جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 25 بهمن 1400

گزارش بازارامروزدوشنبه 25 بهمن 1400

نوید خاندوزی
فوریه 14, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزدوشنبه 25 بهمن 1400 

سبز یواش ولنتاینی! 

تم روز ولنتاین قرمزاست ولی امروز بازار تا حدودی خلاف روزهای قبل رفتار کرد و سهامداران را با رنگ  سبزی یواش سورپرایز کرد … البته  روز مرد و روز پدر را هم باید به همه سهامداران تبریک گفت که در این  بازار مثل مرد تحمل میکنند  و پدرشان درامده و انصافا هنوز نشسته اند و امیدوار هستند .ولی در کل حس بازار امروز حس بدی نبود و همین که در یک  روزی که تعطیلی پیش رویش بود  این  طور خوب و قوی میخرید نکته خوب و مثبتی بود البته  خوب و قوی که میگوییم نسبت به روز قبل است وگرنه  بازار هنوز مشکلات خاص خود را دارد . بازار هنوز قابلیت های زیادی برای حرکت دارد که رو نکرده است و در خواب به سر می برد  . نمونه اش را  برای فولاد دیدیم که با این  صورت مالی و این  شرایط امروز فقط لطف کرده  بود و کمی تی شرت و شلوارک  سبز خود را تن کرده بود  … هنوز اعتماد  مهم ترین حلقه مفقوده  بازار است …

مشکل بازار این است که در عین این همه اتفاق و رویداد خوب و قیمت های منطقی بسیاری از کسانی که تماشاچی اند مجاب به خرید سهم نشده اند ! و این  را باید اذعان کرد که این روزها مجاب کردن افراد به خرید سهم کاری بسیار سخت و دشوار شده است و البته بسیاری از آنها تقریباً حق دارند در این رفتار پافشاری کرده و همچنان تماشاچی بازار باشند. جز حرکت محدود یکی دو هفته اخیر همچنان در بازار روی همان پاشنه می چرخد و آنقدر اتفاقات ناامیدکننده طی هفته ها و ماه های قبل رخ داده که این اعتماد به راحتی به بازار باز نمی گردد. دولت انقدر بد زده که زخم های کاری او به این زودی ها از یاد نمی رود و ارام  نمیگیرد !  متغیر بسیار مهم حجم معاملات هم که داشت تازه چشمک میزد و روند بهتری را آغاز کرده بود دوباره با افت خود امید های به وجود آمده را پرپر کرد و فعلاً همه دوباره چشم به یک معجزه دوخته اند …  معجزه ای که این بار یا باید از دست نامرئی حامی بازار بیرون بزند و یا از دنیای سیاست و اخبار اما به هر حال شرایط نشان می‌دهد در اسفند ماه نیز شاید بازار خیلی مصاف زیبایی با عرضه ها نداشته باشد و آن قدرت نمایی احتمالی را نخواهد داشت ولی همچنان پتانسیل های رشد را در خود  ذخیره میکند …  نکته بسیار مهم دیگر اتفاقی است که چند روز آینده رخ خواهد داد و شاهد انتشار گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها در بازار خواهیم بود گزارش هایی که می تواند تا حدودی جمع بندی سود سال ۱۴۰۰ شرکت ها را نشان داده و شرایط را برای آنها شفاف تر و روشن تر نمایند به واقع حتی اگر گزارش های ماهانه پیش رو شبیه آذر و دی هم باشد اتفاق خوبی است که می تواند بازار را به گزارش های ۱۲ ماهه شرکت‌ها امیدوار کند و ان حس قوی بنیادی بودن  بازار را تقویت نماید  …

نکته دیگر اینکه دوباره چند روز است دلار گارد صعودی گرفته و برخی آن را به واسطه تحولات و اتفاقات وین می دانند درست یا غلط می توان از زاویه دیگری هم به این موضوع نگاه کرد و آن هم اینکه ترس بازار از ریزش دلار بعد از توافق به نظر آرام آرام در حال کاسته شدن استو همه تا حدودی متوجه این موضوع شده اند که دولت هم تمایلی به افت غیر منطقی و سرکوب مصنوعی ارز ندارد و ثبات این نرخ برای او مهم تر است در حال حاضر این شرایط به بازار ارز نیز سرایت کرده و شاهد محکم شدن خریداران و عقب نشینی فروشندگان شده است البته تقاضای مسافرتی آخر سال نیز موثر بوده اما در هر صورت نرخ ارز در فضای خاص و جالب قرار گرفته که به بازار پیام می‌فرستند البته مدتهاست که گیرنده بازار ضعیف شده و از نفت و بازارهای جهانی و دلار خیلی سیگنال‌های روشنی نمی‌گیرد وقتی مدار بر فرض نخریدن باشد کوچکترین بهانه برای نخریدن هم جور میشود یکی جنگ اوکراین را دلیل و برهان می آورد آن یکی آخر سال و تسویه اعتباری ها… دلیل برای نخریدن زیاد و برای خریدن شجاعت نیست …

حرف آخر این روزها بحث شاخص و عدم همخوانی عملکرد بازار با شاخص نکته بسیار مهمی شده و صدای همه را در آورده است بسیاری معتقدند نهادهای بالادستی و نسبتاً دولتی با دستکاری برخی از سهم ها و شرکت های بزرگ اجازه افت و اصلاح شاخص نمی‌دهند به هر حال این فرمول فعلی از دیرباز تا امروز فرمول شاخص است و تا به امروز پیش رفته و نمی توان به فرمول ایراد گرفت. در دوران خوب هم همین بود و در دوران بد هم همینطور …   به هر حال درست یا غلط این فرمول در حال محاسبه شدن است و نقش سهم های بزرگ در آن بسیار زیاد اما به نظر محک خوبی برای بازار نمی‌تواند باشد کما اینکه بسیاری از صندوقهای سرمایه گذاری و یا عملکرد مدیران با شاخص مقایسه می شود که این اتفاق درست و دقیقی نیست . از این رو به نظر بهتر است در اولین گام عدد شاخص را بلد و برجسته کنیم و همه چیز را به آن گره نزنیم و در گام دوم شاخص های متعدد دیگر را هم طراحی کرده تا ابزارهای متفاوتی برای مقایسه و یا بررسی داشته باشیم این را در نظر داشته باشید شاخص بورس مقیاس بسیاری از محاسبات و تصمیم گیری هاست و بهتر است حال واقعی و خود بازار را نشان دهد . از همین روست که احساس می کنیم تغییر فرمول شاخص غیرممکن است ولی  ایجاد شاخص های منطقی تر و بهتر و تاکید روی آن شاید بتواند گزینه خاص تری  باشد

و حرف اخر !

روز مرد پیشاپیش برهمه مرد ها و عزیزان مبارک … از آن مهم تر روز پدر است. یادش بخیر دوستی داشتیم میگفت اگر خانواده  شبیه یک ساختمان بلند باشند نقش پدرها شبیه ستون ها و سازه فلزی این  ساختمان است هیچ وقت دیده نمی شود ولی شاکله اصلی این  بنا روی دوش اوست !

و آخر هم  روز عشاق ! فکر میکنیم سهامداران عشاق واقعی باشند ! چرا که با وجود این همه بلا و دردسری که سر آنها امده  بازهم  هر روز همراه عشق خود بوده و بدون او نمی تواند ! سهامداران  عشاق واقعی هستند که این بازار را با بد و خوبش دوست دارند . روزهای خوب او را دیده و روزهای بد هم کنار او مانده اند!

حمایت های جانانه از خودرویی ها

در نمادهای خودرویی شاهد حمایت های بسیار خوبی بودیم به طوری که در این گروه خودرویی ها با خبر برنامه وزارت صمت برای تک نرخی کردن قیمت خودرو با اقبال همراه شدند البته امروز صحبت های سخنگوی وزارت خارجه در مورد  توافق هم موثر و مهم  بود و در روند معاملات این گروه تاثیر داشت

در پارس خودرو سهم به سمت قیمت های 110 تومان برگشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و حمایت های خوبی می شود این روزها ورود جریان قوی پول به سهم مشهود و به نظر می رسد رشد سهم تا قیمت های 110 و در صورت شکست این قیمت ها تا سطوح 125 تومان ادامه خواهد داشت

خاور به حمایت 125 تومانی واکنش خوبی نشان داد و امروز مثبت بود سهم فروش های عالی در حال ثبت و سود سازی های خوبی داشته است اگر این فروش های عالی ادامه دار باشد باید در گزارش ماهانه پیش روی سهم نیز شاهد انتشار گزارش مثبتی باشیم این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و می تواند تا قیمت های 140 و 160 تومان صعود نماید

خبهمن را باید جدی تر بررسی کرد این سهم نیز اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی دارد سهمی که تا قیمت های 200 تومان به شرط تثبیت در قیمت های بالای 180 تومان جای صعود خواهد داشت خبهمن از طریق شرکت های زیر مجموعه با رشد قیمتی خوبی همراه می شود

بانک ها و فرصت برجام …

در بانک ها شاهد کف قیمتی خوبی هستیم سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و در حمایت بسیار قوی قرار دارند به نظر می رسد از چهارشنبه وضعیت بانک ها نیز بهبهود جدی داشته باشد

در بانک سامان سهم به حمایت قوی 240 تومانی رسیده است بانکی که حجم بالای فروش دارایی را داشته و از طرف دیگر به حمایت قوی رسیده است این سهم توان برگشت روند بسیار خوبی را داشته و تا قیمت های 260 الی 280 تومان از دید تکنیکالی تارگت دارد

در بانک اقتصاد نوین سهم دل به اصلاح زیادی نمی دهد پتانسیل های بنیادی مانع از افت این سهم می شود سهمی که کف قیمتی 320 تومانی و مقاومت 360 تومانی داشته و بسیاری در قیمت های 320 تومان در کمین خرید این سهم برای گرفتن نوسان هستند ونوین امسال 70 تومان فقط سود عملیاتی دارد

بانک صادرات وضعیت بهتری دارد این سهم حمایت خوبی شده و بعید است از قیمت های 190 تومان افت بیشتری داشته باشد وبصادر تا قیمت های 200 و 220 تومان در صورت مثبت شدن جو خودرویی ها جای رشد خواهد داشت

در این گروه  روی دو  سهم  وپارس و وبملت هم می شود  شرایط را کمی خاص تر دی و به نظر انها نیز مورد توجه  بازار خواهند بود به خصوص روی وبملت  با این تراز ارزی خوب .

رونق در معادن

در معدنی ها شاهد ادامه اقبال بازار به سهام این گروه بودیم به نظر می رسد وضعیت مناسب قیمت های جهانی و ورود پول قوی به این گروه سبب حمایت خوبی از نمادهای معدنی شده است

در این گروه باما باز هم با روند مثبت همراه شد بامایی که اگر سد قیمتی 620 تومانی را بشکند تا قیمت های 680 الی 720 تومان جای رشد خواهد داشت این سهم این روزها مورد حمایت قوی واقع شده و رشد قیمتی خوبی را در پیش گرفته است

عرضه ها در فزر امروز بیشتر اما همچنان صف خرید سهم نیز پابرحا ماند سهمی که امیدش به موجودی 1500 کیلو شمش طلا بوده که قرار است طی امسال و سال اینده به فروش برسد روند فعلی سهم بیشتر حمایتی بوده و مارکت سهم در سطح بالایی قرار دارد

کالسیمین امروز وضعیت بهتری داشت سهمی که می رود تا با شکست قیمت های 1600 تومان به سمت سطوح قیمتی 1800 الی 2000 تومان راه بیفتد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و اگر فروش 2 ماهه اخر سالش نیز نهایی شود سود 300  تومان در دسترس خواهد بود

 

سیمانی ها در نوسان

در شرکت های سیمانی شاهد روند نوسانی ارامی بودیم سیمانی ها نیز معاملات ارامی داشته و فعلا در انتظار فعال شدن پتانسیل های قوی می باشند

در سیمان شرق سهم همچنان در قیمت های بالای 700 تومان به نوسانات ارام خود ادامه می دهد سهمی که با شکست قیمت های 720 تومان صعود خوبی را تجربه خواهد کرد عرضه سیمان سفید شرق و جهش سود عملیاتی این شرکت سبب شده تا سهم مورد توجه بازار باشد

سفانو به حمایت 2400 تومانی برسد برای خرید نوسانی مناسب است شنیده می شود امسال سهم بالای 500 تومان سود خواهد داشت و برای سال دیگر سود شرکت به 700 تومان خواهد رسید سفانو روند میان مدتی خوبی داشته اما فعلا سد قیمتی 2600 تومان جلوی رشد سهم را گرفته است

سیمان داراب هم در حال تثبیت در قیمت های بالای 1600 تومان است سهم تا قیمت های 1800 تومان جای نوسان مثبت دارد این سهم سود سازی خوبی داشته و مضافا این که سرمایه گذاری های ارزشمندی هم دارد که بخشی از ارزش بازار سهم را به خود اختصاص داده است

غذایی ها در کانون توجه 

در نمادهای غذایی شاهد کف نشینی سهام این گروه بودیم غذایی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و همچنان در انتظار وضعیت دلار 4200 تومانی برای سال اینده هستند وامید های خود را از دست نداده اند

در سیمرغ رشد شدید قیمت محصولات شرکت به خصوص جوجه یک روزه و تخم مرغ سبب شده تا سهم کف قیمتی 2000 تومانی را باز پس بگیرد سهم جای افت زیادی نداشته و در انتظار صورت های مالی 12 ماهه خود می باشد گزارشی که تکلیف روند سهم را مشخص خواهد کرد

سپید ماکیان هم نوسانات ارامی دارد طرح های توسعه ای خوبی در حال افتتاح در این شرکت است که باعث افزایش ظرفیت و جهش سود شرکت خواهد شد شنیده می شود ارام ارام رشد سهم تا قیمت های 2200 تومان ادامه خواهد داشت

در نماد غکورش به کف قیمتی 3200 تومانی رسیده و حمایت های قوی را تجربه می کند سهم در کف قیمتی قرار داشته و در صورت برگشت روند دو سطح قیمتی 3600 و 4000 تومانی را در پیش داشت سهم در این قیمت ها به خصوص با توجه به در پیش بودن افتتاح طرح توسعه کم ریسک ارزیابی می شود

چهارگوشه بازار

ختوقا امروز با روند صعودی همراه شد این سهم که دارای زیر مجموعه های خوبی بوده و در 6 ماهه متحول شده اند امسال هم سبب جهش سود این سهم و هم سبب رشد ارزش ان ای وی ختوقا شده اند سهمی که ارزش ذاتی 300 تومانی داشته و با ارزش ذاتی خود فاصله دارد

در ساختمانی ها ثاخت سود سنگینی را برای سال اینده پیشبینی کرده است سهم حمایت های قوی در سوطح قیمتی 180 تومانی می شود اگر پروژه های شرکت فروش برود سود و قیمت سهم متحول می شود فعلا سهم در رنج قیمتی 180 تومان به عنوان کف قیمتی و سطوح 200 و 220 تومان در نوسان است

تجلی با صف خرید همراه شد پول قوی پشت سر سهم قرار گرفته و سهم پروژه خوبی شده است سهمی که با این روند بعید نیست به قیمت های 160 تومانی برسد تجلی که بازدهی خوبی نصیب خریدارانش نموده و به نظر می رسد با توجه به پروژه های جدید همچنان مورد اقبال جریان های پولی باشد ولی انصافا  قبول کنید ریسک سهم  عجیب شده و شاید خرید  ومعادن  بهتر از تجلی باشد  .

کرازی در بازار حجم خوبی دارد سهم را با دید میان مدت زیر نظر داشته باشید یکی از سهم های خاص بازار است و قیمت خوبی را دارد کرازی در 6 ماهه در سود اصلی تحقق سود 84 ریال است و ۹ماهه به ۱۳۱ریال رسیده است به نظر به 200 ریال می تواند برسد و این نشان میدهد شرایط او بد هم نیست

کهمدا هم  شرایط بدی ندارد و میتواند جالب باشد  کهمدا در ۶ماهه ۶۸۸ و 3 ماهه 297 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است  به نظر 1500  ریال سود دور نیست و قابلیت تحقق دارد  .

در بین  برقی ها  بنیرو را  زیر نظر داشته  باشید  به نظر هم  در جریان  سود و زیانی و هم فروش ماهانه عملکرد خوبی را ثبت کرده است

کمنگنز امروز عرضه شد ولی در کل سهم  بعد از کمی اصلاح میتواند  دوباره مورد نظر و توجه  بازار باشد  .

وملی دوباره  رگه هایی از خرید و حجم خوب را در بازار دارد و میتواند دوباره مورد توجه  قرار گیرد سهم خاصی برای بازار شده است

گروه پالایش هم برای رشد دل دل میکند ولی چه حیف که فقر اطلاعاتی در این گروه تا  اخر فروردین  بازار را میکشد  ! شکل قیمت نفت و کرک اسپرد ها و شرایط نشان میدهد 3 ماهه چهارم بسیار خاصی در انتظار پالایشی هاست و به زودی انها باردیگر مورد توجه قرار میگیرند فعلا بازار به انها بی توجه است ولی شتران و شبندر و شبریز گزینه های خوب این گروه بوده و با دید 4 الی 5 ماهه و تا قبل از مجمع خرید انها میتواند بازدهی های نرمال 25 تا30% را احتمالا محقق کند . البته اگر اتفاق عجیبی در نفت رخ ندهد

درست است که شسپا  شرایط خوبی را دارد ولی شرانل هم بد نیست شرانل در 3ماهه 1716 ریال و 6 ماهه 4053 ریال و9ماهه 6314 ریال سود محقق کرده است

این همه از فارس بد گفتند حالا  انگار روند  سهم  خوب حمایت می شود  . با تمام حاشیه هایی که داشت سهم خوب حرکت کرد و خوب در بازار ایستا با این سود زیر مجموعه ها و این اتفاقات به نظر فارس دراین قیمت ها نیز بد نیست و میتواند جالب باشد . فارس را کمی بیشتر با دید میان مدت تر زیر نظر داشته باشید .

در بین دارویی ها زهراوی هم میتواند جالب باشد دزهراوی در 6 ماهه حسابرسی شده به سود 103 ریالی رسیده است و 9ماهه با رشد سود این عدد 221 ریال بود

سر اخر سراغ  فولاد  برویم که اگر حال  بازار عادی بود امروز فولاد  صف خرید میشد .

گزارش تلفیقی فولاد نشان میدهد فولاد با سود تلفیقی احتمالی بیش از 3500 ریالی با پی به ای زیر 3 در حال معامله است !! هر طور حساب میکنیم این سهم شرایط خوبی را دارد ولی بازار به او نگاه نمیکند . در این گروه در بین کمی خوش ریسک ها کویر هم عرضه شد در ۹ماهه ۴۳۲ ریال سود محقق کرده استو به نظر به سود 600 ریالی برسد و در کل قیمت های کویر بد نیست ولی خیلی خاص هم نیست

در سوی دیگر فسبزوا نیز دیروز گزارش داد فسبزوا در 12ماهه 6491 ریال سود محقق کرده است با این سود قیمت های این سهم نیز بد نیست این سود برای اپال هم خبرخوبی است  فسبزوا امروز مثبت بود و البته  فولاد  شرایط خاص تری در گروه دارد از نظر ارزندگی

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم