جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 1اسفند 1400

گزارش بازارامروز یکشنبه 1اسفند 1400

نوید خاندوزی
فوریه 20, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز یکشنبه 1اسفند 1400

ایستگاه آخر …

امروز اول اسفند ، اولین روز از آخرین ماه سال 1400  را آغاز کردیم تا به این ایستگاه اخر برسیم. این ایستگاه به نظر دشواری های خاص خود را دارد و انگار فشارهای بیرونی از محیط به  بازار روزافزون می شود . نمیدانیم همین هاست یا بیشتر ولی  از یک سو فشار توافق و دلار و در سوی دیگر فشار اخر سال  بودن و تسویه و جریان پول لازم شدن برخی حقوقی ها نمیتواند نکات کوچکی باشد که سپری شدن هر روز این ماه  اخر را  سخت و دشوار میکند  .

بازار هنوز از زخم های کاری بودجه سرحال نشده که  چالش های توافق و مذاکرات و اثرات  نرخ ارز در این وادی وارد شده است .کار به جایی رسیده که باید ارزو کنیم هر چه سریعتر هر چه هست خوب یا بد تمام شود این  بلاتلکیفی بیش از هر چیز بازار را رنج میدهد….

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که با توافق می‌تواند رقم بخورد فارغ از تمام اثرات مثبت و منفی و اتفاقات ارزی و غیره بحث پایان یافتن یک اتفاق و رویدادی است که بازار تا مدتها ذهنش درگیر این موضوع بوده است ببینید به طور مثال برخی هر روز با خود نشسته و تحلیل میکنند که توافق می‌شود و فلان اتفاق روی می‌دهد و یا فلان اتفاق روی نمی‌دهد و یا دلاری این می شودو آن می‌شود و هزار حرف دیگر …  این بلاتکلیفی ناشی از مذاکرات بیش از هر چیز دیگری در ذهن بازار مانده و باعث شده تا بخشی از جریانات نقدینگی برای خرید مردد  باشند به نظر توافق چه خوب چه بد ، چه اثر منفی داشته باشد و چه مثبت می‌تواند این بلاتکلیفی را برطرف کرده و موج مثبت خوبی را از جهت روشن شدن فضا ایجاد نماید . معتقدیم اثر هر چیز در قیمت روشن می‌شود و توافق حتی اگر از دید برخی اثر منفی داشته باشد با نشستن در قیمت کار را تمام کرده و این اثرپذیری اتفاق افتاده و تمام میشود و اینطور نیست که بلاتکلیف و استخوان لای زخم باقی بماند . به نظر این یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که باید برای بازار رخ داده و می تواند خیال بازار را از این جهت راحت کند . بازار خیالش راحت می شود که هرچه هست همین بود و چیزی پس و پیش این ماجرا نیست  …

بازار اگرو مگرهای خودرا کم میکند و میتواند بهتر تصمیم بگیرد  …

اما این روزها  از یک سوفشارهای این چنینی به  بازار وارد می شود و در سوی دیگر جریانات نقدی بازار هم به واسطه اخر سال بودن به شدت تحت فشار است  چه از سمت حقیقی و چه حقوقی !

نکته بسیار مهم دیگر در مورد بازار بحث اعتبارات است به گفته برخی رقم اعتبارات حقیقی و حقوقی نزدیک به 21 هزار میلیارد تومان بوده که حقیقی12 و حقوقی 9 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد …   البته برای بازار ما این حجم اعتبار خیلی عدد بالایی نیست ولی تسویه آن می تواند فشار زیادی را در این مقطع به بازار بیاورد .حتی معتقدیم تسویه بخش کوچکی از ان دشوار است و اگر بخواهد  رخ بدهد  این موضوع  کار را کمی سخت خواهد کرد . لازم  به ذکر است بخشی از فشار فروش آخر سال همیشه و همواره بابت نیاز به نقدینگی برخی از افراد بوده و طبیعی است و ما احتمالا در دو هفته آخر بازار این فشار فروش  را لمس خواهیم کرد اما اگر بخشنامه سازمان در مورد پرداخت وجه بدون تسویه اعتبار نهایی شود می تواند بخشی از این فشار فروش را کنترل نماید به شکلی که فرد حتی اگر اعتبار داشته باشد برای دریافت وجه نقد نیاز نیست کل اعتبار را تسویه کند و میتواند  نسبت به فروش سهم و اندازه که نیاز دارد  اقدام نماید این اتفاق بسیار خوبی است و البته یک الزام را به همراه دارد و آن هم این است که به خوبی بر این موضوع نظارت شود تا کارگزاران هم وظایف خود را به درستی انجام داده و فشار فروش غیرمنطقی به بازار وارد نکنند

بگذریم و سراغ  بازار حوصله سر بر امروز برویم که تقریبا میتوان گفت عمده توجه بازار به 3 گروه خودرو و بانک و حملو نقل بود و البته اخر وقت خوبی را داشت و خوب پیش رفت . هر چند بازار از افت نرخ ارز میترسد ولی فردا کمی مفصل تر در مورد این ترس او  صحبت میکنیم و میگوییم که چرا این ترس در ظاهر درست ولی در اصل یک رویداد خاص خواهد بود

مقاومت بانک ها

اخبار خوب معافیت مالیاتی تسعیر دارایی های ارزی بانک ها امروز با روند مثبت همراه بودند بانک هایی که این روزها در یک بازه نوسانی 10 درصدی در حال نوسان می باشند. بازار هم توجه خوبی به گروه  بانک دارد  . دلیل این موضوع این است که اثرات سود و زیانی تراز ارزی بانک ها و ازادسازی منابع میتواند اثرات خوبی دراین گروه داشته باشد . احساس میکنیم خبرخوبی برای این گروه است و از همین رو حجم ها در این گروه بیشتر شده است .

وپارس و سامان و ونوین در بین خصوصی ترها و از ان سو وبملت و وبصادر در بین دولتی ها که از دید ما 3 سهم وبملت سامان وپارس شرایط بهتری را دارند وپارس در 6 ماهه تلفیقی جم زیان را کم کرده و این نکته خوبی است باید کمی بیشتر سهم را زیر نظر داشت دارایی های خوبی را دارد

در بانک ملت سهم روند مثبت خود را حفظ و به نظر می رسد به سمت قیمت های 360 تومانی برود رفع تحریم ها بیشترین اثر را بر این بانک خواهد داشت مضافا اینکه دارایی های ارزی سنگین نیز سود خوبی برای سهم به همراه خواهد داشت

بانک اقتصاد نوین در حال شکست قیمت های 360 تومان و صعود به سمت سطوح قیمتی 400 الی 420 تومانی می باشد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و از سود سازی بالایی برخوردار می باشد ونوین شایعات سود 70 تومانی داشته و ارزش ذاتی بالایی خواهد داشت

بانک تجارت همانطور که قبلا نیز عنوان شد فعلا در رنج قیمتی 180 الی 200 تومان نوسان دارد سهم تراز ارزی سنگینی داشته و در صورت توافق و شکست قیمت های 200 تومان تا سطوح قیمتی 220 و 250 تومان صعود خواهد کرد این سهم نیز وضعیت بنیادی بسیار خوبی دارد

نوسانات رو به پایین معدنی ها

در نمادهای معدنی شاهد افت قیمتی و اصلاحی سهام این گروه بودیم همچنان برخی معدنی ها در سطوح حمایتی خود می توانند مورد توجه واقع شوند

کالسیمین فعلا نشان می دهد در قیمت های 1450 الی 1600 تومان در نوسان می باشد اگر فروش 2 ماهه باقی مانده سال جاری در این شرکت بالا باشد احتمال تحقق سود بالای 300 تومان محتمل و روند خوبی در سهم شکل خواهد گرفت فعلا بازار در کالسیمین حالت انتظار دارد

در فزر گزارش خوب ماهانه سهم باعث برگشت روند و صف خریدش شد فزری که بیشتر روند حمایتی داشته و با این فروش ها و مارکت بالایی که دارد نمی توان انتظظار رشد بالایی را از سهم داشت روند فزر این روزها بیشتر نوسانی دنبال خواهد شد و قیمت های 2600 تومان سد محکم سهم محسوب می شود

در تجلی سهم با رشد و افزایش حمایت ها همراه شد به نظر می رسد قیمت های 140 تومان به عنوان کف قیمتی سهم بسته شده و سقف قیمتی سهم نیز سطوح 160 تومان می باشد این سهم وضعیت خوبی داشته و با قراردادهای جدیدی که گرفته انتظارات بازار از سهم بالا رفته است

خودرویی های حمایتی

در نمادهای خودرویی شاهد افزایش حمایت ها از سهام این گروه بودیم خودرویی هایی به نظر می رسد تمایل زیادی به رشد قیمتی داشته باشند

در نماد خودرو شروع منفی اما رفته رفته سهم به قیمت های مثبت بازگشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی را تجربه نماید این سهم تا قیمت های 220 تومان فعلا جای نوسان داشته و کف قیمتی 200 تومانی هم بسته است

سایپا هم میلی به کاهش قیمتی از سطوح 160 تومانی ندارد سهمی که حمایت خوبی شده و به نظر می رسد فعلا در این سطوح تا رسیدن خبرهای مثبت در گروه خودرو در نوسان باشد عمده ترین خبر مثبت شرکت فروش سهام شرکت های قطعه ساز زیر مجموعه است

روند خاور منفی دنبال شد سهم در انتظار ماهیت گزارش بهمن ماه خود می باشد اگر گزارش بهمن ماه مثبت باشد خاور جای رشد قیمتی خوبی تا سطوح 140 تومان را دارا می باشد خاوری که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شایعات سود 25 تومانی برای سال جاری و سود 40 تومانی برای سال اینده را دارد

 

فرصتی برای پالایش 

پالایشی ها با روند اصلاحی به حمایت های خوبی رسیده و کم کم در فکر برگشت روند هستند سهامی که وضعیت خوبی داشته و می توانند با رشد قیمتی خوبی همراه شوند

شتران هم با روند منفی همراه شد شترانی که کف قیمتی 400 تومانی داشته و وضعیت خوبی دارد این سهم از همین قیمت ها جای برگشت روند خوب و قوی دارد میان مدت سهم به واسطه سود سازی بالای خود جای رشد قیمتی خوبی دارد

شبندر کم کم موقعیت خرید ایجاد می کند این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و کف حمایتی 620 تومان و مقاومت 680 تومان فعلا نوسانات خوبی می دهد مضافا این که با دید میان مدت نیز روند سهم صعودی بوده و سود سازی بالا علت توجه بازار به سهم خواهد بود

در شپنا 540 تومانی هم شاهد وضعیت خوبی هستیم این سهم جای رشد قیمتی و برگشت روند را دارا می باشد سهمی که تا قیمت های 600 تومانی جای صعود داشته و بازار در انتظار اجرای افزایش سرمایه سهم از سود انباشته می باشد

غذایی ها در انتظار رشد

در نمادهای غذایی که حالا در معرض احتمال حذف دلار 4200 توماین قرار گرفته و اند و باز شایعات در این خصوص افزایش یافته شاهد روند معاملاتی بهتری در این گروه هستیم

در نماد صنعتی بهشهر صورت های مالی 12 ماهه منتشر و شاهد جهش خوبی در سود این شرکت نبودیم به نظر سرنوشت  این گروه  به همان ارز 4200  گره خورده است .

بهپاک هم با روند نوسانی خوبی همراه شده است سهم از کف قیمتی 500 تومان می تواند صعود خوبی داشته باشد سهمی که از حذف دلار 4200 تومانی سود خوبی خواهد برد و حجم بالای وارداتش و تولید کننده روغن خام از مزیت های سهم محسوب می شود

در نماد سیمرغ سود خوبی حاصل شده است این سهم جای رشد قیمتی خوبی در بازه میان مدت دارد سهمی که امسال سود 370 تومان به بالا و سال اینده سود 500 تومانی خواهد داشت ارزش ذاتی سهم سطوح 2800 الی 3000 تومان بوده و سهم فاصله زیادی با ارزش ذاتی خود دارد

چهارگوشه بازار

های وب که یکی از پایین ترین نسبت های پی بر ای را دارد با اقبال و صف خرید همراه شد سهم اصلاح بالا و سنگینی داشته و به کف قیمتی رسیده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و از دید تکنیکال هم می تواند شاهد نوسانات مثبت باشد هدف سهم فعلا سطوح 720 و 800 تومان ارزیابی می شود

سیمان خوزستان که این روزها شاهد نرخ های بالایی در فرئش کلینکر صادراتی بوده و نرخ های 800 الی 850 هزار تومانی برای صادرات این محصول عنوان می شود با رشد قیمتی به سطوح 2200 تومان رسیده و تا با شکست این سطوح تا قیمت های 2500 تومان بالا برود سخوز دو سوم محصولاتش کلینکر صادراتی به عراق بوده و سود خوبی از این طریق به دست می اورد

باما با عرضه های سنگینی همراه شده است سهم تلاش دارد تا مقاومت 620 تومانی را در هم بشکند و فعلا ناکام مانده است سهمی که حمایت های خوبی می شود و این روزها حجم معاملاتش به شدت بالا رفته است

حکشتی را واقعا خوب خریدند سهم از نظر نموداری شرایط خوبی را دارد و میتوان شرایط را برای او هم بادید نوسان و هم میان مدت خوب دید اصلاح خوبی کرده و با دیدمیان مدت هم فضای خوبی را دارد در کل حکشتی سهم خوبی در بازار میتواند باشد

در اخابر هم زمزمه افزایش سرمایه در همراه اول نکته خوبی برای سهم بوده و میتواند جالب باشد

دیروز وسپه باز شد و بهنظر قیمت خوبی باز شده و یک افت و اصلاح 5تا10% میتواند سهم را بسیار جذاب نماید .  وبهمن هم دیروز گزارش خوبی زد وبهمن در 12ماهه 2220 ریال سود محقق کرده است به نظر قیمت های بدی را ندارد و میتواند جالب باشد . وتوسم هم به زودی به مجمع می وردو افزایش سرمایه هم دارد این سهم هم مورد توجه بوده و میتواند جالب باشد

و در نهایت در دسته هلدینگ ها وغدیر و وامید و ونیکی هر سه سهم به زودی گزارش میدهند و قابلیت های خوبی برای رشد قیمت و شناسایی سود قوی دارند بین انها وغدیر را ارزنده تر میبینیم جایی که احتمالا 212 تومان سود محقق کرده است

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم