جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 31 فروردین 1401

گزارش بازارامروزچهارشنبه 31 فروردین 1401

نوید خاندوزی
آوریل 20, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزچهارشنبه 31 فروردین 1401
پایان بهاری فروردین !

فروردین اولین ماه از سال که آغازش توفانی بود بالاخره تمام شد انصافا خوب و خاص هم تمام شد . جایی که بازار در این یک ماه رشد خوبی داشت و شاخص در یک حرکتی رونالدویی که در ماه های قبل کم نظیر بود 10% رشد کرد و بازار را در سنگر 1.5 میلیونی قرارداد که تا مدت ها ارزوی سهامداران شده بود .
اگر ابتدای بهمن را مبدا رشد بازار و شاخص بدانیم تقریبا حرکت بازار از بهمن تا امروز از شهریور 1400 به بعد سابقه نداشت و یک رویداد خوب و خاص را رقم زده است . هرچند در همین فروردین دولت با رفتار خاص خود ترمز بازار را کشید ولی در مجوع اغاز خوب و بهار شیرینی را داشتیم …
در بازار امروز به واسطه تعطیلات شنبه کمی جریان محافظه کاری در خرید دیده میشد و از سوی دیگر شاهدیم که جریان پولی که در گروه خودرو به حرکت درآمده و شرایط متفاوتی را برای بازار رقم زده و موتور محرک حرکت بازار بود به دامن سایر گروه‌ها سرازیر شده و فضای نسبتا مثبتی را در بدنه کلی بازار به وجود آورده ایم البته این شرایط بسیار خاص و مهم است چرا که معتقدیم بازی گروه خودرو هنوز به پایان نرسیده و شبیه دو امدادی است که در هردو یکی طلایه دار است ولی رشد اصلی را خودرویی ها دارند .در این بازار فقط کافیست در مدت زمانی که گروه خودرو احتمالاً در حالت انتظار برای خبر های جدید است کمی متعادل و مثبت بماند تا دوباره با خبرهای جدید بتواند موتور بازار را گرم کند
از همین رو این چرخش بین صنایع و گردش پول اتفاقی است که رقم می خورد و باید با دقت آن را دنبال کنیم
حتی افت و اصلاح این گروه و بازار هم اتفاق عجیبی نیست …
به خاطر داریم که یکبار تور کویر رفتیم به مقصد نهایی که رسیدیم یک کوه شنزار با شیب تند وجود داشت که موتور های مسابقه تلاش می کردند که از این شیب بالا بروند و به بالای این شنزار برسند ولی از هر ده حرکتی که انجام می شد شاید فقط یکی دو تا به نتیجه می‌رسید و باقی میانه های راه حریف شیب نمی شدند و بر می گشتند
حکایت بازار این روزهای ما همین است.تنظیم کردن سرعت این موتور در این شیب برای جلوگیری از برگشت و سقوط تمام دغدغه همگان است
ما در این ۳ماه شیب رشد بازار را داریم و برای طی کردن و رسیدن به نقطه خوب و مطلوب نیازمند این هستیم که کمی انرژی مان را جمع کنیم و دوباره حرکت کنیم .این موضوع نه تنها در مورد کلیت بازار بلکه در مورد بسیاری از صنایع نیز صادق است
در هر صورت حرکت منطقی رو به جلو بازار می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد در این میان برخی هم به اتفاقات دیگری فکر می‌کنند و مدام از خود می‌پرسند چه تحول و اتفاق می‌تواند این بازی را بر هم بریزد… نکند توفان شن بیاید،موتور خراب شد چیست؟ بنزین تمام نشود؟
بسیاری در این میان به واسطه همین رشدی که اتفاق افتاده به دنبال بهانه هایی برای نخریدن و نرفتن و نداشتن هستن البته بازار به نقاطی رسیده که برخی را دچار تردید کرده اما بیایید از خود سوال کنید چه عاملی میتواند باعث منفی شدن بازار و یا تغییر روند فعلی شود…
شاید پاسخ به این سوال بسیاری از اتفاقات و رویدادها را روشن کند این موضوعی است که طی ۲روز آتی به آن خواهیم پرداخت
اما در توضیح بحث بالا چهار عامل کلی می تواند در ریزش بازار موثر باشد و فضای ریزشی بازار را رقم بزند
اول سرعت رشد غیرمنطقی بازار است عامل اول از دل خود بازار میجوشد و در واقع خودمان به خودمان زخم میزنیم چیزی که در سال ۹۹ نیز اتفاق افتاد یعنی رشد بی‌رویه بازار فرصت ورود و خروج های منطقی را نداده و جایی دوباره برخی حقوقی‌ها و یا حتی حقیقی ها چکش فروش را سر بازار و سهامداران آوار می کنند و دوباره روز از نو روزی از نو …اما به نظر می‌رسد این موضوع از بازار فعلی دور است و به عنوان یک ریسک فعلا به حساب نمی آید دلیل این حرف این است که همه تجربیات متفاوتی را طی این مدت داشتیم و تمام ارکان بازار اعم از سازمان بورس حقوقی‌ها دولت… همه و همه آب دیده شده اند در سوی دیگر رقمی بین ۶۰ تا۸۰ هزار میلیارد تومان سهام در دل بازارگردان ها وجود دارد ،سهام عدالت هست، برخی حقوقی های دست به ماشه و گوش به فرمان حضور دارند پس نمی توان احتمال داد که بازار به مانند آن مقطعی که داشت ناگهان روند عجیب و غریب گرفته و فضا غیر منطقی شود این موضوع احتمالاً به سرعت توسط برخی نهادها کنترل شده و حتی عرضه می شوند

این مطلب را برای این عرض کردیم که حرکات صندوق توسعه و تثبیت بازار را برخی از سهامداران غیرمنطقی می دانند در صورتی که به نظر وظیفه او همین شکل و همین اتفاق است که فضای هیجان و پنیک را کنترل کنند و چه جالب که بعدها مشخص می‌شود حتی این فرایند کنترلی بازار سودآور هم خواهد بود( این حرف را گوشه ذهن تان داشته باشید تا بعدها مفصل در مورد آن صحبت کنیم) از همین رو عرضه مدیریت شده صندوق های تثبیت و توسعه به نظر در شرایط فعلی بهترین اتفاق برای کنترل فضاست چرا که تنها حقوقی است که این پول را بیرون نمی برد و در مقاطع مختلف دیگر دوباره به دل بازار می زند.در ضمن معتقدیم این بی عرضگی حقوقی های بزرگ ماست که توسعه و تثبیت این طور حرکت می‌کنند… البته این عرضه هاهم نباید افراط و تفریط را در پیش بگیرد …جمع بندی این اتفاق و احتمال با این ابزارها میتواند مدیریت شود.

رویداد دوم از دید ما رویدادی است که می‌تواند شوک جدی به بازار وارد کند و آن بازارهای جهانی است برخی دانشمندان در دولت با تصمیمات خود شیرینی رشد قیمت های جهانی را از بازار گرفته و بازار روی آن حساب باز نمی‌کند اما نمی دانیم واقعاً این دانشمندان در مقطعی که احتمالاً بازارهای جهانی با کمی چالش مواجه باشند کجا هستند
ریزش بازار جهانی در مقاطع قبل کجا بودند ؟؟ به قول شاعر شبایی که ما این زخم ها را میخوردیم کجا بودید ؟؟؟که امروز برای پر کردن جیب دولت و جبران کم کاری های خود دست به چنین اقداماتی میزنید
به هر صورت ریزش بازارهای جهانی و اصلاح آن می تواند کمی در سمت عرضه افزایش و در سمت تقاضا کاهش را رقم بزند و شک نکنید به دلیل ارتباط تنگاتنگ بازار ما با بازار های جهانی این موضوع عامل مهمی خواهد بود و باز چه حیف که با رفتار غیر حرفه ای دولت فرصت رشد بازارهای جهانی را از دست دادیم و ممکن است کاهش آن به پست بازار بخورد فقط می خواهیم بدانیم آن‌موقع این دوستان کجا می‌روند و برای توجیه دلایل غیر فنی و غیر منطقی خود در آن مقطع چه می‌کنند…
در مورد دو عامل دیگر که اتفاقا عوامل بسیار مهمی هستند که به دلیل طولانی شدن مطالب سعی می کنیم فردا یعنی یکشنبه بیشتر صحبت کنیم که اتفاقاً فکر می‌کنیم آن دو عامل هستند که با احتمال وقوع بیشتر می توانند در بازار تنش آفرین باشند
واما دیروز کدال را که به روز میکردیم پر بود از شرکت های ریز و درشت دولتی که صورتهای مالی خود را برای اولین بار منتشر می‌کردند
از این صورت های مالی که منتشر شده می تواند نکات بسیار مهمی را برداشت کرد که یکی از مهمترین آنها این است که شرکت های دولتی به دلیل ماهیت خاص مدیریت آنها و همچنین نوع محصولات و قیمت گذاری دولتی دچار زیان و زیان انباشته و افزایش آن طی سال‌های گذشته شده‌اند که این به خوبی نشان می‌دهد چه حجمی از ناکارآمدی و بی مبالاتی در این شرکت‌ها وجود دارد و این دقیقا عامل بسیار مهمی در شرایط فعلی است که دولت انگیزه پیدا می‌کند دست در جیب شرکت‌های سودآوری کند که شرایط این چنینی را رقم بزند.. وضع این است که سراغ این شرکت های سودآور می آیند
به خاطر می‌آوریم که همین شرکت هایی که امروز مردم سهامدار آن هستند در روزهایی در چنبره ۱۰۰درصدی دولت بودند و وقتی به بازار آمدند برای همه اوضاع تغییر کرد
بازار سرمایه باعث می شود که مدیران خلاق تر در هزینه ها و محافظه کارانه تر و به نوعی شرایط بهتری را داشته باشند و چه بسا بسیاری از شرکت هایی که هم اکنون روی تابلو معامله می‌شوند در سال‌های نه چندان دور قبل از عرضه در بورس زیان ده بودند و امروز با اداره درست و پیاده شدن قواعد درست اقتصادی به سود رسیده اند
حجم اطلاعات به روز شده در کدال نشان میدهد کوهی از ناکارآمدی از اداره کشور را شاهدیم و نشان می‌دهد در چه وضعیتی قرار داریم و در سوی دیگر درست در جایی که دولت نمی تواند از شرکت های اقتصادی خود درآمد داشته باشد و سود کسب کند دست در سود شرکت های سهامی و به نوعی به سهامداران و مردم می کند و کم کاری و بی عرضگی شرکتهای دولتی را از این راه جبران می نماید… بگذریم هر چه بود این اقدام یک گام بسیار خوب و اساسی برای ارتقا شفافیت اقتصاد بود .
بگذریم و سراغ بازار برویم که امروز بد آغاز نکرد ولی هر چه پیش رفت فشار فروش و شدت عرضه در آن بیشتر شد ولی در نهایت با خبرهای خودرویی دوباره کمی اوضاع بهتر شد در مجموع بازار خوبی بود و هنوز امیدها به بازار بسیار است

دارویی ها قوت گرفتند
در دارویی ها شاهد روند صعودی سهام این گروه بودیم افزایش نرخ و گرانی دارو سبب شده تا این گروه با اقبال همراه شده است البته چیزی در گزارش این شرکت ها پیدا نیست ولی در هر صورت این گروه مورد توجه بازار بود .
در این گروه دارویی اسوه هم با وضعیت خوبی همراه شده است سهمی که با شکست قیمت های 3200 تا قیمت های 3600 تومان جای رشد دارد وضعیت سود شرکت در سال 1400 متحول و برای سال 1401 این تحولات ادامه خواهد داشت
دجابر هم با صف خرید خوبی همراه شده است این سهم وضعیت خوبی مواجه و قیمت های 1100 تومان را شکسته و به سمت سطوح قیمتی 1250 تومان در حرکت است این سهم ان ای وی خوبی پیدا کرده و امسال سودش از طریق سرمایه گذاری ها متحول می شود به خصوص اگر ددانا قرار باشد به بازار بیاید .
در دارویی فارابی هم روند مثبت بود سهم به سمت اولین هدف قیمتی خود یعنی سطوح 1600 تومان در حرکت می باشد اینس هم اوضاع خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظارش است سهام دو شرکت زیر مجموعه دارویی از نظر سود سازی و قیمتی متحول شده و وضعیت خوبی را در دفارا شاهد خواهیم بود
در این گروه خود تیپیکو هم سهم خوبی است وقیمت منطقی دارد در بین اعضای گروه شنیده می‌شود گزارش های درازک و دابور هم جالب و جذاب خواهند بود .

پالایشی ها در انتظار 12 ماهه…
پالایشی ها هم در انتظار صورت های مالی 12 ماهه هستند تا شایعات سود سازی بالایشان تایید شود این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و بازدهی خوبی در دل خود دارد البته اکثر سهام پالایشی بر سر مقاومت قرار داشته یم اصلاح نیاز دارند
در شپنا سهم سعی داشت مثبت شود سهمی که وضعیت مثبت و خوبی داشته امسال سودش متحول می شود برای سال 1400 نیز تعدیل خوبی در انتظار سهم است شنیده می‌شود شبندر و شپنا از موجودی قبل سود خوبی شناسایی می‌کنند. سهم با این شرایط هم 12 ماهه و هم 3 ماهه بسیار خوبی دارد
شبندر نتوانست با روند مثبت همراه شود و مقاومت 920 تومانی را بشکند این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی خوبی در دلش برای سال 1400 و 1401 نهفته است سهمی که برای سال 1400 شایعات سود 130 تا 140 تومانی و برای امسال شایعات سود 170 تا 180 تومانی را دنبال می کند
در این بین باید به صندوق پالایش هم توجه داشت صندوقی که فاصله زیادی از ان ای وی خود گرفته و این مدت رشدی را شاهد نبود این صندوق با روند مثبت قیمت های 8200 تومان را شکسته و به سمت قیمت های 9000 تومان می رود سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی را تجربه خواهد کرد.یک نکته اگر قرار باشد پالایشی ها درجابزنند و پالایش رشد کند خیلی زود هردو به هم می‌رسند و نزدیک می‌شوند

خودرویی ها و خبر های خوش
در خودرویی ها انتشار خبرهای مثبت در خصوص پیشرفت 80 درصدی ارزش گذاری قیمت خودرویی ها با اقبال همراه شدند.دقت کنید همین خبر در مورد سایپا هم هست و حتی مطلعیم تیم قیمت گذاری سایپا جلوتر است . روز گذشته نیز جلساتی برای هماهنگی بیشتر در ایدرو برگزار شده بود و تاکید بر سرعت گرفتن کار است . در این گروه با خبر فروش دارایی ها بازی با خگستر آغاز شد .علاوه بر بلوک خودرو شایعه فروش بلوک وپارس هم شنیده می‌شود.
در ایران خودرو شاهد رشد قیمتی سهم بودیم کف 240 تومان بسته شده و حمایت های قوی از سهم در این سطوح انجام می شود به نظر می رسد خودرو به سمت قیمت های 280 تومان برود که این امر هم با وضعیت بنیادی و خبری و هم تکنیکال سهم همخوانی دارد
خساپا هم نوسانات مثبت داشت .سهمی که وضعیت خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در صورت عبور از مقاومتش خواهد داشت به نظر می رسد خساپا اگر ارزش گذاری بلوکش و خریدار احتمالیش مشخص شود با اقبال بسیار خوبی همراه می شود
در زامیاد هم وضعیت خوبی را شاهد بودیم این سهم در حال شکست و عبور از قیمت های 860 تومان است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و گزارشات خوبی ارائه داده است این سهم تارگت 920 و 1000 تومانی را دنبال و می تواند به این دو سطح قیمتی دست یابد.در این گروه خاور باز شد و زمزمه سوددهای خوب وقوی در ۱۲ماهه سهم شنیده می‌شود

ساختمانی ها در انتظار یک موج صعودی
در ساختمانی ها بازار در انتظار موج های صعودی می باشد سهامی که وضعیت تکنیکالی خوبی داشته و در حال اصلاح و سپس اغاز موج صعودی دیگری هستند
در ثرود سهم با صف خرید توانست قیمت های 720 تومانی را بشکند سهم به سمت سطوح قیمتی 800 تومان در حرکت است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به دلیل سود سازی بالای خود مورد توجه می باشد این سهم گزارشات خوبی در پیش رو دارد
ثتران هم در اواخر تایم معاملات برگشت خوبی زد این سهم در صورت تثبیت در قیمت های بالای 360 تومانی تا سطوح قیمتی 420 تومان رشد خواهد داشت ثتران وضعیت خوبی داشته و از نظر تکنیکالی حمایت های قوی را نیز شاهد است
ثنوسا 500 تومانی با صف خرید خوبی همراه شد این سهم با برگشت روند مناسبی مواجه شده و اوضاع و احوال خوبی دارد ثنوسایی که تا قیمت های 560 و 600 تومانی جای رشد داشته و صعود مناسبی را به همراه خواهد داشت سهم دارایی محور گروه که از ارزش ذاتی خود فاصله دارثامیددهم شرایط خوبی را دارد و گزارش خوبی را در سهم شاهد بودیم
ثبهساز هم نوسان خوبی را می‌تواند بدهد و جز خوب های بازار است . در این گروه کیسون هم کمی اصلاح کند فضای خوبی خواهد داشت سهم با دارایی های بالا و قیمت کم

ثامید با توجه به گزارش شرکت بد نبود ثامید ۳ماهه ۲۹۶ ریال سود به‌ ازای هرسهم محقق کرده است این سهم را شاید باید کمی بیشتر و دقیق تر زیر نظر داشت .

بیمه ای ها در مسیر رو به رشد
در نمادهای بیمه ای شاهد روند مثبت سهام این گروه بودیم بیمه ای هایی که اوضاع و احوال خوبی داشته و صعود خوبی را در حال تجربه به منظور جبران عقب ماندگی از بازار هستند دقت کنید در گروه بیمه با این وضعیت خوب بازار اگر از شرایط استفاده کنند سودهای خوبی خواهند داشت
بیمه اسیا در حال تثبیت در قیمت های بالای 180 تومان است سهم رشد قیمتیش تا سطح 200 تومان ادامه خواهد داشت امسال سود خوبی در انتظار سهم است سود امسال به دلیل مثبت بودن بازار و شناسایی سود سرمایه گذاری ها در سطح بالایی قرار می گیرد

در بیمه البرز سهم با صعود خوبی به سمت قیمت های 200 تومان در حرکت است این سهم بیمه ای در صورت شکسته شدن قیمت های 200 تومان مهمان سوطح 220 تومان خواهد بو ارزش ذاتی سهم محدوده قیمتی 240 الی 250 تومان بوده و سهم با دارا بودن بالاترین تراز ارزی و وضعیت بنیادی مناسب در موقعیت خوبی قرار دارد
بیمه نوین به واسطه سود سازی بالا و پی بر ای پایین مورد توجه قرار گرفته و صعود خوبی به سمت قیمت های 260 تومان در حرکت است ارزش ذاتی این سم نیز محدوده 280 تومان بوده و سهم به واسطه سود سازی مناسب خود مورد توجه است

چهارگوشه بازار
خگستر با خبرهای مثبت در خصوص برنامه فروش دارایی های خود و ارزش گذاری دارای هایش با اقبال همراه و صف خرید سنگینی شد سهم به سمت هدف قیمتی 420 تومانی حرکت می کند از نظر نموداری سهم تارگت 480 الی 500 تومانی در میان مدت دارد
اتیه دماوند که سود بالای 200 تومانی را برای سال 1401 پیشبینی کرده است یکی از کم ریسک ترین سهام بازار می باشد سهم با سود 230 تومانی اررزش ذاتی 1200 تومانی دارد حال قیمت سهم در محدوده 860 تومان جز سهام بنیادی پر پتانسیلی می باشد که می تواند امواج صعودی خوبی در سهم ایجاد نماید
حفاری هم به حمایت 420 تومانی رسیده است این سهم وضعیت خوبی از دید بنیادی داشته و سود تسعیر ارز بالا در سهم قرار دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوی داشته و امسال تحولات خوبی در سود عملیاتی و سود غیر عملیاتی خواهد داشت برگشت به قیمت های 460 تومان در این سهم محتمل می باشد

امروز لوتوس هم دوباره مثبت بود سهم گزارش های بدی ندارد در سدی دیگر تنوین هم بد نبود و گزارش خوبی داشت تنوین در 12ماهه سود اصلی 624 و سود تلفیقی 602 ریال سود محقق کرده است .

اخابر هم امروز پرحجم بود شایعه شده در مجمع همراه اول در مورد افزایش سرمایه اخابر صحبت می‌شود

در گروه حمل و نقل حفارس خوب حجم خورد حپارسا هم مثبت بود ولی حکشتی منفی شد . حکشتی داشت خوب پیش میرفت که ناگهان این اطلاعیه صورت سود و زیان رسید و زیان عجیبی را شناسایی کرده است به نظر نیاز به شفاف سازی بیشتری دارد در ۹ماهه با شناسایی زیان ۱۷۵۸ ریالی به ازای هرسهم مواجه بوده که ناشی از رشد زیان سرفصل سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی است احساس یکنیم حکشتی یک استراحت موقت میکند و باردیگر حرکت خواهد کرد .

در بین بانکی ها وضعیت وپست با توجه به سودآوری بد نبود امروز ونوین عرضه شد ولی شرایط بدی را نداشته و بعد از کمی استراحت و انتشار گزارش خوب ۹ماهه بهتر می‌شود در وپاره هم با این تقسیم سود خوب و شایعات بلوک بازی بازهم مورد توجه قرار گرفته است

این روزها گروه سیمان شرایط خوبی را تجربه می‌کند ساراب امروز بد نبود  سهم گزارش های خوبی داشته دی با کمی افت 378 میلیارد ریال شده و بهمن 455 میلیارد ریال فروش داشت .اسفند هم ۵۹۸ میلیارد ریال بوده است. ۱۲ ماهه ۴۲۴۴ میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه سال قبل ۳۳۷۴ میلیارد ریال بود.
در این گروه گزارش های نسبتا خوبی راهی بازار شده است قبل از هر چیز سراغ سپاهان می رویم سپاها در 3ماهه 438 ریال و 6ماهه 925 ریال سود محقق کرده است که در 3ماهه 877 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1072 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6ماهه سود عملیاتی 1944 و سود خالص 2267 میلیارد ریال بود به نظر این سهم جای رشد حتی تا 15000 ریال را هم دارد سشمال هم گزارش خوبی داشت سشمال با کمک سود غیرعملیاتی به سود 648 ریالی رسیده است سهم 204 میلیارد ریال سود عملیاتی و 835 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر این سهم نیز صف خرید می شود ولی دقت کنید سود قابل تکرار نیست

هگمتان بازار را غافلگیر کرده است سهگمت در گزارش 12ماهه تلفیقی 4631 ریال و در سود اصلی نیز این عدد 4094 ریال بوده است . قیمت ارزان نیست ولی در کل گزارش خوبی داشت . سمازن هم جز خوب های گزارش دهی بود و نشان میدهد سود های خوبی در انتظار سهم است سمازن در 3 ماهه 428 ریال سود محقق کرده است 1156 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1055 میلیارد ریال سود خالص دارد . به نظر این سهم نیز در کنار سپاها قابلیت های رشد خوبی را دارد

وضعیت سشرق هم بد نیست و سشرق در 3ماهه 296 ریال و 6 ماهه 421 ریال سود محقق کرده است
3 ماهه 919 میلیارد ریال سود عملیاتی و 786 میلیارد ریال سود خالص دارد در 6 ماهه سود عملیاتی 1234 و سود خالص 1116 میلیارد ریال بود نه خیلی گران و نه ارزان است ولی این سهم نیز فضای خوبی داشته است .سفار هم گزارش 12ماهه داد سفار در 12ماهه 4598 ریال سود محقق کرده است . در۹ماهه ۳۳۷۶ ، 6 ماهه 2292 ریال سود محقق کرد و 3 ماهه 1026 ریال سود محقق کرده بود .یکی از سهم های کمی بیشتر مورد توجه بازار سصوفی است . سصوفی در 12ماهه به سود 2545 ریالی رسیده است در 9ماهه 2095 ریال و 6 ماهه با عدد خوب 1393 ریال و 3 ماهه 458 ریال سود محقق کرده بود به نظر این سهم بدنیست و میتواند جالب باشد در پایان از سفارس هم باردیگر باید گفت که گزارش سابیک هم خوب بوده و به نظر به طور کلی سفارس شرایط بدی را برای رشد ندارد و میتواند جذاب باشد ولی بهتر از در قیمت های زیر 2هزار تومان خریداری شود . سفارس فضای عرضه اولیه سابیک و رشد سود خود زیر مجموعه ها را دارد

در بین پتروشیمی ها از شیراز و کرمانشاه خبرمیرسد اوره را بین ۵۱۵ تا ۵۵۰ می‌فروشند و این خبرخوبی است.. شپدیس هم وضعیت بدی نداردشپدیس 3 ماهه دوم سال مالی فروشش بالا نبود برای همین سودش کمتر شد . شپدیس در 6 ماهه به سود 16486 ریالی رسیده است در 3 ماهه به سود 9385 ریالی رسیده بود و فروش 3 ماهه دوم کمتر بود و به تبع ان سود کمتر . در 3 ماهه به سود عملیاتی 54157 و سود خالص 56308 میلیارد ریالی رسیده بود 6 ماهه سود عملیاتی 93829 و سود خالص 98914 میلیارد ریال بود برخی معتقدند شپدیس امسال 36000 ریال سود می سازد و 32000 ریال تقسیم میکند و این قاعده سهم است و احتمالا در بهترین قیمت هم حوالی 16و 17 کف قیمتی سهم و تا 22هزار سقف قیمتی است که باید گزارش های ماهانه این عدد را بالاو پایین کند .

در این گروه بعد از مجمع اریا به نظر فارس غدیر و پارسان ارزشمند تر می شوند با به روز کردن محاسبات حتی پارسان میتواند بالای 700 ریال و غدیر 3400 ریال سود را داشته باشد . فارس هم انصافا از نظر سود اوری همیشه خوب بوده

در هلدینگ ها امروز شایعه شده بود وبانک به زودی بلوک شاراک را آگهی می‌کند و شنیده می‌شود شتران و چند شرکت دیگر منتظر این بلوک هستند و این خبرخوبی برای هردوسهم و البته وبانک است که سود عجیبی شناسایی می‌کند .وامید هم با این تقسیم سود در کگهر سود ۱۴۰۰ ریالی را دارد ولی سال آتی ۲۵۰۰ ریال محقق می‌کند

معتقدیم این گروه با این وضعیت هم از نظر سود اوری و هم ارزش ذاتی مورد توجه است . در این گروه ونیکی واقعا جالب بود ونیکی در 3 ماهه گزارش جالبی داده است و 460 ریال سود در 3ماهه محقق کرده است .باید منتظر گزارش های بعدی و 12ماهه شرکت بود

وبانک با زمزمه فروش دارایی ها جالب شده است سهم میتواند کمی بیشتر زیر نظر باشد و انصافا از بازدهی بازار عقب است

واتی هم گزارش های بدی را ندارد و گفتیم قیمت های 8400 8500 ریال قیمت های خوبی است

اما یک سری سهم های خاص این گروه هم همیشه شرایط خوبی داشتند مثلا وتوسم و یا وسپه .. وتوسم رشد خوبی در سود 3ماهه نسبت به 3ماهه قبل داشته و با سرمایه جدید 308 ریال سود محقق کرده است وسپه نیز در 3ماهه به ازای هر سهم 281 ریال سود محقق کرده است در سوی دیگر وبهمن هم بد نبود وبهمن 3 ماهه به سود 243 ریالی رسیده است .سرمایه گذاری پردیس هم جالب بود پردیس 3ماهه با سرمایه جدید 276 ریال سود محقق کرده است وخارزم هم بد نبود و در 9 ماهه به سود 570 ریالی رسیده است به نظر این سهم نیز خبرها و قابلیت های خوبی دارد ولی باز بین این شرکت ها شاید ونیکی خاص تر باشد البته وسپه و وتوسم هم جذاب هستند .

 

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم