جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 28 فروردین 1401

گزارش بازارامروز یکشنبه 28 فروردین 1401

نوید خاندوزی
آوریل 17, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز یکشنبه 28 فروردین 1401 

چرخش چراغ های روشن  ! 

امروز بازار جالب و حتی به نظر کمی خارج از توقع را داشتیم. بسیاری امروز احساس می‌کردند که بازار وارد فاز نزولی شده و یک اصلاح جدی را خواهد داشت نوع معاملات ابتدای وقت بازار و جریان منفی که دیده بود هم بر همین امر دلالت می‌کرد اما هرچه زمان پیشرفت خریداران دوباره دست بالاتری را در بازار گرفته و دل و جرأت بیشتری پیدا کردند و شاید بتوان گفت نقطه عطف بازار امروز حرکت خاص دلار و ورنابوده که اگر دقت کنید با صف خرید ورنا جو کل بازار هم بهترشد و حتی دل و جرأت برای خرید خودرویی ها افزایش یافت و شاهد رویدادهای مثبتی در باقی بازار ها به شکل زنجیروار بودیم و نکته دیگر اینکه با رشد دلار و راحت تر شدن خیال سهامداران از بحث عوارض پتروشیمی‌ها این گروه نیز مورد توجه قرار گرفته و شاهد روند مثبت در این گروه بوده که البته گزارش های ۱۲ ماهه گروه پتروشیمی و پالایش احتمالاً از باقی بازار بهتر خواهد بود

اما بسیاری از تحلیل گران بر این عقیده‌اند که دلیل رشد اخیر بازار علاوه بر روشن شدن موتور خودرویی ها و اتفاقات خوب و مثبت در بازارهای جهانی و ثبات دلار، از نظر ساختاری مدیون دو عامل مهم و ویژه بوده است
اول فشرده شدن فنر بنیادی بازار و قیمت ها بوده که این فنر قیمت ها شاید بتوان گفت که بیش از ۶ ماه به شکل غیر منطقی تحت فشار بود و با یک جهش آزاد شد و نکته دوم حجم جریان پول بود که از نیمه دوم بهمن راهی بازار شده و اثرات آن را حتی در همین روزها نیز می بینید و جمع بندی دو عامل فوق این جمله بود که بارها و بارها تکرار شده که وقتی حجم بازار چراغ چشمک زن سبزی دارد و قیمت‌ها بر مدار بنیادی حرکت می کنند افت و خیزهای مقطعی در بازار طبیعی است و نبایداز آن ترسید
اما بسیاری بر این عقیده اند برای آغاز یک حرکت جدید در بازار نیاز است تا پروسه دوباره افشرده شدن فنر و درجا زدن قیمت ها را تجربه کنیم و یا برخی آن را فرآیند دست به دست شدن و پیاده شدن خریدارانی که در سود هستند و سوار شدن خریداران جدید می دانند هر چه که باشد به نظر زمان عامل مهمی در این موضوع است و نقش بسیار با اهمیتی دارد و باز تا وقتی که همچنان حجم خوبی درگیر بازار بوده و شرایط خوبی داریم ،گذر زمان و فشرده شدن فنرقیمت ها، کمک شایانی به سهامداران خواهد کرد تا اتفاقات پیرامون بازار را با دقت بیشتری رصد کرده و تحولات بهتری را برای روزهای آتی بازار رقم بزند روزهایی که دیروز هم عنوان کردیم به زودی با اخبار مختلفی از مجامع شرکت‌ها و گزارش های ۱۲ ماهه ،گزارش های ماهانه و مواردی از این دست پر می شود

نکته مهم دیگر این است که بتوان در بازار استراتژی درست و حرکت و چرخش جریان پول را تشخیص داده و روند را پیش ببرید و صد البته این نکته نیز مهم است که شوک‌های ناگهانی و عجیب و غریب نباید به بازار وارد شود به خصوص از سمت دولت… این بحث عوارض در بسیاری از شرکت‌ها اثرات آنچنانی نداشت و تصور کنید دولت بخواهد رویه اینچنینی را در بسیاری از صنایع پی بگیرد و یا با تصمیمات محیرالعقول و غیرمنطقی به اقتصاد وارد نماید و یا بازار را تحت تاثیر قرار دهد قطعاً چنین مواردی و تکرار آن باعث پاره شدن نوار حجم معاملات شده و یکی از مهمترین آیتم ها و بال هایی که بازار سوار آن بود و بر آن حرکت می‌کرده شکسته می‌شود

امیدواریم کسانی که مطالب را دنبال می کنند و می خوانند برای چندمین بار این موضوع را به دولت متذکر شوند که نباید بازار را با تصمیمات غیر اصولی و غیر منطقی نظیر آنچه در عوارض گرفته شد سوپرایز کرد و به فاز منفی کشاند.و هر حال روند بازار طی این مدت به خوبی نشان داده که تا وقتی جریان پول در آن درگیر است و اتفاقات منفی عجیب و غریبی برای آن رخ نمیدهد می‌توان به این روند امیدوار بود و البته روند خاص نرخ دلار و تورم هم این چراغ را در ذهن برخی روشن کرده که خبری از آن ریزش ها و شوکه های ارزی نیست و بعید است شاهد چنین مواردی باشیم و همین امر باعث شده تا بازار در خرید شجاعت بیشتری را نشان دهد و حتی نوسان گیران هم فضای خاص تری را تجربه کنند البته باز هم‌نمی‌توانیم نگرانی خو را پنهان کنیم و می‌گوییم گره خوردن بازار به گروه خودرو و یا پالایش را تا حدودی ریسک این ماجرا می‌بینیم چرا که از تصمیمات ناگهانی و یک شبه دولت در گروه خودرو کمی ترسیده و آن را رویداد خاص و غیر قابل پیش بینی بازار می‌توان قلمداد کرد که قطعا به اندازه بسیاری از تحولات سیاسی و اقتصادی می‌تواند موثر باشد…

اما از فردا یک رویداد خاص در بازار آغاز می‌شود و می توانند مبدا و منشا بسیاری از تحولات در بازار سرمایه باشد و آن هم آغاز اجرایی شدن افزایش تدریجی دامنه نوسان و همچنین اعلام آمادگی نمادهای دارای بازارگردان برای افزایش دامنه نوسان … که البته فعلا دامنه نوسان از ۵ به ۶ برای شرکت ها بزرگ افزایش خواهد یافت تا به مراحل بعدی و اتفاقات بعدی برویم
افزایش دامنه نوسان قطعاً ممکن است هیجانات صف خرید و فروش را دستخوش تغییرات جدی کرده و بازار را به سمت معاملات روان تر پیش ببرد اما روزهای گذشته نیز گفتیم که همزمان با این رویداد فضای دانش مالی-بورسی و تحلیلی بازار باید افزایش پیدا کند و اگر این اتفاق رخ ندهد حتی با افزایش دامنه نوسان ممکن است نوسانات عجیبی را به بازار و برخی از سهامداران تحمیل نماید و به واقع این شرط لازم این اتفاق است

درهر صورت اگر نتوانیم عمق تحلیلی بازار را افزایش دهیم ،با افزایش دامنه نوسان هر شوک و خبرو تصمیمی می‌تواند تنش های عجیب و غریبی را در بازار به وجود آورده و فضای بازار را متشنج کنند و اتفاقاً آن چیزی که بسیاری از همان سیاسیون به آن اشاره می‌کردند و آن را عاملی برای جلوگیری از این اتفاق میدیدند رخ خواهد داد و خیلی زود این سیاست با مخالفان بیشتر مواجه شده و شکست میخورد
اما عمق تحلیلی بازار را چطور باید افزایش داد برای این موضوع راه های متفاوتی وجود دارد که قطعاً استفاده از همه ظرفیت های بازار یکی از مهمترین آنهاست به دلیل طولانی شدن متن، سعی می کنیم برای فردا با دقت بیشتر این موضوع را توضیح بدهیم ولی این نکته ضروری است که بازار ظرفیت‌های قوی خوب و افراد حرفه‌ای برای افزایش سطح و سواد تحلیلی بازار را دارد اما رفتارهای متناقض و عجیب و چکشی سازمان بورس باعث بروز چنین کاستی هایی شده که این بیشه پر رمز و راز بازار از بچه شیر های تحلیل گر حرفه ای خالی و روباه های کوچک سیگنال فروش و پکیج فروشی را رواج داده است…

احیای دوباره قدرت تحلیل و افزایش تحلیل در بازار می تواند عاملی برای افزایش سواد مالی بازار و موثرتر واقع شدن افزایش دامنه نوسان و اجرایی شدن جدی و منطقی عملیات آن میگردد که موفقیت این موضوع در نهایت موفقیت بازار و افزایش عمق بازار خواهد بود و بسیاری از ناکارآمدی ها را از بین خواهد برد در عین حال جذابیت های بازار برای برخی پول‌های نوسان گیر را نیز افزایش می دهد…و قبل از بیان این موارد نکته ای را هم تکمیل کنیم که اگر نتوانیم همزمان با سیاست افزایش دامنه نوسان عمق تحلیل پذیری بازار را افزایش دهیم ممکن است در شوک های احتمالی وارده به بازار، که اتفاقا خوراک دولت فعلی است ، دست بسیاری از سهامداران بسوزد و ناگهان این سیاست دامنه نوسان به جای ارزش و یک اتفاق خوب به ضد ارزش و پدید آمدن مخالفان متعدد پیش برود و البته قاعده موضوع این است که برخی که دستشان در این وادی و این بازی میسوزد سراغ تحلیل بیشتری بروند اما معمولاً کار بازار و سهامداران ما برعکس است … و یک نکته در مورد موضوع بازارگردان ها … حقیقتاً عملکرد ۱ سال گذشته بازارگردان ها جذاب و جالب نبوده است بسیاری از آنها صرفاً یک ماشین ارائه دستور در بازار بوده و هیچ دید خاصی نسبت به بازار و آن سهمی که در آن خرید و فروش می‌کنند نداشته و ندارند .با این موضوع که صرف داشتن یک بازارگردان موجب افزایش دامنه نوسان شود مخالفیم و فکر می‌کنیم این موضوع جای کار بیشتری دارد و کیفیت عملیات بازارگردانی است که میتواند به آن موضوع کمک کند وگرنه اردر گذاشتن در سمت خرید و فروش کار سختی نیست، اما هدایت یک سهم در جریانات و تلاطم های بازار امر بسیار مهم و دشوارتری است که حداقل یک سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها و بازارگردان ها از این موضوع دور بودند
اگر اجازه بدهید با توجه به طولانی شدن متن موارد دیگر را به گزارش بازار فردا موکول کنیم…

و اما  سراغ بازار امروز برویم که خوب آغاز نکرد و منفی بود ولی هر چه پیشرفت بهتر شد امروز حرکت  بازار بیشتر برمدار 2 گروه پتروشیمی و پالایش و البته  تک سهم خودرویی و حرکات خاص این گروه  بود  . نیمه دوم  بازار امروز ما را به فردا امیدوار تر کرد

خودرویی ها بر سر مرز حمایت

در نمادهای خودرویی شاهد رسیدن سهام این گروه به حمایت های مهمی هستیم خودرویی هایی که انتظار می رود کم کم حمایت های فعلی عمل کرده و باز مجددا شاهد برگشت سهام این گروه به روند مثبت باشیم . ورنا واقعا عالی عمل کرد و وساپا و خگستر را هم از صف فروش نجات داد  .

تحلیل حساسیت گروه خودرو و زیرمجموعه ها به بلوک ها را نوشتیم و میبنیم که وساپا و ورنا سود های خوبی را شناسایی میکنند ولی فکر میکنیم فقط قابلیت 20% ان برای تقسیم وجود دارد که ورنا ازاین نظر با تقسیم سود 2000 ریالی جالب می شود و سود خوبی را نیز محقق میکند که نزدیک به هزارتومان با نرخ های حوالی 3000ریال برای بلوک است . در مورد این گروه امروز ورنا همچنان پرعرضه بود
البته  بسیاری معتقدند  که کم کم بازار دراین سهم نیز به تعادل میرسد تا موج بعدی خبرهای این گروه یعنی قیمت بلوک روشن شود هفته اتی این اتفاق رخ میدهد  .

شنیده می شود یک بانک برای خرید بلوک سایپا اعلام امادگی رسمی کرده است و به زودی خبرهای ان نهایی می شود خبرخوبی برای بلوک سایپا هم خواهد بود .

در سایپا حمایت 200 تومانی می تواند زمینه ساز برگشت روند خوبی شود این سهم وضعیت خوبی داشته و با دید میان مدت می توان انتظار صعود خوبی را از این سهم داشته باشیم سهمی که در صورت برگشت تا سطوح قیمتی 220 الی 250 تومان جای رشد را خواهد داشت

در ایران خودرو هم به نظر می رسد کنسرسیوم  اصی  برای خرید 20 درصد سهام این شرکت جدی هستند شنیده می شود ارزش گذاری خوبی در سهم انجام شده است سهمی که هدف قیمتی 280 تومانی در میان مدت داشته باشد

در پارس خودرو حمایت ها از سهم بهتر بوده و به نظر می رسد سهم بتواند برگشت خوبی داشته باشد سطوح محدوده 120 تومان در سهم مانع از افت جدی سهم شده است اما برای رشد قیمتی و تشکیل یک موج صعودی سهم نیاز دارد با قدرت زیاد قیمت های 125 تومانی را در هم بشکند

 

معادن رو به بالا

در معدنی ها همچنان سهامی که با وضعیت بنیادی خوبی همراه و انتظارات بالایی را از بودجه سال 1401 به وجود اورده اند با رشد قیمتی و روند صعودی خوبی همراه هستند

در این گروه کالسیمین اگر بتواند سد قیمتی 2200 تومانی را بشکند تا قیمت های 2500 تومان رشد می کند سهمی که شایعات سود خوبی داشته و سود بالای 400 تومانی برای سال جاری در انتظار سهم است کالسیمینی که با این قیمت های جهانی روی توان سود سازی بالایی دارد

کزغال هم به خوبی توانست قیمت های 2000 تومانی را پشت سر بگذارد سهمی که تا قیمت های 2200 الی 2400 تومان تارگت دارد سال گذشته سهم اورهال داشته و ظرفیت تولیدش پایین بوده و امسال با ظرفیت کامل می تواند فروش و سود سازی سنگینی داشته باشد

در وکادو سهامدار عمده ذغال سنگی ها و کمنگنز صف خرید قفلی را شاهد هستیم این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت جای صعود خوبی دارد فعلا قیمت های 2000 تومان به عنوان تارگت سهم مطرح می باشد

ساختمانی ها و گارد صعود

در ساختمانی ها نیز شاهد گارد صعود خوی هستیم در این گروه به نظر می رسد وضعیت تکنیکالی ایده ال و حمایت های قوی در سهم سبب شده تا توجه ویژه ای به این گروه شود

در ثتران سهم مقاومت شکسته به استانه قیمت های 360 تومانی رسیده است سهمی که وضعیت خوبی داشته و از نظر تکنیکالی در صورت عبور از این قیمت ها تا سطوخح 400 تومان هم جای صعود دارد

ثنوسا هم به نظر می رسد پول بک خود را کامل کرده باشد این سهم وضعیت بنیادی خوبی با توجه به دارایی های سنگینش دارد ثنوسایی که تا قیمت های 600 تومان جای برگشت داشته و بازدهی خوبی در دل سهم نهفته است

ثمسکن هم در حال تثبیت در قیمت های بالای 360 تومان است سهمی که تا قیمت های 400 الی 420 تومان جای رشد خواهد داشت این شرکت سرمایه گذاری ساختمانی به واسطه رشد قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه و رشد ارزش ان ای وی با اقبال همراه شده است

 

سرمایه گذاری های مقتدر

در سرمایه گذاری ها رشد بازار و شاخص سبب شد تا سهام این گروه هم با رشد خوبی همراه شوند این گروه به نظر می رسد در این بازار مثبت موفق به شناسایی سودهای ناشی از فروش سرمایه گذاری های خوبی نیز شوند

غدیر با صف خرید به سمت هدف 1450 تومان می رود مقاومتی که بارها غدیر سعی در شکستش داشته و اما ناکام مانده است این سهم هدف قیمتی  1600 تومان در صورت شکست مقاومت خود خواهد داشت غدیری که ارزش ان ای وی بالایی داشته و از طرف دیگر پتانسیل های بنیادی خوبی در سود سازی دارد

در وصندوق هم رشد سهم را شاهد و به نظر می رسد سد قیمتی 1420 تومان مانع رشد بیشتر قیمتی در این سهم شود وصندوق ان ای وی خوبی داشته و به واسطه این ان ای وی رشد خوی کرده است وصندوق در صورت تثبیت در قیمت های فوق تا سطوح 1600 تومان رشد خواهد کرد

شستا به قیمت های بالای 100 تومان رسید این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی سهم در صورت تداوم این روند تا سطوح 110 تومان ادامه خواهد داشت شستایی که سود سازی خوبی داشته و با این بازار مثبت م یتواند همچنان سود فروش سرمایه گذاری های خوبی را شناسایی نماید

پتروشیمی های صدر نشین

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند صعودی خوبی بودیم پتروشیمی ها با رشد قیمت های جهانیو داخلی محصولاتشان انتظارات خوبی ایجاد کرده اند

شازند با رشد قیمتی تا قیمت های 4800 تومان رشد کرده است ارزش ذاتی سهم سطوح قیمتی 4800 الی 5200 تومان می باشد این سهم سودسازی خوبی برای سال 1400 و 1401 دارد شازندی که بازدهیش را داده و به قیمت های خوبی رسیده است

شپدیس با این نرخ های اوره جهانی یک سود بسیار خوب دارد صورت های مالی و یا گزارش عملکرد می تواند بازدهی خوبی در سهم ایجاد نماید شپدیسی که تا قیمت های 18 و 20 هزار تومان جای رشد و صعود داشته و بازدهی خوبی در دل سهم نهفته است

شغدیر با رشد قیمتی توانسته سطوح 9200 تومان را در هم شکسته و به سمت سطوح قیمتی 10000 تومانی برود این سهم سود سازی بالایی داشته و شایعات سود 1500 تومانی برای سال 1400 و سود 1800 تومانی بری امسال را دارد شغدیر صعود خوبی را در پیش گرفته است

شگویا هم گزارش های خوبی داشته و با دید کمی نوسان بد نیست ختی بنیادی خوبی را هم داشته است . در مورد عوارض گفته درصد فروش محصولات صادراتي اين شرکت نسبت به فروش کل در سال 1400 کمتر از نيم درصد بوده است.شايان ذکراست به دليل تقاضاي بالاي بازار داخل جهت خريد محصولات اين شرکت، مقدار پيش‌بيني شده صادرات در سال 1401 کم اهميت بوده و همچنين تغييرات عوارض محصولات صادراتي تاثير با اهميتي بر سودآوري اين شرکت نخواهد شد

به نظر این گروه با گزارش های ماهانه و 12ماهه و گزارش های خاصی که دارد وضعیت ویژه ای را به وجود می اورد .

چهارگوشه بازار

تاپیکو با روند مثبت همراه و به سمت هدف 1600 تومانی می رود این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی بالایی از پالایش نفت خلیج فارس را خواهد داشت این سهم در صورت شکست قیمت های 1600 تومان تا سطوح 1800 تومان رشد خواهد کرد به نظر در کنار وصندوق این  سهم و شستا هم میتوانند  خوب مورد توجه  باشند  .

ختوقا با صف خرید سنگینی همراه شد این سهم با شکست قیمت های 280 تومانی تا سطوح قیمتی 300 الی 320 تومان جای رشد دارد این سهم ارزش ان ای وی بالایی داشته و از طرفی از طریق شرکت های زیر مجموعه متحول می شود گزارشات 12 ماهه خوبی توسط شرکت های زیر مجموعه ختوقا منتشر خواهد شد

دکوثر استارت رشد قیمتی خوبی زده است سهمی که تا قیمت های 320 تومان رشد خواهد داشت سهم بازدهی بالایی داشته انتظار می رود در قیمت های 320 تومان متعادل شود این سهم سرمایه گذاری ارزشمندی در دارویی امین داشته و این سهم به این واسطه اوضاع خوبی دارد

در گروه  بانک هم نموداری و هم  بنیادی شرایط خاصی را داریم  . به خصوص دولتی ها که با سود پالایشی ها سود میکنند گویا بر اساس سیاست تقسیم سود 70 درصدی و تخمین سود محافظه کارانه پالایشگاهی ها، درآمد سرمایه گذاری کارشناسی شده بانک صادرات از سرمایه گذاری در صنعت پالایشگاهی در حدود 2.032 همت خواهد بود که که این عدد برای وتجارت و وبملت به ترتیب 1.828 و 1.004 همت خواهند بود. در این گروه وبصادر جالب شده است

در کنار این  شرکت ها وپست هم  جالب بود وپست 739 ریال در 12ماهه تلفیقی 738 ریال در سود اصلی سود محقق کرده است و این  باعث توجه  بیشتر به سهم و صف خرید  سهم  شده است  .

گروه  فولاد  فضای خاصی را دارد و میتواند  بعد از کمی بهبود مورد  توجه  باشد  . گروه فولاد زیر فشار عجیب این شفاف سازی ها عوارض قراردارد و نشان میدهد اوضاع این گروه شاید به این واسطه کمی دستخوش تغییر گردد ببینید البته اثر درصدی مثلا در فولاد کم است ولی ریالی بالاست . کاوه و ارفع به نظر اسیب میبینند هرمز به همین شکل . در این گروه فسازان هم متاثر می شود و شرایط خاصی میگیرد . فسپا شاید به واسطه فروش داخلی بهتر باشد . ولی در گروه فولاد فعلا و تا وقتی این عوارض هست بازار کمتر به این گروه نگاه میکند

به نظر با خبر احتمالی لغو عوارض این گروه بازدهی خوبی را خواهد داشت

در مورد گروه  پالایش حجم خوب است ولی ترس رفتار خاص دولت موجب نگرانی شده است  . زمزمه خبرهای مختلف در این گروه شنیده می شود و گفته می شود اکثر شرکت ها با محاسبه و روش فرمول اخیر و دوره های 3 ماهه قبل به سود های عجیب و جالبی رسیده اند و این موضوع برای 3 ماهه اول سال 1401 نیز تکرار می شود ازهمین رو این گروه منتظر گزارش های جالبی است که شتران شبندر شبریز هر 3 از گزینه های خوب و با دید سهامداری و نوسانی یک سهم در پرتفوی داشته باشید

در گروه  سیمان خبرهای عرضه  سابیک به  زودیاین گروه  را دوباره در کانون توجه می آورد . در سوی دیگر گزارش سیمانی ها یکی یکی میرسد و ارتقا حاشیه سود و بهبود فضای این گروه مشهود است سکرما در 3 ماهه با سرمایه جدید و قدیم اگر نگاه شود جذابیت های بدی ندارد . سکرما در 3 ماهه با سرمایه جدید 640 ریال سود محقق کرده است سهم 255 میلیارد ریال سود عملیاتی ، 701 میلیارد ریال سود غیرعملیاتی و در مجموع 960 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر سهم 2000 ریال سود را دارد و میتواند مورد توجه بازار باشد سهم خوبی است و از رشد سود زیرمجموعه ها سود میبرد .

ساروم و سهگمت و سخوز و سپاها و سفانو نیز طبق معمول مورد توجه اند ساوه نیز شرایط خوبی را دارد حتی سفارس هم منطقا دوباره رشد میکند

در این گروه میتوان از نیروگاه ها یاد کرد و بجهرم را مثال زد ولی فکر میکنیم 2 سهم هم بنیادی هم تکنیکالی و هم خاص گروه رمپنا و بترانس باشند و هردو در این قیمت ها نیز منطقی و مورد توجه بازار بوده اند . به نظر بترانس برای نوسانی ترها و مپنا برای بنیادی ترها گزینه های خاص و خوبی است

حکشتی را گروه های خاصی خریده و خوب نوسان میکنند  . هم با دید نوسان و هم بنیادی و ارزش بازار این سهم را زیر نظر داشته باشید میتواند شرایط خوب و جالبی را رقم بزند و از بازدهی بازار بسیار عقب است . حکشتی را از همین نظر معتقدیم باید کمی بیشتر در نظر داشت

 

[/ihc-hide-content]

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم