جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 24 اسفند 1400

گزارش بازارامروز سه شنبه 24 اسفند 1400

نوید خاندوزی
مارس 15, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز سه شنبه 24 اسفند 1400

در روزهای آخر اسفند …

یادش بخیر فرهاد میخواند  در روزهای آخر اسفند وقتی‌ بنفشه‌ها را
با برگ و ریشه و پیوند و خاک در جعبه‌های کوچک چوبین جای می‌دهند …

به روزهای اخر سال 1400 و خانه های اخر اسفند نزدیک میشویم و هر چه پیش میرویم فضا خاص تر و غیرقابل پیش بینی تر می شود

سال ۱۴۰۰ و بازار ۱۴۰۰ نفس‌های آخر را می‌کشد و به روایتی فردا و به یک روایت دیگر شنبه آخرین روز کاری سال خواهد بود اتفاقات این چند روز گذشته در بازارهای جهانی به خوبی نشان داد که بازار حق دارد از تعطیلات فرار کند  … بازار از تعطیلات فراری و همه چیز را به روزهای آتی موکول می‌کند حرکت نفت و سقوط آن باعث شد تا بازار بار دیگر به این جمع‌بندی رسیده باشد که باید کمی زمان واکنش را برای خود کوتاه کند و تعطیلات این زمان واکنش را از او میگیرد در سوی دیگر اتفاقات مختلف منطقه نیز ریسک تعطیلات را بالاتر برده و این درست همان جایی است که بازار با دیدن بازارهای جهانی و اخبار و اتفاقات کمی محافظه کار می شود …

امروز به واسطه خبرهای رسیده  سیاسی جو  بد نبود ولی اخر وقت دوباره عرضه زیاد شد . البته به بازار و سهامداران حق می‌دهیم که در فاز فعلی کمی عقب نشینی کرده و نظاره‌گر بازار باشند اما به نظر می رسد بعد از تعطیلات ، بازار حداقل با روشن شدن اخبار و اتفاقات بتواند تصمیمات قوی تری بگیرد و نکته دیگر در مورد توافق که بازار حالا از نظر ذهنی و منطقی گره بیشتری به توافق خورده است این گره به نظر با رسیدن اخبار و اتفاقات فعلی بازتر می شود و نشان می دهد می توان هنوز به یک توافق امیدوار بود هنوز روی نظر خود هستیم که به نقطه بدون بازگشت مذاکرات رسیدیم و توافق هسته‌ای باید به نتیجه برسد منتهی  کمی این بازی‌های سیاسی زمان آن را متفاوت کرده است.

یک نکته دیگر را نیز در بین این موارد بیان کنید بسیاری می‌پرسند جنگ اوکراین برای بازار سرمایه فرصت است یا تهدید . یا  به عبارت دیگر اگر صلح شود  بازار سرمایه سقوط میکند و یا رشد میکند ؟! قبل از هر چیز باید گفت که اخبار اثرگذار را در اوج جنگ سپری کردیم و اگر قرار بود تاثیر مثبتی بر بازار بگذارد می‌توانست با رشد نفت فلزات و موارد دیگر این اثر را داشته باشد اما خیلی اثر قوی و منطقی در بازار نداشت و بازار حق داشت که به رشد قیمت های ناشی از جنگ  اوکراین وزن ندهد چرا که او را موقتی میدید نفت 100 دلاری فعلی همین چند روز بود 130 دلار بود و بازار به ان  130 هم خیلی وزن نداد و ان  را موقت میدید . به  نظر بازار به دنبال نقطه ثبات است شاید  ثبات در پایان جنگ رخ بدهد و خیال بسیاری را راحت کند . قابل پیش بینی شدن قیمت ها مهم  است . اما برای ما در بازار پایان جنگ میتواند یک اتفاق اثرگذار دیگر هم برای بازار باشد و آن هم اینکه با پایان جنگ  اوکراین مذاکرات هسته‌ای کمتر به جنگ گره  میخورد و این یک اتفاق مثبت است که برادران روس هم  کم کم سرعقل بیایند … به نظر این رویداد یعنی گره نخوردن مذاکرات به جنگ می تواند گره مذاکرات را باز کرده و از این نظر به بازار کمک کند . پس هرچه به سمت ثبات و صلح پیش برویم احساس میکنیم  برای بازار منطقی تر خواهد بود  .

به هر حال امیدواریم که روزهای آینده با تثبیت اتفاقات و رویدادهای بازار بتوانند جذب پول قوی تری را داشته و خود را به یک بازار نرمال  قوی و پرحجم نزدیک‌تر کند البته بهتر است در این روزهای آخر خیلی هم دست و پا نزنیم و بگذاریم . دست و پا زدن های بیخودی کاردست سهامداران میدهد ! هر چه  باشد حتی بهترین  اتفاقات هم رخ دهد  بازهم  با شب قبل بازگشایی بازار و بعد  تعطیلات  باید به استقبال ان روز رفت  و…
این نفس های آخر سال راهم بکشیم و خلاص شویم … خلاص شدن از سالی که خیلی خوشایند نبود  … تمام شدن سالی که شوک های متعددی داشت و حالا نفس‌های آخر را می‌کشد و امیدواریم از دل خاکستر این رویدادهای عجیب و غریب سال ۱۴۰۰ سیمرغی جذاب و زیبا برای ۱۴۰۱ به وجود آید

یاد فیلم رستگاری در شاوشنک می افتیم … جایی میگفت
امید چیز خطرناکیه. امید میتونه یه آدمو دیوونه کنه … سال  1400  سال بود که برای امیدواران به بهبود دیوانه کننده سپری شد تحمل درد و زخم هایی که دولت میزد صبر زیادی می طلبید ولی هرچه بود تمام شد … هیچ وقت فراموش نمیکنیم که این دوسال چه بر بازار گذشت … حتی  در سال ۱۴۰۰ هم بازار زخم کم نخورده و اتفاقات منفی کم نداشتیم اما امیدوار بودیم و چه بسا همین امید کار دستمان داد…  ولی به هر حال امیدمی توان همچنان به اتفاقات بهتری چشم داشت و معتقدیم این اتفاقات اگر بتواند جریان پولی که بیرون نشسته را قلقلک دهد و راهی بازار کند آغاز حرکت قوی و مستمر بازار خواهد شد رویدادی که رگه هایی از آن را در هفته قبل مشاهده کردیم

بگذریم و سراغ بازار برویم که خوب اغاز نکرد و متعادل بود ولی با خبرهای مثبت سیاسی از نازنین زاغری و انگلیس بگیر تا روسیه و قطر بازار باردیگر به توافق امیدوار شد و امروز این طور حرکت میکرد  ولی در کل ریزش نفت  یک چالش برای بازار است و امیدواریم  خیلی عقب نشینی نکند  .

خبر های خوش خودرویی

در خودرویی ها خبرهای خوش در خصوص برنامه دولت برای واگذاری سهامش در دو غول خودرویی سبب جو مثبت این گروه شد

ایران خودرو تا استانه صف خرید رفت سهمی که برای شکست قیمت های 220 تومان حمایت های بیشتری نیاز دارد اما اگر این سطوح شکسته شود موج صعودی قوی با اهداف قیمتی 250 الی 280 تومان در این غول خودروساز شکل می گیرد

در پارس خودرو همانطور که اشاره داشتیم سهم به حمایت 100 تومان واکنش نشان داده و با برگشت روند همراه شد این سهم که بیشترین تاثیر را از برچیده شدن تحریم ها می برد با روند صعودی به سمت شکست قیمت های 110 و صعود به سمت قیمت های 120 تومان رهسپار شده است

سایپا با صف خرید سنگینی همراه شد سهمی که اوضاع و اخوال خوبی داشته و رشد قیمتی چندانی را تجربه نکرده است این سهم به سمت مقاومت قوی 180 تومانی در حرکت است اگر بتواند وارد کانال 180 تومانی شود سهم موج صعودی قویش اغاز شده است

در این  بین توجه  بازار به خگستر ورنا وساپا نیز زیاد است  سهم هایی که در دل خود  ایران خودرو و سایپا دارند و با فروش این  بلوک ها  سود خوبی شناسایی میکنند و نکته بسیار جالب این است که شنیده می شود  3 الی4 گروه خریداران  احتمالی این  غول های صنعی هستند  .

خدیزل هم این روزها کمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته در کنار او خاور هم  صف خوبی بود  به نظر خرید خاور هم گزینه بدی نیست  .

غذایی های سرسبز

در غذایی ها شاهد رشد قیمتی خوبی بویدم از اول سال 1401 قرار است دلار 4200 تومانی برخی از این گروه ها حذف و تحولات بنیادی را شاهد باشیم

در بهپاک سهمی که در زمینه روغن و محصولات سویا فعالیت و ازاد سازی ارزی شدیدا به نفع شرکت می باشد با صف خرید به سمت شکست قیمت های 620 تومانی و رشد تا سطوح 700 تومان می رود سهمی که برای سال جدید توانایی رسیدن به سود 100 تومانی را دارا می باشد

در سپید هم  سرمایه ثبت  شده و فکر میکنیم  فشار فروش بگیرد و بعد از کمی اصلاح  بهتر شود

غشهداب را هم  زیر نظر بگیرید سهم در 3 ماهه 31 ریال و 6ماهه 104 ریال و 9ماهه 156 ریال سود محقق کرده است

سیمرغ فعلا روندش نوسانی دنبال می شود سهمی که نیاز به حمایت و خبرهای مثبت برای شکسته شدن قیمت های 2400 تومانی و رشد تا سطوح 2600 تومان دارد ارزش ذاتی سهم رنج قیمتی 3000 الی 3200 تومان بوده و با توجه به سود تخمینی برای سال جدید سهم جای نوسان مثبت خوبی دارد

خیز بانک ها

در بانک ها باز شاهد انتشار اخبر مثبت از احیا برجام هستیم و این خبرهای مثبت سبب شده تا سهام بانکی برای صعود خیز بردارندجریان تسعیر ارز روی 20500 دلار گویا نهایی شده و به زودی به بانک ها ابلاغ می شود و عدد بدی نیست

در بانک تجارت سهم رشد قیمتی خوبی را تجربه می کند سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و تا قیمت های 200 تومان جای صعود دارد این سهم با احیا برجام به سمت قیمت های 250 تومانی حرکت می کند با شناسایی سود سرمایه گذاری ها در 3 ماهه اخر سال وضعیت سهم دگرگوون می شود

بانک ملت تا اسنانه مقاومت 360 تومانی بار دیگر صعود کرد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با شکسته شدن قیمت های 360 تومانی سهم مهمان قیمت های 400 تومان خواهد بود این سهم بانکی وضعیت بنیادی خوبی داشته و می تواند صعود خوبی در میان مدت هم از بابت احتمال احیا برجام و هم تسعیر دارایی های ارزش داشته باشد

در بانک اقتصاد نوین همچنان همانطور که انتشار داشتیم سهم در رنج قیمتی 360 الی 400 تومان در نوسان است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با سود سازی بالایی همراه می باشد این سهم بانکی از دید تکنیکالی توان صعود تا سطوح 420 الی 460 تومان را دارا می باشد

 

پتروشیمی ها در ارامش

در نمادهای پتروشیمی افول نسبی قیمت های جهانی نفت و گاز سبب شد تا معاملات ارامی را از سهام این گروه شاهد باشیم

در شپدیس سهم در قیمت های استانه 16 هزار تومان متوقف شده است سهمی که همچنان قیمتهای جهانی اوره مناسب بوده و زمینه ساز سود 4000 تومانی در سهم است سهم با پی بر ای 4 معامله شده و اگر قیمت های جهانی افت نکند با افزایش یک واحد نسبت پی برای سهم تا قیمت های 20 هزار تومان جای صعود دارد

رخی روی شلرد تاکید میکنند کمی از دید ما قیمت تند رفته و یک اصلاح موقت نیاز دارد ولی احتمالا بازی نوسانی میگیرد .

قیمت های جهانی متانول همجنان رو به بالا با شیب اندک می باشد اما زاگرس نتوانست به قیمت های 20000 تومانی برسد سهمی که با این قیمت های فعلی امیدواری های بیشتری برای افزایش سود خود در سال اینده دارد اگر قیمت های متانول افت نداشته باشد این سهم نیز یک نوسان خواهد داد شخارک  را هم  زیر نظر بگیرید به نظر 12ماهه خوبی بدهد

در کم  ریسک ترها  اریا و نوری هم  جذاب هستند

پتروشیمی شازند در حال عقب گرد به سمت قیمت های 4000 تومانی می باشد این سهم دو سطح حمایتی4000 و 3800 تومان داشته و همچنان با مقاومت 4200 تومانی مواجه می باشد سهم باید از خود پتانسیلی نشان دهد تا مقاومت 4200 تومانی شکسته شود

پالایشی ها و افول نسبی نفت

در پالایشی ها شاهد روند نوسانی منفی بودیم در این گروه به دلیل افت قیمت های جهانی نفت سهام پالایشی یک موج موقت اصلاحی ساخته تا فرصت خرید خوبی ایجاد نمایند

هنوز این نرخ 100 هم برای گروه رویایی است ولی یک افت نسبی را باید داشته باشد و کمی اصلاح کند به نظر این گروه دو روز اخر سال هم در گیر اصلاح می شوند و مثلا شتران در همان سطح 4700 4600 ریال برسد قیمت خوبی است و میتواند جالب باشد در سوی دیگر شبندرو بقیه نیز یکی دو منفی بخورند برای خرید جالب تر می شوند

در شتران سهم تا قیمت های 500 تومان پایین امده است انتظار ما اصلاح سهم تا قیمت های 470 الی 460 تومان می باشد که در سطوح قیمتی فعلی سهم برگشت خوبی زده و به سمت قیمت های 540 الی 600 تومان رشد خوبی را تجربه خواهد کرد

شبریز می تواند پس از اصلاح فرصت خرید خوبی بدهد سهم هم موجودی خوبی داشته است هم سود پتروشیمی تبریز متحول و هم سود عملیاتی خود شرکت با رشد خوبی همراه شده است شبریز 3500 تومانی می تواند گزینه ارزنده ای باشد

شبندر به حمایت 720 تومانی رسید بعید است این حمایت از دست برود اما افت بیشتر سهم را تا قیمت های 680 تومان پایین خواهد برد با توجه به توان سود سازی بالای سهم به نظر می رسد شبندر رشد قیمتی خوبی را در میان مدت تجربه نماید

چهارگوشه بازار

برق دماوند یکی پس از دیگری مقاومت های خود را در حال شکست است برنامه بانک دی برای خروج از مدیریت این شرکت و عرضه بلوکی مدیریتی سهامش سبب اقبال به دماوند شده است سهمی که حالا به سمت هدف بعدی یعنی قیمت های 1800 تومانی در حرکت خواهد بود

کپرور ارام ارام در حال رشد است سهم کف قیمتی 2500 تومانی را بسته و از دید تکنیکالی در کف قیمتی حمایتی خود قرار دارد این سهم در صورت رشد تا قیمت های 2800 الی 3200 تومان جای صعود دارد

هلدینگ دارویی برکت در زمینه تولید واکسن موفق عمل کرده اما در زمینه فروش چندان موفق نبوده است سهمی که از کف قیمتی 1600 تومانی برگشت زده و اگر خبرهای خوبی از سهم منتشر شود می توان خوشبین به رشد سهم تا سطوح 1800 و 2000 تومان بود

گروه  سنگ آهن  مدت هاست مورد توجه  بازار است  وامید سال بعد رشد قوی در سود اوری دارد با دید خرید یک سهم کم ریسک و حضور در یک شرکتمعدنی که بازارگردان خوبی هم دارد به نظر بد نیست انصافا قیمت خوبی هم دارد در سوی دیگر واحیا هم با دید بلند مدت خوب است و ومعادن با دید 3 الی 4 ماهه و برگزاری مجامع زیر مجموعه ها . نکته خاص گروه سنگ آهن این است که نرخ شمش دوباره رشد کرده و این موجب رشد نرخ سنگ اهن و گندله می شود به طور کلی گروه سنگ آهن یکی از کم ریسک ترین گروه های بازار بوده و می ارزد که کمی پی به ای او بیشتر از میانگین باشد .

فاسمین  هم امروز منفی بود سهم  زیر 17000 ریال  بیاید  برای بازار خبرخوبی و قیمت خوبی برای خرید است

امروز جوین  با  24% رشد باز شد و به نظر شرایط بدی نداشت این سهم قابلیت های خوبی برای رشد داشت ولی بخشی ازان با این بازگشایی طی شد و نیازمند خبرهای بهتری است

فولاز و فنورد را هم  زیر نظر داشته  باشید در فولاژ شرایط خوب فرو را داریم و در فنورد هم  افزایش سرمایه به نقاط خوبی رسیده است  مجوز افزایش سرمایه 500 درصدی  فنورد از محل سود انباشته صادر شد ه و انطرف سال اجرایی می شود

امروز گروه  برق و انرژی را هم  خوب خریدند وهور را هم  زی نر بگیرید از مبین هم خبرمیرسد  افزایش سرمایه  از محل تجدید را اغاز میکند ولی شایعه هم میتواند  باشد

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم