گزارش بازارامروزشنبه 14 اسفند 1400
معجون اخبار!
معجون اسمش شاید کمی خاطره انگیز و خاص باشد ولی خاصیتش مهم تراز اسمش است و چند ماده گرم و مقوی را روی هم میریزند و چیزی از اب در می آید که اثراتش برای همه مثبت است . امروز حکایت بازار حکایت همین معجونی بود که کلی اخبار مثبت را در دل خود ریخت و شکل خوبی را امروز برای بازار رقم زده بود . البته انتظار ما از عملکرد و کارایی ان همچنان بالاتر است …
امروز اولین روز هفته را آغاز کردیم که در آخر هفته ای که گذشت هرچه بازار انتظار داشت رخ بدهد رخ داد و شاهد اتفاقات خاص و مثبتی در بازار بودیم که نظیر ان را در این مدت کمتر دیده و شنیده بودیم و خلاصه جمع این اتفاقات معجون خوب و شیرین و پر ویتامینی را برای بازار درست کرد تا کمی سهامداران زیان دیده کمر راست کرده و به فکر روزهای بهتر باشد. البته هنوز از بازار انتظار عملکرد بهتری می رود ولی این میتواند یک آغاز خوب باشد و به خصوص معاملات نیم ساعت اخر بازار را به روزهای پیش رو بسیار امیدوار کرد ..
دوچیز بازار امروز خیلی بیشتر به چشم می آمد یکی رنج های سنگین نیم ساعت اخرو دیگری فضای خاص عدم عرضه برخی سهم ها که نشان دهنده یک جو نسبتا مثبت و خوش بینی ایجاد شده در بازار است …
خلاصه اتفاقاتی که توانست بازار امروز را حرکت دهد در سه بخش خلاصه میشد بخش اول و بخش مهم آن رویدادهای سیاسی بود که در آخر هفته تقریباً جوری برنامه ریزی شده بود که به همه نشان دهد بازار تقریباً در بهترین شرایط از نظر سیاسی قرار گرفته و هیچ وقت به این اندازه به توافق نزدیک نبوده ایم طوری که حتی برخی معتقدند همین هفته توافق اتفاق خواهد افتاد و شاهد امضای آن هستیم . امروز هم با امدن گروسی تقریبا مسیر توافق هموار تر شده و گویا یک مهلت 3 ماهه داده می شود و در این مدت راستی ازمایی ایران هم خواهد بود … این موضوع کافی بود تا کمی گروه خودرو و بانک که به واسطه این رویداد ها چهارشنبه را بسیار غم انگیز پیش برده بودند مثبت شدن و شرایط بهتری را داشته باشد بازار به توافق واکنش خوبی نشان میدهد و این موضوع طی روزهای گذشته روشن و آشکار شده است . البته بازهم روز چهارشنبه و معاملات ان نشان داد که سطح درک سیاسی برخی فعالان بازار سرمایه در چه حدی است !!
رویداد دوم که به نظر اثرات بسزایی در جریان سودآوری و درآمد و رشد قیمت شرکتها خواهد داشت رشد بازارهای جهانی اعم از فلزات نفت محصولات پتروشیمی و غیره بود جایی که بازار را امیدوار کرد و به نظر یکی از مهمترین اتفاقات اخیر بود و نشان می دهد اگر قرار بر وزن دهی به این جریان ها و رویدادها باشد بازار قابلیت رشد بالایی را خواهد داشت . واقعا با این قیمت محصولات نمیدانیم چرا باید واکنش بازار این حجم از احتیاط را داشته باشد … و شاهدیم که خیلی در بازار به این رویداد وزن مشخصی نمیدهند و بازار تقریباً به این موارد نگاه تحلیلی و درستی ندارد . درست برعکس رویدادهای سیاسی که هرچقدر انها را دقیق دنبال میکند و با ثانیه به ثانیه ان تصمیم میگیرد در این حوزه انگار نه انگار !! اگر در هر مقطع دیگری به غیر از مقطع امروز قرار داشتیم با هر رشد کوچک نفت در بازارهای جهانی گروه پتروشیمی و پالایش رفتار دیگری داشتند اما در این چند ماه شاهد این بودیم که نفت از ۶۰ و ۷۰ به بالای ۱۱۰ رسیده ولی واکنش بازار فقط تماشای این رویداد بود و این دقیقا همان چیزی است که ما معتقدیم فنر بازار را جمع تر کرده و فشرده می کند و جایی این فنر آزاد خواهد شد که قطعاً به سود بازار تمام میشود اما ممکن است زمان از بازار بگیرد… امیدواریم هرچه زودتر بازار به این رویداد ها وزن بدهد
اما در پاسخ به بخش بالا برخی عدم وزن دهی به این جریانات را ناشی از روشن نبودن سیاست ارزی دولت میدانند …
اما عامل سوم دردو عامل قبل تا حدودی همه چیز روشن و مشخص بود اما عامل سوم را باید دقیق تر تحلیل کرد …
روزهای گذشته که خبر توافق منتشر شد تقریباً نرخ ارز تغییر آنچنانی نداشت و خیلی شاهد ریزش عجیب و غریب آن نبودیم حتی امروز هم همینطور بود و در دلار نییما به بالای 24500 رسید … اگر به این سناریو و وزن بدهیم که قرار است تا سیاست گذار منطقی عمل کرده و منطقی رفتار کند به این موضوع می رسیم احتمالاً نرخ دلار اصلاح اندکی کند ولی ریزش عجیبی نداشته و در سطوح قابل قبولی برای همه تثبیت می شود این یکی از مهمترین اتفاقات بازار است که بسیاری منتظرند تا وقوع آن را ببینند و بعد تصمیم بگیرند به نظر عامل سوم وقتی برای بازار عیان میشود که رگههایی از توافق رخ داده و سپس اثرات آن را بسنجیم … البته به یک سناریو فکر کنید که اگر دلار ازاد کمی کاهش و دلار نیما افزایش داشته باشد به بهترین سناریو برای بازار میرسیم که تک نرخی روی نرخ های منطقی است …
اما هر سه عامل را گفتیم هنوز معتقدیم پول های بزرگی که بیرون پاک شده دل به بازار نزده و هنوز هم همراه بازار نیستند نمیدانیم دیگر چه عاملی می تواند آنها را به حرکت وا دارد اما فکر میکنیم فضای فعلی از هر نظر آماده و مهیا یک حضور قوی جریان پول و البته توجیه بنیادی آن است اما چیزی که مشخص است این است که این جریان پول حتماً دغدغههای دیگری دارد که ورودش را به تاخیر میاندازد امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهبود این وضعیت باشیم … یک نکته دیگر وجود دارد و از آن کمی با هم داریم و آن هم این است که بازار باید کم کم اثرات این اخبار را در جریان پول ببیند … در در شرایط فعلی بازار که تقریباً در آرمانی ترین و بهترین حالت خود قرار دارد اگر جریان پول نتواند حضور پیدا کند و خبرهای فعلی نیز انگیزه قوی برای آن نشود آنگاه ناامیدی و انگیزه تماشاچی بودن بازار بیشتر خواهد شد از این جهت که بسیاری می بینند با بهترین اتفاقات بازار حرکت نکرده پول وارد بازار نشد و این خود عامل بی انگیزگی سهامداران می شود از همین رو در کنار تمام این عوامل و بررسی موارد مختلف این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که سیگنال مهمی از سوی جریان پول برای بازار باید صادر شود …
حرف آخر … فردا قرار است استقلال و پرسپولیس راهی بازار شوند
چند باری نوشتم باز هم می نویسیم فوتبالی نیستم و قطعاً در این حوزه اطلاعات ورزشی خاصی هم نداشته و ندارم و خیلی هم علاقه مند به کسب ان نیستم … اما به نظر میرسد عرضه این دو باشگاه از چند نظر می تواند حائز اهمیت باشد. اول از همه این است که وقتی این دو باشگاه سهامدار خرد مردمی پیدا می کنند به قول بسیاری دیگر ماجرا حق الناس است !! ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی نمی توانند به راحتی با هر بهانهای از آنها سوء استفاده کنند و باید طبق قوانین درست و منطقی ساری و جاری اصول شرکت داری و اقتصادی و تجاری به این موضوع رسیدگی شود
نکته دیگر این است که جریان پول نسبتاً خوب و قوی راهی سهامدار عمده این دو باشگاه میشود که بهتر است به شکل تزریق به خود این دو و افزایش سرمایه در اختیار این دو باشگاه قرار گیرد تاشیرینی عرضه این دو در بازار بورس به نوعی برای همه سهامداران و خود شرکت ها حس شود و نکته مهم آخر تاکید اصلی هر باره ما روی این بخش است …
عرضه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه هیچ چیز نداشته باشد یک نکته بسیار مهم دارد و آن شفافیت این دو باشگاه است وقتی قرار است پول درستی به این باشگاه ها تزریق شود وقتی قرار است هوادار سهامدار باشد به نظر بهترین اتفاق روی داده این است که حسابرسی ویژه در مورد این دو باشگاه صورت گیرد و از این پس تمامی ارکان و مدیران این باشگاه باید بدانند که میلیون ها چشم آنها را در کدال دنبال کرده و نظارت میکنند و حتی پیشنهاد ما این است که به جای ۶ ماهه برای مدت 3 سال هر سه ماه یکبار صورتهای مالی این شرکت ها حسابرسی شود معتقدیم برای مدتی طولانی این شرکت ها حسابرسی ویژه میخواهند تا رخدادهای تلخ قبلی تکرار نشده و از پول مردم سوء استفاده نشود . این شرکت ها و مدیران انها تمرین شفافیت را کرده و روی ریل قرار بگیرند … عرضه این دو در بازار سرمایه باید رفتار این دو باشگاه را تغییر داده و بریز و بپاش های این باشگاه ها و خاصه خرجی ها جمع شوند …
و اما سراغ بازار امروز برویم که خوب اغاز کرد و مثبت شد و خوب پیش رفت ولی از همه مهم تر پایان قوی و محکم و خوب بازار بود که یک پیام مثبت قوی را به سهامداران مخابره کرد . اخبار خوب مذاکرات ، جهانی ها ، ثبات نیما و حذف ارز 4200 4 محور خوب اخباری بود که بی شک در بازار فردا نیزموثر خواهد بود .امروز اتفاقات مهمی چون شفاف شدن اردرهای خرید و فروش و حذف ارز 4200 مطرح بود که با توجه به حجم گزارش امروز روزهای بعد سعی میکنیم مفصل تر صحبت کنیم …
معادن و رکورد شکنی قیمتی
در معدنی ها شاهد رکورد شکتی رشد قیمت کامودیتی ها بوده و این رشد اثرات مثبتی بر معاملات سها این گروه داشت
کالسیمین با روی بالای 4000 دلاری با صف خرید به سمت قیمت های 2000 تومانی می رود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و حالا با این نرخ های جدید توان صعود خوبی هم پیدا می کند
ملی مس هم با مس 10500 دلاری اوضاعش بسیار خوب بوده و توان سود بالایی در گزارش 12 ماهه امسال و سال اینده دارد سهم به سمت قیمت های مقاومتی 720 توماین باز خواهد گشت سهمی که به نظر می رسد فروش های عالی به خصوص در صادرات کاتدش داشته باشد
زرین معدن اسیا یک رشد 20 درصدی را تجربه کرده و به مقاومت 1250 تومانی رسیده است سهم اوضاع خوبی داشته و برای سال جاری شایعات سود 180 تومانی و برای سال اینده سود 250 تومانی خواهد داشت سهم برای رشد بیشتر باید از پس مقاومت 1250 تومانی فعلی بر بیاید
در بازار فاسمین فملی بیش از هر زمان دیگری میتوانند جالب باشند کیمیا به همین شکل و در سوی دیگر فایرا و فنوال هم هستند . ول یدر کل فکر میکنیم بین اعضای گروه فملی و فاسمین بی دردسر ترین و خوب ترین گزینه های بازار هستند .
نمیگوییم کچادو کگل بد هستند و یا قابل خرید نیستند اتفاقا در دید میان مدت خوب بوده ولی فکر میکنیم در شرایط فعلی ومعادن و واحیا گزینه های قوی ترو بهتر و خاص تری در گروه سنگ آهن به شمار می روند
امروز البته کچاد خوب صف خرید شده بود انصافا گزارش های خوبی هم دارد در بهمن بهترین فروش 6 ماهه اخیر را داشت
فروش ابان 37165 میلیارد ریال با نرخ ۳۰,۶۹۰,۵۱۰ ریال بود در اذر فروش 38767 و نرخ ۲۹,۶۳۰,۲۳۴ ریال بود
دی به فروش 37582 میلیارد ریالی رسید و نرخ ۲۹,۵۰۸,۸۲۸ ریال و بهمن هم 41174 میلیارد ریال بود و نرخ ۲۸,۵۵۴,۰۶۷ ریال
11 ماهه 414449 میلیارد ریال بوده
خودرویی ها قفل صف خرید
در خودروی یها گمانه زنی های قوی در خصوص احیا برجام سبب شد تا سهام این گروه با اقبال و رشد قیمتی خوبی و بعضا در صفوف خرید قفل شوند.
البته باید اذعان داشت این گروه از نظر روانی شرایط خوبی را دارد و خبر توافق بیش از هر چیزی در گروه خودرو شور و شوق ایجاد میکند و به نظر امروز فضای خوبی را داشت و قفل شدن صفوف خرید هم بر همین بحث بود و البته فرمان 8 ماده ای رئیسی هم میتواند جالب باشد که شرکت ها کم کم از حوزه قرعه کشی دور باشند . به نظر در این گروه خودرو و خساپا در صدر معاملات و حجم ها بوده و پشت سرانها خگستر خپارس زامیاد خاور قرار دارند و در بین بنیادی ترها نیز خاور و خدیزل جذاب و جالب هستند . این گروه را زیر نظر بگیرید گزینه های خاص و خوبی برای بازار به شمار می روند فکر میکنیم خودرویی ها نوسان خوبی بدهند
در ایران خودرو صف خرید سنگین 300 میلیونی را شاهد بودی فردا روز مهمی برای سهم است بار دیگر مقاومت 220 تومانی بر سر راه سهم قرار گرفته است مقاومتی که شکسته شود هدف بعدی سهم سطوح 250 الی 260 تومانی خواهد بود
در پارس خودرو روند حمایتی ادامه داشته و سهم به سمت هدف قیمتی 110 تومانی در حرکت است شنیده می شود پول قوی در سهم وارد شده و در صورت رفع تحریم ها شرکت های خارجی تمایل بیشتری در این شرکت به دلیل تمام مکانیزه بودن خطوط تولیدیش برای سرمایه گذاری دارند
خبهمن هم بالاخره به قیمت های بالای 180 تومان با صف خرید برگشت سهمی که وضعیت خوبی داشته و تا قیمت های 200 تومان تارگت دارد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و توان صعود تا قیمت های 200 تومان را دارد شنیده می شود به زودی شاهد تغییر و تحولاتی در ترکیب سهامداری این شرکت خواهیم بود
بانک های پرپول
در بانک ها اگر توافق هسته ای صورت پذیرد و رفع تحریم شود بانک ها در خط اول سود بردن از این تحولات می باشند بانک هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی در پیش خواهند گرفت
بانک ملت با صف خرید اما عرضه های سنگین از سوی حقوقی ها ازارش می دهد سهم می تواند با شکست مقاومت 360 تومانی رشد قیمتی تا سطوح 400 تومان را تجربه نماید این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت روندش صعودی می باشد به خصوص این که بازار اقبال بیشتری به سهم به دلیل داشتن تراز ارزی سنگین چند میلیارد دلاری نشان می دهد
بانک اقتصاد نوین که بارها به خریدش توصیه شده بود در قیمت های بالای 400 تومان قرار گرفت این سهم اوضاع خوبی دارد سهمی که در صورت عبور از سد قیمتی 420 تومان مهمان قیمت های 460 تومان و در نهایت 500 تومان خواهد بود این سهم پتانسیل دست یابی به سود عملیاتی 70 تومانی و فروش سهام شرکت های زیر مجموعه که به مزایده گذاشته شده را دارد
بانک سامان هم صف خرید خوبی بسته است سهم فردا باید از مقاومت 260 تومانی عبور نماید ارزش ذاتی سهم سطوح 300 تومان بوده و ضعیت بنیادی سهم عالی می باشد هم تراز ارزی سنگین و هم رسیدن به سود عملیاتی و برنامه فروش چند پروژه ساختمانی از پتانسیل های سهم محسوب می شود
رکورد شکنی نفت
در پالایشی ها نفت 120 دلاری و تارگت های بالا برای نفت اتفاق خوبی بود و انتظار می رود پالایشی ها در موج صعودی خوبی با این رشد قیمت های جهانی نفت قرار بگیرند. گروه پالایش دیگر چه میخواهد که به دست نیاورده باشد با این رشد نفت و رشد قیمت کرک اسپرد به نظر پالایشی ها حتی اگر شبیه 3 ماهه سوم هم باشند توفان میکنند
. با دید میان مدت و حتی نوسان قیمت های امروز خوب است و البته شبریز با دیدرفتن به افزایش سرمایه و همینطور شاوان و شراز با دید کمی ریسک پذیری گزینه های خوبی هستند . شبندر را هم زیر نظر بگیرید و فکر میکنیم این گروه یک رشد 15 تا20% را طی 2 الی 3 هفته اتی به بازار بدهکار است
شتران همچنان باید برای صعودق وی از سد قیمت های 460 تومانی عبور نماید و به سمت هدف قیمتی 520 تومان برود از دید تکنیکالی سهم تارگت 600 تومانی در میان مدت را دارد سود بالای 80 تومانی برای سال جاری تخمین و به نظر می رسد صورت های مالی جالبی از عملکرد 12 ماهه شرکت را شاهد باشیم
در شپنا صدور مجوز افزایش سرمایه 36 درصدی از سود انباشته کمی نوسانات سهم را بهتر کرد سهم مقاومت 620 تومانی داشته و باید برای صعود بیشتر از این مقاومت عبور نماید شنیده می شود در بهار 1400 طرح توسعه مهمی در شرکت افتتاح که سود سال اینده را با رشد خوبی همراه خواهد ساخت
شبریز هم استعداد خوبی برای صعود دارد این شرکت هم سود شرکت پتروشیمی تبریز با جهش همراه و هم سود شرکت اصلی با رشد خوبی مواجه خواهد شد این سهم نیز هدف قیمتی 3800 تومانی و در میان مدت سطوح 4200 تومانی را با رزیسک کم در پیش دارد
واقعا شبندرو شتران شرایط خوبی را داشته و میتوانند منطقی و مناسب باشند .
سرمایه گذاری ها در مسیر بازار
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد رونق خوبی در سهام این گروه بودیم سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و برخی از این سرمایه گذاری ها ارام ارام رشد خوبی را تجربه می کنند
در سرمایه گذاری غدیر هم وضعیت خوب بود سهم به سمت قیمت های 1400 تومان در حرکت است سهمی که ارزش ان ای وی خوبی داشته و توانسته به سود بالای 200 تومان برسد که فراتر از انتظارات بازار بوده است غدیر در سود سازی نشان داد توان بسیار بالایی برای رشد سود خود دارد
در شستا هم سهم 90 تومان در روز چهارشنبه بازگشایی شده و حالا مهمان نوسانات مثبت شده است سهمی که مقاومت 100 تومانی داشته و با کف حمایتی 90 تومانی همراه می باشد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و به نظر می رسد فعلا در رنج قیمتی 90 تا 100 تومان به نوسانات مثبت خود ادامه دهد.به نظر سهم در قیمت های حوالی 1000 ریال تثبیت می شود و به دنبال اخبار بهتر میگردد ولی در کل فکر میکنیم بادید کمی صبر شرایط خوب و بهتری را دارند . ولی یک نکته را در نظر بگیرید در مقطعی که بازار منفی بود و مثلا تاپیکو 15% و غدیر 10% کم شد شستا متوقف بود و طبیعی است که کمی فشار فروش روی سهم باشد مگر قرار بر حمایت جانانه باشد
ومعادن هم وضعیت خوبی داشت و با نوسانات مثبت ارامی همراه بود رسیدن به تارگت 1200 الی 1250 تومان محرک های قوی تری نیاز دارد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت می تواند رشد خوبی داشته باشد
در بین کوچک ترها وسکاب وسپه پردیس گزینه های خوب و قابل توجهی هستند به خصوص پردیس که سود خوبی هم تقسیم میکند . ولی انچه در بازار به نظر کم ریسک ترین گزینه فعلی است وغدیر است و البته ونیکی هم همینطور ولی هردو شرایط خوبی را دارند
چهارگوشه بازار
پتروشیمی پردیس باز به دوران اوج خود بازگشت رشد قیمت های جهانی اوره از یک سو و رشد قیمت جهانی کاز و رشد قیمت مواد غذایی همگی حاکی از احتمال رشد بیشتر قیمت اوره دارد این سهم به سمت قیمت های 18000 تومانی گام بر میدارد سهمی که همچنان توان سود 4000 تومانی را دارد
در بین پتروشیمی ها کم کم جنب و جوش بییشتر می شود . شگویا در این گروه شرایط بدی را ندارد و بهمن خوبی را زد . شگویا در بهمن 1618، دی 1260 ، آذر 1407 و ابان 1560 میلیارد تومان فروش داشته است 11 ماهه 15124 میلیارد تومان فروش داشته و مدت مشابه 8770 میلیارد تومان بود . درایم گروه اوره ای ها هم بد نیستند و میتوانند با این برگشت اوره جذاب باشند
شخارک هم گزینه خوبی است و 3 ماهه چهارم متفاوتی داشته است شخارک دی و بهمن ماه متفاوتی را داشت و در بهمن 12350 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ فروش ۸۴,۸۷۸,۸۰۳ ریال بوده است
در دی 13484 میلیارد ریال فروش زد و 68 هزار تن با نرخ ۷۲,۰۴۴,۰۳۴ ریالی صادر کرده است در مهر با فروش 7923 میلیارد ریال مواحه بود و صادرات متانول نداشته در ابان هم صادرات متانول نداشته و 5498 میلیارد ریال فروش داشته استدر اذر به فروش 6397 میلیارد ریالی رسیده 75 هزار تن با نرخ ۸۴,۳۶۲,۳۶۰ ریالی صادر کرده 11 ماهه 87718 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه 42993 میلیارد ریال بود
فارس هم به زودی به افزایش سرمایه می رود و جذاب تر می شود ولی به نظر بین فارس و پارس پارس گزینه بهتر و خاص تری است . به خصوص با دید کمی صبر پارس گزینه بسیار خوب بازار می شود
کشتیرانی توانسته با شکست مقاومت خود با رشد قیمتی خوبی همراه شود رفع تحریم ها به خصوص با توجه به رشد بالای نرخ های حمل و نقل دریایی سهم را در موقعیت خوبی قرار خواهد داد حکشتی هدف قیمتی 1500 الی 1600 تومانی دارد البته گویا فردا یک خبردر مورد سهم منتشر می شود ولی فضای نسبتا خوبی را دارد
هلدینگ قطعه سازی ختوقا هم با صف خرید همراه شده وبه سمت هدف 260 تومانی می رود سهمی که امسال از طریق زیر مجموعه های خارج بورسی خود هم از نظر ان ای وی و هم سود سازی متحول شده است به نظر می رسد سهم هدف نهایی 300 تومانی خود هم برسد
در بازار شاهد رشد قیمت شمش و محصولات فولادی هستیم و در بازار های جهانی هم قیمت ها رشد کرده است در این گروه بهترین گزینه طبق معمول فولاد است و بعد فخوز و هرمز و کاوه و البته در بین خاص ترها میتوان به فسپا و فولاژ اشاره کرد که دو سهم خاص و خوب این گروه هستند
امروز تپمپی خبرخوب افزایش سرمایه را گرفت مجوز افزایش سرمایه 74 درصدی تپمپی از محل سود انباشته صادر شد.با دید میان مدت گزینه خوبی است
امروز در بازار کسرا هم خوب معامله میشد . راه اندازی و بهره برداری از ماشین آلات خط میکرونیزه و دانه بندی ، در شرکت فرعی آلومینیوم پارس اکسید کسرا با ظرفیت اولیه برآوردی 3,000 تن تولید در سال. که سود سال بعد را افزایش میدهد
در بین سرمایه گذاری ها کچاد خوب بود و وسپه میتواند جالب باشد ومهان را هم زیر نظر داشته باشید ومهان تا بهمن ۹,۸۳۴,۴۷۸ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است
ودر پایان در بیمه بیمه ها نیز اوضاع بد نیست و به نظر البرز و اسیامیتوانند گزینه های خوبی بوده و هر 2 سهم شراط خوبی را تجربه نمایند


