جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 14 فروردین 1401

گزارش بازارامروزیکشنبه 14 فروردین 1401

نوید خاندوزی
آوریل 3, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزیکشنبه 14 فروردین 1401

تا بهار دلنشین !! 

سلام … ازامروز با اغاز رسمی و جدی بازار همه چیز رنگ و بوی جدی تری گرفت . قرن را آغاز کردیم قرنی که ابتدای ان را می بینیم و نمیدانیم انتهای ان چه خبر خواهد شد .
امیدواریم سال 1401 سالی پر از اتفاقات خوب و زیبا و البته همراه با سلامتی و سود ثروت برای شما عزیزان باشد . آغاز این سال و بهاری که اغاز کردیم خوب و نیکو برای بازار اغاز شده و امیدواریم در ادامه هم سال 1401 به همین شادابی و خوبی و زیبایی پیش برود .

اولین روز رسمی بعد از تعطیلات بازار انقدر خوب و قوی آغاز کرد که انگار انرژی همان روز اول را دارد و این برای بازار هم جالب و هم کم نظیر بود برای بازاری که این مدت مدام در تب و تاب بی پولی و کم رمقی بوده ، این شرایط کمی خاص به شمار می رود . همین وضعیت  سوالات بی شماری را در ذهن بسیاری رقم  زده که واقعا چرا !؟ فرق این روزها با روزهای قبل سال چه بود ! فقط بهار بودنش مهم  بود ! یعنی بهار عاشقانه تر بوده ؟! و زمستان و پاییز با آن همه خبرهای خوب حرفی برای گفتن نداشت ؟! البته پاسخ این سوال را میتوان در جایی به نام حجم  بیشتر جستجو کرد . جایی که پول ها درگیر شده و این جریان پول موج های قوی را ایجاد میکند موج هایی که تا همین چند هفته  قبل حتی نیم  ساعتش هم  برای بازار ارزو  بود . به روند جریان پول نگاه  کنید ارزش معاملات  خرد  امروز بازار مورخ 14 فروردین ماه 1401، مبلغ 5832 میلیارد تومان بودکه از ایان 1400 تقریبا  به این  طرف بی سابقه بوده است . به نظر برای تحلیل بازار باید سراغ  این رفت که چه شد که این جریان پول قلقلکش امده و راهی بازار شده است  .

واقعا بازار عجیبی را داشتیم انقدر عجیب که حالا بازار و برخی از کسانی که ازبیرون در حال تماشا هستند هاج و واج در کف مثبت های بازار مانده اند !!! البته در مورد  سرعت رشد بازار و اتفاقات ان مفصل صحبت میکنیم ولی این روند خاص نشان میدهد  سال جدید  سال متفاوتی است  …

یکی از بزرگترین پرسش های فعلی بازار این است که چه شد که در این 6 روز کاری بازار شرایط متفاوتی را تجربه کرد و به نوعی بازار خوبی را در این چند روز داشتیم .هر چند هرکسی برای خود دلایلی دارد و هر شخصی می تواند برای آن دلایل متعددی را ذکر کند اما روی دو نکته تاکید بیشتری دارید ابتدا سعی می کنیم به دلایل احتمالی صعود بازار در مدت اخیر بپردازیم و سپس سراغ نکات  بعدش برویم …
علاوه بر مثبت اخیر به دو موضوع بسیار مهم در زیر پوست رشد بازار اشاره می کنیم … اما برای رشد فعلی بازار دلایل متعددی ذکر می شود برخی معتقدند فروشنده ها در بازار کم شده و با پایان سال ، موتور فروش خاموش و موتور خرید در حال استارت زدن است .  همین که توپخانه فروش فروکش کرد نشانه خوبی برای بازار بود. برخی دیگر معتقدند جریان مذاکرات و جدی شدن آن و اثرات مثبت آن بر اقتصاد و روشن تر کردن چشم انداز اقتصاد کشور باعث و بانی این رشد بود .برخی دیگر سیگنال مهم رهبری در مورد سال اقتصادی و نرخ دلار و عدم خرج کرد بی‌پروا و پول پاشی ارزی را دلیل محکم تر شدن قیمت‌دلار و روشن تر شدن چشم انداز نرخ ارز و شجاعت خریداران میدانند .
در سوی دیگر بسیاری معتقدند جریان پول پارک شده در بیرون بازار هم موثر بود و با مطمئن شدن از این موضوع که اینجای قیمت‌ها کف قطعی قیمت‌هاست راهی بازار شده و خریدهای گسترده‌تری را انجام دادند
برخی دیگر شرایط بنیادی قوی‌تر را به عنوان عامل رشد بازار می‌آورند نظیر حرکت خوب و بازارهای جهانی و رشد نفت و عدم ریزش فلزات و خلاصه عروسی که آنطرف به پا بود بازار اینجا می رقصید
در سوی دیگر گزارش های ماهانه هم عامل بسیار خوبی برای سفت و محکم شدن زیر پای شرکت ها بود
اما آنچه حرکت بازار را به عقیده بسیاری محکم و جهت دار کرد جریان خودرو و بانک بود بسیاری معتقدند روشن شدن موتور این دو صنعت به طور کلی فضای بازار را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد تحرک و جریان نقدینگی و رشد نسبی بازار شد و جریان پول را در بازار به گردش انداخت …
این عوامل و شاید عوامل دیگر در رشد بازار بسیار موثر بوده و می توانند با حفظ و ادامه خود همچنان نجات بخش بازار و امیدبخش سرمایه گذاران باشند اما دو سوال مهم در بطن تمام این موارد وجود دارد
اول این است که آیا این دلایل در قبل از سال و یا حتی دو ماه قبل و یا مقاطع دیگر وجود نداشت؟؟ بسیاری معتقدند ما در طول سال ۱۴۰۰ در بسیاری از روزها و ماهها حتی شرایط بهتر از این را هم داشتیم امابه عقیده برخی انگیزه و به گفتار برخی دیگر لیدر نداشتیم…
یا به عبارتی مدت ها بود موتور بازار با جریان پول روشن نمیشد و بی پولی در بازار بیداد میکرد این روزها گروه خودرو و بانک توانستند بخشی از جریان پول خفته را به بازار بیاورند و این دقیقا همان نکته ای است که می خواهیم به آن اشاره کنیم
گروه خودرو با خبر های مختلف اعم از تحولات بنیادی، تصمیمات دولت واگذاری بلوک ها و مواردی از این دست مورد توجه قرار گرفت و حالا در چشم بازار است و به کمک این گروه بقیه شرکت ها و صنایع در بازار هم مورد توجه قرار گرفتند یا به واقع مثال دقیق تری بخواهیم بزنیم کسی پول در جیبش می‌گذارد و می‌خواهد خرید کند ممکن است در کنار لباس خوراکی و سایر موارد را نیز بخرد و این دقیقاً همان نقطه است که در بازار شاهد آن بودیم و علاوه بر خودرو کم کم بقیه شرکت‌ها و صنایع نیز مورد توجه قرار گرفتند
اما بحث ما این است که یک تحول بنیادی استارت این موضوع است.
فراهم بودن بستر بازار در این موضوع نقش مهمی داشت اما حرکت خوب بلوک های خودروها این موضوع را رقم زد این اخبار می‌تواند برای تک تک صنایع بازار شکل بگیرد و بی‌شک دولت در این موضوع نقش بسزایی دارد. این  یعنی امروز پارادایم  بازار روی خودروست و ممکن است چند وقت دیگر بانک ،چند هفته دیگر پالایش و مقطع دیگر صنعت دیگری باشد  .
وقتی ماه های قبل در حوزه بحث نرخ گاز این موضوع را عرض می کردیم که دولت می تواند حتی بدون تزریق پول جریان بازار را صعودی کند، دلیل محکمی برای آن وجود داشت که امروز می‌بینیم با اشاره کوچک دولت در مورد صنعت خودرو جریان بازار تغییر می کندو دقیقا این پارادایم های چرخشی محرک همین موضوع در بازار خواهند بود و بسیاری می پرسند  بازار کی موتورش خاموش می شود به نظر شاید اولین جواب برای ان این باشد که وقتی مسیر فعلی و اتفاقات خوب جای خود را به خبرهای بد بدهد …
این موضوع در مورد اکثر صنایع می‌تواند رخ دهد و بدین معنی است که چشم ما باید به تحولات پیش‌رو و اتفاقاتی باشد که از سوی دولت رقم می خورد وزارت اقتصاد و سازمان بورس می‌توانند در جهت دهی مسیر بازار بسیار موثر باشند

بازار باید اخبار خوب دریافت کند و این اخبار خوب می تواند به شکل دقیق و درست و مدیریت شده به بازار رسیده و جریان پول را برای حضور در بازار تشویق کند
البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که در فرصت مناسب در مورد آن صحبت می کنیم اما این یکی از عواملی بود که به چشم آمد و مهم بود یعنی هنوز هم  باید  بازار بر بستر تحولات بنیادی رشد کند . ان موقع برخی به ان کم محلی میکردند امروز ریسمان و بهانه رشد بازار می شوند …
نکته دیگر در کنار این موارد حرکت خاص وهیجانی بازار است .در سه سال گذشته روزهای متعددی، تحولات و حرکات کند و تند بازار را شاهد بودیم رشد بدون پشتوانه بازار را دیدیم که چه بلایی بر سر کل بازار آورد برگشت عجیب و غریب و خاص و سپس ریزش خاصی را هم رقم زد یا به واقع رشد غیر منطقی ریزش غیر منطقی را به همراه داشت. البته رشد فعلی بازار زمین تا اسمان با ان مقطع فاصله دارد و هدف از گفتن این بحث چیز دیگری است
معتقدیم برای حرکت مداوم و بهتر بازار رشد ها باید منطقی و در یک فضای خالی از احساسات و هیجان رخ دهد وقتی صحبت از احساسات و هیجان می کنیم ، بخشی از آن برای بازار لازم است و بخشی دیگر می تواند در ماه‌های پیش رو مخرب و آزاردهنده شود
از همین رو حرکت منطقی بازار حرکتی است که بتواند در عین آهسته و پیوسته حرکت کردن جریان پول بیشتری را با خود درگیر کرده و فرصت اصلاح و ریزش و رشد را در مقاطع مختلف به وجود آورد در غیر این صورت دوباره همان آش و همان کاسه و تکرار مکررات خواهد بود که البته این بار شک نکنید حقوقی‌ها که در دفعه قبل از بسیاری از موج ها جا ماندند این بار این کار را نخواهند کرد و نمیتوانند سهامداران خرد تماشاگر باشند و بدانند که آن طرف میز حقوقی ها اینبار جور دیگری بازی خواهند کرد
اما از هول حلیم هم دردیگ عرضه نیوفتید ! و حقوقی ها نباید بی‌پروا در بازار عرضه کننده سهم باشند افراط و تفریط هیچ یک جواب نمی دهد اما تکرار میکنیم ما بارها این موضوع را در سال ۹۹ شاهد بودیم و تجربه تلخ آن روزها را داشتیم و امیدواریم با یک سرعت منطقی نرمال در این جاده بتوانیم حرکت کنیم
نکات بسیار مهم دیگری هم برای بازار وجود داشت که در این چند روز وقت نشد بیان کنیم و در روزهای پیش رو سعی می‌کنیم به آن اشاره کنید اما یک اتفاق جالب در این روزها رخ داده که بازار همچنان به آن بی توجه است و آن تحولات نرخ ارز است که با وجود تمامی اخبار خوب و خاص جریان نرخ دلار جریان با ثبات و قابل پیش‌بینی و منطقی شده که این منطقی بودن نرخ ارز به زودی به بازار نیز منتقل می شود
صحبت های ابتدای سال رهبری در مورد نرخ ارز و پرهیز از پول پاشی و ارز پاشی به گسترش واردات نکته بسیار مهمی بود که از دید ما سیگنال قوی برای این بازار به شمار می‌رود البته این به معنی رشد بی پروای نرخ ارز نیست به هیچ وجه ،اما آن ریزشی که برخی به عنوان ریسک بازار یاد می‌کنند و همچنان پول های پارک شده را پارک شده منتظر نگه داشته تا آن روز فرا برسد به نظر اتفاق نخواهد افتاد و نرخ فعلی دلار نیما شاید منطقی ترین و پایین ترین نرخ فعلی بازار باشد که بازار نیز در بورس کالا با آن همراه است
هنر تحلیل گران است که در بازار دست به کار شده و با تحلیل ها و گزارش‌ها و شرایط قیمت‌ها و ریسک و بازده را کنار هم گذاشته و تصمیم‌گیری کند و شک نکنید دیر یا زود طی این چند روز را خواهیم داشت .طی روزهای گذشته نیز بحثی به عنوان سوئیچ شدن جریان پول در صنایع مختلف مطرح گردیم که به زودی شاهد خواهیم بود نقش گزارش‌ها و عوامل بنیادی در این موضوع بسیار زیاد است که به زودی اثرات گزارش ماهانه اسفند و گزارش ۱۲ ماهه را در بازار خواهیم دید و موج جدیدی از تحولات به‌نظر در هفته آخر فروردین تا اردیبهشت تکرار خواهد شد. به خصوص که فکر میکنیم چرخش و سوییچ احتمالی از خودرو  به سایر صنایع با این گزارش ها  شکل جدی تری به خود  بگیرد  …

حرف زیاد داشتیم از حجم بگیر تا مالیات صندوق ها و … روزهای اتی بیشتر با هم درد و دل میکنیم

خودرویی ها در مسیر صعود

در خودرویی ها این روزها لیدری سهام این گروه را شاهد هستیم خودرویی هایی که وضعیت بنیادی مناسبی داشته و به واسطه برنامه خروج دولت از سهام درصدی این گروه با اقبال همراه شدند دقت کنید یک تاریخ  خاص یعنی 25 فروردین مطرخ است و ممکن است همه چیز به ان وابسته شود ولی در مجموع اوضاع خوبی را در این گرع=وه از نظر حجم داریم

در سایپا صف خرید خوبی را شاهد هستیم سهم میرود با شکست سهم می رود با شکست مقاومت خود تا سطوح قیمتی 240 الی 250 تومان رشد داشته باشد بلوک 40 درصدی سایپا خواهان خوبی داشته به نظر می رسد وضعیت خوبی را در این سهم به واسطه همین بلوک شاهد باشیم

ایران خودروهم صف خرید خوبی بسته است این سهم اوضاع خوبی داشته و می تواند مقاومت خود را شکسته وبا موج صعودی قوی دیگری همراه شود این سهم اهداف قیمتی 300 تومانی داشته و به نظر می رسد بازدهی خوبی در دل سهم نهفته باشد

در زامیاد بار دیگر مقاومت 760 تومانی در حال شکست بوده و سهم به نظر می رسد جای رشد قیمتی خوبی داشته باشد این سهم رشد قیمتی را با هدف 820 تومان تجربه و رشدش ادامه دار خواهد بود زامیادی که برای سال جاری انتظارات بازار از سهم بالا رفته وسود سازی خوبی را انتظار دارد

خساپا بعد از فروش بلوک های تودلی مورد توجه قرار میگیرد و خودرو هم همینطور ولی در شرایط فعلی صف زدن ورنا و وساپا گزینه های خوبی است . خبهمن کمی ممکن است کند باشد ولی در کل خگستر را در این قیمت ها نمیتوانیم توصیه کنیم . هرچند شاید پربازده ترین سهم این هفته نیز همین خگستر شود ولی در کل ورنا و وساپا را صف زدن و یا خرید خساپا با دید صبر گزینه خاص ترو بهتری باشد

خاور را هم  با دید  گزارش 12ماهه و کمی صبر در مورد ان  زیر نظر بگیرید

بانک ها به سمت مقاومت های قوی

در بانک ها شاهد نوسانات مثبت خوبی بودیم بانکها وضعیت بنیادی خوبی داشته و چشمشان به احیا برجام و شناسایی سود تسعیر ارز می باشد

کار این گروه در حجم ها نشان دهنده وضعیت خاص انهاست بخواهیم حجم محور باشیم و این موضوع را مد نظر قرار دهیم وتجارت را باید کمی بیشتر زیر نظر گرفت شاید کمی کار پر ریسکی باشد ولی تبدیل وبملت به تجارت تبدیل بدی نیست . ولی پر ریسک است . وبملت همچنان گزینه اول و کم ریسک گروه استدر بین سایر سهم ها اولویت با صف زدن وپارس است و بعد سامان و بعد زیر نظر داشتن ونوین که هر 3 سهم قابلیت های رشد خوبی را در بازار دارند

در بانک تجارت مقاومت 220 تومانی مقاومت سرسختی بر سر راه این سهم است سهمی که سود سازی خوبی داشته و هم سود سرمایه گذاری ها و هم سود تسعیر ارز دو عامل مهم برای رشد قیمتی سهم تلقی می شود به نظر می رسد تارگت 250 تومانی در تجارت در صورت شکسته شدن مقاومت عنوان شده در دسترس باشد

بانک پارسیان به خوبی صف خرید خود را حفظ کرده است این سهم بانکی تا قیمت های 200 تومان فعلا پیش  خواهد رفت اصلاح قیمتی بالا از سطوح 500 تومان سبب جذابیت در این سهم شده است همچنین تراز ارزی مثبت مناسب دیگر پتانسیل سهم محسوب می شود پارسیانی که سطوح قیمتی 220 الی 250 تومان را در پیش دارد

بانک سامان همچنان پیش می رود سهمیکه هدف قیمتی 300 تومانی داشته و سعی دارد تا عقب ماندگی خود از رشد بانکها را جبران نماید این سهم دارایی های ارزی همچنین دارایی های ملکی خوبی داشته و این امر سببشده تا سهم در موقعیت خوبی قرار بگیرد

معادن پر شور

در معدنی ها روند مثبت قیمت های جهانی کامودیتی ها باعث شده تا معدنی ها هم پر شور ظاهر شده وو نوسانات خوبی را شاهد باشند

در فروس سهمی که شایعات عرضه محصولاتش در بورس کالا از یک سوو جهش قیمتهای جهانی را شاهد می باشد صف خرید خوبی تشکیل شد برای سال 1400 و سال جاری جهش های خوبی ناشی از رشد فروش را در این هم شاهد که منجر به رشد سهم تا سطوح 800 تومان می شود

در کروی این هلدینگ رویی بازار شاهد صف خرید بودیم بارها درقیمت های 2400 تومان بر این سهم تاکید داشتیم سهمی که ارزش ذاتی بنیادی 2800 الی 3200 تومان داشته و موقعیت خوبی از نظر سود سازی و رشد ارزش ان ای وی دارد و با این قیمت های جهانی روی چشم انداز خوبی نیز دارد

کزغال هم سطوح قیمتی 1800 تومان را شکست سهمی که هدف بعدیش قیمت های 2000 تومان می باشد سهمی که برای سال جاری با تمام ظرفیت کار خواهد کرد و با توجه به رشد قیمت محصولاتش سود امسالش متحول می شود.کزغال در اسفند به تولید 43هزار تنی رسیده است. میانگین تولید طی چند ماه قبل 30 تا 33 هزار تن بود این به این معنی است که سهم در سال جدید می‌تواند به فروش 600 هزار تنی برسد و این اتفاق خوبی برای سهم است به نظر گزارش های خوبی در انتظار سهم است سهم را زیر نظر بگیرید

فملی در زمستان درخشید و رکورد جدید 2.5 همت فروش را ثبت نمود که 22 درصد رشد نسبت به پاییز 1400 و 63 درصد رشد نسبت به زمستان سال 99 را رقم زد… به نظر فملی با این گزارش ها  صورت های مالی جالبی را می دهد  . فباهنر هم شرایط اسفند خوبی داشت فباهنر گزارش ۹ماهه خوبی داشت در دی و بهمن نسبت به ماه های قبل کمی افت کرد ولی اسفند بهتر شد سهم در اسفند 6859 و بهمن 4536 و دی ماه به فروش 4823 میلیارد ریال رسیده است .

گروه روی را باید در این شرایط زیر نظر گرفت هم کیمیا و هم فزرین هردوگزارش خوبی زدند به خصوص کیمیا که فروش خوبی داشت در 3 ماهه چهارم عالی بود . سهم اسفند با فروش جالب 1147 میلیارد ریالی سال مالی را تمام کرد و 12ماهه به فروش 7078 میلیارد ریالی رسیده است که مدت مشابه سال قبل 4246 میلیارد ریال بود. به نظر 12ماهه جالبی بدهد

در این گروه حتی فروی هم خوب بود و این یعنی باما هم شرایط خوبی را دارد فروی جالب فروخته و در اسفند با فروش 1173 میلیارد ریالی سال مالی را تمام کرد و 12ماهه به فروش 5743 میلیارد ریالی رسیده است که مدت مشابه سال قبل 5374 میلیارد ریال بود

فولادی ها در مسیر رشد قیمت

در فولادی ها شاهد رشد قیمت محصولات این شرکت ها و روند صعودی سهام فولادی هستیم سهامی که اوضاع خوبی داشته و با این نرخ های فروش برای سال جاری هم توان سود سازی بالایی دارند

فولاد مبارکه با رشد قیمتی همراه وبه سمت سطوح 1250 تومانی در حرکت است این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی بالایی در انتظار سهم است حتی می توان انتظار داشت مقاومت سهم شکسته و سهمتا قیمت های 1400 تومان رشد داشته باشد فردا خبرهای عجیبی از نرخ و تقاضا  فولادخواهد  رسید که کل بازار را دوباره به سمت این سهم می اورد

در بین سهم های فولادی در کمی ریسک پذیر ترها فنورد گزینه بدی نیست و میتواند با این گزارش کمی بیشتر زیر نظر باشد افزایش سرمایه را نیز در پیش دارد . فسپا هم دیگر گزینه خوب و خاصی است که گزارش خوبی داشت و شرایط قیمتی خوبی را میتواند داشته باشد

ارفع هم در کنار فجهان این شرایط خوب را در گزارش 12ماهه خواهند داشت و 3 ماهه چهارم خوبی می زنند مثلا فجهان هم سال مالی را با فروش بی نظیر 1,563 میلیارد تومانی در اسفند به پایان رساند. شرکت در فصل اول تا سوم به ترتیب 2,815 ، 2,234 و 2,338 میلیارد فروش داشته است و در فصل چهارم هم 3,446 میلیارد فروش گزارش کرده است. این فولاد ساز یکی از بهترین فروش های فصلی در بین همگروهی ها در زمستان ثبت کرد. در مجموع در 12 ماهه فروش شرکت رشد 31% نسبت به سال گذشته نشان می دهد

ولی در کل فخوز وفولاد و هرمز هم در بین بزرگترها و کم ریسک ها گزینه های خوبی هستند

فولاژ هم باید زیر نظر داشت برنامه عرضه فولاد غدیر ایرانیان وفولاد شاهرود از زیر مجموعه های شرکت تا تعدیل مثبت عایدی و افتتاح طرح توسعه از خبرهای مثبت این سهم هستند فولاژ هدفقیمتی 920 و 1000 تومانی داشته و به نظر می رسد با توجه به تحولات بنیادی پیش روبه اهداف خود سدت یابد

فولاد هرمزگان که شایعات سود 350 تومانی برای سال 1400 و سود 450 تومانی برای امسال را دارد با صف خرید سطوح 1600 تومان را شکست و سهم به سمت اهداف قیمتی 1800 و 2000 تومانی در پیش است سهمی که عمدتا صادرات محور بوده و رشد قیمت های جهانی  و صادراتی تاثیرات بالایی بر سهمدارد

گارد صعودی پتروشیمی ها

در پتروشیمی ها همچنان روند صعودی دنبال شده و پتروشیمی ها با توجه به رشد قیمت محصولاتشان امید زیادی به سود سازی بالا ایجاد کرده اند

شک نکنید بهترین گزارش های ماهانه را گروه پتروشیمی داشت . از زاگرس بگیر که عقب ماندگی خود را جبران کرد تا شپدیس که به نظر 3 ماهه خوبی زده است در دی این عدد 18279 میلیارد ریال شده و نرخ فروش ۱۷۹,۵۱۷,۰۲۳ ریال
بهمن به فروش 20719 میلیارد ریالی رسیده و نرخ ۱۱۲,۵۵۷,۳۷۷ ریال شده !!اسفند با کمی رشد 27530 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۱۳۷,۵۵۹,۶۰۷ ریال بود در6 ماهه فروش به 161373 میلیارد ریال رسیده !! شپدیس به خوبی 3 ماهه اول نیست ولی گزارش بدی نمیدهد . در پتروشیمی پردیس سهم در سطوح بالای 17 هزار تومان قرار گرفت سهمی که تا قیمت های 18 هزار تومان رشد و پس از ان اگر قیمت های جهانی اوره افتی نداشته باشد زمینه برای رشد بیشتر سهم تا سطوح 20 هزار تومانی نیزفراهم است سهمی که هم چنان توان سود سازی بالایی داشته و شایعات سود 4000 تومانی دارد

در بین اوره ای ها بعد از کرماشا شیراز هم واقعا عالی عمل کرده است اسفند توفانی داشت  به نظر شیراز 12ماهه خوبی را خواهد داشت و بازار را غافلگیر میکند .

اما در بین سهم های خاص گزارش جم شگویا شغدیر نوری مارون 5 سهمی بودند که بسیار عالی و خوب بوده و نشان میدهد سود خوبی را نیز دارند و قیمت هم رشد میکند بین این شرکت ها جم را بهتر از بقیه می بینیم .

در شازند سهم با صف خرید در حال شکست قیمت های 4600 تومانی می باشد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی تا سطوح 5000 تومان تجربه خواهد کرد این سهم شایعات سود 800 تومانی برای سال پیش و سود 900 تا 1000 تومانی برای امسال را داشته و پی بر ای پایین سهم را جذاب کرده است

در زاگرس با این قیمت های جهانی متانول بار دیگر سهم با جومثبت همراه شده است به نظر می رسد زاگرس به سمت سطوح قیمتی 22 الی 24 هزار تومانی حرکت داشته باشد سهمی که چشم به روند قیمت های جهانی این محصول داشته و در صورت ادامه صعود قمیت های جهانی متانول اهداف ذکر شده در دسترس است

 

چهارگوشه بازار

ختوقا این هلدینگ قطعه ساز هم رشد قیمتی خوبی را در پیش گرفت سهم به سمت سطوح قیمتی 300 تومان روانه شده است سهمی که به واسطه قطعه ساز های زیر مجموعه به خصوص شرکت مبدل خودروی پاک متحول و سود سازی بالا و رشد قیمتی خوبی در انتظار سهم است

وپترو را باید بیشتر بررسی کرد سهمی که در سطوح 50 الی 55 درصد از ارزش ان ای وی خود در حال معامله بوده ووضعیت بنیادی خوبی دارد سود سازی بالا و ارزش ان ای وی خوبی که سهم دارد باعث شده تا امروز شاهد تلاش سهم برای شکست مقاومت 920 تومانیورشد تا قیمت های 1000 الی 1100 تومان باشیم

بترانس هم صعود خوبی پس از اصلاح سنگینش داشت سهم قیمت های 200 تومان را پش گرفته و به سمت سطوح قیمتی 220 تومان در حرکت است این سهم پس از شکسته شدن قیمت های 220 تومان راهی سطوح 250 تومان می شود بترانسی که با وصول مطالباتش و رشد فروش  محصولاتش در موقعیت خوبی قرار دارد

وخارزم این روزها حجم خوبی را لمس کرده است  . به نظر گزارش بنیادی خوبی هم دارد  . در این گروه سهم خوب کم نیست .در بین کوچکترها گزینه خوب زیاد بود از وسکاب و وسپه و وتوسم و … بگیر تا وخارزم ولی اخیرا وخارزم شرایط خوبی را گرفته است سهمی که در اسفند 1030 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است و تا اسفند۴,۷۵۵,۶۶۴ میلیون ریال سود مجمع داشته است اما در بین بزرگ ترها وصندوق را بیش از بقیه زیر نظر داشته باشید تا اسفند ۴۱,۹۳۱,۸۹۹ میلیون ریال سود مجمع زیرمجموعه ها محقق کرده است . با این سود پارس و گزارش پتروشیمی ها سود 3200 3300 ریالی وغدیر در سال مالی جدید محقق می شود و این یعنی قیمت سهم به زودی بالای 1500و 1600 تومان است

گروه سیمان یکی از گروه هایی بود که در اسفند شرایطخوبی را داشت ومیتواند مورد توجه باشد . شاخص گروه شرایط خوبی را نشان میدهد و به نظر بد نیست یک سهم این گروه مورد توجه باشد گزارش سپاها کمی کاهشی بود ولی سخوز و سفانو همچنان خوب هستند در سخوز در 3 ماهه زمستان هم خوب بود
رمپنا به زودی گزارش ۱۲ماهه میدهد خبرها و قراردادها یکطرف و شرایط خاص قیمت وارزش بازار نشان میدهد احتمال رشد قیمت سهم بسیار است به نظر یکی از سهم های خاص و خوب بازار است منتهی صبر زیادی می‌خواهد

های وب را هم امروز خوب میخریدند  . در های وب اسفند بسیار خوبی داشت و این یعنی احتمالا گزارش 12ماهه خوبی در انتظار سهم است در اسفند فروش خوبی زد و 3035 میلیارد ریال فروش زده استدسهمی که در دی به 2006 میلیارد ریال رسید در بهمن هم با ثبات 2025 میلیارد ریال بوده است
12 ماهه به 26235 میلیارد ریال رسید . کل سال قبل 17185 میلیارد ریال بود . گفته می شود 1400  حدود  1600 و سال بعد  2300  ریال سود دارد

خبرهای عجیبی از سود های عجیب گروه پالایش به گوش میرسد و برخی رنج نیمه های وقت  بازار امروز را به همین دلیل می دانند . در کل تحولات این گروه عجیب است و به نظر تا زمانی که سود ها منتشر نشود این گروه حرکت خاصی نمیکند و انتشار یک سود و یک گزارش موتور این گروه راروشن میکند . همچنان معتقدیم 3 سهم شتران شبندر شبریز به ترتیب بهترین های گروه هستند .اهل ریسک هستید شاوان و شراز را در دستور کار خود قرار دهید . امروز البته  برخی از سود عجیب محقق شده در شپنا  صحبت میکردند  ..

 

 

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم