جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 11 اردیبهشت 1401

گزارش بازارامروزیکشنبه 11 اردیبهشت 1401

نوید خاندوزی
می 1, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزیکشنبه 11 اردیبهشت 1401 

روزهای رمضانی رفت ! 

امروز روز اخر از ماه  رمضان و شب عید بود .روزهای ماه رمضان برای بازار به شیرینی بامیه و برای برخی به احساس سیری بعد افطار شبیه  بود !  بازار که طی این مدت حجمش خوب بود و شدت مثبت منطقی را هم داشت  و در کل بازار از این  ضیافت خوب رمضان هم  خوب استفاده کرد  . به نظر ماه رمضان  روزهای خوبی برای بازار بود و اتفاقات خوب و مثبتی برای همه رقم خورد .این روزها چالش بازار این شده است  که ایا  به اصلاح میرویم یا نمیرویم و به  طور کلی نقشه  راه  بازار چیست  . حس سیری که بعد از افطار به انسان دست میدهد درست شبیه همین حس این روزهای برخی سهامداران است که میل به خوردن  را از دست داده اند ! اما یک  نکته  را در میان تمام این تحلیل ها در نظر بگیرید  حجم خوب جریان پول و چراغ  سبز قوی حجم معاملات نشان میدهد  که دست خریدار قوی است و اگر این دست  نبود  تا  به امروز هزار بار سر بازار را لب جوب 5 و6% مثبت ها  بریده  بودند .

امروز ارزش کل معاملات بازار 178.619میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 6330 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است و این خود گویای همه چیز هست که تا  کمی بازار به خود می آید که به اصلاح  نیاز داریم و کمی صبور باشیم  حجم خوب و قوی بازار را میخرد یک چشمک دیگر به مرددهای بازارمی زند  و برخی در بازار هم  با دلبری این حجم ها و عشوه گری ها دست از خودداری و کنترل خود  برمیدارند و دل به دریا میزنند !

بسیاری برای  عقیده هستند چرا بیان می شود بازار باید استراحت کند و آیا نیاز به این استراحت دارد یا خیر با این وضعیت بازار شاید برخی از این دوستان که این حرف را می‌زنند انتقاد درستی داشته باشند اما پس ذهن این طرز فکر که بازار بهتر است استراحت کند یک سابقه رویداد تلخ وجود دارد بازار هنوز روزهای بیش از  اندازه شیرین اردیبهشت و خرداد و تیر سال 99 را از یاد نبرده که انتظار اصلاح بازار در چند ساعت در بازار رخ می‌داد و سریعاً روند  دوباره مسیر صعودی را اغاز میکرد  و برخلاف نظر همه اتفاق دیگری رخ می‌داد …

قطعا این میل به استراحت ناشی از تجربیات آن روزهاست  که بازار دوست ندارد که دوباره آن رویدادها تکرار شود و از همین رو مسیر منطقی و درست و آهسته را مسیر مطمئن تر و بهتری می بیند از همین رو احساس می کنیم این طرز فکر که فضای فعلی بازار فضای خوبی است اما در این قیمت ها نیازمند استراحت است منطقی باشد البته بازار می‌تواند بدون توجه به تمام این موارد مسیر اصلی و واقعی خود را پیش بگیرد و جلو برود و حتی به این استراحت ها نیز توجه نکنند اما در مجموع فضای فعلی نشان می‌دهد که آن روزهای تلخ و شیرین تجربیات خوبی برای بازار به همراه داشته است البته  بازهم  میگوییم  تا وقتی حجم خوب در بازار درجریان است  خیلی از اصلاح عمیق و غیرعمیق نمی شود  صحبت کرد  …

اما دیروز در لابلای گزارش ها از یک مقطع تاریخی گفتیم  که حوالی آخر اردیبهشت است  که معتقدیم بازار در آن وقت روند دیگری را می‌تواند طی کند حقیقت امر این اعتقاد را داریم که دو اثر برجامی که با حرکت قوی گروه خودرو پالایش آغاز شد و همچنین اثر جبرانی که در چند روز گذشته آن را در حرکت برخی سهم کوچک می‌دیدیم در گیر و دار بازار تا آن مقطع ادامه خواهند داشت ما از آن مقطع با  شکلی قوی تر اثر سوم هم به بازار اضافه می‌شود آن اثر قوی تحلیلی است که البته انتشار   گزارش شرکت ها و انتشار گزارش اردیبهشت ماه و همچنین تحولات بازارهای جهانی و نرخ ارز مهمترین رویدادهای این جریان هستند و فکر می‌کنیم برای وضعیت  میان‌مدت و بلندمدت این اثر تحلیلی است که در بازار ماندگار شود این اثر سر آغازش تقریباً اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد خواهد بود و احتمالاً مسیر بازار را به سمت اهداف بالاتر هموار می‌کند .از همین رو کار تحلیل تحلیلگران بازار این روزها بسیار مهم است که با شناسایی شرکت ها و رویدادها خود را برای انواع سناریوها در آن مقطع آماده کرده و فضای حرکت در مسیر این اثر و جریان را پیش بگیرند

شاید اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم معتقدیم که حرکت اصلی برخی گروه‌های بزرگ بازار (البته با فرض ثبات دلار و بازارهای جهانی)  در آن مقطع آغاز می‌شود که گروه‌هایی نظیر پتروشیمی فولاد فلزات سنگ آهن پالایش را در بر می‌گیرد و می‌تواند برای مدتی آنها را در مسیر توجه و بهبود بیشتر قرار دهند

و حرف اخر … طی روزهای گذشته اخبار مربوط به دو موضوع منتشر شد که می‌تواند نشانه‌های جالبی برای بازار باشد یکی خبر قرارداد صندوق توسعه با صندوق توسعه و تثبیت بازار است و دیگری 10 فرمان وزیر اقتصاد هر دو موضوع ابعاد بسیار گسترده ای را می توانند برای بازار داشته باشند که سعی میکنیم طی روزهای آتی در مورد آنها صحبت کنیم اما امروز به طور خلاصه اگر بخواهیم بیان کنیم باید گفت که واریز منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت می تواند دلگرمی بزرگی برای بازار بوده و به نوعی زیر بازار را سفت کند و خیال بسیاری از سهامداران را راحت نماید اتفاقی که برای بازار در این شرایط به نوعی یک حرکت مثبت برای کاهش ریسک خریداران است و نشان می دهد حمایت های جدی می توانند از بازار شکل بگیرد و نگرانی بازار را کاهش دهد این اتفاق ریسک  بازار را کم میکند و در این فضا افزایش مشارکت و پویایی در بازار را رقم  میزند . روزهای بعد مفصل تر صحبت میکنیم …

و اما در بازار چه خبر بود  واقعا نیمه اول بازار امروز نشان داد که وضعیت خوبی را داریم و جریان پول اجازه  منفی شدن  جدی را  به  بازار نمیدهد و فروشنده ها هم خیلی تمایلی به حراج کردن  سهم خود نیستند هر چند در نیمه دوم فشار فروش بازار کمی بیشتر شده  بود ولی با این حال فضای خوبی در بازار حکم فرما  بود و همچنان پیش میرویم . تعطیلی پیش رو میتواند برای برخی چالش برانگیز باشد و البته ریسک عمده  به  طور کلی بازارهای جهانی است ولی در مجموع خریداران  بازار نشان دادند که حتی از تعطیلات هم  خیلی واهمه ندارند !

بانک ها در مسیر صعود

در نمادهای بانکی روند مثبت و صعودی را شاهد بودیم نوسانات مثبت در این گروه ادامه داشته و بانک ها مستعد صعود خوبی هستند

بانک تجارت مجددا به قیمت های بالای 220 تومان صعود کرد پرتفوی قوی سرمایه گذاری ها در این سهم از یک سو و حالا هم برنامه فروش دارایی ها سهم را در موقعیت صعود خوبی قرار داده سهمی که تا قیمت های 250 تومان جای صعود دارد

بانک پارسیان هم امروز اوضاع و احوال خوبی داشت این سهم بانکی تا قیمت های 250 تومان در صورت ادامه شرایط فعلی وکف سازی درقیمت های بالای 220 تومان صعود خواهد کرد وپارسی که اصلاح قیمتی بالایی داشته و باید در انتظار محرک جدی برای رشد بود

در بانک اقتصاد نوین شایعات گزارش عالی 12 ماهه در پیش است بازار در انتظار محقق  شدن این شایعه و مشخص شدن توان سود سازی سهم است سهمیکه اگر سود 70 تومان به بالا داشته باشد مقاومت 420 تومانی را شکسته و به سمت سوح 460 تومان می رود

وبصادر هم خوب معامله می شود   در این گروه سود زیر مجموعه های وبملت و وبصادر جالب ان تحقق سود در وبصادر هم با فروش برخی پالایشی ها جدی تر شدهاست ولی در کل وبصادر و بولمت هردو جالب هستند در وبملت گروه مالی ملت از زیرمجموعه های وبملت در ۱۲ ماهه به سود ۱۲۰۵۱ میلیارد ریالی رسیده است. در فروردین ماه 59634 میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و 35951 میلیارد ریال سود سپرده دارد و تراز مثبت است

وپارس حوالی 2100 ، ونوین اگر بلوکش درست باشد و سامان هم خوب هستند و وگردش هم نوسانی است

دارویی های ویتامینه

در دارویی ها روند صعودی خوبی را شاهد هستیم دارویی هایی که از رشد بازار جا مانده و حالا با خبر افزایش نرخ شدید محصولاتشان با اقبال خوبی همراه شده اند. بعد از رسمی شدن حذف ارز 4200 اتفاقات دیگری را هم در این گروه شاهدیم و می بینیم که گزارش این گروه بسیار جالب و خوب پیش می رود . در این گروه فروش دفارا نسبت به ماه های قبل بسیار بهتر و خاص تر بود سهم اسفند با فروش 163 میلیارد ریالی سال مالی را تمام کرد فروردین به عدد 692 میلیارد ریالی رسیده است .

دجابر در صف خرید قفل شده وبه سمت سطوح 1250 تومان می رود جدال سختی را برای سهم در این قیمت ها انتظار داریم اگر قیمت های فوق شکسته شود سهمتا سطوح 1400 تومان صعودی خواهد بود دجابری که سهمی بالای 70 تومان سود فروش داروی دانا در صورت عرضه را شناسایی می کند

در البرز دارو هم سهم اوضاع خوبی داشته سهمی که تا قیمت های 1100 تومان به شرط شکسته شدن قیمت های 1000 تومانی رشد خواهد داشت این سهم دارویی سود سازی خوبی داشته و رشد قیمتی میان مدتی خوبی دارد

شفا دارو امروز عرضه شد سهم رشد قیمتی بالایی طی چند ماهه اخیر داشته و بخش زیادی از اثرات عرضه دارویی دانا را پیشخور کرده بود این سهم درقیمت های 1800 تومان سد قیمتی قوی پیش رویش دارد

دسانکو  هم  بد نیست و پر حجم است در بهمن شبیه دی بود و 302 میلیارد ریال فروش داشت در اسفند هم 300 میلیارد ریالی شده و فروردین هم 251 میلیارد ریال بود 4 ماهه به 1154 میلیارد ریال رسیده است.

دسانکو و والبر را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید ولی واقعا همچنان اثر احتمالی عرضه ددانا نکته مهم این گروه است که طبق برخی حساب و کتاب ها دجابر 76 تومان ، دکیمی 46 تومان ، داسوه 49 تومان و تیپیکو 37 تومان سود را شناسایی میکنند و تازه بین انها اهرم دجابر بیشتر است ولی در کل تیپیکو هم واقعا در این قیمت ها خرد خرد بخرید و کمی صبر کنید بد نیست

پخش رازی  و مجمع هم خبرمهمی است و میتواند برای داسوه و دکیمی و دجابر شرایط خوبی را داشته  باشد  .

عقب نشینی خودرویی ها

امروز هم فشار فروش در خودرویی ها بالا بوده و باعث شد تا روند خودروی ها منفی شود وعده ارزش گذاری سهام لیدرهای گروه تا اواسط اردیبهشت ماه فعلا محقق نشده است

در خاور هم سهم پس از یک رشد جانانه و بازدهی 100 درصدی با روند منفی و صف فروش همراه شد سهمی که اوضاع واحوال خوبی از دید بنیادی داشته و با خرید سرمایه گذاری سلیم در موقعیت بهتری قرار دارد اما رشد بالای سهم نیاز به استراحت را الزامی کرده است و به نظر سهم  تا  زمان  انتشار جزئیات حق تقدم استفاده نشده کمی نیاز به استراحت دارد

سایپا به سمت قیمت های 200 تومانی  میل دارد سهمی که فعلا روندش نوسانی بوده ودر رنج قیمتی 200 الی 220 تومان در نوسان خواهد بود این سهم در انتظار مشخص شدن تکلیف بلوک 40 درصدی خود می باشد

زامیاد هم در استانه قیمت های 1000 تومانی متوقف شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با فروش عالی فروردین ماهش نشان داد توانایی های بنیادی خوبی دارد این سهم خودرویی صعود مناسبی داشته و برای شکست مقاومت 1000 تومانی کار سختی دارد

غذایی ها و رشد عالی

در غذایی ها به دلیل افزایش نرخ محصولات این شرکت ها وتورم فزاینده شاهد رشد قیمتی خوبی بودیم و امروز سهام این گروه پس از این صعود بعضا متعادل و برخی دیگر در حال متعادل شدن هستند

غبشهر به نظر می رسد در قیمت های 400 تومانی متعادل شود سهمی که با ازاد سازی نرخ روغن و ارز 4200 تومانی جهش سود سازی بالایی دارد گزارش اخیر ماهانه سهم نیز مثبت بوده و سهم استارت رشد قیمتی خوبی را زد سطوح 400 الی 420 تومان سطوح تعادلی خوبی برای سهم محسوب می شود

در غزر سهمی که شایعات سود 130 تا 140 تومانی را برای امسال دارد قیمت های 1100 تومانی سبب شکل گیری روند متعادل در سهم شد این سهم اوضاع خوبی داشته و به نظر می رسد فعلا کمی استراحت وتا مشخص شدن رسمی افزایش نرخ ماکارانی در نوسانات ارام باشد

غمینو به سمت مقاومت 720 تومانی در حرکت است سهم رشد خوبی داشته و افزایش نرخ های خوبی گرفته است سهمی که حجم معاملاتش به شدت بالا رفته و نشان از ورود پول های قوی به سهم دارد این سهم به نظر می رسد در قیمت های 720 تومان با فشار عرضه ها متعادل شود

معادن مستعد

در معدنی ها شاهد رشد قیمتی خوبی در برخی نمادهای گروه هستیم و تمایلی هم به اصلاح شاهد نمی باشیم به نظر می رسد صورت های مالی مثبتی در انتظارشان باشد

در فزرین کف قیمتی 760 تومانی سهمی که اوضاع بنیادی بسیار خوبی داشته و شایعات سود 150 الی 160 تومانی برای سال جاری دارد با این اوصاف ارزش ذاتی سهم سطوح 900 تومان خواهد بود فزرینی که عملکرد عالی از فروردین ماه داشت

کالسیمین فعلا در رنج قیمتی 2000 الی 2200 تومان در نوسان است این سهم نیز عملکرد فروردین ماه عالی داشت وبه نظر می رسد فرصت سازی خوبی کرده است وهم برای نوسان گیری و همخرید میانمدتی عالی باشد

چادرملو در حال تثبیت در قیمت های بالای 1600 تومان است اگر سود سازی خوبی در سهم ایجاد شده باشد سهم توان صعود تا قیمت های رنج 1800 الی 2000 تومان را دارد از سوی دیگر سهم با رشد بیش از 50 درصدی در فروش فروردین ماه خود همراه شده است

کیمیا هم  شرایط خوبی را دارد هم کیمیا و هم فزرین هردو گزارش های خوبی زدند ولی کیمیا خاص تر بود کیمیا به فروش 692 میلیارد ریالی رسیده است مدت مشابه سال قبل این عدد 301 میلیارد ریال بود در این گروه فاسمین بعد از کمی استراحت بهتر می شود ریسک این گروه بازی های بازارهای جهانی است

چهارگوشه بازار

فنورد به استقبال صف خرید رفت سود بالای 3000 تومانی در 12 ماهه محقق شده و شرکت سود محدوده 5000 تومانی برای سال جاری پیشبینی کرده است به نظر می رسد با توجه به تمدید افزایش سرمایه و عملکرد های مثبت سهم بتوان انتظار صعود نوسانی خوبی از فنورد را داشت

در وصنا شایعات واگذاری سهام 8 درصدی شرکت در بانک اقتصاد نوین با قیمت های 600 تومان سبب شده تا وصنا هم با حمایت های خوبی همراه شود این سهم ازقیمت های 320 تومان جای برگشت تا قیمت های 350 و سپس 400 تومان را دارد و به عبارتی سهم کف سازی خوبی کرده است

شپنا در قیمت های 650 تومانی در نوسان است شکسته شدن این سطوح و رشد تا قیمت های 720 تومان نیازمند محقق شدن شایعات سود 90 تومانی در گزارش 12 ماهه می باشد شپنا با افزایش حاشیه سود خوبی به خصوص در محصولات بنزین  وگازوییل خود همراه شده است امروز شبریز هم  باز شد و بعد  باطل شد  به نظر بازگشایی شبریز زیر 1800  یک  فرصت و قیمت خوب برای سهم است .

به نظر های وب کم کم مورد توجه  قرار میگیرد  . در مورد سهم با صف خرید دیروز هم همراه شد ولی فشار عرضه در سهم موثر بود و البته جو اسیا تک سهم را بالا می کشید در این گروه های وب گزارش بدی هم نداشت های_وب در فروردین با فروش 2036 میلیارد ریالی مواجه شده است کل عدد فروش سال قبل 26233 میلیارد ریال بوده است با دید میان مدت کمی روی سهم بودن بد نیست ولی ریسک بالایی دارد .

در بازار بهترین گزارش ها بازهم برای پتروشیمی ها بود  بوعلی هم شرایط خوبی را با این گزارش دارد بوعلی فروش جالبی را داشت و در فروردین به عدد 16115 میلیارد ریالی رسیده است و نرخ فروش صادراتی ۲۲۱,۱۱۶,۰۶۹ ریال بود مدت مشابه قبل 6495 میلیارد ریال بود

در بین متانولی ها شفن و شخارک بد نبودند ولی توصیخ این است که به ترتیب اولویت اول زاگرس بعد شخارک و بعد شفن باشد

گزارش شاراک هم بد نیست و باید در ادامه او را دید شاراک در فروردین با فروش 15934 میلیارد ریالی مواجه بوده است و مدت مشابه سال قبل این عدد 12467 میلیارد ریال بوداما شاید یکی از خاص ترین گزینه ها برای شیراز بود . شیراز در فروردین 21155 میلیارد ریال فروش داشته است و نرخ فروش ۱۳۰,۳۰۱,۱۸۲ ریال بوده و 88 هزار تن صادر کرده است شپدیس هم واقعا خوب بوده است  .

امروز شایعاتی شنیده میشد که قیمت برق برای خانگی ها تغییراتی کرده و همین ار کافی بود تا  کمی توجه  بازار به گروه  برق و نیروگاهی ها بیشتر شود و بترانس و رمپنا  را نیمه دوم  بازار خوب خریدند

ثامید  را هم  امروز خوب خریدند هم  ثامید و هم ثبهساز و هم کیسون در این گروه میتوانند مورد  توجه  باشند .

رانفور هم  در بازار جالب معامله شده است  سود خوبی را داشته و میتواند  با رشد بازار بهتر باشد

امروز چافست هم خوب مثبت  بودو  صف خرید شد  سهم  را کمی با دید نوسانی میتوان  زیر نظر داشت

شسپا و شبهرن امروز خوب معامله می شدند شرانل هم خوب بود و در کل هر 3 سهم  قابلیت های خوبی با دید نوسان دارند و گزارش های خوبی زدند .به خصوص 2 سهم شرانل و شسپا که در شرانل اسفند کمی افت کرد و 694 میلیارد تومان فروش داشت
در فروردین این عدد 798 میلیارد تومان بود . مشابه سال قبل نیز 384 میلیارد تومان فروش زده است . در شسپا هم اسفند 10888 میلیارد ریال فروردین به فروش ۸۶۳۵ میلیارد ریال رسیده است که مدت مشابه این عدد ۷۴۶۸ میلیارد ریال بود

 

عید همه شما عزیزان مبارک

امیدواریم تعطیلات خوب و پر ازخبرهای خوب و مثبت برای بازار باشد

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم