیمت سهم است و ازاین کمتر بعید است با این گزارش بشود .

شبریز هم با این سود و این شرایط گزینه خوبی است شبریز بدون سود پتروشیمی تبریز و با سرمایه جدید در ۳ماهه به سود ۱۲۹۶ ریالی رسیده است
سهم ۵۰۳۸۹ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۳۸۸۸۹ میلیارد ریال سود خالص دارد با فرض رسیدن به 5000 ریال سود در بدبینانه ترین حالت قیمت های 1600 1700 بد نیست و منطقی است

در شبندر شبندر ۳ماهه به سود ۸۴۴ ریالی رسیده است
سهم 138529 میلیارد ریال سود عملیاتی و 113430 میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است با فرض 2500 و 2600 ریال سود در شبندر و با توجه به تقسمی بسیار خوب سهم بعید است زیر 9000 ریال باز شود و این یک اتفاق خوب برای سهم است

و در نهایت شپنا که شپنا در ۳ماهه به سود ۶۹۱ ریالی رسیده است احتمالا شپنا حوالی 6500 و 6600 و می بیشتر باز می شود و به نظر یکی از خاص ترین های بازار است

این گروه پی به ای بالایی را فعلا به خاطر ابهامات نمیگیرد و نباید هیجان زده عمل کرد ولی در کل بازی خوبی را دارند و تا وقتی نفت بالای 100 است و دلار نیما صعودی این گروه پیش می رود

در کنار این گروه و در گروه  نفتی ها  شسپا و شرانل را هم جالب میخرند هر چند توجه  بازار به  شبهرن است سهم 3ماهه بدون سود سرمایه گذاری ها 528 ریال سود محقق کرده است و 8195 میلیارد ریال سود عملیاتی و 6312 میلیارد ریال سود خالص دارد
در ادامه سهم گفته شده که سود سرمايه گذاري هاي شركت نفت بهران به مبلغ ۱.۰۳۶ميليارد ريال مي باشد كه در صورت سود و زيان لحاظ نگرديده است . لذا با احتساب مبلغ مذكور سود هر سهم (تعداد سهام ۱۱.۹۵۰ ميليون) به ۶۱۵ ریال افزايش خواهد يافت .

افت فشار در دارویی ها

در نمادهای دارویی شاهد روند پر عرضه ای بودیم داروی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت جای صعود خوبی دارند و افزایش نرخ های اخیر توانسته امید و انتظارات اتی را افزایش دهد

دارویی فارابی با روند صعودی خوبی همراه شد سهمی که افزایش نرخ خوبی گرفته وباید توجه داشت شرکت های زیر مجموعه نیز افزایش نرخ های جذابی گرفته اند این سهم هدف قیمتی 1250 تومانی و پتانسیل سود 250 تومانی برای امسال دارد

کارخانجات داروپخش خبرهای خوبی دارد این سهم شایعات سود 350 الی 400 تومانی داشته و افزایش نرخ 80 درصدی تحولات جدی در این گروه ایجاد می کند سهم با ارزش ذاتی 2000 تومانی خود فاصله زیادی داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظار سهم می باشد

البرز بالک هم با رشد خوبی همراه شد سهمی که امسال متحول شده و این روند تحول را می توان در گزارشات عملکرد ماهانه شرکت رصد کرد دبالک هدف قیمتی 920 و در صورت شکسته شدن این سطوح هدف قیمتی 1000 تومانی خواهد داشت

در مورد این گروه نسبت به گزارش و قیمت میتوان گفت که تیپیکو کاسپین ددانا دکپسول درازک دکیمی دارو دالبر دتماد دلر گزینه های خاص ترو بهتری هستند و امروز سراغ بررسی چند سهم میرویم

تیپیکو گزارش 12ماهه زده و با همین سود اتفاقات خوبی برای قیمت رخ میدهد تیپیکو در گزارش ۱۲ماهه حسابرسی نشده به سود ۳۲۶۰ ریالی رسیده است و۳۵۸۶۱ میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است

خودرویی های رو به پایین

در نمادهای خودرویی علی رغم خبرهای خوب در خصوص نهایی شدن قیمت گذاری بلوک خودرویی ها به خصوص سایپا فشار فروش در این گروه نیز بالا بود

زامیاد با روند منفی همراه شده است خبر مهم زامیاد سوداوری خوب برای امسال و برنامه تجدید ارزیابی می باشدس هم حمایت قوی در سطوح 1100 تومان داشته و امید می رود در این قیمت ها به تعادل برسد

خفنر در این گروه با افت قیمتی همراه شد صورت های مالی 3 ماهه سود خوبی به همراه داشته است اما نهایتا به نظر می رسد امسال سهم به سود 100 تومانی برسد انتظارهای بازار بالاتر بوده و به نظر می رسد این سهم قطعه ساز فعلا در قیمت های 680 الی 760 تومان در نوسان باشد

 

چهارگوشه بازار

تپمپی واکنش خوبی به حمایت 1400 تومانی نشان داد همانطور که عنوان شد سهم برای سال 1400 سود بالای 200 تومانی و برای سال 1401 سود بالای 300 تومان خواهد داشت سهمی که تا قیمت های 1600 و 1800 تومان جای رشد دارد شنیده می شود شرکت در  حال مذاکره برای واگذاری 2 درصد سهام بانک سامان است که در صورت این فروش سود بالایی را شناسایی خواهد کرد

سرمایه گذاری سایپا امروز رشد خوبی کرده و صدر نشین بود سهم برنامه فروش املاک و سهام در اختیار خود و سرمایه گذاری رنا و کارکنان سایپا را دارد وساپا اگر بتواند از سد قیمتی 560 تومانی بگذرد تا قیمت های 600 الی 650 تومان جای صعود دارد  در بازار این روزها بیش از همه وساپا با این بلوک لوتوس و شناسایی 2200 میلیارد تومان جالب رسیده است اصلا بلوک خودرویی هیچ با همین یک قلم هم سهم ارزندگی های خاص خود را دارد که 125 تومان به ازای هر سهم  شناسایی میکند  .

کاشی سعدی قصد شکست قیمت های 920 تومانی را دارد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و تا سطوح 1000 تومان جای رشد دارد شنیده می شود افزایش نرخ فروش توانایی سود سازی در این سهم را افزایش و با توجه به ارزش بازار پایین این سهم رشد قیمتی خوبی در انتظارش است گروه کاشی کساوه و کلوند هم  شرایط خوبی گرفته و بد نیستند و خوب معامله می شوند

در بین پتروشیمی ها  گزارش های خوبی را شاهدی م  جم هم انصافا با همین فرمان برود گزینه خوبی است جم در 3ماهه به سود 1749 ریالی رسیده است و 21446 میلیارد ریال سود عملیاتی دارد و 24134 میلیارد ریال سود خالص دارد و البته نزدیک به 300 میلیارد تومان سود غیرعملیاتی دارد

دراین گروه ابتدا سراغ اوره ای ها برویم که گل سر سبد گزارش ها شپدیس بود شپدیس در 9 ماهه 30464 ریال سود به ازای هرسهم محقق کرده است 6ماهه 16042 ریال سود محقق کرده بود نمیگوییم 4هزار تومان ولی فکر میکنیم به 3600 تومان سود برسد و بیش از 2800 تومان تقسیم کند .

کرماشا دیگر سهم خوب گروه بود کرمانشاه در 3ماهه 3744 ریال سود محقق کرده است و 13184 میلیارد ریال سود عملیاتی و 13211 میلیارد ریال سود خالص دارد . شیراز هم واقعا خوب بود و خوب ظاهر شد سهم ۳ماهه ۴۶۳۷ ریال سود محقق کرده است
۳۰۵۸۱ میلیارد ریال سود عملیاتی و۲۳۶۴۷ میلیارد ریال سود خالص دارد . امروز هر 3 سهم خوب مثبت  بودند و نشانه توجه  بازار به  گزارش هاست

امروز بازار ستاره باران شده بود و با خبرهای منتشر شده  تاپیکو و شستا به  صف رسید  .

با این گزارش ها ارزندگی هلدینگ های بازار بیش از بقیه و بیش از قبل دوباره در چشم بازار امد و به خصوص فکر میکنیم 4 5 سهم خاص این گروه جالب می شوند اول سراغ تاپیکو و شستا برویم که با این سود پالایشی ها و سود ستاره به نظر تاپیکو و شستا واقعا گزینه های خوبی میشوند از تاپیکو زمزمه سود 3000 ریالی به گوش میرسد و از شستا 230 ریال سود شنیده می شود که ازدید ما البته شستا گزینه خاص تری است امروز خبر ستاره خلیج  فارس و سوئ  جالب در 3ماهه اول بازی را در تاپیکو و شستا  تغییر داد

با این سود های پالایشی و پتروشیمی ها پارسان احتمالا 6800 ریال و غدیر 3100 ریال سود دارد و به نظر هردو خوب هستند ولی از دید ما غدیر خاص تر است

در بین گزارش های فولادی به نظر ارفع و کاوه خوب ظاهر شدند  .در ارفع اوضاع بد نیست ارفع در ۳ماهه به سود ۷۴۷ ریالی رسیده است و نزدیک به ۲ برابر مدت مشابه قبل است
سهم در سود عملیاتی ۹۰۵۳ میلیارد ریال و سود خالص ۸۹۶۴ میلیارد ریال بوده است
سهم ۳۵۲ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی داشته است فکر میکنیم کاوه یکی از خاص ترینهای گزارش 3ماهه اخیر بود که اگر ادامه داشته باشدکاوه یکی از ارزان ترین ها می شود کاوه رشد ۴۰درصدی سود را نسبت به مدت مشابه دارد و در ۳ماهه به سود۳۱۵ ریالی رسیده است و در سود عملیاتی ۱۳۳۰۰ میلیارد ریال و سود خالص ۱۰۰۷۶ میلیارد ریال بوده است . هردو  قابلیت های خوبی دارند و خود  فولاد هم نگو !

در بین غذایی ها غدیس بد نیست  . غدیس در 3ماهه کمی نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته و 3ماهه 586 ریال سود محقق کرده است . سهم 974 میلیارد ریال سود عملیاتی و 685 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر خرید در حوالی 9200 9300 ریال برای بازار بد نیست . به نظر سهم  خوبی است و باید او را زیر نظر داشت

امروز حگهر را وب خریدند با این اصلاحی که کرد و این گزارش به نظر بد نیست با شرط ادامه دار بودن شرایط حگهر جذاب است سهم رشد 200% نسبت به 3ماهه قبل داشت و 3 ماهه 288 ریال سود محقق کرده است و مدت مشابه 96 ریال بود
سهم 1632 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1278 میلیارد ریال سود خالص دارد

امروز بیشتر بازار چشم انتظار بازگشایی بود و به نظر روزهای بعد  فضای خاص تری را داشته  باشد

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم