جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 24 بهمن 1400

گزارش بازارامروزیکشنبه 24 بهمن 1400

نوید خاندوزی
فوریه 13, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزیکشنبه 24 بهمن 1400 

همه خسته ! 

امروز به نوعی تم خستگی در بازار غالب بود  هم خریدار خسته  بود و هم  فرونشده  . به واقع می بینیم کار بازار به جایی رسیده  که  فروشنده  سمجی در بازار دیده نمی شود ولی خریداران هم برای عدم خرید دلایل خاص خود را دارند  . امروز بازار نه خیلی نگران کننده و ناامید کننده  ظاهر شد و نه انقدر خوب ظاهر شد که  بتوان کمی امیدوار بود . البته تعطیلات میان هفتگی پیش رو  و تحولات مختلف نیز بی تاثیر نبوده ولی در کل دقت کنیم که هر چه  به اخر سال نزدیک می شویم  ترس های بازار یکی یکی دوباره بیرون می زند  . هرچند فکر میکنیم امسال  خیلی ترس از تسویه اعتبار و این موارد  را نداشته  باشیم ولی بازهم  جو روانی ان ذهن  بسیاری از کسانی که  برای خرید مردد هستند  را درگیر میکند  .

این روزها بازار روحیه حساس و لطیفی را پیدا کرده است و به نظر حفظ بازار در این شرایط کمی دشوار شده است . چند وقت پیش وقتی خبر از تشکیل اتاق فرمان حمایت از بازار و اعلام تاریخ تا ۲۲ بهمن را شنیدیم به صراحت در همین گزارش بازار بیان کردیم که کار اشتباهی بود که این موضوع بیان شود چرا که بازار را نسبت به شرایط شرطی می‌کنند یا به عبارت دیگر شخص با خود می گوید این فضا تا قبل از ۲۲ بهمن هست و بعد از ۲۲ بهمن نیست و متاسفانه امروز این شرطی بودن و شرطی شدن و حساس بودن نسبت به دست حمایت در چهره خرید و فروش بازار دیده می‌شود.  بازار توانست در این چند روز یا بهتر بگوییم در سه هفته گذشته تا حدودی اعتماد ها را جلب کرده و فضا را کمی تغییر دهد بر هیچ کس پوشیده نیست که فضای فروشنده‌های بازار نیز کاهشی بوده و جریان فروش کند شده است اما این تمام آن چیزی که برای رشد نیاز داریم نیست و برای رشد باید اعتماد به بازار بازگردد اعتمادی که طی این دو سه هفته تا حدودی جمع شده بود و باید سعی شود در ادامه نیز باقی بماند مثبت بودن بازار و یا بهتر بودن و بهبود بازار در این دو روز به واسطه همین موضوع است که آن اعتماد به دست آمده که برای آن هزینه بسیاری هم شده به این راحتی از دست نرود

البته به یک موضوع دیگر نیز دقت کنید تا پایان سال که همیشه به نوعی یک تاریخ خاص برای بسیاری از افراد است ۲۰ روز کاری داریم و در این ۲۰ روز کاری به نظر انتظار معجزه از بازار انتظار عجیبی است بازار باید بتواند در این ۲۰ روز کاری بیشتر خود را حفظ کند و سد دفاعی جلوی جریان نقدینگی که به هر دلیلی قصد خروج و یا نقد کردن و یا هر عامل دیگری را دارد بایستد همه می دانیم که در طی سالهای گذشته جریان پول معمولاً در انتهای سال به  فکر فروش افتاد و کمی جریان نقدینگی را طلب می‌کند چهره حقیقی و حقوقی بازار در این ۲۰ روز باید خود را برای این موارد نیز آماده کند اما همچنان به جد معتقدیم بازار آن فروشنده عجیب و غریبی که برخی فکر می کنند را ندارد و شرایط و قیمت ها طوری است که می توان به بازار اطمینان کرد و قیمت‌های فعلی را به عنوان قیمت های کم ریسک بازار در نظر گرفت

اما برای روزهای اتی به نظر بازار دوباره به یک شوک برای تغییر قیافه نیاز دارد این شوک  یا ارزی ، یاسیاسی ،جهانی کدالی و … میتواند  باشد ولی برای تغییر فاز به این شوک نیاز داریم  …

و اما نفت…  وقتی در مورد قیمت نفت صحبت میکنیم از دید ما در حال حاضر بخشی از رشد قیمت نفت ناشی از شرایط بنیادی و افزایش تقاضا و بخش دیگر سیاسی و تحت تأثیر اتفاقات اوکراین و روسیه است.فکر می‌کنیم به زودی آن بخش از موضوع اوکراین و روسیه از قیمت نفت کنار می رود و با فروکش کردن تب این مناقشه سیاسی قیمت نفت نیز کمی کاهش خواهد یافت اما به طور کلی سالیان دور و نزدیک همواره افزایش قیمت نفت با بهبود بازار رابطه مستقیم داشته به دلایل متعددی را می توان برای آن ذکر کرد بخشی از دلایل روشن و بارز است افزایش قیمت نفت یعنی افزایش درآمد گروه هایی نظیر پالایش و پتروشیمی که بخش‌های مهمی از بازار هستند و همچنین افزایش قیمت نفت یعنی افزایش انرژی و باثبات ماندن قیمت های بسیاری از کالاها اما در سمت دیگر افزایش قیمت نفت به معنی افزایش بودجه دولت است و این موضوع خود را در بودجه‌های انبساطی و به نوعی افزایش بودجه عمرانی نشان می دهد که عاملی برای کمک به بازار می شود از همین روست که همواره افزایش قیمت نفت خبر خوبی برای بازار سرمایه بوده است .البته این بار ما شاهد نوعی بی تفاوتی بازار نسبت به این تحولات هستیم که این را هم می‌تواند از جنس همان اتفاقات قبلی دانست که مثلاً روی و مس و سایر کالاها نیز صعود کردند و هیچ واکنشی در بازار نداشتیم این پتانسیل به نظر جمع شده و یکجا خود را آزاد خواهد کرد و امیدواریم این اتفاق رخ بدهد اما در مجموع اثرات چندگانه قیمت نفت بر بازار سرمایه اثرات مهمی بوده که ادامه آن می تواند امیدواری های جدیدی را به رشد در بازار منجر نماید فعلا  بازار به نفت هم بی تفاوت است ولی دیر یا زود این تغییر را شاهد  خواهیم بود

و اما  سراغ  بازار امروز برویم که طبیعی بود  با رنج های اخر وقت دیروز خوب آغاز نکند ولی بد و غیرمنتظره هم  تمام نکرد و خوبی بازار امروز این  بود که  روی یک خط صاف با رنگ کمی منفی داشت پیش می رفت . همین که شدت منفی بازار امروز رنجی و به سمت صف فروش نبود شاید یک امیدواری به حساب می آید ! ببینید کار به کجا رسیده که این موضوع  برای بازار نوعی پیروزی حساب می شود  …

و اما در بازار چه خبر بود …

سیمانی ها و میل به صعود

در سیمانی ها وضعیت بهتر است و برخی نمادهای این گروه در سطوح حمایتی خود با افزایش تقاضا و رشد قیمتی خوبی همراه می شوند

در سیمان سپاهان محدوده قیمتی 680 تومان سبب افزایش تقاضا در سهم می شود سهمی که امسال شایعات سود 150 تومانی و ارزش ذاتی بالایی دارد این سهم افت بیشتری نخواهد داشت و با توجه به حمایت های قوی خود به نظر می رسد حمایت های قوی را تجربه نماید

سیمان شرق هم حمایت خوبی شد سهم فعلا مقاومت 720 تومانی دارد که این مقاومت شکسته شود موح صعودی جدیدی در سهم شکل خواهد گرفت علاوه بر صورت های مالی مناسب 3 ماهه سیمان سفید از شرکت های زیر مجموعه سهم در بازار فرابورس پذیرش شده و عرضه این شرکت سبب رشد ارزش خوبی در سشرق خواهد شد

سیمان صوفیان هم میلی به کاهش قیمتی از خود نشان نمی دهد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت جای رشد خوبی دارد امسال سهم به سود محدوده 280 تومانی و برای سال دیگر بالای 400 تومان سود خواهد داشت با چنین توان سود سازی توجه بازار به سمت این سهم جلب شده است

به نظر گزارش بهمن این گروه بد نباشد ولی در کل 12ماهه ها خوب هستند . در این گروه سخوز سفانو سشرق سپاها سهم های خوب و خاص گروه بوده و میتوانند جالب تر باشند . ولی در این گروه در کل بازهم روی سخوز به عنوان گزینه اول بحث داریم . البته سفانو نیز بتواند ادامه دهد خوب ظاهر شده است . سیمان ساوه هم گزارش های خوبی را دارد و او هم منطقی است در 6 ماهه حسابرسی شده به سود 3468 ریالی رسیده بود در 9ماهه این عدد با رشدی چشم گیر 6270 ریال شده است در9ماهه 4291 میلیارد ریال سود عملیاتی و 4075 میلیارد ریال سود خالص دارد

دست حمایت بازار پشت سر خودرویی ها

در خودرویی ها حمایت های خوبی را شاهد هستیم و به نظر می رسد تلاش های خوبی برای متعادل شدن روند این گروه می شود به خصوص این که امروز خبرهایی در خصوص احتمال تصویب مصوبه تک نرخی شدن قیمت خودرو به گوش می رسید

در نماد خاور سهم به صف فروش رفت اما تلاش های زیادی شد تا صف فروش سهم جمع اوری شود سهمی که دو حمایت قوی125 و 120 تومانی داشته و به نظر می رسد وضعیت خوبی در این حمایت ها داشته باشد خاوری که یک گزارش عالی دیگر از قعالیت ماهانه در پیش رو داشته و سود سازی خوبی هم در دل سهم نهفته است

در نماد پارس خودرو حمایت ها مشهودتر می باشد به طوری که شاهد روند متعادل در این سهم بودیم سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی را تجربه نماید سهم کف قیمتی 100 تومانی و اگر به این حمایت واکنش نشان دهد تا سطوح 110 تومان یک نوسان خواهد داد

ایران خودرو همچنان تلاش دارد تا قیمت های 200 تومانی را از دست ندهد حمایت ها از این سهم بهتر بوده و به عنوان لیدر گروه خودرو حتی تاثیر بالایی بر بازار دارد این سهم خودرویی اوضاع و احوال خوبی داشته و روند میان مدت صعودی خوبی در پیش دارد سهمی که تنها به دنبال ایجاد محرکی برای رشد است و زمینه این رشد را دارد

پتروشیمی های فراموش شده

در پتروشیمی ها انگاری سهام این گروه فراموش شده اند پتروشیمی هایی که وضع مالیات صادراتی از یک سو و افزایش نرخ خوراک و سوخت سبب بی اعتمادی بازار شده است

در نماد شپدیس سهم به کف قیمتی رسیده است حمایت 12500 تومانی مانع از افت بیشتر این سهم خواهد شد سهمی که همچنان توان سود سازی بالا حتی با این قیمت های فعلی را دارد این سهم کف قیمتی 12500 تومانی و مقاومت 14000 تومانی را دنبال می کند گزارش این ماه  پتروشیمی ها و به خصوص گروه اوره  بسیار مهم  است .

در نماد شازند حمایت ها از سهم عمل کرده و سهم تلاش دارد به قیمت های بالای 4000 تومانی برسد همچنان شایعات سود 800 تومانی در سهم جریان داشته و همین امر سبب شده تا سهم میلی به اصلاح نداشته و فعلا در سطوح 3800 الی 4200 تومان روند نوسانی داشته باشد

در نماد شغدیر حمایت 7200 تومانی سبب شد تا سهم متعادل شود اصلاح قیمتی شدیدی را در سهم شاهد بودیم علی رغم عدم افت جدی قیمت پی وی سی سهم اصلاح خوبی داشته و همچنان با توان دست یابی به سود 1500 تومانی به ازای هر سهم در موقعیت خوبی قرار دارد

بانک ها و فرصت طلایی

در بانک ها برخی نمادهای گروه فرصت بسیار خوبی برای خرید ایجاد کرده اند بانک هایی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و اگر توافقی حاصل شود صدر نشین بازار خواهند بود

در بانک تجارت کف قیمتی 180 تومانی سطوح معتبری بوده که می توان به افزای شحمایت ها و برگشت سهم و یک نوسان 10 درصدی خوشبین بود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت هم از نظر تکنیکالی و هم بنیادی نیز می تواند صعود خوبی را تجربه نماید

در ونوین رنج قیمتی 320 الی 300 تومانی می تواند فرصت سازی خوبی باشد سهمی که برنامه گسترده فروش سهام شرکت های زیر مجموعه را داشته و امسال حداقل 70 تومان هم سود عملیاتی دارد سهم در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته و باز شاهد استارت سهم و رشد قیمتی به سمت سطوح 360 تومان خواهیم بود

بانک ملت هم نشان می دهد حمایت های خوبی می شود و کف قیمتی 300 تومانی در سهم بسته شده است وبملتی که در انتظار ابلاغ نرخ تسعیر ارز بوده و اگر افزایش 5000 تومانی نرخ تسعیر ارز اجرایی شود سهم جای رشد قیمتی بسیار عالی خواهد داشت این سهم فعلا در رنج 300 الی 320 تومانی در نوسان است

پالایشی های زیر خاکی

در پالایشی ها شاهد روند ارامی بودیم علی رغم رشد نفت که باید سبب رشد قیمت سهام پالایشی شود فعلا روند این گروه ارام دنبال می شود انتشار کرک اسپرد پالایشی ها می تواند کمک زیادی به رشد سهام این گروه نماید

شتران رنج قیمتی 420 تومانی شکار بسیار خوبی خواهد بود سود بالای 80 تومان برای امسال و سود 110 تومانی برای سال دیگر سهم را کم ریسک و جذاب کرده است سهمی که به نظر می رسد حمایت خوبی در قیمت های 420 تومان شده و اصلا می توان از همین سطوح 420 تومان اقدام به نوسان گیری در سهم داشت

در شبندر هم سهم در رنج قیمتی 640 الی 680 تومان در نوسان است این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و در وضعیت خوبی به سر می برد شبندری که شایعات سود 140 تومانیش همچنان پابرجا بوده و شنیده می شودس ود 3 ماهه اخر سال از پاییز هم بیشتر است

شراز امروز متعادل بود صف خرید سهم تنها عمرش یک روز بود سهمی که مقاومت قوی 12000 تومانی داشته و در وضعیت خوبی از دید بنیادی به سر می برد این سهم پالایشی شایعات سود بالای 2000 تومانی نیز داشته که گزارش 9 ماهه اش این شایعات را تایید می کند

چهارگوشه بازار

در فزر امروز عرضه ها کمی بیشتر شد اما صف خرید سهم پابرجا ماند مارکت سهم بسیار سنگین بوده و قرار است موجودی شمش طلای شرکت طی امسال و سال اینده به فروش برسد و ااز طریق شرکت زیر مجموعه سود فروش بالایی شناسایی شود این امر سبب اقبال بازار به فزر شده است اما در صورت فزونی عرضه ها سیو سود می تواند مناسب باشد

سپید ماکیان که خبرهای بنیادی بسیار خوبی را در مجمع منتشر کرد در حال تثبیت در قیمت های بالای 2000 تومان است شنیده می شود افتتاح این طرح های توسعه ای و رشد قیمت محصولات سبب شده تا سهم با تحولات بنیادی خوبی همراه و در گروه غذایی سهم در موقعیت رشد خوبی قرار بگیرد

باما امروز منفی شد از عرضه های سنگین روز گذشته مشخص بود سهم نمیتواند از سد مقاومت خود عبور نماید بامایی که انتظارات را نتوانسته براورده سازد و با فشار فروش همراه شده است سهم حمایت خوبی در قیمت های 560 تومانی فردا خواهد داشت

طبق برخی شنیده ها امروزو فردا گزارش غدیر روی کدال می رود و میتواند در سرنوشت سهم موثر باشد . به نظر وغدیر در قیمت خوبی است و شرایط خوبی با دید رفتن به مجمع دارد که مجمع نیز 1 ماه دیگر برگزار می شود . در این گروه وتوسم هم مجوز افزایش سرمایه 100% گرفت اگر اهل صبرو چشم بستن و خریدن هستید به نظر خرید وتوسم و صبر گزینه خاصی است .

در ونیکی هم مثل غدیر است و گزارش پیش رو میتواند اتفاق مهمی برای سهم باشد . هر 3 نماد را دنبال کنید شرایط خاص خود را دارند

با دید میان مدت و کمی صبر و بعد از یک اصلاح البته به نظر سهم در قیمت های 990 و 980 تومان قیمت های خوبی را داشته و میتواند مورد توجه باشد با دید کمی صبر ومعادن گزینه خوبی است

در خیل منفی نماد ها  بموتو امروز مثبت  بود هر چند  صف خرید سهم عرضه  شد مجوز افزایش سرمایه 2027% بموتو از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد. سهم شرایط بنیادی خوبی دارد

در گروه حملو نقل توریل حپارسا جالب هستند کمی پر ریسک تر سراغ حکشتی باید رفت  . حکشتی هم نموداری و هم  کمی با دید مذاکرات و بنیادی بد نیست به خصوص با این بحث برجام حکشتی میتواند قابلیت های خوبی را داشته باشد و باید سهم را دقیق تر دید با دید هم نوسان و هم صبر 3 الی 4 ماهه حکشتی گزینه خوب و به قیمتی است

اگر اهل دل و ریسک کردن هستید در گروه ساختمان ثشاهد همیشه سهم پر حاشیه ای بوده است و شرایط خوب و خاصی را دارد در سوی دیگر ثبهساز و ثامید و ثاخت هم میتوانند جالب باشند و در کل بازی خوبی را دارند به نظر ساختمانی ها میتوانند در این وضعیت خاص و حساس شرایط خوبی برای یک مسیر نوسانی در بازار تجربه کنند .

در بین کاشی ها وضعیت کحافظ و کپارس خوب بودو به نظر هردو قابلیت های خوبی را دارند هردو سهم  را کمی بیشترو دقیق تر زیر نظر بگیرید  قابلیت های نوسانی و بنیادی هردو  بد نیست ولی در کحافظ حق تقدم استفاده نشده در قیمت های 2200 2300  بهتر است

گروه  فلزات و فولادی ها هم  شرایط بدی را ندارند  . دراین گروه به نظر سهم هایی مانند فروس فباهنر و در سوی دیگر کیمیا و در گروه فولاد فسپا فپنتا خاص هستند ولی در یک چیز مشترک بوده و اکثرا گزارش های خوبی داشته و شرایط بنیادی خوبی دارند از همین رو به نظر بهتر است این گروه کمی بیشتر و این سهم ها نیز همینطور کمی دقیق تر و بیشتر زیر نظر باشند .

چکاوه به نظر به  سود  300 ریالی نزدیک  شود سهمی که  9ماهه212 ریال سود محقق کرده است
در 6 ماهه 42 میلیارد ریال سود عملیاتی و 65 میلیارد ریال سود خالص دارد .9ماهه سود عملیاتی 139 سود خالص 148 میلیارد ریال است
سود غیرعملیاتی به کمک شرکت امده است

خمهر در بین  قطعه  سازی ها با این  قیمت و این شرایط بسیار خاص و خوب پیش  رفته است  و پرحجم است  البته  سود و زیانی خمهر هم مثل بقیه قطعه سازی ها 9 ماهه 17970 میلیارد ریال فروش ولی سود خالص 574 میلیارد ریال بوده است با سرمایه قدیم 121 ریال سود محقق کرده است

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم