جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 27فروردین 1401

گزارش بازارامروز شنبه 27فروردین 1401

نوید خاندوزی
آوریل 16, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز شنبه 27فروردین 1401 

عوارض بازی ! 

امروز بازار بعد از شوک عوارض و حاشیه های ان در حال  بازیابی خود بود و سعی میکرد فضای متعادل تر و بهتری را رقم بزند و صد البته همچنان موج سواری بازار در گروه خودرو موتور محرک  بقیه بازار بوده و از آن 3 صنعتی که در  بهمن و اسفند موتور بازار را  روشن کردند یعنی خودر و بانک و پالایش تقریبا بانک خاموش و پالایش نیم سوز و خودرو همچنان  روشن است  .

البته بازی دولت به بدترین  شکل ممکن همچنان پیش می رود و حس خوبی را از گفتار سیاستمداران به بازار منتقل نمیکند و درست همین حس باعث شده است تا  سرعت رشد بازار که در همین چند هفته قبل تند  بود  به شدت کاهش یافته و البته از دید چارتیست ها عاملی برای جمع شدن  پتانسیل بازار برای رشد بعدی باشد  . هرچند هنوز هم  باور نمیکنیم واقعا  دولت و وزارت صمت به این شفافیت و وضوح در پی زدن جیب سهامداران و شرکت ها باشند  …

البته یک نکته در مورد  عوارض بازی دولت بیان کنیم . ببنید هیچ کسی مخالف وضع عوارض و سیاست گذاری ها توسط دولت و وزارت صمت نیست بلکه بسیاری معتقدند این روش غیرمنطقی است  و قطعا  موجب جریمه شدن  صادر کننده و بعد از ان رشد نرخ ارز و … می شود  . از دید ما اثرگذاری این عوارض بر اکثر شرکت های بازار خیلی خاص نیست ولی درست مثل این میماند که بگویی یکی پولدار است و اگر برویم  100 میلیون هم از او بکنیم جایی از او را نمیگیرد  ! اصل این کار مشکل دارد که اصلا دولت چرا  باید چنین دیدگاهی را داشته  باشد و باز موضوع وقتی جذاب تر می شود که میبنیم در پتروشیمی ها این موضوع مدیریت  شده و خوب رفتار می شود ولی در فولاد و فلزات و معادن نگاه بزن دررویی و بده بزنیم طور رواج داشته … این عوارض انطوری نیست که بخواهد  بازار را  با چالش مواجه کند ولی نوع رفتار دولت و طرز نگاه او  قطعا چالش افرین  برای بازار خواهد بود و امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع اصلاح  شود. البته به طور کلی با این  شفاف سازی ها در مورد عوارض و حاشیه های آن هنوز ماجرا ادامه دارد هرچند با انتشار لیست پتروشیمی ها مشخص شد نهادهای تصمیم گیر عقلانیت منطقی را در مورد شرکت های پتروشیمی به کار بردند اما چنین موج عقلانیت در گروه فولاد و فلزات و معادن دیده نمی شود از همین رو این انتظار وجود دارد که طی هفته ها و ماه های آتی این موضوع برطرف گردد و منطقی شود اما  بازهم میگوییم آن چیزی که ذهن بازار را آزار می‌دهد این است که دولت دست از سیاست های خاص خود که از مهر و آبان پارسال به این طرف شاهد آن بودیم بر نمی دارد و علاوه بر این که اینطور شرکت‌ها را آزار می دهد دوباره در مسیر نرخ گذاری دستوری افتاد و فضای اینچنینی را که بازار از آن استقبال نمی‌کند به وجود آورده البته نتیجه هر دو سیاست روشن و آشکار است که به ضرر اقتصاد کشور است اما دنیای سیاست همیشه موج عقلانیت  را نادیده میگیرد و سوار بر موج های پوپولیستی شده است . ما هر روز با این  رفتار بخشی از بازار را ازار میدهیم  و امنیت سرمایه گذاری در بازار را کمتر میکنیم . اثرات این موضوع بر گروه‌های فلزی و فولادی و معدنی همچنان باقی خواهد ماند و بازار بخش مهمی از نیروهای قوی خود که می‌توانست در بازار موج ایجاد کند را از دست داده و بسیاری با دیده تردید به آنها نگاه می کند امیدواریم دولت سر عقل آید و این مصوبه را به شکلی منطقی اصلاح نماید.

و اما یک نکته در مورد  بازار بگویم هم از نظر بنیادی و هم نموداری به نظر حجم خوردن و معاملات بیشتر دراین نقاط اتفاق بدی نیست و تا وقتی حجم معاملات افت نداشته  باشد سیگنال  منفی برای فعالان  بازار صادرنشده ولی باید اذعان کرد که هفته پیش رو و درواقع روزهای پیش رو با رسیدن خبرها و اطلاعات بیشتر در کدال میتوان رویدادهای جالب تری را در بازار دید  . فعلا  صبر میکنیم ولی طی روزهای اتی گزارش 3  و 6 ماهه  برخی سهم ها که سال مالی متفاوتی دارند ، مجمع برخی شرکت ها ، گزارش ماهانه  فروردین و سود  سال 12ماهه  شرکت ها به کدال می رود و میتواند بازار را دستخوش تغییرات جدی نماید .

اما در لابلای اخبار مواجه شدن بازار با عوارض و قطعات جانبی آن دو خبر گم شده و خیلی دیده نشد خبر اول و رویداد اول در واقع تحولات ارزی بود که بازار بی تفاوت به آن فعلاً نظاره‌گر آن است و صد البته بسیاری  معتقدند اگر به نوعی سیاست ارزی در پیش گرفته شده ادامه  یابد اتفاق بسیار خوبی است . البته  باید دعا کنیم در مورد جریان نرخ ارز اتفاقات غیرمنتظره و غیر اقتصادی رخ ندهد و فضا منطقی باقی بماند صحبتهای رهبری هم مشتمل بر همین اصل است و همین اتفاق را به نظر  رقم میزند  .

نکته بسیار مهم این است که با نگاهی به سیر تحولات سیاسی رخ داده طی مدت اخیر از آزادسازی منابع انگلیسی گرفته تا رفع منابع کره‌جنوبی و عراق خبرهایی بود که رخ داد و بازار ارز تقریباً هیچ واکنشی نشان نداد این ها همه خبرهایی بود که اگر مدتی پیش حرف آن پیش می آمد دلار  واکنش کاهشی نشان می‌داد و این نشان میدهد  وقتی رفتار دلار بازار آزاد و دلار نیما به این شکل است موج عقلانیت ارزی در اقتصاد کشور به وجود آمده و در مرحله بعد حتی با رعایت قواعد اقتصادی و ارزی قیمت دلار می‌تواند همراه و همگام با تورم و برای حفظ ارزش نسبی رقابت پذیری صادرات  منطقی تر شود و این دقیقاً یکی از پتانسیل های مهم ۶ ماهه دوم بازار است که احساس می‌کنیم جدال بین تحولات بودجه و نرخ دلار نیما و رشد آن و همچنین گزارش خوب  شرکت ها می تواند بازی جریان ساز خاص ۶ ماهه دوم باشد

اما رویداد مهم دیگری که او هم خیلی مورد توجه قرار نگرفت  افزایش دامنه نوسان به سطح ۶ درصد بود .  قبل از بیان بسیاری از موارد یک نکته را بگویم تصمیمات باید چند بعدی و چند جانبه نگاه  شود .  شاید از دید تقریباً اکثر فعالان بازار افزایش دامنه نوسان و برداشته شدن صفوف خرید و فروش یکی از بهترین اتفاقات و تحولات بازار می تواند باشد اما از دید برخی سیاستگذاران که به عمق و مسائل خاص بازار مشرف نیستند افزایش دامنه نوسان در دوران نزول یک سیاست کشنده و برنده برای سرمایه‌ افراد حقیقی است و به نوعی این تصمیم علاوه بر مخالفت ضعیف عده قلیل جریان های خاص بورسی با جریان قوی سیاسیون بیرون بورس هم مواجه است که این افزایش دامنه نوسان را خیلی برنمی‌تابد
اما در عمل  گویا سازمان بورس این برنامه را پیش می برد  که به طور پلکانی و در طول مقاطع زمانی منظم  دامنه نوسان را افزایش داده  و به تدریج آن را به مثبت‌و‌منفی ۱۰ برساند گام اول گام بسیار مهم و حساسی است از همین روست که این گام برای شرکت‌های قوی‌تر بازار بورس و فرابورس گرفته شده و به تدریج بقیه را نیز در بر می‌گیرد به تدریج این دامنه در مقطع بعد به هفت و در نهایت به ۱۰ می رسد که  هدف عمده آن می‌تواند تحلیلی تر شدن بازار و برچیده شدن صفوف خرید و فروش باشد…

به نظر می رسد این رویداد و اتفاق در نهایت به سود بازار تمام خواهد شد اما بازهم میگوییم و چندین بار تکرار میکنیم  در کنار این موارد باید به فکر کاهش حجم مبنای برخی شرکت ها ، منطقی تر کردن  سهام  شناور  و از همه مهمتر افزایش قدرت تحلیلی بازار گام برداشت نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این موارد این سیاست را به شکل درست و دقیق پیشبرد به نظر مهم ترین گام بعدی برای موفق شدن این سیاست افزایش عمر تحلیل بازار است که بازار بتواند تصمیمات درستی را در قیمت های درست بگیرد و هیجان زدگی از بازار دور شود این اتفاق مهم و میمون و مبارکی برای بازار است که می تواند رخ بدهد و بازار سرمایه را پویا تر ،شاداب تر ،تخصصی تر و حرفه‌ای تر کند … فردا در مورد  چگونگی افزایش عمق تحلیلی بازار کمی صحبت میکنیم جایی که مورد اختلاف بسیاری است  …

بگذریم و باز زیاد حرف زدیم و سراغ بازار برویم که خوب آغاز کرد و با صف پیش رفت ولی هر چه گذشت عرضه  بیشتر شد. در نیمه دوم کمی فشار فروش بازار بیشتر شده  بود ولی بازهم باخبرهای خودرویی خوب پیش رفت و در نهایت بازار بدی را نداشتیم ولی با این حجم عرضه ها شاید فردا کمی بازار زیر فشار فروش بیشتری باشد . مگر شوک های خبری و رویدادهای خاص به داد بازار برسد

توجه به ساختمانی ها

در ساختمانی ها شاهد روندمثبت بودیم ساختمانی های یکه بارها عنوان شد از دید تکنیکالی به واسطه اصلاح خوبی که داشته اند سیگنال خرید صادر کرده اند

ثتران که مقاومت 320 تومانی را در هم شکسته بود با روند صعودی و مثبت به صف خرید رسید عرضه ها در سهم کمی بالا می باشد سهمی که تارگت قیمتی 360 و 400 تومانی داشته و می تواند به این دوسحط قیمتی دست یابد

در ثمسکن نیز وضعیت مثبت دنبال شد سهمی که شاهد رشد قیمت سهام شرکت های زیر مجموعه خود بوده و به نظر می رسد به بازدهی خوبی برسد این سهم اوضاع خوبی داشته وبا رشد ارزش ان ای وی همراه شده است سهم تا قیمت های 380 الی 420 تومان جای صعود دارد

وساخت به مقاومت 3200 تومان نزدیک می شود قیمت های مهمی که اگر شکسته شود سهم تا سطوح 3500تومان صعود کرده و بازدهی خوبی می دهد در غیر این صورت سهم بار دیگر به کف 3000 تومانی باز خواهد گشت در این سهم بازار در انتظار افزایش سرمایه جذاب سهم از تجدید ارزیابی را دارد

خودرویی ها وخبرهای خوب

شنیده ها حاکی از قیمت گذاری بلوک خودرویی ها تا اواسط اردیبهشت ماه حکایت دارد امری که می تواند یک موج صعودی خوبی در اینگروه ایجاد نماید

در بین خودرویی ها  بازی همچنان خوب پیش می رود ولی سرعت رشد کم  شده و بعد ازاین  رشد طبیعی است  . ورنا موتور محرک این گروه شد و با صف شدن خود وساپا را صف کرد و سپس خودرو و خساپا هم بهتر شدند شنیده می شود این هفته و در 2 روز اخر هفته احتمالا قیمت بلوک روشن می شود به طور کلی فضای خوبی را دراین گروه از نظر روانی داریم ولی همه چیز صفر و یکی شده و نبود یک قیمت خوب در بلوک کل بازی را به چالش میکشد . البته خبهمن هم شرایط خوبی رادارد خاور هم با این خبرها و این سود ها گزینه خوبی می شود ولی در کل چشم ها بیشتر به 4 5 سهم نظیر ورنا وساپا خساپا و خودرو است خگستر هم مهم است

در این گروه ایران خودروبه حمایت قوی خود در قیمت های 240 تومان واکنش مثبت داشته و سهم در مسیر صعودی خوبی قرار گرفت سهمی که وضعیت بنیادی مناسبی داشته و رشد قیمتی تا سطوح 260 و 280 تومانی خواهد داشت

در سایپا هم قیمت های 220 تومانمی تواند باعث برگشت سهم شود ظاهرا قیمت گذاری بلوک 40 درصدی سهم جذابتر بوده و سایپا همجای رشد قیمتی 20 درصدی را خواهد داشت سایپایی که بازدهی مناسبی تاکنون داشته ویک موج صعودی دیگر خواهد داشت

خبهمن مقاومت 200 تومان را شکسته وبه سمت سطوح قیمتی 220 تومان در حرکت است تحولات خوبی در شرکت های زیر مجموعه خبهمن شکل گرفته است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در بازه میان مدت در صورت شکسته شدن سد قیمتی 220 تومانی خواهد داشت

پالایشی ها و کرک اسپرد های فضایی

در پالایشی ها افزایش شدید کرک اسپرد فروردین ماه و انتظار برای صورت های مالی عالی 12 ماهه سال 1400 سبب شده تا پالایشی ها باز گارد صعودی بگیرند. شنیده می شود گزارش 3 الی 4 شرکت اماده ارائه به کدال شده است و انصافا گزارش های خوبی دراین گروه در جریان است . نفت هم رشد خوبی داشت

در شتران سهم با روند مثبت به سمت سطوح قیمتی 600 تومان در حرکت است برای سال 1400 انتظار سود 80 تومان به بالا و برای امسال سود 110 تومانی را دارییم سهم با این وضعیت سود سازی رشد قیمتی بسیار خوبی خواهد داشت

شبندر هم که شایعات سود 170 الی 180 تومانی دارد ارام ارام به سمت قیمت های 900 تومان روانه شده است این سهم سود سازی بالا به همراه حمایت قوی را پشت سر خود داشته وصورت های مالی 12 ماهه اش نیز سود 120 تا 140 تومانی به همراه دارد

شبریز هم به سمت قیمت های 4800 تومانی می رود با فرض سود 800 الی 900 تومانی امسال سهم ارزش ذاتی رنج 4800 الی 5200 تومان خواهد داشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته وسود سازی بالا از علل توجه بازار به این سهممی باشد

 

معادن در صف

برخی معدنی ها که رشد قابل توجهی را درقیمت محصولاتشان شاهد هستند با رشد قیمتی خوبی همراه و برخی در صفوف خرید قرار گرفته اند

در نماد کالسیمین سهم مهمان صف خرید شد سهمی که به سمت سطوح قیمتی 2200 تومانی خواهد رفت این سهم شایعات سود 400 تومانی برای امسال وسودسازی بالای 300 تومانی را برای سال 1400 دارد این توان بالای سود سازی به خصوص به واسطه رشد اخیر قیمت های جهانی روی کالسیمین را در موقعیت خوبی قرار داده است البته  کمی عجله نکنید و بگذارید  شفاف سازی این سهم نیز منتشر شود  .

فملی در قیمت های 740 الی 760 تومان نوسانات ارامی را تجربه میکند سهم نیاز به پول قوی برای رشد قیمتی دارد مشخص شدن سود سازی شرکت در گزارش 12 ماهه می تواند چشم اندازی برای سال جاری هم بدهد سهمیکه فعلا تحت تاثیر عوارض صادراتی میلی به شکست قیمت های 760 تومان ازخود نشان نمی دهد

کپرور در صف خرید قفل شده است سهمی که بازگشایی خوبی داشت و پس از بازگشایی و جهش قیمتی 20 درصدی باز هم صف خرید ماند سهمیکه قیمت های 1200 الی 1250 تومان را به عنوان هدفش در پیش روداشته وبازدهی خوبی را تجربه خواهد کرد

سیمانی های خوش حاشیه … 

در سیمانی ها هم نوسانات مثبت خوبی را شاهد هستیم سیمانی هایی که به دنبال دریافت افزایش نرخ هستند و سیمان در بازار ازاد رشد بالایی داشته است

سفانوکه موفق به دریافت افزایش نرخ 10  درصدی شده است و شفاف سازی همداشته است با رشد قیمتی سطوح 3200 تومان را شکسته وبه سمت قیمت های 3600 تومان در حرکت است این سهمتا قیمت های 4200 تومان هم تارگت داشته وهم سود سال 1400 و هم سود امسال سهم متحول می شود

در این گروه بارها از سخوز ساوه سفانو سپاهان سشرق سهگمت و برخی دیگر صحبت شد و حالا سراغ یکی دیگر از گزینه های خوب یعنی سمازن میرویم سمازن در اسفند 966 ،بهمن 896 و دی 768 میلیارد ریال فروش داشته است و 3 ماهه 2632 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل این عدد 1727 میلیارد ریال بوده است بهنظر امسال بالای 3800 و 3900 ریال سود محقق خواهد کرد

سیمان داراب با صف خرید به سمت قیمت های 1800 تومانی می رود این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و صعودخوبی را تجربه کرده است رنج قیمتی 18800 الی 1900 تومانی سطوح تعادلی این سهم محسوب می شود سهمی که سود سازی 220 تومانی دارد و از یکسو نیمی ازقیمت سهم را سرمایه گذاری های زیر مجموعه اش تشکیل داده است

سکرما هم امروز گزارش خوبی زد و نشان میدهد  وضعیت سود عملیاتی سیمانی ها بهبود داشته است  سکرما با سرمایه قدیم گزارش داده و باید اصلاح شود ولی در هر صورت با سرمایه قدیم با سود جالبی در 3 ماهه مواجه بوده و 3 ماهه با تحقق بخشی از سود غیرعملیاتی 969 ریال سود محقق کرده است سهم 255 میلیارد ریال سود عملیاتی ، 701 میلیارد ریال سود غیرعملیاتی و در مجموع 960 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر این گروه با این گزارش ها میتوانند  جالب عمل کنند  .

چهارگوشه بازار… 

شغدیر خوب معامله می شود به نظر می رسد شایعات سود 1500 تومانی برای سال 1400 سبب شده تا سهم مورد اقبال واقع شود سهمی که اگر بتواند مقاومت پیش روی 9200 تومانی خود را بشکند تا سطوح 10000 تومان رشد خواهد داشت شغدیر در وضعیت خوبی به سر می برد

تکادو عالی بوده است سهم صف خرید سنگین و به رشد خود ادامه می دهد هدف قیمتی 1900 الی 2000 تومانی در پیش روی این سهم است که زیر مجموعه هایش صف خرید وشایعات عرضه سهام یک شرکت غیر بورسی خود را دارد

رایان سایپا سهمیکه پی بر ای فوروارد 4 دارد با صف خرید خوبی همراه شد بالاخره این سهم بنیادی لیزینگی بازار هم مورد توجه قرار گرفت سهمی که هدف قیمتی 180 و 200 تومانی داشته وحسابی از رشد بازار جا مانده است سهم برای سال جاری تحولات بنیادی خوبی در سود سازی را شاهد خواهد بود در این گروه تملت و ولصنم هم گزارش دادند .  ولملت در ۱۲ماهه با سرمایه جدید به سود ۲۸۶ ریالی رسیده است نمیگوییم گران ولی قیمت سهم در این نقاط بد نیست و منطقی است ولصنم باز شرایط بهتری داشت ولصنم در 3 ماهه 63 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است
سهم 362 میلیارد ریال سود عملیاتی و 250 میلیارد ریال سود خالص دارد ولصنم هم گزارش خوبی زد . به نظر سهم جا برای بالای 3000 ریالی شدن را داشته باشد و شرایط بدی ندارد.

امروز وضعیت  گروه پتروشیمی کمی بهترو معاملات ان عاقلانه تر بود  .  در این گروه با انتشار لیست شرکت های مشمول عوارض یک اتفاق مهم رخ داد و 2 گروه اوره و متانول در بیست نبودند و خبر مهمی برای سهم های این گروه است . زمزمه یک گزارش خوب از شپدیس هم در این شرایط شنیده می شود که میتواند محرک خوبی برای کل گروه باشد در6 ماهه فروش به 161373 میلیارد ریال رسیده !! در 3ماهه فروش به 94387 میلیارد ریال رسیده !! و شنیده می شود 16000 ریال سود در 6 ماهه محقق کرده و این یک رویداد خوب و خاص و چشم انداز سود بالای 3هزار تومانی برای شپدیس است

در بین متانولی ها شرکتی که خاص باشد چشم ما را نگرفته و زاگرس هم معتقدیم باید اصلاح کند ولی در کل گزارش زاگرس در 12ماهه هم  بد نخواهد بود باید دید  فروش ماهانه ها  چطور است .

نوری همچنان گزینه خوبی است جم و مارون هم جذاب هستند . ولی در کل این خبرخوبی برای اوره و متانولی های بازار بود

فولادی ها هنوز شفاف سازی های کاملی نداده اند ولی به نظر در گروه اسلب و بیلت اثرات منفی را داشته و در فولاد وبرخی دیگر که داخلی هستند موثر نیست . در کل این گروه از نظر روانی بیشتر تحت تاثیر این خبرو این تحول بوده است فعلا برای خرید دراین گروه کمی صبر کنید ولی کلا همچنان فولاد ارزان ترین سهم گروه است هر چند  فولاد در شفاف سازی گفته است

در این گروه  فولاژ هم  شرایط خوبی داشت سهم  بهمن و اسفند خوبی را ثبت کرد
در اذر این عدد 9810 میلیارد ریل بود و نرخ فروش ۲۳۹,۸۶۳,۹۱۶ ریال شده دی هم با فروش 9583 میلیارد ریالی موجه بوده و نرخ ۲۴۳,۵۰۸,۷۶۷ ریال بود
در بهمن این عدد 10089 میلیارد ریال شده و نرخ ۲۳۹,۰۵۴,۵۱۸ ریال و اسفند به فروش 8754 میلیارد ریالی رسیده و نرخ با رشد ۲۶۱,۰۲۸,۷۲۵ ریال شده جمعا 12 ماهه به 96541 میلیارد ریال رسیده مدت مشابه 64206 میلیارد ریال بود

حکشتی هم امروز مورد  توجه  بود این گروه هم  معطل اتفاقات  اخیر است و در حوزه  سیاست  گام برمیدارد ولی خبرهای جالبی از بهبود وضعیت عملیاتی این گروه شنیده می شود  .

امروز رمپنا هم در 5% بود و به نظر میرسد  بازی خوبی را در این سهم شاهد  باشیم و میتوان گفت  یکی از ارزان ترین  سهم های فعلی بازار است ولی در گزارش دهی و خبردهی گنگ عمل میکند  . در این گروه بترانس هم ارزشمند است و منفی های وهور را هم  باید کمی بیشتر زیر نظر بگیریم

در پایان باید از توجه  بازار به اخابرو همراه و های وب گفت  . خبرهای افزایش تعرفه اینترنت در کشور اتفاق خوبی برای این سهم ها از جمله همراه اول ،های وب و افرانت است و البته اسیا تک هم به زودی به انها اضافه می شود ولی در کل در گزارش فروردین و اردیبهشت شرکت ها کم کم این موضوع نمایان می شود اهل ریسک هستید های وب و اهل صبر و تاملو نگاه بنیادی به نظر همراه اول شرایط خوبی را دارد . به نظر فضای خوبی را در این دو سهم میتوان با خبر تعرفه ها دید . در مورد  اخابر هم  شنیده می شود به  زودی یک  سیاست خاص برای هزینه نلفن ثابت در نظر گرفته می شود که موجب بهبود درامد  اخابر خواهد شد .

 

 

 

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم