[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
گزارش بازارامروز چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401
چشم به کدال !
اخر هفته را با معاملات متعادلی تمام کردیم و نه خیلی خوشحال بودیم و هیجان زده و نه انقدر منفیو دلگیرو ناراحت ! فضای خوبی را در بازار داشتیم همچنان حجم در بازار خوب است و میتوان به بازار امیدوار بود هر چند که موج بازدهی و شناسایی سود و اخر هفته بودن کمی تردید و عرضه را امروز بیشتر کرده بود ولی در مجموع بازی خوبی را در بازار امروز شاهد بودیم . البته برخی عرضه های امروز را ناشی از فشار فروش عرضه های اولیه میدانند ولی معتقدیم بازاری که قرار باشد با این نیمچه فشار فروش عرضه اولیه زمین گیر شود نشان میدهد شکننده تر از این حرف هاست که بشود روی ان حساب کرد .
اما بازار این روزها به شدت درگیر تحولات و اتفاقات مختلف شده و میتوان تغییرات پی در پی بازار را از این تحولات و خبرها دید که اثرات بسزایی در بازار دارند ولی همچنان معتقدیمخودرو و پالایش چشم و چراغ بازار بوده و چشم بسیاری به خودرو و گزارش گروه پالایش است تا مسیر راه پیش رو را روشن تر ببینند البته این موضوع ادامه دار نیست و امروز توضیح میدهیم که چرا و چه تغییراتی میتواند در انتظار بازار باشد
دیروز کمی در مورد سناریو تکنیکال پیش روی بازار صحبت کردیم که البته با بازخوردهای جالبی همراه شده و بسیاری معتقدند این سناریوی درستی نیست و بازار با توجه به مولفه های خود مسیر خاصی را در پیش خواهد گرفت اما به هر حال یک سناریو محتمل برای بازار بود . امروز اما در مورد اتفاقات و تحولات بنیادی و اثرگذاری آن در بازار صحبت میکنیم. به نظر بهتر است به تقویم رویداد های بنیادی بازار نگاه کرد جایی که اگر مولفه های کلانی مثل مذاکرات نرخ دلار و یا بازارهای جهانی را با ثبات و بدون تغییر فرض کنیم اتفاقات مهمی تری چند هفته پیش رو در جریان است که می تواند فضای بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد یکی از مهمترین اتفاقات از چند هفته دیگر آغاز شده و آن انتشار گزارش سود 12ماهه شرکت هاست که به نظر حتی اگر نتواند موج خاصی در بازار ایجاد کند معتقدیم کف بسیاری از سهم ها را بسته و ریسک بازار را کاهش می دهد به خصوص در سهم های بنیادی و قوی و بزرگ بازار … اتفاق دیگر انتشار گزارشهای ماهانه اردیبهشت است و همچنین آغاز موج برگزاری مجامع البته این سومی کمی برای فضای اردیبهشت دور و به خرداد و تیر نزدیکتر است
با مرور این اتفاقات و در نظر گرفتن تحولات مختلف می توان انتظار داشت که بازار اگر فضای عجیبی را تجربه نکند طی دو مقطع با تحولات مثبت بنیادی می تواند مراحل بالاتری را لمس کند یک مرحله هفته آخر اردیبهشت و هفته اول خرداد است و مرحله بعد نیز چند هفته آخر تیر در واکنش به گزارش های سه ماهه و برگزاری مجامع در اوج خود خواهد بود.این دو رویداد بسیار مهم هستند …
به نظر این رویداد ها می توانند عاملی برای تحولات خوب و مثبت بازار بوده و از نظر بنیادی این سناریو را تقویت کنند که تا وقتی حجم بازار منطقی و بالای ۴۰۰۰ میلیارد تومان است تحولات بنیادی اگر شکل و بستر درستی داشته باشند حتی اصلاحات مقطعی بازار نیز جذاب است و فرصتی برای ورود و این باعث پویایی بازار خواهد شد
باز هم تاکید میکنیم مولفههای دیگر بازار نظیر تحولات سیاسی و بازارهای جهانی و نرخ ارز که در مورد آن صحبت میکنیم در این وادی موثرند و حتی اگر گزارش آن طوری که بازار انتظار دارند نباشد قطعاً واکنش جور دیگری خواهد بود اما از نظر بنیادی نظر بسیاری اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد بازار و شاخص نه تنها ی1.7 بلکه اعداد بالاتر را هم تایید می کند البته به خاطر بیاورید 4 عامل برای منفی شدن بازار را لیست کردیم که این عوامل نباید رخ بدهند و عدم وقوع انها مسیر بازار را هموار تر میکند …
اما تحولاتی در بازار در حال وقوع است که فضا را رازالود کرده است …
اتفاقی زیر پوست بازار ما ، بورس کالا و بازار ارز در حال وقوع است که به نظر می رسد رویداد مهمی برای بازار به شمار میرود بسیاری معتقدند دلیل رشد بازار از بهمن و اسفند به این طرف مشخص شدن کف دلار برای بودجه و اقتصاد بود که خیال بسیاری را راحت و فضای بازار و به نوعی ریسک آن را کمتر کرد در مورد نرخ ارز تحلیل ها و اتفاقات مهمی وجود دارد
بسیاری بر این عقیده اند که فعلاً دولت با توجه به اتفاقات خوب فروش نفت و رشد قیمت نفت در مورد دلار دستش باز است و آن را کنترل میکند اما عدهای دیگر معتقدند این موضوع دائمی نیست و با گذر زمان و رفته رفته جریان نرخ ارز با توجه به تورم مسیر دیگری را در پیش بگیرد و بسیاری معتقدند با توجه به فضای تورم به زودی شاهد افزایش آرام و آهسته نرخ ارز و یا در حداقل شرایط ممکن نزدیک شدن نرخ دلار نیما و بازار آزاد خواهیم بود
البته برخی پا را فراتر گذاشته و معتقدند اگر کوچکترین لرزشی و یا خبری از منتفی شدن مذاکرات برسد آن سرعت آهسته دیگر به این شکل نخواهد بود و مسیر تندتری را در پیش میگیرد . کسی از افزایش نرخ ارز خوشحال نیست اما منطقی بودن نرخ ارز منجر به رشد اقتصادی و شکوفایی بازارها می شود در مورد تحولات نرخ ارز در حال حاضر اولویت بازار میتواند نزدیک شدن نرخ دلار نیما به بازار آزاد باشد اما به نظر کف و سقف دلار به این شکل خواهد بود که احتمالا بین بازه 26000 تا28500 در نوسان است . اما تحولات چند روز گذشته نشان میدهد با وجود تمامی خبرها و اتفاقات مختلف واکنش دلار جدی نبوده و این نشانه مهمی برای ثبات ارزی است و اتفاق مهمی برای بازار بوده و به واقع افزایش نرخ ارز کمک شایانی به چشم انداز مثبت درآمد و سود شرکت ها خواهد داشت . امروز هم نرخ نیما به یگ قدمی 25 رسید که به نوعی تایید سناریو جدی بالاست …
این این موضوع را به این دلیل بیان کردیم که بازار نیم نگاهی به تحولات ارزی داشته و این موارد را در محاسبات سود ها و اتفاقات سال ۱۴۰۱ شرکتها لحاظ کند… امیدواریم بکند …
اما در مورد آخرین موضوع این گزارش گفتن این موضوع شاید در این روز ها آسان تر است و در روزهای منفی سخت تر بود … اینروزها در کدال با سیل اطلاعیه هایی مواجهیم که شرکت ها را برای ورود به بازار آماده می کنند اما به نظر کمی کندی و کاستی در سیستم عرضه های اولیه دیده شده و تردیدهایی نسبت به این موضوع وجود دارد و حتی بازار سرمایه نتوانسته در این مدت در حوزه بازارهای اولیه و پذیره نویسی شرکتها ، سهام پروژه ها و مواردی از این دست دستاورد خاصی داشته باشد . اینکه دولتمردان در قامت دولت به خود اجازه می دهند که دست در جیب شرکتها کرده و برای خود درآمد و برای آنها هزینه بتراشند ناشی از عدم آشنایی با کارکردهای بازار سرمایه و درگیر نبودن بدنه دولت با بازار سرمایه است
به نظر در بازار سرمایه باید تقویت بازار اولیه و همچنین درگیر کردن سایربخش های دولتی و شبه دولتی و خصوصی در دستور کار قرار گیرد و نسبت به آن اطلاع رسانی و عوامل آن را شفاف سازی کنند که مثلاً این عرضه اولیه و یا پذیره نویسی برای کشور اقتصاد و در نهایت مردم چه سودی دارد به نظر آغاز این موضوع از یک انقلاب و نهضت در عرضه های اولیه می تواند آغاز شود و بعد به سایر موارد کشیده شود .
این یک پیشنهاد خاص وجسورانه برای بازار است و به نظر می توان با همفکری و همراهی همه این موضوع را پیش برد . به نظر برای اعلام فعالیت همه جانبه و شوک بخشیدن به سیستم در بازار طی ۴ تا ۵ هفته پیش رو هر هفته 2 الی 3 عرضه اولیه داشته باشیم و با استفاده از صندوق ها و ظرفیت پول های پارک شده در بیرون تعداد زیادی شرکت به بازار اضافه شوند . برخی از تبعات این موضوع و شدت عرضه ها و این موارد می ترسند اما معتقدیم بازاری که بخواهد از عرضه اولیه چند صد میلیارد یا نهایت یکی دو هزار میلیارد تومانی بترسد در آستانه ریزش است و چه بهتر که با این عرضه ها مدیریت شده حرکت کند. البته باید مدیریت شده رفتار کرد و جوری عمل کرد به بازار شوک وارد نشود .
این پیشنهاد را به این دلیل نوشتیم که همه به نوعی همراهی و همکاری کنند تا این شوک که به نوعی یک جهش و انقلاب در عرضه اولیه شرکتها در بازار است میتواند باعث شود علاوه بر مردم ! طیف وسیعی از بدنه اقتصادی و سیاسی دولت و نمایندگان و حتی افراد ذینفوذ درگیر بازار سرمایه شوند
راهی جز این نداریم … راهی جز ساختن سرباز برای بازار سرمایه نداریم بازار سرمایه از 15 سال پیش با همین عرضه های اولیه و حضور شرکتهای دولتی به چنین جایگاهی رسیده و به قول شاعر های رپ خوان:
دیگه نمیشیم یه بازار عادی تلقی/ شمشیر ها رو از رو بستیم میزنیم علنی / شدیم نیروگاه برق از یه باتری قلمی
امروز شما نگاه کنید هیچ قانونی علیه بازار مسکن و خودرو و مواردی از این دست تصویب نمیشود چرا چون در بدنه تصمیم گیر اقتصادی سربازان ریز و درشت متعددی وجود دارند که برای این حوزه شمشیر میزنند… اما اینجا اگر هم گروه لیان شامپویی باشد یا شمشیرشان کند است و یا انسجام و دل و جرأت شمشیر زدن ندارند
در ضمن با افزایش تعداد شرکت ها در بازار و همچنین عرضه های اولیه می توان به حضور هدفمند و دوباره مردم در بازار هم فکر کرد که می تواند سرآغاز یک رویداد خوب و موج مثبت در بازار شود
البته این را هم اضافه کنیم با این سیستم ها و اتفاقات رخ داده برای سیستم معاملات چنین تزها و پیشنهاد هایی ترسناک هم هست ولی نمیتوان بازار را معطل کم کاری برخی سیستم ها و کارگزاری ها کرد و باید هرچه سریعتر با قدرت پیش برویم .
و اما سراغ بازار برویم که خیلی خوب اغاز کرد ولی هرچه پیش رفت با توجه به موج اخر هفته فشار عرضه ها بیشتر شد ولی در مجموع بازار بدی را نداشتیم و هنوز فشار فروش روی بازار زیاد نیست و حجم هم خوب است …
خودرویی ها و میل به صعود
در نمادهای خودرویی شاهد میل به صعود در سهام این گروه و رشد قیمتی خوبی مشاهده و روند صعودی خوبی شکل گرفته است
در این گروه زامیاد با انتشار عملکرد ماهانه خود و ثبت فروش عالی برای فروردین ماه توانست در مسیر صعودی خوبی قرار بگیرد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته وهمانطور که در گذشته نیز عنوان شد انتظار ها برای سال جاری از این سهم بالا می باشد سهمیکه تارگت قیمتی 1000 تومانی دارد
ایران خودرو امروز منفی بوده ونتوانست از سد قیمتی 260 تومانی عبور نماید و روندش منفی بود فعلا کف قیمتی 240 تومانی در سهم بسته وسهم در سطوح 240 الی 260 تومان در نوسان است سهمی که اوضاع واحوال خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در پیش رودارد
رشد خپارس ارام و مثبت بود سهمی که وضعیت خوبی داشته و برای سال جاری با تولیدات جدید بازار انتظار خروج از زیاندهی را از این سهم دارد فعلا با حمایت قوی 120 تومانی سهم چشم به قیمت های 140 تا 145 تومانیدوخته اس
دوپینگ دارویی ها
ارزش گذاری بسیار عالی دارویی دانا از یک سو و رشد بسیار بالای قیمت دارو در بازار از سوی دیگر سبب شد تا دارویی ها امروزمعاملات خوبی را به همراه داشته باشند برخلاف گزارش اسفند در فروردین دارویی ها واقعا عالی بودند و گزارش خوبی داشتند مثلا کاسپین متفاوت بود کاسپین فروردین متفاوتی را دارد و 760 میلیارد ریال فروش زده است اسفند زیر 200 و فروردین سال قبل 235 میلیارد ریال بود
دتوزیع واقعا گزارش خوبی زد و سهم اصلاح خوبی کرده است دتوزیع رشد خوبی در درامد داشته و فروردین امسال با فروش 8014 میلیارد ریالی مواجه بود که بیشترین رقم در 4 ماه گذشته است .کل درامد شرکت در سال مالی قبل 90064 میلیارد ریال بود
اما بازی و خبراصلی دراین گروه زمزمه عرضه ددانا در بازار است .عرضه این سهم بیش از همه بردجابر اثر دارد همین ارزش گذاری که انجام شده نشان میدهد در روز عرضه اولیه به اندازه ارزش بازار دجابر در دل سهم ددانا وجود دارد . دکیمی و تیپیکو و خود دجابر هم سود خوبی شناسایی میکنند . دجابر را زیر نظر بگیرید در دارویی جابر شاهد شکسته شدن مقاومت 1150 تومانیو رشد قیمتی سهم بودیم سهمی که تا سطوح 1250 الی 1400 تومان جای صعود دارد عرضه دارویی دانا تحولات خوبی را در این سهم ایجاد خواهد کرد
غذایی های صدر نشین
در غذایی ها شاهد رشد قیمتی و رونق خوبی در سهام این گروه بودیم غذایی ها پتانسیل های بالایی داشته و همچنان انتظار ادامه موج صعودی فعلی را داریم
غشهداب هم فضای خوب نوسانی را گرفته و سهم با عرضه های جدی دیروز مواجه بود با فرض 400 ریال سود برای سال 1401 و 200 ریال تقسیم سود به نظر قیمت ها و فضای بدی را ندارد و احتمالا یک رشد 3 الی 4 روزه را خواهد داشت ولی در کل بیشتر دید به این سهم دید نوسانی است .
چشم اندازی که از سود سازی غبهشری در صورت حذف دلار 4200 تومانی ترسیم شده است سهم را در مسیر رشد قیمتی قرار داده وشاهد صعود سهمبه سمت قیمت های 360 تومان هستیم این قیمت ها نیز شکسته و سهمتا سقف 400 تومان صعود میکند غبشهری که اوضاع خوبی داشته و از رشد بازار عقب مانده است البته از روی گزارش قطعا غبشهر و غمارگ خوب نبودند .
زر ماکارون هم به واسطه جهش قیمت گندم و رشد شدید قیمت ماکارانی با اقبال و صف خرید همراه شده است به نظر می رسد این سهمتا قیمت های 1100 ودر صورت شکسته شدن این مقاومت قوی و سرسخت زر ماکارون تا قیمت های 1200 تومان هم صعود داشته باشد
غپینوکه مدت زیادی درجا می زد همبا صعود همراه شده است افزایش نرخ شدید قیمت محصولات شرکت در راستای رشد قیمت مواد اولیه سبب شده تا این سهم به سمت سطوح قیمتی 260 تومان حرکت نماید ازاد سازی های خوبی در این صنعت در حال وقوع است
معدنی ها و فرصت های طلایی
در نماد های معدنی فرصت سازی بسیار خوبی را شاهد بودیم انتظارات از گزارشات معدنی ها بالا بوده و صورت های مالی خوب پیش رو سبب شده تا معدنی ها در موقعیت خوبی قرار گرفته و انتظار ها از این گروه بالا باشد
در کالسیمین سهم باید از سد قیمت های 2200 تومان عبور نماید تا بتواند با شکست این مقاومت قوی و سرسختانه به سمت سطوح 2500 تومان حرکت داشته باشد این سهم شایعات سود بالای 300 تومانی داشته وگزارش مهمی از صورت های مالی 12 ماهه دارد
فتوسا همچنان صف خرید بوده و رشد قیمتی خوبی را شاهد هستیم این سهم تا قیمت های 720 تومان رشد و در صورت شکسته شدن این قیمت ها مهمان قیمت های 800 تومانی خواهد بود فتوسا وضعیت بنیادی خوبی داشته وصعود خوبی در انتظارش است
در کپرور کف حمایتی 1100 تومانی مانع از افت سهم شده است برای بار دیگر سهم توان برگشت به سمت قیمت های 1250 تومانی را دارا می باشد سهمی که امسال سود خوبی داشته وشنیده می شود وضعیت بنیادی سهم در سال جاری متحول می شود
پالایشی ها در انتظار
در پالایشی ها روند متعادل وروبه مثبت بود با این کرک اسپرد فروردین ماه سود های بالایی در حال تخمین برای سال 1401 است
رشدخوبی در نفت داشتیم و نگرانی بازار کمی برطرف شد و حالا نوبت گزارش هاست که تهیه شده ولی بازار و این شرکت ها میترسند دقیقه 90 دولت دستکاری در این شرکت ها و سود انها را به سود خود داشته باشد . گزارش این گروه خوب است و از همین رو با ثبات نفت شبندرو شتران و شپنا مورد توجه هستند . جالب است بازاری شپنا قطعا بهتر است و بعد شتران و بعد شبندر ولی از نظر بنیادی برعکس است در هر صورت یک پالایشی طی 3 الی 4 هفته پیش رو در پرتفوی داشته باشید .
در شپنا سهم در جدال به قیمت های 620 تومان بود این سهم کف قیمتی 600 تومان را بسته و مقاومت 650 تومانی دارد شنیده میشود سود 90 تومانی با سرمایه جدید در سال 1400 محقق شده و سود سال 1401 نیز به سطوح 120 الی 130 تومان خواهد رسید
شتران روند ارامی داشت سهم در انتظار صورت های مالی 12 ماهه خود می باشد سهمی که در صورت رشد قیمتی تا قیمت های 620 تومان صعود خواهد کرد این سهم فعلا تا زمانی که سود سال 1400 در قالب گزارش 12 ماهه مشخص شود روندش نوسانی دنبال می شود
در نماد شبندر نیز رشد سهم منوط به شکسته شدن سد قیمتی 920 تومانی می باشد سهمی که سود سازی بالایی داشته اما بازار در انتظار صورت های مالی 12 ماهه و تحقق شایعات سود 130 الی 140 تومانی برای 12 ماهه می باشد
چهارگوشه بازار
امروز اتکام با رشد قیمتی خوبی همراه شد خبر هایی در خصوص افزایش سرمایه شرکت از 500 به 700 میلیارد تومان را شاهد هستیم به نظر می رسد اتکام بتواند سد قیمتی 460 تومانی را شکسته تا سطوح 520 تومان رشد داشته باشد سهمی که از دید تکنیکالی نیز وضعیت بسیار خوبی دارد
پتروشیمی ابادان به مصاف صف خرید خوبی رفت خبرهای خوبی از سوداور شدن این پتروشیمی در مجمع افزایش سرمایه به گوش می رسید سهم مقاومت 245 تومانی را رد کند فاز صعودیش تا قیمت های 280 تومان ادامه خواهد داشت سهمی که بازار در انتظار گزارش عملکرد های ماهانه اش می باشد
خگستر زیر بار عرضه ها امروز را متعادل شد و به قیمت های 460 تومان نرسید سهمی که رشد بالایی داشته و شنیده می شود دارایی های سهم کفاف قیمت سهم را نداده وسهم حتی فراتر از ارزش ان ای وی خود در حال معامله است سهمی که کف قیمتی 420 تومانی و مقاومت 460 تومانی را دنبال می کند
در سایر سهم ها خبهمن سهم کم ریسک گروه است در سوی دیگر زامیاد هم واقعا گزارش خوبی زد خزامیا استارت خوبی زده
سهم فروردین ماه به فروش ۶۳۳۰ میلیارد ریالی رسیده است که در مدت مشابه سال قبل این عدد۲۰ میلیارد ریال بوده است
بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودرو فروش داشته است به نظر میرسد با دید میان مدت شرایط این گروه بد نیست و برخی از سهم های اینگروه خاص تر شده اند
در سرمایه گذاری ها وخارزم گزارش بدی نداشت وخارزم در فروردین 780 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و ۴,۸۱۳,۵۶۶ میلیون ریال تا فروردین سود مجمع محقق کرده است
با سود پالایشی ها پارسان و غدیر اوج میگیرند و در کل در این گروه فارس و وامید هم در کنار شستا به قیمت و منطقی و نرمال هستند . در مورد این گروه وامید گزینه کم دردسری است . در کوچکترها وسپه نیز بد نیست وسپه در فروردین 294 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و ۳,۲۸۵,۸۰۴ میلیون ریال تا فروردین سود مجمع محقق کرده است به نظر وسپه سود خوب و ارزش ذاتی خوبی دارد
گروه سیمان هم بد نیستند . گزارش های ماهانه و 12ماهه میرسد و بازهم معتقدیم سپاها سخوز سفانو سفارس گزینه های خوبی هستند و اگر دراین گروه حضور دارید به نظر این شرکت ها جذابیت های خاص تری را داشته ومیتوانند منطقی و مناسب باشد
گزارش فولاد مبارکه طبق معمول خوب بود در این سهم شاهد تداوم فروش های خوب شرکت در کانال 12 هزار میلیارد تومان
اسفند 123940 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۲۳۵,۵۲۲ ریال بود در فروردین به عدد 120678 میلیارد ریال رسید و نرخ ۱۹۸,۵۳۳ ریال شد که کمی نرخ کم شده است در این فضا فولاد چه در سود سال قبل و چه امسال شرایط خوبی دارد بالاخره فولاد حرکت میکند و هرچه گزارش ها بیشتر شود شرایط این سهم نیز بهتر می شود .اما اتفاق خاص دراین گروه عرضه فغدیر است که خبرخوبی برای وغدیر و به خصوص فولاژ است و به نظر فولاژ را باید از امروز کمی بیشتر و خاص تر زیر نظر گرفت . هرمز هم گزارشداد و واقعا عالی عمل کرده است هرمز در یک گزارش جالب در فروردین 17011 میلیارد ریال فروش داشته و نرخ فروش ۱۵۰,۸۸۷,۸۶۰ ریال است و مبلغ فروش سال مالی قبل 9752 میلیارد ریال بود
در پتروشیمی ها زاگرس بد نبود ولی بهترین گزارش ها نوری و شپدیس داشتند به خصوص شپدیس که عالی عمل کرده است شپدیس فروردین توفانی را داشت . 48860 میلیارد ریال فروش داشته و نرخ فروش ۱۴۶,۹۳۰,۲۲۸ ریال است . 263 هزار تن صادرات داشته است
بهمن به فروش 20719 میلیارد ریالی رسیدهبود نرخ ۱۱۲,۵۵۷,۳۷۷ ریال اسفند با کمی رشد 27530 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۱۳۷,۵۵۹,۶۰۷ ریال بود در7 ماهه فروش به 210234 میلیارد ریال رسیده !! مدت مشابه قبل 106656 میلیارد ریال بوده است.
نوری هم وضعیت خوبی را دارد نوری فروردین با فروش 74028 میلیارد ریالی مواجه بود . در بهمن با فروش خوب 83667 میلیارد ریالی و اسفند 82215 میلیارد ریالی مواجه بوده است و فروردین هم وضعیت بدی نداشته است . شرکت توضیح داده به دلیل عدم امکان تفکیک مقادیر تولید به فروش های داخلی و صادراتی، تمامی مقادیر تولید در بخش داخلی گزارش گردیده است
آخر هفته خوبی داشته باشید …
[/ihc-hide-content]


