[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
گزارش بازارامروز دوشنبه 6 تیر 1401
آقای امیدوار!
امروز بازار سرمایه با پای لرزان و ترس از تحولات نرخ ارز و بازارجهانی کلاه خود را قاضی کرده بود و در مسیر رشد گام برمیداشت و سعی میکرد فضای نسبی اتفاقات پیش روی بازار را درک کرده و با کمترین ریسک اقدم به خرید وفروش نماید .بسیاری در این لحظات و این دقایق معتقدند انقدر خبرهای مختلف روی سر بازار اوار شده که تصمیم گیری را دشوار کرده است ولی امروز نشان داد اقای امیدوار به روزهای آتی بیشتر امیدوار شده است . بازار از دلار کمی میترسد و امروز هم با خوف و رجا در بازار گام برمیداشت و یک چشم به کدال و این گزارش های خوب داشت و چشم دیگر به نرخ ارز و ترس ازاین نرخ و البته بازارهای جهانی و ثبات این بازارها هم از بعد روانی کمی دل او را قرص تر کرد تا ان جو منفی ایجاد شده کمی فروکش نماید . البته از حق نگذریم گزارش های ماهانه هم ته دل بازار را قرص کرده و اتفاق خوبی برای بازار است .
این روزها برجام ،جام جهان نمای بازار شده و یکی در این جام شرابی به قرمزی خون بازار می بیند و دیگری موهیتویی سبز و خوشمزه !! بسیاری حالا این سوال را می پرسند که توافق در چه مرحله ای است و چه خواهد شد و تکلیف بازار چه میشود ؟! قبل از بررسی موضوع بگوییم که احساس می کنیم این بار کمی فضای مذاکرات متفاوت تر و شرایط خاص تر شده است و همین اتفاق باعث این شده است که بروز توافق در روزهای پیش رو محکمتر و منطقی تر گردد بدین معنی که احتمال حصول توافق با توجه به تحولات پیش رو بیشتر است. به قول یکی همین که قطر به عنوان محل نهایی مذاکرات انتخاب میشود خود به معنی این است که بیش از نیمی از راه طی شده البته هیچ چیز قابل پیش بینی نیست !!
اما مشکل بازار کجاست و چرا این حجم تردید در دل فعالان بازار است ! یا اصلا برخی میپرسند بازار مشکلش با توافق چیست و چرا این قدر از حصول توافق می ترسد ! چند باری در مورد این موضوع صحبت کرده و اگر بخواهیم با فضای فعلی موارد را یک باردیگر ذکر کنیم باید بگوییم بازار از نرخ ارز و تحولات نرخ ارز واهمه دارد به خصوص حالا که بازارهای جهانی کمی شل کرده اند و هوای این بازارها نیز خیلی آفتابی نیست …
واهمه بازار از نرخ ارز با مذاکرات تکمیل میشود بدین معنی که ترس از افت نرخ دلار و انتقام سخت دولت از بازارهایی که عمری او را تحت فشار قرار داده بودند آغاز می شود . بخشی از استدلال بازار قابل قبول است و معتقدیم اتفاقاً این دولت به واسطه این که نشان دهد موفق است و فضای موفقی را بین عموم جامعه میخواهد ممکن است شلاق چرمی را به دست گرفته و بتازاند ! و در ابتدای کار کمی هم به سرکوب نرخ ارز دامن زدن به فضای با ثبات و یا پایین نگه داشتن آن حرکت کند اما این موضوع به این شکل نخواهد بود که نرخ دلار افت عجیبی داشته باشد در بازار آزاد ممکن است تقاضای سفته بازی برای ارز کمی کاهش یابد اما باز شدن واردات و افزایش واردات به کشور در کالاهایی که ثبت سفارش می شوند باعث خواهد شد اوضاع جور دیگری شده و یک تقاضای پنهان نرخ ارز برای کالا ها شکل بگیرد و احتمالاً اینجاست که دولت به فکر نظام تک نرخی ارز افتاده و دو نرخ آزاد و نیما به هم نزدیک می شوند نزدیکترین حالتی که ممکن است رخ خواهد داد و ممکن است که حتی اختلاف آن به حوالی ۵ درصد برسد .
در مورد نرخ نمی توان از حالا گمانه زنی کرد ولی اگر برای بازار بدترین سناریو را فرض کنیم این احتمال را میدهیم که دلار بازار آزاد در حوالی ۲۸ و۲۹ دلار نیما هم به محدوده ۲۶ و یا این حوالی برسد این بدترین سناریو ممکن است البته کیفیت توافق و کم و کیف آن در این موضوع موثر خواهد بود … هر چند سناریوهای بدتری را هم برخی دیگر بیان میکنند .
اما این یک طرف داستان است و بازار هم فقط همین طرف را می بیند به نظر بازار درک درستی از توافق نداشته و فقط آن را در اثر گذاری نرخ ارز میبیند و کسی از اثر جدی کاهش هزینه پول ، چشم انداز کاهش تورم ، چشم انداز کاهش نرخ سود، افزایش پیبه ای بازار، کاهش ریسک ها ، کاهش هزینه شرکتها در نقل و انتقال پول ، کاهش تخفیف شرکت ها در فروش و صادرات حرفی نمی زند و تازه از همه مهمتر هوشیار شدن و سر هوش آمدن دولت است که رخ میدهد . در حال حاضر حال خماری و بی پولی و عدم فروش نفت باعث شده تا تیغ به دست زنگی مستی باشد که از هر راهی برای پول درآوردن و جبران درآمدها استفاده می کند این امید می رود که با برداشته شدن تحریم ها و افزایش درآمدهای نفتی دست بزن بهادر و در جیب شرکت های دولت کمی کوتاه شده و فضا برای حرکات محیرالعقول کمتر شود در واقع بهتر است بگویم ریسک دولت به عنوان یکی از پراثرترین ریسک ها و تصمیم گیرندگان منفی بازار نقش کاسته شده و این خبر مهمی برای بازار است که می توانند در این فضا و با این اتفاقات سر و سامان بهتری را بگیرند
این موارد را نوشتیم برای این که بازار اگر می خواهد برای نخریدن سهام و فروش و منفی کردن بازار وزنی به اثر توافق بدهد نباید یک طرفه و فقط به واسطه جریان نرخ ارز به موضوع نگاه کند و عوامل مختلف را باید در تحلیلهای خود ببیند.
و اما نکته آخر در مورد گزارش های ماهانه است که به کدال می رسد اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای تیرماه از 5 هفته خوب بازار گفتیم که میتواند با رویدادهای خود تحولات مختلفی را رقم بزند . به نظر در شرایط فعلی گزارشهای کدالی میتوانند نقش مهمی در این بازی داشته باشند در حال حاضر نیز گزارشهای ماهانه در حال انتشار است که تقریباً این گزارشها شرایط خوبی را نشان می دهد و این موضوع را به بازار گوشزد میکند که از نظر بنیادی شرکت ها مشکلی در فروش ندارند البته این که در بهای تمام شده چه اتفاقی رخ میدهد به صورت جدا بررسی می شود اما فروش شرکت ها روی روال خوب و درست و منطقی قرار دارد این باعث خواهد شد فشار فروش به هر قیمت در بازار کمتر شده و شاید کمی فضای بازار را آرام تر کند
درست شبیه امروز که کمی بازار با خود فکر میکرد و با اندکی جو مثبت از فروش پشیمان شده بود البته احساس میکنیم بازار ترس نرخ ارز را در خود میکشد و پیش می رود .
غذایی های دلچسب
در نمادهای غذایی شاهد روند صعودی خوبی بودیم سهامی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت رشد خوبی در بر خواهند داشت
در اینگروه غمهرا باز هم با روند صعودی همراه و به سمت مقاومت 1420 تومانی می رود انتظارات از این سهمبه واسطه گزارش خرداد ماه به شدت بالا رفته است غمهرا در صورت شکست قیمت های فوق تا سطوح 1600 تومان رشد خواهد کرد
در نماد چین چین هم انتظار گزارش خرداد و افزایش شدید نرخ محصولات شرکت انتظارات را به شدت بالا برده است هم برای امسال و هم سال مالی جدید سهم توانایی سود سازی بالایی داشته و خبرهای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارد کف قیمتی سهم در سطوح 1100 تومان بسته و سهم ارزش ذاتی 1250 و 1500 تومانی دارد
بارها بر صنعتی بهشهر تاکید داشتیم سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی را در پی خواهد داشت این سهم تا سطوح قیمتی 420 تومان رشد خواهد کرد فروش سهم در خرداد ماه بسیار خیره کننده بود این سهم گزارش خاصی داشت غبشهر هم بعد از اصلاح فاز جالبی را گرفته است و میتواند مورد توجه باشد سهم بالاخره فروش منطقی و با قیمت درست را منتشر کرد فروش فروردین 3273 میلیارد ریال بوده است در اردیبهشت با رشدی چشم گیر 8214 و نرخ با رشدی جالب ۴۴۵,۱۷۴,۳۷۶ ریال شده است
در خرداد فروش به 19403 میلیارد ریالی رسید و نرخ ۷۴۷,۸۴۵,۱۲۹ ریال
6ماهه 48150 میلیارد ریال بوده است .مشابه سال قبل 26405 میلیارد ریال بوده
در سوی دیگر سراغ غدیس می رویم که واقعا نموداری و بنیادی فضای بدی را ندارد سهم فروردین جالبی را داشت و 1327 میلیارد ریال فروش داشته است اردیبهشت به 1459 و خرداد 1580 میلیارد ریال رسید 3 ماهه 4368 میلیارد ریال بود و مدت مشابه این عدد 3001 میلیارد ریال بود . به نظر 600 ریال سود در 3 ماهه داشته باشد از دید ما واقعا سهم در جای خوبی است هردو سهم قابلیت های خوب هم نوسانی هم نگهداری را دارند و ازاین نظر بهتر است هردو زیر نظر باشند
پالایشی ها و خبرهای خوب
تعدیل مثبت و روند رو به رشد سود سال 1400 در گزارش های حسابرسی از یک سو و از سوی دیگر گمانه زنی برای رشد سود سال 1401 سبب شده تا پالایشی ها با روند صعودی خوبی همراه شوند
درشبندر سود 150 تومانی سبب می شود تا سهم به سمت قیمت های 1000 تومان روانه شود سهمی که ارزش ذاتی بالاتری داشته و برای امسال توانایی سود سازی خوبی دارد شبندری که تعدیل مثبت خوبی داشته و رشد سود خوبی خواهد داشت
شپنا هم برگشت مناسبی را تجربه کرد این سهم نیز به نظر می رسد تا قیمت های 720 تومان مجددا صعود نماید سهمی که برای سال 1400 چندان توفیقی نداشت اما انتظارها برای سال جاری به شدت از سهم بالا می باشد
شتران هم ازقیمت های 520 تومان برگشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و در این گروه شایعات سود 90 تا 95 تومانی در گزارش حسابرسی شده 1400 و سود 110 تومانی برای سال جاری دارد سهم ارزش ذاتی 600 الی 650 تومانی را دنبال می کند
ساختمانی های قوی
در نمادهای ساختمانی شاهد معاملات مثبت خوبی بودیم سهام ساختمانی وضعیت خوبی داشته و روند مثبت را طی میکنند
در ثاخت سهم در حال عبور از مقاومت 260 تومانی می باشد سهم حمایت های قوی را در حال تجربه بوده و رشد قیمتی خوبی تا سطوح 300 تومان خواهد داشت این سهم از رشد بازار جا مانده و در حال جبرانش می باشد
ثمسکن هم در حال تثبیت روند خود در قیمت های بالای 320 تومان است این سهم ساختمانی اوضاع خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در پیش رو دارد این سهم در صورت شکست این سطوح تا قیمت های 360 تومان جای صعود را دارا می باشد
ثتوسا با صف خرید خوبی همراه شده است سهم از دید تکنیکالی موج اصلاحی خود را کامل و حالا در حال برگشت و قرار گیری در موج صعودی می باشد سهم تا قیمت های 1400 الی 1500 فعلا جای رشد دارد
بانک های خوشبین
گمانه زنی ها در خصوص مذاکرات ایران و امریکا و احتمال احیا برجام سبب شده تا بانک ها باز امیدوار شوند روزهای بعد این گروه پر حجم تر و مورد توجه ر خواهند بود .
در این گروه بانک تجارت توانست به قیمت های بالای 180 تومانی بازگشته و به نظر می رسد در گام بعدی مهمان سطوح قیمتی 200 تومان باشد سهمی که سرمایه گذاری های خوبی داشته و ازاین طریف تحولات خوبی خواهد داشت
بانک دی هم قصد دارد تا قیمت های 80 تومان را حفظ نماید اینده بانک به فروش دارایی ها بسته است به خصوص سهامش در نیروگاه دماوند این سهم بانکی وضعیت بنیادی جالبی نداشته و بیشتر بر اساس خبرها نوسان می دهد
بانک سامان در قیمت های 300 تومان ترمز افت خود را کشید سهم رشد بالایی داشته و فعلا با مقاومت 320 تومانی همراه می باشد اما سامان یکی از بهترین گزارش های 12 ماهه را داشته و موفق به شناسایی سود خوبی شده است بازار انتظار ادامه این روندمثبت را در سهم دارد
خودرویی های منتظر
در نمادهای خودرویی روند نوسانی را شاهد هستیم خودرویی ها به دنبال مشخص شدن وضعیت عرضه بلوک های خود می باشد
ایران خودرو به قیمت های بالای 220 تومان رسید سهم سعی دارد تا در سطوح فوق تثبیت شده و به سمت قیمت های 240 الی 250 تومانی حرکت داشته باشد سهمی که خریداران قوی برای بلوک 20 درصدیش اعلام امادگی کرده اند
خاور امروز عرضه های سنگینی در قیمت های بالای 180 تومان را تجربه کرد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی داشته است با گزارش عالی خرداد ماه انتظار ها از این سهم به شدت بالا رفته و سهم جای رشد قیمتی خوبی را همچنان با دید میان مدت دارد
در قطعه ساز ها فنر خاور هم با روند نوسانی همراه شده است این سهم شایعات سود 150 تومانی و قرارداهای جدید با خاور را دارد این سهم اوضاع خوبی پیدا و فروشش متحول شده است استارت سهم به زودی با صورت های مالی 3 ماهه زده خواهد شد
در خزر هم همینطور خزر با فروش 205 میلیارد ریالی در فروردین آغاز کرده بود و اردیبهشت به 357 میلیارد ریال و خرداد 401 میلیارد ریال رسید 3 ماهه 964 میلیارد ریال فروش داشت و مشابه سال قبل 459 میلیارد ریال بود
ختور و خرینگ و ختوقا هم شرایط خوبی را داشته و مورد توجه بازار هستند .
چهارگوشه بازار
اتکام که شایعات سود 80 تومانی را برای سال مالی جاری و سود بالای 100 تومانی را برای سال مالی جدیدش دارد و به زودی افزایش سرمایه خوبی هم اجرایی می کند با اقبال از کف قیمتی حرکت خود را اغاز کرد حمایت حقوقی ها نشان می دهد استارت رشد سهم با تارگت های 460 و520 تومان زده شده است
وساپا امروز معاملات خوبی داشت سهمی که بادی ازقیمت های 600 تومان عبور تا به سطوح قیمتی 650 تومانی برسد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و رشد خوبی در پیش رودارد وساپا بیشترین سود را از واگذاری سهام خودرویی ها برده و این روزها حمایت های خوبی می شود
در تپمپی شاهد رسیدن به کف تکنیکالی این سهم هستیم سهمی که به زودی صورت های مالی 1400 خود را با تحقق سود 230 الی 250 تومانی منتشر میکند برای سال اینده سهم توان سود 300 تومان به بالا را دارد این سهم تارگت های میان مدتی صعودی قوی داشته و کمکم برگشت خود تا سطوح 2000 تومان را تجربه خواهد کرد. شرایط سود سازی در زیرمجموعه ها میگوید سهم را باید زیر نظر داشت صنايع نويد موتور از زیر مجموعه های تپمپی در 12ماهه به سود 665 میلیارد ریالی رسیده و 2برابر مشابه قبل است به نظر فاز خوبی را دارد و میتواند با دید نوسان جالب باشد
در گروه برق امروز بترانس را بسیار خوب خریدند . بترانس به واسطه قیمت خوب مورد توجه است و البته مجمع پیش رو که قیمت می ارزد ! در سوی دیگر بموتو هم شرایط بدی نداشت و فروش بد نبود سهم را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید در در فروردین با افت 527 میلیارد ریال فروش داشته است و اردیبهشت با رشد دوباره 2048 میلیارد ریال شد و خرداد 2692 میلیارد ریال بود و جمعا به فروش 14419 میلیارد ریالی رسیده است
نزدیک مدت مشابه سال قبل بوده که 12290 میلیارد ریال بود. بین این دو البته بترانس را جذاب تر می بینیم .
گروه پتروشیمی به نظر بعد از برجام شرایط خوبی میگیرد شک نکنید یکی از سوداور ترین گروهه ای بازار می شود
زاگرس امروز مثبت بود ولی فکر میکنیم کمی هنوز با تردید مواجه است فروش بدی ندارد ولی مشکل در بهای تمام شده است زاگرس در فروردین با فروش 19968 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ فروش نیز ۹۵,۲۲۹,۷۷۶ ریال در اردیبهشت به 23910 میلیارد ریال رسید و نرخ ۹۳,۶۵۱,۰۴۱ ریال
خرداد به فروش ۲۷۱۵۹ میلیارد ریالی رسیده و نرخ ۸۶,۷۳۰,۸۹۷ ریال است و افت داشته
سهم ۳ماهه ۶۹۵۰۷میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه این عدد ۵۴۶۸۴ میلیارد ریال بود .با این که زاگرس فروش خوبی دارد ولی فکر میکنیم هنوز جا برای اصلاح داشته باشد
شغدیر را هم جز گزینه های خوب می بینیم و میتواند جالب باشد قیمت خوبی هم گرفته است در افروردین فروش 3316 و نرخ ۳۶۱,۷۱۱,۳۱۰ ریال بوده است در اردیبهشت به فروش 3799 میلیارد ریالی رسیده و نرخ ۴۱۷,۴۵۵,۶۳۱ ریال است در خردا داین عدد 4693 میلیارد ریال بود و نرخ فروش ۴۰۴,۲۲۴,۸۷۰ ریال بوده . 3 ماهه 11809 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 7865 میلیارد ریال بود انصافا شغدیراین قیمت ها شرایط خوبی دارد
نوری در بین پتروشیمی ها عالی بود و گزارش خوبی زد فروردین با فروش 74028 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت 78042 میلیارد ریال و خرداد 78675 میلیارد ریال شده 3 ماهه 230809 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه 127741 میلیارد ریال بود و رشد خوبی داشته است
شپدیس هم واقعا عملمرد خوبی را داشته است با همین فرمان پیش برود 9ماهه خوبی میدهد
سهم فروردین توفانی را داشت . 48860 میلیارد ریال فروش داشته و نرخ فروش ۱۴۶,۹۳۰,۲۲۸ ریال است . 263 هزار تن صادرات داشته است
اردیبهشت به عدد 39121 میلیارد ریالی رسیده و نرخ فروش ۱۸۸,۶۴۷,۷۸۴ ریال است در خرداد دوباره فروش خوبی زد و 45894 میلیارد ریال فروش داشه و 189 هزار تن با نرخ ۱۴۱,۵۱۷,۱۷۶ ریالی صادر کرده است
در9 ماهه فروش به 295250 میلیارد ریال رسیده !! مدت مشابه قبل 136740 میلیارد ریال بوده است واقعا شپدیس 9 ماهه خوبی را میدهد
در بین سهم های خاص فلوله واقعا خوب و پرحجم است . سهم بازدهی جالبی را داشته و خوب هم مورد توجه است ولی به نظر با این گزارش فضای بهتری را خواهد داشت فلوله در فروردین با فروش 350 میلیارد ریالی مواجه بوده و اردیبهشت به 843 میلیارد ریال و خرداد 1693 میلیارد ریال بوده و 3 ماهه 2886 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه سال قبل این عدد 682 میلیارد ریال بود معاملات بسیار خوبی را داشته و امروز هم صف خرید بود
کتوکا در فروردین 734 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ فروش ۳۷۹,۷۴۳ ریال بوده است در اردیبهشت فروش به 841 میلیارد ریال رسیده و نرخ ۳۹۷,۷۹۴ ریال و خرداد با رشدی چشم گیر به 1152 میلیارد ریال رسیده بود . 3ماهه 2728 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه قبل 1861 میلیارد ریال بود
در بین دارویی ها گزارش برخی بهتر بوده است . دالبر یکی از گزارش های خوب بازار بود در بین این شرکت ها بعد از ددانا دالبر را بیش از بقیه در گزارش دهی موفق دیدیم دالبر 3ماهه اخیر خوب بوده
سهم در فروردین به 1094 میلیارد ریال رسید و اردیبهشت 1729 میلیارد ریال و خرداد 1883 میلیاردریال فروش داشت و 3ماهه 4708 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه قبل 2853 میلیارد ریال بود . در شرکت های توزیع خود دتوزیع واقعا خوب می فروشد پخش البرز هم خوب بود دتوزیع را جالب تر میبنیم سهم فروردین امسال با فروش 8014 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت 8397 میلیارد ریال و خرداد 8401 میلیارد ریال بود که 3ماهه 24813 میلیارد ریال فروش داشت .کل درامد شرکت در سال مالی قبل 90064 میلیارد ریال بود
تایرا و تکمبا شرایط خوبی را دارند دیروز در مورد گزارش سهم نوشتیم و امروز مورد توجه بود به نظر با دید رفتن به مجمع و نگهداری با دید گزارش 3 ماهه تایرا یکی از گزینه های خوب و خاص بازار می تواند باشد که حرکتی هم نکرده است .
در بین سرمایه گذاری ها واقعا ونیکی خوب بود . ونیکی در خرداد 314 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته ۱۰,۵۵۳,۱۶۵ میلیون ریال تا پایان خرداد سود مجمع محقق کرده است و ومهان و وسپه و برخی دیگر نیز دراین گروه جالب بودند وسپه در خرداد 670 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته ۵,۶۰۴,۵۴۱ میلیون ریال تا اردیبهشت سود مجمع محقق کرده است به نظر شستا و وغدیر هم میتوانند مورد توجه باشند. به نظر ومهان در بین شرکت ها با افتی که کرده فضای خوبی را دارد ومهان در خرداد 1018 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و ۳,۴۸۲,۴۳۲ میلیون ریال تا پایان خرداد سود مجمع محقق کرده است
کحافظ در گروه کاشی امروز خوب معامله شد و سهم خرداد خوبی زد سهم در در فروردین به فروش 361 میلیار ریالی رسیده بود و اردیبهشت 626 میلیار ریال و خرداد با رشد 947 میلیارد ریال شده است 3ماهه 1903 میلیارد ریال فروش داشته و مدت مشابه سال قبل 807 میلیارد ریال بود
افزایش مقداری تولید به دلیل افزایش بهره وری فاز ۸ می باشد . افزایش مقداری فروش کاشی پرسلانی به دلیل بازاریابی مشتریان جدید بوده است . کاهش در متوسط نرخ کاشی کف به دلیل تغییر سایز بوده است .
در گروه فلزی فاسمین شرایط خوبی را دارد با این که کروی ارزش ذاتی خوبی دارد ولی فکر میکنیم حرکت وری همین فاسمین بهتر باشد سهم شرایط خوبی را در گزارش ماهانه رو کرده است فاسمین آغاز کرد و فروش خرداد خوب 9387 میلیارد ریالی را ثبت کرده و جمعا 3 ماهه 12538 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 5727 میلیارد ریال بوده و نرخ ۸۴۵,۲۹۹,۷۴۴ ریالی برای 6260 تن صادرات بوده است از دید ما این فروش یعنی سود خوب و شرایطخوب و افت قیمت فاسمین در بازار میتواند فرصت برای خرید باشد هر چند این سهم فاز جهانی و دلار را را دارد ولی در کل بد نیست برخی از سود های 108 و 110 تومانی برای 3 ماهه صحبت میکنند .
دوست داریم فملی را هم بگوییم ولی فکر میکنیم نموداری سهم کمی پر چالش شده و باید کمی صبر کرد
در پایان سراغ یک سهم خاص برویم که امروز خوب ظاهر شد و گزارش های بدی نداشت هر چند برخی معتقدند فروش او از موجودی است . شصدف امروز برای دقایقی صف خرید شد در فروردین با فروش 924 میلیارد ریالی مواجه بوده است و اردیبهشت با رشدی خوب 2392 میلیارد ریال فروش داشت و خرداد هم این عدد را تداوم بخشید و به عدد 2354 میلیارد ریالی رسیده و 3 ماهه 5670 میلیارد ریال فروش زد
چشم بازار به تحولات پیش روست ولی گزارش های ماهانه خوب است و باید بی گدار به اب نزد . چه در خرید و چه فروش !
[/ihc-hide-content]


