جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 11 اسفند 1400

گزارش بازارامروزچهارشنبه 11 اسفند 1400

نوید خاندوزی
مارس 2, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزچهارشنبه 11 اسفند 1400 

چهارشنبه بی بخار ! 

بازار شبیه ادم های بی بخاری است که برای او هر اهنگی میگذاری و به هر مهمانی می بری نشسته و فقط به در نگاه میکند و اه میکشد ! با شنیدن هر خبرمثبت فقط سری تکان میدهد و پوکر فیس وار همه چیز را نظاره میکند و شاید هم سری به تایید پایین  اورد  . امروز این همه خبرمثبت از گروه های مختلف و رشد بازارهای جهانی و ثبات نیما و …  منتشر شد  بازار بند کرده بود به یک  اظهار نظر غیر رسمی در حوزه مذاکرات  که تازه ان هم تکذیب شد …  واقعا  فاز فعالان بازار عجیب است در همین چند ماه پیش اسم  مذاکره می امد تنو بدنش میلرزید و بازار را می فروخت و امروز اسم عدم مذاکره او را این چنینی میکند که معتقدیم این ناشی از عدم درک درست از شرایط توسط فعالان  بازار است

بازار امروز بد نبود ولی ان انتظاری که ازاو می رود بیشتر است و باید  فضای بهتری را داشته باشد  .

بازار امروز تحت تاثیر دو رویداد مهم قرار داشت و باعث شده بود همه این موارد را دیده و انتظار بیشتری داشته باشند …   همه انتظار داریم تمایل او برای رشد قوی تر و جدی تر پیش برود … صد البته نکته مهم و بارز بازار امروز این بود که در روز چهارشنبه و بین تعطیلی قرار داشت  و این موضوع نیز موثر بود   در تکمیل این رویداد باید گفت که درست در مقطعی این اتفاق رخ می‌دهد که ۱۰ روز کاری بیشتر تا پایان باقی نمانده و بازار در خاص ترین و حساس ترین و یکی از پر فروش ترین  مقاطع  خود به چنین شرایطی رسیده و در عین بی بخار بودن  باید گفت این باعث امیدواری است که در این روزهای خاص فشار فروش کمرشکنی در بازار دیده نمی شود … دو نکته که امروز برای بازار حائیز اهمت  بود یکی افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی و دیگری تحولات مذاکرات است

در مورد مذاکرات به نظر گمانه زنی در مورد نتیجه و شرایط مذاکرات هنوز زود است اما کار به جایی رسیده که به از آن بسیاری از افراد ۹۹ درصد مسائل تمام شده و دعوا سر آن یک درصد است و بعید است توافق به این مهمی برای یک موضوع یا یک اختلاف تحت تاثیر قرار گیرد و احتمال آن حتی با وجود این اختلاف راه حلی برای آن پیدا خواهد شد از همین رو به نظر بازار به مذاکرات به واقع درست و منطقی خوشبین است و این خوشبینی را در چهره او می توان دید که امروز هم گروه های نصیره خودرو بانک بیشتر و بهتر مورد توجه بودند

در مورد مذاکرات چیزی نمیتوان گفت ولی بیشتر حرف  ما در مورد بازارهای جهانی است جایی که نفت 110 دلار رسید و فلزات از پشت پرچین ناامیدی و بدبینی عبور کرده و قیمت های نرمال و منطقی و خوبی رسیدند بازارهای جهانی اتفاقات جالبی را رقم می زند و هر روز یک غافلگیری جدید برای بازار دارد اما به واقع به یک موضوع دقت کرده‌اید؟ از وقتی بازارهای جهانی روند صعودی خود را در پیش گرفته بازار خیلی با ثبات و همراه با این بازارها رشد نکرد و به واسطه بدبینی که نسبت به قیمت ها وجود داشت ثابت ماند … این اتفاق درست در دلار نیز رخ داده است و بازار ثبات نرخ ارز را نادیده گرفته و پس از این هم همه  به منفی ها فکر می کنند هنوز بازار منتظر ریزش تا ۱۸ هزار است و هنوز برخی دلار20هزار تومانی را شب و روز خواب می بینند این تفکرات این اتفاقات باعث شده تا فضای بازار با تردید بسیاری از تحلیلگران و سهامداران مواجه باشد و این باعث شده تا این تردید جلوی دید بازار را گرفته و کسی به این موضوع وزن میدهد این یک پتانسیل قوی و فنر فشرده جمع شده خوب برای بازار است و به محض رهایی می تواند فضای بازار را از نظر بنیادی چند پله افزایش دهد به واقع معتقدیم ثبات بازار‌های جهانی و همچنین ثبات نرخ ارز یک دوره رشد منطقی و معقول را برای بازار به وجود می آورد که می تواند قیمت ها را چند پله بالاتر ببرد  اما در حال حاضر به دلیل عدم اطمینان سهامداران و تحلیلگران بازار به این موضوع وزن نمی دهد

در مورد مذاکرات هم خیلی از عزیزان میپرسند و امروز البته از دید  یک پیش بینی شخصی به این موضوع نگاه میکنیم … حقیقت امر فکر میکنیم فضای مذاکرات به جایی رسیده که نقطه بدون  برگشت است و برخلاف تمامی این  بازی های رسانه ای طرفین این قصد و نیت را دارند که به توافق برسند این  حرف ها و بلند شدن ها و نشستن ها بیشتر برای گرفتن  امتیازات بیشتر در این دقایق و راند پایانی است … حتی اگر بارها و بارها طی روزهای اصلا  شنیدید مذاکرات به بن بست خورده و … توجه نکنید … به مو میرسد و پاره نمی شود …  از دید  حقیر مذاکرات به جایی رسیده که طرفین نمیتوانند به عقب و نقطه اول برگردند ! و فکر میکنیم کم کم طرفین خود را برای گرفتن و دادن  امتیازات نهایی اماده میکنند  …

بازهم  تاکید میکنیم  یک پیش بینی شخصی است

و حرف آخر اینکه روز دوشنبه در مورد حرکت برخی سهم های کوچک یا به اصطلاح خودمون بازی روی سهم های کوچک و پروژه بازی صحبت شد نیاز است تا کمی موضوع دوباره باز شود چرا که برخی دوستان گلایه داشتند…  ببینید معتقدیم به اینکه هر کسی به بازار کمک می‌کند و در مسیر بهبود و افزایش جریان نقدینگی و طراوت و شادابی در بازار گام برمی‌دارد اتفاق مثبتی است اما یک نکته وجود دارد باید از گذشته درس گرفت گذشته سخت و تلخی که در آن پروژه بازی یک ارزش شناخته می شد وقتی صحبت از پروژه میکنیم صحبت از سهم چاق کردن برخی افراد است که حکایت همان قناری را رنگ کردن و جای طوطی فروختن … هر کسی این موضوع را مثبت  و ارزش می‌داند  خب دیگر حرفی نیست اما بحث این است که رواج دوباره این جریان در بازار می تواند لطمات جبران ناپذیر دوباره‌ای را به بدنه اعتماد از دست رفته وارد کند البته مثل قدیم نقش سهامداران عمده این میان کم نیست اما به هر حال بازار سرمایه  بعد از اصلاح اخیر سهم  خوب و منطقی زیاد است … هر سهمی ، فارغ از بزرگی و کوچکی  و هر مقایس دیگر … اگر  در سطوحی از ارزندگی قرار داشته باشد به نظر  حتی پروژه بودن و ایجاد جریان مثبت در این سهم ها بد نیست ولی حرف ما این است که کار جایی غیرمنطقی می شود که با دلایل عجیب و غیرقابل توجیه و یک جریان پول و احتمالاً یک رسانه مسیر تغییر می‌کند !!! این تغییر مسیر است که فضای فکری فعلی بازار را تهدید می‌کند و معتقدیم آسیب‌های این موضوع در میان مدت دوباره به زیان بازار خواهد شد دوباره شاهد ثشاهد ها و خمحرکه ها و بسیاری از این دست سهم ها که بیش از ۹۰ درصد اصلاح روی دسته بازار گذاشتند  خواهیم  بود ! البته این  بارهمه هوشیارتر هستند ولی مسیری که یک بار به غلط طی شده را نباید با همان دست فرمان دوباره رفت …

و اما سراغ  بازار برویم … امروز بازار بیحالی را داشتیم که حتی با وجود نفت و رشد ان  پالایشی ها  را نیز نتوانسته بود سر کیف بیاورد وای به حال  بقیه ! ببنیم  اخر هفته پر خبری را خواهیم داشت یا خیر ؟!

نفت 110 دلاری و پالایشی های بی تفاوت

رشد قیمت های جهانی نفت به سطوح 110 دلار برای پالایشی ها بسیار عالی می باشد اما فعلا واکنش در خور توجهی را در این خصوص شاهد نبودیم

پالایشی ها بکوب در 3 ماهه چهارم با رشد نفت و رشد کرک اسپرد محصولات مواجه بودند و رشد دلار نیما هم مزید برعلت بوده و به نظر با این خبرها شاوان و شبریز و شبندر و شتران هر 4 سهم جالب هستند حتی شراز با دید رفتن به افزایش سرمایه بد نیست ولی در کل این 4 سهم قابلیت های خوبی را دارند و امروز هم مثبت هستند .

شتران روند نوسانی مثبت داشت سهمی که باید برای رشد قیمتی و اغاز موج صعودی قوی و جدید سطوح قیمتی 460 تومانی را در هم بشکند این سهم وضعیت خوبی داشته و از سود سازی بالایی برخوردار می باشد

در شبریز سهم به سمت قیمت های 3800 تومن توان صعود دارد به شرط این که بتواند خود را در سطوح بالای 3500 تومانی تثبیت نماید این سهم اوضاع خوبی داشته اگر حمایت 3500 تومانی را حفظ نماید اینده خوبی برای صعود خواهد داشت

شپنا هم تا قیمت های 620 تومان فاصله ای ندارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی بالایی دارد این سهم فعلا حمایت 560 تومانی و مقاومت 620 تومانی داشته و روند نوسانی در این سطوح دارد شاید اجرای افزایش سرمایه از سود انباشته بتواند مسیر سهم برای صعود را هموار سازد

سیگنال های مثبت برای معدنی ها

در معدنی ها شاهد رشد قیمت های جهانی کامودیتی ها بودیم معادنی که وضعیت خوبی داشته و با دید میان مدت روند صعودی خوبی خواهند داشت

در کالسیمین با این قیمت های جهانی روی سهم در موقعیت خوبی قرار دارد هعم سود امسال در سطوح بالای 300 تومان قرار خواهد گرفت و هم سود سال اینده رشد خوبی خواهد کرد سهم در صورت شکست قیمت های 1800 تومانی به هدف نهایی 2000 تومانی می رسد

با این رشد گروه روی به نظر فاسمین و برخی دیگر را باید دنبال کرد و گزارش های خوبی می زنند کیمیا هم شرایط خوبی را دارد. کیمیا زمستان خوبی دارد در بهمن 864 و در دی با فروش 758 میلیارد ریالی رسیدو به عدد 5931 میلیارد ریالی رسیده است و 11 ماهه قبل این عدد 2816 میلیارد ریال بود به نظر بهترین گزینه های گروه روی همین فاسمین و کیمیا هستند

در فزر سهم نوسانات منفی داشت و نتوانست از سد قیمتی 3000 تومان بگذرد سهم برای رشد بیشتر که کمی سخت به نظر می رسد باید در قیمت های بالای 3000 تومان تثبیت شود فعلا سهم حمایت 2800 تومانی داشته و روند نوسانی ارامی در پیش دارد

کپرور به کف قیمتی 2500 تومانی رسید این شرکت از تغییرات قیمت های جهانی سودی نبرده و قیمت فروش محصولاتش به شمش فولاد خوزستان گره خورده است از دید تکنیکالی سطوح 2500 تومان کف حمایتی قوی و سطوح 2800 تومان مقاومت سهم محسوب می شود

سیمانی ها و انتظارات بالا

در سیمانی ها روند نوسانی ارام بود اما اکثر سیمانی ها میل به صعود داشته و این امر نشان می دهد انتظار ها از این گروه بالا می باشد

سفارس در استانه مقاومت 1600 تومان قرار دارد به نظر می رسد این مقاومت توان شکسته شدن را دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت رشد قیمتی خوبی خواهد داشت ارام ارام اهداف 1800 الی 2000 تومان در این هلدینگ سیمانی در دسترس است

سخوز را بارها توصیه کرده بودیم سهم برگشت خوبی از قیمت های 2000 تومانی زده و به نزدیکی سطوح 2400 تومان رسیده است و کم کم هدف 2400 الی 2500 تومانی را تاچ خواهد کرد سخوزی که رشد شدید قیمت کلینکر صادراتیش به عراق سبب توجه به این سهم شده است

سیمان فارس نو امسال را به سود بالای 500 تومان خواهد رسید سهم ارزش ذاتی 3000 تومانی دارد اما فعلا در قیمت های 2500 تومان گیر و نمی تواند از مقاومت 2600 تومانی عبور نماید سهم یک موج صعودی 10 الی 20 درصدی به بازار بدهکار می باشد

به طور کلی گروه سیمان را زیر نظر داشته باشید با دید میان مدت خوب است رشد قمیتنفت خبرخوبی برای سهم های سیمانی بوده و میتواند فضای خوبی را برای این گروه رقم بزند سپاها سخوز سفانو و برخی دیگر سهم های خوب این گروه هستند و صد البته سفارس هم بد نیست

سرمایه گذاری ها و مهمان جدید

در سرمایه گذاری ها شاهد ورود و بازگشایی غول این گروه یعنی شستا بودییم سرمایه گذاری هایی که با مثبت شدن اندک روند نوسانی ارامی را در پیش گرفته اند

معادن و فلزات با معاملات ارامی در حالی تثبیت در قیمتا های بالای 1100 تومانی می باشد سهمی که وضعیت خوبی داشته و با توجه به ارزش ان ای وی بالای سهم و توان رشد سود سازی که دارد می تواند صعود خوبی را تجربه نماید این سهم هدف قیمتی 1200 تومانی را دنبال می کند

در پارسان قیمت های 2400 تومان حمایت خوبی تشکیل شده است به دلیل افت قیمتی سهام پتروشیمی پارسان از قیمتهای بالای 3000 تومانی اصلاح قیمتی بالایی داشته است این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر نمی رسد اصلاح بیشتری داشته باشد

در نماد شستا بالاخره سهم بازگشایی شد افت قیمتی 5 درصدی و قیمت های 90 تومانی حاصل این بازگشایی بود به نظر می رسد فشار فروش طی هفته اینده در سهم باید جذب شده و قیمت های 90 تومان از دست نرود

در این گروه در بین کوچک تر ها پردیس هم با این تقسیم سود و این قمیت ها بد نیست در این گروه وسکاب وسپه گزینه های خوبی هستند وتوسم هم خوب است . ونیکی هم به زودی گزارش میدهد 1600 ریال را دارد یکی از گزارش های خوب و سهم های خوب می شود

وصندوق هم شرایط خوبی دارد در بین سهم های خوب بازار وصندوق هم میتواند جالب باشد و سود اوری قوی را خواهد داشت

و در اخر سراغ غدیر میرویم که هنوز حسابرسی شده را نداده ولی در همین گزارش در ۱۲ماهه به سود ۲۲۳۹ ریالی رسیده است به نظر 1900 تا 2000 ریال تقسیم می شود و این خبرخوبی برای سهم است . وغدیر را انصافا باید زیر نظر گرفت سهم خوب با مختصات و شرایط خوب است با دید رفتن به مجمع و 14 ماهه نگهداری حداقل بازدهی 50% را دارد .

بانک ها در انتظار برجام

در نمادهای بانکی سهام این گروه در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای بوده و ظاهرا تا زمانی که نتیجه برجام مشخص نشود روند بانک ها نوسانی دنبال می شود

بانک اقتصاد نوین در قیمت های 380 تومان نوسانات منفی داشت سهم یک گام دیگر اصلاح و به قیمت های 360 تومان برسد براحتی خرید کم ریسکی با پتانسیل سود حداقلی 10 درصید خواهد داد ونوینی که سود عملیاتی بالایی داشته و اکثر شرکت های زیر مجموعه خود را برای فروش اگهی کرده است

بانک تجارت 180 تعومانی هم ریسک کمی دارد این سهم بانکی نیز وضعیت ایده الی داشته و با دید میان مدت روندش صعودی ارزیابی می شود وتجارت از کف قیمتی 180 تومانی در صورت مثبت شدن جو بازار رشد قیمتی خوبی تا سطوح 200 تومان خواهد داشت

بانک صادرات در قیمت های 190 تومانی حمایت های قوی دارند سهمی که وضعیت خوبی داشته و حمایت خوبی می شود جو این سهم بستگی به رفع تحریم ها دارد در صورت رفع تحریم ها صعودی 20 تا 30 درصدی را می توان از این سهم انتظار داشت

چهارگوشه بازار

وصنا به قیمت های بالای 300 تومان رسیده و به سمت سطوح قیمتی 320 تومان می رود یک سود عالی در گزارش 12 ماهه نصیب سهامداران شده است و این سود سازی بالا سبب شده تا سهم از کف قیمتی برگشت خوبی داشته و به سمت هدف 320 تومانی حرکت نماید

در بنیرو و بموتو هردو اتفاقات خوبی در حال وقوع است در بنیرو رشد فروش و سود را داریم و دربموتو به سمت افزایش سرمایه و برگزاری مجمع پیش می رود به نظر در کنار بترانس در گروه برق و البته وهور و مپنا گزینه های خوبی دراین گروه هستند

زرین معدن اسیا برگشت بسیار خوبی از قیمت های 1000 تومانی داشت سهمی که امسال سود 180 تومانی وبرای سال دیگر بالای 250 تومان سود دارد سهم به سمت هدف قیمتی 1200 تا 1250 تومان در حرکت و بازدهی خوبی خواهد داشت

درازک را هم باید با دید سهم خوب با گزارش های خوب دید در این سهم سهمی که در مهر 1021 میلیارد ریال و ابان به 1035 میلیارد ریالی رسیده
اذر 1035 میلیارد ریال بود و دی 1036 میلیارد ریال بوده در بهمن این عدد 1043 میلیارد ریال بوده است
11 ماهه 10077 میلیارد ریال فروش زد

رشد قیمت های جهانی الومینیوم سبب شد تا فایرا با صف خرید همراه شود و به سمت سطوح قیمتی 2000 تومان بهراه بیفتد نکته مهم این که سهم به دلیل افزایش شدید نرخ انرژی زیر فشار افزایش بهای تمام شده قرار خواهد گرفت فایرایی که برای رسیدن به هدف قیمتی 2000 تومان سد قیمتی 1800 تومان را در پیش رو دارد

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم