جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

گزارش بازارامروز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

نوید خاندوزی
می 15, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

جیغ بنفش خساپا !

عجب بازاری شده است . امروز از ان روزهای خاص و ویژه بازار بود که از آغازش با خودرویی ها  و واکنش عجیب حقوقی و سپس واکنش فعالان بازار رقم خورد و در ادامه چیزی که بیش از همیشه  به چشم می امد حجم  خوب معاملات و در گردش بودن جریان پول بود که حس خوبی را به سهامدارن منتقل میکرد امروز ارزش معاملات  خرد  بازار  مبلغ 8601 میلیارد تومان بود که از مهر 1400  تا  کنون  چنین  مبلغی را نداشتیم و یک نکته جالب تر این که اگر از مهر 1400  تا  کنون 10 روز خوب معاملاتی و پر حجم داشته  باشیم  6 روز ان  متعلق به همین روزهای 1401 است و نشان میدهد وضعیت ارام ارام  در حال تغییر است و باز جالب تر ازاین 6 روز 5 روزش در اردیبهشت رخ داده که  فضای خوبی را  برای این ماه بازار نشان میدهد  .

اما در مورد اتفاقات بازار امروز به خصوص سایپا 2 موضوع  را مطرح میکنیم … برخی از بدبین های بازار که البته انصافا این بار خیلی هم نظر بدبینانه ای ندارند معتقدند دست هایی در بازار در کار بود تا بازار با  سرعت  کمتری مسیر پیش رو را طی کند و هیجانی نشود و اتفاقات تلخ  سال 99  تکرار نشود و برای این موضوع چه چیزی بهتر از خساپا که با ان  ترمز بازار کشیده  شود و حرکات  منطقی تری را طی کند که البته  این حرکت  شاید موجب این  شود که انرژی بازار جمع  شده و استراحت کافی را برای حرکت  بعدی داشته  باشد و کسی او را  به حرکات تند و تهاجی محکوم نکند و روند  رشد بازار ارام و منطقی باشد  .هر چند این دیدگاه برخی عزیزان است و به خوب و بد ان هم کاری نداریم و شاید حتی مفید  باشد ولی بگذارید مثل همیشه ازاین نوع طرز فکرهای دایی جان ناپلئونی دور باشیم  و این موضوع  را قبول نداریم  ولی بحثی است که مطرح است …

بیشتر بحث ما  روی موضوع دوم است . در مورد بازار سال 1399  یک بارنوشتیم مقصر اصلی بسیاری از مدیران صندوق ها و سرمایه گذاری ها و هلدینگ ها بودند چرا ؟! چون اینها که خیرسرشان ادعا دارندو متولی بازارند و حقوق نجومی میگیرند  به وقت  فروش دست روی دست گذاشتند و تماشاچی بودند ! بحث امروز ما درمورد فروش این حقوقی نیست بحث درمورد یک رفتار است . در بسیاری از روزهای فروردین واردیبهشت که بازار خوب بود حقوقی می توانست حتی روزی 100 میلیون هم به صف خرید  بدهد و کسی ازاو ایراد نمیگرفت ولی فروش این چنینی در منفی و رنج کشیدن نشان از چه دارد ؟! اگر بد بیین  نباشیم و بگوییم عمدی نیست قطعا  نشان دهنده عدم تحلیل و دور اندیشی این مجموعه و مدیران است که انگار برای تامین مالی هفتگی و روزانه تصمیم  میگیرند و برنامه ای ندارند ! درد فقط رفتار صندوق فولاد نیست این رفتار در اکثر حقوقی ها دیده می شود … روی این موضوع حرف زیاد است  بگذریم و بماند برای بعد  …

اما موضوع دیگری هم  مطرخ است که به واقع تلنگری برای بازار است !

بازار در نقاطی قرار دارد که از نظر نموداری و تکنیکالی به مناطق حساسی رسیده و البته از نظر موقعیت سوق الجیشی هم جاییست که باید نشانه های مثبت  بروز کند تا بتوانند کمی فضای قوی تر و بهتری را بگیرد اگر به خاطر داشته باشید خیلی وقت پیش نوشتیم که موتور بازار یا بهتر بگویم موتورهای محرک بازار دو گروه پالایشی و خودرویی بودند که با حرکت خود حرکت بازار را رقم زدند اما این روزها این دو گروه با چالش‌های متعددی مواجه شده اند که همین یک قلم از بحث خودرویی ها و صف فروش آنها فضای منفی را برای بازار رقم زد اما گروه پالایش همچنان امیدوار است اما دلواپس !  در لابلای سطور نوشتاری بسیاری از سهامداران این موضوع دیده می شود که گزارش پالایش ها می تواند نقش مهمی در تغییر فضا در بازار ایجاد کنند و درست گزارش تبغ دو لبه بازار است که  اگر گزارش مورد انتظار بازار منتشر نشود علاوه بر ریزش گروه پالایش و پایین کشیدن بسیاری از سهم ها با این گزارش ها دوباره موجب بی اعتمادی به دولت و دیدگاه تصمیمات این چنینی برای زدن جیب شرکت ها تقویت شده و یک داستان دیگر شبیه عوارض و بودجه  روی سر بازار خراب میشود و درست برعکس دیدگاه مثبت بازار نسبت به این گروه با گزارش های خوب آغاز می شود و میتواند کمک حال قوی بازار برای گذر از محدوده مقاومت فعلی شاخص گردد

این دقیقا چیزی است که بسیاری معتقدند که اگر دولت با مداخله منفی خود این موازنه را برهم بزند خیلی زود موتور این هواپیما را خاموش کرده و باید چشم به امدادهای غیبی داشته باشیم البته بازار در دو گروه خودرو و پالایش خلاصه نمی‌شود اما باید پذیرفت که این دو نقش مهمی در جهت دهی به جریان فکری و ایجاد موج ها در بازار دارند بخصوص حالا که بازار توانسته با موج مثبت ایجاد شده  در حجم و ارزش و نگرش مثبتی را داشته باشد.

امیدواریم که اگر مسئولین مدیران دولتی مطالب را می خوانند پیش از آغاز هر بحرانی به فکر عواقب آن باشند و البته معتقدیم نقش سازمان بورس این میان بسیار مهم است و باید سراغ این شرکت ها و نهادهای رگولاتور بالادست آن رفت و آنها را توجیه کرد که هر تصمیمی چه عواقبی برای بازار دارد … قطعا هیچ کسی درخواست  غیرمنطقی ندارد و اتفاقا  همه بر منطقی بودن  تاکید داریم …

ولی فارغ از تمام این موارد  بازار حساس شده و برای  گذر ازاین  شرایط محرک  قوی نیاز دارد و امیدواریم  هر چه سریعتر و زودتر این محرک برای بازار پیدا  شود به نظر بازار باید با کمک ابزارهای داخلی و بیرونی که دارد  بتواند در این فضا  راحت تر حرکت کرده و بر ترس های خود  غلبه کند .فکر میکنیم با این حجم گذر از مقاومت های ترسیم  شده برای شاخص و بازار خیلی سخت نیست فقط انگیزه و محرک قوی میخواهد  …

بگذریم و سراغ بازار امروز برویم که خوب بود و خوب پیش رفت و به نظر نیمه دوم قوی تری داشت و با جمع شدن  صف فروش سایپا واقعا  وضعیت بهبود جدی را نشان میداد

رونق سیمانی ها

در سیمانی ها روندمثبت دنبال و سهام سیمانی در موقعیت خوبی برای صعود همچنان به رشد خود ادامه میدهند

در سفارس سهم با رشد قیمتی و صف خرید همراه شد این سهم هدف قیمتی 2400 الی 2500 تومانی  داشته و با این وضعیت عرضه سیمان ابیک رشد قیمتی خوبی در انتظار سهم است سهمی که عرضه ابیک جو روانی سهم را نیز داغ می کند

سشرق به مقاومت 920 تومانی رسیده است سهمی که توان شکست این سطوح و رشد قیمتی خوبی را دارد این سهم اوضاع بنیادی خوبی داشته و می تواند در صورت عبور از این سد قیمتی تا قیمت های 1000 تومان پیشروی داشته باشد

در سیمان سپاهان سهم در قیمت های بالای 1100 تومان در حال رشد و نوسانات مثبت بوده و به سمت قیمت های 1200 تومان در حرکت است این سهم وضعیت بنیادی خوبی  داشته و با توجه به رسیدن به سود 200 تومانی اوضاع و احوال خوبی دارد

سخوز هم دیروز عالی بود هر چند قمیت هم خوب رشد کرده است ولی در کل سیمان خوزستان در عملکرد 12 ماهه توانسته است به ازای هر سهم 380 تومان محقق کند. سهم در سه فصل ابتدایی به ترتیب 72 ، 72 و 146 تومان به ازای هر سهم محقق کرده بود و در فصل چهارم هم توانسته است در یک عملکرد متوسط 90 تومان به ازای هر سهم گزارش کند. به نظر سال جاری نیز سخوز بالای 4500 ریال سود را دارد

بیمه ای ها روبه بالا

در نمادهای بیمه ای شاهد رشد قیمتی و نوسانات مثبت این گروه هستیم بیمه ای ها نیز با صورت های مالی 12 ماهه رشد خوبی در پیش خواهند گرفت

بیمه البرز با روند مثبت همراه شد سهم به دنبال بهانه ای برای شکسته شدن قیمت های 260 تومانی می گردد این سهم بتواند از این سد قیمتی عبور نماید تا سطوح 300 تومان رشد خواهد کرد بیمه البرزی که بهترین وضعیت بنیادی را می توان گفت در گروه خود دارد

در  بیمه کوثر شنیده می شود سهامدارانش در انتظار گزارش 12 ماهه باشند شناسایی سود سرمایه گذاری ها باعث رشد قیمتی خوبی در سهام این گروه خواهد شد

بیمه نوین با اقبال و صف خرید به سمت شکسته شدن قیمت های مقاومتی 240 تومان و رشد تا سطوح 260 تومان شده است این سهم بیمه ای هم اوضاع خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظارش است بیمه نوین تا قیمت های 280 الی 300 تومان در بازه میان مدت جای صعود دارد

غذایی ها و فشار عرضه

در نمادهای غذایی فشار عرضه ها بالا رفته و سهام این گروه پس از یک رشد عالی اکثرا امروزمتعادل شدند

سیمرغ استارت یک رشد قیمتی 50 درصدی را زد و امروز متعادل شد این سهم وضعیت خوبی داشته و به نظر می رسد طی فردا جدال سختی با عرضه ها خواهد داشت سهمبه تازگی موفق شد تا مقاومت 3200 تومانی را در هم بشکند

زپارس که تولید کننده محصولات کشاورزی بوده و انتظارات از سهم بالا می باشد با عرضه های سنگینی همراه شده است سهم تعدیل مثبت بسیار خوبی دارد اما به نظر می رسد عمده پتانسیل سهم افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی باشد که فعلا کنسل شده است و یا بهتر است  بگوییم تعویق افتاده  سهم حمایت 3200 تومانی را دنبال می کند

غبشهر امروز با رشد 9 درصدی بازگشایی شد سهم به مقاومت 480 تومانی رسیده و به نظر می رسد سهامداران در سود اقدام به شناسایی سود و عرضه های سنگینی  نمایند سیو سود در این سهم روغنی توصیه وسهم رشد 50 درصدی را داشته و فشار فروشش بالا می رود

سرمایه گذاری های پر خبر

در سرمایه گذاری ها شاهد روند صعودی خوبی بودیم برخی سرمایه گذاری ها اوضاع خوبی داشته و با دید میان مدت خبرهای مثبت در دلشان سبب تحولات بنیادی می شود

در نماد ونیرو شاهد صف خرید و رشد سهم هستیم مقاومت قوی پیش روی سهم درقیمت های 340 تومان قرار دارد سهم درقیمت های 260 تومان معرفی شد و بازدهی خوبی داد خبر مهم سهم افتتاح برخی واحد های نیروگاهی زیر مجموعه سهم طی یکی دو ماه اتی می باشد

صدر تامین با خبر مثبت حذف و کاهش عوارض صادراتی معدنی ها با صف خرید قیمت های 1000 تومان را در هم شکسته است سهمی  که بازار چشم انتظار سرمایه گذاری و خبرهای این سهم از معادن طلایش می باشد این سهم  اهداف قیمتی 1100 و 1200 تومانی را دنبال می کند

وصندوق به قیمت های مقاومتی 1600 تومان نزدیک می شود این سهم به نظر می رسد پس از رشد اخیر در این سطوح  متعادل شود سهمی با ارزش ان ای وی بالا و سود سازی خوب خود که توان رشد تا قیمت های بالاتر هم در صورت جومثبت بازار خواهد داشت

وکبهمن  را هم  زیر نظر داشته  باشید  سهم میتواند  شرایط خوبی را رقم  بزند

 

حمایت از خودرویی ها

در خودرویی ها شاهد حمایت و متعادل و حتی مثبت شدن سهام خودرویی بودیم به طوری که این  گروه نشان داد مستعد رشد قیمتی خوبی می باشد

به نظر بازی خودرویی ها کمی عجیب شده است صندوق کارکنان فولاد روز چهارشنبه و امروز  فروشنده بود و حالا هم خبرهای این چنینی از واردات و این موارد رسیده در سوی دیگر برخی از تغییرات مثبت در فروش و ثبت نام خودرو صحبت میکنند که خبرمهمی است  برخی هم میگویند  به خودرویی ها سهمیه وادرات داده می شود  . ولی در کل بازی روی خساپا و وساپا کمی عجیب شده
کمی وضعیت خودرو بهتر است ولی در کل بازی بازار روی این گروه به سایپا بستگی دارد . کمی زود است بخواهیم نتیجه گیری کنیم ولی رفتار حقوقی های سایپا میتواند برای بازار مهم باشد اگر اهل ریسک هستید منفی فردا این سهم  بد نیست به خصوص با دید نوسان

در ایران خودرو سهم حمایت شده و به قیمت های بالای 240 تومان بازگشت سهم توان صعود تا قیمت های 260 تومان و سپس 280 تومان را دارا می باشد سهمی که شایعات خوبی از خریداران قوی برای بلوک 25 درصدی خود دارد

سایپا فردا را فرصت دارد به قیمت های بالای 220 تومان بازگردد این سهم توان یک نوسان مثبت 10 درصدی و رشد تا سطوح240 الی 250 تومان را خواهد داشت سایپا این روزها خیداران قوی پیدا کرده و جریان های پولی به قیمت های منفی سهم امان نمیدهند

پارس خودرو باز صف خرید شد نکته مثبت سهم حمایت قوی در سطوح 120 تومان تومان بوده وس هم را در موقعیت بسیار خوبی قرار داده است این سهم در صورت ادامه رشد قیمتی و جو مثبت گروه خودرو تا سطوح 145 تومان رشد خواهد داشت

چهارگوشه بازار

فاراک و فاذر را امروز خوب می خریدند  . طبق برخی شنیده ها کارهایی در حال انجام است که به زودی بلوک فاذر که نزد بانک کشاورزی است را به رمپنا واگذار میکند و سهم با مدیریت مپنا پیش می رود و به نظر اتفاق خوب و مهمی است این موضوع بیش از همه برای فاذر مهم خواهد بود و جریان بلوک و قیمت بلوک میتواند فضای سهم را تغییر دهد . فاراک هم نموداری و بنیادی بهتر شده است

در نماد شیران سهم با نوسانات مثبت همراه و به سمت قیمت های 2200 تومان  می رود سهم در صورت شکست این قیمت ها تا سطوح 2400 الی 2500 تومان رشد خواهد کرد این سهم گزارشات خوبی داشته و برنامه فروش دپوی محصولات خود را دارد افزایش سرمایه سهم از مرحله حسابرسی عبور کرده و به  زودی به مرحله عملیاتی میرسد  .

در بانک سامان هم سهم با روند صعودی خوبی و صف خرید سنگینی همراه است شنیده می شود در گزارش بانکشاهد شناساییی سود خوبی از طریق تسعیر ارز خواهیم بود اینسهم نیز اوضاع خوبی داشته و می تواند بازدهی خوبی با هدف 360 تومان ایجاد نماید

در کنور خبر کاهش عوارض صادراتی از یک سو و افتتاح طرح های توسعه ای سهم از سوی دیگر کنور را در موقعیت خوبی قرار داده است سهم می تواند قیمت های 2200 و2400 تومان را ببیند و به زودی تعدیل مثبت خوبی در سهم ایجاد و زمینه ساز رشد قیمتیش می شود در این گروه واحیا هم  یکی از سهم های خوب بازار است

بین گروه سنگ آهن خود کچاد و کگل واقعا خوب هستند ولی فکر میکنیم دراین فضا ومعادن وامید وسپه و به خصوص واحیا شرایط خوبی را دارند در واحیا هم بنیادی و هم نموداری سهم میتواند قابلیت های خوب و منطقی را داشته باشد

در فولادی ها امروز خبرهای خوبی از گروه داشتیم  و بحث عوارض هم گویا  لغو  شده است در سوی دیگر سهم های گروه مثبت خوبی را  داشتند  .
بازار روی این گروه میتواند  بهتر عمل کند   فخوز با 900 ریال تقسیم سود و سود 1500 و 1600 ریالی یکی از ارزان ترین هاست فولاد که دیگر همه میدانند و شایعه سود 2800 ریالی او جدی شده و برخی از سود 3000 ریالی تلفیقی صحبت میکند در سوی دیگر فجر هم گزارش داد ولی خیلی خاص نبود گزارش 12 ماهه 1400 فجر منتشر شد و مطابق با این گزارش شرکت در این دوره موفق به شناسایی 820 میلیارد تومان سود خالص شد. این بدان معنی است که شرکت مجموعا در 12 ماهه خود موفق به شناسایی 334 تومان سود به ازای هر سهم شده است. با فرض تقسیم 3000 ریالی و تکرار همین سود قیمت های بدی را ندارد   فولاژ هم  به زودی با عرضه  فغدیر مورد توجه  قرار میگیرد  .

امروز اسیاتک  برای 50% رشد متوقف شد و گویا  سه شنبه  راهی بازر می شود  به نظر متعادل باز میگردد و امروز باز بود متعادل میشد

امروز فملی در بورس کالا خوب عمل کرد و فروش خوبی زد . در مورد فملی سهم سود 1400 ریالی را امسال دارد و 3 ماهه چهارم عالی را خواهد داشت امسال هم سود بالای 1500 و 1600 ریالی را خواهد داشت به نظر قیمت بد نیست و منطقی است و جز ارزان ترین های بازار است ولی باید دقت کرد انقدر ریسک سر این مادرمرده ها ریختند که بازار دل نمیدهد ولی از نظر ارزان بودن دارایی هم فملی هم فولاد و برخی دیگر ارزان ترین دارایی های فعلی بازار هستند

گروه دارو فضای ویژه و خوبی را گرفته است در 3 ماهه چهارم حاشیه سود برخی دارویی ها نصف شده بود و افزایش نرخ انها طبیعی است . در این گروه معتقدیم تیپیکو هنوز شرایط خوبی را دارد دکیمی دجابر دفارا هم گزینه های خوبی هستند با دید نوسان دکوثر هم بد نیست

دجابر با گزارش خود واقعا جالب بود دجابر در گزارش حسابرسی نشده تلفیقی 1509 و ریال و در سود اصلی 1117 ریال سود محقق کرده است . گویا فردا موعد عرضه ددانا خواهد بود و اسوه و دکیمی و تیپیکو و شفادارو به خصوص دجابر فضای خوبی را بعد از ان تجربه میکنند .

[/ihc-hide-content]

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم